Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Lavina jménem modré zóny dusí dopravu v Praze

Od dnešního dne se modré zóny v ulicích Prahy, které zapovídají bezplatné parkování, rozrostly do dalších čtvrtí. Systém zpoplatněných zón dělá ze skupiny lidí jednoho města občany druhé kategorie. V Praze se střetávají dva přístupy: páteřní silnice a tunely mobilitu podporují, modré čáry ji dusí, píše ve svém komentáři Pavel Švec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e12t89r 31Č20e77r17n15ý 8860328538592

Podle mne je to paskvil, který nic neřeší. v podstatě je to jen vydírání státem /městem/. Rv8-o

0/0
11.9.2016 9:33

K82a64r57e38l 63N16o66v34á25k 8920406392363

Autor zmiňuje mimopražské značky aut a usuzuje z toho, že se jedná o "náplavy", které jezdí do Prahy za prací. To není správná dedukce. Existuje opravdu mnoho lidí, kteří mají v Praze trvalé bydliště a nemají na značce A. Víte proč? Kvůli levnějšímu pojištění. A řada další neÁček v Praze bydlí v podnájmu.

Takže si troufám tvrdit, že se často jedná o rezidenty, nikoli o návštěvy.

A právě zavedením systému zón pak vidíte, kdo byl rezident a kdo nikoli. Přibylo volných míst, tj. "paraziti" odjeli. A opravdu to nebyli rezidenti :)

0/0
29.8.2016 10:23

Z78d27e26n47e19k 14S13o18l57a55ř 5714388622959

Nejsem si jistý argumentem, že lezou rezidentům-voličům dozadku. On totiž pražák k volbám moc nechodí a když už tak, tak od sedumdesáti nahoru. ;-D;-D;-D

0/0
27.8.2016 9:52

M11a65r36e66k 55P25r28c84h49a91l 3966220219849

nene, nejlépe uříznout a pak měřit. hlavně Praze tahat peníze, ale udělat něco pro ty, co peníze vozí - to nee:)))

0/0
25.8.2016 15:33

P34a92v39e71l 59K94r41e60u89z66i76g28e49r 7514350180859

Ještě že už do Prahy nemusím jezdit (autem)...

+1/0
25.8.2016 9:51

D98a11n19i65e68l 88P36a84n24e18k 6922761332500

Do dnes nechapu proc na Prasnem moste / Letna vznikly parkovaci garaze na ktere se hleda nekdo kdo se o ne bude starat... to jako se o to nemuze starat mesto??? Proc se tam hleda nekdo ze soukromeho sektoru? Mesto ma prostredky i moznosti se o to postarat

0/0
25.8.2016 9:23

K95a92r28e83l 64D26r98d77a 6673635497759

Sláva sobcům. Mám tady volné parkoviště. Parkují tady živnostníci bez ohledu na místní. Zajíždí sem Středočeši. Zvyšuje to provoz a hluk. Včera tady zase někdo vyjížděl s rachtavou dodávkou ve 3 ráno pod okny 250 bytů...

Modré zóny v podstatě nastavují pravidla tam, kde se na nějaké domluvy, ohleduplnost a dobrou vůli hrát nedá.

A jen tak mimochodem, kdyby byla celopražská zóna. Skutečně mohou Pražané naskákat do svých aut jako před 20 lety a rozjet se přes Prahu a do zaměstnání dojet včas?

Po tom, co se zavádí zóny, přestává jezdit čím dál tím víc řidičů, kolony v Praze jsou přitom stále stejné. Když vidím kolonu v Petrovicích a Uhříněvsi, mám pocit, že je "pro developry" pořád zajímavé stavět ekonomické bydlení na okraji Prahy, kde MHD nestíhá a auto to jistí. Takže kvete byznys stavebních firem, který sestřeluje ze silnic starousedlíky. Prostě, sláva sobců.

