Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku v Česku mají provozovat i firmy ze Slovenska a Rakouska

Leteckou záchrannou službu v České republice by měly poprvé provozovat i zahraniční firmy. Podle informací České televize o tom v pondělí rozhodla ministerská komise. Tuzemskou DSA doplní slovenská Air Transport Europe a rakouská Helikopter Air Transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z68d39e63n41e60k 26S21e44i23d76l 6114105310147

My na to jediné kritérium nejnižší ceny jednou umřeme. Copak tohle má být hlavní argument? To si můžu sehnat starou, olítanou Mi4 a musel bych tu soutěž vyhrát. Tohle nemá vůbec žádnou logiku. Už dávno je známo, že to co je nejlevnější není to nejlepší.

0/0
11.9.2016 8:59

T20o54m83á58š 75C38h19r38a22s92t40n19ý 2961374461613

Nic proti ATE, ale za dobu jejich působení na SK (91-2016) jim spadlo osm vrtulníků a většina byla smrťáky pro všechny...

+3/0
9.9.2016 13:37

A80d72a45m 52W93e55i96s12s 2173427459211

...slováky nebrat!!!...

+2/0
9.9.2016 12:44

F45r27a84n66t23i93š62e80k 23S44v22a72č92i19n62a 3345316325137

Rakušany a další "jinokrajce" taktéž. Máme dostatek vlastních schopných pilotů i dalšího personálu. Nevyvážejme kapitál z naší země, chudneme.

+2/0
9.9.2016 14:36

V28i13t 14A78d72a63m69e33c 5475190406634

Za mě teda NE !! Nevidím důvod proč by takovéto zakázky měli získat zahraniční firmy, kterým navíc padají vrtulníky....

+4/0
9.9.2016 10:21

O41l17d30ř79i56c29h 72J79a52n78e47č85e20k 8649396593421

Pokud Air Transport Europe za poslední rok při zásahu spadly dva vrtulníky, tak by na místě opravdu byla opatrnost, než s ní uzavřu smlouvu ;-(

+5/0
9.9.2016 8:53

J73a47k18u61b 50F68e78i33f35a54r 7799409436699

tak podle všeho to byla technická závada a za další, Slovensko má nesrovnatelně složitejší podmínky co se týče terénu.

+1/−3
9.9.2016 9:26

J35o51s31e20f 77P64r34a64š38e21k 4205380134622

Tak kdo opět loboval, když Dalík je za katrem?8-o

+1/0
9.9.2016 8:23

J14a24k16u29b 30F14e23i62f97a98r 7959259576729

Mě by předeším zajímalo, proč nemůže mí ZZS svoje vlastní vrtulníky. Asi proto, že by to bylo levnější a nemuselo by se to každo volební období znova soutěžit:-/

+1/−3
9.9.2016 8:10

L12u68b74o22š 92D71o45l37e35ž96a27l 4655394253884

Asi naši politici potřebují pár důchodů ušetřit a možná i pár platů záchranářů.....když budou lítat Slováci...nějak jim to padá....;-D

+4/−1
9.9.2016 6:22

O67l73d13ř68i21c29h 47J74a22n94e75č63e65k 8509876433931

sice máte pravdu, ale nemyslím, že je to téma, o němž by se mělo žertovat ;-(

+1/0
9.9.2016 8:54

L41a86d84i63s41l93a38v 14H11a15d34r50a24v24a 7633697989572

Jižní čechy budou lítat z Bechyně, rád bych viděl ty smlouvy, nebude tam spousta kilometrů navíc?

+1/0
9.9.2016 0:32

J17i31r57k24a 76H36á82č55e41k 9735904668951

Naprosto ukázkový případ neschopných politiků a úředníků měnit zažité a funkční systémy. U DSA tady na Ústecku létají opravdu profíci, člověk žasne, co s tou žlutou "Barčou" dokážou a kam jsou schopni přistát. A teď prostě má najednou přijít někdo novej? Proč? Z tohohle už nic nekapalo do kapsy nebo co?

