Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Střídavá péče není vždy ideální, rozhodl Ústavní soud čtyřletý spor o dítě

Střídavá péče není vždy v nejlepším zájmu dítěte, upozornil ve vztahu k případu osmileté dívky nemocné celiakií Ústavní soud. Krajský soud, který tento typ výchovy odmítl revidovat, podle něj nepřihlédl ani k onemocnění, ani ke stresu, který dívce způsobuje chození do dvou škol vzdálených 300 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D39a43v70i93d 77L74o91b35p75r75e71i98s 7354644293864

Škoda, že se v článcích tohoto typu tak málo připomíná možnost společné péče. Přitom právě tato možnost nabízí win-win strategii pro děti i rodiče.

0/0
5.8.2016 6:58

J61i50t42k31a 73Č13e67r85n80á 2703206222709

Nemohu si pomoci, ale střídavou péčí si vynucují rodiče svoje nároky, ale kde jsou nároky a hlavně potřeby dítěte. Ptá se někdo také těch dětí? Stojí to dítě o to pendlovat takovou dálku a každých 14dní chodit do jiné školy? Já jsem měla také rozvedené rodiče a jsem jim vděčná, že něčeho takového mne ušetřili. Byla jsem fixována na to svoje co jsem měla od malička a bylo pro mne trauma jen když se o tom přede mnou zmínili, že bych měla být jinde i když jen na čas.

0/−1
3.8.2016 10:36

D16a64v84i29d 45L80o29b66p88r19e56i53s 7264504863324

Takže Vás rozvod rodičů taky traumatizoval, ale zase jinak. Proc si myslíte, že ta Vaše traumata byla nějakým způsobem lepší?

0/0
5.8.2016 6:43

O93t84a 67J94e51l59í98n31e70k 8111358740835

Můj názor vystihuje věta: "domov tvoří rodič - ne místnost." R^

Proto dle mého názoru výhradní péče jednoho z rodičů znamená jen poloviční domov, zatímco plnohodnotný domov zůstane zachován dítěti i po rozvodu jen v případě, kdy mu zůstane reálně zachována péče obou rodičů ve střídavé či společné péči. R^

A co se týče rozdílu mezi střídavou a společnou péčí - společná péče je lepší v případě, kdy rodiče jsou schopni respektovat zájem svých dětí na spravedlivý kontakt s oběma rodiči, střídavka je lepší v případě, kdy zájem dětí na péči obou rodičů respektuje jen jeden z rodičů, zatímco druhý rodič se snaží sobecky dítě získat jen pro sebe bez ohledu na zájem svých dětí ;-(

Pokud situace dojde dokonce tak daleko jako v tomto případě, kdy jeden z rodičů se sobecky neváhá odstěhovat na druhý konec republiky bez ohledu na bytostný zájem dítěte na pravidelný rovnoprávný kontakt s oběma rodiči, tak zde bych postupoval podobně jako je tomu ve vyspělém západním světě - kdo se odstěhuje od původního dítěte na takovou vzdálenost, že reálně zmaří šanci na společnou či střídavou péči, tak musí počítat s důsledky: výhradní péčí rodiče, který zůstal v původním bydlišti R^

+4/−3
2.8.2016 16:15

M22i16c64h79a64e69l21a 85K79r89o82u10p30o71v41á 3840770568612

domov tvoří souhrn pocitů, faktů, pojítek, možností, lidí, atd. rozhodně domov netvoří pouze osoba rodiče. pokud někdo napíše, že domov tvoří jedna " věc " , neví o čem mluví.

+3/0
2.8.2016 16:25

O80t62a 86J84e51l26í28n55e65k 8621578430545

Tak ode mne to byla reakce na častý a nesmyslný názor mnohých matek, že dítě hlavně potřebuje jeden domov Rv

Podle mne dítě mnohem více než jeden domov potřebuje mít zachován plnohodnotný styk s oběma rodiči, prostě jsem přesvědčen, že pro každé dítě je poměrně zásadní, aby na dítě i po rozvodu, který mu i tak způsobil těžko zhojitelné trauma, působily oba dva výchovné vzory - nejen matčin, ale i otcovský R^

+4/−1
2.8.2016 16:34

M53i81c75h12a91e72l61a 80K75r45o24u94p83o94v31á 3860670458922

ano. ale nezaručíte podstatu toho vlivu ( tak aby příznivě rozvíjelo vývoj dítěte ), tím že něco nařídíte. já vím, že pro milující chlapy je to těžké, obvzlášt když si nabrnkli hysterickou, sobeckou potvoru, ale příkazy a nařízení ještě nikdy nevyřešily vše.

