Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidička uvázla na přejezdu, za chvíli kolem prosvištěl rychlík

Závory uvěznily na vlakovém přejezdu v pražském Radotíně devětatřicetiletou řidičku. Když se žena pokoušela z kolejiště dostat a objet jednu ze závor, zapadla předním kolem do díry. Za moment pak projel po vzdálenější koleji rychlík. Vozidlo museli vyprostit hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e36t36r 98V63o84ň92k13a 2667423789293

„Předně jsme okamžitě o překážce na trati informovali výpravčího v železniční stanici Radotín a posléze vyslali na místo policejní hlídku,“

Tak tohle mě dostalo, jak je možné že tam, potom projel vlak, když výpravčí byl informován a měl okamžitě v celém úseku nastavit návěstidla na signál stop!!!!!!

0/0
13.9.2016 22:03

J27o98s32e56f 55R49a46j75t18o53r62a 3312352280287

Aniž bych chtěl komentovat schopnosti řidičky, policie, či hasičů, tvrdím, že se SŽDC podařilo v Radotíně postavit jeden z výtečných přejezdů, z hlediska komfortu pro řidiče i chodce. Zájemci se také mohou pokochat situací na Street View Google map.

Jedete-li totiž Vrážskou od nádraží a odbočujete-li v pravém úhlu na přejezd do mírného svahu, máte přejezdová světla na téměř dvou hodinách a vysoko nad úrovní vozovky Vražské, zvláště při pohledu řidiče osobního vozidla. Sledujete přitom dále vozidla z protisměru z Vrážské a z vedlejší Na Betonce, včetně všech křižujících chodců. Signální světla přejezdu přitom mohou být dále poměrně dlouho cloněna autobusem na nedaleké zastávce. Chodci na přejezdu též mohou vstupovat řidičům do cesty ve snaze obejít stojan vjezdové závory, který je poněkud vytrčen, prakticky až do profilu chodníku na pravé straně. Chodci pokračují dále po místy zkrácené hraně betonových panelů přejezdu a bedlivě musí sledovat vozidla z obou směrů na relativně úzkém přejezdu. A navic na konci následuje lahůdka konstruktérů dráhy železné. Totiž zařízení výhybky téměř uprostřed profilu rádoby chodníku s dírou osudnou pro inkriminovanou řidičku. Viz detailní pohled na pravé kolo zapadlého vozidla, konfrontovaný s fotkou Street View z přejezdu.

Jsem mistní, takže dění zde mohu sledovat, jako chodec i řidič i několikrát do týdne. Domnívám se, že by to chtělo posunout výhybku a oblouky kolejí o několik metrů směrem do nádraží a doplnit signální světla závor i nad opačný chodník vjezdové závory z Vrážské pro příjezd směrem od nádraží.

+2/0
12.9.2016 19:33

M32i78l28a81n 52C38h61a16l44u20p78a 7754526687973

Zkuste to přeposlat na SŽDC.

0/0
16.9.2016 15:05

M64i21r67o98s90l91a58v 56K20o32č61í 5691801982733

A jinak, ať odborníci z ČD netlachají nesmysly o bezpečnosti na přejezdech, o nastavení bezpečných časů na projetí apod..Zažil jsem to již x-krát na různých přejezdech ( a určitě jsem nebyl sám ), blikla červená a závory šly dolů, ani jsem pomalu nestačil vypadnout, nebo spadly závory a do 10s proletělo Pendolíno, kdyby někomu zhasnul motor, tak by s tím rychlíkem nikdo vůbec nic neudělal a každá fíra ( strojvedoucí ) bokem řekne , že přece použitím rychlobrzdy nepobije ve vlaku plno lidí! To je bezpečnější smáznout jedno auto, tedy pokud to není kamion.

+1/−1
12.9.2016 16:51

F14i72l45i66p 69N33e48s59p36o89r 8658924867467

Vtipalku. Az si lidi uvedomi ze cervena znamena zastavit, tak se to stavat nebude. A o zhasnutem motoru jsem jeste nikdy neslysel,

+1/−1
12.9.2016 17:47

M75i73r92o16s19l87a50v 63K36o37č36í 5721321182583

se mi zdá , že jste přes přejezd ještě nejel...

