Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Turci se spojenci dobyli na severu Sýrie poslední baštu IS, tvrdí Ankara

Tureckým silám a povstaleckým jednotkám podporovaným Ankarou se podařilo na severu Sýrie dobýt poslední pozice organizace Islámský stát (IS) u turecké hranice. Informovala o tom turecká agentura Anadolu a zprávu potvrdila i organizace SOHR, která situaci v Sýrii monitoruje z Británie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D49a76d45a20k 14P60e53t47r 7221230244838

Co to jen ten Rus a Turek spolu upekli? Ostatní jen zírají a mlčí.

0/0
5.9.2016 10:41

V61o35j14t51ě25c24h 10O55k56t96á30b88e91c 8806815410808

.... IS neprisel jen o další území, ale také o přímé spojení s vnějším světem a tedy o přísun zahraničních bojovníků,

.... Neboli Turecko potřebuje nárazníkový pás, aby jeho hranice byla neprostupná???

0/0
5.9.2016 7:49

J13a54n 20M90o48r15a42v46e40c 7407661110530

hm a počet mrtvých kurdů?

0/0
5.9.2016 7:44

J33a58r88o87s78l70a25v 28K82a65d75l20e47c 5511559562271

Tak dobyli nebo vyhnali, nebo nezákonně okupují?

0/0
5.9.2016 7:12

T32o78m22á65š 19V68o13t92r23o29u70b14e84k 1820430544134

Asad, Putin a Tureka - a najednou to jde R^,

Uśáci a spol, jen podporovali IS a naoko něco bombardovali... Rv

+3/−1
5.9.2016 6:51
Foto

J73i71ř98í 14C12h20o25c62h29o87l44á79č 5114633850896

turkovi jde hlavně o oslabení kurdů, protože "hrozí" vytvoření velkého kurdského státu, který ostatně už de facto funguje v části iráku

+3/0
5.9.2016 6:40

L22u18m86í87r 86T24i88e85t93z 9640500547238

Najednou se turci s..erou do všeho dění,ale otázka zní: co z toho nakonec budou mít?

+1/0
4.9.2016 23:52

J96i82ř42í 64S43c76h83m56i23d30t 5670953134885

Zajmavé, že SOCHR nebrečí, ža tam byly civilní oběti nebo že by se celá ofenzíva turků povedla bez obětí8-o to když padl nějaký civilista při akcích vládních vojsk nebo ruských, tak se prvně psalo o 3 mrtvých civilistech a pak teprve o tom, že se něco dobylo;-)

+8/0
4.9.2016 23:19

J80i68ř22í 21V64a83c24a 7722743557651

Podle některých zpráv se bojovníci IS oholili a nyní bojují s Tureckem jako demokratické síly.

+1/0
4.9.2016 22:41

J26i58ř82í 23S19c46h69m70i49d31t 5140123244665

tak tomu bych se vůbec nedivil, že ty demokratické síly jsou defakto islamisté, kterým Asád, jako zastánce sekulárního státu, stojí v cestě:-P

+3/0
4.9.2016 23:22

T85o12m42á97š 86V28a90l83d34e17r 7273800539

Je normální že NATO podniká ozbrojené útoky na území cizích suverénní států a bojuje proti nepříteli, kterého podporoval, právě vůči suverénní vládě onoho státu? Není to případ pro Haagský tribunál? Asi ne když je to prodloužená ruka západní politiky. Členové NATO bohužel vytvořily novodobý bordel ve světě. Hlavně , že si vytvářejí nové doktríny RvRv8-o

+6/−2
4.9.2016 22:15

T84o69m97á34š 18B85y98d27e27l11s43k14ý 8820971350

ověřte si fakta.Turecko se dohodlo Ruskem na dalším postupu. vzhledem l tomu,že je Rusko hlavním spojencem vlády v Sýrii, nemůže k tomu říci ani popel. Bez schválení Moskvy, by Ankara hranice překročila

0/−1
4.9.2016 22:35

J63i67ř76í 66V96a54c78a 7802813737861

Rusko se pokud vím nevyjádřilo .... máte link na jejich podporu Tureckého postupu?

