Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švýcaři našli stíhačku, která se zřítila v Alpách. Pátrají po pilotovi

Švýcarská armáda nalezla trosky své stíhačky F/A-18, která v pondělí zmizela při letu nad horami v centrální části země. Místo neštěstí pátrači objevili z vrtulníku. O osudu pilota jednomístného stroje nejsou žádné informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J83a25r44o58s79l72a16v 87J48a53n91s32a 5947706800552

Švícaři se starají o svou bezpečnost ze svého tak proč si nekoupí ty nejmodernější stíhačky na světě v Rusku?

0/−1
30.8.2016 23:54
Foto

M76i66c36h86a17l 80G16r14e14š21l48i25k 9421586222116

Pretože ich nechcú. :-)

+1/0
31.8.2016 9:07

J87a94r80o34s40l23a56v 66S83i22r23o77k11y 7790383674304

nemaji litat s americkym srotem, chudak pilot

0/−1
30.8.2016 20:21

J94a20n 44Š90e12s66t13á19k 3408539689344

jen nechápu co tam může být teď za kritický počasí?

co když je pilot zraněn někde na stromě s padákem? tak tam snad pošlu horský myslivce či tak

0/0
30.8.2016 17:43

T89o55m88á41š 90M43o10r89a55v24č63í19k 3697136943665

Může tam být liják, viditelnost nulová.....prostě hory, kde leží i sníh.

0/0
30.8.2016 17:48

L37u12k34á82š 79H93á47b47a 6760205856376

tak treba Alpnach a prulety mezi vrcholky hor vychodne od alpnachu jsou mezi pilotama vyhlaseny. nemluvi se o tom, ale kazdej, kdo ma moznost a koule si to zkusi. Videl jsem tam i trenera s hawkem, ale nvm jestil si to daval zak nebo nekdo z ty skoly :)

0/0
30.8.2016 16:09
Foto

J77a25r98d68a 87N42o93v66á33k 7453204455373

Švýcarsko má asi 49 stíhaček a platí za ně jako my za 12 Gripenů. Njn.

+5/−12
30.8.2016 15:56

L77u74k79á56š 35N31a98v71r45á80t38i29l 8850532946187

My totiž neplatíme jen 12 Gripenů. Máme k tomu i desítky "vyjednávačů, kteří ten kšeft uzavřeli :D

+9/0
30.8.2016 16:05

J51a63n 79B57a72b22i40č25k93a 9303369193377

v té době se švýcaři a finové po dlouhých zkouškách rozhodli, že F 18 je nejlepší letadlo pro obranu malé země. Objednali je společně, aby měli lepší cenu. Oba požadovali dlouhou životnost, finové dokonce říkali, že mají jen krátký čas příležitosti, než Rusko zase sesílí a znovu jim bude diktovat, jaké zbrané smějí mít. Proto chtěli všechny profily co jsou s magnesia, vyrobit s titania. A to byl problém, protože při montáži se vnější obal s profily svrtává ručními vrtačkami a u titania to nešlo zvládnout. a tak se assembly line, musela zmšnit a přidělat všude, power drills, vrtačky se samočinným posuvem. V té době se češi rozhodli pro Gripeny. Podle mého názoru, praktičtější a levnější by byly F 16, protože je má kde kdo. Jak každý ví, koupit si velmi rozšířenou znašku auta, je výhodnější, než unikát. Navíc němci maji v ElPasa leteckou základnu a tam je možno létat prakticky všechny dny v roce, takže odpadají problémy jako v Evropě, kde je výcvik pilota přerušen špatným počasím. A cvičné stroje jsou tam nnastálo, takže piloti tam přiletí komerční linkou a mohou cvičit.Využívají to i ostatní státy co maji F 16, protože ušetří. Ovšem je mi jasné, že to nešlo, politik, ktereý by schválil nákup od američanů by spáchal politickou sebevraždu. Okamžite by byl obviněn, že byl podplacen a nebo, že polehl nátlaku.

0/0
30.8.2016 19:31

M43i91l90a87n 54N12o29v66o90t51n88ý 3860641411431

A to se vyplatí !!!

+1/0
30.8.2016 16:08

J70a49n 12B87l97a58n81a 3806395874

i za ty co spadly?

0/0
30.8.2016 16:11

J63i65ř43í 63B61r14o93ž 5899435122887

Pěkný nesmysl, něco si o tom zjistěte. :-)

+7/−1
30.8.2016 16:15

B46e40d40ř51i74c50h 59K22u90d70r17n79a 1958548542280

Zkuste si najít jaké mají typy a jakého stáří a kolik by stálo nahradit staré F-5 něčím na úrovni JAS-39 C. A modernizace a údržba F18 za dobu životnosti stroje stojí většinou to samé jako je jeho pořizovací cena.

+6/0
30.8.2016 16:16

J47i20ř78í 60K20ü60h10r 2890456850126

A taky ty provozní náklady budou jinde.

+3/0
30.8.2016 16:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.