0/0
12.9.2016 21:24

M89i68r79o16s70l15a16v 40K85o98č73í 5261601412183

myslím , že je svými názory a praktickými zkušenostmi z denními přejezdy přes "drážní těleso" zde v této diskuzi mnoho lidí zajedno... a pokud jste neslyšel, pak asi špatně "nasloucháte" ;-D

0/0
12.9.2016 21:29

J35i97ř70í 20N43o58v67o62t70n20ý 8329507458178

Jezdíte bez motoru?

0/0
18.9.2016 22:18

M39i96l11a39n 10C45h31a84l86u26p40a 7694426177173

Jaký rychlík? City Elefant. Po druhé, vzdálenější koleji. Opět nadpis, který má čtenáře šokovat? No nic. Zvykáme si a ušetříme za tištěný bulvár.

Spíše místo toho očumování měli policajti a pár týpků poblíž chytit autíčko za lehký zadek a odskákat s ním co nejrychleji a co nejdál z průjezdného profilu vlaku. Protože kdyby opravdu jel rychlík po bližší koleji, to pak by nikdo na přejezdu nesmál. Měli by "ucinknuto", jaká by to byla šlupka. Možná by dostali i kusem plechu nebo plastu, jak by to lítalo vzduchem. Tzn. místo postávání měli borci okamžitě vyklidit okolí dopadu trosek a pokusit se odstranit předmět obecného ohrožení.

No a pak dotaz na SŽDC pročpak tam byla ta díra? Že by došly lopaty na zaházení?

+2/0
12.9.2016 15:07

E45l70i89š31k27a 11K38u11č21e74r98o32v15á 7199942473643

zrovna tu na to taky zírám, proč je tam taková past na mamuty.

+1/0
12.9.2016 16:31

M69i32r56o12s72l85a59v 95K86o50č20í 5541781722253

já jsem byl stejného názoru, smýknout autem ve dvou chlapech , ale dostal jsem za něj kartáč, tak držím hubu, oni jsou odborníci na bezpečnost, oni musí vědět co dělají ;-(;-(;-(

+1/0
12.9.2016 16:41

M60i55l35a49n 42C28h28a16l11u94p88a 7644106237263

Je to o tom rozhodnutí, co je větší prů..r. Zda to, že vstoupím do kolejiště a budu spoléhat na to, že stačím uskočit (až někdo kdo bude dávat pozor zařve - pozor, důležitá podmínka akce) nebo to, že vlak rozmetá auto, které může zranit všechny okolo včetně někoho ve vlaku a i mne co tu tzv. bezpečně za závorou postávám. Resp. hodně lidí neudělá v kritický okamžik nic a jen jeden přistane na řece Hudson.

0/0
16.9.2016 15:03

P75e90t78r 75P10r20u59s 7157725839392

Hlavne ze v 1:10 se tam postavi manas s oktavkou na koleje a ceka na protijedouci auta. Rv

+7/0
12.9.2016 10:55

J35a40n 60J27e56m41e12l83k70a 1595820

Je vidět, že prostě označení čísel přejezdů je neúčinné. Když u toho stáli policajti, určitě to auto tam bylo zaparkované dlouho. Přesto vlaková doprava opět nezastavena. A to náš jeden přejezd stojí cca 10 milionů. Japonci mají senzory na překážku, zobrazení směru příjezdu vlaku, nouzové tlačítko.. Atd.

+2/0
12.9.2016 10:17

J55a14n 45V51a26l54o16u82c31h 6592817698740

Dovedete si představit tu čekací dobu, kdyby měly být závory už spuštěny ve chvíli, kdy je schopen zastavit vlak jedoucí 160 (či těžký rychlík 100)? To by musel být spínací bod třeba na tratích v okolí Prahy s hustými zastávkami i za 2 zastávkami, kterými než osobák proskáče, je to i 5 minut. A když tam je ve špičku interval 15, tedy obousměrně 7,5 minuty, do toho rychlíky a náklaďády, tak je to zavřeno několik hodin v kuse. To už je fakt lepší tyhle "inteligenty" nechat, ať se pozabíjí....

