Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Řidička uvázla na přejezdu, za chvíli kolem prosvištěl rychlík

Závory uvěznily na vlakovém přejezdu v pražském Radotíně devětatřicetiletou řidičku. Když se žena pokoušela z kolejiště dostat a objet jednu ze závor, zapadla předním kolem do díry. Za moment pak projel po vzdálenější koleji rychlík. Vozidlo museli vyprostit hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e69t57r 16V70o35ň44k82a 2847833649123

„Předně jsme okamžitě o překážce na trati informovali výpravčího v železniční stanici Radotín a posléze vyslali na místo policejní hlídku,“

Tak tohle mě dostalo, jak je možné že tam, potom projel vlak, když výpravčí byl informován a měl okamžitě v celém úseku nastavit návěstidla na signál stop!!!!!!

0/0
13.9.2016 22:03

J97o60s77e17f 55R38a96j20t45o68r71a 3982962800687

Aniž bych chtěl komentovat schopnosti řidičky, policie, či hasičů, tvrdím, že se SŽDC podařilo v Radotíně postavit jeden z výtečných přejezdů, z hlediska komfortu pro řidiče i chodce. Zájemci se také mohou pokochat situací na Street View Google map.

Jedete-li totiž Vrážskou od nádraží a odbočujete-li v pravém úhlu na přejezd do mírného svahu, máte přejezdová světla na téměř dvou hodinách a vysoko nad úrovní vozovky Vražské, zvláště při pohledu řidiče osobního vozidla. Sledujete přitom dále vozidla z protisměru z Vrážské a z vedlejší Na Betonce, včetně všech křižujících chodců. Signální světla přejezdu přitom mohou být dále poměrně dlouho cloněna autobusem na nedaleké zastávce. Chodci na přejezdu též mohou vstupovat řidičům do cesty ve snaze obejít stojan vjezdové závory, který je poněkud vytrčen, prakticky až do profilu chodníku na pravé straně. Chodci pokračují dále po místy zkrácené hraně betonových panelů přejezdu a bedlivě musí sledovat vozidla z obou směrů na relativně úzkém přejezdu. A navic na konci následuje lahůdka konstruktérů dráhy železné. Totiž zařízení výhybky téměř uprostřed profilu rádoby chodníku s dírou osudnou pro inkriminovanou řidičku. Viz detailní pohled na pravé kolo zapadlého vozidla, konfrontovaný s fotkou Street View z přejezdu.

Jsem mistní, takže dění zde mohu sledovat, jako chodec i řidič i několikrát do týdne. Domnívám se, že by to chtělo posunout výhybku a oblouky kolejí o několik metrů směrem do nádraží a doplnit signální světla závor i nad opačný chodník vjezdové závory z Vrážské pro příjezd směrem od nádraží.

+2/0
12.9.2016 19:33

M68i42l85a69n 80C24h89a78l13u53p42a 7484486937343

Zkuste to přeposlat na SŽDC.

0/0
16.9.2016 15:05

M76i51r68o37s91l54a28v 93K40o43č80í 5491811772963

A jinak, ať odborníci z ČD netlachají nesmysly o bezpečnosti na přejezdech, o nastavení bezpečných časů na projetí apod..Zažil jsem to již x-krát na různých přejezdech ( a určitě jsem nebyl sám ), blikla červená a závory šly dolů, ani jsem pomalu nestačil vypadnout, nebo spadly závory a do 10s proletělo Pendolíno, kdyby někomu zhasnul motor, tak by s tím rychlíkem nikdo vůbec nic neudělal a každá fíra ( strojvedoucí ) bokem řekne , že přece použitím rychlobrzdy nepobije ve vlaku plno lidí! To je bezpečnější smáznout jedno auto, tedy pokud to není kamion.

+1/−1
12.9.2016 16:51

F57i18l88i65p 74N50e98s24p83o87r 8188804747627

Vtipalku. Az si lidi uvedomi ze cervena znamena zastavit, tak se to stavat nebude. A o zhasnutem motoru jsem jeste nikdy neslysel,

+1/−1
12.9.2016 17:47

M23i89r58o26s20l90a30v 39K68o88č23í 5501471552353

se mi zdá , že jste přes přejezd ještě nejel...

