Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku v Česku mají provozovat i firmy ze Slovenska a Rakouska

Leteckou záchrannou službu v České republice by měly poprvé provozovat i zahraniční firmy. Podle informací České televize o tom v pondělí rozhodla ministerská komise. Tuzemskou DSA doplní slovenská Air Transport Europe a rakouská Helikopter Air Transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z71d39e90n39e29k 68S52e57i43d84l 6134735360107

My na to jediné kritérium nejnižší ceny jednou umřeme. Copak tohle má být hlavní argument? To si můžu sehnat starou, olítanou Mi4 a musel bych tu soutěž vyhrát. Tohle nemá vůbec žádnou logiku. Už dávno je známo, že to co je nejlevnější není to nejlepší.

0/0
11.9.2016 8:59

T67o44m81á77š 58C13h19r31a74s13t10n28ý 2481704481903

Nic proti ATE, ale za dobu jejich působení na SK (91-2016) jim spadlo osm vrtulníků a většina byla smrťáky pro všechny...

+3/0
9.9.2016 13:37

A38d43a49m 57W17e64i69s43s 2243157319841

...slováky nebrat!!!...

+2/0
9.9.2016 12:44

F31r55a65n87t65i64š45e32k 40S20v50a63č75i61n18a 3255366295497

Rakušany a další "jinokrajce" taktéž. Máme dostatek vlastních schopných pilotů i dalšího personálu. Nevyvážejme kapitál z naší země, chudneme.

+2/0
9.9.2016 14:36

V13i86t 94A92d73a40m86e51c 5595780226434

Za mě teda NE !! Nevidím důvod proč by takovéto zakázky měli získat zahraniční firmy, kterým navíc padají vrtulníky....

+4/0
9.9.2016 10:21

O43l96d86ř45i53c56h 43J39a81n15e12č68e97k 8339976923411

Pokud Air Transport Europe za poslední rok při zásahu spadly dva vrtulníky, tak by na místě opravdu byla opatrnost, než s ní uzavřu smlouvu ;-(

+5/0
9.9.2016 8:53

J13a61k28u86b 85F81e80i43f59a71r 7249349776929

tak podle všeho to byla technická závada a za další, Slovensko má nesrovnatelně složitejší podmínky co se týče terénu.

+1/−3
9.9.2016 9:26

J71o60s97e17f 29P78r73a71š71e78k 4845190314812

Tak kdo opět loboval, když Dalík je za katrem?8-o

+1/0
9.9.2016 8:23

J91a34k74u17b 87F58e28i75f59a25r 7569209156639

Mě by předeším zajímalo, proč nemůže mí ZZS svoje vlastní vrtulníky. Asi proto, že by to bylo levnější a nemuselo by se to každo volební období znova soutěžit:-/

+1/−3
9.9.2016 8:10

L20u96b70o25š 56D36o19l95e47ž34a90l 4725624383884

Asi naši politici potřebují pár důchodů ušetřit a možná i pár platů záchranářů.....když budou lítat Slováci...nějak jim to padá....;-D

+4/−1
9.9.2016 6:22

O55l18d11ř71i59c61h 66J47a49n27e89č44e53k 8839476913721

sice máte pravdu, ale nemyslím, že je to téma, o němž by se mělo žertovat ;-(

+1/0
9.9.2016 8:54

L67a68d17i60s81l23a93v 73H54a82d37r36a81v95a 7843657479702

Jižní čechy budou lítat z Bechyně, rád bych viděl ty smlouvy, nebude tam spousta kilometrů navíc?

+1/0
9.9.2016 0:32

J68i48r19k43a 14H57á39č33e74k 9395464748521

Naprosto ukázkový případ neschopných politiků a úředníků měnit zažité a funkční systémy. U DSA tady na Ústecku létají opravdu profíci, člověk žasne, co s tou žlutou "Barčou" dokážou a kam jsou schopni přistát. A teď prostě má najednou přijít někdo novej? Proč? Z tohohle už nic nekapalo do kapsy nebo co?

