Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Syrští povstalci s podporou USA vyhnali islamisty a osvobodili Manbídž

Syrští povstalci v sobotu vyhnali radikály Islámského státu už téměř z celého města Manbídž na severu země. Zbývají podle nich už jen „kapsy odporu“. Informuje o tom exilová organizace syrských ochránců lidských práv (SOHR). O strategicky položené město poblíž turecké hranice se bojovalo měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i10ř81í 15T59i48n57t45ě62r98a 6300339913510

Vážení,

je zajímavé, že náš tisk ještě nezaznamenal zprávu, že v Allepu z včerejška na dnešek neodolala Syrská arabská armáda (SAA) protiútoku Svobodné syrské armády (FSA), který byl veden v šíři dvou kilometrů v prostoru Ramouseh. Jednotky FSA se probily do východní části města. Během bojů byly obsazeny i tři areály syrských armádních škol.:-/

0/0
7.8.2016 15:48

M52i22c54h44a50l 44T41o16m37i94n38s88k41ý 9261205157884

USA podporovalo v letech 2010-2015 FSA (libivý název Syrská svobodná armáda), to byli ale ti nejhorší islamisté, kteří volně přecházeli mezi Islámským státem a FSA. V těch letech USA s podporou i EU zničily Sýrii, kde vládl Assad, sice nedemokraticky - ale co je to demokracie, kdy většina lidí věří na islám, který vylučuje ostatní vyznání i nevěřící? V Sýrii do roku 2010 mohli svobodně žít vedle sebe lidé různého vyznání.

Až nyní USA podporují "Syrské demokratické síly" Což jsou v podstatě Kurdové. Ale s názvem nechtějí dráždit Turecko.

USA mají za cíl uzavřít severní Tureckou hranici ze které proudí kamiony munice islámskému státu. K tomu je zapotřebí dobýt město Manbidž. Na rozdíl od informací idnes se tam stále bojuje. Ještě zbývá dobýt asi třetinu nebo čtvrtinu města. Ale novináři chtějí s tou informací být rychlejší než konkurence.

Assad bojuje v Aleppu - tam jsou nyní islamisté obklíčení, ale od Turecké hranice neutuchají útoky islamistů prolomit obklíčení.

+2/0
6.8.2016 21:10

M50i70c29h98a73l 31T26o81m85i41n34s46k46ý 9701385117194

Špatná je situace ve městě Dajr az Zur na východě Sýrie - které je již více než dva roky obklíčené bojovníky Islámského státu, kteří se ho snaží dobýt.

O tom se v Evropských zprávách samozřejmě nic nedozvíte. Tam se dozvíte, jen propagandu Syrské exilové vlády z Londýna.

Vojáci "docházejí" a město museli začít bránit i civilisté.

Novináři se tam nedostanou.

Pokus o záchranu ztrostkotal, islamisté zahnali vládní vojáky daleko od obklíčeného města.

Obyvatelé jsou odkázáni jen na letecké humanitární i vojenské dodávky Ruska. Z Ruska, které trestá Evropská unie sankcemi za to, že si vzalo zpět Krym (Město Sevastopol založila ruská carevna Kateřina Veliká)

+2/−1
6.8.2016 21:16

M41i52c68h12a94l 67T83o26m71i85n76s69k16ý 9411355577194

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/syria-bojownicy-panstwa-islamskiego-opanowali-polowe-dajr-az-zaur/6bmr0

+1/−1
6.8.2016 21:17

M79i61c71h51a77l 90Č37í61ž64e13k 7176694901

Pokud je to na východě Sýrie, tak to město je nejspíš uprostřed Islamského státu. Pár takových enkláv v obklíčení se mohlo udržet.

0/0
6.8.2016 22:35

O33n10d87ř31e83j 67H46o85l54ý 9130450828119

ale on píše o něčem jiném

píše o tom, že se tu brečí nad islamistickými teroristy v obklíčení, ale o dalších obklíčených se nepíše, jelikož se to nehodí do propagandy.

