Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zúžená D1 jako magnet na nehody. Řidiči tam bourají až pětkrát častěji

Statistika hovoří jasně. Zatímco v průměru připadá letos na jeden kilometr dálnice D1 mezi Prahou a Brnem 3,6 nehody, na řadě míst v opravovaných úsecích dálnice se jich odehrálo už mnohem více. Podle odborníků je na vině špatná disciplína řidičů, rozptýlení pracemi na silnici, ale i nedostatečný dohled ze strany silničářů a policie, píše se ve čtvrteční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a26r33e97k 72T71e90t65u22r 9679794896

Proč to neopravujete 24h denně na jednom úseku??! ;-€ Raději rozkopete všechno a děláte na jednu směnu - idiocie, fakt nechápu.

0/0
19.8.2016 14:56

P79e95t93r 84B13á12č30a 8965796895975

Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim? A pak si tady jeste prectu podobny kecy jak jsou zase ti hrozni ridici zli a agresivni.

Uz me tahle masirka fakt nebavi. To potrebujte Tok vystavet dalsich 50 radaru na dalnici, aby vam to ovcane zase s radosti odkyvali jak se s tema "piratama" jezdici o 10 km/h v hodine vice zatocilo?

Misto toho abyste psali, ze je dalnice jedno velky staveniste a nejbezpecnejsi silnice v zemi diky statistikam, tak tady plodite tohle Rv;-O

+2/0
18.8.2016 15:28

Z40d19e59ň25k55a 60V76e14s71e64l44á 8279715967300

"za tohle si platim" - Platíte za to, aby se po tom vůbec dalo jezdit. A k tomu jsou zapotřebí opravy. Nadáváte, když to opravují, nadával byste, kdyby tam zůstal původní povrch, po kterém se už skoro nedalo jezdit. Tak si vyberte.

0/0
18.8.2016 22:11

M44a61r22e11k 67T22e76t20u16r 9389464926

Dříve to šlo a nebyli dálniční příplatky apd. Tak proč to nejde teď??

0/0
19.8.2016 14:57

Z51d83e35ň49k36a 15V46e42s98e42l62á 8419505667170

Kdy "dříve"?

0/0
19.8.2016 16:37

J13a84n 17P40r58o66c41h15a98z61k28a 1767965729967

Když jsme ze všeho mohli vinit komunisty.

0/0
19.8.2016 16:45

Z81d14e48ň32k39a 20V30e79s18e77l44á 8919835127610

Asi... ;-)

0/0
19.8.2016 17:04

P79e47t35r 71B20á13č13a 8525396625915

Je nenadavam, ze se to musi opravit nikde, si laskave jeste jednou prectete o cem vubec pisu.

0/0
19.8.2016 19:45

Z27d93e44ň37k52a 27V64e12s68e65l58á 8459275847720

"Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim?" - Nadáváte, že jsou kolony a zúžení. Kolony a zúžení jsou kvůli opravám. Stačí?

0/0
19.8.2016 20:01

P74e86t59e49r 88S95m23u25t59n65ý 2965580470343

a ješte jeden příspěvek k tématu ZIP:

Legislativní rámec

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, se této problematice věnuje v § 12, který k pravidlu zipu stanoví:

„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."

+1/0
18.8.2016 12:30

J71a11n 44F78r10o57l38í62k 6246430175484

Myslím, že se paní Pošvářová mýlí. Kamery, respektive radary jsou zcela určitě u obou úseků D1 u Brna. Rychlost se často pohybuje od 0 do 30 a přesto tam nehody jsou. Měli by si soudruzi experti konečně připustit, že není vše o rychlosti. Naše sílniční síť je přetížená a jen stavět cyklostezky to nevyřeší i když by si to socialističtí inženýři strašně přáli. Lidé drze jezdí autem místo na kole a MHD. Musí to někdo prostě zařídit. Třeba zakázat osobní auta.;-D

+2/−1
18.8.2016 9:24

L65i46b59o20r 81F75o35l91t28ý40n77e52k 2126515387964

Trochu to na rychlosti závisí. Pokud jedu spořádaně 80-100 (podle aktuální maximálky) v pravém pruhu a zleva mě každou chvíli někdo předjíždí tak, že mě nutí se pomalu otírat o svodidla, tak to je jen a pouze jejich překročení rychlosti, co by způsobilo nehodu.

