Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zápisník: Osmdesátka je na zúžené dálnici D1 příliš, ještě zpomalme

Policejní statistika ukazuje, že jsou zúžení na opravované dálnici D1 magnetem na nehody. Zatímco letošní průměr mezi Prahou a Brněm je 3,6 nehody na kilometr, v místech zúžení řidiči bourají až pětkrát častěji. Jakub Pokorný, jeden ze spoluautorů článku MF DNES o nehodách na dálnici D1, zvažuje ve svém zápisníku, že by pomohlo snížení rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a53r44e51k 31B40e14n64d98a 4920570739

Á, pan Pokorný, známý autor demagogických nesmyslů na objednávku. Zpomalme na dálnici, zakažme legální zbraně. Co bude příště? Už teď se těším na Váš další koblihový článek

+1/0
29.8.2016 15:33

F85e82r18d10i36n57a92n59d 55S47l92a71v82í53k 1975112222989

Všechno je o schopnostech. Autor článku je zjevně na hranici schopností vůbec řídit auto a chce kázat jiným jejichž schopnosti nekončí šlapaním na pedály. Pan autor se asi bude divit, ale levým pruhem každý den předjíždí desetitisíce aut a nemají s tím problém. Často i rychlostí vyšší než 80. A jatka se nekonají. Sám nemám problém jet levým pruhem ve zůžení výrazně rychleji. Jezdím tam několikrát týdně bez jediného problému. Ale já umím držet přímý smět a vím jak široké mám auto. A neriskuju. Jsou místa kde jsou svodidla tak zvlněná, že radši pár set metrů počkám, pokud vidím, že ten kamioňák předemnou každu chvíli přejede koly do vedlejšího pruhu... Btw to to nemůžou ty lepmplové rovnat?

+2/0
22.8.2016 22:24

L25u14k90á57š 80B78r25a53n11d20e19j44s 2983905971481

NEUVĚŘITELNÉ... Rv

Viz. „Jízda těmito „proužky“ je však skutečně obtížná. Vlastně připomíná počítačovou hru, jestli se trefím mezi autobus a mobilní zábranu. Sláva, zase se to podařilo. Jenže na rozdíl od hry jde tady občas o život, protože je to naživo."

Tak především, pane autore - pokud Vám 80 km/h přijde hodně (neb voláte po jejím snížení), tak si dovoluji upozornit, že jde o rychlost MAXIMÁLNĚ POVOLENOU. Nikdo Vás nenutí jí skutečně využívat a oněch 80 km/h opravdu jet. Pokud Vám v této rychlosti přijde předjíždění nebezpečné, pak prostě zpomalte, není nic jednoduššího.

A nebo ještě lépe - ani předjíždět ony nákladní vozy Vás ve zúžených úsecích nikdo nenutí. Můžete jet v klidu za nimi a vyčkat konce opravovaného úseku. Bez rizika, bez nervů.

Pokud Vám ani jedno z těchto dvou jednoduchých pravidel nedošlo (což asi nedošlo, neb jste byl puzen touhou napsati tento blog), pak je na zvážení, zda můžete disponovat řidičským oprávněním, protože někoho takového potkat na silnici, to bych se bál. Nechci být hrubý, tedy nebudu rozvádět, čeho by Vás krom ŘP ještě mohli/měli zbavit..

+2/0
22.8.2016 15:59

P10e40t68r 66H72a32h52n 1103749846598

Jo, nejlepší by tam bylo nařídit couvat! Není to o rychlosti, ale o pozornosti v koloně!

+1/0
22.8.2016 7:34

J71o68s76e42f 12P52e10t76k52a 7827373118396

Pozoruji, že diskuse se vede pouze ohledně pruhů na dálnici. Je třeba si uvědomit, že např. u nás, kde žiji (okres Písek), jsou mnohde silnice 2. třídy stejně široké jako pravý jízdní pruh dálniční uzavírky, a je na nich obousměrně povolena rychlost 90 km/h. Je běžné, že na nich potkám širší vozidlo (zemědělská nebo lesní technika) a jsou zde i místa, kde jeden musí zastavit na krajnici, nebo dokonce i někam couvnout. Není zvláštností, že protijedoucí osobáky se boky míjí těsně a pravými koly "práší" krajnici. Nepamatuji, že by zde kvůli úzké vozovce došlo k dopravní nehodě. Minulý týden jsem jel po D1 z Brna do Prahy. Uzavírka tuším na 168 a 132 km. Vozidlo BMW320 - i levý pruh je dostatečně široký na bezpečné předjíždění. Nevyčítám nikomu, pokud se na to necítí, že jede pomaleji v pravém širším pruhu. Ale účelově snižovat rychlost je podle mě nesmysl, brzda provozu, prodlužování front a doby popojíždění před uzavírkou.

