Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidička uvázla na přejezdu, za chvíli kolem prosvištěl rychlík

Závory uvěznily na vlakovém přejezdu v pražském Radotíně devětatřicetiletou řidičku. Když se žena pokoušela z kolejiště dostat a objet jednu ze závor, zapadla předním kolem do díry. Za moment pak projel po vzdálenější koleji rychlík. Vozidlo museli vyprostit hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e56t95r 38V87o18ň11k17a 2987903599163

„Předně jsme okamžitě o překážce na trati informovali výpravčího v železniční stanici Radotín a posléze vyslali na místo policejní hlídku,“

Tak tohle mě dostalo, jak je možné že tam, potom projel vlak, když výpravčí byl informován a měl okamžitě v celém úseku nastavit návěstidla na signál stop!!!!!!

0/0
13.9.2016 22:03

J70o51s44e12f 53R54a45j78t76o52r38a 3982752800377

Aniž bych chtěl komentovat schopnosti řidičky, policie, či hasičů, tvrdím, že se SŽDC podařilo v Radotíně postavit jeden z výtečných přejezdů, z hlediska komfortu pro řidiče i chodce. Zájemci se také mohou pokochat situací na Street View Google map.

Jedete-li totiž Vrážskou od nádraží a odbočujete-li v pravém úhlu na přejezd do mírného svahu, máte přejezdová světla na téměř dvou hodinách a vysoko nad úrovní vozovky Vražské, zvláště při pohledu řidiče osobního vozidla. Sledujete přitom dále vozidla z protisměru z Vrážské a z vedlejší Na Betonce, včetně všech křižujících chodců. Signální světla přejezdu přitom mohou být dále poměrně dlouho cloněna autobusem na nedaleké zastávce. Chodci na přejezdu též mohou vstupovat řidičům do cesty ve snaze obejít stojan vjezdové závory, který je poněkud vytrčen, prakticky až do profilu chodníku na pravé straně. Chodci pokračují dále po místy zkrácené hraně betonových panelů přejezdu a bedlivě musí sledovat vozidla z obou směrů na relativně úzkém přejezdu. A navic na konci následuje lahůdka konstruktérů dráhy železné. Totiž zařízení výhybky téměř uprostřed profilu rádoby chodníku s dírou osudnou pro inkriminovanou řidičku. Viz detailní pohled na pravé kolo zapadlého vozidla, konfrontovaný s fotkou Street View z přejezdu.

Jsem mistní, takže dění zde mohu sledovat, jako chodec i řidič i několikrát do týdne. Domnívám se, že by to chtělo posunout výhybku a oblouky kolejí o několik metrů směrem do nádraží a doplnit signální světla závor i nad opačný chodník vjezdové závory z Vrážské pro příjezd směrem od nádraží.

+2/0
12.9.2016 19:33

M10i45l94a80n 19C89h94a68l32u24p57a 7134136807683

Zkuste to přeposlat na SŽDC.

0/0
16.9.2016 15:05

M96i98r38o34s75l83a54v 96K82o51č54í 5251771572793

A jinak, ať odborníci z ČD netlachají nesmysly o bezpečnosti na přejezdech, o nastavení bezpečných časů na projetí apod..Zažil jsem to již x-krát na různých přejezdech ( a určitě jsem nebyl sám ), blikla červená a závory šly dolů, ani jsem pomalu nestačil vypadnout, nebo spadly závory a do 10s proletělo Pendolíno, kdyby někomu zhasnul motor, tak by s tím rychlíkem nikdo vůbec nic neudělal a každá fíra ( strojvedoucí ) bokem řekne , že přece použitím rychlobrzdy nepobije ve vlaku plno lidí! To je bezpečnější smáznout jedno auto, tedy pokud to není kamion.

+1/−1
12.9.2016 16:51

F53i10l87i41p 29N79e97s55p63o34r 6607607488432

Vtipalku. Az si lidi uvedomi ze cervena znamena zastavit, tak se to stavat nebude. A o zhasnutem motoru jsem jeste nikdy neslysel,

+1/−1
12.9.2016 17:47

M30i40r86o74s72l70a69v 12K75o51č13í 5331611502833

se mi zdá , že jste přes přejezd ještě nejel...