+2/0
4.9.2016 22:42

T37o73m42á34š 74V95a37l92d83e11r 7503950949

Turecko je v alianci s Ruskem? Neměl by člen NATO své vojenské výpady nejdříve konzultovat v Bruselu? Od kdy NATO spolupracuje s Ruskem, když se jej soustavně pokouší obkličit základnami ve spřátelených státech, či rozšiřuje svou působnost ke hranicím Ruska? Pravě proto je Turecko v NATO. To že se Turecko momentálně odtáhlo od EU, a že Turecko si s Ruskem momentálně notují, neznamená, že není členem NATO i se svými povinnostmi a závazky. Rusko jen turecký výpad trpí, jelikož nechce zaútočit na člena NATO. Nic více, nic méně.Rusku vyhovuje, že se oslabují pozice ostatních frakcí v zemi kromě Asada. Ale opětovně se ptám, jakou právní oporu má útok člena NATO na suverénní stát?

+4/0
4.9.2016 23:05

M25i25l49o67š 11Š97t93ě14p30á65n30e65k 8406604821984

Islámský stát není suverénní stát.

+1/−1
4.9.2016 23:37

T16o87m26á60š 31V58a34l84d92e35r 7473750899

To taky netvrdím. To píšete vy. A doporučuji se vrátit na základní školu a podívat se, jaký stát se na onom území vyskytuje. S ohledem na váš věk mapy se tak lišit od současné situace nebudou. ;-)

+1/0
5.9.2016 0:29

M24i33l22o70š 80Š50t81ě14p20á79n82e78k 8816164171214

Pane Valder, já si pamatuju ještě SAR (Sjednocená arabská republika). Od té doby se mapy dost změnily a v současné době je v mapách na části území Sýrie a Iráku zakreslen Islámský stát. ;-)

+1/−1
5.9.2016 0:49

M67i44l45o53š 93Š76t23ě33p44á73n66e90k 8646744751604

A před 3 lety byl na mapách ještě Krym součástí Ukrajiny. A co tam dělala ta neoznačená ruská vojska. Až potom bylo referendum. Rusové také před Haag?

+1/−1
5.9.2016 0:53

T28o23m16á42š 17V94a58l19d11e93r 7953180429

Ano, jako všechny státy, co uznaly Svobodnou republiku Kosovo.Tento precedent Rusko využilo dostatečně takticky. Taky s tím nesouhlasím. Ale vidím souvislosti.

+1/0
5.9.2016 1:35

T81o48m51á26š 72V34a90l11d31e95r 7463200889

Ano proč ne. A následně všichni kdo válčí v Iráku, kdo vytvořil bezletové zóny v Libyi atd. Všem po právu a spravedlnosti.:-)

0/0
5.9.2016 1:40

T35o17m82á89š 49V44a14l32d59e68r 7103740149

ISIS vidíte max na mapách vojenských operací, ale to není totéž co hranice uznané diplomaciemi států v OSN. Měl jsem na mysli historii od 1946, kdy vznikla její nezávislost. .A platné hranice uznávané všemi státy OSN. A vy tu máváte krátkým federativním uspořádáním s Egyptem (ono zmiňované SAR) Sýrie například přišla o určité území s Izraelem. Taky jde de facto o okupovaná území. Ale je dáno určité status quo, do kterého nikdo nešťourá. A mohli bychom pokračovat dále. Trochu soudnosti pane nebudu se tady dohadovat o mapách, kdy třeba existovala Osmanská říše a tudíž by jste se mohl opřít o nesmysl, že vlastně Turecko útočí na svém historickém území a má tedy nárok provádět jakékoliv vojenské operace. a potom my bychom mohli provádět vojenské operace na Jadranu, jelikož toto území také patřilo českému království.

0/0
5.9.2016 1:16

M72i85l35o51š 98Š80t15ě89p62á35n25e73k 8916494841584

Já vám tady s ničím nemávám. Já jsem SAR zažil. Jen jsem reagoval na vaši větu "S ohledem na váš věk mapy se tak lišit od současné situace nebudou". Od té doby, co jsem chodil do školy, se mapy rapidně změnily.