0/0
12.9.2016 21:24

M98i73r17o11s16l95a33v 58K81o28č83í 5771361842493

myslím , že je svými názory a praktickými zkušenostmi z denními přejezdy přes "drážní těleso" zde v této diskuzi mnoho lidí zajedno... a pokud jste neslyšel, pak asi špatně "nasloucháte" ;-D

0/0
12.9.2016 21:29

J83i73ř52í 41N27o53v32o33t71n85ý 8769277498108

Jezdíte bez motoru?

0/0
18.9.2016 22:18

M52i34l12a52n 88C83h23a10l79u68p66a 7884416757963

Jaký rychlík? City Elefant. Po druhé, vzdálenější koleji. Opět nadpis, který má čtenáře šokovat? No nic. Zvykáme si a ušetříme za tištěný bulvár.

Spíše místo toho očumování měli policajti a pár týpků poblíž chytit autíčko za lehký zadek a odskákat s ním co nejrychleji a co nejdál z průjezdného profilu vlaku. Protože kdyby opravdu jel rychlík po bližší koleji, to pak by nikdo na přejezdu nesmál. Měli by "ucinknuto", jaká by to byla šlupka. Možná by dostali i kusem plechu nebo plastu, jak by to lítalo vzduchem. Tzn. místo postávání měli borci okamžitě vyklidit okolí dopadu trosek a pokusit se odstranit předmět obecného ohrožení.

No a pak dotaz na SŽDC pročpak tam byla ta díra? Že by došly lopaty na zaházení?

+2/0
12.9.2016 15:07

E35l23i93š54k29a 14K49u96č16e38r80o75v49á 7459242393773

zrovna tu na to taky zírám, proč je tam taková past na mamuty.

+1/0
12.9.2016 16:31

M83i57r39o93s81l34a46v 10K35o82č92í 5831731372223

já jsem byl stejného názoru, smýknout autem ve dvou chlapech , ale dostal jsem za něj kartáč, tak držím hubu, oni jsou odborníci na bezpečnost, oni musí vědět co dělají ;-(;-(;-(

+1/0
12.9.2016 16:41

M56i36l45a72n 81C71h29a95l13u36p95a 7244176177733

Je to o tom rozhodnutí, co je větší prů..r. Zda to, že vstoupím do kolejiště a budu spoléhat na to, že stačím uskočit (až někdo kdo bude dávat pozor zařve - pozor, důležitá podmínka akce) nebo to, že vlak rozmetá auto, které může zranit všechny okolo včetně někoho ve vlaku a i mne co tu tzv. bezpečně za závorou postávám. Resp. hodně lidí neudělá v kritický okamžik nic a jen jeden přistane na řece Hudson.

0/0
16.9.2016 15:03

P64e64t39r 87P14r82u46s 7137535879562

Hlavne ze v 1:10 se tam postavi manas s oktavkou na koleje a ceka na protijedouci auta. Rv

+7/0
12.9.2016 10:55

J53a92n 31J55e22m41e10l68k29a 1225980

Je vidět, že prostě označení čísel přejezdů je neúčinné. Když u toho stáli policajti, určitě to auto tam bylo zaparkované dlouho. Přesto vlaková doprava opět nezastavena. A to náš jeden přejezd stojí cca 10 milionů. Japonci mají senzory na překážku, zobrazení směru příjezdu vlaku, nouzové tlačítko.. Atd.

+2/0
12.9.2016 10:17

J51a56n 15V63a61l35o66u85c20h 6382927618280

Dovedete si představit tu čekací dobu, kdyby měly být závory už spuštěny ve chvíli, kdy je schopen zastavit vlak jedoucí 160 (či těžký rychlík 100)? To by musel být spínací bod třeba na tratích v okolí Prahy s hustými zastávkami i za 2 zastávkami, kterými než osobák proskáče, je to i 5 minut. A když tam je ve špičku interval 15, tedy obousměrně 7,5 minuty, do toho rychlíky a náklaďády, tak je to zavřeno několik hodin v kuse. To už je fakt lepší tyhle "inteligenty" nechat, ať se pozabíjí....