0/0
2.8.2016 16:45

O53t72a 93J30e35l31í23n62e46k 8231558320315

Tak to jistě souhlasím, nicméně právě v situaci, kdy chlap milující své dítě se rozvádí z důvodu, že jeho bejvalka je hysterická, sobecká potvora (a případně mu navíc zahýbá), tak pro jejich dítě je opravdu životně důležité, aby zůstal zachován ve výchově dítěte i vliv jeho milujícího otce, neboť výhradní péče v ruce hysterické, sobecké potvory zpravidla mívá na dítě zcela devastující vliv ;-)

+3/0
2.8.2016 17:01

M55i38c55h48a94e39l92a 14K94r80o15u27p72o89v66á 3310950688962

jenže problém je ten, že ani v případě střídavé péče se to stát nemusí. a právě takovéto potvory ( pohlaví klidně může být prohozeno ) se postarají o to, že byť je dítě ve střídavé péči , tak dominantní vliv jejich "výchovy" zůstane a škodí mnohdy mnohem víc, než kdyby bylo dítě pouze ve výhradní péči. ono je to složité. nikdo nedokáže dopředu odhadnout výsledek nějakého rozhodnutí. já střídavku nezavrhuji, jen podotýkám, že se může stát, že bude ke škodě věci.

+1/0
2.8.2016 17:12

O26t64a 88J81e59l60í50n80e78k 8201248670295

No z mé vlastní zkušenosti dlouholetého střídavkáře (10 let) si dovoluji tvrdit, že střídavka celkem dobře zaručí, že i přes rozdílnost povah i priorit rodičů otcův i matčin přístup pro výchovu dítěte bude zachován a dítě ovlivní k jeho prospěchu ;-)

+3/0
2.8.2016 17:19

M23i91c48h55a48e82l90a 38K52r87o58u91p87o13v62á 3400550418492

třeba jste měl jen " štěstí " , a to nemyslím nijak zle

+2/0
2.8.2016 17:21

A54l57e15n65a 65V55e95s86e54l57á 3243931795238

No, co si budem povídat - on ten "milující tatínek" který se chytne každé hysterické sobecké potvory, která na něho vykulí oči (nebo něco jiného), obvykle taky nebude žádné extra terno.

+3/−1
2.8.2016 17:21

A84l14e79n50a 21V81e22s76e68l73á 3753401895708

Aj... pardon... až teď jsem četla další příspěvky. Brala jsem to, že hovoříme v obecné rovině. Neměl to být osobní útok.

+1/0
2.8.2016 17:23

K56a86r49e33l 77T74o22m71e17k 3356824989515

a pokud si přítele najde matka, tak je to stále "milující matka"? funguje to tak, že pokud otec odejde od rodiny za jinou, tak je ten špatný. pokud si matka najde přítele, tak musela mít důvod a otec je ten špatný :-) ikdyž si matka najde přítel, tak to přece neznamená, že je přestane být milující matka. stejně tak otec. to že přestane milovat partnera se stane. Nestává se ale, že přestane milovat svoje děti.

+3/0
2.8.2016 17:28

A95l46e79n38a 93V77e77s13e98l82á 3893431585368

Samozřejmě. Souhlasím s vámi.

To, že se člověk zamiluje jinde, se může stát a i když to není vůči dětem příliš zodpovědné pořád to neznamená, že je nemá rád.

Ale že by žena, kterou si odpovědný milující tatínek vybral coby matku svých dětí, se najednou stala hysterickou sobeckou potvorou, její vliv na děti je nutno minimalizovat... tam si fakt myslím, že tak na devadesát procent nebude úplně v pořádku ani ten tatínek. (Aby bylo jasno - platí to i obráceně. Už jsem to psala níž. Ano, může se stát, že už spolu nebudeme z nějakého důvodu chtít být. Ale pořád to bude tentýž člověk, kterého jsem si kdysi vybrala. Tak buď jsem taky magor, když jsem si s ním pořídila děti dobrovolně... nebo je to tím, že teď z nějakého důvodu sice vidím rudě, ale když chvíli počkám, až to rozdýchám, tak přece ty plusy musím znovu uznat.)

