Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více zbraní mezi lidmi neznamená vyšší bezpečnost, míní experti

Prezident Miloš Zeman v neděli prohlásil, že by se občané měli ozbrojovat proti teroristům. Podle bezpečnostních expertů ale vyšší počet zbraní mezi lidmi neznamená automaticky vyšší ochranu, navíc podobná výzva může snížit důvěru v bezpečnostní složky státu. Odborníci se shodují, že by se lidé měli na krizové situace lépe připravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70n22t30o97n58í57n 33S30c59h80i45n60d30l28e88r 8883587745799

tak jistě nejvyšší bezpečí vždy přináší, když zbraně má hrsta vyvolených... to je jasné - že to funguje nejlíp. Jenže, jak je určit...? (například v situaci, kdy nevěřím státu a jeho složkám)

0/0
4.8.2016 9:09

M58a19r49t22i97n 74N71o44v95á79k 8237962762352

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1815379-studie-masova-strelba-je-nakazliva-v-usa-ji-nahravaji-dostupne-zbrane

0/0
2.8.2016 12:28

M51i23c52h59a31l 78S78l39a19v45í28č15e66k 1249688782469

Hmm, před třemi dny zde byl článek skutečného odborníka. Jen jeho názor byl zcela opačný: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-pavlem-cernym-o-obrane-proti-teroristum-fhr-/domaci.aspx?c=A160729_093034_domaci_lve

+2/0
2.8.2016 12:13

P76e12t31r 91H92a31r10i31p33r85a22s36a49d 46H83a67j34i78č 8143450384377

Zažil jsem případ,kdy se va sousedi nepohodli u kontejneru a jeden z nich pak začal vzteky střílet z nějaké střelné zbraně do vzduchu. Čim víc toho bude mezi lidmi, tím častěji se stane, že se z banální situace stane tragégie.

+1/−7
2.8.2016 10:03

P10e28t98r 13J92a91r17o56š 2754271435457

Pokud by ji tenkrat mel legalne (za predpokladu ze to nebyla nejaka plynovka) , tak po tomto uz by ji rozhodne nemel.

+2/0
2.8.2016 11:25

P93e55t43r 57H91a52r37i96p91r66a13s69a98d 43H47a42j45i64č 8433180484167

Co to bylo nevím, nebyl jsem u toho osobně, ale i kdyby to plynová pistole, pořád je to stejný problém. Pokud vím, u policie všechno popřel.

Nějaký 14 letý chlapeček střelil z plynové pistole asi před rokem po mém psovi. Biabolka z něj vypadla až za 14 dní. Ono to jenom tak jako prasklo a pes trochu zavrávoral. V tom okamžiku jsem přesně nevěděl, co se přesně stalo. Stejně tak asi před deseti lety střílel někdo (taky asi dítě) ze vzduchovky po automobilech i po lidech, kteří sli kolem. Pokud na vás někdo míří střelnou zbraní není to nic příjemného.

0/0
2.8.2016 16:52

J30i72r93i 27H16u39b26k39a 1463196164105

Expanzní zbraně (tzv. plynovky) nevystřelují pevné projektily.

A když už, není to biabolka, ale diabolka a ta se střílí ze vzduchovek, což je zbraň kat. D, volně od 18.

+1/0
3.8.2016 6:32

J89i22r90i 30H21u92b11k40a 1133436254395

A těch negativních případů máte nějak moc kolem sebe. Já mám jen jeden a to když se náš soused ve čtvrti legálně drženou zbraní ubránil napadení dvěma zloději, kteří ho napadli v garáži jeho domu. Jeden už asi krást a mlátit lidi nebude a druhý má solidní lekci.

Policie případ odložila jako nutnou obranu.

0/0
3.8.2016 6:36

M14i59l54o73š 20D20v82o34ř95á86k 8345697636741

říkám to od začátku - více střelných zbraní mezi prostý lid = méně práce pro teroristy

+1/0
2.8.2016 12:03
Foto

J45i97r80i 62J29a92l62u97v53k34a 3508259524497

Větší snůšku hovadin už ani nešlo poskládat.

