Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Americké bitevníky cvičily v Estonsku přistávání na silnici

Americké bojové letouny testovaly na estonské silnici neobvyklý přistávací manévr. Armáda se tak připravovala pro případ, že by nebyla k dispozici standardní přistávací plocha. „Na naší základně máme širokou ranvej. Silnice je mnohem užší a kratší,“ popsal smysl cvičení plukovník Gregory Eckfeld.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a30r91d66a 18S32o46k63o71l 1656218941531

Při opravě letiš Náměšť v osumdesátých letech se celá letka přesunula na D1 . Byla to paráda když proti vám přistávala jednadvacítkaR^

0/0
4.8.2016 22:25

M86a18r31e43k 43N81o65v55o62t43n33ý 5791251246518

U nás byly dálnice koncipovány tak, aby na nich mohla přistávat bojová letadla. Byla tam i místa pro jejich dočasné odstavení. Kdysi mi ty úseky můj táta ukazoval.

+5/0
4.8.2016 10:43

J33a59n 30P23r60á85š53e55k 5752223709

"...které mají odvrátit případný ruský útok."

Takže, kdy tam bude přesunut ten zbylý milion mužů s technikou?

0/−1
4.8.2016 9:38

J56o18s52e33f 87K40o29m49e28n54d61a 3429969524717

To je tajné, protože byste to hned zatepla donesli do Kremlu.

+4/0
4.8.2016 14:34

L64u43b85o57š 84M51a75r83u29š47k84e95v80i11č 1625588102

„Rusko by dokázalo pobaltské státy obsadit rychleji, než bychom se tam přesunuli na jejich obranu,“

To je výhoda rusáků, mají svoje vojska na hranicích s pobaltskými státy, NATO svoje armády v Pobaltských státech nemá. Z toho plyne, že řeči o agresi a roztahování NATO a US army jsou pouze výplody prokremelských přisluhovačů a podobných kolaborantů, kterým se stýská po ruské okupaci s hesly - Se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak... to to uteklo, že.;-D;-D;-D

+2/−1
4.8.2016 7:52

J30a82n 94B21l10a86n31a 3626335174

Správně, Rusko drze přibližuje svoje území k mírovým americkým základnám (např. v Kosovu), s tím se fakt musí něco dělat.

+1/−2
4.8.2016 9:13

L70u27b45o28š 11M72a42r41u91š22k78e69v97i90č 1735658752

Ono je Kosovo v Pobaltí..? Asi nějaký nový zeměpis nebo Atlas světa zakoupený v Moskvě...;-D;-D;-D...

+3/0
4.8.2016 14:37

O13n88d52ř65e97j 16H75o46l26ý 9500180168439

a co Polská armáda, která je dislokována u Ruských hranic? To není armáda NATO? Ono v těch připomínkách není problém nedostatek vojska, ale neschopnost rychlé reakce armády a hlavně neschopnost velení vydat jasné rozhodnutí.

Naproti tomu Armáda RF je schopna reakce, díky pánovi Šojgu, což je Generál.

0/−1
4.8.2016 9:20

L65u73b88o39š 75M95a97r84u61š87k19e83v27i39č 1975568502

SSSR - váš vzor...vlastně Rusko... ale to je jedno.;-D;-D;-D

+1/0
4.8.2016 14:38

O63n29d86ř17e60j 63H41o42l14ý 9510410398589

hloupý příspěvek plně vystihující Vaše působení zde na diskuzi.

To že nemá Váš blábol žádnou spojitost s obsahem toho co jsem uvedl je jedno, ale nijak u Vás nepřekvapuje.

0/0
7.8.2016 8:37
Foto

M17i43c34h25a74l 62G29r89e84š40l10i11k 9231586752686

Nielen generál... skoro Boh (teda hneď po Putinovi). ;-D

Iskandery sú ako ďaleko od Poľska? :-)

+1/0
4.8.2016 18:18

O98n31d24ř57e16j 66H89o76l44ý 9190330358199

opět plácáte mimo téma, ale to už je i u Vás kolorit.

Uznání pro někoho považujete za obdiv s bezmeznou důvěrou. Co na tom, že toho pána uznávají vojenské špičky ve světě, co na tom že za toho pána mluví výsledky, o kterých je ostatně celý ten pamflet o obsazení Pobaltí během pár desítek hodin.