+1/0
25.8.2016 8:58

K68a88r36e74l 75D59r40d16a 6963215117299

Líní se mi, jak mají nákupní centra signalizaci volných parkovacích míst. To dostat do ulic. Na křižovatkách elektronické směrovky, kde jsou volná místa. ;-)

+1/−1
25.8.2016 8:44

T65o13m13á86š 45C86h47r82a65s26t79n34ý 2311674701903

Občanský protest proti zónám :)

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p296x100/14034921_10210180034206583_2384059365040652332_n.jpg?oh=504b123eeef097c0773b80dfe9c4fc37&oe=5845C745

+3/−3
24.8.2016 19:40
Foto

I85v30o 43P55e25t91e30r46k57a 4496415437469

No, spíš bych čekal nějakou divokou historku.

0/0
24.8.2016 21:08

B27o52h84u91s97l28a60v 23M22a42c79e25s65k19a 5511183129539

Dělení prostoru kdo kde může parkovat má za následek, že v jednom čase se míst v těchto zónách nedostává a v jiném čase naopak zóny zejí prázdnotou. Před 20 lety nebyla jiná možnost, ale dnes lze toto regulovat pružně cenou a brát ohled nejen na lokální obyvatele (to nejsou vlastnící ale jen voliči) ale také s ohleden ma návštěvníky, podnikatele městských částí. Města musí žít jinak začnou chátrat.

+2/−1
24.8.2016 19:23

J18i88ř49í 30Č76e76r54m14á72k 5820655398957

A ono to snad není pružně regulováno cenou? Každý "cizí" řidič je nyní postaven před dilema (či spíše trilema):

Máš na to stát ve fialové zóně celý den hned u Kulaťáku na metru za 40,- /hod? Mám. Fajn, tak si tam klidně stůj.

Nemáš na to, ale za 20,-/hod už bys parkoval? Fajn, tak to při cestě z Kladna zapíchneš už někde u Hadovky nebo Bořislavky a tu jednu dvě stanice tramvají k metru dojedeš.

Chceš stát úplně zadarmo? Fajn, tak si ale musíš popojet někam na Ořechovku nebo do dolní části Petřin, a tou tramvají se k metru projedeš o pár stanic víc.

Jak prosté.

+3/0
24.8.2016 22:43

D54a14n 46Č48e73r94n41o33h49o19r77s72k86ý 1622398589827

Jenže pokud jedeš k paní Vomáčkové ke Kulaťáku zrekonstruovat bytové jádro, tak máš trilema úplně jiné:

Máš na pokutu od měšťáků, když přijedeš z Kladna, zaparkuješ před domem, a v průběhu odnášky věcí do čtvrtého patra tě sejmou?

I když mě nesejmou a přeparkuju do fialové zóny, zaplatím za jeden den asi 300-400. Kromě toho, že budu každé dvě hodiny běhat k parkomatu, protože nemůžu zaplatit za celý den, rekonstrukce bude trvat v ideálním případě 3 týdny. To je už nějakých 7-8 tisíc korun paní Vomáčkové k rozpočtu.

Anebo se na to vys.... a paní Vomáčkovou nechat ve shnilé koupelně. Stejně tak fasády domů, střechy, výtahy...

Jak prosté

0/0
22.9.2016 1:59

F77r38a54n94t33i54š95e95k 75N17o46v92á54k 1766577829467

Ještě že do Prahy nemusím jezdit, neřku-li dokonce tam bydlet ...

+1/−1
24.8.2016 19:22

K34a20r29e70l 77C23h69y29t68r78ý 2706567883247

S autorem nelze souhlasit. Na Žižkově máme placené stání již několik let a jsem s tím spokojen.

A do zaměstnání to mám autem cca 15 minut, dopravou cca 40. Jezdím dopravou, protože nejsem hloupý sobec.

+8/−4
24.8.2016 19:19

P24e55t89r 15N36e83s10v31a59d49b51a 2974865936399

Bydlel jsem 5 let na Vinohradech a zóny byly úplně k ničemu. Nedostatek mist pro rezidenty, mnohdy se parkoval tak tak na hranici pravidel a třeba i jednu stanici tramvají od domu.