+2/0
21.8.2016 12:39

V84a81š56e81k 49Ř20í47h12a 2723443528672

Rychlost pod 80 km/h to neřeší. Já bych spíž v dostatečné vzdálenost před omezením zakázal předjíždět. A hlavně vyhodil ministra dopravy, protože největším problémem je že se opravy neplánují. Viz omezení u Berouna. Nejprve se udělá uvazívka kvůli novému asfaltu následně se na týden pustí auta a po týdnu se znova postaví to samé omezení kvůli novým svodidlům.

Co vím tak na to lidi z Berouna už několikrát upozorňovali, ale ANO media vše řádně zcenzurovala.

+1/0
21.8.2016 11:54

M42i54c36h92a60l 89J82a95r28o52š 7844330772175

Osmdesát je fajn, já spíš nechápu, proč tím levým pruhem jezdí široká auta jako velká SUV, která se mezi zábranu a náklaďák nevejdou a zdržují úzká auta.

+1/−1
20.8.2016 20:33

M91a98r23t55i64n 72V38l38á80š89e75k 2702591630461

No nevím, ale s BMW X5 i s Multivanem se tam krásně vejdu. Nechápu lidi, co nevědí, jak velký je jejich auto...

+2/−1
21.8.2016 11:40

V57a98š34e34k 73Ř69í96h73a 2833913918542

Tak to asi těžko BMW X5 má 2,2 metrů bez zrcátek většina omezení je na přesně 2,2 metrů na D1 a D5 jsou i 2,0 metry. Kde máte ty zrcátka.

To nemluvím o tom že asi sotva jedete celou dráhu bez mírného vybočení.

Pak není divu že kvůli podobným tupcům kamiony musí brousit svodidla.

+1/0
21.8.2016 11:46

M15a20r42t96i32n 14V42l28á48š87e26k 2782791380131

K čemu potřebuju zrcátka, když si můžu zapnout zadní kameru??? Jednoduše na omezení zrcátka sklopim (dělá se to samo, stačí zmáčknout čudlik) a sama se i zapne kamera a podle tý vidim kolil mám prostoru. Pokrok nezastavíš...

0/−2
21.8.2016 11:49

V73a45š27e89k 40Ř28í58h69a 2523603988132

Prvně boční zrcátka nejsou jen pro pohled do zadu. To každý inteligentní člověk ví. Druhak porušujete tak předpisy dopravního provozu, ale jak cítím z odpovědí tak vy jste tím tipem řidiče, pro kterého jsou předpisi jen hadrem na holi.

+1/0
21.8.2016 12:00

M46a94r35t39i63n 72V27l33á28š48e91k 2522651270451

Pro vás jsou zase předpisy co se týče pravopisu adi hadrem na holi. Nicméně přední i zadní kamera vyhodnocuje jízdní dráhu, takže vám jednoduše ukáže jestli se tam vejdete nebo ne. Ale pro vás jsou asi ty vaše předpisi víc než selský rozum...

0/−1
21.8.2016 12:03

L97u68b81o54m53í45r 66S33a37z65e11č60e35k 1551503880454

Teď jsi si pěkně naděl do bot! Ty pravopise!

0/0
21.8.2016 15:22

M33i10c94h32a22l 58J62a15r61o15š 7844350532735

Tak dobře, opravím to na "proč jezdí levým pruhem auta, jejich řidiči nevěří, že se vejdou mezi náklaďák a zábranu".

+1/0
21.8.2016 11:47

M33a23r81t60i10n 70V15l55á67š79e70k 2972721610211

To je správná otázka :) Kolikrát tam tápe i maník v Cliu nebo Fiestě... :D

0/0
21.8.2016 11:50

V91a77š76e58k 56Ř29í65h31a 2223843208282

Já si myslím, že prvně to bylo dobře. Kolikrát jsem zažil, že maník v SUV musel kvůli kamionu zajet do značení a pak jej rozházel tak že tam nebyli ani deklarované rozměry.

0/0
21.8.2016 12:02

B49o90r39i80s 97Š82i90r77o47k52ý 4935496281399

Možná by řidiči mohli jet 10 nebo couvat. Snad to pomůže.

