Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli panickým atakám přerušila Oxford, teď boří mýty o duševně nemocných

Jsou mladí, úspěšní a jejich jméno dnes rozhodně nečtete naposledy. A to nejen proto, že jsou ve svém oboru dobří, ale především kvůli tomu, že k němu přistupují jinak. Lépe, inovativně, nekonvenčně. V seriálu iDNES.cz Cesty vzhůru má své místo i Tereza Růžičková. Ač sama nemocná, nestáhla se z veřejného života. Místo toho své zkušenosti využívá k tomu, aby pomohla dalším lidem bojujícím s duševní chorobou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i55t74k31a 63Ř42e92z96á54č28o31v61á 7549253806801

CHápu, zažila jsem. Jeden psycholog mi poradil dýchat do pytlíku s vydýchaným vzduchem, tím se sníží obsah kyslíku v krvi. Při mírných potížích to pomáhá, dlouhodobě antidepresiva, klid, hodně odpočinku. Můj život není život zdravého člověka, ale můžu dělat různé zajímavé věci a žit plnohodnotně.

+1/0
16.11.2016 15:26

M66i89c82h51a21l 34Š39t12a59j35n26r38t 4624391642887

Až mírná agitka, ale v záplavě mizerných zpráv taková ukázka vyhrabání se z potíží potěší :-)

+2/0
13.10.2016 23:13

Z45o17f36i56a 95V96a66l73e27n12t55o47v31a 4357180482714

Ja len toľko. Kto nezažil NEPOCHOPÍ. Ja sama trpím tou istou chorobou. Nehlásila som sa na Oxford. Nemá prehnané ambície ....... V jeden krásny deň sa to začalo a už je to 10 rokov. Lekári, nemocnice...... Musím sa s tým naučiť žiť. Lekár mi povedal, že chápe aké nepríjemné to je. No nezomiera sa na to. Nikomu z vás neprajem nič zlé. Iba jeden taký záchvat paniky a potom si rada prečítam vaše komentáre. Ak neviete, čo za utrpenie to v tej chvíli je, tak vás úprimne prosím, nepíšte sem radšej nič. Prajem vám všetkým veľa zdravia.

+9/0
13.10.2016 11:59

I48r35e12n65a 46K40r61o25u72p70o38v26á 4640443257622

Ale pochopí, věřte. Nikdo nepřeje nikomu nic zlého - ani té slečně z článku. Ale to, že někdo překoná nebo překonává těžkost, kterou mu živost postaví do cesty, to ještě není důvod prezentovat ho v médiích jako úspěšného člověka. Kdyby ta slečna neměla potíže, které má, nikdo by jí za úspěšného člověka neoznačil - pokud tedy není pojem "úspěšný člověk" tak zdevalvován, že každý kdo se normálně zařadí do společnosti je už řazen do kategorie "úspěšný".

+2/−1
13.10.2016 13:02

J42i25ř47í 88M33í84k69a 7338182347190

Článek jsem zevrubně nečetl. Na mě to teda působilo dojmem, že spíš může motivovat lidi s podobnou poruchou, aby věřili v možnost kvalitního života. Úspěšný život je myslím možný pro každého a nejde to asi snadno objektivně posoudit, jak takový "úspěšný člověk" vypadá.

ALe asi by se dalo říct, že je to ten směr, který se nespokojí s tím, že by měla být jeho nemoc omezením bránící jít dál., Zavřít se do blázince a tam poslušně brát do smrti medikamenty je asi druhý extrém.

Ono by to mohlo vyznít pokrytecky, pokud by to byla poradkyně, jak žít úspěšný život (ve smyslu jak si zajistit obživu), která by různě motivovala klienty, že všechno je možné, a třeba 10 bodů k úspěchu, a sama si tím zajišťovala vlastně tu obživu :-) I když i takové případy můžou být vlastně v pořádku, pokud těm ostatním pomáhá. Je ale jasný, že ne každý se může stát poradcem pro úspěšnou profesní kariéru... to už by byla pak trochu pyramidová hra :-))

