Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leteckou záchranku v Česku mají provozovat i firmy ze Slovenska a Rakouska

Leteckou záchrannou službu v České republice by měly poprvé provozovat i zahraniční firmy. Podle informací České televize o tom v pondělí rozhodla ministerská komise. Tuzemskou DSA doplní slovenská Air Transport Europe a rakouská Helikopter Air Transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z48d46e90n95e89k 65S96e74i14d19l 6674545370457

My na to jediné kritérium nejnižší ceny jednou umřeme. Copak tohle má být hlavní argument? To si můžu sehnat starou, olítanou Mi4 a musel bych tu soutěž vyhrát. Tohle nemá vůbec žádnou logiku. Už dávno je známo, že to co je nejlevnější není to nejlepší.

0/0
11.9.2016 8:59

T10o67m54á85š 79C68h43r86a35s16t10n30ý 2651114421373

Nic proti ATE, ale za dobu jejich působení na SK (91-2016) jim spadlo osm vrtulníků a většina byla smrťáky pro všechny...

+3/0
9.9.2016 13:37

A67d80a58m 77W61e33i60s13s 2113837279701

...slováky nebrat!!!...

+2/0
9.9.2016 12:44

F26r77a28n67t43i77š19e76k 25S31v68a80č66i61n20a 3835946695107

Rakušany a další "jinokrajce" taktéž. Máme dostatek vlastních schopných pilotů i dalšího personálu. Nevyvážejme kapitál z naší země, chudneme.

+2/0
9.9.2016 14:36

V94i42t 76A50d85a94m58e83c 5755170516844

Za mě teda NE !! Nevidím důvod proč by takovéto zakázky měli získat zahraniční firmy, kterým navíc padají vrtulníky....

+4/0
9.9.2016 10:21

O94l51d72ř70i57c87h 41J86a86n91e64č21e45k 8219776213981

Pokud Air Transport Europe za poslední rok při zásahu spadly dva vrtulníky, tak by na místě opravdu byla opatrnost, než s ní uzavřu smlouvu ;-(

+5/0
9.9.2016 8:53

J23a75k17u41b 83F31e37i48f36a41r 7719839926429

tak podle všeho to byla technická závada a za další, Slovensko má nesrovnatelně složitejší podmínky co se týče terénu.

+1/−3
9.9.2016 9:26

J68o72s46e73f 38P92r90a62š95e62k 4825220124762

Tak kdo opět loboval, když Dalík je za katrem?8-o

+1/0
9.9.2016 8:23

J64a15k73u27b 47F83e62i41f44a53r 7209299456319

Mě by předeším zajímalo, proč nemůže mí ZZS svoje vlastní vrtulníky. Asi proto, že by to bylo levnější a nemuselo by se to každo volební období znova soutěžit:-/

+1/−3
9.9.2016 8:10

L30u55b69o12š 92D58o94l47e97ž47a48l 4275184593794

Asi naši politici potřebují pár důchodů ušetřit a možná i pár platů záchranářů.....když budou lítat Slováci...nějak jim to padá....;-D

+4/−1
9.9.2016 6:22

O53l57d71ř28i60c83h 31J66a53n46e19č79e37k 8389926623191

sice máte pravdu, ale nemyslím, že je to téma, o němž by se mělo žertovat ;-(

+1/0
9.9.2016 8:54

L57a68d41i49s92l80a28v 53H80a26d16r36a78v29a 7743127609892

Jižní čechy budou lítat z Bechyně, rád bych viděl ty smlouvy, nebude tam spousta kilometrů navíc?

+1/0
9.9.2016 0:32

J94i48r10k83a 46H98á87č25e65k 9835774678191

Naprosto ukázkový případ neschopných politiků a úředníků měnit zažité a funkční systémy. U DSA tady na Ústecku létají opravdu profíci, člověk žasne, co s tou žlutou "Barčou" dokážou a kam jsou schopni přistát. A teď prostě má najednou přijít někdo novej? Proč? Z tohohle už nic nekapalo do kapsy nebo co?