+1/0
7.8.2016 6:45

M44i49c22h78a98l 98Č88í36ž90e75k 7386674631

Tak na severu jsou Kurdové, kteří Islamistům z ISIS už nějakou dobu nakopávaj prdel. Skládají se z jednotek YPG(Kurdské obranné jednotky), YPJ(ženské Kurdské obranné jednotky), plus další milice se skládají z Arabů a dalších národností. To jsou ty Demokratické Síly Sýrie podporovaný letecky Západem. Uprostřed je Islamský stát, který dostává rány jak ze Severu, tak z Iráku z východu, kde by měl mít už jen poslední velkou baštu. Doufejme, že jejích poslední velkou baštou brzy bude Rakka, která snad padne taky rychle. Na západě Sýrie je Asád s Ruskem, jak se jim vede zatím nevím. Vím akorát, že se dostal nějak na severozápad, kde obklíčil město Aleppo, které je asi nejhorší místo k žití v současné době, protože tam bojuje Asád, Kurdové a Al-Nusra dohromady. Al-Nusra působí někde na severozápadě a měla by být nepřátelská proti ISIS, ale bere se jako teroristická organizace napojená na Al Kaidu. V Sýrii bojují i další skupiny a situace je dost nepřehledná. Problémovou oblastí je uzemí mezi Aleppem a Rojjavou(Kurdové), kde ISIS měla společné hranice s Tureckem, kudy chodily nový rekruti pro ISIS a probíhal černý obchod například s ropou a dalším zbožím. Snad jim Kurdové nyní zatnuly tipec. ISIS není v současné situaci schopno udržet svoje území, které už nějakou dobu ztrácí a jelikož mu už dost teče do bot, tak se snaží terorismem zastrašit Západ, který dost přispívá k jeho porážce. Pokud ISIS ztratí veškeré své území, tak se nejspíš zformuje jinde a zformuje se do různých teroristických buňek. Na územích, které ztratily se část jejich bojovníků smísila s obyvatelstvem.

+1/0
6.8.2016 19:26

O60n40d50ř40e63j 76H56o80l61ý 9760810848579

nehltejte tu propagandu

Aleppo NENÍ v obklíčení, jedná se jen o část města.

Tvrzení že je to nejhorší místo k žití - opět lež, jsou tam otevřeny humanitární koridory (kdo chce, může odejít) a obklíčené je to území teprve chvilku. Přičemž spousty jiných lokalit jsou v obklíčení roky, bez jakéhokoliv přístupu mimo letecký. A obklíčení vytvořili jak Daeš, tak A-nusrá+spojenci, to jest řezači hlav.

Jak můžete napsat, že An-nusrá se "bere jako teroristická"? Kdybyste napsal že se jedná o radikální vyznavače islámu, islamisty, teroristy, tak bez připomínek. Ale Vy tu dáváte možnost, že oni nic z toho nejsou, že jsou jen tak bráni z našeho pohledu, že by to tak nemuselo být.

(aspoň mi to z toho textu tak vyplynulo)

Že jste vynechal skutečnost, že proti Daeš bojuje i Syrská armáda na západě je už zde na diskuzi kolorit, který nemá smysl komentovat.

0/−1
7.8.2016 6:57

M66i20c32h34a58l 36Č67í75ž56e87k 7496854131

Nebo jsem jen tím chtěl naznačit, že o An-nusra tolik nevím. Situace v Sýrii je dost komplikovaná.

0/0
7.8.2016 21:04

O18n79d63ř42e33j 58H63o29l16ý 9150450238499

tak pokud o An-nusrá "tolik nevíte", tak je asi lepší si situaci nastudovat, informací je dost, a pak teprve diskutovat.

Bez urážky, pak nechápu, proč vůbec píšete příspěvek k něčemu, o čemž nic nevíte.

0/0
7.8.2016 22:53

M67i35c30h81a72l 40Č93í51ž41e77k 7146654271

Tak na severu jsou Kurdové, kteří Islamistům z ISIS už nějakou dobu nakopávaj prdel. Skládají se z jednotek YPG(Kurdské obranné jednotky), YPJ(ženské Kurdské obranné jednotky), plus další milice se skládají z Arabů a dalších národností. To jsou ty Demokratické Síly Sýrie podporovaný letecky Západem. Uprostřed je Islamský stát, který dostává rány jak ze Severu, tak z Iráku z východu, kde by měl mít už jen poslední velkou baštu. Doufejme, že jejích poslední velkou baštou brzy bude Rakka, která snad padne taky rychle. Na západě Sýrie je Asád s Ruskem, jak se jim vede zatím nevím. Vím akorát, že se dostal nějak na severozápad, kde obklíčil město Aleppo, které je asi nejhorší místo k žití v současné době, protože tam bojuje Asád, Kurdové a Al-Nusra dohromady. Al-Nusra působí někde na severozápadě a měla by být nepřátelská proti ISIS, ale bere se jako teroristická organizace napojená na Al Kaidu. V Sýrii bojují i další skupiny a situace je dost nepřehledná. Problémovou oblastí je uzemí mezi Aleppem a Rojjavou(Kurdové), kde ISIS měla společné hranice s Tureckem, kudy chodily nový rekruti pro ISIS a probíhal černý obchod například s ropou a dalším zbožím. Snad jim Kurdové nyní zatnuly tipec. ISIS není v současné situaci schopno udržet svoje území, které už nějakou dobu ztrácí a jelikož mu už dost teče do bot, tak se snaží terorismem zastrašit Západ, který dost přispívá k jeho porážce. Pokud ISIS ztratí veškeré své území, tak se nejspíš zformuje jinde a zformuje se do různých teroristických buňek. Na územích, které stratily se část jejich bojovníků smísila s obyvatelstvem.