0/0
5.9.2016 1:23

M95i27l68o31š 27Š68t51ě36p20á54n60e13k 8206324791514

A když mě je přes 60, kolik je vám, že se od té doby, kdy jste chodil do školy, mapy dost změnily? 90?

0/0
5.9.2016 1:27

T50o67m61á15š 75V78a95l65d15e97r 7723800679

Tak to jste mladší než Sýrie kdy získala nezávislost . A přestala být francouzkou kolonií. :-)

0/0
5.9.2016 1:44

T26o57m94á28š 73V62a50l41d53e85r 7133430979

Mapy Sýrie od 1946 moc ne až na Golanské výšiny (patří Sýrii, ale jsou okupované). Proto ty odkazy na SAR neměnily hranice jako takové, ale pouze politický blok, který stejně trval jen krátce. a nynější stát Sýrie nemá výrazné změny od roku 1946 až na vyjimky viz výše. SAR jste možná zažil, ale číst v mapách dělá problém, když uznáváte území ISIS jako právoplatný stát.

+1/0
5.9.2016 1:30

M41i54l29o11š 79Š40t54ě73p33á33n87e79k 8816274311124

Já neuznávám ISIS jako právoplatný stát. Jak jste na to přišel? Neumíte číst. Viz moje poznámka výše "Islámský stát není suverénní stát".

+2/0
5.9.2016 1:40

T25o29m94á69š 68V93a95l65d84e46r 7683380209

Ale uznáváte jeho území. A tak si asi protiřečíte ne? Musíte se rozhodnout, kterou rovinu si budete obhajovat. Ano přečetl jsem si že neuznáváte suverenitu ISIS, ale na druhou stranu se odvoláváte na mapy územní integrity ISIS viz 01:09. A opět vám zdůrazňuji, že se nejedná o stát, jelikož není mezinárodně uznán. Tudíž nemůže existovat na geografické politické mapě, ale pouze na mapě ukazující momentální situaci v regionu. A mapách vojenských.:-)

+1/0
5.9.2016 1:55

M96i80l57o70š 76Š47t50ě46p14á27n42e35k 8936924331164

Já neznávám jeho území. Právě naopak. Takže, když média vydávají mapy, kde je zakresleno území ISIS, tak podle vás uznávají ISIS? Co je to za blbost? Protože ISIS provádí teroristé útoky na území Turecka, Belgie, Francie, tak podle vás, mají tyto státy vyhlásit válku Sýrii? Protože ISIS operuje na jeho území? Oni vyhlásili válku ISIS. Tak kde s ním mají bojovat? Rusko a syrská armáda nebojuje proti ISIS, ale proti povstalcům. Kolik osvobodili měst od ISIS?

+1/−1
5.9.2016 2:06

M48i90l45o28š 38Š37t66ě17p73á39n46e58k 8626264431704

A už se s vámi odmítám bavit. Vy jste proti NATO, já vám ten názor neberu, ale zase vy neberte můj názor, že útok Turecka na Islámský stát je správný.

+1/−1
5.9.2016 2:08

T25o63m35á51š 39V18a14l78d80e65r 7213110629

Nejsem proti NATO. Ale NATO nebylo založeno na agresivní výpady, ale na ochranu států západní Evropy proti SSSR a jeho komunistických satelitů. Ovšem poslední dobou změnilo doktríny a hlavně se angažuje útočnou politikou, která může být cestou do pekel. Mě vadí, jaký bordel za posledních deset let státy v NATO ve světě udělaly. Útok může být správný, ale pořád se jedná o agresi, když se vstupem tureckých vojsk Asad nesouhlasí. A o to na začátku diskuze šlo a zatáhl jste do toho SAR a různé vnímání map atd, atd, smetí a bláboly okolo příspěvku, který jen vyslovil otázku. Není útočení na IS a vznik občanské války porušením mezinárodního práva? Když se to dá řešit jediným způsobem. Uznat legitimitu vlády Asada a nechat jej na pokoji.