+4/0
20.8.2016 17:38

P77a41v25e60l 23R84e11z92n69i37c17e75k 3965544664902

uz davno pred zacatkem one nekonecne opravy D1 mely stat nasledujici 2 komunikace, tim by se snizil celkovy pocet vozu jedoucich po D1 nejen v prubehu oprav ale i do budoucna a tak by byla mnohem prujezdnejsi

1. R35 - Mohelnice - Opatovice nad labem - aby doprava jedouci ze vsech koutu stredni a severni moravy a z polska vedla severni cestou

2. R43 Brno - Svitavy - aby se cast dopravy jedouci do cech vedla tez tudy a napojila se na R35

+4/0
20.8.2016 15:12

R69o75s89t51i65s63l37a97v 72N24í81d83l 2739484825375

Mě opravdu štve, že na pražském okruhu je omezení 100 a v tunelech 60 proč, nikdo tam nic neopravuje nikde žádná bouračka, proč šikanujete řidiče?

+5/0
20.8.2016 14:29

K40a26r51e33l 15M60y70l35k27a 9566308128737

Bože to je paskvil a snuzka nesmyslu. Jestliže si pan autor nevěří, muze jet logicky v pravem pruhu. Já jelikož mam širší auto, tak si také občas netroufnu předjíždět blíže středu vedoucí kamion, takže se poslusne zařadím do levého a počkám na konec zuzeni, dovolena rychlost 80-100 je naprosto v pohodě, co se tyka sirky pravého pruhu, je naprosto vyhovující i pro nezkuseneho ridice. Jeďte se podívat pane Pokorny někdy do Nemecka a Rakouska na siri pruhu a max. dovolenou rychlost. Zcela stejne jako u nás. Me vytáčí jiná věc. A to rychlost a logičnost oprav našich silnic. Jezdím několikrát tydne po 7, resp. R7, a za logistiku opravu bych na ředitelství dalnic a silnic nejraději někoho poskrtil, téměř porad technologická přestávka, naprosto nelogicky opravovane úseky, navíc vloni na R7 se dělal novy koberec, letos v samem miste nova svodidla. To člověk nepochopí...

+8/0
20.8.2016 13:21

V31i85l46é20m 56N82o28v59á75k 3734235146266

Kdo nemůže nebo dodržovat minimální rychlost 80 km/hod.na uzávěrách, nemůže vlastnit řidičské oprávnění. Vraťte jim peníze za autoškolu.

+2/0
20.8.2016 11:33

M87i98c13h27a29l 31J53a78r44o79š 7134430842185

Tohle jste se dověděl, když jste dělal řidičák?

+1/0
20.8.2016 20:37

I14v63a 34V19a42l34č34í50k37o44v72á 3260649649

Pan Pokorný má smysl pro sarkastický humor. Jinak ten výtvor brát nelze.;-D

+4/0
20.8.2016 10:24

J77a64n 51F37r29o87l72í71k 6326100365984

Dělostřelecká příprava na nějaké další zvýšení pokut od ANOŤoka? Rychlost 80 km/hod. není nic specifického pro ČR. Jezdí se tak na opravovaných silnicích v celé západní Evropě a byla by bezpečná kdyby byl pravý pruh alespoň provizorně opraven a nebyl ve stavu tankodromu a všichni se snažili jezdit plynule. Kdo to neumí by měl jezdit okreskami nebo ještě lépe vrátit řidičák. Nejhorší pro bezpečnost je chytrolín, který vyučuje svoji jízdou ostatní a svůj tachometr povyšuje na policejní radar. Normální člověk neprudí a snaží se dojet živ a zdráv do cíle cesty. Naštěstí je většina lidí normálních. Jinak úsek D1 u Vyškova funguje většinou rychlostí 0 - 30 km/hod. Úvahy redakce mě v tomto kontextu (slušně řečeno) poněkud zvyšují adrenalin.;-)

+2/0
20.8.2016 9:49

P58e93t85r 15V43o76n70d74r24a94c51e64k 7795781913460

Prosím policii, aby odebrala řidičák panu Pokornému - autorovi článku, protože se sám přiznal že porušuje zákon 361/2000Sb. §18 odst 2.b. - řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním !!!!

+14/−1
20.8.2016 4:04

P70e67t53e12r 66S87m11u79t38n74ý 2235950440413

jenže on důvod má. Neumíte číst?

0/−8
20.8.2016 9:16

I81v43a 75V39a64l31č11í94k55o88v50á 3810229859

Nemá, neumíte číst?