+2/0
6.8.2016 19:25

M12i98l86o14š 52K10o54v59r68z76e27k 3297529323303

Kdy už mezinárodní společenství konečně uzná Kurdům stát? Za to, co dělají pro svět by si ho už dávno zasloužili. A dost možná by byl celý region bezpečnější... Kurdové, fandím vám a myslím si, že by se neměly vaše vojenské úspěchy připisovat "umírněným teroristům",i kvůli kterým získal IS takovou moc...

+2/0
6.8.2016 19:13

P37e60t15r 86Š21i18k67ý42ř 2557735257195

DAES ziskal takovou moc predevsim diky Asadovi.

0/−6
6.8.2016 19:17

L90a60d75i11s59l75a16v 55F64r42y12d62r44y67š88e98k 9583139628294

Lháři, lžeš.

+5/0
6.8.2016 20:35

B17o72h24u80m72i27l 54P18e44t66r40a39s 1373904621982

Sikyri, zajed si k nejakemu springu se studenou vodou na severu Floridy a strc do neho hlavu aby ti zchladla.

+4/0
6.8.2016 21:42

M91a74r66e52k 46N75o65v93o57t52n51ý 5521291676838

Takovou moc získal IS především díky Irácké armádě, která mu bez boje ustupovala až k Bagdádu a nechávala mu na cestě úplně novou výzbroj.

Ne, kvůli Asadovi vážně ne.

+2/0
7.8.2016 6:46

O52n20d94ř11e28j 46H94o38l42ý 9310970218969

uzná tak maximálně v Iráku.

- Irán ta území nepustí

- Turecko taktéž

- v Sýrii k tomu taktéž není nakloněno a hlavně bude proti opět Turek

0/0
7.8.2016 6:59

P12e71t35r 52Š15i89k17ý82ř 2457205827415

Ukazuje se kdo proti DAES jediny bojuje. A to jsou povstalci a kurdove. Asad s rusy nikoliv.

0/−7
6.8.2016 19:08

M17a30r32e30k 74N11o87v76o82t86n28ý 5411891446618

Asad s Rusy ano, pouze se o tom nepíše. Dozvíme se o tom teprve ve chvíli kdy dojde k nějakému zvratu.

+2/0
7.8.2016 6:47

O95n46d34ř30e47j 63H67o91l84ý 9260970478399

to je stejné jako napsat, že v Iráku a v Afganistánu bojovali "Spojenci z NATO", když se jednalo pouze o USA s vytvořeným křovím od přicmrndávačů.

+1/0
7.8.2016 7:01

J59a10n 17S10t21a69r21ý 5269721175669

Syrští povstalci s podporou USA vyhnali islamisty a osvobodili Manbídž.- nevím zda to byli Syrští povstalci, ale Kurdové to byli určitě.:-/

+2/0
6.8.2016 18:43

J29a19n 44L24u24k53á92š 7627693373212

A tihle Kurdove nejsou obcane Syrie?

A jsou snad loajalni Asadovi?

0/0
7.8.2016 11:23

L45a20d88i44s76l48a37v 46F13r75y63d58r26y81š78e28k 9293309338454

Syrští povstalci s podporou USA vyhnali islamisty a osvobodili Manbídž.

Syrská armáda s podporou Ruska vyhnala syrské povstalce a vyčistila Manbídž od plevele.:-)R^

+2/−1
6.8.2016 18:26

M32i39c67h10a38l 29T52o76m41i32n45s76k12ý 9481635967204

ono jim zbývá ještě tak 30% města. Ale novináři z Idnes chtějí být první......