0/0
5.9.2016 3:21

T43o74m11á71š 58V45a54l33d20e80r 7683240499

Ale argumentoval jste tímto v jednom příspěvku. přečtěte si po sobě co píšete. Nehledě, že jste diskuzi v celém vláknu docela dost rozdělil. Všimněte si, že vám pouze odpovídám a docela mne to začíná bavit.

Měl jste začít jak vznikl ISIS. Vznikl z bojovníků. které v Iráku a Afgánistánu zavřelo USA do táborů a pak je pustilo ven, když nevěděli co s nimi. Tím si NATO vytvořilo partyzánského protivníka. Zároveň NATO, chtělo vyhodit ze sedla Asada a pomocí tajných služeb podpořily rebely (povstalce, kterým nakukali, že to potrvá pár měsíců a Asad padne) V nastalé občanské válce ISIS využilo situace a pomocí i zahraničních žoldáků nejdříve likvidovalo jednotky nové irácké armády a pomocí jejich (amerických ) zbraní, využilo situace v Sýrii a chtěli se zmocnit nového území oslabeného státu, když Asad bojoval o přežití s povstalci podporované už nejen NATO, ale i spřátelenými arabskými státy. Jaké právo mají státy NATO bojovat na cizím území, když vlastně celý problém způsobili? Pořád v Sýrii existuje legitimní vláda a státní exekutiva a tudíž není žádný důvod pro vojenskou intervenci. Jen pouze pokud chcete odříznout legitimní vládu od dění ve vlastní zemi. A v tu přichází do hry Rusko. Asad už by se položil a tím by Rusko přišlo o strategické základny a vliv v regionu. Asad požádal Rusko a nechal bojovat i dobrovolníky už dříve zmiňované. Tím se změnila celá situace v regionu. Bylo jasné, že se Asada nepodaří položit.Od té doby NATO zvýšilo a hlavně z efektivnilo boj proti ISIS, které předtím jen symbolicky ostřelovalo. ISIS na oplátku provedl několik útoku ve státech NATO. Přesto NATO pořád nemá právo bojovat na cizím území, jelikož ISIS není stát, ale jen teroristická organizace a mělo max. podpořit Asada v boji proti ISIS. Jenže to nejde, protože Asad by pomoc využil i proti povstalcům, které NATO podporuje. To je situace.

+2/0
5.9.2016 2:35

T96o47m10á91š 82V87a83l70d19e39r 7663800759

Do toho přijde krize Turecko-Rusko, Turecko-EU. Turecko nyní jde proti NATO a vytváří tiché spojenectví s Ruskem. Rusku to vyhovuje, jelikož členové NATO jsou mírně nervozní z chování Turecka. Přesto USA Turecko podporují, jelikož pořád ovlivňují kam až kurdské jednotky se mohou pohybovat vůči Turecku (zmíněný Eufrat). USA potřebují mít vojenské základny v Turecku a ono to ví. Turecko je nyní hlavní hráč v regionu, který má esa v rukávu (nebo žolíky?). Turecko jen využívá nynější své výhody. kdyby se státy NATO nevrtaly od začátku do Sýrie, nebyl by tam takový bordel.

0/−1
5.9.2016 2:39

M39i85l65o47š 71Š26t64ě54p39á63n45e85k 8136794871474

Vám vadí, že bojují proti Islámskému státu?

0/0
4.9.2016 22:54

J15i81r66k37a 89H21o66n78c87ů 2824324271918

Vadí to, že bojují proti Kurdům. Za boj proti IS ať jim požehná Alláh.

+1/0
4.9.2016 23:09

T33o44m44á90š 82V15a68l66d71e19r 7513580949

Mě vadí, že bojují proti Kurdům, kteří rozhodně nejsou ISIS. Jakou právní oporu mají k selekci území pro jednotlivé kmeny ve prospěch své politiky. Připomíná mi to nacistické bojůvky v Sudetech, ale tam se ani Hitler neodvážil překročit hranici! Dokud nedostal svolení Francie, V-B, Itálie [>-] !!!!!!

