Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidička uvázla na přejezdu, za chvíli kolem prosvištěl rychlík

Závory uvěznily na vlakovém přejezdu v pražském Radotíně devětatřicetiletou řidičku. Když se žena pokoušela z kolejiště dostat a objet jednu ze závor, zapadla předním kolem do díry. Za moment pak projel po vzdálenější koleji rychlík. Vozidlo museli vyprostit hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e46t26r 65V12o65ň47k31a 2267553769913

„Předně jsme okamžitě o překážce na trati informovali výpravčího v železniční stanici Radotín a posléze vyslali na místo policejní hlídku,“

Tak tohle mě dostalo, jak je možné že tam, potom projel vlak, když výpravčí byl informován a měl okamžitě v celém úseku nastavit návěstidla na signál stop!!!!!!

0/0
13.9.2016 22:03

J49o17s73e31f 35R81a74j44t94o93r41a 3452982260847

Aniž bych chtěl komentovat schopnosti řidičky, policie, či hasičů, tvrdím, že se SŽDC podařilo v Radotíně postavit jeden z výtečných přejezdů, z hlediska komfortu pro řidiče i chodce. Zájemci se také mohou pokochat situací na Street View Google map.

Jedete-li totiž Vrážskou od nádraží a odbočujete-li v pravém úhlu na přejezd do mírného svahu, máte přejezdová světla na téměř dvou hodinách a vysoko nad úrovní vozovky Vražské, zvláště při pohledu řidiče osobního vozidla. Sledujete přitom dále vozidla z protisměru z Vrážské a z vedlejší Na Betonce, včetně všech křižujících chodců. Signální světla přejezdu přitom mohou být dále poměrně dlouho cloněna autobusem na nedaleké zastávce. Chodci na přejezdu též mohou vstupovat řidičům do cesty ve snaze obejít stojan vjezdové závory, který je poněkud vytrčen, prakticky až do profilu chodníku na pravé straně. Chodci pokračují dále po místy zkrácené hraně betonových panelů přejezdu a bedlivě musí sledovat vozidla z obou směrů na relativně úzkém přejezdu. A navic na konci následuje lahůdka konstruktérů dráhy železné. Totiž zařízení výhybky téměř uprostřed profilu rádoby chodníku s dírou osudnou pro inkriminovanou řidičku. Viz detailní pohled na pravé kolo zapadlého vozidla, konfrontovaný s fotkou Street View z přejezdu.

Jsem mistní, takže dění zde mohu sledovat, jako chodec i řidič i několikrát do týdne. Domnívám se, že by to chtělo posunout výhybku a oblouky kolejí o několik metrů směrem do nádraží a doplnit signální světla závor i nad opačný chodník vjezdové závory z Vrážské pro příjezd směrem od nádraží.

+2/0
12.9.2016 19:33

M42i75l65a46n 60C94h23a24l53u70p16a 7344736707853

Zkuste to přeposlat na SŽDC.

0/0
16.9.2016 15:05

M62i50r36o91s32l67a67v 20K27o32č89í 5631281392463

A jinak, ať odborníci z ČD netlachají nesmysly o bezpečnosti na přejezdech, o nastavení bezpečných časů na projetí apod..Zažil jsem to již x-krát na různých přejezdech ( a určitě jsem nebyl sám ), blikla červená a závory šly dolů, ani jsem pomalu nestačil vypadnout, nebo spadly závory a do 10s proletělo Pendolíno, kdyby někomu zhasnul motor, tak by s tím rychlíkem nikdo vůbec nic neudělal a každá fíra ( strojvedoucí ) bokem řekne , že přece použitím rychlobrzdy nepobije ve vlaku plno lidí! To je bezpečnější smáznout jedno auto, tedy pokud to není kamion.

+1/−1
12.9.2016 16:51

F98i79l69i89p 80N83e65s59p62o77r 6957457678952

Vtipalku. Az si lidi uvedomi ze cervena znamena zastavit, tak se to stavat nebude. A o zhasnutem motoru jsem jeste nikdy neslysel,

+1/−1
12.9.2016 17:47

M60i20r87o81s53l66a49v 22K41o58č74í 5251531742823

se mi zdá , že jste přes přejezd ještě nejel...