0/0
2.8.2016 23:26

K77a87r41e89l 35T65o35m40e66k 3186904259155

Souhlas. Ja jsem nikdy, ale nenapadal zeny a ani jednou jsem nepsal o hystericych zenach apod. Jedine co branim je, ze s muzem/otcem se nema zachazet jako s bezcitnym tvorem. Nejak automaticky se pocita, ze nema zadny vztah k detem a ze se smiri naprosto bez problemu s tim, ze bude bez deti. Pokud bych to obratil a zacal tvrdit, ze zena si umuze porodit dalsi dite a ze se bez jednoho dvou obejde a tem detem bude nejlepe u taty, protoze je dokaze financne zajistit, tak si myslim, ze bych to poradne schytal a opravnene :))) o otcich jakozto tvorech, kteri nemaji zadny cit a nejsou v zivotech deti duleziti, se bohuzel uvatuje a nikoho to moc nepohorsuje. No kdyby to tak bylo, tak zeny uprime lituji. Bud je je to jen v CR, pak navrhuji zenam se odstehovat, a nebo je globalni problem, pak se jedine stat lesbickou :)

0/0
3.8.2016 7:54

A10l23e95n53a 67V21e39s26e39l88á 3443801615218

Já vím. Taky si nemyslím, že bych zrovna s vámi byla nějak v zásadním sporu.

0/0
3.8.2016 9:50
Foto

A67l56e14š 59H88o29d47i44n82a 9740459578434

Ústavní soud si koleduje o další ocenění v anketě Žblebt roku: http://www.stridavka.cz/vysledky-ankety-zblebt-roku-2015.html

+1/0
2.8.2016 15:59

A26l64e78n71a 47V78e72s77e88l13á 3393311325298

To mi přijde zvláštní, že první tři místa v anketě se týkají jen péče o děti. Je tolik různých ukecnutí politiků.

Skoro to vypadá jako kdyby ta anketa byla prováděna výhradně mezi přiznívci střídavky... ;-)

+1/0
2.8.2016 16:02
Foto

A19l47e98š 95H18o72d53i67n82a 9620579118954

Anketa probíhala i zde na blogu. Ale máte pravdu v tom, že do ní byly zařazeny jen výroky týkající se rozvodu, péče o děti apod.

0/0
2.8.2016 16:07
Foto

A67l65e39š 30H17o20d76i22n60a 9600279958124

Neznáme ještě celý text nálezu, ale zdá se, že Ústavní soud popírá své vlastní principy, ale především ústavou a mezinárodními úmluvami zaručená práva dítěte (na péči obou rodičů). Hanba Ústavnímu soudu.

+1/−7
2.8.2016 15:27
Foto

A88l43e77š 53H74o37d65i98n37a 9960829778374

Další případy podobně nekvalitního rozhodování Ústavního soudu: www.ustavnisoud.info

0/0
2.8.2016 15:28

M83i88l58a81n 25B23r45o82ž 9143217595814

Pane Hodino, než tu budete křičet, přečtěte si rozsudky ÚS v tomto ohledu, tam jsou dost jasné důvody, proč střídavku nestanovit, na solusu najdete třeba v jednom rozsudku, že otec chce střídavku, ale zároveň, že bude pracovat 12 hodin v restauraci. Děláte někdy medvědí službu otcům, kteří se starat chtějí a chtějí střídavku, ale ví, že se fakt musí starat, ne křičet, že chci střídavku a makat v restauraci...ÚS dost dobře ty rozsudky zdůvoďnuje, stačí si to přečíst.

+7/0
2.8.2016 15:41
Foto

A31l21e54š 16H57o85d81i98n16a 9820209898384

Medvědí službu děláte vy, kdo tvrdíte, že "střídavka ano, ale jen pro někoho". Copak neexistuje mnoho matek, které mají děti ne ve střídavé, ale dokonce ve své výlučné péči, a přitom každodenně pracují? Děti jsou ve škole, pak třeba u babičky a večer s rodičem. Nevidím důvod, proč by to tak nemohlo jít i u otce. Pokud tedy nepatříte k těm, kdo účelově kladou na otce vyšší požadavky než na matky.

+3/0
2.8.2016 15:50

M87i29l45a95n 39B67r55o51ž 9793357875634

Netvrdím pro někoho, ale pro toho, kdo se stará, pokud tam otec napíše, že bude pracovat v restauraci 12 hodin každý den, pak asi není vhodným adeptem na střídavou péči.

+2/0
2.8.2016 15:59
Foto

A78l44e13š 60H28o83d31i27n71a 9520269208924

To je váš názor, který je podle mého názoru hloupý.