+3/0
13.10.2016 20:42

I78v91a79n 33L27e76l66á23k 9137621322981

Kdo je úspěšný člověk? Podnikatel, o kterém se píše a kdyby nebyl podnikatelem, nepsalo by se o něm? Zpěvák? Kdyby nezpíval, nikdy bychom o něm neslyšeli. Světoznámý lékař? Kdyby nebyl skvělým lékařem, neslyšeli bychom o něm. Stejně tak všechny ostatní celebrity i "celebrity". Věřte mi, boj s psychickou poruchou je nesmírně náročná věc, tady nestačí jen brát prášky nebo čekat, až noha sroste a sundají mi sádru. A když to někoho nepoloží úplně a nakonec ho i vybojuje, je to nesmírný úspěch, pro toho člověka určitě. Jestli je dobré ho prezentovat, toť otázka, já myslím, že je to dobrý příklad pro ostatní a rozhodně užitečnější, než když si někdo zve do studia hadí ženu, kuchaře, sběratele pivních tácků. To je pouhý bulvár, bohužel dnes oblíbený. Ale OK, kde je poptávka, je nabídka. Pokud někoho čtení o člověku, který vyhrál souboj s rakovinou nebo psychickou nemocí nebaví, ať to nečte. Ale svoje místo v médiích to má.

+4/0
14.10.2016 10:24

O75t73o 40S32a35t38i57n61s66k40y 4834880200701

Chce se to trochu rozepsat o zivote. O kolik deti se staras, jakou praci vykonavas, konicky, verejne prospesna cinnost.... Jak pomahas podobne postizenym lidem....... Povidej.......

0/0
14.10.2016 16:40

O59t47o 63S65a77t57i21n31s82k33y 4914470210481

Nejlepsi lecba pro takove lidi by byly povodne nebo hurikan.....

Kdyz nemas kde bydlet a co zrat, tak mas uplne jine myslenky, nae se zabyvat svym nitrem......

Pokud neni po blizku hurikan, tak by stacilo 3x denne podojit kravu a vzit se do jeji bezvychodne situace, pokud by nebyla podojena.....

0/−12
13.10.2016 5:01

J97i30ř22í 10M19í26k71a 7248922617440

Dost lidí má úzkosti právě třeba ze vzpomínky na nějaké trauma. Hurikán by úzkost myslím právě naopak vyvolal (a byl později zdrojem úzkosti po zbytek života). Úzkost umožňuje zvýšit šance na přežití mobilizací těla.

Když ale tělo panikaří, ačkoliv je příčina někde v hlavě, pak vzniká ta ataka - nedává to smysl a člověk pak děsí ty samotné fyzické symptomy.

Možná je do nějaké míry (možná velké) pravda, že je to civilizační porucha, protože původní účel úzkosti je prý ta mobilizace při nebezpečí ohrožení života. Životní styl každý den 3x podojit krávu by možná skutečně pomohl, ale jestli je to skutečně praktické řešení pro každého? Zkuste si představit, jak vykládá matce svůj nový životní plán - konec s Oxfordem.. budu mít farmu a pěstovat kravičky, dojit je, budeme se život z prodeje mléka a sýrů... Dá se tím uživit? Tahle civilizace na nás cpe neskutečné tlaky, které dokud je zvládáme a jsou pokojně v podvědomí, tak jsou v pořádku.

A pak dotyčný/a jednoho dne jde klasicky do supermarketu a náhle ho popadne panická ataka poprvé v životě.. neví, co se děje, a má pocit, že infarktuje. Někdo mu pak doporučí, ať si pořídí krávu na dojení, že to mu určitě pomůže ;-D

+4/0
13.10.2016 20:51

O94t59o 71S51a48t17i89n22s55k27y 4284590460831

Nemluvim tu o mlecne farme, ale o tom, ze lidi jsou zahledeni do sebe a vnimaji kazdy vzruch z okoli jako utok.

Priklad ze zivota...

Navstivil jsem s zenou jejiho otce, ktery vychovava dite z decaku. Druhy den jsme byli domluveni na spolecnem vyletu s rodinou me zeny. Bratr s rodinou, otec s rodinou.... Jenze..... Adoptivni dcera se prez noc roznemohla, dostala panicky zachvat a cela rodina (uz po nekolikate) kolem ni ve spitale tancovala. Rano bylo po vsem..... po panickem zachvatu i po vylete. Ta mlada koza dosahla sveho a moje zena, ktera prijela za svym otcem prez cele Spojene Staty musela pochopit, ze tu ma nekdo problem.