0/0
12.9.2016 21:24

M41i65r76o24s72l11a26v 53K88o15č35í 5981721402553

myslím , že je svými názory a praktickými zkušenostmi z denními přejezdy přes "drážní těleso" zde v této diskuzi mnoho lidí zajedno... a pokud jste neslyšel, pak asi špatně "nasloucháte" ;-D

0/0
12.9.2016 21:29

J64i70ř17í 98N38o49v45o95t78n26ý 8149507158548

Jezdíte bez motoru?

0/0
18.9.2016 22:18

M45i16l11a33n 92C85h62a32l44u51p52a 7704146627813

Jaký rychlík? City Elefant. Po druhé, vzdálenější koleji. Opět nadpis, který má čtenáře šokovat? No nic. Zvykáme si a ušetříme za tištěný bulvár.

Spíše místo toho očumování měli policajti a pár týpků poblíž chytit autíčko za lehký zadek a odskákat s ním co nejrychleji a co nejdál z průjezdného profilu vlaku. Protože kdyby opravdu jel rychlík po bližší koleji, to pak by nikdo na přejezdu nesmál. Měli by "ucinknuto", jaká by to byla šlupka. Možná by dostali i kusem plechu nebo plastu, jak by to lítalo vzduchem. Tzn. místo postávání měli borci okamžitě vyklidit okolí dopadu trosek a pokusit se odstranit předmět obecného ohrožení.

No a pak dotaz na SŽDC pročpak tam byla ta díra? Že by došly lopaty na zaházení?

+2/0
12.9.2016 15:07

E80l36i92š57k69a 51K74u86č13e39r86o62v49á 7719732673563

zrovna tu na to taky zírám, proč je tam taková past na mamuty.

+1/0
12.9.2016 16:31

M80i46r87o81s42l23a20v 18K20o22č27í 5451931742663

já jsem byl stejného názoru, smýknout autem ve dvou chlapech , ale dostal jsem za něj kartáč, tak držím hubu, oni jsou odborníci na bezpečnost, oni musí vědět co dělají ;-(;-(;-(

+1/0
12.9.2016 16:41

M64i69l84a67n 44C98h39a66l41u76p23a 7704536237873

Je to o tom rozhodnutí, co je větší prů..r. Zda to, že vstoupím do kolejiště a budu spoléhat na to, že stačím uskočit (až někdo kdo bude dávat pozor zařve - pozor, důležitá podmínka akce) nebo to, že vlak rozmetá auto, které může zranit všechny okolo včetně někoho ve vlaku a i mne co tu tzv. bezpečně za závorou postávám. Resp. hodně lidí neudělá v kritický okamžik nic a jen jeden přistane na řece Hudson.

0/0
16.9.2016 15:03

P63e87t70r 15P81r32u30s 7687695279822

Hlavne ze v 1:10 se tam postavi manas s oktavkou na koleje a ceka na protijedouci auta. Rv

+7/0
12.9.2016 10:55

J44a52n 15J80e21m45e73l26k76a 1805370

Je vidět, že prostě označení čísel přejezdů je neúčinné. Když u toho stáli policajti, určitě to auto tam bylo zaparkované dlouho. Přesto vlaková doprava opět nezastavena. A to náš jeden přejezd stojí cca 10 milionů. Japonci mají senzory na překážku, zobrazení směru příjezdu vlaku, nouzové tlačítko.. Atd.

+2/0
12.9.2016 10:17

J74a37n 88V48a69l74o21u87c98h 6312537328510

Dovedete si představit tu čekací dobu, kdyby měly být závory už spuštěny ve chvíli, kdy je schopen zastavit vlak jedoucí 160 (či těžký rychlík 100)? To by musel být spínací bod třeba na tratích v okolí Prahy s hustými zastávkami i za 2 zastávkami, kterými než osobák proskáče, je to i 5 minut. A když tam je ve špičku interval 15, tedy obousměrně 7,5 minuty, do toho rychlíky a náklaďády, tak je to zavřeno několik hodin v kuse. To už je fakt lepší tyhle "inteligenty" nechat, ať se pozabíjí....