+3/−1
18.8.2016 9:48
Foto

M31a21r92t60i67n 53K31o40k86e44š 3828154721270

Možná by to chtělo, aby pravý pruh byl, v případě, že jde o původní povrch odstavného pruhu, provizorně vyspravený tak, aby řidič kamiónu (a že mezi nimi jsou piloti, co mají problém udržet se v rovině i na perfektním povrchu a za bezvětří) neměl potíže v něm naloženou soupravu udržet. Občasnou revizi by si zasloužil i ten levý zúžený - přesahují do něj nejen svislé dopravní značky, ale občas i stavebními stroji posunuté betonové zábrany, které nejsou ve štrůdlu a do zatáček vidět.

Dále by dopravní policie měla kontrolovat nejen rychlost (což je jistě nejpohodlnější) ale i bezpečné rozestupy u automobilů > 3,5 t. Osobně se klidně přiznám, že než abych se kolem kamiónu jedoucího 75-80 plížil ve zúžení předpisovou 80, raději na to na chvíli, co jej předjíždím, a pokud mám před sebou prostor, šlápnu, abych riziko eliminoval na minimum - takový jsem "pyráth".

+1/0
18.8.2016 9:21

P57a96v35e55l 88Š73v58a22r16c85e76r 1700978792817

Rozestupy jsou u nás nepokutovatelné - chybí zákon

0/0
18.8.2016 9:23
Foto

M14a10r57t54i85n 34K26o22k94e54š 3158774161880

Zákon nechybí, http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19 je jasný, chybí jeho vymáhání.

0/0
18.8.2016 9:34

J50a88n 90F19r22o67l60í93k 6156260825174

Takže ta policie co si ji tak vroucně přejete by pokutovala zejména Vás?;-D

0/0
18.8.2016 9:26
Foto

M56a62r79t54i80n 76K59o41k17e61š 3778154241720

Pokud mě přistihnou a pokud se ve správním řízení neobhájím, tak ano. Nemám s tím problém.

0/0
18.8.2016 9:28

P71e71t18r 42S93p28a53t43z10i95e35r81e17r 7704682465484

to je zase diskuze..:-) tak se na to má stát vybodnout a na celou dobu opravy uzavřít celou dálnici...ať si lidi vyzkouší jezdit zase po okreskách..:D pak by jim i ta horší dálnice začala chybět a přestali by tak nadávat....jsme moc rozmlsaní....a co se týká nehod a předpisů....každý tu obhajuje své...a to i jejich porušování...a proto se těším na jedno...na autonomní auta, kde řidič nebude řídit...auto pojede dle předpisů a ti co to nevydrží na nervech budou v blázinci....:D jen aby jsme jich tady měl dost..protože mám pocit, že co čech řidič..to nervák..:D

+2/−2
18.8.2016 9:13

M63a48r69e50k 18T64e42t73u59r 9959384386

Já sjel z dálnice, protože už to na mě bylo moc - uzavřené cesty či rozkopané taktéž.;-€

0/0
19.8.2016 15:00

M19a81x 38Š40a17l52a87m31o43u17n 9491230379196

No super - ve vláknu o ZIPu si začali lidi nadávat, takže je tím pádem zřejmě definitivně smazané - tedy ještě jednou pro pana Karfíka!!!

ZIP se uplatňuje jen při SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ! Souběžná jízda je situace, kdy je doprava tak hustá, že jsou všechny pruhy plné, vytvoří se souvislé pruhy vozidel a rychlost vozidel závisí na rychlosti vozidel ostatních. Až v tom případě se zipuje. V zákoně je to napsané jasně. Bohužel, pokud se všichni jak ovce zařadí do průběžného pruhu a pan Karfík zůstane jediný v pruhu připojovacím, tak to dle definice není souběžná jízda a o zip se nejedná - není to fér, ale je to tak. :-P

+1/−1
18.8.2016 9:03

G46a53b84r50i77e34l 46H92o41r65t60e33n 9121309983774

Levý (průběžný) pruh jede, vpravo v připojovacím stojí osamělé auto. Je to v Brně, takže ho nikdo nepustí. Jak jste napsal, je to podle předpisů, čili nemá nárok.

