Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zúžená D1 jako magnet na nehody. Řidiči tam bourají až pětkrát častěji

Statistika hovoří jasně. Zatímco v průměru připadá letos na jeden kilometr dálnice D1 mezi Prahou a Brnem 3,6 nehody, na řadě míst v opravovaných úsecích dálnice se jich odehrálo už mnohem více. Podle odborníků je na vině špatná disciplína řidičů, rozptýlení pracemi na silnici, ale i nedostatečný dohled ze strany silničářů a policie, píše se ve čtvrteční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89a15r45e15k 41T32e13t26u10r 9779764166

Proč to neopravujete 24h denně na jednom úseku??! ;-€ Raději rozkopete všechno a děláte na jednu směnu - idiocie, fakt nechápu.

0/0
19.8.2016 14:56

P34e27t48r 26B67á70č96a 8445126535595

Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim? A pak si tady jeste prectu podobny kecy jak jsou zase ti hrozni ridici zli a agresivni.

Uz me tahle masirka fakt nebavi. To potrebujte Tok vystavet dalsich 50 radaru na dalnici, aby vam to ovcane zase s radosti odkyvali jak se s tema "piratama" jezdici o 10 km/h v hodine vice zatocilo?

Misto toho abyste psali, ze je dalnice jedno velky staveniste a nejbezpecnejsi silnice v zemi diky statistikam, tak tady plodite tohle Rv;-O

+2/0
18.8.2016 15:28

Z54d64e57ň27k44a 75V28e63s71e84l93á 8749865757790

"za tohle si platim" - Platíte za to, aby se po tom vůbec dalo jezdit. A k tomu jsou zapotřebí opravy. Nadáváte, když to opravují, nadával byste, kdyby tam zůstal původní povrch, po kterém se už skoro nedalo jezdit. Tak si vyberte.

0/0
18.8.2016 22:11

M30a78r69e75k 78T44e16t17u36r 9329624526

Dříve to šlo a nebyli dálniční příplatky apd. Tak proč to nejde teď??

0/0
19.8.2016 14:57

Z65d88e58ň23k31a 55V12e91s55e85l66á 8549975647110

Kdy "dříve"?

0/0
19.8.2016 16:37

J58a51n 62P41r54o50c80h94a26z23k32a 1837835759307

Když jsme ze všeho mohli vinit komunisty.

0/0
19.8.2016 16:45

Z51d20e17ň52k65a 21V16e95s44e61l64á 8299765377330

Asi... ;-)

0/0
19.8.2016 17:04

P82e18t33r 46B50á16č77a 8805106215205

Je nenadavam, ze se to musi opravit nikde, si laskave jeste jednou prectete o cem vubec pisu.

0/0
19.8.2016 19:45

Z47d77e27ň15k41a 79V18e70s20e45l13á 8879575587920

"Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim?" - Nadáváte, že jsou kolony a zúžení. Kolony a zúžení jsou kvůli opravám. Stačí?

0/0
19.8.2016 20:01

P40e56t44e19r 87S25m74u48t84n97ý 2105740510833

a ješte jeden příspěvek k tématu ZIP:

Legislativní rámec

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, se této problematice věnuje v § 12, který k pravidlu zipu stanoví:

„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."

+1/0
18.8.2016 12:30

J10a13n 38F70r64o10l94í57k 6656440595874

Myslím, že se paní Pošvářová mýlí. Kamery, respektive radary jsou zcela určitě u obou úseků D1 u Brna. Rychlost se často pohybuje od 0 do 30 a přesto tam nehody jsou. Měli by si soudruzi experti konečně připustit, že není vše o rychlosti. Naše sílniční síť je přetížená a jen stavět cyklostezky to nevyřeší i když by si to socialističtí inženýři strašně přáli. Lidé drze jezdí autem místo na kole a MHD. Musí to někdo prostě zařídit. Třeba zakázat osobní auta.;-D

+2/−1
18.8.2016 9:24

L96i29b61o72r 72F29o58l92t56ý84n50e53k 2756115597624

Trochu to na rychlosti závisí. Pokud jedu spořádaně 80-100 (podle aktuální maximálky) v pravém pruhu a zleva mě každou chvíli někdo předjíždí tak, že mě nutí se pomalu otírat o svodidla, tak to je jen a pouze jejich překročení rychlosti, co by způsobilo nehodu.

