Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filipínský boj s narkomafií na soudy nečeká. Plním sliby, říká prezident

Za dva měsíce, co je ve funkci nový filipínský prezident Rodrigo Duterte, si válka s místními zločinci vyžádala už dva tisíce mrtvých. Duterte bojuje zejména s narkomany, které označuje za nelidi, a jejich dealery. Porazit chce ale i islamisty ze skupiny Abú Sajáfa. Lidskoprávní organizace ho za množství vražd kritizují, 91 procent Filipínců však Duterta podporuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i55c45h51a26l 71F81i38s87e83r 4923382671597

Koho zajímá, že má podporu 92% místního oobyvatelstva? Přeci Obama a naši sluníčkáři s tím nesouhlasí. Tak by se měl nad sebou zamyslet, že?

+1/0
6.9.2016 9:16

J65a94r38o12s95l45a19v 85P70o29l93e44n16s70k64y 5486364199

Tak to mi akorat pripomene volebni uspech komunistu za sociku ;-D

0/−2
6.9.2016 10:55

M74a32r15t31i28n 10P96e80t79v35a56d 4100529167782

92% podpora obyvatelstva svědčí jenom o 92% podpoře obyvatelstva - o přijatelnosti prezidentovy populistické strategie nevypovídá vůbec nic. - Jen máloco se dá zmanipulovat tak snadno jako veřejné mínění - stačí kápnout na správnou pavlačovou notu a máte hotovo. Většinový souhlas není argument - proto taky zastupitelská demokracie mimo jiné chrání stát i před diktátem většiny.

I kdyby so opravdu podařili vyvraždit všechny drogové dealery, nebude to mít žádný dlouhodobý efekt. Poptávku po drogách nikdo zlikvidovat nemůže - velmi brzy si vynutí vznik nové generace dodavatelů. A pokud snad mezi ty zavražděné patří kromě dealerů i jejich zákazníci, jedná se už o klasické hitlerovské schéma "konečného řešení".

0/−1
6.9.2016 16:08

M57a60r23t79i45n 41P29e45t25v69a74d 4310319377742

S omluvou opravuji: ...I kdyby se opravdu podařilo... V

0/0
6.9.2016 16:10

P67e33t45r 66H29o91f37e60r72e20k 9112972635383

Kdyby se novy Filipinsky prezident radeji zameril na HLAVNI duvod chudoby jeho zeme - prelidnenost! Uz jim to loni rekl i papez: mnozi se tam jak kralici, je to neudrzitelne!!! Z toho cesta nikdy nevede!

Lehke prezidentske reseni: zlegalizovat antikoncepci a potraty, prestat vyplacet statni podporu na kazde dite a hlavne prestat doufat/verit, ze je "Buh z toho nejak dostane".... CIrkev musi prestat s jejich: "Milujte se a mnozte se" neomezene...

A do par let by se to mohlo zacit obracet... Starsi brzy vymrou ('diky' bidnemu zdravotnictvi), 10% pracujicich uz emigrovalo, a mladych by uz se tak moc nerodilo... Pak uz by to tam (casem) melo nejakou nadeji..

+1/−2
4.9.2016 10:49

J59i23ř29í 51K38o36c22u14r34e55k 6725434125688

Mám takový dotaz: Ty drogy jsou pěstovány a konzumovány na Filipínách? Nebo jsou tam z podstatné části dováženy?

A k tomu druhý a nepříjemný dotaz: Kdo je tam vozí a odkud? Říká se, že Talibanem ovládaná území v Afganistánu jsou největším producentem opia na světě.

Je to jen pocit a dojem, ale nedá mi to a přemýšlím s spojení těch radikálních islamistů s importem drog.

+1/0
3.9.2016 14:09
Foto

T16o57m35á74š 59C52h59r88a75s17t48n59ý 2651324621173

Jo, škoda že nemají ropu, to by bylo hned do dne a hodiny, to osvobození od útlaku práva a pořádku ;-D

+4/0
3.9.2016 12:36

J35i39ř30í 81K85o20c60u12r79e98k 6485544285208

Tohle bylo vtipné, když ropa stoupala ze 100 na 140 $ za barel. Dneska, když je cena sotva třetinová, ropní šejkové a magnáti (Putin není šejk) otevřeně hovoří o finančních problémech? Kdepak, dneska se nikomu nevyplatí osvobozovat ropnou zemi od marasmu.

Vletěil snad Amící do Venzuely, ikdyž jim to ten komunista* znárodnil**? Nevletěli.

