Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chystáme rozhodující bitvu o Aleppo, tvrdí povstalci po průlomu

Povstalci a syrská armáda dopravili k Aleppu posily a další zbraně. Odpůrci režimu Bašára Asada oznámili, že připravují rozhodující bitvu o ovládnutí celého města. V sobotu se jim podařilo prolomit armádní pozice na jihu a některé čtvrti ovládané armádou obklíčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K88a44r62e93l 29S83e40i65d86l 8609125330328

"Úspěchu povstalců v Aleppu pomohla masivní podpora ze zahraničí. USA přivřely oči"

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/411446-uspechu-povstalcu-v-aleppu-pomohla-masivni-podpora-ze-zahranici-usa-privrely-oci.html

Mimochodem, moc dlouho se ta zpráva na předních místech neohřála.

"Syrské opozici se podařilo prorazit obklíčení vládních sil v Aleppu díky masivní pomoci ze zahraničí, uvedl v pondělí list The Financial Times (FT) k úspěchu tzv. velké aleppské ofenzivy. Opoziční síly dostávaly před i během bojů nové zbraně, munici a peníze, uvedli sami vzbouřenci i syrští aktivisté.

„Na hranici jsme včera (v neděli 7. srpna, pozn. red.) napočítali desítky náklaďáků přivážejících zbraně,“ uvedl jeden z aktivistů, který se pohybuje u hranic Sýrie s Tureckem.

„To se děje každý den, (celé) týdny - a nemluvíme jen o pár puškách nebo nábojích, jsou tam i dělostřelecké zbraně.“

Také dva další vzbouřenci potvrdili, že dodávky i peníze přicházely po celé týdny. Jsou přesvědčeni, že šly od těch, kdo povstalce v oblasti podporují, tedy i od Saúdské Arábie a Kataru. Mířily přitom přes Turecko.

Někteří vzbouřenci uvedli, že američtí představitelé, kteří podporují dodávkami umírněné rebely, záměrně přivírali oči nad tím, že do ofenzívy jsou zapojení radikálové vedení Frontou Fatah aš-Šám, což je bývalá Fronta an-Nusra.

„Američané samozřejmě vědí, co se dělo. Ignorovali to, aby zatlačili na Rusko a Írán,“ uvedl podle FT západní diplomat, který je v kontaktu s opozicí." ...

0/0
9.8.2016 18:57

Š25t41ě48p14á44n 70D36o73l42e83ž53a11l 3842261388735

Tak v Aleppu nebo Halabu? :P

0/0
9.8.2016 12:28

J63i84ř95í 33V89a59c74a 7612203407871

Podle všeho ztratili teroristi v bojích 500 militantů z nasazených 5000.

Nyní jsou na území, kde nejsou civilisté a jsou tam masívně bombardováni (dělostřelecká základna atp.).

Ale pokud tam dotáhnou dalších 5000 čerstvých sil, tak to bude těžké.

0/0
9.8.2016 10:51

J61i40ř80í 54V50a60c40a 7312823107161

Nemůžu si pomoci: "Dorazili noví bojovníci a nové zbraně" ... z prohnilého západu.

je čas vystoupit za NATO.

+1/0
9.8.2016 10:43

M48i47l72a31n 23T29ů39m75a 4767429423117

... a připomeňte mi, kteří jsou ti dobří? Já jen abych věděl, komu mám fandit... : )

+3/0
9.8.2016 9:54

J94i27ř75í 81D59u59š41e90k 8692351561353

Syrská armáda - Alávité menšina která držela doposud moc a držela zkrátka sunnity. Jsou víc sekulární ženy mají stejná práva jako u nás. Potlačování sunnitů ale bylo nepřiměřené a vedlo k občanské válce. A před nimi do evropy proudí největší množství syrských uprchlíků

FSA - a její odnože méně sekulární většinou sunnité občas bojovali po boku An Nusrá což je forma Al Kaidy v sýrii od té se odštěpil Islámský stát který si už hraje vlastní hru.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Důsledky: Asád je proti plynovodu který by vedl přes katar. Proto je dobré aby byl poražen a střední evropa by nebyla plynem závislá na Rusku. Rusko má samozřejmě zájem mít možnost ovlivňovat evropu tak se jim hodí aby Asád u moci zůstal, což zároveň zapříčiní nadálí nával uprchlíků do evropy.

snažil jsem se čárou rozdělit morální důvody od těch strategických. Zvažovat je třeba každý zvlášť a kdo je hodnej a kdo zlej asi záleží jestli jste materialista nebo idealista.