+3/−1
18.8.2016 9:48
Foto

M52a65r55t80i17n 95K67o61k13e83š 3288864371390

Možná by to chtělo, aby pravý pruh byl, v případě, že jde o původní povrch odstavného pruhu, provizorně vyspravený tak, aby řidič kamiónu (a že mezi nimi jsou piloti, co mají problém udržet se v rovině i na perfektním povrchu a za bezvětří) neměl potíže v něm naloženou soupravu udržet. Občasnou revizi by si zasloužil i ten levý zúžený - přesahují do něj nejen svislé dopravní značky, ale občas i stavebními stroji posunuté betonové zábrany, které nejsou ve štrůdlu a do zatáček vidět.

Dále by dopravní policie měla kontrolovat nejen rychlost (což je jistě nejpohodlnější) ale i bezpečné rozestupy u automobilů > 3,5 t. Osobně se klidně přiznám, že než abych se kolem kamiónu jedoucího 75-80 plížil ve zúžení předpisovou 80, raději na to na chvíli, co jej předjíždím, a pokud mám před sebou prostor, šlápnu, abych riziko eliminoval na minimum - takový jsem "pyráth".

+1/0
18.8.2016 9:21

P60a86v52e53l 65Š86v51a65r46c37e12r 1320348172567

Rozestupy jsou u nás nepokutovatelné - chybí zákon

0/0
18.8.2016 9:23
Foto

M53a30r21t33i93n 97K13o90k92e41š 3258214651150

Zákon nechybí, http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19 je jasný, chybí jeho vymáhání.

0/0
18.8.2016 9:34

J20a26n 74F73r69o56l20í91k 6886570155954

Takže ta policie co si ji tak vroucně přejete by pokutovala zejména Vás?;-D

0/0
18.8.2016 9:26
Foto

M64a23r89t44i79n 93K45o36k94e36š 3738654261160

Pokud mě přistihnou a pokud se ve správním řízení neobhájím, tak ano. Nemám s tím problém.

0/0
18.8.2016 9:28

P66e87t49r 61S71p54a36t53z79i32e90r15e59r 7424862965204

to je zase diskuze..:-) tak se na to má stát vybodnout a na celou dobu opravy uzavřít celou dálnici...ať si lidi vyzkouší jezdit zase po okreskách..:D pak by jim i ta horší dálnice začala chybět a přestali by tak nadávat....jsme moc rozmlsaní....a co se týká nehod a předpisů....každý tu obhajuje své...a to i jejich porušování...a proto se těším na jedno...na autonomní auta, kde řidič nebude řídit...auto pojede dle předpisů a ti co to nevydrží na nervech budou v blázinci....:D jen aby jsme jich tady měl dost..protože mám pocit, že co čech řidič..to nervák..:D

+2/−2
18.8.2016 9:13

M28a44r45e91k 17T36e79t51u79r 9419704686

Já sjel z dálnice, protože už to na mě bylo moc - uzavřené cesty či rozkopané taktéž.;-€

0/0
19.8.2016 15:00

M82a31x 47Š98a13l40a14m34o10u18n 9531340209866

No super - ve vláknu o ZIPu si začali lidi nadávat, takže je tím pádem zřejmě definitivně smazané - tedy ještě jednou pro pana Karfíka!!!

ZIP se uplatňuje jen při SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ! Souběžná jízda je situace, kdy je doprava tak hustá, že jsou všechny pruhy plné, vytvoří se souvislé pruhy vozidel a rychlost vozidel závisí na rychlosti vozidel ostatních. Až v tom případě se zipuje. V zákoně je to napsané jasně. Bohužel, pokud se všichni jak ovce zařadí do průběžného pruhu a pan Karfík zůstane jediný v pruhu připojovacím, tak to dle definice není souběžná jízda a o zip se nejedná - není to fér, ale je to tak. :-P

+1/−1
18.8.2016 9:03

G45a63b57r12i39e76l 61H49o76r55t96e70n 9301959423354

Levý (průběžný) pruh jede, vpravo v připojovacím stojí osamělé auto. Je to v Brně, takže ho nikdo nepustí. Jak jste napsal, je to podle předpisů, čili nemá nárok.

