Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český alpinista zahynul ve slovinských horách, spadl ze značené stezky

Ve slovinských horách v neděli zahynul občan České republiky, který se okolo deváté hodiny ranní zřítil ze značené stezky v Julských Alpách. Oznámila to slovinská média s odvoláním na místní policii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I51v72a 91R47ý11z91n81a44r50o18v87á 4101796294471

můj bývalý kolega, jsme z toho všichni v šoku, skvělý chlap, vždy si jezdil do hor vyčisti hlavu, odpočinout, vzpomínáme,;-(

0/0
5.9.2016 8:57

O82l77d38ř89i81c26h 57J23a26n49e84č97e57k 8719396443551

moje soustrast.

sám pracuji ve velkoměstě a do hor 'zdrhám' při každé příležitosti - mj. vyčistit si hlavu. a mám většinou pocit, že hory jsou mnohem bezpečnější místo, než velkoměstské ulice. ať si tu ostatní píší o hazardérech co chtějí.

0/0
5.9.2016 10:19

M26a54r74e56k 74K94u40m68p63r24e67c36h67t 6279297798782

Komarča je sviňa a jištění nic moc:-(.

0/0
4.9.2016 23:53

J88a80r19d44a 85S26o93k58o74l 1976268921341

Je to neštěstí které se bohužel stává. Stačí malá nepozornost zaváhání zakopnutí nevolnost.Bez ohledu na takové neštěstí je to krásná tůra a všem schopným ji doporučuji R^

0/0
4.9.2016 22:16

M72a20r72t41i83n 35J54u90r18e82č97k31a 2273114891861

Ano, mohl daný člověk udělat chybu jak uvádíte, ale stejně tak se mu mohlo přihodit cokoliv co nemohl předvídat (např. zdraví - kdyby byl doma v křesle, pravda, pravděpodobnost přežití je větší). Nelíbí se mi automatické spojení mrtvý horolezec = machr.

+6/0
4.9.2016 21:04

M58i31c64h28a77l 81J57a34n21k39o 7375809966984

Ano, bylo to tam - Komarča. Překvapilo mě to, považuju tenhle úsek za náročný, ale nikoli nebezpečný. Navíc je dobře značený a zabezpečený. Více zde: http://www.24ur.com/novice/crna-kronika/ceh-padel-na-poti-proti-komarci-in-umrl.html

+1/0
4.9.2016 20:51

T96o23m74a39s 51M56a62t35e43r93a 4345871796975

No, i k tomu co zde již bylo napsáno - psal to neznalec, už podle titulku a dále i podle vypovídací hodnoty článku.

Ale bohužel, stalo se ...

+3/0
4.9.2016 20:36

M20i23c67h24a14l 70H26o76l61í74k 6554892625472

Triglav je lepší udělat během dvou s tím, že v noci spíte v chatě, která je pod vrcholem. Tenhle pán to zřejmě chtěl zvládnout jednoho dne, když byl už v 9 ráno v takové výšce, proto vstával brzy a když jste unavení, více chybujete. Na horách bohužel často fatálně.

+1/−4
4.9.2016 20:29

M29i53c96h72a92l 18H84o84l55í87k 6594422335322

dvou dní

0/0
4.9.2016 20:29

M86i70r92e89k 11K58o24v97a71c23i76k 5351811301617

V horách 9 ráno rozhodně není brzy.

+6/−1
4.9.2016 20:38

K10r82y60š93t24o16f 89H95l61a93v71á22č 9352669798632

nic takového nikdo nenapsal

0/0
4.9.2016 20:51

M71i46r93e88k 89K80o65v87a13c33i30k 5801831951667

Od parkoviště u chaty tam mohl být za hodinu. I kdyby to šel z Ribčeva, tak mohl vstávat třeba v pět. To není nic nenormálního. Takže usuzovat, z toho že tam byl v devět, tak spěchal a byl unavenej, je blbost.

+7/0
4.9.2016 21:11

K35r64y32š54t14o98f 47H18l25a96v73á41č 9952399468872

ok

0/0
4.9.2016 23:07

P41e91t58r 15K88a87r40a70f29i27á71t 2905908847184

Michale a vy už víte, kde se mu to stalo? Podle popisu to zatím vypadá na Komarču a tam mohl spadnout už 30 minut po odchodu z parkoviště. Navic to není vysoko. Já bych o důvodech nespekuloval.

A vůbec si myslím, že pod takovými články by neměla být diskuze. Sypu si popel na hlavu, protože jsem byl první a to jen proto, abych mohl zamachrovat, že poznám ten kopec na fotce. Ještě jednou, sypu si popel.