+1/−1
12.9.2016 11:04

J37a54n 84J33e38m20e32l91k83a 1345280

Tady šlo jednoznačně provoz zastavit. Auto parkující na přejezdu není normální věc, lze detekovat.. Na to žádné prodloužení intervalů být nemusí.

+3/0
12.9.2016 11:10

P36a73v56e23l 63O23b48d87r60ž64á23l81e82k 6496314208452

Přečtěte si pořádně, na co reagujete ...

Pokud by měl být systém nastavený tak, aby když auto zůstane na přejezdu i po uzavření závor, došlo k bezpečnému zastavení přijíždějícího vlaku - tak by se závory musely začít zavírat i o několik minut dříve, takže na hlavních tazích by byly zavřené stále.

+1/0
12.9.2016 12:13

J67a77n 28J60e40m13e27l67k55a 1755390

Nikoliv. Tu kontrolu lze dělat v předzváněcí době (často 50s), nebo kdykoliv nonstop. Auto stojící v kolejišti není normální stav. Tady ten vlak určitě nejel víc než 100. Jeho brzdná dráha zdaleka není tak dlouhá, jak někteří tvrdí.

0/0
13.9.2016 8:47

L18i89b17o67r 31V86e37s86e77l53ý 2319956882152

Doprava ale na osm minut zastavena byla.

0/0
12.9.2016 12:18

L10u62k24á71š 12N83o17v98á86k 1340155160665

No vidíte a my tu nemáme ani na pořádné silnice.

0/0
12.9.2016 13:48

Z94d70e39n55ě17k 47D18u78f70e57k 2544604948

Slečna moc inteligence nepobrala, nejdřív vjede na červenou na přejezd, kde nemá co dělat, když jí konečně vytáhnou, postaví auto tak, že kdyby padly závory, říznou je do střechy auta. Ach jo to je materiál.:-/

+8/0
12.9.2016 9:23

P22e43t41r 91V45a81l38e54č39k49a 6127948539

"...Zanedlouho poté prosvištěl podle informací policie po vzdálenější koleji rychlík..."

Video není celé, ale jestli jela na červenou, vyhýbala se závoře (která je na začátku videa zdvižená), poté přijeli policajti a vzápětí "prosvištěl" rychlík, tak musíme PČR pochválit za rychlost, protože se tam dostali za cca půl minuty, předjeli uvízlé auto (na přejezdu byla červená - nebo tam mohli zacouvat...) a vylezli z auta, řidička mimochodem na videu je také mimo auto už když jdou závory dolů.

Takto se to asi nestalo, ale podle popisu a videa to tak vypadá. To je zase článek na ... To by byl takový problém to trochu rozepsat, třeba jak dlouho tam stála, dát video samotného vjetí a zapadnutí (jak už někdo v diskuzi připomněl...) Hlavně, že máme titulek, podle kterého to vypadá dramaticky...

+4/0
12.9.2016 9:17

P91e32t18r 13T81y61č24k29a 6415262489962

Nejspíš to je už další průjezd vlaku. To auto stojí na slepé koleji.

0/0
12.9.2016 9:53

M23i57l80o36š 39K15r69u21m16p 2704727674

tak já čekal, že to pojede na té bližší koleji...:(

+2/0
12.9.2016 8:56

M93i87r33o77s21l64a31v 36K59o63č54í 5851691672743

Proč to auto ti čumilové nevyprostili, dva chlapi chytnou auto za blatník a dá se v pohodě vyprostit, dělali jsme to už v zimě x-krát. Kdyby jel rychlík po bližší koleji, to by byl článek ! A vy kteří argumentujete , že nesmí...co kdyby prasklo lano....a jinak......jak si mohli být jistí že tam zrovna po té koleji nepojede vlak? Takže čuměli a čekali, co se stane, jestli bude mít ženská jenom pokutu a papíry, nebo i nějaké zabití z nedbalosti? Samozřejmě odebrat papíry na doživotí za obecné ohrožení.