+3/0
9.8.2016 10:40

M26i83l36a23n 61T15ů48m19a 4587819843387

Já to myslel tak napůl ve srandě, ale před Vaším komentářem smekám. Možná tohle kdyby dali jako hlavní článek místo všech těch okecávaček, lidé by byli informovanější.

To já právě tušil, že hodnej tady není nikdo a tak si můžeme pouze vybírat mezi padouchy : )

Ale tak je to asi vždycky : )

+1/0
9.8.2016 10:51

A76l38e56n35a 96E68l47i58á79š63o25v42á 3804581102248

Ale i mezi padouchy jsou někteří nebezpeční více, jiní méně. Věřím spíše Asadovi.

+4/0
9.8.2016 12:33

M90a91r47e78k 21T25u95r95n45o12v62e24c 7375932910466

"Podle AFP zahnulo v bojích o Aleppo od konce července nejméně 130 civilistů a až 500 účastníků bojů."

Tam umírají lidé a iDnes nás informuje i o tom, kolik lidí tam ještě vedle různých bojůvek a násilí stačí být nevěrných svým partnerům?

0/0
9.8.2016 8:00

M44i90r52o81s31l84a64v 72K66a19š75p46a29r 3212797801551

Obě strany si při líčení průběhu operace dost protiřečí, budem muset počkat jak se to vystříbří. Jinak, redakce by měla být trochu konzistentní, užít v jednom sloupku výraz Haleb i Aleppo je dost zavádějící.

+3/0
8.8.2016 21:19

P48e93t66e88r 46B58a64k22i59č 1399609665840

Takto to vyzeralo pred 9mi hodinami

https://imgur.com/a/CYvla

Je to tam aj s vlajočkami kto je kde. Hotový Babylon.

Situácia z dneška je zhrnutá na tomto videu

http://youtu.be/d4DsNYTVyfs

0/0
9.8.2016 0:46

P43e52t69e33r 95B45a67k56i41č 1699179825160

Tu sú vysvetlivky k tým vlajkám na mape. Sú tam len teroristi aj Twitterom.

https://pbs.twimg.com/media/CpBmOgMWcAA3jNp?format=jpg&name=large

Nie sú tam vlajky provládnych síl

0/0
9.8.2016 0:51

M54i16l30o59s25l90a81v 43J80o54s96í78f54k53o 6922276183342

Nechápu, proč se u nás prezentují názory teroristů. Hnus

+5/0
8.8.2016 19:24

J35o21s98e34f 41K93r59o86u83p44a 1879902626968

Povstalce je nutné eliminovat, škodí lidem a demokracii

+4/0
8.8.2016 17:38

M81i62l52o19š 16D39v78o45ř74á13k 4103703246364

Já bych se nebál to spojit "škodí lidové demokracii."

0/−1
8.8.2016 17:39

M26a89r23i62e 24J61a81h57n94o54v81á 5882653654145

Já jen navrhuji, aby si účastníci na čelo nakreslili kolečko nebo křížek podle toho, na čí straně stojí, aby se předešlo zbytečným ztrátám ve vlastních řadách.

0/0
8.8.2016 17:17

L96u97k92á62š 44D81l72o90u50h17ý 8119941557746

To jsou ti hodní USA a SA podporovaní povstalci, co řežou hlavy malým dětem a nahrávají se u toho na video?

+10/0
8.8.2016 16:49

J34i31ř40í 32V44a60c67a 7542733387471

JJ, jsou to i ti "hodní", ale je jich žalostně málo, tak se spojili s těmi zlobivými, kterých je víc.