0/0
12.9.2016 21:24

M36i47r49o52s54l65a77v 59K12o92č36í 5761291392773

myslím , že je svými názory a praktickými zkušenostmi z denními přejezdy přes "drážní těleso" zde v této diskuzi mnoho lidí zajedno... a pokud jste neslyšel, pak asi špatně "nasloucháte" ;-D

0/0
12.9.2016 21:29

J21i58ř92í 45N43o18v34o84t89n81ý 8169817408858

Jezdíte bez motoru?

0/0
18.9.2016 22:18

M65i76l75a74n 93C23h50a34l22u97p90a 7754746197253

Jaký rychlík? City Elefant. Po druhé, vzdálenější koleji. Opět nadpis, který má čtenáře šokovat? No nic. Zvykáme si a ušetříme za tištěný bulvár.

Spíše místo toho očumování měli policajti a pár týpků poblíž chytit autíčko za lehký zadek a odskákat s ním co nejrychleji a co nejdál z průjezdného profilu vlaku. Protože kdyby opravdu jel rychlík po bližší koleji, to pak by nikdo na přejezdu nesmál. Měli by "ucinknuto", jaká by to byla šlupka. Možná by dostali i kusem plechu nebo plastu, jak by to lítalo vzduchem. Tzn. místo postávání měli borci okamžitě vyklidit okolí dopadu trosek a pokusit se odstranit předmět obecného ohrožení.

No a pak dotaz na SŽDC pročpak tam byla ta díra? Že by došly lopaty na zaházení?

+2/0
12.9.2016 15:07

E69l77i42š34k55a 22K34u21č12e56r48o91v39á 7259662643823

zrovna tu na to taky zírám, proč je tam taková past na mamuty.

+1/0
12.9.2016 16:31

M71i77r71o16s70l98a53v 64K83o97č18í 5681321442263

já jsem byl stejného názoru, smýknout autem ve dvou chlapech , ale dostal jsem za něj kartáč, tak držím hubu, oni jsou odborníci na bezpečnost, oni musí vědět co dělají ;-(;-(;-(

+1/0
12.9.2016 16:41

M58i20l80a66n 45C13h96a61l19u64p50a 7624906667113

Je to o tom rozhodnutí, co je větší prů..r. Zda to, že vstoupím do kolejiště a budu spoléhat na to, že stačím uskočit (až někdo kdo bude dávat pozor zařve - pozor, důležitá podmínka akce) nebo to, že vlak rozmetá auto, které může zranit všechny okolo včetně někoho ve vlaku a i mne co tu tzv. bezpečně za závorou postávám. Resp. hodně lidí neudělá v kritický okamžik nic a jen jeden přistane na řece Hudson.

0/0
16.9.2016 15:03

P41e81t82r 33P21r90u46s 7477975719712

Hlavne ze v 1:10 se tam postavi manas s oktavkou na koleje a ceka na protijedouci auta. Rv

+7/0
12.9.2016 10:55

J34a12n 56J50e23m93e87l25k57a 1235660

Je vidět, že prostě označení čísel přejezdů je neúčinné. Když u toho stáli policajti, určitě to auto tam bylo zaparkované dlouho. Přesto vlaková doprava opět nezastavena. A to náš jeden přejezd stojí cca 10 milionů. Japonci mají senzory na překážku, zobrazení směru příjezdu vlaku, nouzové tlačítko.. Atd.

+2/0
12.9.2016 10:17

J56a83n 25V36a73l74o54u60c44h 6122117918410

Dovedete si představit tu čekací dobu, kdyby měly být závory už spuštěny ve chvíli, kdy je schopen zastavit vlak jedoucí 160 (či těžký rychlík 100)? To by musel být spínací bod třeba na tratích v okolí Prahy s hustými zastávkami i za 2 zastávkami, kterými než osobák proskáče, je to i 5 minut. A když tam je ve špičku interval 15, tedy obousměrně 7,5 minuty, do toho rychlíky a náklaďády, tak je to zavřeno několik hodin v kuse. To už je fakt lepší tyhle "inteligenty" nechat, ať se pozabíjí....