+9/0
8.9.2016 23:38

L96u64k23á56š 96M46a46l35í86č28e15k 3793352195697

Přesně! A navíc - Ústí na severozápadě republiky budou obsluhovat Slováci a Ostravu na severu budou obsluhovat Rakušani! V obou případech nejvzdálenější lokality od daného státu! Proč? Pochopil bych příhraniční spolupráci, tak jak už leckde funguje u pozemních složek záchranných systémů. Ale tohle mi přijde spíš jako cílená a záměrna likvidace fungujících firem! Navíc - letecká záchranka je ve své činnosti vysoce specifická a velmi náročná na místní znalosti. Zrovna Ústecko a Liberecko má velmi členitý terén, kde je nezbytný dlouhodobý a náročný výcvik pilotů. A po x-letech budování kvalitní společnosti a vynikajících posádek teď přijde někdo úplně nový, navíc z opačného konce republiky a bude poskytovat totožně kvalitní a hlavně bezpečnou službu??

Ajo vlastně - tady nebyla kvalita prioritou. Zde byla kritériem jen cena. Tak to potom jo. Divím se, že výběrové řízení nevyhráli Poláci s ruskými stroji Mi2. Asi o vyhlášeném řízení nevěděli. Jinak by určitě měli velkou šanci ;-)

+5/0
9.9.2016 7:07

O20l89d50ř23i51c36h 33J73a94n82e79č63e15k 8279266123311

Že je divné, aby Ústecko obsluhovali Slováci, zvlášť pokud dosavadní zajištění bylo perfektní (dle p. Háčka) a Slováci měli v poslední době vícero havárií, s tím naprosto souhlasím.

S Ostravou a Rakušany bych už tak striktní nebyl - Ostrava určitě není nejvzdálenější lokalita v ČR od rakouské hranice, je to nějakých 200km, navíc lehkým terénem, pro vrtulník hračka. A zatímco na Ústecku můžete argumentovat složitým a specifickým terénem Labských pískovců, na Ostravsku jsou krom roviny jen Beskydy a Jeseníky a s tím Rakušani asi problém mít nebudou.

+1/−1
9.9.2016 9:01

F55r72a60n59t56i27š65e14k 84S11v20a83č21i88n89a 3185766755167

Pokud mluvíte o lehčím terénu, tak to se týká Horno a Dolno moravského úvalu, tedy střední a jižní Moravy - okolí Olomouce, ale v žádném případě ne severní Moravy t. j. Oderské vrchy, Nízký Jeseník, Hrubý Jeseník, masiv Kralického Sněžníku (rozhraní východních Čech a severní Moravy), Rychlebské Hory, Zlatohorská pahorkatina, Moravsko-Slezské Beskydy, na pomezí se Slovenskem Bílé Karpaty. Jakou řečí budou Rakušané komunikovat? Jedná se o Rakousko-"olomouckou" (majitel p. Müller) bez historie a Slovenskou firmu se zastaralými a nevyhovujícími vrtulníky, která využila zastaralé techniky k dampingové nabídkové ceně. Firma DSA, která investovala do leteckého zázemí, včetně personálu, dostala přes prsty a byly upřednostněna nejnižší cena, přestože výběrová komise by měla znát reálnou cenu (vč. odpovídajícího vybavení), za kterou je možno LZS seriozně provozovat. Dávám výběrové komisi RvRvRv!!

+2/0
9.9.2016 9:47

D64a30v56i16d 56H51e71r29i72a72n 6514516177631

Dobra zprava v den,kdy na Slovensku spadl jejich vrtulnik...

+8/0
8.9.2016 23:02

J10i62r18k17a 48H64o26n89c63ů 2934184661688

Není nad to, když co nejvíc peněz mizí v zahraničí, že?

+4/0
8.9.2016 22:43

F20r80a68n78t93i37š36e92k 53S78v66a94č38i98n20a 3195626225817

Výběrová komise musí znát reálnou cenu, vedle ní by měla rozhodovat spolehlivost a kvalita ověřena letitou praxí. Jak může v tak závažném výběrovém řízení rozhodovat nejnižší cena?!?!?! Jak může být vybrána nově vzniklá Rakousko-"olomoucká" firma?!?!RvRvRvRvRv

+9/0
8.9.2016 22:14

J46i21ř68í 46S82t53r76á23n96s57k80ý 4901897669864

No za východní Čechy rozhodně zůstat u DSA a jejich pilotů (bývalých armádních), kteří s tím prostě sednou všude, i na světelnou křižovatku mezi lampy...

