Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš uctil památku Romů, sešel se s majitelem vepřína v Letech

Ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš položil v Letech kytici rudých růží k památníku Romů, kteří zahynuli za druhé světové války v koncentračním táboru pro Romy a při romském holocaustu. „Je to důstojné místo,“ řekl. Prozradil, že se už v pondělí sešel s majitelem vepřína, který stojí na místě bývalého koncentráku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a18n36i44e12l 65N48o62v37á95k 1201520296559

Causa sběrného tábora v Letech je nechutnou politickou předvolební fraškou, kterou nám tu předvádí ruku v ruce politická a mediální šmíra, která nás může stát několik set milionů korun českých.

jo abych nezapomněl EURv

+5/0
6.9.2016 21:54

J79i88ř30í 32M52a13z53o83c38h 5631629772420

Tak si to ještě pro přehlednost shrňme citací odjinud...z denního...netu.

"Po výroku vicepremiéra Andreje Babiše, že tábor v Letech na Písecku nebyl koncentračním táborem, se na něj sesypala vlna kritiky nejen od politiků, ale také ze strany historiků a odborníků na holokaust. Ti tvrdí, že povahu koncentračního tábora v Letech nelze zpochybňovat a že Babiš opačným tvrzením pouze poukázal na svoji nevzdělanost. Historikové se dále shodují na tom, že je pro Česko ostudné, když na místě bývalého koncentračního tábora stojí vepřín." (echo24.cz)

0/0
6.9.2016 21:05

D25a78n56i48e63l 51N40o48v79á81k 1591290876609

Skutečně na místě bývalého sběrného tábora pro osoby ,které svým, byť i ne zločinným chováním namířeným proti pospolitosti dávají najevo, že se do pospolitosti včleniti nehodlají; jsou to např. osoby, které drobnými, ale stále se opakujícími přestupky vymykají veřejnému pořádku (žebráci, tuláci, cikáni a osoby po způsobu cikánském kočující, nevěstky, osoby stižené nakažlivými chorobami, zvláštně chorobami pohlavními, které se nechtějí podrobiti zdravotně - policejním opatřením příslušného úřadu a pijani) a osoby, které bez ohledu zda byly trestány, se vyhýbají práci a starost o svou výživu přenechávají veřejnosti (osoby práce se štítící),“ stojí vepřín?

0/0
6.9.2016 21:37

K78a96r17e44l 91K95ř25i60v65a55n 6150573295214

Nestojí. Stojí poblíž.

0/0
7.9.2016 17:33

D33a33n96i80e48l 87N15o46v57á48k 1701880776249

Neví se, kde přesně tábor stál, zda u lesa, či u rybníka Lipeš. Výpovědi pamětníků se různí, což je přinejmenším podivné. S informací, že tábor stál jinde, než předpokládali odpůrci vepřína, přišla překvapivě jako první Česká televize. Podle některých zdrojů stál tábor na pozemku Schwarzenbergů, kteří byli rádi, že tam je, protože díky němu měli - po dohodě s nacistickými protektorátními úřady - levnou pracovní sílu hned za humny.

+1/0
7.9.2016 17:45

K41a18r48e72l 33K24ř92i15v40a56n 6280843465104

A není to úplně fuk ? Slova cikán, Rom, Sinti, vyvolávají ve většině Čechů nepříjemné pocity a vzpomínky. Takže, k čemu památník ? Nebylo by lepší, kdyby se cikánští předáci snažili, aby se vztah Čechů k nim mohl zlepšit ? Možná to není utopie, takových 50 let usilovné práce jejich etnika, ...... Výkup vepřína za naše daně vše jen velice zhorší.

Cenzore, věř mi, jak rád bych měl pozitivní vztah k cikánskému etniku ! Kdyby to bylo možné.