A teď toho čekajícího dojede postupně několik dalších aut - levý pruh jede, pravý stojí, nejde tedy o souběžnou jízdu, pravý pruh tedy bude stát věčně...:-(

+1/0
18.8.2016 9:14

P61e53t92r 46S70k66á26l10a 2777394610920

Pokud se jedná o připojovací pruh, pravidlo ZIPu neplatí. Na začátku připojovacího pruhu je značka dej přednost v jízdě.

0/0
18.8.2016 9:22

G60a41b15r61i11e93l 36H32o37r16t21e87n 9601839453454

Chtěl jsem se zeptat, nemáte vy hnidopichové nějaký klub, kde se scházíte a trumfujete se, kdo vymyslí větší pí... pitomost?:-P

0/0
18.8.2016 9:29

P90e63t29r 22S17k70á61l83a 2267984820270

Já bych se zase rád zeptal, jestli opravdu považujete upozornění na dopravní značku za pitomost. Situaci v Brně neznám, často se ale setkám s tím, že v připojovacím pruhu někdo zastaví zcela zbytečně. Z nulové rychlosti se pak do mezery mezi jedoucími auty dostává hůř, než z jízdy.

0/0
18.8.2016 9:43

G34a77b55r16i40e47l 15H29o28r49t29e15n 9501389253854

V kontextu zipu a vymezení souběžné jízdy jsem použil lidový výraz, pane Skálo, a domnívám se, že jste jediný, kdo to nepochopil, protože vaše hnidopišská povaha to prostě nedovoluje. Zaměňte si tedy v mém prvním příspěvku spojení "v připojovacím" za spojení "v pruhu, který přestal být průběžným".

0/0
18.8.2016 9:51

P82e16t41r 63S42k40á21l12a 2957224910540

Ok, to jste mohl napsat rovnou bez zbytečných řečí.

0/0
18.8.2016 10:00
Foto

I39v42a52n 16K38o33p93t62a 5817382381157

To máte pravdu, v připojovacím to neplatí. Ale tak nějak očekávám, pokud není extra krátký, ohleduplnost ostatních že mne pustí. Netřeba brzdit stačí trochu zvolnit a vytvořit těch pár metrů navíc.

+2/0
18.8.2016 9:34

P60e45t71r 45S78k92á12l29a 2337674390730

Samozřejmě, tak by to mělo být. Někdo to tak udělá, někdo ne. A jak píšu výše, někdo zase v připojovacím pruhu zastaví i když to není nutné a situaci zkomplikuje.

0/0
18.8.2016 9:47
Foto

I98v20a92n 23K22o74p28t45a 5187162351947

To spíš co se připojovacího pruhu týče vnímám jako horší ty experty co ho nevyužijí a hned na začátku vlítnou do průběžného pruhu.

0/0
18.8.2016 10:09

P88e72t97r 31S85k62á40l29a 2337124350360

I to je samozřejmě špatně. Máme ovšem silnice pro motorová vozidla s nájezdy prakticky bez připojovacího pruhu. Například R7 od Kněževse.

0/0
18.8.2016 10:46
Foto

I79v75a39n 60K42o98p52t19a 5187832761647

Jistě ale jako řidič v průběžném pruhu to vidím a přizpůsobím se tomu. Zpomalím, na chvíli zrychlím či přejedu do levého.

