Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdraví je důležitější než peníze. Alkohol za řídítka nepatří

Senátoři navrhují, že by cyklisté mohli mít v krvi až 0,8 promile alkoholu, když vyrazí na silnici. Jenže by si měli uvědomit, že lidé na kole neohrožují jen sami sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19a49d69i12s29l92a93v 63P15o84s33p40í46c23h38a61l 1818287843440

Jezdím hodně na kole, známí o mně tvrdí, že se neustále pohybuji kolmo. :-)

Ale pivo si dám až jsem zpátky doma. Už mnohokrát mě od nehody zachránila rychlá reakce. Samozřejmě, chyba nebyla na mojí straně.

Proto jsem zásadně proti povolení určité hranice alkoholu v krvi.

0/0
20.9.2016 9:25

A59l49e28n53a 81R98i51s51o91v31á 4906830169285

A když zaviní nehodu nacamranej cyklista, jak to bude s pojišťovnou?

+1/−1
31.8.2016 7:52

M76a51r88t40i60n 57V28o81j78á54č52e84k 9793317551146

je jedno jestli je nacamranej nebo ne platí ze svého ,problém je jestli má pojistku odpovědnosti a tam pojišťovna neplní pokud je tam alkohol ,takže cyklista platí ze svého

+2/0
31.8.2016 8:11
Foto

E84m15i76l 87H33o56r66v51á26t84h 8437538451608

populistické a nemorálne

+2/−2
30.8.2016 21:41

M13i33c88h94a31l 16J70a96r21o65š 7664180592865

Nezapomínejte na chodce, ti jsou také dle zákona účastníky provozu na pozemních komunikacích. Já bych je chytal rovnou před hospodou, pokud hospoda přiléhá ke komunikaci.

+4/−2
30.8.2016 21:13

S91t33a80n69d71a 47C78h15v14o83s71t 1712668

Jeste k te tretine opilych cyklistu - ucastniku nehod... Eviduje tato statistika i konkretni hladinu alkoholu v krvi zminenych cyklistu? Jsem presvedcen o tom, ze ti bourajici opili cykliste meli daleko vice nez jedno promile.

+2/0
30.8.2016 17:02

S83t63a72n34d70a 24C36h37v66o51s35t 1852948

Ja nevim, ze ti abstinenti delaji z nekoho, kdo si da za letniho dne po obede dve piva, hned opilce. Kdo po dvou pivech nedovede jet bezpecne na kole, ten by snad nemel chodit ani pesky.

+4/−6
30.8.2016 17:00

L11a60d25i81s66l26a85v 69P39o59s27p35í92c58h67a78l 1528297323830

Není problém jet bezpečně na kole. Je problém s rychlou reakcí, když se stane něco neočekávaného. A to pak jde o zdraví!!!

0/0
20.9.2016 9:32
Foto

P37e64t92r 37Š93m93e50j75k32a29l 9985190548447

Možná pro začátek by neškodilo se podívat na limity pro řidiče v Evropě...

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Map_of_European_countries_by_maximum_blood_alcohol_level.svg

Česko se snaží být "papežštější než papež" a jak to tak bývá, realita je pak přesně opačná...:-)

+5/−1
30.8.2016 16:43

J19a21r63o77m96i76r 69C15h67a80l15o17u84p54k96a 4779487265417

Opět další demagogie, copak budou cyklisté po uzákonění muset pít alkohol? Vždyť se prakticky nic nezmění, jen to případné víno na vinicích, nebo pivko na zahrádce bude chutnat trochu lépe...

+2/−2
30.8.2016 16:42

P36e37t32r 17B95á59č82a 8885306755125

A pumpicky zase nepatri na silnice.

+1/−7
30.8.2016 15:56

J65a33r83o27m35i47r 78C42h73a86l73o25u11p24k39a 4279337455177

Podle stejné logiky tam nepatří ani auta.

+2/0
30.8.2016 16:40

P51e24t90r 34B10á47č41a 8725476455705

Nesmysl.