+5/−1
4.9.2016 20:45

J22a64k36u45b 56S13e21m74e64r33á38d 2777916261481

Kojak hadra

0/0
4.9.2016 21:07

I69v57o 65Ž45i88ž88k34a 8903777471331

Když jsem byl mladý, chodíval jsem to úplně odspodu za nějakých 20-22 hodin v kuse. Ráno o půl páté start, ve dvě na vrcholu a o půl páté dolů. A potom hezky při měsíčku hledat trasu a ve dvě v noci zpátky na parkovišti. Nejkvalitnější úděsy, který jsem kdy zažil, byly v noci horské kozy. Jednou mě dostihl nedostatek vody, jinak super.

+1/0
4.9.2016 21:32

M60a35r85e36k 55K27u39m87p61r76e68c92h88t 6839297268932

Komarča je začátek trasy, mohl tam být v 9 i když to šel na 2 dny. Za jeden den se to chodí ze severu.

0/0
4.9.2016 23:55

K80a59r19e48l 54V79a57c23h35u54t 9953292869723

Homolkovic "příbuzní" asi stále ještě žijí mezi námi... (domnívám se tedy, že se pan horolezec zachoval neprofesiálně a nějaké to zcela základní pravidlo asi osudově podcenil )... :-/

0/−7
4.9.2016 18:50

M57a97r32t51i84n 87J37u77r20e48č14k64a 2713104641761

na základě čeho se tak domníváte?

+6/0
4.9.2016 19:04

K60a68r72e40l 20V27a38c84h16u55t 9383222309713

Tak pardon: Možná jsem špatně pochopil termín "značená stezka"...

0/−1
4.9.2016 19:38

M43a67r73t13i21n 94J65u42r43e37č65k12a 2493704441891

Na Triglav chodí lidé různého věku, od náctiletých až po lidi odhaduji už v důchodovém věku. Jedná se o poměrně jednoduchou horu (srovnatelnou s Tatrami) dobře jištěnou v rizikových místech (líp než v Tatrách). Občas na samotném vrcholu potkáte i někoho se psem. Mohla to být smůla, mohlo to být podcenění situace nebo nějaká zdravotní indispozice. Z článku však nic takového nevyplývá, proto jsem se dotazoval, na základě čeho jste si utvořil domněnku. O horolezce vůbec nemuselo jít

+4/0
4.9.2016 20:13

M18i57c58h57a93l 36J56a56n62k39o 7695479456394

Ve Slovinsku lze velmi snadno umřít i na značených stezkách, nemůžete to srovnávat s KČT. Tenhle úsek rozhodně nepatří mezi ty nejnebezpečnější.

+3/0
4.9.2016 20:57

J59a25r57o47s14l45a89v 67T88k69a20d27l35e44c 6736170776660

V poslední době to nějak padá jako hrušky ze stromu. Podcenění hor nebo přecenění sil? Líto lidského života. Opět.....:-(

0/−1
4.9.2016 18:46

M49a25r46t80i62n 71J77u17r21e26č50k80a 2343284961141

nebo nešťastná náhoda

+4/0
4.9.2016 18:54

O76t50a54k12a65r 98Š98p49a67č88e47k 5751112212819

Nešťastná náhoda je blesk z čistého nebe, nebo tsunami, nebo zemětřesení.

Prostě, být na špatném místě ve špatnou dobu, bez vlastního vědomého přičinění. Lezení po "značené stezce" je svobodná volba, vlastní chyba na základě neznalosti, nedbalosti, přecenění vlastních sil = kandidatura na Darwinovu cenu. Obvyklá námitka typu...."na ulicích umírá tisíckrát víc lidí"... neobstojí, tito lidé jsou obětmi nikoliv své svobodné volby, nýbrž nevinnými obětmi zločinnosti a sobectví jiných.

0/−7
4.9.2016 20:29

O54l61d12ř96i29c91h 78J61a85n69e96č33e72k 8269176443911

ano tenhle taky nebyl obětí své svobodné volby, nýbrž nevinnou obětí zločinnosti a sobectví jiných:

http://budejovice.idnes.cz/nehoda-motorkar-kamenny-ujezd-dk8-/budejovice-zpravy.aspx?c=A160905_092135_budejovice-zpravy_khr

ano, na silnicích umírá (nebo se mrzačí) spousta nevinných. ale spousta si jich za to taky může sama.

pokud tomu nešťastníkovi na Triglavu spadl shora na hlavu kámen (třeba ho mohl i někdo ve stěně nad ním shodit?), bylo to také přecenění vlastních sil, neznalost, nedbalost?