+1/−1
12.9.2016 11:04

J16a36n 49J61e91m47e28l43k29a 1475410

Tady šlo jednoznačně provoz zastavit. Auto parkující na přejezdu není normální věc, lze detekovat.. Na to žádné prodloužení intervalů být nemusí.

+3/0
12.9.2016 11:10

P34a36v16e17l 10O49b95d77r85ž83á68l26e76k 6376744208722

Přečtěte si pořádně, na co reagujete ...

Pokud by měl být systém nastavený tak, aby když auto zůstane na přejezdu i po uzavření závor, došlo k bezpečnému zastavení přijíždějícího vlaku - tak by se závory musely začít zavírat i o několik minut dříve, takže na hlavních tazích by byly zavřené stále.

+1/0
12.9.2016 12:13

J32a26n 20J89e10m55e57l81k87a 1615750

Nikoliv. Tu kontrolu lze dělat v předzváněcí době (často 50s), nebo kdykoliv nonstop. Auto stojící v kolejišti není normální stav. Tady ten vlak určitě nejel víc než 100. Jeho brzdná dráha zdaleka není tak dlouhá, jak někteří tvrdí.

0/0
13.9.2016 8:47

L95i30b29o37r 49V95e88s41e50l28ý 2549366112602

Doprava ale na osm minut zastavena byla.

0/0
12.9.2016 12:18

L94u62k29á51š 80N45o25v19á53k 1320555240245

No vidíte a my tu nemáme ani na pořádné silnice.

0/0
12.9.2016 13:48

Z23d45e16n61ě51k 67D18u26f19e87k 2474954488

Slečna moc inteligence nepobrala, nejdřív vjede na červenou na přejezd, kde nemá co dělat, když jí konečně vytáhnou, postaví auto tak, že kdyby padly závory, říznou je do střechy auta. Ach jo to je materiál.:-/

+8/0
12.9.2016 9:23

P86e78t31r 41V81a97l65e62č97k93a 6627288679

"...Zanedlouho poté prosvištěl podle informací policie po vzdálenější koleji rychlík..."

Video není celé, ale jestli jela na červenou, vyhýbala se závoře (která je na začátku videa zdvižená), poté přijeli policajti a vzápětí "prosvištěl" rychlík, tak musíme PČR pochválit za rychlost, protože se tam dostali za cca půl minuty, předjeli uvízlé auto (na přejezdu byla červená - nebo tam mohli zacouvat...) a vylezli z auta, řidička mimochodem na videu je také mimo auto už když jdou závory dolů.

Takto se to asi nestalo, ale podle popisu a videa to tak vypadá. To je zase článek na ... To by byl takový problém to trochu rozepsat, třeba jak dlouho tam stála, dát video samotného vjetí a zapadnutí (jak už někdo v diskuzi připomněl...) Hlavně, že máme titulek, podle kterého to vypadá dramaticky...

+4/0
12.9.2016 9:17

P19e93t60r 15T19y83č27k49a 6735262369812

Nejspíš to je už další průjezd vlaku. To auto stojí na slepé koleji.

0/0
12.9.2016 9:53

M48i74l59o92š 86K45r20u63m42p 2484757324

tak já čekal, že to pojede na té bližší koleji...:(

+2/0
12.9.2016 8:56

M74i11r24o42s26l56a82v 17K66o88č48í 5491171242373

Proč to auto ti čumilové nevyprostili, dva chlapi chytnou auto za blatník a dá se v pohodě vyprostit, dělali jsme to už v zimě x-krát. Kdyby jel rychlík po bližší koleji, to by byl článek ! A vy kteří argumentujete , že nesmí...co kdyby prasklo lano....a jinak......jak si mohli být jistí že tam zrovna po té koleji nepojede vlak? Takže čuměli a čekali, co se stane, jestli bude mít ženská jenom pokutu a papíry, nebo i nějaké zabití z nedbalosti? Samozřejmě odebrat papíry na doživotí za obecné ohrožení.