0/−8
30.8.2016 16:42

J48a47r97o70m31i32r 27C63h77a93l22o25u42p23k11a 4889527735327

Auta mají dálnice. Kola cyklostezky. Chodci chodníky. Silnice je pro všechny, když není alternativa.

+6/−1
30.8.2016 16:43

E71v18a 73D29u61d71k47o98v47á 7199837331879

A co takhle, pane profesore, zakázat velocipédy, alkohol i konzumaci (čehokoli)? Pak by zaručeně bylo bezpečno! To by Vás uspokojilo?

+4/−5
30.8.2016 14:41

P18e73t48r 42T51e62n77k68r77a85t 9461458294902

A kdy už konečně dojde na chodce? Ti mohou chodit nacamraný po silnici bez postihu. Když bez alkoholu, tak všichni.

+2/−1
30.8.2016 16:22

E72v70a 32D52u29d56k14o31v68á 7589937331489

No dyť to povídám! Zakážeme konzumaci všeho všem! To jest i chodcům! I oni tím pádem budou střízliví, sice hladoví a žízniví, ale střízliví!! Anebo ještě lépe - jediným zákonem zakážeme VŠECHNO a zákonodárný sbor bude nadále pracovat na tom, co bude stádu milostivě dovoleno.

0/−2
30.8.2016 16:53
Foto

J58a23r53o43m26i32l 73G26i93l13l26á65r 9645651575339

Od nepaměti kdo chtěl tak jako cyklista alkohol pil, pije a bude pít bez ohledu na zákony. S tím nikdo nic neudělá a policie to stejně nestíhá uhlídat. Takže předvolební kampaň a debaty odborníků k ničemu.......

+3/−1
30.8.2016 13:56

Z75d31e65n82ě12k 69M22o11r73á64v41e24k 5477518948223

Já si myslím, že to Škromach s tím populismem přepískl a 0,8 promile je už moc. Kdyby měl trochu rozum, tak navrhne 0,5 promile. Do toho se jedno pivo vejde v pohodě a popravdě, co je to za cyklistu, když do sebe bude lámat hned tři škopky.

Nicméně si myslím, že pohybovat se dá i bez alkoholu a jediná hranice, kterou bych navrhnul já, je taková ta technologická/fyziologická - 0,3 promile. A to pro všechny, tedy i pro řidiče. Pod touto hranicí není víceméně nijak ovlivněn nikdo a nad touto hranicí je už bez diskuze, že účastník provozu požil alkohol a tudíž porušil předpisy. Pít před jízdou se prostě nemá a tahle hranice jen sníží možnosti šikany a omezí omyly při měření.

+7/−4
30.8.2016 13:21

K94a58r55e98l 28C91h23a96r69v77á29t 3366157300

Rád se smířím se stavem, kdy na kolo budou sedal tidé s jedním nebo dvěma pivama, pokud pak policie, úřady a soudy, budou mít o to více času řešit skutečně nebezpečná hovada typu expolicista Kadlec.

Lidí s jedním pivem se neobávám. Nepoučitelných ožralů, kteří opakovaně způsobují nehody a přesto běhají na svobodě, ovšem rozhodně ano.

+6/0
30.8.2016 13:51

J55a40r20o27m52i92r 39C67h89a35l46o31u76p42k30a 4139137925397

To je jako ta nudapláž, kde smí být chlapi nahatý jen od pytlíku dolů...

0/0
30.8.2016 16:45

Z61d34e49n28ě16k 37M63o36r17á36v12e50k 5307868768933

Pokud to myslíte jako jezdit bez pití alkoholu, tak jste to napsal správně. Jestli do sebe chcete v hospodě lámat jeden škopek za druhým, tak k tomu kolo nepotřebujete.