0/0
6.8.2016 16:43

B76o91h71u87m35i13l 89P65e60t28r42a44s 1343734421462

USA tam bombarduji. Ze by zadni mrtvi civiliste?

+5/−1
6.8.2016 16:07

M90i87c16h51a88l 16Č56í95ž60e14k 7796404861

Takhle většinou byla srovnána se zemí pár měst v Sýrii, civilisté většinou město před bojem opustí.

0/0
6.8.2016 22:31

O55n76d27ř81e17j 52H37o60l57ý 9960350768449

jasně, ale v obklíčených čtvrtích Aleppa jsou jich statisíce :-)

0/0
7.8.2016 7:02

J76i11ř19í 41T16i58n13t39ě20r60a 6570549313690

Vážený pane Holý,

musím vás zklamat - od včerejška vámi zmíněné čtvrtě Allepa již nejsou v obklíčení.:-(

0/0
7.8.2016 15:53

O44n74d36ř30e33j 58H77o14l50ý 9240620268309

to vím, bohužel tam mají islamisté stále dost sil a zahraniční pomoci.

Ta reakce má byla na ten blábol pana Čížka, že civilisté před bombardováním opouštějí města, ale asi jen před bombami USA. Jak bombarduje SAA nebo RF, tak tam hrdinně zůstávají. Teda asi, dle pana Čížka

:-)

+1/0
15.8.2016 2:18

B14o84h43u90m80i73l 53V38a55n85ě28k 5962305372576

Pro Procházky, Němečky a jim podobné: měli byste si podrobně co říkala 28.8.2012 v ČT o situaci v Sýrii naše velvyslankyně Filipi. Od té doby jí do televize nepustili, zřejmě proto, že zasvěceně říkala o Asadově režimu pravdu.

Bohužel se vyplnilo její prorocká slova v poslední větě rozhovoru

"Mrzí mě proto, že se Evropa tak rychle – už před rokem – přiklonila k tomu, že Asad musí odejít. Abychom se tím nedostali někam, kde nebudeme vědět, jak pokračovat."

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/archiv/1149811-pro-syrii-nevidim-mirove-reseni-rika-eva-filipi

Existují oficiální informace o migraci osob pro všechny státy světa. Z nich jasně vyplývá, že Sýrie měla dlouhodobě (od padesátýách let) nulovou emigraci. K prudkému odlivu osob dochází až po roce 2012 kdy se naplno rozhořela boje o svržení Asaada a zlikvidování sekulárního státu masivně podporované zbraněmi, teroristy, financemi atd ze zahraničí.

+19/0
6.8.2016 14:22

J45o25s69e36f 85K81o91p84e30c75k12y 9284662725

Ano, Asaduv rezim mel uz pred valkou na svedomi desetitisce mrtvych a zranenych. proste pohoda jazz. Jsem rad, ze se zapad priklonil k tomu, ze diktator musi odejit. I kdyz to kam se situace vinou Asada dostala je zcela silena pro celou zemi...

+1/−12
6.8.2016 14:25

J59a94n 77U89l37r97i53c75h 8698753796771

Ano měl na svědomí desetitisíce mrtvých. Západ svou podporou opozice sám válku v Sýrii prodlužuje. Pokud by se do toho nepletl, tak už je dávno po opozici a troufám si tvrdit ze by nezemřelo cca 400 000 lidi za posledních 6 let.

Nemáme co určovat kdo bude prezidentem v suverénní zemi. Navíc jediný plán který máme jsou svobodne volby, a jak vidíme na situaci v Iráku a Lybii, tak to neni nejlepší řešení.

+5/−1
6.8.2016 14:42

J41o88s88e17f 32K12o31p30e67c35k54y 9364402485

Rusko svou podporou Asada valku prodluzuje tez. Presne tak, nemame co urcovat, kdo bude prezidentem v cizi zemi. At si to lide sam sami rozhodnou. To by ovsem Asad nikdy neumoznil ;-)

+1/−9
6.8.2016 14:48

J21a98n 22U24l78r55i86c65h 8958903496171

V Sýrii byly volby, to ze mají jiný volební systém ne rozhoduje. Navíc mi vadí ten nás dvojí metr, v Sýrii trvale na právu občanu určit si kdo jim bude vládnout, ale v SA nám diktatura nevadí. Jaké bude tedy řešení po svržení Asada? Pokud svobodně volby, tak civilisty čeká stejný chaos jako v Lybii.