+1/0
9.8.2016 10:45

P44e98t15r 57K64o33l49á23ř 2798707154121

Nechápu, jak může parta ručníkářů s kalašnikovy porazit armádu s ruskou podporou a technikou ...

0/−3
8.8.2016 14:40
Foto

V76l60a91s44t27a 32C22o17u59f86a11l 7297309609575

Ta armáda je už pět let v boji a je personálně, technicky i morálně na konci sil. Kdyby jim Rusko minulý podzim nepomohlo dodávkou náhradních dílů, nové techniky a nepodpořilo morálku, tak je konec. Syrské letectvo sedělo prakticky na zemi.

+13/0
8.8.2016 14:52

O42n30d53ř39e53j 28H34o95l46ý 9720840918529

ještě zbývá dopsat Iránské gardy, Irácké jednotky, Hizballah

+1/0
8.8.2016 18:14
Foto

M76i54c42h94a63l 25G38r54e83š68l32i36k 9511266402836

Tak to sú aj jej protivníci, ktorí bojujú aj medzi sebou. No a v radách tých protivníkov sú aj bývalí príslušníci tej armády. :-)

0/0
8.8.2016 21:07

O21n13d37ř43e72j 91H79o58l26ý 9750570588369

takže tímto obhajujete islamisty? Nebo co jste chtěl říci?

Protože to co bojuje o Aleppo na straně tzv. povstalců jsou islamistické skupiny v čele s An-nusra. Navíc vyzbrojené těžkou technikou ze zahraničí a neustále doplňované živou silou ze zahraničí.

Ale Vy nám to jistě vysvětlíte.

+1/0
9.8.2016 6:54
Foto

M94i96c53h46a29l 64G81r42e68š34l65i44k 9291876462846

V tomto vlákne rozoberáme príčinu vojenských neúspechov Assada. Ja píšem, že jeho protivníci nebojujú len proti nemu. Skúste si ho prečítať viackrát.

Ešte niečo nechápete? :-)

0/0
9.8.2016 7:31

O16n26d76ř18e64j 61H60o80l63ý 9180140628629

ano, máte pravdu, oni bojují taktéž proti Kurdům, ale jelikož ti koordinují postup z vládou. A ty boje mezi sebou tam byly v minulosti, dneska táhnou za jeden islamistický provaz.

Ale je možné, že Vy to nechápete :-)

0/0
15.8.2016 1:39
Foto

M45i46c48h79a95l 56G72r35e81š14l95i75k 9121786442136

Kedy naposledy koordinovali postup? :-)

0/0
15.8.2016 8:46

O77n37d71ř90e22j 41H69o41l80ý 9280390448919

třeba tak, že nestřílí po sobě :-)

0/0
15.8.2016 13:06
Foto

M64i64c55h77a78l 15G87r28e95š48l90i88k 9211806432726

To nie je koordinácia postupu. ;-D

A nepýtal som sa jak, ale kedy. ;-)

0/0
15.8.2016 13:58

O21n88d59ř80e46j 59H39o75l89ý 9700320158789

doučte se jazyk země, kde diskutujete :-)

Postup znamená i činnost, třeba "pracovní postup".

Slovo postup neznamená jenom význam děje, kdy se přemisťujete z místa A na místo B.

A "kedy"? Prakticky neustále, jelikož na sebe praktiky neútočí.

Samozřejmě, žer se nebavím o východní Enklávě Kurdů, která ve spolupráci s těmi pár jednotkami Asyřanů a Syřanů proti Daeš bojuje.

0/0
16.8.2016 8:46
Foto

M48i25c38h42a89l 88G48r40e29š33l10i38k 9251586412326

To slovo má rovnaký význam v oboch jazykoch. Aj činnosť. Takže by ste sa mohli doučiť vlastný jazyk. Nestrieľanie totiž nie je činnosť. Strieľanie je činnosť. Nečítanie nie je činnosť. Čítanie je činnosť...

Takže vy tvrdíte, že koordinujú nečinnosť. Znie to celkom humorne. :-)

0/0
16.8.2016 9:57

O29n87d96ř17e17j 50H84o21l28ý 9140250118889

nemáte pravdu, ale třeba to někdy pochopíte.