A teď toho čekajícího dojede postupně několik dalších aut - levý pruh jede, pravý stojí, nejde tedy o souběžnou jízdu, pravý pruh tedy bude stát věčně...:-(

+1/0
18.8.2016 9:14

P91e12t55r 22S19k62á18l83a 2227434820660

Pokud se jedná o připojovací pruh, pravidlo ZIPu neplatí. Na začátku připojovacího pruhu je značka dej přednost v jízdě.

0/0
18.8.2016 9:22

G16a92b44r37i48e81l 25H91o16r25t82e68n 9391169683964

Chtěl jsem se zeptat, nemáte vy hnidopichové nějaký klub, kde se scházíte a trumfujete se, kdo vymyslí větší pí... pitomost?:-P

0/0
18.8.2016 9:29

P31e57t42r 42S14k14á75l27a 2427174410320

Já bych se zase rád zeptal, jestli opravdu považujete upozornění na dopravní značku za pitomost. Situaci v Brně neznám, často se ale setkám s tím, že v připojovacím pruhu někdo zastaví zcela zbytečně. Z nulové rychlosti se pak do mezery mezi jedoucími auty dostává hůř, než z jízdy.

0/0
18.8.2016 9:43

G54a94b92r55i63e28l 66H20o49r13t36e91n 9571599193984

V kontextu zipu a vymezení souběžné jízdy jsem použil lidový výraz, pane Skálo, a domnívám se, že jste jediný, kdo to nepochopil, protože vaše hnidopišská povaha to prostě nedovoluje. Zaměňte si tedy v mém prvním příspěvku spojení "v připojovacím" za spojení "v pruhu, který přestal být průběžným".

0/0
18.8.2016 9:51

P95e39t39r 49S33k12á24l25a 2217354330720

Ok, to jste mohl napsat rovnou bez zbytečných řečí.

0/0
18.8.2016 10:00
Foto

I88v39a61n 30K49o18p59t82a 5707872741827

To máte pravdu, v připojovacím to neplatí. Ale tak nějak očekávám, pokud není extra krátký, ohleduplnost ostatních že mne pustí. Netřeba brzdit stačí trochu zvolnit a vytvořit těch pár metrů navíc.

+2/0
18.8.2016 9:34

P39e16t21r 56S25k18á42l20a 2127924140710

Samozřejmě, tak by to mělo být. Někdo to tak udělá, někdo ne. A jak píšu výše, někdo zase v připojovacím pruhu zastaví i když to není nutné a situaci zkomplikuje.

0/0
18.8.2016 9:47
Foto

I90v40a48n 16K41o86p76t23a 5957402361207

To spíš co se připojovacího pruhu týče vnímám jako horší ty experty co ho nevyužijí a hned na začátku vlítnou do průběžného pruhu.

0/0
18.8.2016 10:09

P11e49t23r 67S51k74á49l59a 2737844100270

I to je samozřejmě špatně. Máme ovšem silnice pro motorová vozidla s nájezdy prakticky bez připojovacího pruhu. Například R7 od Kněževse.

0/0
18.8.2016 10:46
Foto

I93v65a77n 82K46o22p16t96a 5577882651257

Jistě ale jako řidič v průběžném pruhu to vidím a přizpůsobím se tomu. Zpomalím, na chvíli zrychlím či přejedu do levého.

