Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři našli stíhačku, která se zřítila v Alpách. Pátrají po pilotovi

Švýcarská armáda nalezla trosky své stíhačky F/A-18, která v pondělí zmizela při letu nad horami v centrální části země. Místo neštěstí pátrači objevili z vrtulníku. O osudu pilota jednomístného stroje nejsou žádné informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a23r23o94s48l69a23v 77J67a67n16s60a 5587956690352

Švícaři se starají o svou bezpečnost ze svého tak proč si nekoupí ty nejmodernější stíhačky na světě v Rusku?

0/−1
30.8.2016 23:54
Foto

M95i33c22h80a35l 44G97r34e58š40l50i40k 9641546912756

Pretože ich nechcú. :-)

+1/0
31.8.2016 9:07

J48a69r64o17s34l84a14v 50S59i67r21o54k56y 7920543874564

nemaji litat s americkym srotem, chudak pilot

0/−1
30.8.2016 20:21

J67a30n 67Š35e42s53t66á86k 3278709359884

jen nechápu co tam může být teď za kritický počasí?

co když je pilot zraněn někde na stromě s padákem? tak tam snad pošlu horský myslivce či tak

0/0
30.8.2016 17:43

T87o43m69á42š 56M29o17r64a15v79č13í56k 3737216693365

Může tam být liják, viditelnost nulová.....prostě hory, kde leží i sníh.

0/0
30.8.2016 17:48

L72u49k54á88š 90H72á52b98a 6450825936816

tak treba Alpnach a prulety mezi vrcholky hor vychodne od alpnachu jsou mezi pilotama vyhlaseny. nemluvi se o tom, ale kazdej, kdo ma moznost a koule si to zkusi. Videl jsem tam i trenera s hawkem, ale nvm jestil si to daval zak nebo nekdo z ty skoly :)

0/0
30.8.2016 16:09

J17a48r14d27a 77N17o16v11á33k 7373844675643

Švýcarsko má asi 49 stíhaček a platí za ně jako my za 12 Gripenů. Njn.

+5/−12
30.8.2016 15:56

L98u23k97á87š 20N16a35v87r60á17t23i23l 8600772276177

My totiž neplatíme jen 12 Gripenů. Máme k tomu i desítky "vyjednávačů, kteří ten kšeft uzavřeli :D

+9/0
30.8.2016 16:05

J95a91n 12B40a26b91i62č79k67a 9733799383617

v té době se švýcaři a finové po dlouhých zkouškách rozhodli, že F 18 je nejlepší letadlo pro obranu malé země. Objednali je společně, aby měli lepší cenu. Oba požadovali dlouhou životnost, finové dokonce říkali, že mají jen krátký čas příležitosti, než Rusko zase sesílí a znovu jim bude diktovat, jaké zbrané smějí mít. Proto chtěli všechny profily co jsou s magnesia, vyrobit s titania. A to byl problém, protože při montáži se vnější obal s profily svrtává ručními vrtačkami a u titania to nešlo zvládnout. a tak se assembly line, musela zmšnit a přidělat všude, power drills, vrtačky se samočinným posuvem. V té době se češi rozhodli pro Gripeny. Podle mého názoru, praktičtější a levnější by byly F 16, protože je má kde kdo. Jak každý ví, koupit si velmi rozšířenou znašku auta, je výhodnější, než unikát. Navíc němci maji v ElPasa leteckou základnu a tam je možno létat prakticky všechny dny v roce, takže odpadají problémy jako v Evropě, kde je výcvik pilota přerušen špatným počasím. A cvičné stroje jsou tam nnastálo, takže piloti tam přiletí komerční linkou a mohou cvičit.Využívají to i ostatní státy co maji F 16, protože ušetří. Ovšem je mi jasné, že to nešlo, politik, ktereý by schválil nákup od američanů by spáchal politickou sebevraždu. Okamžite by byl obviněn, že byl podplacen a nebo, že polehl nátlaku.

0/0
30.8.2016 19:31

M86i68l32a76n 81N83o71v28o71t59n24ý 3380811931491

A to se vyplatí !!!

+1/0
30.8.2016 16:08

J25a16n 71B81l27a49n26a 3236705164

i za ty co spadly?

0/0
30.8.2016 16:11

J86i80ř15í 12B94r17o74ž 5189955972367

Pěkný nesmysl, něco si o tom zjistěte. :-)

+7/−1
30.8.2016 16:15

B54e49d80ř48i65c29h 36K69u35d57r41n29a 1438178182580

Zkuste si najít jaké mají typy a jakého stáří a kolik by stálo nahradit staré F-5 něčím na úrovni JAS-39 C. A modernizace a údržba F18 za dobu životnosti stroje stojí většinou to samé jako je jeho pořizovací cena.

+6/0
30.8.2016 16:16

J50i55ř66í 46K52ü25h15r 2100656320116

A taky ty provozní náklady budou jinde.

+3/0
30.8.2016 16:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.