Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zúžená D1 jako magnet na nehody. Řidiči tam bourají až pětkrát častěji

Statistika hovoří jasně. Zatímco v průměru připadá letos na jeden kilometr dálnice D1 mezi Prahou a Brnem 3,6 nehody, na řadě míst v opravovaných úsecích dálnice se jich odehrálo už mnohem více. Podle odborníků je na vině špatná disciplína řidičů, rozptýlení pracemi na silnici, ale i nedostatečný dohled ze strany silničářů a policie, píše se ve čtvrteční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a30r13e69k 83T46e35t52u17r 9759134396

Proč to neopravujete 24h denně na jednom úseku??! ;-€ Raději rozkopete všechno a děláte na jednu směnu - idiocie, fakt nechápu.

0/0
19.8.2016 14:56

P38e20t90r 18B44á35č15a 8245136325795

Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim? A pak si tady jeste prectu podobny kecy jak jsou zase ti hrozni ridici zli a agresivni.

Uz me tahle masirka fakt nebavi. To potrebujte Tok vystavet dalsich 50 radaru na dalnici, aby vam to ovcane zase s radosti odkyvali jak se s tema "piratama" jezdici o 10 km/h v hodine vice zatocilo?

Misto toho abyste psali, ze je dalnice jedno velky staveniste a nejbezpecnejsi silnice v zemi diky statistikam, tak tady plodite tohle Rv;-O

+2/0
18.8.2016 15:28

Z43d87e96ň23k73a 82V95e13s22e73l53á 8269375347820

"za tohle si platim" - Platíte za to, aby se po tom vůbec dalo jezdit. A k tomu jsou zapotřebí opravy. Nadáváte, když to opravují, nadával byste, kdyby tam zůstal původní povrch, po kterém se už skoro nedalo jezdit. Tak si vyberte.

0/0
18.8.2016 22:11

M36a48r81e54k 15T59e81t16u98r 9889854796

Dříve to šlo a nebyli dálniční příplatky apd. Tak proč to nejde teď??

0/0
19.8.2016 14:57

Z98d33e83ň15k77a 19V42e16s56e19l63á 8389495947120

Kdy "dříve"?

0/0
19.8.2016 16:37

J59a22n 10P84r17o81c95h53a60z18k53a 1497725439977

Když jsme ze všeho mohli vinit komunisty.

0/0
19.8.2016 16:45

Z21d42e74ň59k22a 97V43e63s21e20l80á 8249295967980

Asi... ;-)

0/0
19.8.2016 17:04

P85e52t55r 46B80á30č90a 8175886365475

Je nenadavam, ze se to musi opravit nikde, si laskave jeste jednou prectete o cem vubec pisu.

0/0
19.8.2016 19:45

Z24d39e64ň14k74a 44V94e23s43e14l25á 8519605477480

"Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim?" - Nadáváte, že jsou kolony a zúžení. Kolony a zúžení jsou kvůli opravám. Stačí?

0/0
19.8.2016 20:01

P12e29t70e87r 83S96m66u18t62n17ý 2685520520893

a ješte jeden příspěvek k tématu ZIP:

Legislativní rámec

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, se této problematice věnuje v § 12, který k pravidlu zipu stanoví:

„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."

+1/0
18.8.2016 12:30

J31a16n 36F44r82o42l39í88k 6756250675794

Myslím, že se paní Pošvářová mýlí. Kamery, respektive radary jsou zcela určitě u obou úseků D1 u Brna. Rychlost se často pohybuje od 0 do 30 a přesto tam nehody jsou. Měli by si soudruzi experti konečně připustit, že není vše o rychlosti. Naše sílniční síť je přetížená a jen stavět cyklostezky to nevyřeší i když by si to socialističtí inženýři strašně přáli. Lidé drze jezdí autem místo na kole a MHD. Musí to někdo prostě zařídit. Třeba zakázat osobní auta.;-D

+2/−1
18.8.2016 9:24

L24i80b56o35r 14F16o43l61t59ý13n32e91k 2686395607324

Trochu to na rychlosti závisí. Pokud jedu spořádaně 80-100 (podle aktuální maximálky) v pravém pruhu a zleva mě každou chvíli někdo předjíždí tak, že mě nutí se pomalu otírat o svodidla, tak to je jen a pouze jejich překročení rychlosti, co by způsobilo nehodu.