0/0
5.9.2016 10:22

J30a31r66o33s62l75a10v 50T25k96a22d73l34e11c 6166980446950

To je taky jedna z možností.Ovšem je toho moc na náhody.

0/0
4.9.2016 19:24

D29a31v30i76d 21K97l87a68m42k68a 2745362335602

Upřímnou soustrast rodině. Loni jsem místem kde se to stalo 2x procházel (jednou na Triglav, jednou k Triglavským jezerům). Pokud to bylo hned nad Bohinjem, tak je tam fakt prudké stoupání kolem 500 výškových metrů, padají tam kameny a stát se to může. Docela mě překvapilo kolik tam bylo Čechů (cca 1/2) a to, že zapadali do dvou extrémů.

1) dobře vybavení (skoro až převybavení) turisté

2) rodinky s dětma, v žabkách apod.

Stát se to může každému, ale v té chvíli jsem pochopil, proč mají čeští "turisté" ve Slovinsku ne úplně lichotivou pověst.

+8/0
4.9.2016 18:45

J53o54s54e79f 54S58u90k 8857120568130

Tak pokud je pravda, co je v článku, tak se jedná o cestu Komarča (např. tady je video z ní: https://www.youtube.com/watch?v=CYeAvCYGPoI). Začíná u vodopádu Savica a jde nahoru nad vodopád po celkem strmé skále (tak prvních 600 výškových metrů), pak kolem Černého jezera až k chatě u Triglavských jezer a pak dál až na Triglav. Je celkem strmá, ale pro horolezce rozhodně nic neobvyklého (předcházel nás "borec" v sandálech či žabkách nebo co to měl obuto). Ale uklouznout a zabít se dá i na rovině, pravda.

Já sám horolezec nejsem a problémy jsem neměl, ale přítelkyně z ní měla celkem depku :-).

0/0
4.9.2016 18:42

R94i66c87h60a67r89d 34T38o29m87e23č71e52k 7196685456931

Co Čech, to horolezec, Tatry i Alpy by mohly vyprávět. Velmi smutné pro pozůstalé.

+4/−8
4.9.2016 18:12

J42a40k75u88b 73S60e29m78e56r35á54d 2847156421291

tak ted uz si jen udelat poradek s pojmy a bude to ok :-)

0/0
4.9.2016 18:38

M73a73r25t40i10n 17J73u78r50e96č13k71a 2403824111691

a co teprve takové silnice

+1/0
4.9.2016 18:55

M84a23r95e52k 70F80r23u31h15v67i81r20t 3644794528248

Pán zřejmě sedí doma na zadku a nevytáhne paty z domu.Velmi smutné.

+3/0
4.9.2016 19:49

K54a92r97e78l 92C37h44v86a67l 3610346915695

https://www.youtube.com/watch?v=dlobJHi1jaw

Bohužel toto se na horách někdy stává :(

Nejhlubší soustrast pozůstalým.

+3/−2
4.9.2016 18:10

P87e87t95r 54K65a68r71a19f89i58á92t 2595938347414

Sorry, jsem se uklikl, když jsem najížděl na odkaz

0/0
4.9.2016 18:16

J34a63n 24L70u53k87á27š47e84k 9324759577772

Blbější odkaz jsem snad ještě neviděl.

+1/−1
4.9.2016 18:35

P18e83t18r 55K31a60r26a78f84i65á97t 2205808157644

Smutné. Ale pravděpodobně to byl turista, nikoliv horolezec. A ještě poznámka. Ta hora na fotce není Triglav, ale Rjavina. Když redakce nemá fotku dotyčné hory, můžou tam lípnout jakoukoliv, ale pod ní přidat jednoduchý obrat "ilustrační foto". Nic tím nepokazí.

+15/−1
4.9.2016 17:47

R44o14s29t98i12s13l61a14v 47C63a48h80a 8705501210322

Horolezci nikdy nikam nepadaji? I horolezec muze na stezce zakopnout, muze se mu udelat spatne, proste cokoliv.

0/0
4.9.2016 18:11

P88e21t93r 10K15a49r46a38f42i17á61t 2495968257594

? To si asi nerozumíme. Jistěže ano. Ale troufám si tvrdit, že 95% lidí, kteří se tam pohybují jsou turisté. Takže je nesrovnatelně pravděpodobnější, že to byl turista. Většina místnich článků řadí do kategorie horolezec každého, komu se stane neštěstí v horách.