+1/−1
12.9.2016 11:04

J29a74n 13J71e15m10e50l62k64a 1135920

Tady šlo jednoznačně provoz zastavit. Auto parkující na přejezdu není normální věc, lze detekovat.. Na to žádné prodloužení intervalů být nemusí.

+3/0
12.9.2016 11:10

P86a54v83e47l 57O62b26d51r66ž91á45l74e39k 6586934158972

Přečtěte si pořádně, na co reagujete ...

Pokud by měl být systém nastavený tak, aby když auto zůstane na přejezdu i po uzavření závor, došlo k bezpečnému zastavení přijíždějícího vlaku - tak by se závory musely začít zavírat i o několik minut dříve, takže na hlavních tazích by byly zavřené stále.

+1/0
12.9.2016 12:13

J89a62n 79J52e69m85e96l80k38a 1395770

Nikoliv. Tu kontrolu lze dělat v předzváněcí době (často 50s), nebo kdykoliv nonstop. Auto stojící v kolejišti není normální stav. Tady ten vlak určitě nejel víc než 100. Jeho brzdná dráha zdaleka není tak dlouhá, jak někteří tvrdí.

0/0
13.9.2016 8:47

L69i19b30o90r 10V52e63s70e69l68ý 2359686422402

Doprava ale na osm minut zastavena byla.

0/0
12.9.2016 12:18

L13u81k83á10š 73N23o20v94á51k 1720115330495

No vidíte a my tu nemáme ani na pořádné silnice.

0/0
12.9.2016 13:48

Z26d68e85n65ě28k 32D47u80f57e71k 2534734868

Slečna moc inteligence nepobrala, nejdřív vjede na červenou na přejezd, kde nemá co dělat, když jí konečně vytáhnou, postaví auto tak, že kdyby padly závory, říznou je do střechy auta. Ach jo to je materiál.:-/

+8/0
12.9.2016 9:23

P93e32t44r 39V64a92l46e22č65k13a 6237808649

"...Zanedlouho poté prosvištěl podle informací policie po vzdálenější koleji rychlík..."

Video není celé, ale jestli jela na červenou, vyhýbala se závoře (která je na začátku videa zdvižená), poté přijeli policajti a vzápětí "prosvištěl" rychlík, tak musíme PČR pochválit za rychlost, protože se tam dostali za cca půl minuty, předjeli uvízlé auto (na přejezdu byla červená - nebo tam mohli zacouvat...) a vylezli z auta, řidička mimochodem na videu je také mimo auto už když jdou závory dolů.

Takto se to asi nestalo, ale podle popisu a videa to tak vypadá. To je zase článek na ... To by byl takový problém to trochu rozepsat, třeba jak dlouho tam stála, dát video samotného vjetí a zapadnutí (jak už někdo v diskuzi připomněl...) Hlavně, že máme titulek, podle kterého to vypadá dramaticky...

+4/0
12.9.2016 9:17

P25e66t74r 66T57y88č76k12a 6475122829122

Nejspíš to je už další průjezd vlaku. To auto stojí na slepé koleji.

0/0
12.9.2016 9:53

M16i45l93o58š 55K20r39u36m85p 2294877594

tak já čekal, že to pojede na té bližší koleji...:(

+2/0
12.9.2016 8:56

M21i18r18o86s37l59a64v 72K84o63č16í 5791151892243

Proč to auto ti čumilové nevyprostili, dva chlapi chytnou auto za blatník a dá se v pohodě vyprostit, dělali jsme to už v zimě x-krát. Kdyby jel rychlík po bližší koleji, to by byl článek ! A vy kteří argumentujete , že nesmí...co kdyby prasklo lano....a jinak......jak si mohli být jistí že tam zrovna po té koleji nepojede vlak? Takže čuměli a čekali, co se stane, jestli bude mít ženská jenom pokutu a papíry, nebo i nějaké zabití z nedbalosti? Samozřejmě odebrat papíry na doživotí za obecné ohrožení.

