Diskuze

Zápisník: Osmdesátka je na zúžené dálnici D1 příliš, ještě zpomalme

Policejní statistika ukazuje, že jsou zúžení na opravované dálnici D1 magnetem na nehody. Zatímco letošní průměr mezi Prahou a Brněm je 3,6 nehody na kilometr, v místech zúžení řidiči bourají až pětkrát častěji. Jakub Pokorný, jeden ze spoluautorů článku MF DNES o nehodách na dálnici D1, zvažuje ve svém zápisníku, že by pomohlo snížení rychlosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

M91a30r82e86k 98B76e34n21d94a

29. 8. 2016 15:33

Á, pan Pokorný, známý autor demagogických nesmyslů na objednávku. Zpomalme na dálnici, zakažme legální zbraně. Co bude příště? Už teď se těším na Váš další koblihový článek

1 0
možnosti
FS

Všechno je o schopnostech. Autor článku je zjevně na hranici schopností vůbec řídit auto a chce kázat jiným jejichž schopnosti nekončí šlapaním na pedály. Pan autor se asi bude divit, ale levým pruhem každý den předjíždí desetitisíce aut a nemají s tím problém. Často i rychlostí vyšší než 80. A jatka se nekonají. Sám nemám problém jet levým pruhem ve zůžení výrazně rychleji. Jezdím tam několikrát týdně bez jediného problému. Ale já umím držet přímý smět a vím jak široké mám auto. A neriskuju. Jsou místa kde jsou svodidla tak zvlněná, že radši pár set metrů počkám, pokud vidím, že ten kamioňák předemnou každu chvíli přejede koly do vedlejšího pruhu... Btw to to nemůžou ty lepmplové rovnat?

2 0
možnosti
LB

NEUVĚŘITELNÉ... Rv

Viz. „Jízda těmito „proužky“ je však skutečně obtížná. Vlastně připomíná počítačovou hru, jestli se trefím mezi autobus a mobilní zábranu. Sláva, zase se to podařilo. Jenže na rozdíl od hry jde tady občas o život, protože je to naživo."

Tak především, pane autore - pokud Vám 80 km/h přijde hodně (neb voláte po jejím snížení), tak si dovoluji upozornit, že jde o rychlost MAXIMÁLNĚ POVOLENOU. Nikdo Vás nenutí jí skutečně využívat a oněch 80 km/h opravdu jet. Pokud Vám v této rychlosti přijde předjíždění nebezpečné, pak prostě zpomalte, není nic jednoduššího.

A nebo ještě lépe - ani předjíždět ony nákladní vozy Vás ve zúžených úsecích nikdo nenutí. Můžete jet v klidu za nimi a vyčkat konce opravovaného úseku. Bez rizika, bez nervů.

Pokud Vám ani jedno z těchto dvou jednoduchých pravidel nedošlo (což asi nedošlo, neb jste byl puzen touhou napsati tento blog), pak je na zvážení, zda můžete disponovat řidičským oprávněním, protože někoho takového potkat na silnici, to bych se bál. Nechci být hrubý, tedy nebudu rozvádět, čeho by Vás krom ŘP ještě mohli/měli zbavit..

2 0
možnosti
PH

P24e51t25r 47H89a43h71n

22. 8. 2016 7:34

Jo, nejlepší by tam bylo nařídit couvat! Není to o rychlosti, ale o pozornosti v koloně!

1 0
možnosti
JP

J49o89s80e29f 36P36e85t97k88a

21. 8. 2016 12:39

Pozoruji, že diskuse se vede pouze ohledně pruhů na dálnici. Je třeba si uvědomit, že např. u nás, kde žiji (okres Písek), jsou mnohde silnice 2. třídy stejně široké jako pravý jízdní pruh dálniční uzavírky, a je na nich obousměrně povolena rychlost 90 km/h. Je běžné, že na nich potkám širší vozidlo (zemědělská nebo lesní technika) a jsou zde i místa, kde jeden musí zastavit na krajnici, nebo dokonce i někam couvnout. Není zvláštností, že protijedoucí osobáky se boky míjí těsně a pravými koly "práší" krajnici. Nepamatuji, že by zde kvůli úzké vozovce došlo k dopravní nehodě. Minulý týden jsem jel po D1 z Brna do Prahy. Uzavírka tuším na 168 a 132 km. Vozidlo BMW320 - i levý pruh je dostatečně široký na bezpečné předjíždění. Nevyčítám nikomu, pokud se na to necítí, že jede pomaleji v pravém širším pruhu. Ale účelově snižovat rychlost je podle mě nesmysl, brzda provozu, prodlužování front a doby popojíždění před uzavírkou.

2 0
možnosti

V61a76š90e51k 62Ř79í83h64a

21. 8. 2016 11:54

Rychlost pod 80 km/h to neřeší. Já bych spíž v dostatečné vzdálenost před omezením zakázal předjíždět. A hlavně vyhodil ministra dopravy, protože největším problémem je že se opravy neplánují. Viz omezení u Berouna. Nejprve se udělá uvazívka kvůli novému asfaltu následně se na týden pustí auta a po týdnu se znova postaví to samé omezení kvůli novým svodidlům.

Co vím tak na to lidi z Berouna už několikrát upozorňovali, ale ANO media vše řádně zcenzurovala.

1 0
možnosti
MJ

Osmdesát je fajn, já spíš nechápu, proč tím levým pruhem jezdí široká auta jako velká SUV, která se mezi zábranu a náklaďák nevejdou a zdržují úzká auta.

1 1
možnosti
MV

No nevím, ale s BMW X5 i s Multivanem se tam krásně vejdu. Nechápu lidi, co nevědí, jak velký je jejich auto...

2 1
možnosti

Možná by řidiči mohli jet 10 nebo couvat. Snad to pomůže.

4 0
možnosti
PR

uz davno pred zacatkem one nekonecne opravy D1 mely stat nasledujici 2 komunikace, tim by se snizil celkovy pocet vozu jedoucich po D1 nejen v prubehu oprav ale i do budoucna a tak by byla mnohem prujezdnejsi

1. R35 - Mohelnice - Opatovice nad labem - aby doprava jedouci ze vsech koutu stredni a severni moravy a z polska vedla severni cestou

2. R43 Brno - Svitavy - aby se cast dopravy jedouci do cech vedla tez tudy a napojila se na R35

4 0
možnosti
RN

Mě opravdu štve, že na pražském okruhu je omezení 100 a v tunelech 60 proč, nikdo tam nic neopravuje nikde žádná bouračka, proč šikanujete řidiče?

5 0
možnosti