+3/−1
2.8.2016 15:59

M78i20l11a77n 31B11r78o67ž 9533377925104

Hodnotit můj názor můžete, mně zase přijde hloupé, že je otec 12 hodin v restauraci a žádá si o střídavku...

+1/−1
2.8.2016 16:03

K85a74r53e13l 39T51o84m66e51k 3786504789485

každý se musí nějak živit a musí nějak uživit sebe a rodinu. ale odsuzovat někoho kuli tomu, že musí dělat 12h? matky, které se starají ve výlučné péči o dítě, také třeba dělají na směny a dělají dlouhý/krátký týden. těm řeknete, že nemají nárok na péči dokud nezmění práci? podle mě je lepší pracující rodič než někdo, kdo pracovat nechce. z vašeho úsudku by bylo ideální pokud se otec přihlásí na pracák a sociálku a bude doma.

+3/0
2.8.2016 16:24

M86i97l87a71n 65B44r13o34ž 9133607565544

Můj úsudek chápete špatně, každý rodič si to má zařídit, a možnosti jsou, tak, aby bylo s dítětem, když ho chce mít v péči. Pokud podnikáte a chcete být 60 hodin týdně v práci a chcete střídavku, tak jste osel, pardon.

+2/0
2.8.2016 16:29

A72l57e34n18a 94V34e17s19e59l41á 3193771245428

Máte z velké části pravdu, ale občas mi tu uniká ten důvod, proč chce otec střídavku. Rozumějte - jen z ryzí matematiky a logiky...

Otec je ochoten hodně pracovat, aby mohl mj. zaplatit hlídání těm dětem na dobu, kdy na ně nemá čas a musí být v práci. Ale dělat úplně to samé a ty samé peníze dávat jako alimenty matce, která by je hlídala pravděpodobně s větší péči, než najatá síla, to by mu vadilo?

Tyhle případy opravdu vypadají, že otci jde spíš o pomstu matce než o zájem o děti...

+3/0
2.8.2016 16:35

K10a40r52e50l 98T69o32m39e43k 3126894959865

no mě by zajímalo, kdo se odstěhoval z původního bydliště? pokud otec, tak není co řešit. pak jeho postoj nechápu. pokud to byla matka, tak se nedivím. otec chce mít možnost se vídat se svými dětmi a mít možnost je vychovávat.

+1/0
2.8.2016 16:42

A91l89e74n82a 23V95e58s65e92l60á 3583551545428

Jenže právě popisujeme případ, kdy otec to vídání a vychovávání stejně nechá na jiných lidech. Jen proto, aby to nebyla matka. To je, oč mi v těchto specifických případech šlo.

0/0
2.8.2016 16:49

K68a87r54e88l 20T57o33m43e71k 3806624609865

znova. ten kdo se odstěhoval, tak zavinil stávající situaci. to že budete mít na dítě čas 2h denně místo 4h denně je stále lepší než ho vídat jednou za 14 dní. a vzhledem ke vzdálenosti se ta četnost časem zmenší na jednou měsíčně a pak postupně na jednou za rok. a viník bude samozřejmě otec. řešením této situace nemusí být střídavá péče, ale to že dítě bude moci být v kontaktu s oběma rodiči. tj. ten kdo se odstěhoval by se měl vrátit.

+3/0
2.8.2016 17:04

M31i43l24a31n 28B98r47o25ž 9293847585944

Já někdy žasnu, s čím lidi chodí k Ústavnímu soudu...bohužel někteří advokáti jsou p...mci jdoucí po penězích, kteří nevysvětlí lidem, že s tím neuspějí...

0/0
2.8.2016 16:00

M81i64c75h17a79e93l93a 54K36r63o50u88p23o79v48á 3620570278932

ano. já tvrdím, že střídavku je nutno posuzovat individuelně. rozhodně to nelze ustanovit šablonovitě. tak jako lidi nemůžete šmahem škatulkovat. pokud nejsou lidi schopni myslet především v zájmu dítěte, ale pouze a jen v rámci uspokojení svých přesvědčení, nepomůže ani papír od soudu. ve finále je pak takovy rozsudek spíše na škodu

0/0
2.8.2016 16:30

K30a61r18e36l 31T78o38m39e56k 3166274489135

ano máte pravdu a proto by měli i v oblasti péče o děti fungovat genderová rovnost. stejně jako se razí v jiných oblastech. pokud by to alespoň trochu fungovalo, tak nebude 90% dětí ve výhradní péči matek.