Iskandery? jakou spojitost to má s reakční schopností Polské armády a s tím, že je umístěna u hranic Kalinigradu a na hranicích s Pobaltím?

0/0
7.8.2016 9:05

M87a87r47e30k 30N55o14v41o84t98n49ý 5481161386148

NATO má svoje vojska všude možně, proto to oboustranné napětí :-)

0/−3
4.8.2016 10:44

L22u54b41o73š 56M12a14r49u27š80k81e47v44i12č 1115268552

A když se k hranicím Pobaltských států přiblíží Rudá armáda, tak logicky místo napětí vznikne podpětí...SSSR -Rusko - záštita míru.;-D;-D;-D

+3/0
4.8.2016 14:40
Foto

M61i98c17h95a89l 76G87r49e87š79l61i11k 9931126112346

To bude tým, že v NATO je veľa štátov. :-)

+3/0
4.8.2016 18:19

L14a76d93i69s27l95a15v 75F43r15y55d72r52y10š91e67k 9283679118704

Cvičit a být připraven je základem armády, jakékoliv.

A předpoklad, že Rusko napadne členské státy NATO, které s Ruskem nesousedí, je asi takový, že člověk ve skafandru a raketovém motoru připevněném na zádech přistane na Slunci.A předpoklad, že napadne členský stát NATO sousedícím s Ruskem je stejný, jenže to nebude slunce, kde přistane, ale Jupiter.

Putin a předpokládám jiný který převezme "žezlo" po Putinovi, nebude v oblacích, bude při zemi, že s jednou armádou se postavit proti 28 armádám, je holá sebevražda.

Možný světový konflikt by mohl nastat pouze v tom případě, stát proti sobě NATO a jeho "přátelé" na straně jedné, na straně druhé Rusko, Čína, Indie a jejich přátelé.A co by to znamenalo, si dovedete představit?

Rusko stále je velmocí i když okleštěné od roku 1991 ať se to některým amatérům z názorového fóra na iDNES.cz jeví jinak.

Mohlo Rusko skončit být velmocí, být v jeho čele dejme tomu 2-3 roky opilec Jelcin, který začal být v podrůčí Západu.

+2/−4
4.8.2016 7:08

J35i13n94d97ř78i74c48h 16Š23k71o38p40e93k 4665821110175

Pobaltí ale s Ruskem sousedí

+2/0
4.8.2016 7:10

L23a53d37i93s40l11a30v 59F91r43y21d46r55y54š30e59k 9113419468584

No a co jako pane Škopku?Četl jste můj příspěvek celý a pozorně?

+1/−1
4.8.2016 7:42

J36i67n55d69ř12i79c44h 35Š79k33o46p85e29k 4385861720435

dočet jsem ho k "A předpoklad, že Rusko napadne členské státy NATO, které s Ruskem nesousedí je asi takový, že člověk ve skafandru a raketovém motoru připevněném na zádech přistane na Slunci"

Tam jsem ztratil autorovu myšlenku, kterou chtěl sdělit

+1/0
4.8.2016 7:54

P87e34t94r 80O54n51d80r18á14č91e22k 7460969811307

Neztratil, ona tam žádná není, nejspíš chtěl jako vždy sdělit, že Rusko=dobro, USA=zlo :-)

+2/0
4.8.2016 11:15

M36a56r85e63k 52N94o56v80o74t61n13ý 5321411406128

Jen samotná armáda USA je tak obrovská, že se jí ruská nemůže rovnat. Ani v živé síle, ani technikou. Natož když se přidají i ti menší.

+2/0
4.8.2016 10:46

L30u73b95o22š 25M21a18r71u62š34k67e45v16i98č 1895828982

Bingo!! Ale teď jste způsobil některým zasloužilým soudruhům a soudružkám mozkovou cévní příhodu, opatrně s těmi tvrdými slovy...už jsou v letech...

+1/0
4.8.2016 14:45

M25a41r92e17k 90N89o90v23o60t77n19ý 5261121566338

Nejde ani tak o soudružky a soudruhy. Ruská armáda je druhá nejsilnější na světě, ale ten rozdíl oproti americké je propastný. To je zkrátka fakt.

+1/0
4.8.2016 15:12

L36a39d40i19s24l64a50v 27F16r81y88d51r36y82š48e19k 9223379448854

Americké bitevníky cvičily v Estonku přistávání na silnici, ruští bojovníci cvičili v tajze na Sibiři.K oběma cvičením jsou připomínky a tak je to ze vším.

