Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku v Česku mají provozovat i firmy ze Slovenska a Rakouska

Leteckou záchrannou službu v České republice by měly poprvé provozovat i zahraniční firmy. Podle informací České televize o tom v pondělí rozhodla ministerská komise. Tuzemskou DSA doplní slovenská Air Transport Europe a rakouská Helikopter Air Transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z37d53e30n64e78k 51S81e13i60d19l 6634235780427

My na to jediné kritérium nejnižší ceny jednou umřeme. Copak tohle má být hlavní argument? To si můžu sehnat starou, olítanou Mi4 a musel bych tu soutěž vyhrát. Tohle nemá vůbec žádnou logiku. Už dávno je známo, že to co je nejlevnější není to nejlepší.

0/0
11.9.2016 8:59

T34o85m19á61š 12C38h42r38a86s71t57n89ý 2591134301693

Nic proti ATE, ale za dobu jejich působení na SK (91-2016) jim spadlo osm vrtulníků a většina byla smrťáky pro všechny...

+3/0
9.9.2016 13:37

A27d44a74m 76W70e40i41s97s 2833557149941

...slováky nebrat!!!...

+2/0
9.9.2016 12:44

F57r34a11n63t11i74š54e42k 36S58v55a76č32i93n24a 3425916315617

Rakušany a další "jinokrajce" taktéž. Máme dostatek vlastních schopných pilotů i dalšího personálu. Nevyvážejme kapitál z naší země, chudneme.

+2/0
9.9.2016 14:36

V31i98t 40A48d45a78m14e65c 5635540766624

Za mě teda NE !! Nevidím důvod proč by takovéto zakázky měli získat zahraniční firmy, kterým navíc padají vrtulníky....

+4/0
9.9.2016 10:21

O28l82d38ř42i38c47h 55J35a57n38e75č37e90k 8849296983471

Pokud Air Transport Europe za poslední rok při zásahu spadly dva vrtulníky, tak by na místě opravdu byla opatrnost, než s ní uzavřu smlouvu ;-(

+5/0
9.9.2016 8:53

J45a27k65u90b 34F51e72i58f92a62r 7289329706879

tak podle všeho to byla technická závada a za další, Slovensko má nesrovnatelně složitejší podmínky co se týče terénu.

+1/−3
9.9.2016 9:26

J78o80s81e92f 58P48r65a81š13e54k 4745360734702

Tak kdo opět loboval, když Dalík je za katrem?8-o

+1/0
9.9.2016 8:23

J64a21k53u92b 83F65e25i19f59a96r 7369579866699

Mě by předeším zajímalo, proč nemůže mí ZZS svoje vlastní vrtulníky. Asi proto, že by to bylo levnější a nemuselo by se to každo volební období znova soutěžit:-/

+1/−3
9.9.2016 8:10

L79u53b91o17š 34D67o86l57e20ž13a36l 4495984793454

Asi naši politici potřebují pár důchodů ušetřit a možná i pár platů záchranářů.....když budou lítat Slováci...nějak jim to padá....;-D

+4/−1
9.9.2016 6:22

O61l46d58ř25i98c86h 38J51a73n38e85č31e63k 8719316943321

sice máte pravdu, ale nemyslím, že je to téma, o němž by se mělo žertovat ;-(

+1/0
9.9.2016 8:54

L78a21d33i10s81l28a48v 13H76a62d43r89a57v26a 7263387249442

Jižní čechy budou lítat z Bechyně, rád bych viděl ty smlouvy, nebude tam spousta kilometrů navíc?

+1/0
9.9.2016 0:32

J89i97r70k69a 92H25á50č43e95k 9805644938481

Naprosto ukázkový případ neschopných politiků a úředníků měnit zažité a funkční systémy. U DSA tady na Ústecku létají opravdu profíci, člověk žasne, co s tou žlutou "Barčou" dokážou a kam jsou schopni přistát. A teď prostě má najednou přijít někdo novej? Proč? Z tohohle už nic nekapalo do kapsy nebo co?