*) Nebo spíš socialista?

**) Znárodnil, takže možná i národní socialista.

+1/0
3.9.2016 14:20

K21a55m57i34l 90B65e61d75n32a13r 8850984346526

Popravy bez soudu a problem je vyresen. A chatra nadsene hyka.

+2/−7
3.9.2016 12:03

P43a88v76e55l 80V71a48l47e14n81t86a 7301471737723

Tak ta chatra s nima musi zit, se vam to odsud mudruje. 91% podpora iasne ukazuje ze to dela dobre.

+8/−2
3.9.2016 12:09

M79i53c21h43a57l 96H36á14j17e96k 4700507738623

To nepochybně. Lídři s podporou nad 90% jsou vesměs úžasné historické vzory a jasně to dělali dobře.

+4/0
3.9.2016 12:27

P96a77t98r20i36k 58Z46a19b70r98a47n47s72k17y 1521529145453

Kam se hrabe na Stalina.. Ten měl 101..

+1/0
6.9.2016 16:29

K23a11r59e33l 41K86ř89i94v45a61n 6720473825114

V ČSSR se vesele popravovalo i se soudem. A levá chátra nadšeně hýkala.

+6/−1
3.9.2016 12:10

P96e73t50r 83H18o30f37e47r24e42k 9442502445193

V USA se popravuje po soudu do ted a republikanska/pravicova chátra jasa...

+1/−1
4.9.2016 8:06

M59i63c95h63a53l 65F15i59s60e47r 4533672321457

kamil Bednář - naše sluníčko bez vlastního názoru..

0/−1
6.9.2016 9:17

O62n10d56ř96e60j 63N46o74v43á12k 8688955241850

Lidskoprávní katastrofa ;-D

Alespoň někde mají rozum. R^

+5/−2
3.9.2016 12:03

J63o44s89e96f 46V55o84m85á96č76k82a 5383444913234

Popravovat bez soudu je dle vás rozumné?

+1/0
3.9.2016 12:45

M89i45c63h62a14l 12F60i42s86e52r 4823552221887

Uniklo Vám, že má podporu 92% míatního obyvatelstva. Asi ví o čem mluví, na rozdíl od Vás.

+1/−1
6.9.2016 9:19

M61i61c84h69a90l 73F96r12a63n69z 7853883771232

Lidskoprávní organizace celého světa - polibte si .... :-/

Obhajovat zločince a vrahy na úkor spořádaných lidí. To je panečku pěkně hnusný živobytí

+6/−2
3.9.2016 12:02

K58a30m76i34l 12B81e30d21n33a41r 8600804606836

A kdo urcuje, kdo je zlocinec a kdo sporadany oban? Kdyz neni soud a nikdo nehledi na dukazy...

+1/−4
3.9.2016 12:04

K57a20r92e71l 39K73ř18i24v30a53n 6730113485914

Není soud jako soud. I v komunistickém Československu byly soudy a ty popravovaly nevinné. (Milada Horáková,...)

+6/−1
3.9.2016 12:19

P42e10t92r 27H23o81f28e37r31e16k 9302202175403

Krivan, tak nespravedlive popravenou Horakovou uz jsi vyjmenoval, a ted jeste dodej seznam tech dalsich 1999 zabitych (za 40 let CSSR), abychom se 'vyrovnali' Filipinam, kde uz zabili 2000 lidi bez soudu za 2 mesice... Trochu nepomerny ulet, ne?

+1/−1
4.9.2016 8:04

R50o60m38a39n 91U46r28b15a59n 6917269477494

A tisice dalsich;-(;-(;-(

0/0
4.9.2016 12:42
Foto

J50i16ř55í 79H37á80v80a 7297899415674

Lidskoprávní organizace si hol myslí, že by bylo lepší svolat demonstraci;-D;-D;-D

+11/−1
3.9.2016 11:36

T63o47m11á38š 81B70e65d18n63á11r 3827795912450

Jde o to, že se zabíjí lidé bez soudu a jakékoliv kontroly. Existuje podezření? Prásk, mrtvej. A za chyby nikdo nenese odpovědnost, policisté si mohou dělat prakticky co chtějí, dostali imunitu. A co až dojdou narkobaroni, myslíte, že to skončí? Kdo bude další třídní nepřítel? Tohle nespěje k dobrému konci.