+3/0
24.8.2016 19:27
Foto

P93ř41e29m89y50s37l 29O39n21d10r25a 6840755631744

Taky bydlím na Žižkově a krom okurkové sezóny jako jsou letní prázdniny a Vánoční svátky nemám šanci po páté hodině zaparkovat u domu. Když si vzpomenu na situaci před zavedením zón, tak je situace velmi podobná, ne li stejná. Jednoduše za to může fakt, jak píše autor článku, že parkovacích karet je již dávno vydáno více, než je fyzických parkovacích míst.

A to ještě spoustu lidí čeká po dovolené překvápko ve schránce s názvem "Nový ceník parkovného", kde se praví, no sice už nezaparkujete v Holešovicích, v Karlíně ani na Palmovce, ale zato vám zvedneme roční parkovné ze 750 Kč na 1200 Kč.

Nejvíc mě na tom ale rozčiluje skutečnost, že při zavádění parkovacích zón na trojce se nějaký superúředník z magistrátu strašně intenzivně dušoval, že celá Praha nikdy nebude zpoplatněná, a prosím, už je to skoro tu, a tam kde se dnes neplatí, tak za 5 let bude.

+2/0
24.8.2016 20:50

R32a47d64i71m 30Z97w46i13e60n78e29r 1788355748881

Souhlasím s komentářem, místo skutečné snahy o dopravní řešení jen silniční omalovánky a kasírování.

Dle sdělení městských částí pro parkoviště chybí veřejné pozemky, ale když tyto pozemky město mělo, tak se jich nevýhodně v minulosti zbavovalo. A myšlenka, že by město (městské části) dnes pro nutná parkoviště pozemky koupilo ze soukromých rukou je pro úředníky zcela nepřijatelná.

Co se týká Prahy 5, tak ta celkem nedávno ukázala jak umí nesmyslně vyhazovat finanční prostředky - nákupem obřích betonových truhlíko-jímek a vyhazováním dalších peněz za jejich přemísťování sem a tam (předpokládám, že tam kde momentálně má tyto přebytky uskladněné, by rovněž místo nich mohlo nějaké auto parkovat, ty "truhlíky" moc stohovatelné nejsou).

Město by rovněž mělo upravit, v souvislosti s novou bytovou a administrativní výstavbou, i požadavky na více parkovacích míst (nejlépe v suterénních garážích) nových bytových a kancelářských domů.

A odpovědní politici by se měli zamyslet nad tím, co se bude dít až ty omalovánky překročí hranici Prahy do dalších obcí a měst až k hranicím republiky? Přeci když přespolní nemá právo parkovat v Praze, tak pro by pražák měl mít právo parkovat v Dolních Loučkách, nebo v Hrádku nad Nisou.

+8/0
24.8.2016 19:19

J73a47n 51V66o48j85t94í25š77e14k 6212981335666

Město ty požadavky upravuje stavebníma předpisama, který zrovna začly platit nový.

0/0
24.8.2016 23:39

R84u24d12o21l93f 71H91r38a68z97d90í13r34a 1675609913308

Myslim, ze to muzete jen na smisene zone. Na ciste modre nemuzete ani za penize. Tudle debilitu dovedli k dokonalosti na P7. Placenych zon je malo.a jsou nacpane a ciste modre zeji prazdnotou, zejmena kolem Technickeho muzea.Rv

+2/0
24.8.2016 19:07

P88e19t85r 88N36e82s81v47a16d36b31a 2864665196989

Miliony za nic! Kdo z Vás to má?

0/0
24.8.2016 19:07

J22a45k74u63b 26D67o41l12a96n45s77k52ý 5747440614367

5 kilometrů do práce jede MHD 40 minut s dvěmi přestupy? Prosím o konkrétní příklad. Jinak za 50 minut jste tam pěšky a ještě ušetříte za fitko.

+5/−2
24.8.2016 19:03

M64a84r83t31i88n47a 76M57o41u29d72r86á 7440693516129

to je nejspíš oklikou přes Českou Třebovou ...