Estonci,Lotyši a Litevci mají zkušenosti s Rusi, píše pan Ondráček.To ano, ale mají také zkušenoti s Němci, nebo ne?

0/0
4.8.2016 6:48

L34u41b22o46š 73M80a79r31u14š26k81e70v20i16č 1675968812

A teď mají zkušenost s američany, kteří je ani nevraždí, ani neokupují narozdíl od němců a rusáků.;-D;-D;-D

+1/0
4.8.2016 7:55

M87a36r75e87k 12N62o97v76o34t49n94ý 5541941296748

A Poláků :-)

0/0
4.8.2016 10:47

L26u38b28o37š 59M34a19r97u92š77k68e15v49i57č 1315248602

Oni vůbec ti slované a obyvatelé pobaltských států se vždy měli tak nějak neradi...a do toho ještě němci...

+1/0
4.8.2016 14:42

P71e76t17r 22O62n89d69r84á59č34e48k 7930409891847

Mají, Frydryšku. A je "skvělou" vizitkou Rusů, že po těch zkušenostech dokonce i ty Němce v Pobaltí vítali jako osvoboditele :-)

+1/0
4.8.2016 11:00

J87i20ř14í 69L93a62n88g75w85e44i19l 3120584808599

Jestli Trump zrealizuje jen z polovic o zahraniční politice co nyní media přinášejí - asi budou američtí generálové plakat. ;-)

0/−1
4.8.2016 5:16

R18o25m92a45n 72M81i79r29o11s76l55a59v 4527213557326

Když odstraníme nános či balast propagandistických řečí, tak vojska USA jsou rozlezlá u hranic s Ruskem. Být to naopak, jistě by to Američané uvítali.Ještě, že mají Rusové po zkušennosti s Hitlerem, ale i s NATO - viz Irák, Lýbie, Sýrie, Jugoslávie atd. atd. atd. atd. jistotu, že mohou být v klidu, že se zkrátka jedná o vojska mírová, demokratická, svobodná, přátelská, tak jak se mohli přesvědčit již ve Vietnamu, Laosu und so weiter.

+16/−10
3.8.2016 23:38

M57i71l62a39n 50H59e97j49n55a42l 8866970172417

True story;-D Rusům se tady vyčítá, že na promenády NATO v pobaltí reagují přesunem svých divizí, a že je to jasný akt agrese. Nic podobného by určitě američané nedělali, pokud by např. Mexiko pořádalo pravidelné vojenské manévry s ruskou armádou poblíž americko-mexických hranic;-D

+11/−8
4.8.2016 0:18

T39o95m27a35s 73S14v95o98b62o54d48a 5567265685147

Akorat ze to zacalo po anexi krymu a jedna vec vam taky silne unikla, ze rusko pobaltskym statum vyhrozovalo a ty cviceni s Nato pozadovali ... Rusko kam prisli tak nikdy ne na pozvani ... o tom muzou vypravet vsechny sousedici staty... zkusennosti s Hitlerem myslite jak je podrazil v tom rozdeleni evropy? :-D

+2/0
4.8.2016 6:20

O67n46d46ř84e77j 50H64o76l62ý 9540720678399

jste mimo, to začalo už dříve

Problém pro NATO se jmenuje Šojgu, který udělal ze směšné armády dobře fungující stroj, jehož operační čas je rychlejší než schopnost pohlavárů v NATO začít řešit nastálou situaci.

BTW: a po druhé světové válce si -Evropu dělil ze Stalinem pro změnu někdo jiný. Ježe toto rozhodnutí těch lidí Vám už nevadí, to se nehodí do krámu.

+2/−2
4.8.2016 6:35

T29o49m29a75s 26S64v61o95b23o47d35a 5487765285887

No to byl bohuzek opet omyl zapadu jako pri Stalinovi, kdyz mu verili ze necha v "osvobozenych" zemich demokracii(to bylo to vase rozdeleni nehodici se mi do kramu:-D) kdyz si je k prekvapeni na Jalte prisoudil ... a sami vime jak to dopadlo ... a to same ted Rusko vypadalo ze uz s nim bude rec a ejhle opet stare koleje a Nato jsou zase prekvapeni ... proste s rusem nebude nikdy klidu ... ale vy mate urcite informace jak to vsechno je a pozice ruska jako neustaleho ukrivdence je kvuli zapadu a sMo na to nemelo nikdy pricineni ... vsichni se ho boji .. staty jako jsme byli my poslali ze spice mezi rozvojove ale rusko proste za nic nemuze .. :-D

+1/−1
4.8.2016 7:15

O63n60d56ř15e88j 95H47o56l80ý 9950380668709

jasně, oni ti pohlaváři GB, FR a USA nic netušili, oni Stalina neznali, oni byli překvapení. :-)

Toto nejen Vaše popírání historie už ani není k smíchu. Bylo to porcování kořisti, na kterém se dohodli mocní ještě před doražením té kořisti. Nějaké zájmy či osudy lidí v malých zemích je nezajímaly.