+2/−1
3.9.2016 11:26

J71a56n 55C24o93n42s34t95a43n77t85i25n 1592501813350

až dojdou narkobaroni, je na řadě těch 10%, co s ním nesouhlasí, jak už tu někdo psal.

+2/−1
3.9.2016 11:29

J59i30r69i 96C71e38e 5975261762768

Takže pán je ke všemu ještě věštec. To máte z křišťálový koule, prasečích vnitřností, nebo ranního lógru?

+2/−2
3.9.2016 11:32

J30a59n 39C85o49n32s75t87a91n19t34i73n 1752461343380

jj, občas přemýšlím, k čemu se vyučuje na školách dějepis a občanská výchova (vím, že teď se to jmenuje jinak), když se pak spousta historických omylů opakuje v pravidelných (nepoučitelných) cyklech. ale když už jsem tam chodit musel, tak aspoň maličko jsem si zapamatoval...

+6/0
3.9.2016 11:46

P50a66v59e95l 55V16a67l80e74n33t59a 7311471987283

A v te obcance jste se dozvedel i ze dovoz demoracie do arabskych zemi bude katastrofa? Nekde proste ti diktatori funguji lip.. Vetsina tam asi nema moc co ztratit, a radsi si vyberou bezpecne ulice nez volby.

+1/0
3.9.2016 12:17

J56o97s27e65f 13V45o14m91á46č92k83a 5613884263354

O žádné volby nejde, volby jsou jen prostředek, jak určit vládce. Jde o to, aby fungovaly mechanismy, které zabrání vládci zabít kohokoliv, koho se mu zlíbí.

+1/0
3.9.2016 12:47

J56i93r59i 46C98e57e 5585261802748

Pokud už tady začínáte s dějepisem, tak jistě víte, že na Filipínách existoval nějaký Ferdinand Marcos, který tam s podporou USA diktátorsky vládl 21 let a pak utekl do exilu v USA i se státním pokladem.

Právě doba jeho vládnutí je příčinou současného stavu, kdy Filipíny dodnes nesplatily dluhy po jeho úřadování, zdědil obrovské ekonomické a sociální problémy.

Že by se Marcos nějak vzrušoval kriminalitou? Tak to vás uklidním, nezajímala jej.

Ovšem v likvidaci opozice, to byl kanón. Za selektivního mlčení lidskoprávníků, protože to sice "byl zkxxxxsyn, ale náš zkxxxxsyn".

Někdo prostě ten bordel po "demokratech" občas uklidit musí.

+4/−1
3.9.2016 12:32

M53i71c14h74a98l 26H65á54j19e15k 4260777298673

Výhoda autoritářské zvůle je v tom, že narkobaroni nemůžou nikdy nedojít. Každý z desetitisíců zavřených/zabitých je samozřejmě narkobaron.

Možná lidem časem začne být divné, že vláda hlásí milion zabitých narkobaronů a přitom problémů s narkomafií tak nějak neubylo - naopak zjevně ještě přibylo, protož jejich švagr, sousedův dědeček a přítelova desetiletá neteř se podle všeho taky dali k narkobaronům, protože bylo potřeba je zastřelit na ulici.

Tou dobou už ale nebudou mít žádnou možnost s tím něco udělat.

+9/0
3.9.2016 11:43

J34a15n 62C67o59n62s32t15a91n57t96i12n 1372861613280

podepisuju, snad jen bacha na ty trojité zápory, většinou z toho vznikne chyba (nemůžou nikdy nedojít).

+1/0
3.9.2016 11:48

P98a48v11e84l 38V91a42l86e70n92t67a 7951441177293

Tak asi urcite pri tom zarvou i nevinni ale otazka je jaky bude vysledek. Pokud bezpecnejsi stat pro drtivou vetsinu tak je to proste dobre. Oni totiz ti nevinni umiraji i ted. Polemizovat o tom co bude pak my prijde nefer. To proste nevite.

+1/0
3.9.2016 12:13

J39i25r40i 78C73e52e 5945571312228

Když to tady tak pročítám, tak chaos a anarchie provázená kriminalitou je dle neomarxistů ideálním způsobem společenského zřízení.

Pořádek je synonymem pro fašismus, komunismus, nebo nacismus, vždy dle aktuální potřeby.

Hlavně se ale nesmí nezapomenout na to, aby měl každej gangster za zády 5 lidskoprávních aktivistů a advokátů, kteří dostanou hysterickej záchvat, pokud na ně zástupce represivní složky zvýší hlas.