+1/−1
12.9.2016 11:04

J21a62n 70J54e97m93e51l12k32a 1905920

Tady šlo jednoznačně provoz zastavit. Auto parkující na přejezdu není normální věc, lze detekovat.. Na to žádné prodloužení intervalů být nemusí.

+3/0
12.9.2016 11:10

P58a55v94e12l 95O92b71d85r23ž36á97l31e44k 6176214418682

Přečtěte si pořádně, na co reagujete ...

Pokud by měl být systém nastavený tak, aby když auto zůstane na přejezdu i po uzavření závor, došlo k bezpečnému zastavení přijíždějícího vlaku - tak by se závory musely začít zavírat i o několik minut dříve, takže na hlavních tazích by byly zavřené stále.

+1/0
12.9.2016 12:13

J48a72n 59J92e40m52e19l65k47a 1785740

Nikoliv. Tu kontrolu lze dělat v předzváněcí době (často 50s), nebo kdykoliv nonstop. Auto stojící v kolejišti není normální stav. Tady ten vlak určitě nejel víc než 100. Jeho brzdná dráha zdaleka není tak dlouhá, jak někteří tvrdí.

0/0
13.9.2016 8:47

L73i58b45o80r 77V42e52s67e77l27ý 2269236182272

Doprava ale na osm minut zastavena byla.

0/0
12.9.2016 12:18

L33u30k75á54š 59N23o38v55á77k 1520395600495

No vidíte a my tu nemáme ani na pořádné silnice.

0/0
12.9.2016 13:48

Z49d88e57n32ě31k 29D23u50f41e58k 2644774768

Slečna moc inteligence nepobrala, nejdřív vjede na červenou na přejezd, kde nemá co dělat, když jí konečně vytáhnou, postaví auto tak, že kdyby padly závory, říznou je do střechy auta. Ach jo to je materiál.:-/

+8/0
12.9.2016 9:23

P39e92t25r 55V40a55l35e72č63k96a 6587528189

"...Zanedlouho poté prosvištěl podle informací policie po vzdálenější koleji rychlík..."

Video není celé, ale jestli jela na červenou, vyhýbala se závoře (která je na začátku videa zdvižená), poté přijeli policajti a vzápětí "prosvištěl" rychlík, tak musíme PČR pochválit za rychlost, protože se tam dostali za cca půl minuty, předjeli uvízlé auto (na přejezdu byla červená - nebo tam mohli zacouvat...) a vylezli z auta, řidička mimochodem na videu je také mimo auto už když jdou závory dolů.

Takto se to asi nestalo, ale podle popisu a videa to tak vypadá. To je zase článek na ... To by byl takový problém to trochu rozepsat, třeba jak dlouho tam stála, dát video samotného vjetí a zapadnutí (jak už někdo v diskuzi připomněl...) Hlavně, že máme titulek, podle kterého to vypadá dramaticky...

+4/0
12.9.2016 9:17

P33e95t31r 28T83y40č38k52a 6945442559972

Nejspíš to je už další průjezd vlaku. To auto stojí na slepé koleji.

0/0
12.9.2016 9:53

M12i72l75o67š 68K51r98u24m65p 2964827244

tak já čekal, že to pojede na té bližší koleji...:(

+2/0
12.9.2016 8:56

M32i26r66o95s52l89a46v 48K98o35č96í 5931651102293

Proč to auto ti čumilové nevyprostili, dva chlapi chytnou auto za blatník a dá se v pohodě vyprostit, dělali jsme to už v zimě x-krát. Kdyby jel rychlík po bližší koleji, to by byl článek ! A vy kteří argumentujete , že nesmí...co kdyby prasklo lano....a jinak......jak si mohli být jistí že tam zrovna po té koleji nepojede vlak? Takže čuměli a čekali, co se stane, jestli bude mít ženská jenom pokutu a papíry, nebo i nějaké zabití z nedbalosti? Samozřejmě odebrat papíry na doživotí za obecné ohrožení.

