Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zúžená D1 jako magnet na nehody. Řidiči tam bourají až pětkrát častěji

Statistika hovoří jasně. Zatímco v průměru připadá letos na jeden kilometr dálnice D1 mezi Prahou a Brnem 3,6 nehody, na řadě míst v opravovaných úsecích dálnice se jich odehrálo už mnohem více. Podle odborníků je na vině špatná disciplína řidičů, rozptýlení pracemi na silnici, ale i nedostatečný dohled ze strany silničářů a policie, píše se ve čtvrteční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a40r41e69k 13T13e63t58u39r 9889624766

Proč to neopravujete 24h denně na jednom úseku??! ;-€ Raději rozkopete všechno a děláte na jednu směnu - idiocie, fakt nechápu.

0/0
19.8.2016 14:56

P70e73t93r 90B27á54č76a 8635676575655

Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim? A pak si tady jeste prectu podobny kecy jak jsou zase ti hrozni ridici zli a agresivni.

Uz me tahle masirka fakt nebavi. To potrebujte Tok vystavet dalsich 50 radaru na dalnici, aby vam to ovcane zase s radosti odkyvali jak se s tema "piratama" jezdici o 10 km/h v hodine vice zatocilo?

Misto toho abyste psali, ze je dalnice jedno velky staveniste a nejbezpecnejsi silnice v zemi diky statistikam, tak tady plodite tohle Rv;-O

+2/0
18.8.2016 15:28

Z19d52e41ň97k39a 18V21e87s60e60l63á 8829765617820

"za tohle si platim" - Platíte za to, aby se po tom vůbec dalo jezdit. A k tomu jsou zapotřebí opravy. Nadáváte, když to opravují, nadával byste, kdyby tam zůstal původní povrch, po kterém se už skoro nedalo jezdit. Tak si vyberte.

0/0
18.8.2016 22:11

M86a91r26e37k 23T71e60t63u59r 9399764926

Dříve to šlo a nebyli dálniční příplatky apd. Tak proč to nejde teď??

0/0
19.8.2016 14:57

Z84d27e95ň34k26a 39V73e31s26e71l14á 8339495277110

Kdy "dříve"?

0/0
19.8.2016 16:37

J12a25n 17P90r26o38c43h67a84z47k39a 1447925579877

Když jsme ze všeho mohli vinit komunisty.

0/0
19.8.2016 16:45

Z80d68e62ň25k35a 70V63e36s46e52l12á 8409655247870

Asi... ;-)

0/0
19.8.2016 17:04

P92e87t94r 70B58á47č51a 8475596635515

Je nenadavam, ze se to musi opravit nikde, si laskave jeste jednou prectete o cem vubec pisu.

0/0
19.8.2016 19:45

Z58d21e86ň86k93a 80V73e37s89e44l70á 8339905407480

"Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim?" - Nadáváte, že jsou kolony a zúžení. Kolony a zúžení jsou kvůli opravám. Stačí?

0/0
19.8.2016 20:01

P88e70t47e23r 97S77m52u95t53n51ý 2495320970493

a ješte jeden příspěvek k tématu ZIP:

Legislativní rámec

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, se této problematice věnuje v § 12, který k pravidlu zipu stanoví:

„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."

+1/0
18.8.2016 12:30

J39a31n 12F61r83o21l51í49k 6586580315654

Myslím, že se paní Pošvářová mýlí. Kamery, respektive radary jsou zcela určitě u obou úseků D1 u Brna. Rychlost se často pohybuje od 0 do 30 a přesto tam nehody jsou. Měli by si soudruzi experti konečně připustit, že není vše o rychlosti. Naše sílniční síť je přetížená a jen stavět cyklostezky to nevyřeší i když by si to socialističtí inženýři strašně přáli. Lidé drze jezdí autem místo na kole a MHD. Musí to někdo prostě zařídit. Třeba zakázat osobní auta.;-D

+2/−1
18.8.2016 9:24

L37i34b52o31r 63F14o39l20t58ý80n10e46k 2656725167244

Trochu to na rychlosti závisí. Pokud jedu spořádaně 80-100 (podle aktuální maximálky) v pravém pruhu a zleva mě každou chvíli někdo předjíždí tak, že mě nutí se pomalu otírat o svodidla, tak to je jen a pouze jejich překročení rychlosti, co by způsobilo nehodu.