+1/0
4.9.2016 23:11

M66i83l64o16š 78Š17t95ě32p14á57n98e53k 8856284291864

Vždyť bojují spolu a ne proti sobě. Umíte číst? "Nejsevernější pás území na syrsko-tureckém pomezí tak nyní ovládají buď kurdské milice nebo Turecko a jednotky jím podporované. Zatímco Kurdové mají pod kontrolou území od severovýchodní provincie Hasaká zhruba po řeku Eufrat a také okolí města Afrín, Turecko nebo jím podporovaní bojovníci ze Svobodné syrské armády (FSA) nyní ovládají oblast mezi městy Azáz a Džarábulus."

+1/0
4.9.2016 23:18

T59o88m93á47š 61V16a29l11d93e30r 7743290799

Jo, takže ti Kurdové co dobili území ISISu za řekou Eufrat byly ostřelováni mimozemšťany. Turecko nestrpí Kurdy za řekou Eufrat. I USA mají zájem udržet Kurdy za řekou právě kvůli Turecku. Situaci v Sýrii sleduji velmi důkladně s několika zdrojů i on-line a ne pouze z afektovaných českých novin. Právě čeští novináři ukázali na začátku války, že podporují propagandu a ne pravou novinařinu . Ale já se tady nechci s vámi hádat o váš názor, jelikož jsem napsal svůj a vy máte rozdílný. Akceptuji jej. Číst umím, ale nevěřím českým novinářům. Fakta ověřuji a skládám si mozaiku. Nic není černobílé. přečtěte si celé vlákno a možná pochopíte co jsem chtěl vyjádřit. A pokud máte zájem opravdu diskutovat, můžeme někdy on-line, ale vy chcete asi jen prudit.

0/0
4.9.2016 23:44

M43i72l25o78š 94Š54t82ě24p81á13n24e31k 8686294851444

Pak byste měl vědět, že v kurdských milicích bojují i Kurdové jiné národnosti, než syrské. Například i turecké. Ti by také měli jít před soud v Haagu, když bojují na cizím území. Asadova vláda je tam nezvala.

+1/0
5.9.2016 0:00

T47o95m86á49š 79V22a29l56d21e42r 7603630629

Proti nim ovšem Asad nevznesl námitku. A mýlíte se. Kurdové jsou ve vojenském spojenectví (zvláště po té co se osvědčili), také to platí pro iránské, libanonské "dobrovolníky" atd. Proto Rusové Kurdy v Sýrii nebombardují. Pokud by Kurdové (třeba i turečtí) provedli válečný zločin, ano měli by být souzeni tribunálem. Evidentně jste si mne oblíbil a na další stupidní poznámku rád odpovím. ;-D

0/0
5.9.2016 0:37

T21o57m42á75š 51V69a84l82d74e90r 7723460729

Zajímá mne váš názor. Kdy může vjet na území suverénního státu jiná armáda, která nebyla o vojenský zásah požádána vládou onoho státu? Dle vás je rok 1968 u nás v pořádku? Nebo anexe Rakouska Hitlerem je také v pořádku? Dnes se jen tak zaútočí na Irák a vše je O.K. Vměšují se do záležitosti Libye a vše je O.K? A nekoukejte jestli tam je nějaký diktátor, nebo ne.To není pro světovou politiku podstatné. Byli to jen lokální hráči. A právě tito se postavili proti USA a jejich vměšování v dané oblasti. Náhoda? Proč se nelikvidují další diktátoři. Mně je jedno jak kdo skončil. Ptám se jen na právní soudnost dnešního světa. Anexe Krymu taky byla provedena jen proto, že vznikl precedent vytvořením státu Kosovo komu se to hodilo. My nyní patříme do skupiny, která ovládá celý svět. Ale jaký pohled mají ostatní státy na světě? Stačí se podívat kdo uznal nezávislost Kosova např. a je hned jasno. Máme štěstí, že patříme k těm silným i když se v podstatě vezeme? Ano máme, jinak už by se o nás všichni okolo rvali.