+4/0
2.8.2016 16:58

M95i92l38a91n 57B36r91o85ž 9673167595674

Statistiky neberte vážně, já jsem "musel" souhlasit z důvodu kojení s péčí matky, takže tohle je zkreslující, stejně jako je mýtus, že otcové neplatí alimenty.

+1/0
2.8.2016 17:10

K92a34r18e47l 59T83o66m11e89k 3386434729385

většina rozvodu se dotýká dětí, které se jsou starší. ročně se rozvod dotýká 20-30tis. dětí. statistika by se měla brát alespoň trochu vážně. a pokud samozřejmě na něco nenormálního ukazují, tak by se měl udělat sociologicky průzkum. což by bylo adekvátní v této situaci. nicméně MPSV v tomhle dělat nic nechce :-) zato jiné průzkumy rádo dělá.

+2/0
2.8.2016 17:36

M53i37c50h63a47e47l18a 24K46r92o30u50p56o15v30á 3350170618552

věřím, že ty čísla jsou matoucí. ona spousta chlapů, to přijme jako fakt ( možná z vlastní pohodlnosti ), že dítě je svěřeno matce a prostě neprotestuje. je to prostě pro ně jednodušší než střídavka. ale na druhou stranu věřím, že i véto oblasti panuje spousta předsudků a zavedených schémat.

+1/0
2.8.2016 17:20

K57a68r38e53l 30T90o95m31e59k 3476234669585

na základě čeho soudíte, že jsou matoucí? ano souhlasím s tím, že jsou to čísla, která neříkají nic o podrobnostech jako to jestli je to na základě vzájemné dohody a nebo jestli jsou otcové diskriminování. stejně jako vy můžu tvrdit, že pro spoustu matek nechce slyšet o střídavé péči jen kuli tomu, že by se na ní nahlíželo jako na tu, která se vzdala děti (krkavčí matka). pokud mluvíte o spoustě chlapů, tak o jakém počtu mluvíme? chcete říct, že když se rozhlídnete kolem sebe na své známé, na svoji rodinu, tak 9/10 mužů se nechce starat o své dítě? nemyslíte že to je dost šovinistický názor? budeme stejně tvrdit, že ženy nemají ambice a nechtějí stejný plat jako muži na stejné pracovní pozici, protože statisticky je jejich plat o 20% nižší? je to také matoucí číslo? ano čísla se dají vykládat různě a proto by byl dobrý sociologický výzkum, zda to muži takto opravdu chtějí.

+2/0
2.8.2016 17:45

M65i63c13h98a50e31l30a 67K50r52o56u41p87o96v13á 3780450748822

bohužel vám musím říct, že když se podívám kolem sebe, tak opravdu všechny mé kamarádky (a i vč. mne ) neměly chlapa, který by o střídavou péči stál. prostě to u soudu odkejvali. to ale neznamená, že se nechtějí starat o své děti. jen nestáli o střídavou péči. a nečertěte se hned :-), já neříkám, že ta "spousta" chlapů je špatná.

0/0
2.8.2016 17:56

K75a86r24e68l 25T82o30m71e50k 3256574769335

hm a jak to probíhalo? návrh na rozvod podávali oni (vy)? statistika je neúprosná. většinu návrhů podávají matky. probírali jste návrh na rozvod s otcem než jste ho podali? nebo předpokládáte, že by je to nezajímalo? co bylo v návrhu? výhradní péče matky? každý rozumný advokát vám řekne, že pokud matka nechce střídavou péči, tak jako otec máte minimální šanci. a pokud přesto do toho jdete, tak to trvá 2 roky. nákladově tak 150tis. Trošku Paroubovsky se zeptám. "Kdo na to má?" pokud se rodiče dohodnou, tak je to nejlepší, co může děti potkat. a je jedno jestli je to výhradní nebo střídavá péče. Ale musí to být dohoda a ne diktát jedné nebo druhé strany.

+1/0
2.8.2016 18:04

M35i70c84h92a11e31l84a 84K40r87o16u25p81o21v42á 3930920528242

návrh na rozvod je jedna věc, péče o děti věc druhá. tyto dvě věci se projednávají zvlášť. asi máte pravdu v tom, že více žádostí o rozvod podávají ženy.asi jsou více nespokojené, ale je to i tím, že chlapi nemají rádi komplikace. a rozvod komplikace je a s tím souvisí i návrh pro střídavou péči. prostě pro hodně chlapů je jednodušší " zajetý " způsob. ale nemůžete z toho šmahem vinit ženský. i ta ženská, která se rozvádí, předpokládá, že ten chlap, kterýho si kdysi vzala má dostatečný rozum, aby vznesl požadavek.