0/0
7.9.2016 18:08

B28l90a91n57k92a 21P36i56c57h61o48v48á 5716729602580

Super článek. Není čirou náhodou pan Babiš majitelem vydavatelství MAFRA? Malinko mi zde zavání "koho chleba jíš, toho píseň zpívej":-P

0/0
6.9.2016 20:43
Foto

B95o30ř17e47k 45M34e46z65n84í94k 3960403280669

V likvidaci zemědělských podniků je určitě větší odborník Andrej. A možná i nejlepší v celé Evropě.

+1/0
6.9.2016 15:28

K33a30r12e68l 45K38ř57i78v40a83n 6120153615894

Není ten vepřín v Letech konkurenční podnik, pro pana Babiše ?

+3/0
6.9.2016 15:36
Foto

B20o84ř75e30k 41M78e96z31n63í38k 3620813650549

Je to dost možný.

0/0
6.9.2016 15:39
Foto

H90a18n26a 39M25a38l94i24c27h69o14v24a 9290477513753

Babiš řekl jen to, co si většina myslí ☺

+9/−1
6.9.2016 14:31

B62o43h29u83m75i74l 20V30a19n85ě86k 5362985472396

Ale hlavně, čemu odpovídají historická fakta.

+7/−1
6.9.2016 15:18

K82a55r90e33l 48K75ř85i75v45a60n 6250693585604

Skutečností opravdu je, že tábor v Letech se nenachází na seznamu koncentračních táborů berlínského Hlavního říšského bezpečnostního úřadu (RSHA). Lety nebyly ani pobočkou nějakého koncentračního tábora (tzv. Aussenlager - venkovní koncentrační tábor), jejichž vězni byli v evidenci některého takzvaného kmenového koncentračního tábora. Německé orgány neměly v průběhu nacistické vlády žádný problém nazývat koncentrační tábory tímto názvem a nijak se s jejich názvem netajili. Podle nařízení německého vedení nesměly být na území Protektorátu koncentrační tábory.

Kromě těchto skutečností jsou zde další, které tábor v Letech odlišují od koncentračních táborů. První z odlišností je počet internovaných osob. V koncentračních táborech se počty začínají od desetitisíců internovaných osob. Také doba trvání - necelý jeden rok odlišuje Lety od koncentračních táborů, které trvaly zpravidla až do osvobození. Dále není znám případ, kdy by byl odvolán velitel koncentračního tábora za to, že špatným vedením tábora ohrozil životy vězňů.

Po příchodu do Let nebylo příchozím na rozdíl od koncentračních táborů vytetováno číslo. Po transportu do Osvětimi bylo Romům vytetováno evidenční číslo začínající velkým písmenem Z - zigeuner.

Tábor v Letech nebyl obehnán ostnatým drátem ani plotem s elektrickým proudem, ale dřevěnou ohradou a dřevěným plotem. Tohoto a skutečnosti, že internovaní chodili sami mimo prostor tábora, využívali k útěkům. Dokonce z Letského tábora úspěšně uprchly ženy s malými dětmi. To ve skutečných koncentračních táborech naprosto nepřicházelo v úvahu.

+11/−2
6.9.2016 14:15

K37a64r76e83l 22K61ř98i48v46a69n 6250433155184

Dále vězni přes přísný zákaz odcházeli z tábora do vesnice opatřit si stravu a pak se vraceli do tábora. Toto nebylo ve skutečných koncentračních táborech možné.

Narozené děti a zemřelé osoby byly zapisovány do matriky místně příslušné obce. Toto se také v koncentračních táborech nedělo. V praxi koncentračních táborů nebylo obvyklé, aby nemocní vězni byli převáženi do veřejných nemocnic, ani ženy k porodu.

Problémem pro vedení tábora v Letech bylo, že se k táboru sjížděli na návštěvu příbuzní internovaných Romů a nezřídka jim napomáhali k útěku. Je naprosto nepředstavitelné, že by se třeba k Chmelnu, Treblince, Sobiboru, Mauthausenu a dalším koncentračním táborům sjížděli příbuzní internovaných, například Židé. To by znamenalo jejich rychlý konec.