0/0
5.9.2016 0:58

M76i84l78o26š 92Š85t42ě65p56á33n86e79k 8106304521674

Rok 1968 není v pořádku. Anexe Rakouska Hitlerem také ne. Stejně jako ne anexe Krymu Ruskem. Ale podívejte se na 2. světovou válku. Je postup sovětských vojsk přes území svrchovaných států v pořádku? Podle mne ano. A to je stejné, jako se děje teď v Sýrii a Iráku. Byl tam vytvořen umělý stát, stejně jako byl Protektorát Čechy a Morava, nebo Slovenský štát na území Československé republiky.

+1/0
5.9.2016 1:09

T67o61m92á28š 60V69a55l81d54e27r 7583110619

Jen jeden velký problém. Polsko, Československo souhlasili s osvobozením a se vstupem Rudé armády na svá území. Sami se totiž nebyli schopni postavit proti Hitlerovi. Asad nic podobného nežádá od Turecka, Francie, USA a VB. Asad požádal své spojence. A Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko byly za II.W.W. v paktu s Hitlerem a nic nezmění puče na poslední chvíli. Proto RA mohla ničit nácky a jejich spojence v těchto státech.

0/0
5.9.2016 1:37

T71o15m23á12š 17V44a44l77d93e49r 7733310959

Umím číst "UVytlačit islamisty od hranice a zabránit Kurdům, aby ovládli souvislé pásmo od severovýchodního cípu Sýrie po oblast Afrínu, bylo hlavním motivem Turecka pro nedávný přímý vstup do bojů v Sýrii. Turečtí představitelé tento týden několikrát prohlásili, že po dosažení tohoto cíle se turecké tanky ze Sýrie stáhnou."

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/oddily-podporovane-turky-dobyly-podle-ankary-na-severu-syrie-p6p-/zahranicni.aspx?c=A160904_183145_zahranicni_fka

0/0
4.9.2016 23:48

O63t33a 54K95i51n49c 6419248172386

Kolik ještě bude těch posledních bašt? Několik set?

0/0
4.9.2016 21:44

M78i28l21o16š 39Š96t71ě75p37á40n14e83k 8286734761914

Na hranici s Tureckem to byla poslední.

0/0
4.9.2016 22:49

P85e18t89r 72Z22o29u95f63a16l 7316367571745

Jo jo tak musej si zajistit stabilni zasobovaci cestu pro "povstalce"

0/0
4.9.2016 21:36

J19i68r46k64a 76H43o83n94c37ů 2144804321738

Tureckým silám a povstaleckým jednotkám podporovaným Ankarou...

Takže nenápadné přiznání, že se Turecko angažovalo a v oblasti podporovalo povstalce? a to pořád, že ne a ne a najednou je to venku.

+4/0
4.9.2016 21:32

R46a89d91o78v15a79n 29S58ý63k33o34r43a 6254595314570

Jaké nenápadné přiznání? Tím se nikdy nikdo netajil. Akorát pro vás je to křížovka s tajenkou, protože máte odposloucháno z RT1, že povstalci = islamisté, kdežto Asad = kamarád a frajer.

+2/−5
4.9.2016 22:02

J10i17r69k23a 10H28o71n67c29ů 2504404911968

Ale bohužel je to tak. Povstalci jsou islamisté. Skutečnou demokratickou opozici vybila an Nusrá hned z počátku. A nevím, co vysílali na RT1. Na rozdíl od Vás to nesleduji.

0/0
4.9.2016 23:13

M57a13r19t50i48n 82B15i71t36t26n55e38r 4262546456225

Jaké je oficiální stanovisko syrské vlády k vojenskému vstupu Turecka na území Sýrie? Souhlasí s tím nebo to považuje za agresi? A jaké je stanovisko k vojenské účasti na území Sýrie ze strany speciálních jednotek Británie, USA, případně Francie a další, pokud se účastní?

Je něco z toho vůbec považováno za válku?

+3/0
4.9.2016 21:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.