V doslovném výkladu samozřejmě ano, ale nic se nedá vykládat doslovně, že? Vy sám jste toho příkladem, kdy stejné situace ve světě vykládáte opačně. Ale v ten okamžik určitá nepřesnost výkladu samozřejmě nevadí, tam je to v pořádku.

0/0
16.8.2016 10:21
Foto

M44i64c23h26a10l 75G60r77e90š53l34i79k 9681356802176

Ja nebudem stavať dom. Vy mi nebudete pomáhať. Vy nebudete pri miešačke a ja nebudem hádzať maltu. To je zrejme Vaša predstava koordinácie nás dvoch. Dokonalé. ;-D

0/0
16.8.2016 10:34

O44n80d44ř66e70j 98H84o89l51ý 9170300918149

povstání obyvatel = nelegitimní proces

povstání obyvatel = legitimní proces

podpora ze zahraničí povstalcům = legální činnost neodporující mezinárodnímu právu

podpora ze zahraničí povstalcům = činnost odporující mezinárodnímu právu

To jsou Vše názory, které zde zastáváte, aniž Vás zajímá přesný význam daných slov či slovních spojení a význam slov upravujete dle svého názoru na svět.

Ale nyní si hrajete na doslovný překlad a vyžadujete striktní dodržování významu..

:-)

0/0
16.8.2016 11:02
Foto

M77i29c35h14a32l 21G93r59e44š24l32i33k 9711516962526

Na Ukrajine nezačali konflikt obyvatelia, ale Rusi. Čiže o povstaní obyvateľov sa nemôžeme baviť. :-)

Rusko posiela na Ukrajinu zbrane a vojakov bez súhlasu vlády, ktorú uznáva, aby bojovali proti vládnym silám a časť územia dokonca anektovalo.

V Sýrii jednotky koalície na Assadove vojská neútočia napriek tomu, že jeho vládu neuznávajú. Útočia na jeho nepriateľov ako sú IS, an Nusra, Khorasan... Sýrsky minister zahraničia spojenecké nálety "posvätil" a sýrska vláda bola o nich vopred informovaná. Rusi sa oproti tomu na Ukrajine chovajú ako lúpežníci.

0/0
16.8.2016 11:16

O82n36d80ř58e39j 21H69o44l65ý 9310720658389

překrucování reality, Strelkov není cizí armáda. Stejně jako tvrzení, že tam nebojují Ukrajinci, ale Rusi.

Ostatně celá demagogie Vašeho příspěvku, kde úmyslně vynecháte podporu povstalcům ze strany USA+koalice a řešíte místo toho nálety USA na Daeš (které nijak nekomentuji), jsou důkazem nesmyslnosti diskuze s Vámi.

Končím, chytat vlny na vodě je ztráta času.

0/0
16.8.2016 14:50
Foto

M58i67c39h85a85l 74G14r53e64š13l69i22k 9841456302446

Strelkov je plukovník FSB, bol tam s vedomím Ruska a do Ruska sa vrátil bez toho, aby niesol akékoľvek následky. Boli tam zajatí ruskí vojaci v aktívnej službe...

Vo svojom príspevku vyššie som písal ako to je. Podporu povstalcom poskytujú niektoré štáty oficiálne. Assadovu vládu neuznávajú. Rusko sa naopak snaží zatĺkať, že podporuje ľudsky aj materiálne ľudí bojujúcich proti Ukrajine, kde legitimitu vlády nikdy nespochybnilo.

0/0
16.8.2016 15:36

M47i36c43h92a97l 34T92o20m55i48n17s65k68ý 9661885317924

válka v Sýrii není jako v Evropě válkou za vlast.

Ale vojáci nebo džihádisté válčí buď za žold, nebo za Aláha a nebo za obojí.

Na žol je vyčleněn určitý rozpočet, který pokrývá například 20 tisíc vojáků. Když 2 tisíce zemře v jednom útoku například povstalců ve jménu Aláha, tak v arabském světě není problém najít znovu těch 2 tisíce vojáků.