+5/0
12.9.2016 8:54

P21e82t41r 83S94p22a82t63z86i66e30r64e82r 7924542345184

proč zabití? jinak i kdyby jel po té bližší, tak bych ho štrejchnul, ale moc by se toho taky nestalo. A myslím ,že ti policisté dobře věděli po jaké koleji ten vlak pojede. Kdyby měl jet po té bližší tak by dělali něco zcela jiného. Zase tak moc je nepodceňujte. Jejich prvním úkolem je zjistit kdy pojede vlak a zde i po jaké koleji.

+1/0
12.9.2016 9:10

M73i15r61o87s87l47a16v 55K45o29č10í 5181161742483

Tak to jsou fakt frajeři , jestli mají telefonní čísla na všechna nádraží či stavědla a mohli tak rychle zjistit po které koleji ten rychlík pojede !!! To já se nestačím ani rozkoukat po spadnutí závor a už ten rychlík fičí....fakt frajeři....se jim za to omlouvám...;-(

0/0
12.9.2016 16:39

M56i68l66o40s70l83a10v 60S44e58d45l41á69č96e90k 6244894614911

PROČ? Protože by je pak nějaký vykuk mohl zažalovat že mu poškodili auto. Jeden můj známý musel odstavit auto kvůli alkoholu a když policistům řekl ať s ním odjedou na odstavné parkoviště které bylo jen 200 metrů vzdálené , tak to také odmítli s tím že nesmějí a tudíž si to tam musí odtlačit řidič sám.

+1/0
12.9.2016 8:47

P41e77t22r 80S15p36a95t63z93i14e75r88e48r 7204612975514

pro ty co tu píší proč policajti auto nevytáhli....ono prostě nesmí...mám podobnou zkušenost jen z armády...v zime u mostu zapadl do strouhy kamion. a koukal návěsem přes půl silnice...kluci z naší jednotky jeli kolem z vyprošťovací tatrou...ta je na to přímo stavěná...zastavili a napadlo je, že jen vezmou lano a kamion bude venku za chvilku...ale zavolali veliteli, ten to musel ověřit u velitele základny a ten jasně řekl, že takové věci nesmíme dělat a že to je neoprávněné použití vojenské techniky....toto se smí jen v případě, že nás k tomu vyzve kraj...tak kluci zbalili auto a jeli dál...taky to nepochopíte

+7/0
12.9.2016 8:20

J31a70n 34N57o38v55á25k 4556287503259

Jenze tohle byli cajti a ti maji pomahani primo v popisu prace. Ale chapu, ze by asi lepe a vhodneji reagovali, kdyby pani stala na hlavni koleji.

+1/0
12.9.2016 8:27

P41e54t67r 18S75p38a62t66z51i41e69r75e76r 7794332705944

pomáhat a chránit ano...ale ne s tím, že budou používat služební auto jako vlečné...ono tam jde totiž o bezpečnost. Když by to udělali a prasklo lano a někoho zranilo....tak kdo by to měl odskákat. A začalo by vyšetřování...měli k tomu povolení? Věděla o tom základna? Měli správné pomůcky? Byli dobře poučeni pro tahání vozidel..atd atd...víte jak to u nás bohužel chodí.

+1/−2
12.9.2016 8:30

J48a82n 43N27o74v30á88k 4426327453259

Kdyby rostly na stromě ryby, nemusely by být rybníky... :-P Ano, kdyby, ale kdyby to auto vytáhli za pomocí pár chlapů, tak se pak všichni rozejdou v poklidu domů a nemusí volat hasiče... navíc si všimněte, že stačilo 6 chlapů a auto bylo venku... ani ti hasiči nemuseli auto tahat lanem.

+2/0
12.9.2016 9:35

P31e92t40r 88S93p50a95t84z38i46e35r81e67r 7304372745544

ale to já vím...bohužel ale tyto složky žijí jen a pouze z předpisů...nesmí udělat nic co jim někdo nepřikáže nebo nepovolí......třeba v armádě jsme mnohokrát říkali....tam kde končí armádní logika začíná ta lidská..:D

0/0
12.9.2016 10:10

T89o11m85á43š 16V42l22a11s74á93k 4524229449716

PČR se teda předvedla. .......... chodil bych s rukama dózadů.........