+8/−1
6.9.2016 14:15

K16a51r17e87l 28K31ř73i40v73a56n 6280373865574

http://www.zwittau.cz/WEB/lety.htm

+1/−1
6.9.2016 14:17

J53i48ř24í 59M49a70z57o58c32h 5581249352760

Jasně, když to nacisti nenazývali koncentračním táborem, tak to holt nebyl koncentrační tábor. Tomu říkám "železná logika". :-/

+2/−1
6.9.2016 15:30

K83a17r54e62l 33K41ř79i66v39a18n 6170813405384

Pane Mazoch, kdybyste četl i další odstavce, zjistil byste, že těch rozdílů, podstatných rozdílů bylo víc. Takže koncentrák v běžném slova smyslu to nebyl. Leda by byly i pionýrské tábory koncentrační, protože se tam koncentrovali děti.

+4/−1
6.9.2016 15:41

J63i33ř13í 37M93a34z21o90c91h 5311119832640

To jste už dost hodně přestřelil. Pokud se vám zdá, že v pionýrských táborech jsou/byly děti násilním vězněny a pokud např. onemocněly, nebyla jim poskytnuta lékařská péče (případně byly pak dále expedovány do vyhlazovacího tábora), tak o tom máte fakt hodně "osobité" představy, když to tedy řeknu vážně hodně eufemicky.

+2/0
6.9.2016 15:49

K46a58r92e84l 38K13ř95i95v56a66n 6110643145544

No vidíte jak je to pitomé, ze všeho dělat hned koncentrační tábor. ;-D

Lékařská péče v Letech poskytnuta byla, a asi o dost lepší, než kdyby se toulali protektorátem v maringotce.

Expedice do Osvětimi ta jde na německé konto.

P.S. Vy máte problémy s logikou, :-/ s tím už nic nenaděláte.

+3/−1
6.9.2016 16:06

J76i86ř18í 15M51a66z40o28c93h 5971549862410

1. Zkuste si zjistit, kolik Romů v letech zemřelo. 2. Zkuste si zjistit, kolik Romů následně (po "výletu" z Letů) zemřelo v jiném koncentračním táboře. 3. Pak sem třeba znovu přijďte a pište sem ty své pokřivané rozumy.

+1/−2
6.9.2016 16:14

K52a71r25e61l 40K32ř57i24v29a80n 6250313525364

Tady najdete odpovědi: http://www.zwittau.cz/WEB/lety.htm

Všechny.

Stačí ? Vy asi neumíte si informace vygooglovat, že ?

0/0
6.9.2016 16:27

J42i66ř75í 46M35a38z30o66c23h 5151229942410

Ale jo, umím. Ael vy, asi i přes všechno vaše gůglování, neumíte zřejmě moc dobře číst.

0/0
6.9.2016 16:28

J96i16ř39í 97M85a82z25o64c53h 5841509482340

Mj. každé individuum, včetně individuí s negativním akcentem toho slova, si v současné době, jak možná tušíte, může vyrobit vlastní webové stránky. A pak tou cestou, jak činí i např. naonacisté, či třeba ruští agenti nebo jejich naši tuzemští spolupracovníci, šířit všemožné myslitelné i nemyslitelné bludy. Víte, pokud je něco koncentrační tábor, je zcela nesmyslné porovnávat míru utrpení mezi jednotlivými tábory. Takový přístup fakt zavání bagatelizací, resp. schvalováním nacistického počínání.