+5/0
12.9.2016 8:54

P41e86t64r 69S38p56a24t54z26i27e86r48e11r 7744822575544

proč zabití? jinak i kdyby jel po té bližší, tak bych ho štrejchnul, ale moc by se toho taky nestalo. A myslím ,že ti policisté dobře věděli po jaké koleji ten vlak pojede. Kdyby měl jet po té bližší tak by dělali něco zcela jiného. Zase tak moc je nepodceňujte. Jejich prvním úkolem je zjistit kdy pojede vlak a zde i po jaké koleji.

+1/0
12.9.2016 9:10

M61i21r39o85s18l25a34v 41K10o78č97í 5411181692533

Tak to jsou fakt frajeři , jestli mají telefonní čísla na všechna nádraží či stavědla a mohli tak rychle zjistit po které koleji ten rychlík pojede !!! To já se nestačím ani rozkoukat po spadnutí závor a už ten rychlík fičí....fakt frajeři....se jim za to omlouvám...;-(

0/0
12.9.2016 16:39

M46i38l94o36s10l61a20v 62S46e53d10l86á98č39e94k 6674654234651

PROČ? Protože by je pak nějaký vykuk mohl zažalovat že mu poškodili auto. Jeden můj známý musel odstavit auto kvůli alkoholu a když policistům řekl ať s ním odjedou na odstavné parkoviště které bylo jen 200 metrů vzdálené , tak to také odmítli s tím že nesmějí a tudíž si to tam musí odtlačit řidič sám.

+1/0
12.9.2016 8:47

P91e61t62r 25S12p10a56t53z13i25e23r74e27r 7854782785564

pro ty co tu píší proč policajti auto nevytáhli....ono prostě nesmí...mám podobnou zkušenost jen z armády...v zime u mostu zapadl do strouhy kamion. a koukal návěsem přes půl silnice...kluci z naší jednotky jeli kolem z vyprošťovací tatrou...ta je na to přímo stavěná...zastavili a napadlo je, že jen vezmou lano a kamion bude venku za chvilku...ale zavolali veliteli, ten to musel ověřit u velitele základny a ten jasně řekl, že takové věci nesmíme dělat a že to je neoprávněné použití vojenské techniky....toto se smí jen v případě, že nás k tomu vyzve kraj...tak kluci zbalili auto a jeli dál...taky to nepochopíte

+7/0
12.9.2016 8:20

J38a53n 62N27o60v59á28k 4336717713349

Jenze tohle byli cajti a ti maji pomahani primo v popisu prace. Ale chapu, ze by asi lepe a vhodneji reagovali, kdyby pani stala na hlavni koleji.

+1/0
12.9.2016 8:27

P49e13t72r 52S55p86a54t75z41i21e96r60e63r 7194422375864

pomáhat a chránit ano...ale ne s tím, že budou používat služební auto jako vlečné...ono tam jde totiž o bezpečnost. Když by to udělali a prasklo lano a někoho zranilo....tak kdo by to měl odskákat. A začalo by vyšetřování...měli k tomu povolení? Věděla o tom základna? Měli správné pomůcky? Byli dobře poučeni pro tahání vozidel..atd atd...víte jak to u nás bohužel chodí.

+1/−2
12.9.2016 8:30

J22a80n 52N26o87v18á84k 4216387443129

Kdyby rostly na stromě ryby, nemusely by být rybníky... :-P Ano, kdyby, ale kdyby to auto vytáhli za pomocí pár chlapů, tak se pak všichni rozejdou v poklidu domů a nemusí volat hasiče... navíc si všimněte, že stačilo 6 chlapů a auto bylo venku... ani ti hasiči nemuseli auto tahat lanem.

+2/0
12.9.2016 9:35

P64e83t76r 83S80p78a71t22z35i24e22r36e32r 7684822775314

ale to já vím...bohužel ale tyto složky žijí jen a pouze z předpisů...nesmí udělat nic co jim někdo nepřikáže nebo nepovolí......třeba v armádě jsme mnohokrát říkali....tam kde končí armádní logika začíná ta lidská..:D

0/0
12.9.2016 10:10

T16o62m98á63š 23V39l44a47s41á29k 4954859839436

PČR se teda předvedla. .......... chodil bych s rukama dózadů.........