+3/−1
18.8.2016 9:48
Foto

M42a45r54t57i74n 87K60o23k68e71š 3168294961490

Možná by to chtělo, aby pravý pruh byl, v případě, že jde o původní povrch odstavného pruhu, provizorně vyspravený tak, aby řidič kamiónu (a že mezi nimi jsou piloti, co mají problém udržet se v rovině i na perfektním povrchu a za bezvětří) neměl potíže v něm naloženou soupravu udržet. Občasnou revizi by si zasloužil i ten levý zúžený - přesahují do něj nejen svislé dopravní značky, ale občas i stavebními stroji posunuté betonové zábrany, které nejsou ve štrůdlu a do zatáček vidět.

Dále by dopravní policie měla kontrolovat nejen rychlost (což je jistě nejpohodlnější) ale i bezpečné rozestupy u automobilů > 3,5 t. Osobně se klidně přiznám, že než abych se kolem kamiónu jedoucího 75-80 plížil ve zúžení předpisovou 80, raději na to na chvíli, co jej předjíždím, a pokud mám před sebou prostor, šlápnu, abych riziko eliminoval na minimum - takový jsem "pyráth".

+1/0
18.8.2016 9:21

P21a88v90e41l 49Š28v53a32r86c44e91r 1870908572307

Rozestupy jsou u nás nepokutovatelné - chybí zákon

0/0
18.8.2016 9:23
Foto

M65a94r20t14i36n 16K23o13k73e90š 3498734391610

Zákon nechybí, http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19 je jasný, chybí jeho vymáhání.

0/0
18.8.2016 9:34

J90a96n 19F22r19o68l21í54k 6336330875704

Takže ta policie co si ji tak vroucně přejete by pokutovala zejména Vás?;-D

0/0
18.8.2016 9:26
Foto

M19a57r19t64i85n 95K12o91k13e75š 3958244691420

Pokud mě přistihnou a pokud se ve správním řízení neobhájím, tak ano. Nemám s tím problém.

0/0
18.8.2016 9:28

P97e84t27r 50S98p54a23t70z95i47e81r74e81r 7884192205714

to je zase diskuze..:-) tak se na to má stát vybodnout a na celou dobu opravy uzavřít celou dálnici...ať si lidi vyzkouší jezdit zase po okreskách..:D pak by jim i ta horší dálnice začala chybět a přestali by tak nadávat....jsme moc rozmlsaní....a co se týká nehod a předpisů....každý tu obhajuje své...a to i jejich porušování...a proto se těším na jedno...na autonomní auta, kde řidič nebude řídit...auto pojede dle předpisů a ti co to nevydrží na nervech budou v blázinci....:D jen aby jsme jich tady měl dost..protože mám pocit, že co čech řidič..to nervák..:D

+2/−2
18.8.2016 9:13

M85a26r64e96k 65T92e18t14u53r 9709474576

Já sjel z dálnice, protože už to na mě bylo moc - uzavřené cesty či rozkopané taktéž.;-€

0/0
19.8.2016 15:00

M24a11x 94Š52a75l70a35m36o81u34n 9421570489606

No super - ve vláknu o ZIPu si začali lidi nadávat, takže je tím pádem zřejmě definitivně smazané - tedy ještě jednou pro pana Karfíka!!!

ZIP se uplatňuje jen při SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ! Souběžná jízda je situace, kdy je doprava tak hustá, že jsou všechny pruhy plné, vytvoří se souvislé pruhy vozidel a rychlost vozidel závisí na rychlosti vozidel ostatních. Až v tom případě se zipuje. V zákoně je to napsané jasně. Bohužel, pokud se všichni jak ovce zařadí do průběžného pruhu a pan Karfík zůstane jediný v pruhu připojovacím, tak to dle definice není souběžná jízda a o zip se nejedná - není to fér, ale je to tak. :-P

+1/−1
18.8.2016 9:03

G81a20b24r23i81e91l 14H19o96r15t44e41n 9911199453554

Levý (průběžný) pruh jede, vpravo v připojovacím stojí osamělé auto. Je to v Brně, takže ho nikdo nepustí. Jak jste napsal, je to podle předpisů, čili nemá nárok.