0/0
18.8.2016 14:14

P82a51v13e43l 97Š33v40a25r19c79e29r 1150168922967

;-DJe to v Brně takže ho nikdo nepustí ;-D Jezdím po celé republice a jsem z Moravy, a v tom Brně je to fakt katastrofa, co tam lidem za volantem přijde normální

0/0
18.8.2016 9:28
Foto

I43v51a39n 31K41o65p63t15a 5247922201457

Ten zákon neříká kolik aut má stát v tom končícím pruhu. Hovoří o zipu před zůžením, navíc většinou jsou tamo zipu i informativní značky. To že někoho baví se zařadit do kolony a stít v ní třeba dva km může být panu Karfíkovi ukradené. On prostě jen pokračuje volným pruhem, žádný zákaz neporušuje. To ani ti co se zařadí do toho průběžného x stovek metrů předem, jen je to nelogické.

+1/0
18.8.2016 9:25

P23a93v24e13l 14N90o33v12á35k 4903968565391

nevim, o co vam presne jde. ale ikdyz zakon o zipu opravdu nemluvi v souvislosti s pripojovacim pruhem, plati jeste selsky rozum a obycejna slusnost. nekdo totiz to auto driv nebo pozdeji pustit musi a nejak mi nedava smysl, ze by to melo byt jinde, nez na konci pripojovaciho pruhu. pokud tam tech aut stoji vic, uplatnuji ti, co maji v hlave mozek, pravidlo zipu i tam. bez ohledu na vas strojovy vyklad zakona.

0/0
18.8.2016 9:34

P85e76t85r 77O55t96ý62p40k15a 8232103248472

Nebude spíš problém někde jinde..???...Proč je směr Brno hotová jenom D1, proč není třeba dokončená D11 s propojením na Pardubice-Olomouc-Brno a dál...Mě připadá, že se řeší jenom spojení pro Pražáky a nutíte všechny jed přes Prahu...i když to nepotřebujeme

+1/0
18.8.2016 9:00

P36a92v51e85l 48N38o83v40á30k 4793958855151

pro prazaky nikdo nic neresi. prazaci ke svemu zivotu v 99% casu dalnici opravdu nepotrebuji. ale to by vam melo dojit. kdyby chtel nahodou nekdo ulevit praze, ale hlavne tem, kteri ji potrebuji minout, mel by se zamyslet nad prazskym okruhem.

+2/0
18.8.2016 9:03

P11e12t11r 72O40t25ý47p34k84a 8362773388382

Určitě jezdíte třeba do Německa....znáte tam nějakou dálnici, která jede městem...ne. Klidně město objede 20km kolem, proč to nešlo i zde..???

0/0
18.8.2016 9:07

P24a63v47e59l 62N18o89v13á76k 4853758415491

no dyt rikam. prazsky okruh nam chybi. ale v 99% ne prazakum, to je takova rozsirena blbost ;)

+2/0
18.8.2016 9:13

J21a17n 11F11r46o64l97í59k 6206570395134

Dávám + a to nejsem z Prahy. Cpou se miliardy do kdejaké zadnice v třeba v jižních Čechách a tam, kde je největší koncentrace dopravy na to hází všichni ministři dopravy bobek. Na ČT pláčou ovčani, že jim přejede kolem baráku i 5 kamionů za hodinu a místa, kde jich 5 přejede za minutu nikdo neřeší.;-O

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I21v37a82n 31K87o68p66t58a 5707102551257

Na druhou stranu je potřeba aby se i ti lidé v Praze a okolí konečně dohodli kudy že ten zbytek okruhu povede. Vždy to totiž bude někomu za humny. Dálnice sice chtějí, ale nesmí vést blíž jak za sousední vsí.

0/0
18.8.2016 10:13

P65a41v46e33l 95Š20v97a34r85c64e83r 1970228762347

To ti lidi z Uhříněvsi dají za pravdu :-/

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I75v90a72n 26K14o36p11t32a 5147782751927

No třeba A113, A111 Berlín, A28 Oldenburg, A40 Essen, A73 Nürnberg. Všechno dálnice skrz města.

0/0
18.8.2016 9:31

T86o72m81á61š 45M10a55t30ě97j 9655238863602

Mno okruh je specifický problém. Peníze na něj jsou... jenže furt ho někdo blokuje... a díky dlouhodobému blokování, přišel o EIA ... a musí celý znovu.

