- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono to nezáleží jen na učitelce ale také hlavně na kolektivu třídy. Moje dítě kdysi chodilo do školy s takým kolektivem který sebou táhl k lepším známkám žáky kteří by zřejmě do deváté nedošli.
Hlavně by české školství potřebovalo výraznou transformaci - zvláště pak to středoškolské. Pravdou je, že záleží také na rodičích a jejich přístupu ke studiu dítěte, obvykle je to dáno vzděláním rodičů, ale hlavní problém je nefunkční školství - chce to víc individuálního přístupu k jednotlivci, aby se mohli studenti zaměřit na konkrétní předměty, které je zajímají, ty pak třeba studovat dále a tím se do školy těšit, s vědomím, že dělají do hloubky to, co je skutečně zajímá.
K cemu to? My (ja a mi spoluzaci) jsme na stredni (gympl) zadny individualni pristup nemeli, ale i tak jsme vsichni v pohode zamestnani a vetsina ma nejakou (vetsinou technickou) vysokou. Omezil bych byval ruzne transformace skolstvi a radsi se soustredil na jine veci, kdyz to fungovalo.
Jenom přemýšlím, jaký význam má vydání takového článku druhého září, nad tímto tématem by se měl rodič zamýšlet minimálně měsíc dopředu.
Zbytek je velmi subjektivní. Osobně třeba nevím, proč dětem lakovat školu jako místo radosti, slasti a ostatních příjemných požitků, když samo záhy zjistí, že plnění povinností, disciplína, pravidelnost atd. je podstatou vzdělávacího systému. A co se týče mé zkušenosti (coby rodiče), tak české školství je vysoce rigidní a kostrbatá struktura, principy víceméně stejně jak třicet let zpět.
Naše díte chodí do školy rádo, osobně jsem čekal průšvih, protože v předškolním věku neměla absolutní zájem se naučit nic, takže šla do školy s nulovými znalostmi čehokoliv. U zápisu jí vytkli nějakou kresbu a ještě něco, že prý máme zvážit odklad, to jsme odmítli a dceru zapsali a ani jsme se nesnažili nic dohánět před nástupem do školy.
No a 1. třídy zvládla s chutí, s jedničkami a dle toho co jsem viděl i slyšel, patří k nadprůměru ve třídě.
Co tím chci sdělit je to, že dítě se nemá do ničeho nutit a tím, že do někoho nadrilujete násobilku v 5 letech nebo ho naučíte číst, tak z něj génia neuděláte, pokud o to dítě nemá zájem a nebaví ho to.
Paní Kropáčková, nemá rodina Vašeho muže předky ve Vysoké u Příbrami? Odtud pocházel jeden z mých dědečků Karel Kropáček (*1880).
Velmi aktuální,tak snad na příští rok............
Realita je jinde: deti se do prvni tridy velmi tesi, po kontaktu se skolou je nadseni velmi rychle odpadne. Prosim odborniky, aby se v tomhle snazili zlepsit skolstvi a ne rodice. A to jak predskolni pripravu v MS, tak prvni tridu ZS. Mam dca skolaky, takze vim, o cem mluvim.
To záleží na učitelce a kolektivu.
Má zkušenost je diametrálně odlišná od té vaší...
Jen jestli to pro místní experty nebude málo. Jestli třeba nebudou vyžadovat děti opačného pohlaví nebo třeba tři děti a více.
Omlouvám se, špatně zařazený příspěvek. Byla to reakce na paní Trachtovou.
Kdy jindy vydat takový článek, než 2. září!
Paní doktorka má dvě dcery.