A teď toho čekajícího dojede postupně několik dalších aut - levý pruh jede, pravý stojí, nejde tedy o souběžnou jízdu, pravý pruh tedy bude stát věčně...:-(

+1/0
18.8.2016 9:14

P82e75t22r 80S46k86á32l15a 2277834830880

Pokud se jedná o připojovací pruh, pravidlo ZIPu neplatí. Na začátku připojovacího pruhu je značka dej přednost v jízdě.

0/0
18.8.2016 9:22

G61a83b17r58i14e31l 35H93o38r57t64e65n 9201909963474

Chtěl jsem se zeptat, nemáte vy hnidopichové nějaký klub, kde se scházíte a trumfujete se, kdo vymyslí větší pí... pitomost?:-P

0/0
18.8.2016 9:29

P40e39t43r 27S46k78á59l81a 2367794340940

Já bych se zase rád zeptal, jestli opravdu považujete upozornění na dopravní značku za pitomost. Situaci v Brně neznám, často se ale setkám s tím, že v připojovacím pruhu někdo zastaví zcela zbytečně. Z nulové rychlosti se pak do mezery mezi jedoucími auty dostává hůř, než z jízdy.

0/0
18.8.2016 9:43

G86a19b94r96i18e24l 56H23o97r85t37e69n 9821519263344

V kontextu zipu a vymezení souběžné jízdy jsem použil lidový výraz, pane Skálo, a domnívám se, že jste jediný, kdo to nepochopil, protože vaše hnidopišská povaha to prostě nedovoluje. Zaměňte si tedy v mém prvním příspěvku spojení "v připojovacím" za spojení "v pruhu, který přestal být průběžným".

0/0
18.8.2016 9:51

P20e55t70r 54S88k84á73l87a 2507664520820

Ok, to jste mohl napsat rovnou bez zbytečných řečí.

0/0
18.8.2016 10:00
Foto

I33v34a31n 34K96o40p16t29a 5617662571947

To máte pravdu, v připojovacím to neplatí. Ale tak nějak očekávám, pokud není extra krátký, ohleduplnost ostatních že mne pustí. Netřeba brzdit stačí trochu zvolnit a vytvořit těch pár metrů navíc.

+2/0
18.8.2016 9:34

P44e83t49r 54S11k72á43l94a 2617344700790

Samozřejmě, tak by to mělo být. Někdo to tak udělá, někdo ne. A jak píšu výše, někdo zase v připojovacím pruhu zastaví i když to není nutné a situaci zkomplikuje.

0/0
18.8.2016 9:47
Foto

I18v78a15n 12K45o17p56t51a 5717732891727

To spíš co se připojovacího pruhu týče vnímám jako horší ty experty co ho nevyužijí a hned na začátku vlítnou do průběžného pruhu.

0/0
18.8.2016 10:09

P63e12t71r 51S44k96á71l52a 2977754200150

I to je samozřejmě špatně. Máme ovšem silnice pro motorová vozidla s nájezdy prakticky bez připojovacího pruhu. Například R7 od Kněževse.

0/0
18.8.2016 10:46
Foto

I45v29a85n 76K32o57p30t97a 5637512261287

Jistě ale jako řidič v průběžném pruhu to vidím a přizpůsobím se tomu. Zpomalím, na chvíli zrychlím či přejedu do levého.