PS: Ta slecna z toho clanku nepotrebuje dojit kravu.... jen potrebuje nakopat do zadku, aby se vzpamatovala ze svych panickych ptakovin....

+2/−4
14.10.2016 3:28

I73v86a53n 90L17e40l87á27k 9197631462271

Píšete hlouposti pane Satinský.

+6/0
14.10.2016 10:03

O82t78o 93S98a44t53i11n30s82k97y 4494780430251

Zkus taky neco vypotit ze sve hlavicky Ivanku. Nejaky nazor?

0/−6
14.10.2016 16:30

M11i34r64o30s78l69a74v 25B44e39d27n32á85ř 6317559774491

Na něho nemá smysl reagovat. Buď je to provokatér nebo o té věci nic neví a chce mít za každou cenu poslední slovo.

+2/0
15.10.2016 13:11

J18i14ř30í 33M20í28k56a 7828732587250

Přijde mi, že tu nemoc vnímáte jako útok na Vás :-)

Je možné, že ji vystresovala představa, že za ni jedou rodinní příslušnící přes celé USA. Kdo ví.. Panické záchvaty ale nebývají něco, co by člověk někomu dělal ve snaze upoutat na sebe pozornost nebo něco takového..

Obtížné si představit, jaké to je vyrůstat v dětském domově. Každé dítě potřebuje rodiče. Mně už bohatě stačilo, když mě zavřeli v první třídě na celý rok(?) do nemocnice do izolace. Vůbec jsem nechápal, proč už nesmím vidět rodinu. Nesl jsem to velmi těžce a scénu, jak vidím mámu naposled odcházet, jsem si s oblibou promítal na noční smutky. Asi jsem jen vnímal každý vzruch jako útok? ,)

+3/0
14.10.2016 11:50

O11t75o 47S73a57t90i38n62s61k88y 4834760520671

Vidis, kazdy mame sve nocni mury.... Mne preucovali z leve na pravou...

Problem vidim v tom, ze dnes ma kazdy svou psychickou komplikaci a mnozstvi antidepresiv konzumovanymi predevsim mladymi lidmi strme stoupa. Dnes uz si neumime predstavit, ze se o neco postarame. Dnes uz striktne vyzadujeme, aby se nekdo postaral o nas. Dnesni psychologove hnani farmaceotistickou loby potrebuji prodat prasky komukoli, proto najdou nemoc i v pripade, ze nekdo zaspi do skoly, nebo se rozejde s partnerem. Chybi tu pozitivni pristup nekoho, kdo by ti rekl, ze ti nic neni a ze je normalni mit nekdy problem. Spousta lidi tu bude oponovat, ze malem umreli a prasky jim zachranily zivot.... ale statistiky nic o nahlych umrti mladych lidi ze stresu nerikaji.

0/−3
14.10.2016 16:28

M44i64r80o21s67l78a74v 14B57e40d74n23á90ř 6897159174471

Psychologové předepisují antidepresiva?8-oTo snad ne..

+3/0
15.10.2016 13:05

P14e21t58r 24D67v91o52r74a94k 5919928252603

Opravte me, ale je "atak" rodu muzskeho ci zenskeho?

Atak bez ataka? Nemelo by byt "bez ataku"?

Z jakeho jazyka je to prebrano? To slovo, samozrejme?

0/−2
13.10.2016 0:19

R33a37d77e65k 75J63a75h70o16d78a 3503952284163

panic attack neboli česky záchvat úzkosti, divím se že nenapsali "kvůli útokům paniců...

0/0
13.10.2016 8:38
Foto

M98i43c98h47a57e54l50a 78Č65e92r53n75á 1721373460720

Dobrý den, ataka je rodu ženského. Viz např. zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Panick%C3%A1_porucha

+3/0
13.10.2016 9:32
Foto

M85a80r88t95i16n 46R45o35t24t51e41r 2755972419177

Ta ATAKA, bez ataky, s atakou.

0/0
13.10.2016 9:32

R27o49m84a52n 40Č94e54c44h69u19r53a 6712839227109

Nechápu lidi, kteří sesmolí raději tři věty do diskuze než jedno slovo do Googlu... :-/

+6/0
13.10.2016 23:22

P90a47v34e42l 91S69o17b32o98t62k97a 5730334

Žena nikdy nebude panic.