+5/0
20.8.2016 10:24
Foto

O49n95d36ř11e63j 55T34y41l69e92č15e76k 2688629732398

Nevím, jestli to tak je u všech zúžení, ale nedávno jsem si na D1 všiml značky Střídavá jízda, tzn. ty dva pruhy v každém směru neslouží k tomu, aby se tím levým předjíždělo, ale auta by měla jet za sebou střídavě v levém a právem pruhu, aby se zmenšil jejich rozestup (oproti jízdě v jediném pruhu), a tedy aby se zvýšila kapacita silnice. Nebo to vnímám špatně a měl bych se vrátit do autoškoly? A všimli jste si těch značek také?

+3/−3
19.8.2016 23:40

M81i62c27h82a46l 13H62e81b48e66d58a 3556767478285

Ano, máte pravdu, sem tam se tyto značky objevují, dokonce byly zavedeny relativně nedávno. Ale ten smysl je jiný - doporučují takto střídavě jet tam, kde se již tak úzké pruhy ještě zužují, protože tam třeba je nějaký most nebo propustek, kde se ty 4 pruhy nevejdou. Je třeba dávat pozor a zrovna zde kamion třeba nepředjíždět. Tuším, že jsem tu značku viděl ve směru z Brna v té první delší uzavírce a bylo to kvůli mostku.

+3/0
19.8.2016 23:52

L66u51b27o72m10í18r 39S77a77z57e11č15e45k 1581543420424

Ale asi má pravdu, navíc, pokud by to bylo jak píšeš, měl by existovat i "konec" střídavé jízdy!

+1/0
21.8.2016 15:26

M81i59c67h29a94l 13H20e46b42e54d62a 3966967778645

Ne každá značka, která na něco upozorňuje, musí mít své ukončení. Např. "Děti" nebo "Nerovnost na vozovce". Ukončování se týká hlavně značek zákazových, případně přikazových.

Ta střídavá jízda je informativní, tedy informuje o místě, kde by bylo vhodné jet střídavě, pokud se vozidla nevejdou vedle sebe. Pojedou-li třeba 2 osobáky, tak se při příčetnosti řidičů vejdou i v takovém úseku.

0/0
21.8.2016 16:45

P32e74t47e34r 51S88m72u31t52n84ý 2485350440963

správně, tak to má být!

+1/−2
20.8.2016 9:16

J26a33n 92F33r25o73l27í79k 6986710485164

Neznalost novinek v legislativě dopravních předpisů je další problém, který tady soudruzi z BESIP neřeší. Dobře je to vidět u zipování a nyní u DZ střídavá jízda. Kdyby místo silniční buzerace zavedli raději povinné a státem hrazené školení všech držitelů ŘP podobně jako mají firemní řidiči tzv. referenti udělalo MD lépe. Jednou za dva roky by si všichni osvěžili pravidla a také se tam probírají nehody a jejich příčiny. Velmi poučné pro ty co nejezdí denně.

+4/0
20.8.2016 9:54

J36i67r63i 75R80u80s78n45o82k 4705202297903

Nemate zcela pravdu. Znacky stridava jizda se opravdu objevuji, ale pouze v mistech, kde se z nejakeho duvody (typicky most) pruhy jeste vice zuzi. Ovsem je dulezite sledovat i doplnujici znacku, ktera rika, po jakou vzalenost svisla znacka plati.

0/0
20.8.2016 14:54

P52a19v37e24l 43Š56e76v75č48í25k 6310685729800

Když jedu 80, tak mám na zadním nárazníku kamion a ještě bliká dálkovými. Na volné dálnici se pak ale kamion předjíždí nekonečně dlouho s jiným kamionem, který jede o kilometr pomaleji. Je zvláštní, že na D1 Velký Bratr trpí chronickou slepotou.

Chtělo by, aby všechna auta měla na střechách evidenční čísla, policajti to shora dokumentovali a hned na obrovských odstavných parkovištích brali papíry, případně zabavovali auta.

+4/−4
19.8.2016 22:39

P13e47t51r 74B75á84č44a 8625146675765

To bych tu 80 chtel videt.

0/−1
20.8.2016 9:00

J14a66n 55F97r24o54l22í73k 6426720645884

Kupte si auto s přesnějším tachometrem. Fóbie to není. Jinak na D1 jsou u Brna umístěny radary a každý kdo jede rychleji obdrží dopis s poděkováním. Kupodivu ty kamery na kapšovských portálech umí zaznamenat i svislou značku. Váš vynález netřeba.