+5/−1
3.9.2016 11:24

J31a65n 21C27o11n23s38t66a56n85t27i38n 1272821953220

v mém případě nesedí ani slovo, co tam máte dál?

0/−1
3.9.2016 11:27

J30i80r87i 68C64e19e 5575491772718

Vy neposíláte ostatní do Severní Koreje?

0/0
3.9.2016 11:31

L21u56k82á53š 56M52ü52l62l26e69r 6759740531913

Lidska prava jsou sice dulezite, nicmene verejna bezpecnost milionu lidi je prednejsi. Pokud zeme bojuje s terorem i masivni drogovou zavislosti, muze tohle fungovat. Je treba se mit ale napozoru, aby se to nezvrtlo v nejakou genocidu, ci neco podobneho.

+1/0
3.9.2016 11:19

J53a67n 76C60o42n22s85t23a94n77t39i74n 1762421523660

je to neuvěřitelně jednoduché. lidská práva jsou právě ten pilíř, který zamezuje ohrožení bezpečnosti milionu lidí. v tomto případě jde třeba o právo na spravedlivý proces. a právě ten důraz na lidská práva evropě zajistil, že tu kriminalita není masová. jakákoliv absence lidských práv ten stav na Filipínách způsobila, takže tohle řešení je cesta k naprosté nezvratitelné totalitě se vším všudy. vyčistí se to od drog, a s jídlem roste chuť. v něco podobného se to rozhodně zvrtne, to si buďte jistý.

+1/−1
3.9.2016 11:36

J56i63r76i 33C50e26e 5205721422698

Vaše schopnost psát patetické texty je obdivuhodná. Stejně jako neschopnost kauzálního myšlení, jeho nahrazení dialektikou a hlavně zaměňování příčiny a následků.

Míra kriminality nemá s dodržováním lidských práv žádnou souvislost, korelaci, ani vztah.

Leda ve delirických fantaziích sociálních inženýrů...

+1/−1
3.9.2016 13:02

J85a73n 29C79o52n54s15t43a76n20t51i79n 1882441583340

;-D;-D;-D jdu se preventivně zastřelit. pravda je, že mé texty nedokáží mít ten správný pseudointelektuální nádech, jako ty vaše. vaši sebejistotu vám závidím! až budu velký kluk, možná zjistím, proč je třeba do textu synonymicky uvádět tři identické výrazy, když v tomto konkrétním případě znamenají jedno a totéž (souvislost, korelace, vztah). jo, aha! ono to pak má opticky větší váhu a nádech neprůstřelnosti ;-D. položím vám jednu velmi jednoduchou otázku: schvalujete státní mocí oficiálně posvěcené popravy bez civilních soudů (tedy vraždy)? ANO nebo NE?

0/−2
3.9.2016 13:38

J42i87r75i 27C77e75e 5305721132288

Třikrát jsem vám to napsal proto, abyste to i vy pochopil. Protože je pravděpodobné, že minimálně jedno z těch slov byste mohl někde zaslechnout.

Pokud někdo napíše do textu výrok, které svým významem odpovídá tvrzení, že "země je placka podepíraná čtyřmi slony", tak dostávám značné pochybnosti o autorových kognitivních schopnostech.

Vaše tvrzení o vztahu kriminality a lidských práv takovým tvrzením je. A nehodlám vám je argumentačně vyvracet, protože ani slony již několik set let nikdo nevyvrací.

K vaší otázce - jsou situace, kdy je žřejmě tento postup nezbytný.

+1/−1
3.9.2016 14:27

J21a76n 67C13o50n66s87t10a52n10t48i74n 1962851303700

A) jste pozorný a je pravda, že výraz "souvislost" jsem si musel vygooglit

B) tady došlo pravděpodobně k nepochopení. přiznávám, že jsem to nenapsal šťastně. i když exaktně zmiňuji z lidských práv jednu výseč - tedy právo na spravedlivý proces - není z textu úplně pochopitelné, že mám na mysli tu státní kriminalitu, která se v evropě (narozdíl od Filipín) nevyskytuje.