+9/0
8.9.2016 23:38

L80u40k27á17š 11M33a38l45í76č95e59k 3833602875397

Přesně! A navíc - Ústí na severozápadě republiky budou obsluhovat Slováci a Ostravu na severu budou obsluhovat Rakušani! V obou případech nejvzdálenější lokality od daného státu! Proč? Pochopil bych příhraniční spolupráci, tak jak už leckde funguje u pozemních složek záchranných systémů. Ale tohle mi přijde spíš jako cílená a záměrna likvidace fungujících firem! Navíc - letecká záchranka je ve své činnosti vysoce specifická a velmi náročná na místní znalosti. Zrovna Ústecko a Liberecko má velmi členitý terén, kde je nezbytný dlouhodobý a náročný výcvik pilotů. A po x-letech budování kvalitní společnosti a vynikajících posádek teď přijde někdo úplně nový, navíc z opačného konce republiky a bude poskytovat totožně kvalitní a hlavně bezpečnou službu??

Ajo vlastně - tady nebyla kvalita prioritou. Zde byla kritériem jen cena. Tak to potom jo. Divím se, že výběrové řízení nevyhráli Poláci s ruskými stroji Mi2. Asi o vyhlášeném řízení nevěděli. Jinak by určitě měli velkou šanci ;-)

+5/0
9.9.2016 7:07

O48l37d15ř47i42c17h 60J41a91n17e51č40e84k 8409846523311

Že je divné, aby Ústecko obsluhovali Slováci, zvlášť pokud dosavadní zajištění bylo perfektní (dle p. Háčka) a Slováci měli v poslední době vícero havárií, s tím naprosto souhlasím.

S Ostravou a Rakušany bych už tak striktní nebyl - Ostrava určitě není nejvzdálenější lokalita v ČR od rakouské hranice, je to nějakých 200km, navíc lehkým terénem, pro vrtulník hračka. A zatímco na Ústecku můžete argumentovat složitým a specifickým terénem Labských pískovců, na Ostravsku jsou krom roviny jen Beskydy a Jeseníky a s tím Rakušani asi problém mít nebudou.

+1/−1
9.9.2016 9:01

F22r68a94n19t27i98š18e36k 90S16v53a31č74i19n18a 3635626135567

Pokud mluvíte o lehčím terénu, tak to se týká Horno a Dolno moravského úvalu, tedy střední a jižní Moravy - okolí Olomouce, ale v žádném případě ne severní Moravy t. j. Oderské vrchy, Nízký Jeseník, Hrubý Jeseník, masiv Kralického Sněžníku (rozhraní východních Čech a severní Moravy), Rychlebské Hory, Zlatohorská pahorkatina, Moravsko-Slezské Beskydy, na pomezí se Slovenskem Bílé Karpaty. Jakou řečí budou Rakušané komunikovat? Jedná se o Rakousko-"olomouckou" (majitel p. Müller) bez historie a Slovenskou firmu se zastaralými a nevyhovujícími vrtulníky, která využila zastaralé techniky k dampingové nabídkové ceně. Firma DSA, která investovala do leteckého zázemí, včetně personálu, dostala přes prsty a byly upřednostněna nejnižší cena, přestože výběrová komise by měla znát reálnou cenu (vč. odpovídajícího vybavení), za kterou je možno LZS seriozně provozovat. Dávám výběrové komisi RvRvRv!!

+2/0
9.9.2016 9:47

D52a59v55i15d 72H79e84r25i93a80n 2979609452200

Dobra zprava v den,kdy na Slovensku spadl jejich vrtulnik...

+8/0
8.9.2016 23:02

J48i28r43k39a 20H15o38n16c26ů 2544874691418

Není nad to, když co nejvíc peněz mizí v zahraničí, že?

+4/0
8.9.2016 22:43

F41r31a31n76t80i94š77e62k 23S89v45a46č24i91n42a 3195176925847

Výběrová komise musí znát reálnou cenu, vedle ní by měla rozhodovat spolehlivost a kvalita ověřena letitou praxí. Jak může v tak závažném výběrovém řízení rozhodovat nejnižší cena?!?!?! Jak může být vybrána nově vzniklá Rakousko-"olomoucká" firma?!?!RvRvRvRvRv

+9/0
8.9.2016 22:14

J21i82ř85í 14S53t93r73á90n46s72k17ý 4461947849764

No za východní Čechy rozhodně zůstat u DSA a jejich pilotů (bývalých armádních), kteří s tím prostě sednou všude, i na světelnou křižovatku mezi lampy...