+2/0
30.8.2016 16:48

J62a94r20o45m74i66r 64C47h37a56l35o61u55p16k44a 4419967595727

Když budu chtít lámat jeden škopek za druhým, nebudu si brát kolo. Nechci ale laborovat s tím, jestli si můžu dát druhé pivo na 50 km vyjížďce, když to první jsem měl před hodinou a půl. Fyziologická hranice se neoficiálně bere v potaz i dnes. Nedává smysl někoho popotahovat za 0,1, když přesnost přístrojů je +- 0,2... Takže uzákonit fyziologickou hranici je jako ten příměr z filmu.

0/0
30.8.2016 16:54

Z10d51e36n27ě87k 90M67o88r48á83v96e82k 5947688168273

S hranicí 0,3 není problém si dát každou hodinu a půl jedno pivo (desítku). Obzvlášť pokud je to vyjížďka na kole. Fyzická aktivita zpracování alkoholu urychluje.

0/0
30.8.2016 17:18

J61o82s15e62f 67Š70o54l17t70e62s 8954718690973

Ale jo, tak to povolme. Ale s tím, že pokud způsobíte nehodu, případně se sami rozsekáte, tak si všechno platíte sami (léčení, způsobené škody, ušlý zisk, proplatíte zaměstnavateli svoji nepřítomnost apod.) a ještě dostanete pokutu 50 litrů pro dobrej pocit.

+2/0
30.8.2016 13:17

J54o25s67e41f 69Š58o31l96t60e71s 8734248370293

Fascinuje mne ta potřeba občanů chlastat. Prostě pít se musí, i kdyby se umíralo.

+4/−1
30.8.2016 13:13

P49e65t66r 72T16e31n46k57r12a89t 9661818884532

Proč chlastat, dvě tři piva nikoho nezabijou. Ale zkuste jít na venkově tři kilometry na pivo do hospody.

+1/−1
30.8.2016 16:25

B21o34r33i95s 44Š41i22r44o85k33ý 4985176711469

Když tak rádi slaďujeme zákony v EU, proč již dávno není v EU jednotná tolerance, nebo netolerance k alkoholu vůči řidičům ať již řídí cokoli?

0/0
30.8.2016 12:57
Foto

T24o73m91á18š 49J56a56n97a87t81a 8434491

Démonizace návrhu není na místě. Věřím tomu, že statisticky při 1/3 nehod na kole byl přítomen alkohol, ale to skutečně neznamená, že když si dám na kole pivo, tak je o 33% vyšší pravděpodobnost, že budu mít nehodu. To že jsou lidi hovada a jezdí i když sotva chodí je jedna věc a nenulová tolerance je věc druhá. Říkat kvůli tomu, že je to v podstatě zaporodávání lidských životů úplný nesmysl. A vytváření představy o neosvětleném "veselém" cyklistovi v souvislosti s tímto zákonem je úplně mimo mísu. Nerad čtu tyhle "komentáře", ale doufal jsem přeci jen v nějaký rozumný argument a ne předpojaté představy o šílencích co mají v krvi 0,8promile.

+7/−1
30.8.2016 12:52

P57e88t57r 94N34e48c21h72a93n70i15c91k35ý 7833186258420

Zas to "i kdyby to mělo zachránit jediný život", takhle se dá zakazovat doaleluja

+7/0
30.8.2016 12:51

K69a37r74e18l 12C71h78a89r58v19á51t 3386477410

Porovnám-li destrukční potenciál kola a automobilu, připadá mi nulová tolerance k alkoholu cyklistů nesmyslná. 0,5 nebo 0,8 považuji za rozumnou povolenou hodnotu pro cyklisty. Cyklista narozdíl od auta ohrožuje především sám sebe. Ano, existují i nehody, kdy se vinou opilého nebo střízlivého cyklisty rozseká auto. Takové nehody ale dokáže zavinit i chodec a zakazvat alkohol chodcům by byl asi nesmysl. Nebezpečnost kola v silničním provozu považuji za srovnatelnou s nebezpečností chodce. I když se snažím jezdit ohleduplně a předvídat, častěji jsem byl donucen k nebezpečným manévrům neopatrným chodcem, který odněkud nečekaně vyskočil.