+5/0
12.9.2016 8:54

P63e95t83r 56S30p60a37t58z56i51e62r20e91r 7834532775954

proč zabití? jinak i kdyby jel po té bližší, tak bych ho štrejchnul, ale moc by se toho taky nestalo. A myslím ,že ti policisté dobře věděli po jaké koleji ten vlak pojede. Kdyby měl jet po té bližší tak by dělali něco zcela jiného. Zase tak moc je nepodceňujte. Jejich prvním úkolem je zjistit kdy pojede vlak a zde i po jaké koleji.

+1/0
12.9.2016 9:10

M78i25r54o48s80l89a74v 86K46o20č26í 5511381242523

Tak to jsou fakt frajeři , jestli mají telefonní čísla na všechna nádraží či stavědla a mohli tak rychle zjistit po které koleji ten rychlík pojede !!! To já se nestačím ani rozkoukat po spadnutí závor a už ten rychlík fičí....fakt frajeři....se jim za to omlouvám...;-(

0/0
12.9.2016 16:39

M65i95l74o39s11l72a67v 97S83e59d60l44á73č49e72k 6874404854191

PROČ? Protože by je pak nějaký vykuk mohl zažalovat že mu poškodili auto. Jeden můj známý musel odstavit auto kvůli alkoholu a když policistům řekl ať s ním odjedou na odstavné parkoviště které bylo jen 200 metrů vzdálené , tak to také odmítli s tím že nesmějí a tudíž si to tam musí odtlačit řidič sám.

+1/0
12.9.2016 8:47

P11e89t44r 74S82p16a19t68z82i49e20r16e27r 7374202545954

pro ty co tu píší proč policajti auto nevytáhli....ono prostě nesmí...mám podobnou zkušenost jen z armády...v zime u mostu zapadl do strouhy kamion. a koukal návěsem přes půl silnice...kluci z naší jednotky jeli kolem z vyprošťovací tatrou...ta je na to přímo stavěná...zastavili a napadlo je, že jen vezmou lano a kamion bude venku za chvilku...ale zavolali veliteli, ten to musel ověřit u velitele základny a ten jasně řekl, že takové věci nesmíme dělat a že to je neoprávněné použití vojenské techniky....toto se smí jen v případě, že nás k tomu vyzve kraj...tak kluci zbalili auto a jeli dál...taky to nepochopíte

+7/0
12.9.2016 8:20

J18a24n 75N33o21v27á70k 4886307543119

Jenze tohle byli cajti a ti maji pomahani primo v popisu prace. Ale chapu, ze by asi lepe a vhodneji reagovali, kdyby pani stala na hlavni koleji.

+1/0
12.9.2016 8:27

P47e73t32r 85S64p29a22t62z30i31e91r32e91r 7134832575734

pomáhat a chránit ano...ale ne s tím, že budou používat služební auto jako vlečné...ono tam jde totiž o bezpečnost. Když by to udělali a prasklo lano a někoho zranilo....tak kdo by to měl odskákat. A začalo by vyšetřování...měli k tomu povolení? Věděla o tom základna? Měli správné pomůcky? Byli dobře poučeni pro tahání vozidel..atd atd...víte jak to u nás bohužel chodí.

+1/−2
12.9.2016 8:30

J52a42n 16N63o94v75á78k 4266197843889

Kdyby rostly na stromě ryby, nemusely by být rybníky... :-P Ano, kdyby, ale kdyby to auto vytáhli za pomocí pár chlapů, tak se pak všichni rozejdou v poklidu domů a nemusí volat hasiče... navíc si všimněte, že stačilo 6 chlapů a auto bylo venku... ani ti hasiči nemuseli auto tahat lanem.

+2/0
12.9.2016 9:35

P71e73t84r 62S60p18a31t19z27i33e50r97e24r 7574332735264

ale to já vím...bohužel ale tyto složky žijí jen a pouze z předpisů...nesmí udělat nic co jim někdo nepřikáže nebo nepovolí......třeba v armádě jsme mnohokrát říkali....tam kde končí armádní logika začíná ta lidská..:D

0/0
12.9.2016 10:10

T90o82m30á37š 69V95l46a87s48á47k 4514969529696

PČR se teda předvedla. .......... chodil bych s rukama dózadů.........