0/0
12.10.2016 21:10

J15o23s74e79f 33Z85i35k36a 1866832159767

Každé vychýlení z duševní rovnováhy má vždy nějakou příčinu. Všechny následky mají své příčiny. Panické ataky mají také své příčiny, které se dají odstranit tím, že se zvědomí kořenové příčiny tohoto stavu /často i nevědomé obsahy/, které jsou vtisknuté do duše člověka. Ve své psychoterapeutické praxi používám klasické , ale často i alternativní metody /konstelačně regresní terapie/, která jde na kořeny těchto problémů, odblokuje jejich nezpracovaný emoční a somatický materiál, a tím dojde k úzdravě /vymizení průvodních stavů/ více na www.psychoter.webnode.cz

0/−7
12.10.2016 20:39

P41a45v29e85l 61S73o60b22o23t60k92a 5510654

jj, například to přeženete s chlastem, kouřením nebo pícháním.

Nebo byli vaši rodiče bratr a sestra, ale to prostě na vesnici tak bývá.

+2/−1
12.10.2016 21:11

J49o47s19e27f 84P89o42l31í30v39k56a 1442727486969

A kvůli takovýmto šarlatánským metodám lidé končí na psychiatrii, místo aby stačila ambulantní léčba. Metoda, kterou Vás naučila sochařka, to bude určitě perfektní lék - zvlášť když má hledat problémy i v minulých životech :-/

+2/0
12.10.2016 21:17

P85a73v13e62l 28S64o59b33o87t45k46a 5870474

Problém minlých životů není žádná legrace - například psychiatrů, specializujících se na deprese krav je v Česku minimum, o králících nemluvě.

+1/0
12.10.2016 21:22

D60a20v54i29d 32J24u82r47i25c19a 9110935722552

Psychika je fakt příšerná věc. Panickou ataku bych pochopil u sebe, když po ránu kouknu do zrcadla. Krásná, mladá, zajímavá a bezpochyby i inteligentní slečna, tam mi to hlava nebere. Nicméně na druhou stranu mi přijde, že současná uspěchaná doba dělá uzlíčky nervů ze spousty lidí a zřejmě čím úspěšnější, tím také vytíženější, vystresovanější a tím méně času na sebe. Cesta spíše do pekel než k vysněnému cíli, obávám se.

+6/−1
12.10.2016 14:32

I21v16a71n 50L87e35l62á35k 9497561402321

Možná si děláte legraci, ale to nemá s mládím, krásou ani úspěšností nic společného. Uzlíčky nervů nedělá z lidí uspěchaná doba, ti lidé, každý z nás, mají určitou míru psychické odolnosti v sobě a hektický život a stres mohou dovést organismus až na tuto hranici. Takže souvislost se stresem tu jistě je, ale je to mnohem složitější a pouhé dávání na zadek, manuální činnosti nebo příklady, jak je na tom někdo ještě hůř, jsou bláboly lidí, kteří o tom nic neví. Jasně, fyzická námaha a různé manuální činnosti jsou součástí léčby, samo o sobě to ovšem zdaleka nestačí..

+2/0
14.10.2016 10:13

I10r88e24n31a 80K47r11o94u69p20o83v36á 4220583647582

Definice úspěšné osoby: mladá, při zátěži se zhroutila, trpící duševní poruchou, nedokončila školu, její živobytí spočívá v tom, že se schází s dalšími postiženými a vypráví si o svých problémech, organizuje natáčení spotů o duševních potížích. Kdopak asi tyhle aktivity financuje? Nejspíš někdo neúspěšný.

A já zpátečník si pod pojmem "úspěšný člověk" dosud představovala někoho, kdo úspěšně zvládl dokončit vzdělání (ať vysokoškolské, nebo se dobře naučit řemeslo), třeba i ve ztížených podmínkách (např. vystudovat nebo se vyučit při zaměstnání), je ceněným zaměstnancem nebo úspěšně podniká. A pokud má ještě spoustu energie a potřebu dělat svět lepším, dělá to ve volném čase a za své. Jsem já to stará struktura.