+3/−1
12.9.2016 8:04

B59ě17l69a 35H61o46r29á79k90o51v85á 1448232799620

groteska

+4/0
12.9.2016 7:42

O16n51d30ř39e86j 55F88e39l82c18a91n 6642944511387

To nebyl rychlík, to byl jen "ešus".:-)

+3/0
12.9.2016 6:30

G60u23s77t39a65v 55K16u82č18e93r62a 8486245501305

pomáhat a chránitRvRvRv

+4/−6
12.9.2016 6:21

F36r78a16n58t54i64š64e66k 55F42l75i97n76t70a 1664940899293

Dvě poznámky pro všechny, kteří se navážejí do těch dvou policistů, že to měli přizvednout a ne jen tak postávat.

1) Hmotnost vozidel této velikosti je cca 850 - 950 kg, motor mají vpředu. Aby mohli policisté automobil přizvednout a posunout, musel by každý z nich zvednout min.225 - 250 kg. To asi není příliš reálné, nemyslíte?

2) Podivujete se, zač stojí naše policie, ale nikdo se nepozastaví nad tím, kolik projelo kolem aut a nikdo nenabídl pomoc.

+16/−2
12.9.2016 6:15

J77a72r56o78m66i73r 79C96h57a66l89o72u14p68k12a 4149127435207

Ta dodávka by to měla za minutu hotové...

0/0
12.9.2016 9:31

J39i85n70d15ř79i12c40h 87Č84í49ž86e27k 9740842756679

Franta Flinta nám právě oznámil, že hmotnost celého auta spočívá na pravém předním kole a zbylá tři levitují:-P.

+2/−3
12.9.2016 9:46

P71e62t62r 98T18y10č86k73a 6915622859392

Ve dvou by to fakt nezvedli.

0/0
12.9.2016 9:56

J71i95ř43í 59K36r18á28t24k96ý 3690262904

Tak nemuseli by to zvedat, stačilo by zařadit zpátečku a trochu tomu pomoct.

0/0
12.9.2016 14:51

J80a33r91d79a 82A81x24m14a41n 5151492154929

V jaký okamžik vjela na přejezd ? Před tímto vlakem ?

A pokud tam již stála delší dobu, předpokládám, tak proč rychlík nezastavil?

Policie byla na místě s majáky, závora teprve padá dolů, auto stojí, řidička je ven z auta a žádá o radu to by se během vteřiny, kdyby před tímto vlakem vjela na přejezd nestihlo.

+2/0
12.9.2016 5:47

J42a33n 64M93o18t28ů50r39e43k 7530352221789

Protože stavět rychlík na hlavní koleji, když stojí auto na vedlejší slepé koleji a ještě jen trochu, je celkem asi zbytečné......

+1/0
12.9.2016 6:35

L97i59b87o15r 51V80e80s38e16l37ý 2279156592862

To ale nebyla slepá kolej, u které auto stálo.

0/−1
12.9.2016 6:40

F30i79l88i66p 12H11r35b70e23k 2194940566390

Cituji z článku: "Situaci ubral na dramatičnosti jen fakt, že sice vozidlo zůstalo zadní částí stát v kolejišti, ale jednalo se o kolej slepou a tudíž minimálně využívanou."

+1/0
12.9.2016 8:42

L81i46b55o20r 23V81e32s93e18l62ý 2609336212972

Citace jsou fajn, ale realita jiná.

0/−1
12.9.2016 8:45

F65i24l28i15p 17H87r47b60e72k 2414520986510

Máte pravdu, ale zde pracujeme s informacemi z článku. Když tvrdíte něco jiného než je v článku, tak také odkažte na zdroj, jinak to vypadá, že hlupák jste vy, i když hlupákem je novinář. Z mapy je vidět, že to skutečně slepá kolej není a článek je zavádějící: https://mapy.cz/s/13D36

+1/0
12.9.2016 9:04

J64a87k64u40b 74Š68a44f35a27n91d55a 7945207501331

Nejprve číst, pak reagovat. Závora padá dolů pro 2. vlak. 1. vlak na videu není.

A jak má rychlík zastavit? Před přejezdem?

0/0
12.9.2016 7:16

J68a55n 77Z67i46m85a 1179659165315

To mela stesti, ze tam zrovna nesvistelo Pendolino.

0/0
12.9.2016 3:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.