Máme tu prostě naprosto idiotský systém vyvlastňovacího a stavebního řízení, do kterého může kecat každý v každém stupni ... a kde se každý může několikrát odvolávat a pak to ještě přezkoumávat ve správním soudnictví...

Takže právní jistota nula.

+1/0
18.8.2016 9:17
Foto

M28a15r85t50i27n 46K88o55k88e33š 3948184821980

Kdyby to úředníci na MD ČR a MŽP ČR nezmrvili s tím plánovaným hlukovým pásmem (ve stylu "nám se nechce stavbu odhlučnit, my radši vyhlásíme +10dB hlukové pásmo, vy si za svoje chechtáky při nejbližší příležitosti vyměníte okna u stávajících staveb a žádné nové si na svých pozemcích už nepostavíte"), mohla ta stavba dávno stát.

0/0
18.8.2016 9:26

P61a14v44e10l 91N41o31v40á31k 4773218255601

no ja bych to nevidel tak cerne. zrovna nedavno - pred mnichovem je 15km zuzeni do dvou pruhu v kazdem smeru a rychlost omezena na 60. V pravem se jede disciplnovane 60, v levem 80. Vsechno v pohode. Ale ta konstantni rychlost a nedostatek podnetu je doslova hypnotizujici. Vsichni pasazeri v aute behem toho useku usnuly jak na povel a ja jako ridic jsem mel co delat. Uplne rozumim tomu, ze nekdo proste z nepozornosti v uzkem pruhu vyjede o par desitek cm a je zadelano. A jde fakt jen o vteriny. Ridic nemusi byt ani ho**do, ani agresivni, ani blb, proste jsme lidi.

+4/0
18.8.2016 8:52

J41a34k29u70b 73K59ř90í49ž 8509139987913

Patek D1 z Prahy - jizda po dalnici se meni v souvislou jizdu kdy oba jizdni pruhy jedou stejne. Ano chtel bych jet rychleji ale co nadelam kdyz 30 aut prede mnou jede 120. Dodrzuji bezpecny rozestup. Nahle se za mnou objevi blikajici hnup (vetsinou audi) - poustim. Kdyz je zuzeni tak tohle nemehlo blokuje levy pruh protoze umi jezdit jen rovne a v 80 nedokaze predjet kamion.

0/0
18.8.2016 8:51

S35t75a27n96i26s92l37a49v 91S72r31b46a 4615784858684

nevím nakolik jsou dva pruhy, z nichž jeden má 2 metry a druhý sotva 2,5 metru na šířku zrychlením dopravy oproti jednomu širokému. Ale tipoval bych, že to dopravu příliš nezrychlí, takže proč nemůže být jen jeden normální pohodlný pruh? Dva jsou tam stejně jen kvůli Jančurovi a jeho žlutým autobusům, které se "nebojí" jet i tom dvoumetrovém. A další otázkou je, proč se musí uzavírat najednou třeba 10 kilometrový úsek, proč nelze uzavřít 5 krát pouze dvoukolimetrový?

+1/−1
18.8.2016 8:50

J86a82n 55N29o49v35á73k 6944574

Jenže případná vyšší cena za opravy by byla v kategorii "neviditelné" a to si nikdo nelajzne. ... Kdo by souhlasil s tím, že se za opravu zaplatilo více (vyhrála jiná firma), protože levý pruh s ní bude o 50 cm širší?

0/0
18.8.2016 8:55

T98o75m47á18š 49M69a64t92ě96j 9915488953642

Protože jedno zmenšení počtu průhů nadělá méně problémů než 5 ...

Prostě zdrojem zácpy je to seřazení před zúžením ... ne ta samotná jízda v tom zůžení.

A když to u děláš 5krát (pokud tam necháš prostor, aby se auta rozřadila) - tak jen uděláš další zácpu.

0/0
18.8.2016 9:15

S14t79a94n32i32s90l42a56v 48S36r97b22a 4625804268264

no v tom článku se píše o větším počtu nehod v tom zúžení, nikoli ve frontě před ním. tak nevím, jestli máte pravdu vy nebo ty statistiky.

0/0
18.8.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.