+9/−10
12.10.2016 12:50

J69i64ř12í 68K55a19l48i26n25a 5938574626833

Vidím to podobně. Je to vůbec špatně zvolené téma, jakési téma pro téma nevyzrálé exhibující autorky. Definice úspěšnosti v jí popisovaných pseudopříbězích podle mého názoru míjí cíl o desítky metrů. Pak už tedy zbývá jen mládí a to považovat za osobní úspěch je opět minela. Prostě přání je otcem myšlenky. Sorry, můj názor.

+5/−4
12.10.2016 13:58

A34l69e97š 88Z98e24l93i33n93k37a 1624912776

S

0/0
12.10.2016 14:22

A85l10e31š 45Z38e39l70i13n65k84a 1534702766

Souhlasím, ale především u ženy si pod pojmem úspěch představuji, že je schopná se svým partnerem mít, uživit, vzdělat a slušně vychovat 4 a více dětí. A třeba u toho ještě vykonávat povolání lékařky, vizte příklad manželů Pollertových:

http://ona.idnes.cz/lukas-pollert-rozhovor-0s3-/nasi-muzi.aspx?c=A140611_144140_nasi-muzi_haa

O tom, proč se dnes v mediích oslavuje nemoc a slabost, potažmo veřejná presentace této slabosti na veřejnosti, namísto její prevence (sic!) ve výchově, si můžete přečíst zde:

http://www.white-media.info/kult_deviace_a_nemoci.html

Nebo dále zde:

http://www.tedeum.cz/3_2010/neomarxismus_032010.htm

+1/−6
12.10.2016 14:26

B89o49h96u16s85l89a48v 20K44r49á85l46í22k 2431690359756

Jo, white-media a tedeum, to budou ta pravá neúchylná a silná média. ;-D

+2/−1
12.10.2016 14:43

A36l48e75š 77Z33e48l93i78n64k28a 1914792686

Bohuslave, založte si nový nick, tenhle už je příliš profláklý na to, abyste nad někým, něčím mohl pronášet soudy ;-)

+1/−1
12.10.2016 14:48

B84o53h27u32s33l53a35v 86K50r72á52l66í50k 2591450989266

Myslíte, že moje jméno je ještě profláklejší než ty dva weby?

+1/0
12.10.2016 15:08

R95o10m77a88n 57Č15e94c97h66u11r13a 6362309707569

Proti tobě je to pořád génius...

0/0
13.10.2016 23:31

I40r74e64n41a 28K88r19o26u98p87o84v75á 4330203817872

Přesně. Fungující rodinu a výchovu zdravých a prosperujících potomků jsem ve svých zvrhlých představách o úspěšném člověku zapomněla uvést.

A děkuji za zajímavé odkazy.

+2/−1
12.10.2016 15:13

O58n79d48ř31e90j 11K79o37l48á32ř 1333655513321

Úspěch je relativní pojem. Pokud někdo poskytnou tak děsivé problémy jako tu mladou slečnu, pak je skutečně velkým úspěchem, pokud nerezignuje a dokáže se tomu postavit.

Úspěšní lidé ostatně byli i v koncentrácích a vyhlazovacích táborech. Byli to ti, kteří to přežili fyzicky i psychicky.

+5/0
13.10.2016 10:16

I59r30e11n94a 35K74r94o13u80p37o85v82á 4780103717392

Jistě, to že někdo žije, je už samo o sobě úspěch hodný oslavného článku v novinách. Zejména žije-li ten někdo, řekněme si to to na rovinu, z milodarů, z dobročinnosti, z peněz, které vydělali jiní lidé.

Je mi líto. Pro mě základním atributem úspěšnosti je nezávislost, tj. schopnost postarat se o své potřeby sám, nikoli na účet jiných.

0/−3
13.10.2016 12:56

M71i86c84h23a54l 56Š81t49a64j38n94r37t 4924941642537

Kromě toho, že jste malinko "zapomněla" že se vrací zpátky na Oxford, to máte fakt pěkný;-D

0/0
13.10.2016 23:05

I73r76e38n64a 73K37r84o16u92p54o97v21á 4450183327782

Měla rok odpočívat, léčit se a připravovat na návrat, ale místo toho se rozhodla pomáhat mladým lidem, kteří stejně jako ona bojují s psychickými nemocemi. A tak vznikl projekt Nevypusť duši.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/cesty-vzhuru-tereza-ruzickova-nevypust-dusi-panicke-ataky-p4s-/domaci.aspx?c=A160902_140335_domaci_mcn

Vzhledem k tomu, že nemoc propukla před dvěma lety, odpočívat a připravovat se na návrat měla slečna Tereza rok, stále ještě pomáhá mladým lidem, kteří bojují s psychickými nemocemi a o dalších studiích na Oxfordu nepadlo v článku ani slovo, tak jsem usoudila, že se na studia vrátit nemíní. Jestli máte jiné informace, tak se omlouvám, že jsem slečně křivdila.