+10/−2
30.8.2016 12:47

P24e56t86r 84D24r55a14p89a59l 3595828883295

jel ste někdy po nějaké populární cyklostezce o víkendu za pěkného počasí? De fakto neustále míjíte nebo předjíždíte jiné cyklisty. Ted si představte, že budou mít všichni nebo většina jedničku na žíle.

+4/−2
30.8.2016 12:55

Z48d53e95n75ě61k 85M91o95r55á58v41e41k 5567868668593

Na frekventované cyklostezce se pohybují i malé děti a opilý cyklista je snadno může ohrozit i na životě.

+4/−2
30.8.2016 13:14

K39a19r10e25l 79C56h81a82r55v69á83t 3276227490

Tady se ale mluví o 0,8 promile. Ožralové s vyšší hladinkou, kteří skutečně ohrožují okolí, stejně na kole i v autě jezdí a budou jezdit zákon nezákon.

Zastavit je může jen vězení, nebo, nebo smrtelná nehoda.

+3/−1
30.8.2016 13:28

Z88d93e55n67ě88k 40M98o36r62á19v97e86k 5287808348983

Když je zákon bezzubý, je to problém. Měl bych návrh, který ale neprojde: první přistižení s alkoholem za volantem - odebrání řidičského průkazu. Druhé přistižení - týdenní vazba, nástup okamžitě bez diskuze a zdlouhavých soudů. Třetí a další přistižení - měsíční vazba a zabavení vozidla. Za tyto hotelové služby poté vystavit účet. Stejný postup při přistižení za volantem se zadrženým řidičským průkazem.

Myslím, že s tímto přístupem by se brzy snížila recidiva.

+1/0
30.8.2016 13:35

K31a59r57e40l 27C27h36a11r61v88á24t 3866747460

Ano, vymahatelnost zákona, obzvláště v těch vážných případech je někdy tragická. Neznepokojuje mě, že se po silnici pohybují nebo budou pohybovat cyklisté či řidiči s jedním pivem. Otvírá se mi ale kudla v kapse, když hovada jako expolicista Kadlec, kteří opakovaně sedají za volant a způsobují vážné nehody, běhají na svobodě. Dělá se mi špatně z toho, když grázl, kterému soud desetkrát uložil zákaz řízení, místo aby ho při nějakém prvním nebo druhém porušení zákazu okamžitě a poslal za mříže, srazí a zabije policistku.

Pokud odpadne buzerace za jedno pivo, možná budou mít policie, úřady a soudy čas řešit opravdu vážné problémy.

+6/0
30.8.2016 13:46

Z15d45e23n72ě13k 70M57o38r73á26v69e44k 5627428358483

Naprostý souhlas. S každým slovem.

+1/0
30.8.2016 13:49

J56a54n 30H45a70v96e98l 8412257896723

Sohlasím s Váma, až na "Neznepokojuje mě, že se po silnici pohybují nebo budou pohybovat cyklisté či řidiči s jedním pivem". Jsem přesvědčený, že i po jednom pivu (pokud to není hodina po dopití) má člověk objektivně pomalejší reakce, nehledě na to jak se i po jednom pivu zvedá sebedůvěra (nebo ego) v to, že jakoukoliv krizovou situaci na silnici zvládnu líp než bez piva. Prostě to tak není, a pokud je někdo kdo se Vám na zadek v autě lepí střízlivý, pak s jedním bude ještě blíž. :-(

Nechápu proč si prostě normální slušnej člověk nemůže dát pivo až nemusí řídit. Pokud bez něj nemůže vydržet, tak je závislej a měl jako zodpovědný k sobě a svému okolí najít odbornou pomoc.

0/−1
30.8.2016 14:11

Z95d20e57n22ě81k 10M60o57r19á71v40e15k 5867928848453

Člověk může býát přesvědčený o ledasčem a nemusí to být pravda. Na to se dělaly testy a výsledek byl, že určitá hranice reakce neovlivní.