+3/−1
18.8.2016 9:48
Foto

M95a60r32t53i72n 16K16o68k42e18š 3308584711860

Možná by to chtělo, aby pravý pruh byl, v případě, že jde o původní povrch odstavného pruhu, provizorně vyspravený tak, aby řidič kamiónu (a že mezi nimi jsou piloti, co mají problém udržet se v rovině i na perfektním povrchu a za bezvětří) neměl potíže v něm naloženou soupravu udržet. Občasnou revizi by si zasloužil i ten levý zúžený - přesahují do něj nejen svislé dopravní značky, ale občas i stavebními stroji posunuté betonové zábrany, které nejsou ve štrůdlu a do zatáček vidět.

Dále by dopravní policie měla kontrolovat nejen rychlost (což je jistě nejpohodlnější) ale i bezpečné rozestupy u automobilů > 3,5 t. Osobně se klidně přiznám, že než abych se kolem kamiónu jedoucího 75-80 plížil ve zúžení předpisovou 80, raději na to na chvíli, co jej předjíždím, a pokud mám před sebou prostor, šlápnu, abych riziko eliminoval na minimum - takový jsem "pyráth".

+1/0
18.8.2016 9:21

P61a89v73e12l 49Š41v13a55r72c17e92r 1480668382467

Rozestupy jsou u nás nepokutovatelné - chybí zákon

0/0
18.8.2016 9:23
Foto

M95a83r59t46i78n 65K31o51k60e72š 3548474481140

Zákon nechybí, http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19 je jasný, chybí jeho vymáhání.

0/0
18.8.2016 9:34

J55a44n 55F98r68o38l30í52k 6376360155584

Takže ta policie co si ji tak vroucně přejete by pokutovala zejména Vás?;-D

0/0
18.8.2016 9:26
Foto

M88a67r82t86i44n 68K20o84k82e71š 3518914491450

Pokud mě přistihnou a pokud se ve správním řízení neobhájím, tak ano. Nemám s tím problém.

0/0
18.8.2016 9:28

P10e26t28r 63S11p36a57t21z27i17e33r19e46r 7854192695774

to je zase diskuze..:-) tak se na to má stát vybodnout a na celou dobu opravy uzavřít celou dálnici...ať si lidi vyzkouší jezdit zase po okreskách..:D pak by jim i ta horší dálnice začala chybět a přestali by tak nadávat....jsme moc rozmlsaní....a co se týká nehod a předpisů....každý tu obhajuje své...a to i jejich porušování...a proto se těším na jedno...na autonomní auta, kde řidič nebude řídit...auto pojede dle předpisů a ti co to nevydrží na nervech budou v blázinci....:D jen aby jsme jich tady měl dost..protože mám pocit, že co čech řidič..to nervák..:D

+2/−2
18.8.2016 9:13

M11a57r21e82k 44T17e90t62u69r 9649754616

Já sjel z dálnice, protože už to na mě bylo moc - uzavřené cesty či rozkopané taktéž.;-€

0/0
19.8.2016 15:00

M62a93x 20Š98a52l20a65m51o10u77n 9921410809436

No super - ve vláknu o ZIPu si začali lidi nadávat, takže je tím pádem zřejmě definitivně smazané - tedy ještě jednou pro pana Karfíka!!!

ZIP se uplatňuje jen při SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ! Souběžná jízda je situace, kdy je doprava tak hustá, že jsou všechny pruhy plné, vytvoří se souvislé pruhy vozidel a rychlost vozidel závisí na rychlosti vozidel ostatních. Až v tom případě se zipuje. V zákoně je to napsané jasně. Bohužel, pokud se všichni jak ovce zařadí do průběžného pruhu a pan Karfík zůstane jediný v pruhu připojovacím, tak to dle definice není souběžná jízda a o zip se nejedná - není to fér, ale je to tak. :-P

+1/−1
18.8.2016 9:03

G72a49b57r59i49e16l 80H23o40r19t15e37n 9191629583984

Levý (průběžný) pruh jede, vpravo v připojovacím stojí osamělé auto. Je to v Brně, takže ho nikdo nepustí. Jak jste napsal, je to podle předpisů, čili nemá nárok.