A ten zbytek je škoda komentovat, to je to samé v bledě modrém, co zaznívá z druhé strany. Pindání pro důvěřivý plebs, aby se lid nezajímal o ty důležité věci.

+2/−2
4.8.2016 10:42

T58o80m50a94s 62S41v32o10b98o75d87a 5867495645487

V tom pripade vy jste posluchac pindani z opacne strany ktery jeste k tomu cerpa z konspiraci ... co je znamo, tak s rozdelenim politickeho vlivu prisel hlavne stalin a spojrnci meli strach ze demokracie pod nim fungovat nebudou coz se potvrdilo a jak to mysleli spojenci ukazal vyvoj zapadu kde lide zili svobodne a vysvetletemi proc je nemecko tak vyspele a to prohrali a my jsme jako vyspela zeme byli uvrzeni diky rusku mezi rozvojove ... bylu jr napriklad nrjvetsi vyrobci obuvi na svete ... co zbylo z Bati a tovaren ve Zline si muzete najit sam ... nrmluvim o nrjmodernejsim filmovrm studiu v evrope ve zline taktez ... no proste nechapu co obhajujete ... nemate se vubec ceho chytit hmatatelneho ...

0/0
7.8.2016 10:40

O69n29d29ř26e54j 50H38o37l16ý 9940490498649

co to tu plácáte? Co obhajuji?

To že o nás mocnosti rozhodly a nechaly nás na pospas? Ano, to je realita, že Vy to popíráte, to je Váš problém. Pokud je pravda, že podmínky si diktoval Stalin a ostatní jen kývali, pak je tedy vítězem II.SV jeho SSSR. Což se mi teda nezdá, ale je možné že Vy to tak vidíte.

BTW: boty ze Svitu byly kvalitnější, než jsou současné produkty od Bati, to jen na okraj. A s ohledem Baťovské strategie přesunout výrobu do Asie, tak by to s areálem Svitu dopadlo stejně a možná i dříve. To ale nikdo neví, třeba by ta fabrika jela stále.

0/0
15.8.2016 2:40

M87a72r70e37k 68N23o49v41o51t95n81ý 5151681186228

Nešlo o to, jestli budou Stalinovi věřit nebo ne. SSSR byl tehdy dominantní mocnost, těžko se s nimi mohli nějak hádat.

+1/0
4.8.2016 10:49

O65n92d72ř65e94j 48H79o92l18ý 9880110328879

nemyslím si, oni se potřebovali navzájem. Nejdříve jako spojenci, potom jako nepřátelé.

Ale ano, otevřený konflikt nebyl v zájmu ani jednoho, takže se domluvili na sférách vlivu a následky řeší Evropa dodneška.

Pro SSSR byla výhoda, že na jednání spěchaly západní mocnosti, aby urvaly z GEr co nejvíce, takže se dohodli na demarkační línii dříve, než USa vyzkoušelo bomby nad Japonskem. Poté už by trumfy byly rozloženy jinak.

+1/−1
4.8.2016 12:33

P60e30t78r 18O89n93d71r92á80č48e46k 7830769751987

Oni Estonci, Lotyši a Litevci mají zase zkušenosti s Rusy, a proto pochopitelně v klidu nejsou :-)

+11/−3
4.8.2016 0:35

J91a60n 12B15a18b85i40č33k88a 9793409523327

Tady jde o to, že by neměli mít právo dělat si na svém území co chtějí, to smí jen Rusko.

+5/−3
4.8.2016 1:54

T78o96m70a72s 74S68v48o42b17o79d82a 5797575915857

To vubec nechapu....

0/0
4.8.2016 6:15

O83n81d71ř33e54j 98Š54i70m15e34k 5563882687688

Slyšel jste někdy o ironii?