+2/−1
2.8.2016 9:32

P17e18t13r 85H57a63r22i56p83r51a28s35a35d 80H13a12j86i30č 8663460564127

Vaše reakce sama o sobě jasně dokazuje, že více ozbrojených lidí znamená jednoznačně větší bezpecnostní riziko. Agresivita je bohužel všudypřítomná a příležitost je pak velmi lákavá a smrt na nikoho nečeká. Vrátit se to už pak nedá.

+1/−6
2.8.2016 9:56

P58e50t23r 31J75a16r15o30š 2334941675437

S drzenim zbrane se poji take znacna zodpovednost. Zejmena co se tyce prestupku proti chovani, ci pod vlivem alkoholu. Tudiz to ma spise preventivni ucinky, protoze za takovou hospodskou rvacku, ci rizeni v opilosti vam pak zbrojak i zbran temer jiste seberou.

+2/−1
2.8.2016 11:27

P27e87t83r 47H22a98r61i88p24r39a43s92a67d 80H93a50j46i30č 8573160924147

Takže vy tvrdíte, že koupí zbraně se z vás stane lepší a zopovědný člověk, který bude vzorem pro společnost. Tak to jedině po nějakém psychterapeutickém výcviku. Všichni držitelé zbraně by měli projít nejen psychologickým testem, ale i psychoterapií a měli by být dlouhodobě sledovaní. Pak by to možná mělo nějaký smysl.

0/−1
2.8.2016 17:00

J61i72r35i 86H16u50b62k28a 1323676914625

Ach, to že někdo prohlásí že cosi je snůška hovadin implikuje že se lidé budou střílet na potkání?

Měl byste občas vyjít ven.

0/0
2.8.2016 13:34
Foto

J60i21r20i 35J75a27l78u32v97k22a 3898309354267

Vaše reakce zase dokazuje, že o zbraních víte kulový. Kdybyste zbraň vlastnil, věděl byste, že největším přáním je, nikdy ji nemuset vytáhnout.

0/0
2.8.2016 13:57

P49e86t95r 72H30a55r39i27p36r17a94s93a86d 76H42a40j84i89č 8553390244967

Právě proto žádnou nemám.

0/0
2.8.2016 17:01

B90a44r90b17o88r32a 59M57o84t25e62j54l93k34o39v75á 8370520886298

Protože Spojeným státům (největší množství střelných zbraní průměrně na hlavu) to tolik pomáhá a prakticky nemají problém s masovými střelbami, sebevraždami střelnou zbraní a vraždami vůbec.... Aha moment... Mají. Dokonce takový, že se mohou hrdě pyšnit jednou masovou střelbou denně. Super. Jestli toto je náš cíl... děkuji nechci.

+2/−6
2.8.2016 9:23

P52e47t76r 24J75a89r86o12š 2184161845387

a) Vetsina utoku strelnou zbrani v USA je pachana nelegalne drzenymi zbranemi.

b) Lisi se to stat od statu, ale oproti CR jsou pravidla pro drzeni zbrani vesmes pomerne benevolentni. U nas si rozhodne nemuze poridit zbran kazdej frajer.

+2/−1
2.8.2016 9:40

P34e26t97r76a 55K95o17v83á89ř64o34v27á 2400391261520

S poslední větou s dovolením nesouhlasím. V ČR si může střelnou zbraň pořídit kdokoli, kdo se naučí nazpaměť odpověď na 200 otázek. Praktická zkouška je už směšná. Se mnou dělal zkoušku na zbroják dědula, co držel pistoli v ruce poprvé v životě hodinu před zkouškou. Při rozborce se mu třásly ruce, že jsem měla strach, že se mu to rozsype po zemi. A po zkoušce mohl hned nosit! Jsem zastáncem zbraní mezi občany, ale podmínky pro získání by se měly zpřísnit. I pro blbý řidičák na auto se vyžaduje určitý počet jízd.