+3/−1
12.9.2016 8:04

B55ě43l33a 89H56o45r38á70k83o81v73á 1398492119430

groteska

+4/0
12.9.2016 7:42

O90n16d70ř11e62j 34F35e64l61c12a76n 6482744221697

To nebyl rychlík, to byl jen "ešus".:-)

+3/0
12.9.2016 6:30

G78u21s74t63a94v 64K90u66č76e38r86a 8296985471625

pomáhat a chránitRvRvRv

+4/−6
12.9.2016 6:21

F39r56a44n53t56i41š80e94k 89F44l29i77n71t86a 1784960639583

Dvě poznámky pro všechny, kteří se navážejí do těch dvou policistů, že to měli přizvednout a ne jen tak postávat.

1) Hmotnost vozidel této velikosti je cca 850 - 950 kg, motor mají vpředu. Aby mohli policisté automobil přizvednout a posunout, musel by každý z nich zvednout min.225 - 250 kg. To asi není příliš reálné, nemyslíte?

2) Podivujete se, zač stojí naše policie, ale nikdo se nepozastaví nad tím, kolik projelo kolem aut a nikdo nenabídl pomoc.

+16/−2
12.9.2016 6:15

J23a13r61o64m84i16r 77C10h48a93l72o74u14p36k26a 4979727305137

Ta dodávka by to měla za minutu hotové...

0/0
12.9.2016 9:31

J30i64n38d97ř26i83c29h 74Č86í28ž78e97k 9400322706849

Franta Flinta nám právě oznámil, že hmotnost celého auta spočívá na pravém předním kole a zbylá tři levitují:-P.

+2/−3
12.9.2016 9:46

P44e11t73r 70T38y75č56k91a 6855312259392

Ve dvou by to fakt nezvedli.

0/0
12.9.2016 9:56

J92i60ř73í 24K57r92á43t92k83ý 3140452794

Tak nemuseli by to zvedat, stačilo by zařadit zpátečku a trochu tomu pomoct.

0/0
12.9.2016 14:51

J65a40r89d80a 69A95x41m51a43n 5501812954979

V jaký okamžik vjela na přejezd ? Před tímto vlakem ?

A pokud tam již stála delší dobu, předpokládám, tak proč rychlík nezastavil?

Policie byla na místě s majáky, závora teprve padá dolů, auto stojí, řidička je ven z auta a žádá o radu to by se během vteřiny, kdyby před tímto vlakem vjela na přejezd nestihlo.

+2/0
12.9.2016 5:47

J59a74n 53M17o46t21ů93r68e88k 7810352541639

Protože stavět rychlík na hlavní koleji, když stojí auto na vedlejší slepé koleji a ještě jen trochu, je celkem asi zbytečné......

+1/0
12.9.2016 6:35

L49i47b88o76r 11V39e64s93e14l97ý 2849756322892

To ale nebyla slepá kolej, u které auto stálo.

0/−1
12.9.2016 6:40

F89i72l95i51p 78H76r26b97e28k 2894840476920

Cituji z článku: "Situaci ubral na dramatičnosti jen fakt, že sice vozidlo zůstalo zadní částí stát v kolejišti, ale jednalo se o kolej slepou a tudíž minimálně využívanou."

+1/0
12.9.2016 8:42

L51i21b76o57r 63V35e15s55e93l62ý 2659496512412

Citace jsou fajn, ale realita jiná.

0/−1
12.9.2016 8:45

F13i55l75i68p 41H24r30b14e94k 2924390566770

Máte pravdu, ale zde pracujeme s informacemi z článku. Když tvrdíte něco jiného než je v článku, tak také odkažte na zdroj, jinak to vypadá, že hlupák jste vy, i když hlupákem je novinář. Z mapy je vidět, že to skutečně slepá kolej není a článek je zavádějící: https://mapy.cz/s/13D36

+1/0
12.9.2016 9:04

J46a51k28u98b 90Š62a46f23a81n37d49a 7305497261441

Nejprve číst, pak reagovat. Závora padá dolů pro 2. vlak. 1. vlak na videu není.

A jak má rychlík zastavit? Před přejezdem?

0/0
12.9.2016 7:16

J94a20n 39Z12i37m44a 1229529515315

To mela stesti, ze tam zrovna nesvistelo Pendolino.

0/0
12.9.2016 3:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.