C) nejrozšířenější skupinou uživatelů marihuany v ČR je skupina ve věku 15 - 16 let. zkušenost s marihuanou má v této skupině 42 % mladých lidí. to je zarážející, viďte. takže až Miloš nebo Sobotka pojme podezření, že drogy jsou v ČR vážný problém, vydají pokyn všechny dealery i uživatele policií střílet - a kdyby to náhodou nestačilo - tak najímat vrahy a čistit a čistit. připadá vám to absurdní? filipínský diktátor usoudil, že je to ta jediná správná cesta. s nějakou definicí, kdo je dealer, uživatel, narkoman, tvrdost drog - s tím si hlavu evidentně neláme a za potlesku populace eliminuje. evidentně je také jedinou osobou, která rozsekla ten váš kardinální problém: kdy že je ten postup nezbytný. On usoudil, že TEĎ. kdo konkrétně podle vás v evropě má právo usoudit, že ten moment nastal? vracím se k otázce, jestli by vám tato situace připadala v evropě absurdní. Ano? a víte, proč?

+1/−1
3.9.2016 15:35

J97i74r55i 15C82e87e 5875901902768

Filipínského prezidenta za diktátora označil kdo? Vy? Americký velvyslanec? OSN?

Trest bez řádného procesu je samozřejmě v našich kulturních podmínkách nepřijatelný. Ovšem znovu říkám, že mohou existovat situace, kdy je podobný postup eliminace kriminálních živlů žádoucí.

Nemusí jít jen o fyzickou likvidaci, stačí i zbavení osobní svobody.

V této souvislosti je pozoruhodné, že lidská práva obětí trestních činů jsou irelevantní a žádného ochránce nezajímají. A to přesto, že počet obětí zločinců je za srovnatelné období stejný, jako počet obětí státních orgánů. jak ospravedlníte tuto skutečnost?

Nebo snad má smrt dealera větší váhu, než smrt jeho oběti?

Proto odmítám současný marxistický model pojímání práv pachatelů trestných činů, kdy je na ně nazíráno jako na "oběti systému" a je věnována veškerá péče směřující k jejich nápravě.

Tato teorie, převzatá a rozvíjená západními progresivisty je zcestná a její aplikace nemá za výsledek faktický pokles kriminality, ale žonglování s tím, co vlastně trestným činem je a čarováním se statistikami.

Krom toho, dost mě zarazilo vaše předchozí tvrzení, že kdo má rád pořádek, nechť se přestěhuje do Severní Koreje.

Z toho mi vychází vaše značná názorová nekonzistence, protože zrovna Severní Korea, stejně jako třeba Saudská Arábie jsou s dodržováním lidských práv na štíru, přesto je tam kriminalita nízká.

+2/−1
3.9.2016 17:56

J83a65n 52C17o97n98s16t48a35n93t66i18n 1172101233110

no vidíte. krásná diskuze. a asi vás šokuju. ale s drtivou většinou vašeho posledního příspěvku souhlasím. mně jen připadá úplně kontraproduktivní vytahovat tady práva poškozených a obětí systému pod článkem, který popisuje beztrestné vraždění (za souhlasného a glorifikujícího hekání nad filipínským kápem - tím myslím jiné diskutující, ne vás). mějte se.

+1/−1
3.9.2016 18:22

P44a16v34e93l 22V77a40l56e14n31t96a 7561231377883

Tak 91% podpora ukazuje že má výsledky. Lidi prostě chtěj žít v bezpečné zemi bez islamistů a drogových gangů. Všechny plky o lidských právech kriminálníků a vrahů jim asi budou ukradené.

+9/−2
3.9.2016 10:55

P79e21t58r 89H13o44f10e91r49e74k 9902462945763

nebo tech udajnych 91% poukazuje na STRACH mezi lidmi ze zacinajici diktatury.

0/−1
4.9.2016 8:14
Foto

P41a66v48e14l 69B85o53r83u66s81í70k 7869214590927

Tento prispevek i fakta uvedena v nem jen dokazuji zvracenost soucasneho sveta... Desitky let tvrdymi prostredky bojuji USA v jizni Americe proti drogovym kartelum, zde se deje to same a neomarxiste a aktiviste prorostli do vsech globalnich struktur je vlastne chrani.... Prevlada ve me nazor, ze toto nemuze zkoncit jinak nez nasilnym stretem. Opravdu to chceme ? Neni lepsi tyto struktury navzdy vyloucit z verejneho prostoru ?

+2/0
3.9.2016 10:50

M77a18r90t22i65n 77K38o94v50á33ř 1961106160414

ja se zas vidim vlastenecke neonacisty, jak prorustaji do vsech strukur

0/−5
3.9.2016 10:53
Foto

P53a46v86e92l 61B37o88r40u18s18í67k 7129354360917

To mate hodne asi cervene bryle naivity

+2/0
3.9.2016 10:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.