+5/0
12.9.2016 8:54

P92e45t74r 79S27p92a93t31z33i57e28r10e43r 7424832465304

proč zabití? jinak i kdyby jel po té bližší, tak bych ho štrejchnul, ale moc by se toho taky nestalo. A myslím ,že ti policisté dobře věděli po jaké koleji ten vlak pojede. Kdyby měl jet po té bližší tak by dělali něco zcela jiného. Zase tak moc je nepodceňujte. Jejich prvním úkolem je zjistit kdy pojede vlak a zde i po jaké koleji.

+1/0
12.9.2016 9:10

M58i50r18o92s38l46a17v 75K93o22č47í 5591131932663

Tak to jsou fakt frajeři , jestli mají telefonní čísla na všechna nádraží či stavědla a mohli tak rychle zjistit po které koleji ten rychlík pojede !!! To já se nestačím ani rozkoukat po spadnutí závor a už ten rychlík fičí....fakt frajeři....se jim za to omlouvám...;-(

0/0
12.9.2016 16:39

M71i39l75o74s41l90a55v 74S98e66d98l29á92č64e86k 6924744264341

PROČ? Protože by je pak nějaký vykuk mohl zažalovat že mu poškodili auto. Jeden můj známý musel odstavit auto kvůli alkoholu a když policistům řekl ať s ním odjedou na odstavné parkoviště které bylo jen 200 metrů vzdálené , tak to také odmítli s tím že nesmějí a tudíž si to tam musí odtlačit řidič sám.

+1/0
12.9.2016 8:47

P36e28t58r 80S64p97a66t13z32i80e56r70e30r 7624612385144

pro ty co tu píší proč policajti auto nevytáhli....ono prostě nesmí...mám podobnou zkušenost jen z armády...v zime u mostu zapadl do strouhy kamion. a koukal návěsem přes půl silnice...kluci z naší jednotky jeli kolem z vyprošťovací tatrou...ta je na to přímo stavěná...zastavili a napadlo je, že jen vezmou lano a kamion bude venku za chvilku...ale zavolali veliteli, ten to musel ověřit u velitele základny a ten jasně řekl, že takové věci nesmíme dělat a že to je neoprávněné použití vojenské techniky....toto se smí jen v případě, že nás k tomu vyzve kraj...tak kluci zbalili auto a jeli dál...taky to nepochopíte

+7/0
12.9.2016 8:20

J66a18n 15N39o13v75á19k 4366397263249

Jenze tohle byli cajti a ti maji pomahani primo v popisu prace. Ale chapu, ze by asi lepe a vhodneji reagovali, kdyby pani stala na hlavni koleji.

+1/0
12.9.2016 8:27

P21e17t28r 72S43p78a67t47z22i57e21r76e73r 7864322935524

pomáhat a chránit ano...ale ne s tím, že budou používat služební auto jako vlečné...ono tam jde totiž o bezpečnost. Když by to udělali a prasklo lano a někoho zranilo....tak kdo by to měl odskákat. A začalo by vyšetřování...měli k tomu povolení? Věděla o tom základna? Měli správné pomůcky? Byli dobře poučeni pro tahání vozidel..atd atd...víte jak to u nás bohužel chodí.

+1/−2
12.9.2016 8:30

J94a77n 66N40o36v82á36k 4666217933339

Kdyby rostly na stromě ryby, nemusely by být rybníky... :-P Ano, kdyby, ale kdyby to auto vytáhli za pomocí pár chlapů, tak se pak všichni rozejdou v poklidu domů a nemusí volat hasiče... navíc si všimněte, že stačilo 6 chlapů a auto bylo venku... ani ti hasiči nemuseli auto tahat lanem.

+2/0
12.9.2016 9:35

P51e49t54r 34S81p52a91t25z61i83e37r51e94r 7234252555544

ale to já vím...bohužel ale tyto složky žijí jen a pouze z předpisů...nesmí udělat nic co jim někdo nepřikáže nebo nepovolí......třeba v armádě jsme mnohokrát říkali....tam kde končí armádní logika začíná ta lidská..:D

0/0
12.9.2016 10:10

T41o41m52á80š 81V66l41a60s59á82k 4834339909156

PČR se teda předvedla. .......... chodil bych s rukama dózadů.........