+3/−2
24.8.2016 19:05

J88a91n 89D87l92o95u75h62ý 8576160883530

Ne. to je systém dopravy v Praze. Na okraji někdy musíš do centra a pak z centra.

+3/0
25.8.2016 9:03

T58o40m17á12š 54Z10e66m11a82n 3865198744675

Ale jo, Libuš - Polyklinika Modřany je +- stejně pěšky jako sockou.

Spíš znám případy, kdy autem je to do 30 minut (25-27) a Sockou 65-75...

0/−1
24.8.2016 19:22

J27a32k96u93b 54D66o36l93a74n63s81k53ý 5727430674197

Tak jasně, nebavíme se o dojíždění z Kolína :-P

A Libuš - p. Modřany je busem bez přestupu 8 minut. To není moc dobrý příklad.

+1/0
24.8.2016 19:42

T31o73m82á57š 33Z97e10m21a70n 3415448134495

Jo? Autobusem k Nemocnici a pak Busem do Modřan.

Libuš je trochu větší než jen až na jihu u Gen.Šišky..

+3/0
24.8.2016 19:48

J29a11k82u25b 30D74o73l77a67n12s48k62ý 5597820764357

A to jsem měl tušit jako jak? Říkal jste Libuš, tak jsem to bral jako zastávku Libuš, nikoliv jako městskou část. Libuš je, samozřejmě, velmi široký pojem...

0/0
24.8.2016 23:20

D58a81n65i97e90l 60P23a36n26e44k 6282311842330

K tem zastavkam si propoctete jeste dobu nez k ni dojdete a dobu cekani nez bus prijede a dobu nez dojdete od zastavky do zamestnani. Pripocist cestu busem + pripadny prestup. To cele Vam dela dobu cestovani do zamestnani.

Vzdy me nadchli lidi co pisou no jo ono to trva jen 10minut. Ale 10minut ciste jizdy kdy uz jste v MHD. Ale co ten cas nez prijede a nez tam dojdete. To muze byt klidne + 10 - 15min dalsich. Takze z 10min mate uz dvojnasobek casu ne li vic.

+2/0
25.8.2016 8:43

J22i32ř32í 53H55u61d98e38c 4512681929402

A na kole?

0/0
25.8.2016 11:56

K62a70r43e94l 72D24r33d85a 6213585787149

Dělal jsem na Chodově u metra. Z Hájů jsem byl autem u kanceláře za 10 minut. Jinak 10 minut pěšky na autobus na metro, 2 stanice metrem, 10 minut z metra a k tomu nějaké to čekání. 30 minut jen to hvízdne. ;-)

+2/0
25.8.2016 8:42

J58a67n 86D55l97o85u55h52ý 8926440883260

pokud jsou oba cíle na metru, pak to jde. Někdy to je rychlejší,než autem. Zkuste jet ale z Chodova do Stodůlek.. ;-)

0/0
25.8.2016 9:05

B39o16h37u24s36l29a39v 96M14a59c97e51s91k30a 5701143969989

Modrými zónami v podstatě zastupitelé lezou rezidentům =voličům do zadku a zapomínají na ty co je živí (tedy nejen volí) tj. majitelé obchodů a restaurací a taky zapomínají na zaměstnance firem, co je řiví.

Podle mě v období responsivních webů a kamer by bylo logické, aby park. místa byla regulována cenou. Modrá zóna nebo jakákoliv jiná diversivikace je hloupost a přežitek. Měl by to celé řídit magistrát (tj s ohledem na návštěvníky města a podnikatele) a nejen každá městská část extra, která se chová poplatně voličům.

Např.: Snížený poplatek za rezidenční parkovací kartu.

1 hodina pro hosta zdarma protože si vážíme, že nakupuje nebo utrácí v místní restauraci a jiná cena předplaceného parkování pro firmy a jejich zaměstnance.

+2/−2
24.8.2016 18:57

E21r63i52k 28S93v87o74b52o40d65a 1223508474288

Osobne myslim, ze by se mely ty zony totalne bojkotovat. Tisice spatne parkujicich aut denne nemuze zadny system ani urednici zvladat resit

+4/−2
24.8.2016 18:51

P80e27t65r 66N86e19s58v91a29d80b98a 2974695456639

Už vám někdy odtáhli auto?