+1/−3
2.8.2016 9:57

P62e47t23r 41M36a30t30ě47j 8746621250744

Souhlasím s přísnějšími zkouškami na získání zbrojního průkazu , avšak nesouhlasím s démonizováním držitelů zbraní. Zákon je tak přísný, že použití je téměř nemožné a útočník tak nenese žádné riziko a vy jako slušný člověk nemáte téměř šanci vyhovět zákonu o krajní nouzi a nutné obraně.

+1/0
2.8.2016 11:00

P33e62t66r 20J93a83r37o13š 2274751185817

Pokud je toto vase osobni skutecnost a neprehanite tak trosku, pak souhlasim ze toto asi bude nutne upravit.

Nicmene jsem mel na mysli zejmena to, ze to byl podle rejstriku, ci zdravotnich zaznamu clovek zpusobily.

0/−1
2.8.2016 11:32

F33r34a52n52t24i36š82e85k 94P23e58t68r22í71k 6355921154261

Těch otázek je o dost víc.

A praktická zkouška rozhodně není směšná.

+1/0
2.8.2016 11:35

P29e70t92r37a 91K46o18v39á43ř69o55v47á 2260791121260

Máte pravdu, aktuálně je jich 485, ale to nic nemění na tom, že se stačí je nabiflovat. A praktická zkouška se skládá z rozborky a sborky, kterou se za deset minut naučí i dítě. A dále z pěti ran kamkoli do pistoloveho terče 60x60 cm ze vzdálenosti pěti metrů, což musí trefit i slepec.

0/−2
2.8.2016 13:43

Z46d13e29n34ě21k 41T31r57u52t19n14o97v96s31k57ý 7433963116550

A proč si jen myslím, že u rozborky a sborky hned po testech vyletí nejvíc lidí... :D

0/0
2.8.2016 19:44

P47e87t95r42a 15K44o83v91á22ř40o57v95á 2780661951350

Nejvíc lidí po testech vyletí ne kvůli rozborce, ale kvůli chybám při manipulaci.

+1/0
2.8.2016 23:20

V31l72a79d14i87m48í44r 84K81r42u20ž42í22k 2223215505248

Paní Kovářová, tak jestli vy jste dělala zkoušky na 200 otázek a praktická byla brnkačka tak budˇ lžete nebo jste naprosto geniální když jste to zvládla projít se znalostí méně než polovičního množství otázek :-) 1. otázek je 485 2. Dále musíte během pohovoru prokázat znalosti v oblasti nauky o zbraních a střelivu a cca 10 zákonů, NV a vyhlášek 3. střelecká praktická zkouška tj. bezpečná manipulace, prokázání konstrukčních znalostí zbraní, rozebrání a skládání zbraně 4. Praktická střelba kdy musíte z různých zbraní ( dle skupiny ZP) nastřílet daný počet bodů 5. Po zkoušce dostanete Doklad o osvědčení odborné způsobilosti žadatele o vydání zbrojního průkazu, a teprve s tím papírem jdete žádat o zbroják. Takže děda po zkoušce může nosit tak brejle :-) nehledě na to, že by dle vašeho popisu neprošel doktorem a těžko by rozebral čezetu bez toho aby to měl někdy aspoň jednou v ruce, závěrem bych chtěl připomenout, že je to taková brnkačky, že 60% žadatelů propadne :-)

0/0
2.8.2016 13:31

P34e64t37r50a 70K23o89v37á48ř18o27v94á 2220341401100

Už jsem se opravila, že je to 485, a stačí se to nabiflovat (s aplikací od ZbraněKvalitně.cz na webu nebo do mobilu to jde za pár dní). Kromě testu, na kterém vypadne většina lidí, protože podcení biflování (vyžadována je myslím 98% správnost odpovědi) žádné znalosti jiných zákonů u zkoušky vyžadovány nejsou. Dělala jsem akorát rozborku a sborky ČZty, samozřejmě při sledování bezpečné manipulace. A na to stačil zmíněnému pánovi hodinový kurz na střelnici v den zkoušky. U praktické střelby není vyžadován žádný bodový součet, pouze pět ran kamkoli do terče 50/20. A samozřejmě, že ten zbroják nedostal ihned, ale jde o to, že formálně už nic dalšího splnit nemusel a po obdržení zbroják mohl nosit.