+3/−1
12.9.2016 8:04

B31ě83l44a 94H72o13r85á93k31o93v16á 1418682669360

groteska

+4/0
12.9.2016 7:42

O71n27d21ř36e81j 34F79e51l52c69a81n 6222734321687

To nebyl rychlík, to byl jen "ešus".:-)

+3/0
12.9.2016 6:30

G17u90s70t77a16v 66K60u27č51e51r68a 8466195571735

pomáhat a chránitRvRvRv

+4/−6
12.9.2016 6:21

F50r97a74n33t86i65š72e96k 19F80l51i41n90t35a 1894890229713

Dvě poznámky pro všechny, kteří se navážejí do těch dvou policistů, že to měli přizvednout a ne jen tak postávat.

1) Hmotnost vozidel této velikosti je cca 850 - 950 kg, motor mají vpředu. Aby mohli policisté automobil přizvednout a posunout, musel by každý z nich zvednout min.225 - 250 kg. To asi není příliš reálné, nemyslíte?

2) Podivujete se, zač stojí naše policie, ale nikdo se nepozastaví nad tím, kolik projelo kolem aut a nikdo nenabídl pomoc.

+16/−2
12.9.2016 6:15

J61a85r25o69m89i60r 68C21h98a68l83o22u87p69k93a 4779297835477

Ta dodávka by to měla za minutu hotové...

0/0
12.9.2016 9:31

J49i44n13d44ř93i61c95h 63Č35í68ž91e61k 9600552736569

Franta Flinta nám právě oznámil, že hmotnost celého auta spočívá na pravém předním kole a zbylá tři levitují:-P.

+2/−3
12.9.2016 9:46

P70e58t79r 17T23y64č75k65a 6145222959922

Ve dvou by to fakt nezvedli.

0/0
12.9.2016 9:56

J81i47ř23í 16K15r52á71t37k58ý 3510302184

Tak nemuseli by to zvedat, stačilo by zařadit zpátečku a trochu tomu pomoct.

0/0
12.9.2016 14:51

J92a95r43d52a 17A17x32m66a23n 5221322294489

V jaký okamžik vjela na přejezd ? Před tímto vlakem ?

A pokud tam již stála delší dobu, předpokládám, tak proč rychlík nezastavil?

Policie byla na místě s majáky, závora teprve padá dolů, auto stojí, řidička je ven z auta a žádá o radu to by se během vteřiny, kdyby před tímto vlakem vjela na přejezd nestihlo.

+2/0
12.9.2016 5:47

J76a33n 84M67o46t39ů80r65e13k 7810862551849

Protože stavět rychlík na hlavní koleji, když stojí auto na vedlejší slepé koleji a ještě jen trochu, je celkem asi zbytečné......

+1/0
12.9.2016 6:35

L55i18b83o45r 97V29e37s71e23l27ý 2309336572962

To ale nebyla slepá kolej, u které auto stálo.

0/−1
12.9.2016 6:40

F88i39l78i68p 24H92r67b38e28k 2864680226210

Cituji z článku: "Situaci ubral na dramatičnosti jen fakt, že sice vozidlo zůstalo zadní částí stát v kolejišti, ale jednalo se o kolej slepou a tudíž minimálně využívanou."

+1/0
12.9.2016 8:42

L49i52b89o24r 55V96e31s60e24l81ý 2769246132912

Citace jsou fajn, ale realita jiná.

0/−1
12.9.2016 8:45

F75i62l16i63p 44H87r42b91e35k 2334220726610

Máte pravdu, ale zde pracujeme s informacemi z článku. Když tvrdíte něco jiného než je v článku, tak také odkažte na zdroj, jinak to vypadá, že hlupák jste vy, i když hlupákem je novinář. Z mapy je vidět, že to skutečně slepá kolej není a článek je zavádějící: https://mapy.cz/s/13D36

+1/0
12.9.2016 9:04

J27a27k88u95b 76Š84a17f87a29n33d12a 7745367361451

Nejprve číst, pak reagovat. Závora padá dolů pro 2. vlak. 1. vlak na videu není.

A jak má rychlík zastavit? Před přejezdem?

0/0
12.9.2016 7:16

J74a56n 12Z54i21m10a 1909749215335

To mela stesti, ze tam zrovna nesvistelo Pendolino.

0/0
12.9.2016 3:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.