+3/−1
12.9.2016 8:04

B70ě75l26a 41H38o55r23á83k79o37v63á 1658732859650

groteska

+4/0
12.9.2016 7:42

O40n89d65ř48e12j 43F17e37l48c65a30n 6622544461407

To nebyl rychlík, to byl jen "ešus".:-)

+3/0
12.9.2016 6:30

G40u91s38t38a37v 91K61u92č66e46r91a 8596495251835

pomáhat a chránitRvRvRv

+4/−6
12.9.2016 6:21

F85r74a78n72t54i63š65e95k 28F94l68i42n18t13a 1884890919303

Dvě poznámky pro všechny, kteří se navážejí do těch dvou policistů, že to měli přizvednout a ne jen tak postávat.

1) Hmotnost vozidel této velikosti je cca 850 - 950 kg, motor mají vpředu. Aby mohli policisté automobil přizvednout a posunout, musel by každý z nich zvednout min.225 - 250 kg. To asi není příliš reálné, nemyslíte?

2) Podivujete se, zač stojí naše policie, ale nikdo se nepozastaví nad tím, kolik projelo kolem aut a nikdo nenabídl pomoc.

+16/−2
12.9.2016 6:15

J34a90r32o35m81i57r 37C12h96a13l54o44u95p24k77a 4989507465767

Ta dodávka by to měla za minutu hotové...

0/0
12.9.2016 9:31

J78i67n67d84ř38i71c41h 18Č95í92ž60e57k 9430122686569

Franta Flinta nám právě oznámil, že hmotnost celého auta spočívá na pravém předním kole a zbylá tři levitují:-P.

+2/−3
12.9.2016 9:46

P93e58t93r 52T53y90č95k35a 6635972249492

Ve dvou by to fakt nezvedli.

0/0
12.9.2016 9:56

J33i45ř93í 35K89r49á55t53k55ý 3330642494

Tak nemuseli by to zvedat, stačilo by zařadit zpátečku a trochu tomu pomoct.

0/0
12.9.2016 14:51

J52a85r95d92a 11A20x93m86a62n 5221182524559

V jaký okamžik vjela na přejezd ? Před tímto vlakem ?

A pokud tam již stála delší dobu, předpokládám, tak proč rychlík nezastavil?

Policie byla na místě s majáky, závora teprve padá dolů, auto stojí, řidička je ven z auta a žádá o radu to by se během vteřiny, kdyby před tímto vlakem vjela na přejezd nestihlo.

+2/0
12.9.2016 5:47

J81a35n 24M76o87t12ů18r42e93k 7560692251639

Protože stavět rychlík na hlavní koleji, když stojí auto na vedlejší slepé koleji a ještě jen trochu, je celkem asi zbytečné......

+1/0
12.9.2016 6:35

L18i22b29o10r 50V12e70s87e13l47ý 2209396692962

To ale nebyla slepá kolej, u které auto stálo.

0/−1
12.9.2016 6:40

F14i55l45i81p 80H26r46b92e67k 2704290196860

Cituji z článku: "Situaci ubral na dramatičnosti jen fakt, že sice vozidlo zůstalo zadní částí stát v kolejišti, ale jednalo se o kolej slepou a tudíž minimálně využívanou."

+1/0
12.9.2016 8:42

L77i72b47o45r 88V10e33s42e81l90ý 2749356422782

Citace jsou fajn, ale realita jiná.

0/−1
12.9.2016 8:45

F81i60l10i52p 95H42r76b70e52k 2634760226370

Máte pravdu, ale zde pracujeme s informacemi z článku. Když tvrdíte něco jiného než je v článku, tak také odkažte na zdroj, jinak to vypadá, že hlupák jste vy, i když hlupákem je novinář. Z mapy je vidět, že to skutečně slepá kolej není a článek je zavádějící: https://mapy.cz/s/13D36

+1/0
12.9.2016 9:04

J80a36k94u86b 81Š58a81f97a57n82d77a 7395277191531

Nejprve číst, pak reagovat. Závora padá dolů pro 2. vlak. 1. vlak na videu není.

A jak má rychlík zastavit? Před přejezdem?

0/0
12.9.2016 7:16

J81a63n 34Z83i29m16a 1409499985545

To mela stesti, ze tam zrovna nesvistelo Pendolino.

0/0
12.9.2016 3:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.