+1/0
6.9.2016 16:31

M81a96r61t66i37n 89R30ů24ž14i85č37k32a 9184611128319

v tom případě si najdě stránky přímo památníku, pokud nevěříte ani jim, tak není pomoci

umět číst a rozumět napsanému je rozdíl

0/0
6.9.2016 18:37

J14i12ř56í 27M36a26z26o23c51h 5261449682210

Kruci, já fakt za každého lenocha gůglit nemůžu. Ale tak dobře, pro tentokrát. - Z Wikipedie: Koncentrační tábor, v češtině hovorově také koncentrák nebo lágr (z něm. Lager = tábor), je místo sloužící k hromadné internaci nebo věznění lidí, kteří sem jsou umísťováni i bez řádného soudu nebo jiného právního důvodu. (konec citace) - Tak jestli se vám tohle nezdá, že definitoricky naprosto perfektně odpovídá mj. i tomu cikánskému táboru v Letech, pak už nevím, jak vám to vysvětlit. Bureš v té své řeči zpochybnil, že to byl koncentrák. Taky to chcete zpochybňovat? Ne, nechcete? Takže v tom případě vřele děkuji. A ano, umět číst a rozumět není totéž. To naprsoto souhlasím. Nicméně...holt... koncentrák je koncentrák. Dokonce mu tak ani někdo nemusí říkat...a přesto je to...furt...koncentrák.

0/0
6.9.2016 19:01

M76a22r89t94i85n 13R48ů68ž61i47č84k14a 9214821118529

nesmíš zapomínat i na text za tímhle... nestačí jen číst to co ti vyhovuje :) ... v tomto táboře nacisti nezabíjeli a nemučili...

tak se podívej na stejný zdroj k Pracovní tábor Lety... teď tam probíhá debata zda to byl nebo nebyl koncentrační tábor ... !!a zdá se, že někdo upravil heslo na koncentrační ... přitom v té debatě nevedli a nemělo se to měnit dokud nebude jasno... žeby žeby politika :-( (škoda, že jsem si to heslo nezkopíroval než ho upravili - ani ťuk o koncentračních táborech v původním textu)

nebo https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_n%C4%9Bmeck%C3%BDch_koncentra%C4%8Dn%C3%ADch_t%C3%A1bor%C5%AF ... seznam koncentračních táborů ... v Česku jen 2

- - -

Termín koncentrační tábor byl poprvé použit k popisu táborů, které provozovala Velká Británie za druhé búrské války v Jižní Africe k internaci (koncentraci) vězňů.

.....

http://www.lety-memorial.cz/history_cz.aspx

https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/121515/

http://www.npmk.cz/pamatnik-Hodonin

0/0
6.9.2016 19:17

J70i63ř74í 63M61a31z79o48c91h 5171549802440

Tak ještě jednou. Mentální práci, kterou vy sám odmítáte dělat, tu za vás nikdo neudělá. A bagatelizovat omezování svobody a vyvražďováí nevinných lidí... pokud máte potřebu, s tím vám fakt nijak pomáhat nehodlám. To už vám spíš a raději poradím, kde a jak se dovzdělat.

0/0
6.9.2016 19:30

M53a85r73t84i54n 91R19ů24ž41i22č74k98a 9824451498189

práci jsem si s tím dal... četl jste ty texty z odkazů?

v čem to bagatelizuji? přesně, která část komentáře

0/0
6.9.2016 20:41

J42i31ř14í 43M21a97z54o80c93h 5561249892190

Koukám...že to je co...? Marný! Přitom by stačilo, kdybyste si přečetl možná první dva příspěvky, kterými jsem reagoval na vámi psané... Od začátku to fakt už nepojedu.

0/0
6.9.2016 20:56

K56a93r95e92l 87K26ř93i97v40a35n 6380183425554

Pane Mazochu, ve které třídě jste ukončil školní docházku ?

K bodu 1. už jste si to v odkazu našel ? Víte, nezáleží na číslech, obávám se, že většina Čechů by odpověděla "příliš málo". A není to jejich vina, že to tak cítí. Kdysi jsme s cikány spojovali romantiku a ukradené slepice, ale dnes je to jiné. V Chánově romantiku nenajdete a když vidíme ty vyhozené naše peníze na dávky cikánům, tak nás bere akorát vztek.

Ne, soucit už nemůžete od Čechů čekat. Nějaký památník nemá smysl. Zbytečně by jen vzbuzoval nenávist. A té je už víc než dost. Škoda. Naše vina to není.

