- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za pozůstalou rodinu bych byla ráda, kdyby tu nikdo nevyvozoval závěry dle fotografií a nepsal čí to byla vina, je snadné označit někoho, kdo mezi námi už není a svalit na něj vše. Kluk co miloval svou rodinu, přátele, motorky, ... tu už není a nic na světě to nezmění. My milovali jeho a některé vaše komentáře a závěry jsou hnus!
kdykoliv nyní pojedete odpoledne nebo přes víkend mezi Blanskem a Lipůvkou, dávejte si pozor, motorkáři tam jezdí jak bezmozci, předjíždějí i v zatáčkách (kam nevidí), jedu 80-sát autem, týpek mě cca 130 předjíždí v zatáčce, někdy až lítají jiskry od stupačky a v protisměru se objeví auto, tak to rychle zalomí před moje auto, kdyby se tam objevil podobný trouba - je po nich, zkrátka ohrožují i lidi v autech a cyklisty na životě, policie to ví, ale nekoná, děs běs
(PS - taky jezdím na motorce()
Řidičáky pro nezletilé
Věková hranice pro získání nejmenšího řidičského oprávnění, tedy AM pro mopedy a malé motocykly s rychlostí do 45 km/h, zůstala na 15 letech. Autoškoly si za tento řidičský průkaz účtují od necelých 5000 Kč až po téměř 7000 Kč, dle regionu a velikosti autoškoly.
Druhým řidičákem na motorku je sk. A1, kterou je možné získat v 16 letech a tato opravňuje řídit motocykly s objemem do 125 cm3 a výkonem do 11 kW. Ceny řidičáků jsou stejné jako v případě skupiny AM.
Před rokem 2000 bylo možné v 17 letech získat plnou skupinu A a řidičák na traktor, dnes v tomto věku zůstává možnost získání řidičského průkazu na traktor sk. T, a nově řidičský průkaz sk. B1, což jsou tří a čtyřkolové vozy s hmotností do 550 kg a rychlostí od 45 km/h. Řidičský průkaz sk. B1, je podobně jako u skupin C1 a D1 velmi obtížné získat z důvodu malé rozšířenosti a absence takových vozidel v autoškole Nám se podařilo vyhledat jednu pražskou autoškolu, která kurz na sk. B1 nabízí za 7000 Kč. Řidičský průkaz na traktor stojí přibližně od 8 do 10 tisíc korun českých, v případě rozšíření řidičského oprávnění ze sk. B na sk. T je výcvik přibližně o 2000 Kč levnější.
Jízda v automobilu je nebezpečná, natož řídit motorku. Každý z těchto řidičů může udělat chybu. Je více pravděpodobné, že střet motorka - automobil, více devastující zranění má řidič motorky. Nemám přehled kteří řidiči statisticky víc dělají chyby. I já jsem se dostal málem do problému s motorkou a opravdu to nemuselo skončit dobře. Byla tma, silnice o dvou pruzích jedním směrem. Začínám předjíždět cca 80.km/h, ve špíglu vidím dvě světla, říkám si, ty jsou ještě daleko. Pomalu začínám přejíždět z pruhu do pruhu a tu vedle mne profrčí motorka. Kde se tam vzala??? Její světlo splynulo s ostatníma a průser byl málem na světě. I po takové době, mi z toho není dobře. Pokud se světlo motorky nebude odlišovat od světla automobilu, bude opravdu kruto motorkářům a smutno řidičům automobilům. To je jedna věc. Ta druhá - uvažovat. Motorka má skoro raketové zrychlení a takové zrychlení nemusí byt včas zaznamenáno ostatnímy.
Dva mladíci bez předvídavosti se potkali na silnici...
Kdyby jel 70 tak se mu nic nestane vina na strane motorkare
Stane.
Zemřete i na kole při pomalejší rychlosti.
Stanovit vinu z nějaké fotografii je krajně přihlouplé.
Jak muze byt sedmnactilety motorkar ? V Nemecku neni mozne bez dobrych zkusenosti sednout na motorku. Tady / jsem v Nemecku ) jsou na to prisna pravidla se jen tak na motorku nekdo nedostane.
na určité motorky lze získat řidičák dříve než v 18
Z obrázků to vypadá jako by ten pick-up chtěl odbočit doleva a motorkář ho trefil do boku, ale těžko říci zda to tak bylo.
Ale 17 leté dítě na motorce a další v autě, z toho mrazí...
Řidičák na motorku můžete mít od 15 let. I když na objemově slabší, ale stejně i takové dovedou jezdit dost rychle.
V 19 letech může mít řidič už lecos naježděno.
Věk bych nebral zas jako nějaký stěžejný problém.
Pro vyšetření bude rozhodující, jak v pick-upu provedl vlastní akt odbočení a kolik naměří rychlosti motorky.
S odbočováním do leva na rovných silnicích mám po desetiletí velmi špatné zkušenosti.
I když dáváte znamení o změně směru - ti zezadu si nezřídka neuvědomí, že odbočujete, leckdo si myslí, že "visí" zapnutý blinkr apod.
A na rychlé silnici celý proces jako do leva odbočující řidič nezřídka nestačíte uhlídat. Ti co se přibližují zezadu, protože jste už u středu vozovky, jsou nezřídka schování v mrtvém bodu zrcátka a prakticky ho "najdete" až když je kousek vedle. A pokud jste již natočení na odbočení, zpravidla zpětné zrcátko zobrazuje již prostor za silnicí