+10/0
8.9.2016 22:13

J77i21ř15í 14R41y69s 3474847156344

Do prčic,to nemáme peníze na pár helikoptér.

+3/0
8.9.2016 21:49

L81u23k94á84š 58M93a34l94í96č57e15k 3963982315677

Helikoptéry jsou. Velmi kvalitní a s vynikajícími piloty, bývalými vojáky, kteří díky svému výcviku dokáží neuvěřitelné věci.

Tady ale nejde o počet strojů. Účel změny bude spíš v záměrné likvidaci toho, co někdo buduje dlouhou řadu let a co naprosto bezchybně funguje!!

+5/0
9.9.2016 7:14

J34i89ř52í 49J75í65l69e47k 8563172307

to bylo socanských řečí, když to měly provozovat soukromé společnosti....

+4/−1
8.9.2016 21:33

P52a75v44e69l 41S16o37b76o44t68k71a 5880254

Stejně jako socani protestovali proti privatizaci VAK Veolii ;-D

0/0
8.9.2016 21:34

J43i85ř16í 40J71í62l81e23k 8563982437

Julínek v roce 2008 podepsal smlouvu, podle níž mají osm z deseti stanovišť vrtulníkové záchranné služby obsluhovat od ledna 2009 do konce roku 2016 soukromé firmy Alfa-Helicopter a DAS. Policie tvrdí, že tak politik způsobil státu škodu 792 milionů korun. Státní subjekty, tedy policie či armáda, by podle kriminalistů tuto službu provozovaly mnohem levněji. .....2013 Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) zrušilo policejní usnesení o trestním stíhání exministra zdravotnictví Tomáše Julínka (ODS) v kauze provozování letecké záchranné služby.

+2/−1
8.9.2016 21:36

P69a25v26e80l 43S38o73b29o28t88k55a 5770864

jj, běžný občan tedy armádní ani policení vrtulníky k ničemu nepotřebuje, tj. nemá důvod je financovat ze scvých daní a tak bychom je měli zrušit.

(tedy, pokud ne nebude financovat NATO, to by mi nevadilo)

+3/−1
8.9.2016 21:23

L75u15b39o62š 39M89a60r96e23k 1182805146761

Když to pojišťovny zaplatí..:-/

0/0
8.9.2016 20:58

F53i13l70i11p 89N79e22s61p56o83r 6177927168292

Nekvalitni vrtulniky? To ma byt jako vtip? Wtf?

0/−1
8.9.2016 20:54

R51o89m54a85n 69P66o86l50á25č83e94k 5466519685

Na Slovensku už dva spadly...

+1/0
8.9.2016 21:17

J80i40ř35í 65J82í29l30e92k 8253512447

Bell 429

0/0
8.9.2016 21:47

J85i34ř26í 11J81í15l52e14k 8163872387

Vrtulník Bell 429 je v současnosti nejmodernějším strojem v kategorii lehkých dvoumotorových vrtulníků.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/bell-429-vyuziji-zachranari-i-vip-zakaznici-fig-/ekonomika.aspx?c=A151013_144837_ekonomika_chrs

+2/0
8.9.2016 21:55

T23o31m67á43š 14C23h48r63a38s65t19n42ý 2481224751933

No, Eurocopter EC145 je modernější...

+1/0
9.9.2016 13:40

J85a16n 34B65r76a50u45n16e73r 7765194593269

To není vtip. Slováci si koupily nové Bely 429 a ty mají nahradit Augusty 109, které nespňují některá kritéria pro leteckou záchranku. No a právě s těmito A-109 chtějí držet záchranku u nás.

+5/0
8.9.2016 22:01

R52o78m57a29n 22P78o23l41á63č11e29k 5766189125

Ale zrovna u letecké záchranky jde spíš o zkušenosti pilota a kvaitní údržbu strojů ;-)

+2/0
8.9.2016 23:05

L71u47k70á87š 44M72a72l14í90č40e93k 3523162955117

Přesně. Agusta A109 se absolutně nehodí pro LZS! Pilot přistává velice často v obtížném a nepřehledném terénu. A s tím čumákem, co má A109 a s absencí velkých bočních oken to je jako řídit Tatru 148 na cyklostezce!

http://www.tyden.cz/obrazek/201507/55a95971ed20d/crop-845946-fo01130128.jpeg

+1/0
9.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.