+2/0
6.9.2016 16:58

J31i61ř87í 62M48a44z97o82c73h 5321759112410

Víte, pokud většina jakýchkoli respondentů budou hlupci, je jedno, že budou pro něco "hlasovat". Fakta jsou fakta. A v našem případě jsou fakta taková, že v tom táboře umírali nevinní lidé, stejně jako byla velká část těch ostatních odeslána do Osvětimi a zemřela tam. Chápu vaše roztrpčení, že se má někde "i za vaše" peníze zase něco stavět, když se vám jich zřejmě osobně příliš nedostává, ale za to když tak děkujte Burešovi, případně jiným politikům, kteří již historicky "přehlíželi", že v Letech byl "jakýsi" koncentrák.

0/0
6.9.2016 17:03

M87a28r14t59i44n 93R34ů31ž65i79č13k89a 9564331248439

ano umřeli tam - epidemie

tábor na tolik lidí nebyl stavěn, lidé tam šli už nemocní... velení selhalo (bylo nahrazeno z jiného cikánského tábora - Hodonín)

byl to pracovní tábor a byl v r42 změněn na cikánský (sběrný)

ano, byla to zrůdnost té doby a byla po válce trestána, nevím zda byl potrestán každý

0/0
6.9.2016 19:26

J89i78ř14í 12M64a98z58o42c68h 5611519742580

Jistě, že nebyl potřestán každý, dokonce možná málokdo (hlavně z českých kolaborantů, zejména, pokud se jim po válce podařilo tvářit se najednou jako budovatelé a představitelé zářných komunistkých zítřků). Ale to nic nemění na podstatě koncentračního tábora. Ten sám o sobě nemusí sloužit k cílenému vraždění. Ale třeba jen pro shromáždění...s následným vražděním jinde. Ale podstata? Stále uniká? Jestli jo, já už nic nemám a dál to vzdávám.

Concentration camp - a guarded compound for the detention or imprisonment of aliens, members of ethnic minorities, political opponents, etc., especially any of the camps established by the Nazis prior to and during World War II for the confinement and persecution of prisoners.(konec citace) Jestli fakt máte např. mj. za to, že ten tábor fyzicky museli nacisti založit, tak to fakt už není na debatu se mnou...

0/0
6.9.2016 19:34

M21a31r69t22i25n 61R20ů22ž31i77č72k48a 9314101958179

od toho máme termín sběrný tábor

ano, dá se to shrnout pod termín koncentrační pokud to chcete hodit do škatulky, kterou zná každý, ale proč to zjednodušovat a nenazvat pravým jménem

historici to koncentrákem nenazývají a asi ví proč

0/0
6.9.2016 20:43

J59i58ř87í 73M68a40z41o95c95h 5391329292540

Sběrný tábor. Takový "milý eufemismus". Tam se vlastně nic špatného nedělalo. Tam se jen shromáždili lidi, než byli povražděni...někde jinde. Moc pěkné. Tak jsme si to hezky rozkategorizovali... Žůžo. Akorát furt mi nějak jasně plyne, že sběrný je podkategorie koncentračního. Viz několik výše uvedených odkazů.

0/0
6.9.2016 21:02

J27i75ř42í 82M56a16z68o80c29h 5441189612330

"Byly doby, kdy všichni Romové pracovali,“ prohlásil při debatě s lidmi ze sociálně vyloučené lokality. „To, co píší v novinách ti blbečci, že tábor v Letech byl koncentrák, to je lež, byl to pracovní tábor. Kdo nepracoval, šup a byl tam," řekl podle fotoreportéra Aktuálně.cz Ludvíka Hradilka místopředseda vlády Babiš. // Podle Vojtěcha Blodiga z Památníku Terezín je názor historiků jednoznačný. „Nelze zpochybňovat, že režim tábora v Letech i počty tamních obětí zcela odpovídaly režimu koncentračního tábora,“ řekl serveru Echo24.cz. S tím souhlasí také ředitelka Muzea romské kultury Jana Horváthová, která označila slova Babiše za klasický nesprávný výrok laika, který nerozumí historii a nemá k tomuto tématu načtenou literaturu. „Koncentrační tábor to byl, o tom nemá smysl diskutovat,“ dodala pro Echo24.cz.