0/0
2.8.2016 13:58

P94e35t70r26a 96K66o97v53á21ř59o72v33á 2500781101280

Tak upřesnění: pro pistoli jsou to 2 zásahy z pěti na 10 metrů. Směšné.

0/0
2.8.2016 14:02

P16e81t54r12a 67K84o60v58á89ř76o49v40á 2270881691170

Tak ještě oprava: na Ečko jsou to 4 zásahy z pěti. I tak je to směšné. Do terče velikosti 60 cm.

0/0
2.8.2016 14:05

V78l41a26d85i50m33í27r 66K65r83u38ž21í50k 2663855685188

No pokud je to takhle tak potom už chápu váš komentář, dělala jste pravděpodobně jenom ečko, nicméně místo tvrzení, že je to u nás brnkačky by jste si měla jít stěžovat na dotyčného zkušebního komisaře protože vás ujistím, že vámi popisovaný postup zkoušky není zcela běžný :-) U nás rozborka a manipulace na krátké kulové, dlouhé kulové a dlouhé brokové včetně popisu všech funkčních prvků a požitého střeliva. Terč je daný zákonem 550x550 u krátké a 250x250 u dlouhé a zásah musí být do kruhů v žádném případě kamkoliv do papíru :-) a to že ten váš pán udělal zkoušku ještě nic neznamená protože k žádosti o zbroják musí doložit i zdravotní způsobilost a dle vašeho popisu nekontrolovaný třes rukou ho vylučuje dle vyhlášky MZ č.493/2002 Sb.

0/0
2.8.2016 17:33

J97i87r40i 79H38u41b20k74a 1213366304275

Když jsem já dělal papíry tak z cca 30 lidí udělalo 5. Byl to krutý výlov. Po testech zbylo 10, přidalo se 5 opakujících a výsledek byl 5 lidí s potvrzením. V praktické části jedna chybička a ven, na shledanou za 3 měsíce.

0/0
2.8.2016 13:38

P67e35t31r89a 64K53o19v62á23ř77o82v63á 2860451831550

No jasně. Protože testy jsou přísné a taky tam chodí takoví borci, jako se stalo u nas, že přišel maník v den zkoušky na kurz a teprve překvapeně zjistil, že by si měl prostudovat zákony. Tak po chvíli přesvědčování od ostatních účastníků zas pochopil, že to asi fakt nedá a odešel.

0/0
2.8.2016 14:11

P48e18t33r89a 79K31o28v11á38ř37o50v98á 2150211391950

Masové střelby ve Spojených státech se z drtivé většiny odehrávají v místech, kde je nošení střelných zbraní zakázáno.

+2/−1
2.8.2016 9:40

P96e48t97r 57H17a31r85i22p75r16a93s30a14d 75H92a92j57i63č 8353130134397

Což ovšem nebrání držitelům legálních i nelegálních zbraní je tam nosit, pokud není dostatečné zabezpečení, což ani USA často není.

+1/0
2.8.2016 10:04

T47o45m17á30š 60V37č13e19l56i11č48k86a 8662483460369

A máte také přehled kolika trestným činům ve státech zabrání právě ozbrojený civilista? Nemáte, protože takové nezajímavé věci se do novin nedostanou.

+1/−1
2.8.2016 10:36

P48e27t31r 20M23a72t37ě97j 8956621430564

Najděte si stránky FBI , kde se dočtete jak obyčejný občan zastavil zloděje, násilníka atd. Tam , ale riziki nese vždy útočník

+2/0
2.8.2016 11:02

A51n50t85o36n91i66n 11K62a49d86l70c58e18k 9662599911816

Tak a ted by to chtelo mene emoci a vice faktu:)

0/0
2.8.2016 13:26

M27i18c54h55a31l 25H17a80u91f 4258749185191

"Dobrý den, vážení přátelé, hlásí se vám reportér Standa Blábol...;-D"

+1/0
2.8.2016 9:02

P33e96t92r55a 66K15o25v22á93ř10o47v83á 2850611561710

Název článku je lživý. Z oslovených expertů toto tvrdí pouze jeden, ostatní za určitých podmínek připouštějí účinnost zbraně mezi lidmi, a jeden to naopak zcela podporuje! Co nám to tu páni redaktoři předvádíte za manipulativní žurnalistiku?