+2/−1
20.8.2016 9:59

P64a64v24e71l 39Š86e51v41č16í17k 6100745979400

Mám velmi přesný tachometr i GPS a jezdím lehounce na 80 protože vím o tolerovaných procentech nad povolenou rychlost.

Ujel jsem přes 1,5 milionu na všem možném, od mopedů, osobáku, náklaďáků po superbike na závodech který uměl přes 300 a musím konstatovat, že mezi Čechy za volantem je největší procento psychopatů, zakomplexovaných lidí a mizerných řidičů. Pří překročení hranice na západ se mi vždy uleví. I mezi bláznivými Italy se cítím lépe.

V pondělí jsem se vracel z Prahy a v protisměru byla kolona zhruba 15 km kvůli zrovna jednomu o kterých píši. Bydlíme vedle dálnice a každou chvíli slyšíme ránu. Stejně jak jsou blbí řidiči, tak jsou blbí policisté i státní úředníci kteří tomu velí. D1 je stavba století, než ji repasují, dávno nebude to již opravené zase sloužit. Za ty prachy které se tady rozkradou a rozhází za hovadiny mohla dávno stát souběžně další šestiproudá dálnice i železniční koridor. Teď jsem zrovna četl o miliardách které zase lejí do armády která nás nikdy neochránila.

+3/0
20.8.2016 11:54

I94v43a 43V55a89l14č68í47k39o89v30á 3760349699

http://brno.idnes.cz/kamery-meri-na-d1-rychlost-0y7-/brno-zpravy.aspx?c=A160707_2258020_brno-zpravy_vh

0/0
20.8.2016 11:10

D18a94n39i18e48l 57N86o20v61á23k 1141740626359

Mnohým řidičům nedovoluje jejich ego tyto kritické úseky absolvovat v pravém pruhu mezi kamiony a nacpe to vlevo i když nemá na to se tam prostě srovnat. 80 km/hod je v pohodě a rychleji mohou jet ti "závodnici" jen v případě, že jim to ostatní účastníci silničního provozu v těchto úsecích umožní.

btw. ukázkou disciplinovanosti, ukázněnosti jsou autíčka s německou SPZR^.

+1/−5
19.8.2016 22:13

J69i95r66i 80R10u82s59n78o39k 4865822607293

Ten komentar k nemeckym RZ je pomerne usmevny.

+11/−1
19.8.2016 22:25

D26a35n34i50e62l 62N80o33v20á77k 1911350496539

Nikoliv úsměvný, toliko k českým řidičům smutný.

+1/−3
19.8.2016 22:27

P84a80v30e50l 24Š50e43v77č42í32k 6490765509200

Bohužel smutná realita.

0/−1
20.8.2016 12:18

J38i65r52i 34R87u37s69n84o37k 4725512227803

Asi na dalnici moc nenajezdite, protoze jinak byste se take pobavil.

+1/0
20.8.2016 14:55

H11a58n28a 74V54l59a39d73í96k19o45v67á 8190853485916

Já mám bohužel s německými SPZ jiné, špatné zkušenosti. Nerespektují 80 ve zúžení a hrnou si to cca 100 v levém pruhu.

+3/0
20.8.2016 9:04

D11a10n84i21e69l 93N54o34v66á47k 1221820986539

Já mám zkušenosti s německými SPZ opačné.

0/−2
20.8.2016 23:06

V56o98j11t69ě41c29h 24M57i94c27h20á46l41e56k 4164669783513

Doporučuji se přestěhovat do Norska... To.. To... To si snad nezaslouží ani komentář, ale raději off topic do doskuze - jak se Vám líbí nový infotainment na cestě do Prahy, nevím přesně km, ale je to tak 50 před Prahou a nový info radar s varováním a zobrazením SPZ, který straší i tím, že jedu 81 :-) to je lepší než reagovat na tento blud...

+1/0
19.8.2016 22:08

J30i92r35i 71R65u11s21n16o13k 4925182167463

Ten "novy" radar je tam uz dost dlouho, je to kolem 30. km a 80 to ukaze, kdyz tam jedete tachometrovcyh 90.

0/0
19.8.2016 22:26

T56o73m53á61š 46M65a49t53ě29j 9765528153672

Mno ... ono to záleží jak máš přesný tachometr. Povolená odchylka tachometru je 0 dolů, 10% nahoru maximálně 14 km/h.

0/0
19.8.2016 23:01

I10v33a 62V97a27l98č67í69k61o16v27á 3840429109

Není nad to, měřit si rychlost, nastavovat tempomat podle GPS.

0/0
20.8.2016 10:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.