0/0
18.8.2016 14:14

P33a82v69e68l 25Š63v85a25r36c65e19r 1830138392317

;-DJe to v Brně takže ho nikdo nepustí ;-D Jezdím po celé republice a jsem z Moravy, a v tom Brně je to fakt katastrofa, co tam lidem za volantem přijde normální

0/0
18.8.2016 9:28
Foto

I11v80a76n 42K79o85p89t87a 5847942521157

Ten zákon neříká kolik aut má stát v tom končícím pruhu. Hovoří o zipu před zůžením, navíc většinou jsou tamo zipu i informativní značky. To že někoho baví se zařadit do kolony a stít v ní třeba dva km může být panu Karfíkovi ukradené. On prostě jen pokračuje volným pruhem, žádný zákaz neporušuje. To ani ti co se zařadí do toho průběžného x stovek metrů předem, jen je to nelogické.

+1/0
18.8.2016 9:25

P57a72v35e52l 78N63o23v54á31k 4383568585641

nevim, o co vam presne jde. ale ikdyz zakon o zipu opravdu nemluvi v souvislosti s pripojovacim pruhem, plati jeste selsky rozum a obycejna slusnost. nekdo totiz to auto driv nebo pozdeji pustit musi a nejak mi nedava smysl, ze by to melo byt jinde, nez na konci pripojovaciho pruhu. pokud tam tech aut stoji vic, uplatnuji ti, co maji v hlave mozek, pravidlo zipu i tam. bez ohledu na vas strojovy vyklad zakona.

0/0
18.8.2016 9:34

P85e70t50r 63O48t73ý50p58k94a 8222873178132

Nebude spíš problém někde jinde..???...Proč je směr Brno hotová jenom D1, proč není třeba dokončená D11 s propojením na Pardubice-Olomouc-Brno a dál...Mě připadá, že se řeší jenom spojení pro Pražáky a nutíte všechny jed přes Prahu...i když to nepotřebujeme

+1/0
18.8.2016 9:00

P10a32v53e96l 79N79o39v68á42k 4193778915821

pro prazaky nikdo nic neresi. prazaci ke svemu zivotu v 99% casu dalnici opravdu nepotrebuji. ale to by vam melo dojit. kdyby chtel nahodou nekdo ulevit praze, ale hlavne tem, kteri ji potrebuji minout, mel by se zamyslet nad prazskym okruhem.

+2/0
18.8.2016 9:03

P41e34t74r 17O55t59ý47p85k31a 8302133268442

Určitě jezdíte třeba do Německa....znáte tam nějakou dálnici, která jede městem...ne. Klidně město objede 20km kolem, proč to nešlo i zde..???

0/0
18.8.2016 9:07

P40a13v41e16l 24N40o39v90á56k 4203548975841

no dyt rikam. prazsky okruh nam chybi. ale v 99% ne prazakum, to je takova rozsirena blbost ;)

+2/0
18.8.2016 9:13

J59a77n 84F55r12o17l54í70k 6816660275704

Dávám + a to nejsem z Prahy. Cpou se miliardy do kdejaké zadnice v třeba v jižních Čechách a tam, kde je největší koncentrace dopravy na to hází všichni ministři dopravy bobek. Na ČT pláčou ovčani, že jim přejede kolem baráku i 5 kamionů za hodinu a místa, kde jich 5 přejede za minutu nikdo neřeší.;-O

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I46v79a60n 52K61o45p32t75a 5757622941377

Na druhou stranu je potřeba aby se i ti lidé v Praze a okolí konečně dohodli kudy že ten zbytek okruhu povede. Vždy to totiž bude někomu za humny. Dálnice sice chtějí, ale nesmí vést blíž jak za sousední vsí.

0/0
18.8.2016 10:13

P38a76v70e76l 52Š12v43a28r96c10e60r 1610358522457

To ti lidi z Uhříněvsi dají za pravdu :-/

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I56v24a36n 84K42o59p48t96a 5687912201957

No třeba A113, A111 Berlín, A28 Oldenburg, A40 Essen, A73 Nürnberg. Všechno dálnice skrz města.

0/0
18.8.2016 9:31

T66o92m62á62š 82M12a31t60ě73j 9785768983142

Mno okruh je specifický problém. Peníze na něj jsou... jenže furt ho někdo blokuje... a díky dlouhodobému blokování, přišel o EIA ... a musí celý znovu.