0/0
6.9.2016 21:11

M77a57r36t38i26n 76R58ů45ž60i12č92k85a 9834521908379

režim koncentračního tábora - režim ve smyslu koncentrace lidí, ok

na začátku tohoto vlákna je popis ve dvou komentářích (pan Křivan) ... a ten je logický, a podle toho i já rozlišuji pojmy, i když nepopírám, že se jinde trpěli lidé

pokud je názor historiků jednoznačný, tak

? proč není tento tábor v seznamu koncentračních táborů - z Česka jsou tam jen dva

? proč to není uvedeno v textech o tomto táboře, je uvedeno pracovní a cikánský, případně sběrný (a oficiálních stránkách památníku, i na wiki to bylo do září 2016 jinak)

? proč se o dalším cikánském táboře v Hodoníně u Kunštátu, nehovoří také jako o koncentračním

- - -

"Posláním Památníku Lidice je tak, kromě jiného, "péče o uchování trvalé vzpomínky na utrpení Romů internovaných v bývalém cikánském táboře v Letech včetně péče a úpravy pietního místa"." http://www.lety-memorial.cz/history_cz.aspx ... a kdo asi lépe zná historii? takže ne všichni historikové, jak tvrdíte vy...

a tím končím... hluchému nepovíš, slepému neukážeš, ...

PS: pokud znáte celý text, který řekl Babiš, tak sem s ním... jedna věta nic neříká, a oni skutečně pracovali, a skutečně to byl pracovní tábor (delší dobu) a pak cikánský...

0/0
7.9.2016 9:28

D25a28n32i87e91l 76N60o96v16á48k 1521880486779

Nejhorší zdravotní situace byla v táboře koncem roku 1942 a počátkem následujícího roku. Z počátku se objevovala onemocnění jako nachlazení, chřipka, angína, zánět plic a příušnice u dětí. Mnoho vězňů mělo pohlavní nemoci. V prosinci roku 1942 byl zjištěn výraznější výskyt břišního tyfu. Nákaza se velice rychle šířila. Postupně postihovala stále širší okruh vězňů. V lednu roku 1943 narostlo toto onemocnění do katastrofální podoby. Denně umíralo někdy i více než 5 vězňů, což dokazují seznamy vězňů nakažených tyfem, které byly v táboře vedeny. V tomto seznamu bylo uvedeno, kdy se daná osoba nakazila a kdy došlo k úmrtí.Hlavním důvodem, proč tábor zanikl, byla špatná strava a nedostatečná hygiena. Hygiena byla pravděpodobně důvod číslo jedna, jelikož vyvolala nákazu tyfu. Mnoho lidí zemřelo na místě a část byla na příkaz německé vlády transportována do Osvětimi.

0/0
6.9.2016 21:47
Foto

B38o53ř65e16k 16M63e48z69n10í15k 3510943810259

Stejně "logicky" se zachoval soud v Bratislavě, když uvěřil estébákům, že spis na Bureše je vymyšlená fantasmagorie za účelem plnění plánu.

+1/−2
6.9.2016 15:42

V40l88a69d32i26m89í90r 28N88e38r45u85d 5792752415203

Hmm, ten komediant by udělal před cigánským baronem i kotrmelec, kdyby mu to přineslo u slaboduchých nějaký bodík. Chtělo se mi napsat, že způsob chování kamvítrtamplášť je národní tradicí, ale tenhle dárek ani česky neumí. Kam na to jen chodí???

+3/−4
6.9.2016 13:57

V38ě15r56a 21P33r63o42c27h45á83z73k75o57v32á 1818508804783

Hlavně získal body těmi výroky. No a teď udělá komedii a jde se poklonit. Jak je vidět na prognózách, ANO - vyplácí se to!