0/0
2.8.2016 18:24

K71a39r89e71l 50T93o87m25e30k 3596794519925

ano současně s návrhem na rozvod podáváte i návrh na péči o děti. vám přijde správné se na péči o děti se dohadovat u soudu? není správné a jednoduší si nejdříve sednout a probrat to s partnerem a třeba podat společný návrh? opět se dostáváte do stereotypů. "chlapi nemají rádi komplikace"....já jsme nikoho neobvinil. jen reaguji na vaše názory, kdy o mužích píšete jako o nekompetentních tvorech. dostatečný rozum a zájem o děti projevíte tak, že se na péči domluvíte s partnerem a ne musíte to řešit u soudu. a je jedno jestli je to výhradní péče nebo střídavka předpokládat něčí názor je hezké, ale pokud se ho něj nezeptáte, tak ho nikdy nevíte.

+2/0
2.8.2016 18:50

M75i33l16a26n 21B20r77o24ž 9893977445984

Pardon, na nalusu, na solusu jsou jiná individua...

0/0
3.8.2016 0:02

O17t53a 42J71e87l77í56n72e43k 8151928440975

Já to vidím takto:

1) Střídavá péče na vzdálenost větší než 100 kilometrů může fungovat jen ojediněle v případě velmi tolerantních obou rodičů dítěte, hlavně střídání dvou škol je pro děcko velká zátěž ;-(

2) Podle faktu, že spor rozhodoval KS v Liberci a ne v Olomouci, tak to vypadá, že matka se odstěhovala z původního bydliště a pokud pro své odstěhování přes celou republiku neměla opravdu závažné důvody, tak by rozsudek měl dítě svěřit do péče otci R^ (takto se rozhoduje třeba v USA, kdo se odstěhuje z původního bydliště dítěte, nese důsledky svého jednání)

+5/−1
2.8.2016 14:49

P43a97v22l16a 63K35v60a45p23i48l58o15v25á 7829828744107

Pokud je taková vzdálenost a rodiče se dohodnou, může střídavá péče fungovat třeba na měsíční bázi. Ale stejně je to dost individuální. Jsou děti (lidi), kteří se jednoduše sžívají s kolektivem všude zapadnou a je jim celkem jedno kde a s kým tráví čas. Všude si najdou nějakou spřízněnou duši. A zrovna tak jsou lidi, kteří si hledají kamaráda dost těžko a změna prostředí je pro ně stresující. A pochopitelně je obrovská škála povah mezi a mohou být i odlišné externí vlivy. Ale konec konců já si jako dítě na prvním stupni něco takového vůbec nedovedu představit. A to jsem fakt společenský člověk a hned tak mě něco nerozhodí.

+4/0
2.8.2016 14:41
Foto

R80a41d54k72a 43V49e54č53e42r81k33o77v58á 8708396707275

Vaše příspěvky mi přijdou docela úsměvné, pánové! Kolika z Vás jde skutečně o to mít dítě v péči a starat se o něj denně? Ať koukám jak koukám, většinu z Vás trápí spíš placení alimentů, že? Proto je střídavka nebo aby bylo dítě bez mámy ok? Abyste se tímto placení vyhnuli nebo jak? Btw měsíční provoz dítěte stojí daleko víc, než těch pár ušmudlaných tisícovek, co určí soud. Tak nebuďte pokrytci!!!

+7/−10
2.8.2016 13:53

K76a21r64e17l 36T72o83m62e92k 3146834659715

placení alimentů? a víte, že při střídavce se platí také? jde o to zajistit +/- stejnou životní úroveň dětem u obou rodičů. o alimentech to opravdu není :-) kolika ženám nejde jen o to mít u sebe děti? být bez matky je špatně? být bez otce je v pořádku? kolik toho víte o situaci, kdy matka blokuje otcům ve styku s dětmi?

+7/−1
2.8.2016 13:57
Foto

R93a72d97k43a 33V61e88č35e10r58k67o62v31á 8538376667645

Pokud matka brání styku otce s dítětem, tak je to dylina! Prostě když to mezi partnery nevyjde tak jak mělo, furt mají dítě a je nutností se domluvit. Pokud se nejsou schopni domluvit ( osobně nechápu proč by nemohli ) pak ano, myslím, že dítě bez otce je víc v pořádku než střídavka

+3/−8
2.8.2016 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.