+2/0
24.8.2016 19:08

M76a25r51t54i93n 32P35i72š20t21o48r49a 8828888736849

Stačí, když budete mít denně 5% šanci, že dostanete pokutu, a brzy si to rozmyslite.

+2/0
24.8.2016 20:51

J63a22n 78V69o74j64t13í26š87e49k 6292431705286

Ten systém je automatickej, takže hodně štěstí s přechytračenim počítače.

+1/0
24.8.2016 23:41
Foto

B95r28o39n88i62s50l69a95v 53G94a55b53r54y55š 2482699741

IAD dusí Prahu už hodně dlouho... ;-D Ale to by museli být řidiči aut sebekritičtí a to oni jaksi nejsou. Když je vzrušuje stát v kolonách a dlouhé minuty hledat parkovací místo, tak ať si to užijí. :-)

+4/−2
24.8.2016 18:43

K12a54r95e45l 84F89r74a87n22ě21k 3358653537135

Jak se dnes pozná, že auto je mimopražské?;-D

+8/0
24.8.2016 18:33

P90e12t91r 25N30e19s93v36a32d24b66a 2684835246319

Podle RZ samozřejmě.

0/−4
24.8.2016 19:09

T19o57m77á28š 73Z27e88m73a81n 3205378634105

..ne

+4/0
24.8.2016 19:24

P50e39t44r 39N98e91s63v51a62d40b27a 2594805756319

A podle čeho teda?. Jediný kdo potřebuje tyto udaje je policice a ta si podle RZ zjistí vše co potřebuje.

0/0
26.8.2016 11:08

P81e77t26r 16K59a66r12a62f57i47á79t 3850127376190

Každý majitel či uživatel auta, jakmile otočí klíčkem v zapalování, plní státní kasu daněmi (spotřební daní z PHM a olejů, DPH z koupě a oprav auta, silniční daní, mýtem atd.) a to tolik, že pokryje nejen výstavbu nových silnic, ale také údržbu těch stávajících (hodně přes 200 GKč ročně) .Tyto peníze se dohromady a zcela do automobilismu nevracejí a jsou mnohdy rozfrcány za nesmysly (např. dávky pro nemakačenka atd.). Čili peněz na stavby parkhausů, P+R, metra, S-Bahn je dost a dost přímo od automobilistů. Ale motorista a automobilista je dojnou kravou, tak mu ještě život znepříjemníme, že. To je filozofie dnešních politiků. V principu nejde ani o ekologii či skutečnou regulaci, ale jen o odrbání určité skupiny obyvatel, co to jde. Místo těch nesmyslných pindů proč a jak měli naši "zastupitelé" konat - stačí se podívat da SRN, jak má fungovat doprava ve velké aglomeraci. Fungující systémy MHD, S-Bahn, P+R u stanic pravidelné intervalové a spolehlivé dopravy (U-Bahn, S-Bahn) za "lidové ceny" či zdarma. Kdepak v Čechách. Za skoro 30 let tržního hospodářství to ti naši lumeni nedokázali skutečně vyřešit, pouze vymyslet modrý mor a bít se v prsa, jak věc "vyřešili". Za tu dobu dokázali Němci z ruin vybudovat jednu z nejsilnějších ekonomik světa včetně funkčního řešení dopravy v každém větším městě včetně velkoměst mnohem větších než Praha. Už chápu, proč za války Čechům říkali "untermensch". Chováme se tak dodnes, neschopní balíci bez vize, bez schopností vizionářských řešení, bez schopnosti něco dělat pro blaho všech. Nedivím se potom, že mladí lidé hledají cesty, jak z tohoto absurdistánu odejít jinam, kde se chovají racionálně a slušně.