+9/0
8.9.2016 23:38

L14u83k38á69š 48M27a39l59í76č52e74k 3783662245407

Přesně! A navíc - Ústí na severozápadě republiky budou obsluhovat Slováci a Ostravu na severu budou obsluhovat Rakušani! V obou případech nejvzdálenější lokality od daného státu! Proč? Pochopil bych příhraniční spolupráci, tak jak už leckde funguje u pozemních složek záchranných systémů. Ale tohle mi přijde spíš jako cílená a záměrna likvidace fungujících firem! Navíc - letecká záchranka je ve své činnosti vysoce specifická a velmi náročná na místní znalosti. Zrovna Ústecko a Liberecko má velmi členitý terén, kde je nezbytný dlouhodobý a náročný výcvik pilotů. A po x-letech budování kvalitní společnosti a vynikajících posádek teď přijde někdo úplně nový, navíc z opačného konce republiky a bude poskytovat totožně kvalitní a hlavně bezpečnou službu??

Ajo vlastně - tady nebyla kvalita prioritou. Zde byla kritériem jen cena. Tak to potom jo. Divím se, že výběrové řízení nevyhráli Poláci s ruskými stroji Mi2. Asi o vyhlášeném řízení nevěděli. Jinak by určitě měli velkou šanci ;-)

+5/0
9.9.2016 7:07

O74l27d43ř76i75c47h 97J23a19n72e31č42e60k 8779256443741

Že je divné, aby Ústecko obsluhovali Slováci, zvlášť pokud dosavadní zajištění bylo perfektní (dle p. Háčka) a Slováci měli v poslední době vícero havárií, s tím naprosto souhlasím.

S Ostravou a Rakušany bych už tak striktní nebyl - Ostrava určitě není nejvzdálenější lokalita v ČR od rakouské hranice, je to nějakých 200km, navíc lehkým terénem, pro vrtulník hračka. A zatímco na Ústecku můžete argumentovat složitým a specifickým terénem Labských pískovců, na Ostravsku jsou krom roviny jen Beskydy a Jeseníky a s tím Rakušani asi problém mít nebudou.

+1/−1
9.9.2016 9:01

F23r17a11n52t50i59š35e84k 31S40v28a95č34i15n78a 3835576505477

Pokud mluvíte o lehčím terénu, tak to se týká Horno a Dolno moravského úvalu, tedy střední a jižní Moravy - okolí Olomouce, ale v žádném případě ne severní Moravy t. j. Oderské vrchy, Nízký Jeseník, Hrubý Jeseník, masiv Kralického Sněžníku (rozhraní východních Čech a severní Moravy), Rychlebské Hory, Zlatohorská pahorkatina, Moravsko-Slezské Beskydy, na pomezí se Slovenskem Bílé Karpaty. Jakou řečí budou Rakušané komunikovat? Jedná se o Rakousko-"olomouckou" (majitel p. Müller) bez historie a Slovenskou firmu se zastaralými a nevyhovujícími vrtulníky, která využila zastaralé techniky k dampingové nabídkové ceně. Firma DSA, která investovala do leteckého zázemí, včetně personálu, dostala přes prsty a byly upřednostněna nejnižší cena, přestože výběrová komise by měla znát reálnou cenu (vč. odpovídajícího vybavení), za kterou je možno LZS seriozně provozovat. Dávám výběrové komisi RvRvRv!!

+2/0
9.9.2016 9:47

D49a11v90i70d 16H69e28r95i26a84n 6774816607181

Dobra zprava v den,kdy na Slovensku spadl jejich vrtulnik...

+8/0
8.9.2016 23:02

J98i64r59k23a 86H33o66n17c91ů 2544174781278

Není nad to, když co nejvíc peněz mizí v zahraničí, že?

+4/0
8.9.2016 22:43

F83r67a51n57t13i36š76e93k 73S32v45a93č81i31n63a 3195986525577

Výběrová komise musí znát reálnou cenu, vedle ní by měla rozhodovat spolehlivost a kvalita ověřena letitou praxí. Jak může v tak závažném výběrovém řízení rozhodovat nejnižší cena?!?!?! Jak může být vybrána nově vzniklá Rakousko-"olomoucká" firma?!?!RvRvRvRvRv

+9/0
8.9.2016 22:14

J66i86ř35í 49S29t70r70á26n80s41k18ý 4451637379514

No za východní Čechy rozhodně zůstat u DSA a jejich pilotů (bývalých armádních), kteří s tím prostě sednou všude, i na světelnou křižovatku mezi lampy...