Máme tu prostě naprosto idiotský systém vyvlastňovacího a stavebního řízení, do kterého může kecat každý v každém stupni ... a kde se každý může několikrát odvolávat a pak to ještě přezkoumávat ve správním soudnictví...

Takže právní jistota nula.

+1/0
18.8.2016 9:17
Foto

M24a25r37t28i82n 59K91o10k20e78š 3398284481670

Kdyby to úředníci na MD ČR a MŽP ČR nezmrvili s tím plánovaným hlukovým pásmem (ve stylu "nám se nechce stavbu odhlučnit, my radši vyhlásíme +10dB hlukové pásmo, vy si za svoje chechtáky při nejbližší příležitosti vyměníte okna u stávajících staveb a žádné nové si na svých pozemcích už nepostavíte"), mohla ta stavba dávno stát.

0/0
18.8.2016 9:26

P52a95v27e31l 79N83o19v33á32k 4393178975981

no ja bych to nevidel tak cerne. zrovna nedavno - pred mnichovem je 15km zuzeni do dvou pruhu v kazdem smeru a rychlost omezena na 60. V pravem se jede disciplnovane 60, v levem 80. Vsechno v pohode. Ale ta konstantni rychlost a nedostatek podnetu je doslova hypnotizujici. Vsichni pasazeri v aute behem toho useku usnuly jak na povel a ja jako ridic jsem mel co delat. Uplne rozumim tomu, ze nekdo proste z nepozornosti v uzkem pruhu vyjede o par desitek cm a je zadelano. A jde fakt jen o vteriny. Ridic nemusi byt ani ho**do, ani agresivni, ani blb, proste jsme lidi.

+4/0
18.8.2016 8:52

J52a49k24u95b 49K57ř18í43ž 8559349817413

Patek D1 z Prahy - jizda po dalnici se meni v souvislou jizdu kdy oba jizdni pruhy jedou stejne. Ano chtel bych jet rychleji ale co nadelam kdyz 30 aut prede mnou jede 120. Dodrzuji bezpecny rozestup. Nahle se za mnou objevi blikajici hnup (vetsinou audi) - poustim. Kdyz je zuzeni tak tohle nemehlo blokuje levy pruh protoze umi jezdit jen rovne a v 80 nedokaze predjet kamion.

0/0
18.8.2016 8:51

S72t36a45n74i91s51l82a52v 82S81r91b31a 4825594768334

nevím nakolik jsou dva pruhy, z nichž jeden má 2 metry a druhý sotva 2,5 metru na šířku zrychlením dopravy oproti jednomu širokému. Ale tipoval bych, že to dopravu příliš nezrychlí, takže proč nemůže být jen jeden normální pohodlný pruh? Dva jsou tam stejně jen kvůli Jančurovi a jeho žlutým autobusům, které se "nebojí" jet i tom dvoumetrovém. A další otázkou je, proč se musí uzavírat najednou třeba 10 kilometrový úsek, proč nelze uzavřít 5 krát pouze dvoukolimetrový?

+1/−1
18.8.2016 8:50

J40a15n 13N95o53v51á92k 6114674

Jenže případná vyšší cena za opravy by byla v kategorii "neviditelné" a to si nikdo nelajzne. ... Kdo by souhlasil s tím, že se za opravu zaplatilo více (vyhrála jiná firma), protože levý pruh s ní bude o 50 cm širší?

0/0
18.8.2016 8:55

T39o25m32á97š 20M44a61t71ě96j 9975518463952

Protože jedno zmenšení počtu průhů nadělá méně problémů než 5 ...

Prostě zdrojem zácpy je to seřazení před zúžením ... ne ta samotná jízda v tom zůžení.

A když to u děláš 5krát (pokud tam necháš prostor, aby se auta rozřadila) - tak jen uděláš další zácpu.

0/0
18.8.2016 9:15

S85t63a24n55i25s98l66a41v 13S28r74b57a 4655314938754

no v tom článku se píše o větším počtu nehod v tom zúžení, nikoli ve frontě před ním. tak nevím, jestli máte pravdu vy nebo ty statistiky.

0/0
18.8.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.