0/0
18.8.2016 14:14

P35a14v83e54l 20Š15v32a70r93c75e89r 1980108912597

;-DJe to v Brně takže ho nikdo nepustí ;-D Jezdím po celé republice a jsem z Moravy, a v tom Brně je to fakt katastrofa, co tam lidem za volantem přijde normální

0/0
18.8.2016 9:28
Foto

I64v61a27n 80K42o67p98t65a 5257302781287

Ten zákon neříká kolik aut má stát v tom končícím pruhu. Hovoří o zipu před zůžením, navíc většinou jsou tamo zipu i informativní značky. To že někoho baví se zařadit do kolony a stít v ní třeba dva km může být panu Karfíkovi ukradené. On prostě jen pokračuje volným pruhem, žádný zákaz neporušuje. To ani ti co se zařadí do toho průběžného x stovek metrů předem, jen je to nelogické.

+1/0
18.8.2016 9:25

P24a52v90e18l 22N85o53v26á40k 4223278425911

nevim, o co vam presne jde. ale ikdyz zakon o zipu opravdu nemluvi v souvislosti s pripojovacim pruhem, plati jeste selsky rozum a obycejna slusnost. nekdo totiz to auto driv nebo pozdeji pustit musi a nejak mi nedava smysl, ze by to melo byt jinde, nez na konci pripojovaciho pruhu. pokud tam tech aut stoji vic, uplatnuji ti, co maji v hlave mozek, pravidlo zipu i tam. bez ohledu na vas strojovy vyklad zakona.

0/0
18.8.2016 9:34

P52e49t21r 68O39t86ý75p39k96a 8652463458702

Nebude spíš problém někde jinde..???...Proč je směr Brno hotová jenom D1, proč není třeba dokončená D11 s propojením na Pardubice-Olomouc-Brno a dál...Mě připadá, že se řeší jenom spojení pro Pražáky a nutíte všechny jed přes Prahu...i když to nepotřebujeme

+1/0
18.8.2016 9:00

P83a59v35e47l 67N33o40v86á18k 4273138675761

pro prazaky nikdo nic neresi. prazaci ke svemu zivotu v 99% casu dalnici opravdu nepotrebuji. ale to by vam melo dojit. kdyby chtel nahodou nekdo ulevit praze, ale hlavne tem, kteri ji potrebuji minout, mel by se zamyslet nad prazskym okruhem.

+2/0
18.8.2016 9:03

P22e56t75r 29O51t44ý83p87k88a 8282873958852

Určitě jezdíte třeba do Německa....znáte tam nějakou dálnici, která jede městem...ne. Klidně město objede 20km kolem, proč to nešlo i zde..???

0/0
18.8.2016 9:07

P43a13v88e26l 86N53o71v50á12k 4933898915541

no dyt rikam. prazsky okruh nam chybi. ale v 99% ne prazakum, to je takova rozsirena blbost ;)

+2/0
18.8.2016 9:13

J93a12n 15F43r31o18l11í61k 6736290635774

Dávám + a to nejsem z Prahy. Cpou se miliardy do kdejaké zadnice v třeba v jižních Čechách a tam, kde je největší koncentrace dopravy na to hází všichni ministři dopravy bobek. Na ČT pláčou ovčani, že jim přejede kolem baráku i 5 kamionů za hodinu a místa, kde jich 5 přejede za minutu nikdo neřeší.;-O

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I23v12a61n 81K93o41p46t50a 5807882371977

Na druhou stranu je potřeba aby se i ti lidé v Praze a okolí konečně dohodli kudy že ten zbytek okruhu povede. Vždy to totiž bude někomu za humny. Dálnice sice chtějí, ale nesmí vést blíž jak za sousední vsí.

0/0
18.8.2016 10:13

P91a40v58e94l 35Š20v61a84r37c96e49r 1810818552957

To ti lidi z Uhříněvsi dají za pravdu :-/

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I79v94a34n 69K82o34p47t72a 5517202681177

No třeba A113, A111 Berlín, A28 Oldenburg, A40 Essen, A73 Nürnberg. Všechno dálnice skrz města.

0/0
18.8.2016 9:31

T62o52m50á72š 14M74a17t50ě90j 9595158353632

Mno okruh je specifický problém. Peníze na něj jsou... jenže furt ho někdo blokuje... a díky dlouhodobému blokování, přišel o EIA ... a musí celý znovu.