A teď toho čekajícího dojede postupně několik dalších aut - levý pruh jede, pravý stojí, nejde tedy o souběžnou jízdu, pravý pruh tedy bude stát věčně...:-(

+1/0
18.8.2016 9:14

P34e74t94r 27S16k18á80l98a 2807434190910

Pokud se jedná o připojovací pruh, pravidlo ZIPu neplatí. Na začátku připojovacího pruhu je značka dej přednost v jízdě.

0/0
18.8.2016 9:22

G84a69b75r76i19e93l 58H41o23r62t82e62n 9311539883814

Chtěl jsem se zeptat, nemáte vy hnidopichové nějaký klub, kde se scházíte a trumfujete se, kdo vymyslí větší pí... pitomost?:-P

0/0
18.8.2016 9:29

P88e88t61r 66S26k35á82l75a 2347724620730

Já bych se zase rád zeptal, jestli opravdu považujete upozornění na dopravní značku za pitomost. Situaci v Brně neznám, často se ale setkám s tím, že v připojovacím pruhu někdo zastaví zcela zbytečně. Z nulové rychlosti se pak do mezery mezi jedoucími auty dostává hůř, než z jízdy.

0/0
18.8.2016 9:43

G68a23b50r57i31e21l 47H62o10r20t78e77n 9481959253714

V kontextu zipu a vymezení souběžné jízdy jsem použil lidový výraz, pane Skálo, a domnívám se, že jste jediný, kdo to nepochopil, protože vaše hnidopišská povaha to prostě nedovoluje. Zaměňte si tedy v mém prvním příspěvku spojení "v připojovacím" za spojení "v pruhu, který přestal být průběžným".

0/0
18.8.2016 9:51

P53e50t37r 34S28k90á47l23a 2277834180180

Ok, to jste mohl napsat rovnou bez zbytečných řečí.

0/0
18.8.2016 10:00
Foto

I44v12a24n 44K35o44p90t65a 5407702241677

To máte pravdu, v připojovacím to neplatí. Ale tak nějak očekávám, pokud není extra krátký, ohleduplnost ostatních že mne pustí. Netřeba brzdit stačí trochu zvolnit a vytvořit těch pár metrů navíc.

+2/0
18.8.2016 9:34

P53e78t13r 21S49k65á51l54a 2807414470100

Samozřejmě, tak by to mělo být. Někdo to tak udělá, někdo ne. A jak píšu výše, někdo zase v připojovacím pruhu zastaví i když to není nutné a situaci zkomplikuje.

0/0
18.8.2016 9:47
Foto

I54v70a36n 54K95o65p48t23a 5767442481647

To spíš co se připojovacího pruhu týče vnímám jako horší ty experty co ho nevyužijí a hned na začátku vlítnou do průběžného pruhu.

0/0
18.8.2016 10:09

P83e43t86r 82S64k53á56l85a 2967584300170

I to je samozřejmě špatně. Máme ovšem silnice pro motorová vozidla s nájezdy prakticky bez připojovacího pruhu. Například R7 od Kněževse.

0/0
18.8.2016 10:46
Foto

I50v81a71n 71K12o76p69t44a 5577532181797

Jistě ale jako řidič v průběžném pruhu to vidím a přizpůsobím se tomu. Zpomalím, na chvíli zrychlím či přejedu do levého.