+12/−2
24.8.2016 18:26

D14a92v54i93d 84T92y78k37a69č 6908603796555

Pekne, ale v dnesnim Nemecku tu vizi nejak postradam. Resp., to co ma jako vizi jejich politicke spicky povazuji za dalsi pokus (potreti za sto let) zlikvidovat Evropu. Takze podobne prispevky vyzvihujici Nemce do nebes povazuji jako plivanec do tvare neagresivnim narodum.

+5/−1
24.8.2016 18:29

P27e59t67r 92K50a66r91a14f93i31á14t 3420477756860

Nevím, jak to souvisí s tím, že ve velkoměstech SRN funguje systém VHD a návaznost na individuální dopravu, na rozdíl od těch zparchantělin v Praze. Např. v Dresden lze zaparkovat v centru (cca 5 min chůze od Frauenkirche a Semperoper) za celých 5 Eur/den v parhausu a světe div se, je soukromý. Při průměrném německém platu, a to budu hodně, ale hodně konzervativní, 3 000 Eur by taková cena v ́centru Prahy musela být asi 2 Eura/den (v paritě kupní síly vzhledem ke mzdám v ČR), tedy suma, za kterou se bude parkovat v modré zóně na P6 pouhou hodinu!!! A pak kdo je větší lump a zloděj, zda "agresivní" Němci nebo "mírumilovní" Češi! Vítejme ve zlodějské zemi zvané ČR!

+3/−1
24.8.2016 18:44

D90a29v16i60d 24T53y35k34a14č 6858893386125

A co je to platne, kdyz 3x za sto let zlikviduje sve sousedy, potazmo cely svet? Nemam rad podobna srovnavani.

+1/−1
24.8.2016 18:58

P50e56t24r 98K86a56r44a96f79i85á44t 3450447156200

Nevím,jak to souvisí se schopností Němců vyřešit VHD a IAD ve velkých městech, která jsou na rozdíl od matičky Prahy "user friendly" ale když už se tak rád hrabete v historii, zkuste si o příčinách I. a II. světové války a důvodů, proč k nim došlo, nastudovat něco jiného než příručky z dob PŠM (politického školení mužstva) v bývalé ČSLA nebo učebnic dějepisu z dob minulých. Ono chování GB, F atd. a dokonce i ČSR nebylo zrovna úplně košer, o SSSR a Stalinovi radši nemluvit. Ale jak se říká, dějiny píší vítězové. Co se týče nynější imigrace, to je v první řadě důsledek rozpadu koloniálního systému po WWII a dále se právě Německo stalo obětí svého vlastního úspěchu. Kdyby tam byly soc. dávky a jiné benefity srovnatelné s tzv. "ve WWII vítěznou" žebráckou ČR, tak se tam ti bubáci nepohrnou stejně jako k nám, i kdyby si Angela burku oblékla. Vidíte to kolego poněkud zjednodušeně.

+1/−1
24.8.2016 19:20

D70a50v60i47d 27T91y45k49a84č 6988643126915

Mate pravdu. Ja to vidim velice jednoduse. Fungujeme jako kolonie Nemecka. A cim dele bude fungovat EU v dnesni podobe, tim horsi to pro nas bude. Vase poucovani a upozornovani na co se mam v historii zamerit mi prijde hloupe. Myslite, ze nevim o Mnichovske "dohode" a rozdeleni Evropy po II. svetove? Asi jste to musel udelat. Nekterym dela podobne "zvysovani" ega dobre.

+1/0
24.8.2016 19:27

D35a63n17a 60T37e88n62z46l16e14r 5550902405883

Průměrný německý plat 3000 Euro? ;-D Jsou lidi, co musí vyjít se 700 euro a mají navíc desetinásobné ceny energií a vůbec služeb, než máte vy.

0/−2
24.8.2016 19:14

P21e42t71r 24K78a48r25a62f62i34á52t 3210207156160

Před dvěma dny jsem nakupoval v Regensburgu v Bavorsku. Parkoviště zdarma (žádný modrý mor a podobné hovadiny), za 40 éček mám večeře pro tři lidi na tři dny. To je hodně?

+3/0
24.8.2016 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.