+2/0
2.8.2016 9:00

B11l56a23ž44e25j 78M53o88t11y30č35k77a 8547107515350

Odborníci se shodují, že by se lidé měli na krizové situace lépe připravovat. Nejlepší je deaktivovat nejoblíbenějšího člena rodiny a pak se stím postupně vyrovnávat. Početnější rodiny mužou postup opakovat i vícekrát.

+1/0
2.8.2016 8:26

P54e40t62r 72J65a62r98o53š 2764691335187

Podle bezpečnostních expertů ale vyšší počet zbraní mezi lidmi neznamená automaticky vyšší ochranu, navíc podobná výzva může snížit důvěru v bezpečnostní složky státu.

A dal uz jsem ten blabol cist vubec nemusel. Rv

+2/−2
2.8.2016 8:23

E17v70z44e63n 59S18o90u68k61u72p 1927544526138

Ach jo... Už zase "ti experti"...:-P

+5/−1
2.8.2016 8:14

O54t46a 79S46a66l93y58k 6213391556979

Pro jisté lidi je největším expertem spasitel Zeman.

+1/−2
2.8.2016 8:29

J83a16r48o56s68l67a55v 54T45í81n39e84k 4714288450182

Není spasitel. To možná jen máte ve své hlavě. Spasitelé neexistují...

0/0
2.8.2016 9:26

P82a73v80e46l 18V30o61n17d62r73á39k 4126391599947

Já si myslím, že Zeman svým postojem dělá protiváhu idealistickým sluníčkářům, aby realita byla uprostřed mezi nimi, to je právě tam, kde je teď. Myslím, že tak jak je to u nás nastaveno ve věci zbraní je to velice dobře a nemá smysl ani se začít hromadně ozbrojovat, ani začít hromadně zbraně odebírat. Je mezi námi docela dost normálních a rozumných střelců, kteří čas od času chodí se zbraní na střelnici a trénují, většinou to jsou lidi, kteří mají střelbu jako rekreační sport. Tihle lidé jsou ti, kteří v kritické situaci mají prostředky i znalosti a zkušenosti a dokázali by pomoci. Pokud jim zbraně sebereme, nepomůžeme jim ani sobě. A pokud si zbraň koupí někdo, kdo ji tři roky bude mít v šuplíku a pak při přepadení začne přemýšlet, jak ho učili, jak se dává náboj do zásobníku, tak moc platný nebude taky. Závěr" lidi, neblbněte, važte si toho, jaké máme nyní v oblasti zbraní dobré zákony a nedejte na řeči evropských komisí a nic neměňte.

+1/−1
2.8.2016 7:08

P40a88v64e75l 12V51o21n91d15r47á98k 4176301249607

A ještě dodám: a podporujte ty lidi, kteří jsou slušní a rozumní a kteří by měli zájem se podobným způsobem střelbě venovat. Nejen mít zbraň v šuplíku, ale čas od času při nějaké klubové soutěži trénovat její použití a současně i pravidla bezpečnosti střelby.

+1/−1
2.8.2016 7:11

J17i28ř31í 84P74r46a58ž18á88k 9630532411932

Že by univerzální experti Palata nebo Barochová opět promluvili? Redakce, zaplaťte jim týden v Israeli, ať zjistí na místě, jak dobře proti teroristům fungují ozbrojení zodpovědní občané.

+4/−1
2.8.2016 6:57

A93l37e53š 25V84á85v97r95a 8162519438661

Na rozdíl od nás v Izraeli jsou policajti a vojáci na každém rohu. A fungují bez ohledu na opálení kůže ;-(

+2/0
2.8.2016 6:18

D70a80n75i98e19l 22T40s92c11h65e21r80n53a83y 2575812799742

a presto nestihaji

+1/0
2.8.2016 8:06

P22e57t20r 26Č96e76c92h 3829314444259

Běžte to rict lidem do Izraele. :D

0/0
2.8.2016 1:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.