+7/0
6.8.2016 14:55

J92o38s13e68f 55K92o55p18e49c13k95y 9224522985

V Syrii za desitky let trvani Asadova rezimu nikdy zadne svobodne a demokraticke volby nebyly. Tezko si lze vubec predstavit, ze by diktatorsky rezim neco tak /pro ne/ sileneho dopustil. Vadi mi jakakoliv diktatura kdekoliv. Nevim jak ste prisel na neco jineho. Civilisty ceka to, co sami civiliste dopusti. Ucit se demokracii a svobode trva dlouho. Dlouho to trvalo i v Evrope, dlouho to bude trvat i tam;-)

+1/−7
6.8.2016 15:04

M96a46r14i34e 49J51a58h88n85o53v62á 5542963334895

Nebyly tam volby letos na jaře?

+5/0
6.8.2016 16:08

J75o92s97e66f 24K19o91p26e97c78k61y 9794322975

Volby tam byly pravidelne. Ja ale nemluvim o volbach ale o demokratickych a svobodnych volbach ;-)

+1/−7
6.8.2016 16:10

B18o13h10u70m78i58l 49P61e70t50r97a58s 1133524591162

Ktera zem je vzorem tech demokratickych svobodnych voleb, abych tomu pojmu mohl rozumnet?

+6/0
6.8.2016 16:24

J10o94s31e27f 73K20o97p54e37c89k14y 9294152545

Proc by mela byt nejaka zeme vzorem svobodnych a demokratickych voleb? ;-)

0/−7
6.8.2016 16:25

O87n71d36ř89e77j 49H62o82l28ý 9740490238319

dle pana Kopeckého třeba Ukrajina ;-D

0/0
7.8.2016 7:04

M56a68r65i15e 49J65a91h78n65o57v14á 5332973154545

A to rozhodl kdo, že nebyly svobodné a demokratické?

+6/−1
6.8.2016 16:33

J43o87s53e29f 55K26o62p35e31c23k73y 9194522265

Asad ;-)

0/−7
6.8.2016 16:34

O76n56d76ř59e87j 50H84o71l84ý 9640630228759

pan Kopecký je další, co svůj názor řídí Jediným zdrojem pravdy na světě, a to rozhodnutím zahraniční politiky USA.

- když rozhodnou, že se jim hodí prohlásit něco za správné, tak to tak musí být a tečka

- když rozhodnou, že se jim ale hodí prohlásit něco za špatné, tak to tak musí být a tečka

0/0
7.8.2016 7:06

J32o23s31e65f 79K44o18p49e40c30k29y 9674142935

Mate divoke sny casto? ;-)

0/0
7.8.2016 10:58

O43n43d90ř74e56j 49H61o88l11ý 9370720198649

a Vy snad ne? Ono je to normální, stejně jako jiné činnosti. Je ale možné, e vy s tím běžným moc zkušeností nemáte a tak se divíte.

:-)

0/0
7.8.2016 13:09

J68o71s12e87f 65K42o50p40e22c10k56y 9934742445

Takto divoke je nemam. Ale alepson v necem jste lepsi ;-)

0/0
7.8.2016 17:35

O75n46d36ř56e91j 82H56o51l37ý 9920890178729

jasně, takže Vy jste pro likvidaci současné vlády. A jistě nám tu nastíníte, co bude s těmi cca 10 miliony obyvatel po vítězství té islamistické lůzy?

Děkuji za informaci.

+6/0
6.8.2016 15:48

J23o42s22e93f 92K69o79p48e77c37k41y 9634342635

Proc si myslite, ze by mela vyhrat islamisticka luza? Budou volby, ktere bud urci nasledujici cestu te zeme nebo se cely stat rozpadne. Tezko predvidat budoucnost a hlavne tezko branit necemu, co by se stejne drive nebo pozdeji stalo;-)

+1/−7
6.8.2016 15:57

B63o30h43u44m80i80l 14P84e52t74r79a80s 1353174261432

A co kdyz jsou ti Syrane stejne neschopni nejake demokracie jako Libyjci ktere prave z toho obvinujes. Co potom?

+5/0
6.8.2016 16:17

J19o97s58e69f 36K96o98p15e63c33k93y 9944972185

Vzdyt to pisu: bud budou volby a demokracie se uchyti nebo se stat rozpadne a kazda cast si bude hledat svoji cestu a mnohdy nejspise nedemokratickou. Ale nema smysl tomu branit. Stalo by se to drive nebo pozdeji samo;-)

+1/−2
6.8.2016 16:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.