+9/0
4.9.2016 18:22

O71n82d61ř13e79j 12N76o54v74á55k 8788695901810

Tak, tak. Nedávno jsme se šli projít na Kazbek, došli jsme do 4200, ale horolezení to rozhodně nebylo.

+2/0
4.9.2016 18:35

O78l55d38ř73i43c18h 98J86a14n58e93č66e90k 8659936503221

To je trochu slovíčkaření - češtině zkrátka chybí vhodné slovo, asi i proto, že ať už v ČR jdete pěšky v horách kamkoliv, stále jste jen turista. Chybí ekvivalent německého 'Bergsteiger' a často se pak 'kopcolezci' říká 'horolezec', jenže tohle slovo se většinou (?) chápe jako lezení po kolmých skalních stěnách. Morfologicky špatně, protože vůbec nemusí jít o hory.

0/0
5.9.2016 8:40

K17a32r14e75l 96N18o47v41o29t22n65y 6289531369795

Problem je mozna v prekladu. Nemecke slovo "Bergsteiger" znamena doslova horolezec. Timto slovem se popisuji lide, kteri jsou vic, nez turiste (oznacovani jako "Wanderer"), ale jsou neco jineho, nez "Kletterer", coz oznacuje lidi, kteri lezou po skalach ve smyslu ceskeho slova horolezec. Triglav je "Bergtour", takze lide, co tam jdou jsou podle nemciny Bergesteiger - cili horolezec.

0/0
5.9.2016 9:12

M55a55r62t61i33n 74J63u17r59e84č78k13a 2183224211201

Ta fotka je pořízená z výstupu na Triglav a skály v blízkém zorném poli jsou z Trigavu, takže mi osobně nevadí, že je foto označeno jako Triglav. Totožnou fotografii mám z výstupu u sebe také zařazenou ve složce s názvem "Triglav". Zbytečně slovíčkaříte a děláte dojem, že foto je kdo ví z jaké jiné hory. Jinak souhlas, že Triglav pro horolezce není zajímavou horou, proto se tam vyskytují především turisté nebo místní všeho věku.

+1/−1
4.9.2016 19:03

H59a33n43a 71P47r85o16k81o46p89o42v23á 8949420673601

Chtít přesné, tj. minimálně ne zavádějící informace ve zpravodajství není přece slovíčkaření - stačilo napsat pohled z Triglavu... - ale jednoslovný popisek Triglav si člověk přirozeně spojuje s hlavním objektem na snímku. To je buď špatná práce novináře, pokud věděl, nebo chyba z neznalosti, to se může stát - v obou případech ale není na škodu uvést to na pravou míru.

A že vy (a mnozí další, nepochybuji) to nemáte zapotřebí, protože to sami znáte, a dokážete se tedy zorientovat, není naopak v tomto ohledu ani trochu podstatné...

+2/−1
4.9.2016 20:20

M32a24r21t44i13n 42J26u46r52e25č53k89a 2283154381291

Kdyby po mne někdo chtěl nějakou pěknou fotku z Triglavu, klidně bych poskytl zrovna tuto. Když to přirovnám k něčemu úplně jinému, tak kdyby chtěl někdo po pilotovi jeho stíhačky pěknou fotku, také by mohl buď poskytnou takovou na které by bylo jeho letadlo vidět, nebo třeba pořízenou z kokpitu s nápisem třeba Gripen. Věřím, že čtenář by pochopil. V článku přeci nešlo o popis Triglavu ale zdokumentování události. Kde proto nevidím nic špatného na použité fotce s popisem Triglav. Pravdou je, že autor možná netuší o co na fotce jde a přesnější by byl název "pohled z výstupu na Triglav".

+1/−1
4.9.2016 21:10

M18i12r16e94k 20K63o41v69a48c80i25k 5431421501217

Je rozdíl fotka Z Triglavu a fotka Triglavu ;-)

+1/0
5.9.2016 7:21

M27i27c28h79a93l 10J75a17n27k17o 7955289326424

Komarča se dá stěží označit jako výstup na Triglav. Je to výstup do doliny 7J, tedy údolí Sedmi triglavských jezer. To je jako označit kopec na Portášky výstupem na Sněžku.

+1/0
4.9.2016 20:55

M25a62r40t60i23n 14J91u36r72e50č67k81a 2513944311271

Ve kterém místě k nehodě došlo jsem nevěděl ani nehledal. Nelíbilo se mi především spojování od lidí, že smrt horolezce spojují automaticky se zaviněním z jeho strany. V případě Komarčy je ilustrační foto Triglavu zavádějící a lidem tím napomáhá k jejich chybným dedukcím ještě víc.

+2/0
4.9.2016 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.