+10/0
8.9.2016 22:13

J44i37ř73í 36R74y54s 3834237356424

Do prčic,to nemáme peníze na pár helikoptér.

+3/0
8.9.2016 21:49

L24u28k14á12š 13M97a91l11í58č21e39k 3583272325867

Helikoptéry jsou. Velmi kvalitní a s vynikajícími piloty, bývalými vojáky, kteří díky svému výcviku dokáží neuvěřitelné věci.

Tady ale nejde o počet strojů. Účel změny bude spíš v záměrné likvidaci toho, co někdo buduje dlouhou řadu let a co naprosto bezchybně funguje!!

+5/0
9.9.2016 7:14

J42i20ř95í 61J64í85l81e66k 8403862357

to bylo socanských řečí, když to měly provozovat soukromé společnosti....

+4/−1
8.9.2016 21:33

P77a13v82e72l 98S17o14b52o65t23k76a 5430254

Stejně jako socani protestovali proti privatizaci VAK Veolii ;-D

0/0
8.9.2016 21:34

J44i14ř25í 21J84í20l51e49k 8423432877

Julínek v roce 2008 podepsal smlouvu, podle níž mají osm z deseti stanovišť vrtulníkové záchranné služby obsluhovat od ledna 2009 do konce roku 2016 soukromé firmy Alfa-Helicopter a DAS. Policie tvrdí, že tak politik způsobil státu škodu 792 milionů korun. Státní subjekty, tedy policie či armáda, by podle kriminalistů tuto službu provozovaly mnohem levněji. .....2013 Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) zrušilo policejní usnesení o trestním stíhání exministra zdravotnictví Tomáše Julínka (ODS) v kauze provozování letecké záchranné služby.

+2/−1
8.9.2016 21:36

P61a69v55e42l 60S73o25b77o63t29k32a 5550384

jj, běžný občan tedy armádní ani policení vrtulníky k ničemu nepotřebuje, tj. nemá důvod je financovat ze scvých daní a tak bychom je měli zrušit.

(tedy, pokud ne nebude financovat NATO, to by mi nevadilo)

+3/−1
8.9.2016 21:23

L66u59b19o28š 43M75a95r28e28k 1482515766501

Když to pojišťovny zaplatí..:-/

0/0
8.9.2016 20:58

F28i12l24i92p 32N45e68s93p21o39r 8618714907907

Nekvalitni vrtulniky? To ma byt jako vtip? Wtf?

0/−1
8.9.2016 20:54

R97o97m78a95n 21P57o86l54á35č10e33k 5156659475

Na Slovensku už dva spadly...

+1/0
8.9.2016 21:17

J68i42ř30í 13J64í20l55e22k 8623702957

Bell 429

0/0
8.9.2016 21:47

J86i86ř43í 54J30í57l55e52k 8843962307

Vrtulník Bell 429 je v současnosti nejmodernějším strojem v kategorii lehkých dvoumotorových vrtulníků.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/bell-429-vyuziji-zachranari-i-vip-zakaznici-fig-/ekonomika.aspx?c=A151013_144837_ekonomika_chrs

+2/0
8.9.2016 21:55

T48o52m40á29š 63C72h76r24a68s27t79n31ý 2351774181573

No, Eurocopter EC145 je modernější...

+1/0
9.9.2016 13:40

J17a80n 45B84r45a18u98n34e70r 7525984153519

To není vtip. Slováci si koupily nové Bely 429 a ty mají nahradit Augusty 109, které nespňují některá kritéria pro leteckou záchranku. No a právě s těmito A-109 chtějí držet záchranku u nás.

+5/0
8.9.2016 22:01

R76o61m79a49n 48P92o77l72á44č55e81k 5456489115

Ale zrovna u letecké záchranky jde spíš o zkušenosti pilota a kvaitní údržbu strojů ;-)

+2/0
8.9.2016 23:05

L78u16k65á18š 76M21a10l48í71č48e21k 3843402525157

Přesně. Agusta A109 se absolutně nehodí pro LZS! Pilot přistává velice často v obtížném a nepřehledném terénu. A s tím čumákem, co má A109 a s absencí velkých bočních oken to je jako řídit Tatru 148 na cyklostezce!

http://www.tyden.cz/obrazek/201507/55a95971ed20d/crop-845946-fo01130128.jpeg

+1/0
9.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.