+1/0
4.8.2016 15:44

J75i13n80d17ř41i68c90h 67Š16k41o54p95e11k 4315871360455

Rusáci musí pochopit, že pobaltské státy jsou samostatné a samy se rozhodly vstoupit do NATO. Takže NATO vojáci na území Pobaltí jsou naprosto legitimní

+1/0
4.8.2016 6:53

O69n53d33ř52e16j 10H82o59l45ý 9930240978499

ale stejně tak musí pochopit NATO, že dislokace armády RF na vlastních hranicích ve vlastní zemi je také legitimní. Stejně jako možnost dělat si reorganizaci armády dle vlastních potřeb či reakce na kroky toho tzv. nepřítele.

(a platí to samozřejmě obráceně)

+2/0
4.8.2016 10:44
Foto

M30i68c93h70a12l 55G36r90e87š33l20i80k 9101646912856

A Rusi už našli tie hranice, alebo ešte blúdia u susedov? :-)

+3/0
4.8.2016 17:58

A18l85e64x73a79n59d86r 46F80r49y66č 2210632173255

Jedno mne zaráží - až bude tedy ten konflikt, tak budou ty silnice před letouny také zametat a odklízet vše, co se nehodí?

Traduje se, že když ještě cvičili Američané spolu s Rusy, protože svět se pod taktovkou tzv. "Demokratů", vedených černým keňským muslimem, ještě úplně nezbláznil, rozhlíželi se američtí piloti po ruské základně a nevěřili vlastním očím. Pak se zeptali, jak je to možné, že je všude kolem onen typický ruský bordel, neuklizeno, povalující se harampádí, rozmlácené pojezdovky atd. a bylo jim vysvětleno, že je to fuk, cvičí se do boje a v boji také nebudou mít na letištích vysáto z ranveje každé smítko. Technika na to musí být stavěna a piloti připravení...

Nevím, jestli je to pravda a stalo se to, ale dává mi to smysl. Ostatně, jak už ukázal například Vietnam a Korea - sebedokonalejší kvér nemá moc smysl, pokud se zasekne a nejde to řešit bez nářadí, nebo se do něj dostane sajrajt a k vyčištění nestačí ho jenom propláchnout v řece.

+6/−3
3.8.2016 23:23

O84n66d32ř80e18j 11Č85a32p48k16a 6761741813304

Pro pilota je to jedno, pro letadlo nejspíš taky (A-10 by sedla i na posečeným poli, kdyby o něco šlo), ale za ty peníze, kdyby si motor náhodou něco nacucnul a musely se měnit lopatky, to nestojí.

V boji by přistál, dotankoval, doplnil munici a letěl dál a to, že motor bude po 20 hodinách na odpis, by nikomu nevadilo. Při cvičení to neprojde.

+5/0
4.8.2016 0:53

A96l79e18x 93K36o35u23b23a 6430572434601

U západních letadel je spíše vyjímka že vůbec někdo přemýšlel nad tím, že by na ranveji mohl být bordel.

A-10 je snad jednné bojové letadlo NATO ve službě které může relativně bezpečně přistávat na "polní" runway, všechno ostaní vážně riskuje podvozek i motory. Klapky na sání motorů shora jsou taky relativně vzácné.

Oproti tomu Su-27 a nástupníci i MiG-29 mohou při startu úplně zavřít přední klapky a brát vzduch skrze otvory nahoře.

Ani to sovětům nestačilo, takže existuje několik letadel ve službě, které mají přistání na neupraveném poli jako jedno z konstrukčních zadání :-P Nejnovějším přírůstkem s tímto vybavením je Su-34...

A během rozsáhlého konfliktu rozhodně nemůžou odepisovat motory jako na běžícím páse, ve skladech jsou jich velmi omezená množství (motor má poměrně přísné podmínky na skladování a i tak se musí se pravidelně kontrolovat, tohle všechno stojí solidní balík peněz) a zvýšit objem výroby chvíli trvá.

I potom by dříve či později s tímto přístupem nastaly problémy, moderní proudový motor se rychleji prostě vyrobit nedá, některé díly se musí velmi složitě obrábět (blisk a jiné šílenosti), některé musí doslova růst (lopatky turbíny z jednoho krystalu kovu)...

+4/0
4.8.2016 1:36

J17o16s38e75f 75K13r51o52u69p23a 1889102836698

Rusko chce napadnout Pobaltí a proč?;-)

+12/−7
3.8.2016 22:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.