Třeba tady

http://www.socr.cz/file/2014/bezprostredni-vliv-nizkych-davek-alkoholu-na-lidske-chovani.pdf

0/0
30.8.2016 17:15

K84a37r56e68l 96C37h44a28r78v33á42t 3216667870

Jestli by nebylo lepší důsledně trestat ty lepiče. Nedodržení bezpečné vzdálenosti je přestupek i podle platných zákonů, ale narozdíl od Německa je trestán velice zřídka. Přitom je na 1. místě v žebříčku příčin nehod.

+1/0
30.8.2016 19:30

P67a52v66e98l 60Š39e42s11t78á71k 3669320768

take doufam ze poslanci budou hlasovat rozumne a po schvaleni tohoto schvali i stejnou hladinku pro lyzare a vodaky ( dekuji autorovi za navrh) a treba by to mohlo vest i k povoleni jednoho piva pro ridice motorovych vozidel. Ukaze se ze se nic nezmenilo jen policie ztrati pravomoc sikanovat.

+7/−4
30.8.2016 12:45

S35t74a54n68i87s61l34a67v 35S37r96b86a 4595354308654

autor si zřejmě myslí, že i) snědl veškerou moudrost, a že ii) v senátu sedí jedličkův ústav. já sice na povolený alkohol mám názor, podle mého jde o pragmatismus, protože že si cyklista pivo je jisté, takže se musí nějak vyřešit, aby si mohl dát legálně, ale jde spíše o to, jak autor argumentuje-nevymyslel nic, než dítě předškolního vědku a přesto je v celostátních novinách. za co?

+5/−2
30.8.2016 12:44

L22u13b33o22m89í92r 16S72a75z35e96č76e42k 7699568185663

Autor se především mýlí! Nejde o silnice, jde hlavně o vinařské stezky které se budovaly potom zbytečně. Je to stále dokola, někdo řekne, že se Michlovi ztratilo kolo a na konci města z toho je, že ho Michl ukradl!

+1/0
30.8.2016 12:38

Z94d42e48n17ě66k 19Š43m40e23r23d82a 6780471361700

Co jsem četl, tak v návrhu zákona jsou i silnice třetí třídy.

+2/0
30.8.2016 12:41

P16a73v81e84l 17V96a55l68e62n50t45a 7741701407603

Tak mezi těmi cyklostezkami je někdy nutné i přejíždět, pohybovat se po nějakých vsích atd. Na silnici 3 třídy je minimální provoz a po 3 pivech bych neřekl že se nějak zvýší nebezpečnost cyklisty.

+3/0
30.8.2016 12:44

Z61d60e70n88ě81k 92Š59m19e13r45d38a 6780501851490

Jen tak na okraj: jak ten cyklista pozná, že je silnici třetí třídy a ne na silnici druhé třídy?

+2/−1
30.8.2016 13:00

Z63d41e94ň83k63a 58V90e18s81e94l87á 8689665317580

R^ To si taky říkám... Pokud si nenastuduje podrobně trasu předem, tak nemá šanci... :-/

0/−1
30.8.2016 16:39

P22e86t70r 59M71i47c13h75a94l 2200534221202

Ale pak je to jeho problém.

0/0
30.8.2016 16:49

S94t35a14n95i59s58l15a17v 95M30a54l21ý 8972289754

Ten kdo nyní jezdil opilý - bude i nadále. A ten kdo si dá cestou 1-2 desítky, se nemusí stresovat, že bude mít malou hladinku ! Dehydratace ničí ledviny a nepomůže jim ani pití čisté vody.

PS: Pivo je z pohledu svým složením pro tělo přirozené (téměř izotonický nápoj). Pití piva tedy nezatěžuje organizmus ani nedostatkem ani nadbytkem vody.

+2/0
30.8.2016 12:36

J15o28s43e68f 10Š30o49l49t19e82s 8634898500543

Takže podle vašeho názoru bychom vlastně měli pít pouze pivo. Nejste vy alkoholik?

+1/−2
30.8.2016 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.