0/0
18.8.2016 14:14

P47a34v27e27l 93Š79v28a87r93c68e34r 1660108962977

;-DJe to v Brně takže ho nikdo nepustí ;-D Jezdím po celé republice a jsem z Moravy, a v tom Brně je to fakt katastrofa, co tam lidem za volantem přijde normální

0/0
18.8.2016 9:28
Foto

I94v43a87n 78K47o29p53t82a 5347632711527

Ten zákon neříká kolik aut má stát v tom končícím pruhu. Hovoří o zipu před zůžením, navíc většinou jsou tamo zipu i informativní značky. To že někoho baví se zařadit do kolony a stít v ní třeba dva km může být panu Karfíkovi ukradené. On prostě jen pokračuje volným pruhem, žádný zákaz neporušuje. To ani ti co se zařadí do toho průběžného x stovek metrů předem, jen je to nelogické.

+1/0
18.8.2016 9:25

P41a85v94e55l 14N95o62v65á47k 4583758665191

nevim, o co vam presne jde. ale ikdyz zakon o zipu opravdu nemluvi v souvislosti s pripojovacim pruhem, plati jeste selsky rozum a obycejna slusnost. nekdo totiz to auto driv nebo pozdeji pustit musi a nejak mi nedava smysl, ze by to melo byt jinde, nez na konci pripojovaciho pruhu. pokud tam tech aut stoji vic, uplatnuji ti, co maji v hlave mozek, pravidlo zipu i tam. bez ohledu na vas strojovy vyklad zakona.

0/0
18.8.2016 9:34

P64e61t82r 83O80t73ý73p16k42a 8802653208332

Nebude spíš problém někde jinde..???...Proč je směr Brno hotová jenom D1, proč není třeba dokončená D11 s propojením na Pardubice-Olomouc-Brno a dál...Mě připadá, že se řeší jenom spojení pro Pražáky a nutíte všechny jed přes Prahu...i když to nepotřebujeme

+1/0
18.8.2016 9:00

P64a96v22e69l 54N73o62v92á33k 4423888725701

pro prazaky nikdo nic neresi. prazaci ke svemu zivotu v 99% casu dalnici opravdu nepotrebuji. ale to by vam melo dojit. kdyby chtel nahodou nekdo ulevit praze, ale hlavne tem, kteri ji potrebuji minout, mel by se zamyslet nad prazskym okruhem.

+2/0
18.8.2016 9:03

P11e62t48r 31O38t34ý33p27k64a 8452723188602

Určitě jezdíte třeba do Německa....znáte tam nějakou dálnici, která jede městem...ne. Klidně město objede 20km kolem, proč to nešlo i zde..???

0/0
18.8.2016 9:07

P57a39v71e75l 75N71o90v17á82k 4913208725951

no dyt rikam. prazsky okruh nam chybi. ale v 99% ne prazakum, to je takova rozsirena blbost ;)

+2/0
18.8.2016 9:13

J82a42n 75F74r87o21l81í28k 6356510765174

Dávám + a to nejsem z Prahy. Cpou se miliardy do kdejaké zadnice v třeba v jižních Čechách a tam, kde je největší koncentrace dopravy na to hází všichni ministři dopravy bobek. Na ČT pláčou ovčani, že jim přejede kolem baráku i 5 kamionů za hodinu a místa, kde jich 5 přejede za minutu nikdo neřeší.;-O

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I57v48a55n 86K91o87p61t21a 5257122851277

Na druhou stranu je potřeba aby se i ti lidé v Praze a okolí konečně dohodli kudy že ten zbytek okruhu povede. Vždy to totiž bude někomu za humny. Dálnice sice chtějí, ale nesmí vést blíž jak za sousední vsí.

0/0
18.8.2016 10:13

P61a51v81e89l 78Š89v88a51r47c95e58r 1570388532637

To ti lidi z Uhříněvsi dají za pravdu :-/

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I54v81a18n 79K31o24p37t30a 5837982281307

No třeba A113, A111 Berlín, A28 Oldenburg, A40 Essen, A73 Nürnberg. Všechno dálnice skrz města.

0/0
18.8.2016 9:31

T80o93m70á19š 65M80a34t91ě97j 9415918383822

Mno okruh je specifický problém. Peníze na něj jsou... jenže furt ho někdo blokuje... a díky dlouhodobému blokování, přišel o EIA ... a musí celý znovu.