+2/0
6.9.2016 14:01

P80e74t58r 82N65o32v87á47k 3343756764704

No co dodat, ...jsou to taky voliči...:-/

+2/0
6.9.2016 13:57

T77o67m93á67š 94K23o88s34t13e16l35e36c14k79ý 8167263528411

Nerad bych Romům nějak křivdil, rád se nechám poučit, ale existuje tu někde nějaká kulturní památka na minulé , romské generace ? Nějaká významná stavba, vynález nebo něco písemného ? Zatím tedy vím jenom o tomhle kriminále, ale ani ten si asi nevybudovali sami. To, že v táboře , mnozí zemřeli na epidemii tyfu, ve své době nebylo nic zvláštního. Přenašečem této choroby byly vši, ale tím trpěly i mnohé armády v předchozí válce. Rád bych třeba viděl nějakou Romskou kroniku, abych se něco dozvěděl .

+9/−2
6.9.2016 13:27

J16o62s44e98f 95U59l44m79a32n 8890880458255

odpověď najdete v muzeu romské kultury v Brně. Pokud tam jít nechcete, pak vezte, že tam vlastně vůbec nic není. Visí tam různé fotografie, články z novin, dokumenty pojednávající o holocaustu, pár obrazů , maringotka a nějaký romský kroj nebo co to je. A to je vše. Je hořkou pravdou, že Romové opravdu nic nevytvořili. Žádné vynálezy, světoznámé stavby, nic takového.

+10/−2
6.9.2016 13:36

A18l51e67n22a 95E17l63i63á86š37o91v53á 3774681322558

V Letech snad žádní Romové nikdy nebyli. Byl to pracovní a později i koncentrační tábor, ve kterém byli Cikáni.

+5/0
6.9.2016 13:27

E61v51a 81M30a81c44h70a17c42o68v96a 2179594422657

Pracovni tabor by se uplatnil i v dnesni době, lide, kteří v zivote nedelali a zivi je socialni davky by měli byt soustredeni do určitých mist a tam by byla prace povinna jinak nedostanou nic a az se nauci makat, tak se vrátit do normalni společnosti. Oni by prestali davky utrácet v automatech a konecne by se odnaucili zdimat stat.

+5/−1
6.9.2016 13:21

D44a24v70i20d 27K62r22a92j30í44č76e51k 7753173176527

1. Tábor v Letech nebyl vyjmenován v seznamu koncentračních táborů - tedy nemohl být z definice táborem koncentračním - do tábora byly zařazovány osoby práce se štítící a režim v táboře byl velice volný - bylo možné z něj odejít (například po ustavení cikánského tábora si jedna z rodin stěžovala, že nejsou žádní cikání ani tuláci - do tří týdnů byla celá rodina propuštěna).

2. Zrušen byl po epidemii tyfu způsobeného nedostatečnou hygienou a vyšším počtem obyvatel.

3. Cikánský tábor lety zasahuje do půdorysu vepřína jenom svou administrativní částí.

4. Aby okolní obyvatelstvo do tábora nechodilo a nenakazilo se tyfem, byly kolem tábora umístěny cedule s nápisem: „Eintritt verboten - Vstup zakázán“. Takhle si nepropustný koncentrák opravdu nepředstavuji.

+7/−2
6.9.2016 13:18

P81e75t56r 75N37ě47m63e93c 4365162962147

Ale žít bys tam asi nechtěl.

+1/0
6.9.2016 13:47

D63a48v65i56d 37K93r35a18j62í96č22e37k 7973393876107

To bych opravdu nechtěl, ale kdybych si měl vybrat mezi skutečným koncentračním táborem (Osvětim, Dachau, Treblinka) a Lety, tak se sluncem v duši zvolím Lety.

+4/−1
6.9.2016 14:00

J47i66ř28í 41M34a61z53o34c82h 5841889162750

Velmi rafinované...

0/0
6.9.2016 15:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.