Máme tu prostě naprosto idiotský systém vyvlastňovacího a stavebního řízení, do kterého může kecat každý v každém stupni ... a kde se každý může několikrát odvolávat a pak to ještě přezkoumávat ve správním soudnictví...

Takže právní jistota nula.

+1/0
18.8.2016 9:17
Foto

M67a78r50t25i61n 79K10o48k44e66š 3558564291530

Kdyby to úředníci na MD ČR a MŽP ČR nezmrvili s tím plánovaným hlukovým pásmem (ve stylu "nám se nechce stavbu odhlučnit, my radši vyhlásíme +10dB hlukové pásmo, vy si za svoje chechtáky při nejbližší příležitosti vyměníte okna u stávajících staveb a žádné nové si na svých pozemcích už nepostavíte"), mohla ta stavba dávno stát.

0/0
18.8.2016 9:26

P72a54v66e16l 83N66o12v97á41k 4853348455161

no ja bych to nevidel tak cerne. zrovna nedavno - pred mnichovem je 15km zuzeni do dvou pruhu v kazdem smeru a rychlost omezena na 60. V pravem se jede disciplnovane 60, v levem 80. Vsechno v pohode. Ale ta konstantni rychlost a nedostatek podnetu je doslova hypnotizujici. Vsichni pasazeri v aute behem toho useku usnuly jak na povel a ja jako ridic jsem mel co delat. Uplne rozumim tomu, ze nekdo proste z nepozornosti v uzkem pruhu vyjede o par desitek cm a je zadelano. A jde fakt jen o vteriny. Ridic nemusi byt ani ho**do, ani agresivni, ani blb, proste jsme lidi.

+4/0
18.8.2016 8:52

J73a14k15u29b 88K98ř15í25ž 8549959567893

Patek D1 z Prahy - jizda po dalnici se meni v souvislou jizdu kdy oba jizdni pruhy jedou stejne. Ano chtel bych jet rychleji ale co nadelam kdyz 30 aut prede mnou jede 120. Dodrzuji bezpecny rozestup. Nahle se za mnou objevi blikajici hnup (vetsinou audi) - poustim. Kdyz je zuzeni tak tohle nemehlo blokuje levy pruh protoze umi jezdit jen rovne a v 80 nedokaze predjet kamion.

0/0
18.8.2016 8:51

S67t68a27n85i93s25l83a30v 44S95r33b53a 4315674608684

nevím nakolik jsou dva pruhy, z nichž jeden má 2 metry a druhý sotva 2,5 metru na šířku zrychlením dopravy oproti jednomu širokému. Ale tipoval bych, že to dopravu příliš nezrychlí, takže proč nemůže být jen jeden normální pohodlný pruh? Dva jsou tam stejně jen kvůli Jančurovi a jeho žlutým autobusům, které se "nebojí" jet i tom dvoumetrovém. A další otázkou je, proč se musí uzavírat najednou třeba 10 kilometrový úsek, proč nelze uzavřít 5 krát pouze dvoukolimetrový?

+1/−1
18.8.2016 8:50

J47a63n 90N25o72v35á44k 6394464

Jenže případná vyšší cena za opravy by byla v kategorii "neviditelné" a to si nikdo nelajzne. ... Kdo by souhlasil s tím, že se za opravu zaplatilo více (vyhrála jiná firma), protože levý pruh s ní bude o 50 cm širší?

0/0
18.8.2016 8:55

T65o57m24á38š 27M57a20t25ě53j 9985428793542

Protože jedno zmenšení počtu průhů nadělá méně problémů než 5 ...

Prostě zdrojem zácpy je to seřazení před zúžením ... ne ta samotná jízda v tom zůžení.

A když to u děláš 5krát (pokud tam necháš prostor, aby se auta rozřadila) - tak jen uděláš další zácpu.

0/0
18.8.2016 9:15

S91t18a61n85i39s17l81a75v 67S41r54b55a 4175424648744

no v tom článku se píše o větším počtu nehod v tom zúžení, nikoli ve frontě před ním. tak nevím, jestli máte pravdu vy nebo ty statistiky.

0/0
18.8.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.