+10/0
8.9.2016 22:13

J38i73ř16í 42R21y77s 3464197956904

Do prčic,to nemáme peníze na pár helikoptér.

+3/0
8.9.2016 21:49

L87u21k27á47š 79M68a40l63í26č34e89k 3723382395257

Helikoptéry jsou. Velmi kvalitní a s vynikajícími piloty, bývalými vojáky, kteří díky svému výcviku dokáží neuvěřitelné věci.

Tady ale nejde o počet strojů. Účel změny bude spíš v záměrné likvidaci toho, co někdo buduje dlouhou řadu let a co naprosto bezchybně funguje!!

+5/0
9.9.2016 7:14

J32i67ř61í 79J35í49l87e11k 8693842207

to bylo socanských řečí, když to měly provozovat soukromé společnosti....

+4/−1
8.9.2016 21:33

P12a32v35e27l 43S46o76b18o62t15k61a 5730974

Stejně jako socani protestovali proti privatizaci VAK Veolii ;-D

0/0
8.9.2016 21:34

J92i47ř15í 40J67í52l48e10k 8773122957

Julínek v roce 2008 podepsal smlouvu, podle níž mají osm z deseti stanovišť vrtulníkové záchranné služby obsluhovat od ledna 2009 do konce roku 2016 soukromé firmy Alfa-Helicopter a DAS. Policie tvrdí, že tak politik způsobil státu škodu 792 milionů korun. Státní subjekty, tedy policie či armáda, by podle kriminalistů tuto službu provozovaly mnohem levněji. .....2013 Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) zrušilo policejní usnesení o trestním stíhání exministra zdravotnictví Tomáše Julínka (ODS) v kauze provozování letecké záchranné služby.

+2/−1
8.9.2016 21:36

P54a77v56e25l 64S48o32b25o76t94k57a 5370414

jj, běžný občan tedy armádní ani policení vrtulníky k ničemu nepotřebuje, tj. nemá důvod je financovat ze scvých daní a tak bychom je měli zrušit.

(tedy, pokud ne nebude financovat NATO, to by mi nevadilo)

+3/−1
8.9.2016 21:23

L90u16b56o36š 60M31a62r27e16k 1872815426111

Když to pojišťovny zaplatí..:-/

0/0
8.9.2016 20:58

F81i69l12i41p 71N11e53s33p31o87r 6687297918962

Nekvalitni vrtulniky? To ma byt jako vtip? Wtf?

0/−1
8.9.2016 20:54

R65o38m57a30n 97P88o77l98á75č46e90k 5736269805

Na Slovensku už dva spadly...

+1/0
8.9.2016 21:17

J42i37ř70í 68J43í32l47e49k 8553742627

Bell 429

0/0
8.9.2016 21:47

J85i35ř86í 66J83í68l66e41k 8383652617

Vrtulník Bell 429 je v současnosti nejmodernějším strojem v kategorii lehkých dvoumotorových vrtulníků.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/bell-429-vyuziji-zachranari-i-vip-zakaznici-fig-/ekonomika.aspx?c=A151013_144837_ekonomika_chrs

+2/0
8.9.2016 21:55

T77o39m60á43š 21C14h69r35a94s79t37n36ý 2521874601963

No, Eurocopter EC145 je modernější...

+1/0
9.9.2016 13:40

J59a58n 73B28r87a11u55n44e13r 7515224193619

To není vtip. Slováci si koupily nové Bely 429 a ty mají nahradit Augusty 109, které nespňují některá kritéria pro leteckou záchranku. No a právě s těmito A-109 chtějí držet záchranku u nás.

+5/0
8.9.2016 22:01

R32o16m84a51n 76P75o92l38á82č87e35k 5446849495

Ale zrovna u letecké záchranky jde spíš o zkušenosti pilota a kvaitní údržbu strojů ;-)

+2/0
8.9.2016 23:05

L67u15k97á59š 24M95a17l68í80č79e90k 3423882375157

Přesně. Agusta A109 se absolutně nehodí pro LZS! Pilot přistává velice často v obtížném a nepřehledném terénu. A s tím čumákem, co má A109 a s absencí velkých bočních oken to je jako řídit Tatru 148 na cyklostezce!

http://www.tyden.cz/obrazek/201507/55a95971ed20d/crop-845946-fo01130128.jpeg

+1/0
9.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.