+9/0
8.9.2016 23:38

L63u86k98á10š 93M69a80l93í35č86e76k 3853172825207

Přesně! A navíc - Ústí na severozápadě republiky budou obsluhovat Slováci a Ostravu na severu budou obsluhovat Rakušani! V obou případech nejvzdálenější lokality od daného státu! Proč? Pochopil bych příhraniční spolupráci, tak jak už leckde funguje u pozemních složek záchranných systémů. Ale tohle mi přijde spíš jako cílená a záměrna likvidace fungujících firem! Navíc - letecká záchranka je ve své činnosti vysoce specifická a velmi náročná na místní znalosti. Zrovna Ústecko a Liberecko má velmi členitý terén, kde je nezbytný dlouhodobý a náročný výcvik pilotů. A po x-letech budování kvalitní společnosti a vynikajících posádek teď přijde někdo úplně nový, navíc z opačného konce republiky a bude poskytovat totožně kvalitní a hlavně bezpečnou službu??

Ajo vlastně - tady nebyla kvalita prioritou. Zde byla kritériem jen cena. Tak to potom jo. Divím se, že výběrové řízení nevyhráli Poláci s ruskými stroji Mi2. Asi o vyhlášeném řízení nevěděli. Jinak by určitě měli velkou šanci ;-)

+5/0
9.9.2016 7:07

O22l44d92ř58i87c46h 75J32a34n57e34č13e13k 8519896283431

Že je divné, aby Ústecko obsluhovali Slováci, zvlášť pokud dosavadní zajištění bylo perfektní (dle p. Háčka) a Slováci měli v poslední době vícero havárií, s tím naprosto souhlasím.

S Ostravou a Rakušany bych už tak striktní nebyl - Ostrava určitě není nejvzdálenější lokalita v ČR od rakouské hranice, je to nějakých 200km, navíc lehkým terénem, pro vrtulník hračka. A zatímco na Ústecku můžete argumentovat složitým a specifickým terénem Labských pískovců, na Ostravsku jsou krom roviny jen Beskydy a Jeseníky a s tím Rakušani asi problém mít nebudou.

+1/−1
9.9.2016 9:01

F18r18a84n72t94i95š84e70k 76S89v73a22č32i65n28a 3505566235627

Pokud mluvíte o lehčím terénu, tak to se týká Horno a Dolno moravského úvalu, tedy střední a jižní Moravy - okolí Olomouce, ale v žádném případě ne severní Moravy t. j. Oderské vrchy, Nízký Jeseník, Hrubý Jeseník, masiv Kralického Sněžníku (rozhraní východních Čech a severní Moravy), Rychlebské Hory, Zlatohorská pahorkatina, Moravsko-Slezské Beskydy, na pomezí se Slovenskem Bílé Karpaty. Jakou řečí budou Rakušané komunikovat? Jedná se o Rakousko-"olomouckou" (majitel p. Müller) bez historie a Slovenskou firmu se zastaralými a nevyhovujícími vrtulníky, která využila zastaralé techniky k dampingové nabídkové ceně. Firma DSA, která investovala do leteckého zázemí, včetně personálu, dostala přes prsty a byly upřednostněna nejnižší cena, přestože výběrová komise by měla znát reálnou cenu (vč. odpovídajícího vybavení), za kterou je možno LZS seriozně provozovat. Dávám výběrové komisi RvRvRv!!

+2/0
9.9.2016 9:47

D94a52v25i63d 27H20e75r74i46a44n 6764906837951

Dobra zprava v den,kdy na Slovensku spadl jejich vrtulnik...

+8/0
8.9.2016 23:02

J57i51r98k74a 34H48o49n96c73ů 2274684851588

Není nad to, když co nejvíc peněz mizí v zahraničí, že?

+4/0
8.9.2016 22:43

F21r34a68n84t61i94š76e65k 48S64v91a31č55i83n30a 3195336425227

Výběrová komise musí znát reálnou cenu, vedle ní by měla rozhodovat spolehlivost a kvalita ověřena letitou praxí. Jak může v tak závažném výběrovém řízení rozhodovat nejnižší cena?!?!?! Jak může být vybrána nově vzniklá Rakousko-"olomoucká" firma?!?!RvRvRvRvRv

+9/0
8.9.2016 22:14

J81i37ř35í 17S76t51r80á87n23s54k55ý 4511457579344

No za východní Čechy rozhodně zůstat u DSA a jejich pilotů (bývalých armádních), kteří s tím prostě sednou všude, i na světelnou křižovatku mezi lampy...