Máme tu prostě naprosto idiotský systém vyvlastňovacího a stavebního řízení, do kterého může kecat každý v každém stupni ... a kde se každý může několikrát odvolávat a pak to ještě přezkoumávat ve správním soudnictví...

Takže právní jistota nula.

+1/0
18.8.2016 9:17
Foto

M13a80r58t98i20n 12K33o47k16e52š 3408934871580

Kdyby to úředníci na MD ČR a MŽP ČR nezmrvili s tím plánovaným hlukovým pásmem (ve stylu "nám se nechce stavbu odhlučnit, my radši vyhlásíme +10dB hlukové pásmo, vy si za svoje chechtáky při nejbližší příležitosti vyměníte okna u stávajících staveb a žádné nové si na svých pozemcích už nepostavíte"), mohla ta stavba dávno stát.

0/0
18.8.2016 9:26

P95a76v52e63l 68N97o94v28á42k 4813258335651

no ja bych to nevidel tak cerne. zrovna nedavno - pred mnichovem je 15km zuzeni do dvou pruhu v kazdem smeru a rychlost omezena na 60. V pravem se jede disciplnovane 60, v levem 80. Vsechno v pohode. Ale ta konstantni rychlost a nedostatek podnetu je doslova hypnotizujici. Vsichni pasazeri v aute behem toho useku usnuly jak na povel a ja jako ridic jsem mel co delat. Uplne rozumim tomu, ze nekdo proste z nepozornosti v uzkem pruhu vyjede o par desitek cm a je zadelano. A jde fakt jen o vteriny. Ridic nemusi byt ani ho**do, ani agresivni, ani blb, proste jsme lidi.

+4/0
18.8.2016 8:52

J39a21k71u25b 97K15ř98í71ž 8249269277603

Patek D1 z Prahy - jizda po dalnici se meni v souvislou jizdu kdy oba jizdni pruhy jedou stejne. Ano chtel bych jet rychleji ale co nadelam kdyz 30 aut prede mnou jede 120. Dodrzuji bezpecny rozestup. Nahle se za mnou objevi blikajici hnup (vetsinou audi) - poustim. Kdyz je zuzeni tak tohle nemehlo blokuje levy pruh protoze umi jezdit jen rovne a v 80 nedokaze predjet kamion.

0/0
18.8.2016 8:51

S61t21a77n49i10s82l60a68v 13S80r38b39a 4435954198504

nevím nakolik jsou dva pruhy, z nichž jeden má 2 metry a druhý sotva 2,5 metru na šířku zrychlením dopravy oproti jednomu širokému. Ale tipoval bych, že to dopravu příliš nezrychlí, takže proč nemůže být jen jeden normální pohodlný pruh? Dva jsou tam stejně jen kvůli Jančurovi a jeho žlutým autobusům, které se "nebojí" jet i tom dvoumetrovém. A další otázkou je, proč se musí uzavírat najednou třeba 10 kilometrový úsek, proč nelze uzavřít 5 krát pouze dvoukolimetrový?

+1/−1
18.8.2016 8:50

J31a65n 34N43o79v90á61k 6314174

Jenže případná vyšší cena za opravy by byla v kategorii "neviditelné" a to si nikdo nelajzne. ... Kdo by souhlasil s tím, že se za opravu zaplatilo více (vyhrála jiná firma), protože levý pruh s ní bude o 50 cm širší?

0/0
18.8.2016 8:55

T47o41m32á72š 41M77a26t90ě51j 9905588943452

Protože jedno zmenšení počtu průhů nadělá méně problémů než 5 ...

Prostě zdrojem zácpy je to seřazení před zúžením ... ne ta samotná jízda v tom zůžení.

A když to u děláš 5krát (pokud tam necháš prostor, aby se auta rozřadila) - tak jen uděláš další zácpu.

0/0
18.8.2016 9:15

S81t23a22n52i36s98l76a74v 16S57r83b43a 4465804468364

no v tom článku se píše o větším počtu nehod v tom zúžení, nikoli ve frontě před ním. tak nevím, jestli máte pravdu vy nebo ty statistiky.

0/0
18.8.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.