0/0
14.10.2016 7:57

I64v19a60n 45L80e38l77á12k 9477611392961

Vy jste psychiatrička, paní Kroupová, že víte, že měla rok odpočívat a léčit se? Mohu se zeptat, jak jste k tomuto postupu došla?

+1/0
14.10.2016 10:29

I79r67e20n84a 71K42r19o12u71p17o64v43á 4120783307982

Já to nevím, vycházím, jak jsem ve své odpovědi uvedla, pouze z údajů v článku, první dvě věty jsou citace právě z něj. Vy jste psal o návratu na Oxford, o kterém jsem v článku nenašla žádnou zmínku, proto mě zajímalo, jestli máte jěště nějaké jiné zdroje.

0/0
14.10.2016 12:29

I58v70a14n 56L16e25l71á82k 9437281712441

Pardon, já o Oxfordu nepsal, to pan Štajnrt...:-).

0/0
14.10.2016 16:24

T97e35r27e21z96a 87C36h34l43a23d48o12v97á 5301171573539

Znám to, i to částečně studuji.. vynechat cukr, kávu.. doporučuji užívat KVALITNÍ hořčík (kupodivu to nebývá ten z lékárny :-( ) s vitamínem B6 , + k tomu je výborný magnesium L-threonath, výborně vstupuje do mozku.. u nás není moc k dostání, pak si sehnat GABA čaj, pít vždy po jídle. Tato kombinace velmi pomáhá. Jsou ještě další přírodní látky, ale to bych musela doporučit na míru, to už nemám odvahu zde zveřejnit. Pak se zorientovat, jak meditovat, né každá meditace je vhodná. Nesprávně zvolená to může i zhoršit. Snad někomu pomůžu..:-)

+1/−1
12.10.2016 12:36

J27a43k12u18b 77P53o75k57o81r89n63ý 7949376503527

8-o proste si bezte misto techto nesmyslu zabehat ...

+4/−3
12.10.2016 13:38

A69l73e13š 46Z88e52l46i24n52k94a 1654442316

Možná souhlas, ale běhání pro někoho může být další stresor. Já doporučím delší procházku - souvislou chůzi nad 5 km.;-)

+4/0
12.10.2016 14:28

J11a58k84u18b 24P39o26k84o69r36n30ý 7809506633247

jo, spis jsem to myslel tak, ze nez se drzet 15ti nesmyslu co delat po kazdem jidle a podobne je x-krat lepsi nejaka lehci a zaroven delsi aerobni aktivita

+3/−1
12.10.2016 15:11

I96v71a39n 16L71e95l41á34k 9267701672101

Jeden odborník vedle druhého. Co jít rozběhat zápal plic? Čistý, studený vzduch jistě pomůže..

Je to pochopitelně blbost a já nestačím zírat, kolik lidí se k tomu "fundovaně" vyjadřuje. Psychická porucha je nemoc jako každá jiá. Nepostihuje jen rozmazlené, mladé, bolestínské, ustrašené, slabé a neúspěšné lidi, může postihnout KOHOKOLIV, i vás! A když se to stane, budete zápal plic nebo zlomenou nohu považovat za absolutní prkotinu. A stejně jako se zápalem plic nebo zlomenou nohou jdete k lékaři, i s psychickým problémem se chodí k lékařům. S tím rozdílem, že léčba je složitější, delší, než se přijde na tu správnou, nějakou dobu trvá a člověk musí často vystřídat víc odborníků, než narazí na toho pravého.

+7/0
14.10.2016 10:38

J80i28n59d23ř21i18c54h 55V33á14g54n79e97r 9341666986461

Příliš subtilní do rvačky, která ji čeká. Zasloužila by si lepší svět.

+4/0
12.10.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.