+10/0
8.9.2016 22:13

J27i63ř22í 75R91y38s 3884297916124

Do prčic,to nemáme peníze na pár helikoptér.

+3/0
8.9.2016 21:49

L43u81k13á92š 64M75a64l93í36č72e76k 3833972605177

Helikoptéry jsou. Velmi kvalitní a s vynikajícími piloty, bývalými vojáky, kteří díky svému výcviku dokáží neuvěřitelné věci.

Tady ale nejde o počet strojů. Účel změny bude spíš v záměrné likvidaci toho, co někdo buduje dlouhou řadu let a co naprosto bezchybně funguje!!

+5/0
9.9.2016 7:14

J20i23ř88í 51J92í19l50e84k 8963592137

to bylo socanských řečí, když to měly provozovat soukromé společnosti....

+4/−1
8.9.2016 21:33

P55a21v65e29l 52S47o16b25o73t18k97a 5830304

Stejně jako socani protestovali proti privatizaci VAK Veolii ;-D

0/0
8.9.2016 21:34

J89i78ř86í 51J31í60l49e78k 8233252837

Julínek v roce 2008 podepsal smlouvu, podle níž mají osm z deseti stanovišť vrtulníkové záchranné služby obsluhovat od ledna 2009 do konce roku 2016 soukromé firmy Alfa-Helicopter a DAS. Policie tvrdí, že tak politik způsobil státu škodu 792 milionů korun. Státní subjekty, tedy policie či armáda, by podle kriminalistů tuto službu provozovaly mnohem levněji. .....2013 Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) zrušilo policejní usnesení o trestním stíhání exministra zdravotnictví Tomáše Julínka (ODS) v kauze provozování letecké záchranné služby.

+2/−1
8.9.2016 21:36

P28a75v39e50l 18S33o40b28o94t15k72a 5180814

jj, běžný občan tedy armádní ani policení vrtulníky k ničemu nepotřebuje, tj. nemá důvod je financovat ze scvých daní a tak bychom je měli zrušit.

(tedy, pokud ne nebude financovat NATO, to by mi nevadilo)

+3/−1
8.9.2016 21:23

L69u53b33o45š 90M44a43r12e24k 1142305136401

Když to pojišťovny zaplatí..:-/

0/0
8.9.2016 20:58

F63i42l75i97p 62N75e97s50p44o34r 8718754747657

Nekvalitni vrtulniky? To ma byt jako vtip? Wtf?

0/−1
8.9.2016 20:54

R83o66m64a35n 83P15o77l69á60č17e26k 5436319795

Na Slovensku už dva spadly...

+1/0
8.9.2016 21:17

J50i25ř60í 34J29í14l92e76k 8853282177

Bell 429

0/0
8.9.2016 21:47

J20i42ř83í 29J18í97l72e25k 8693762287

Vrtulník Bell 429 je v současnosti nejmodernějším strojem v kategorii lehkých dvoumotorových vrtulníků.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/bell-429-vyuziji-zachranari-i-vip-zakaznici-fig-/ekonomika.aspx?c=A151013_144837_ekonomika_chrs

+2/0
8.9.2016 21:55

T56o49m94á29š 34C85h72r24a90s45t42n75ý 2691934191213

No, Eurocopter EC145 je modernější...

+1/0
9.9.2016 13:40

J50a54n 60B89r89a78u16n76e94r 7455844413979

To není vtip. Slováci si koupily nové Bely 429 a ty mají nahradit Augusty 109, které nespňují některá kritéria pro leteckou záchranku. No a právě s těmito A-109 chtějí držet záchranku u nás.

+5/0
8.9.2016 22:01

R27o69m16a19n 73P96o13l84á34č84e68k 5906229145

Ale zrovna u letecké záchranky jde spíš o zkušenosti pilota a kvaitní údržbu strojů ;-)

+2/0
8.9.2016 23:05

L25u73k98á17š 58M24a88l61í73č25e25k 3373662695887

Přesně. Agusta A109 se absolutně nehodí pro LZS! Pilot přistává velice často v obtížném a nepřehledném terénu. A s tím čumákem, co má A109 a s absencí velkých bočních oken to je jako řídit Tatru 148 na cyklostezce!

http://www.tyden.cz/obrazek/201507/55a95971ed20d/crop-845946-fo01130128.jpeg

+1/0
9.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.