V živé síle není žádný problém. Pouze džhádisté mají větší chuť riskovat svůj život za Aláha, sebevražedně pronikat, a když zemřou, tak se nic neděje, snadno se naverbují. Pronikají i s rizikem že bumbardování by je mohlo zasáhnout, protože věří Aláhovi. Takže ztráty mezi džihádisty jsou větší, ale tokompenzuje odhodlanost.

+1/−1
8.8.2016 15:20

M16i87c73h65a42l 64T21o76m77i82n26s55k68ý 9981845977454

munice také není problém, džihádisté to mají financované ze Saudské Arábie. A vozí jí z Turecka.

Vládní vojáci jsou zase podporovaní Ruskem a Iránem.

takže munice a zbraní je také dostatek.

+4/0
8.8.2016 15:23

J85o35s38e93f 42K59r43o45u74p40a 1369962866948

V článcích iDnes bez problému ;-)

0/0
8.8.2016 17:39

O45n79d89ř90e39j 41H70o80l93ý 9770800318559

dodávky z Turecka a SAE, včetně dělostřelecké techniky, teď tanky dle fotek, Ušáciu jim cpou protitankové střely, munice je to poslední co schází, nakoupí se pro SAE armádu a jen se přepošle do Sýrie. Taktéž lidi tam přes Tureckou proudí vesele dle potřeby.

+2/0
8.8.2016 18:13

J20i93ř98í 79T18i80n70t30ě13r95a 6640219543230

Vážený pane Holý,

prosím buďte uvážlivý při používání zkratek. Protože je velký rozdíl mezi SA (Saudská Arábie) a SAE (Sjednocené arabské emiráty).:-/

P. S.

Pokud je mi známo, tak SAE nepodporují ani jednu z povstaleckých skupin.

+1/0
8.8.2016 21:44

P32e95t89e80r 50B80a94k30i19č 1879189925680

A že Vám nevadia ušáci... Ale áno bola to chyba ale aj napriek tej chybe väčšina ľudí pravdepodobne vedela o koho ide.

0/0
9.8.2016 0:32

J13i25ř53í 44T26i61n38t86ě35r79a 6400559883160

Pane Bakiči,

prosím nenechte mne zemřít v nevědomosti a vysvětlete mi pravděpodobně pejorativní výraz: ušáci.

0/0
9.8.2016 1:11

V34a25c76l93a36v 27K86u56b58i97č87e10k 4807744240735

Mě na první dobrou naskočila Ukrajina. :-D :-D ale ta tam asi protitankové střely nedodává. Takže USA je správně. :-D

+1/0
9.8.2016 1:47

O89n90d98ř86e11j 27H87o51l29ý 9940920848449

z UA tam taktéž proudilo dost zbraní

0/0
9.8.2016 6:57

P70e19t50e93r 91B88a94k93i20č 1249669515250

USA

0/0
9.8.2016 12:18

O67n93d45ř37e60j 57H21o21l16ý 9490640888289

jasně, chybička se vloudí, díky ;-D

(BTW: zdali podporují či nikoliv nevíme, třeba se to dozvíme časem)

+1/0
9.8.2016 6:56

J32i96ř88í 51T16i31n93t71ě23r36a 6780599863810

Pane Holý,

zlí jazykové o SAE tvrdí, že jsou probritští.;-)

0/0
9.8.2016 12:31

O34n77d94ř80e83j 30H59o11l29ý 9560830668429

pane Tintěro,

teď ale nevím, co vlastně probritský znamená... :-)

Jako že vyčkávají, ke komu se nakonec přidají?

0/0
15.8.2016 1:34

J37i33ř59í 12T10i39n12t70ě71r96a 6310719593290

Co tím myslí "zlí jazykové" nevím, ale předpokládám, že to má vztah k historii. Emiráty byly do roku 1971 součástí jakéhosi britského protektorátu a do dnešních dnů tam žije asi dvěstětisíc Britů.:-)

0/0
15.8.2016 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.