Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Erdogan odmítá kritiku a vyčítá Západu, že stojí za pučisty

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan v pátek odmítl kritiku Západu na svůj nekompromisní postup proti vzbouřencům, kteří se jej pokusili v polovině července svrhnout. Prohlásil, že západní země, které by měly oceňovat Turecko za to, jak se s pokusem o převrat vypořádalo, místo toho stojí „na straně vzbouřenců“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34n92t77o25n72í83n 70S12á98d29l47í36k 7908469913133

Co si to ten Erdogan dovoluje! To už jasně hraničí s genocidou! A ještě bude plivat na západ? Jako člen NATO by mělo Turecko hned skončit! Je třeba vytvořit evropskou armádu a urychleně bránit hranice s Tureckem! S naprostou jistotou nás čeká další invaze imigrantů a tentokrát i tureckých! Ovšem muslim jako muslim!

NATO se jako obranný pakt neosvědčilo,naopak mě připomíná pakt útočný a nebo provokační! V případě imigrantů naprosto selhalo!

+1/0
30.7.2016 15:44

T54o73m82á62š 17B52u52r51a 4222766894

Pokud jde o NATO, máte zřejmě mylný dojem. Tato aliance je vojensko-politické uskupení mající za úkol v prvé řadě bránit své členy proti zjevnému vojenskému napadení. Není to policejní organizace. Do jakékoliv migrace zasahovat tudíž nemůže, neb lidský exodus není svoji podstatou silová agrese.

A už vůbec není zřejmé, z čeho usuzujete na její "útočnost". Nikdy ve své historii tato organizace sama o sobě nikoho s cílem územního zisku nebo jiného svého vlastního profitu vojensky nenapadla.

0/−1
30.7.2016 19:14

M58i73l97e90n80a 56Š60a32l68j56o95v44á 7637840451357

Nejsem vojenský odborník, ale zkuste se jen tak cvičně kouknout třeba na wikipendii na různá angažmá NATO. S prvořadým úkolem mají ve většině případů velmi málo společného.

0/0
30.7.2016 19:54

T21o57m39á76š 40B44u84r44a 4572106434

To jsme dva. Nicméně víte o nějakém aliancí napadeném a následně přisvojeném území? Jestli Vy nekladete rovnítko mezi zásah takříkajíc na zakázku a expanzi jako takovou.

0/0
30.7.2016 20:01
Foto

J86a27r49o34m73í59r 16P79r53a34u31s 9567557440856

Snad bych se ani nedivil, kdyby v převratu měl někdo "ze západu"prsty. Především CIA která má v podobných praktikách dlouholeté a bohaté zkušenosti.

0/0
30.7.2016 12:34

A69n43t97o77n48í98n 31N17e27b39u64ž47e23l27s39k22ý 7555339556270

A takový pěkný moře tam Maji. Ale co čtu, už mě tam neuvidí.

+3/0
30.7.2016 5:44

J44a51n 16B70a70b13i78č65k81a 9863369823317

Ještě není možné soudit. Jesli seš Erdogan nakonec přeci jen přikloní k Putinovi, tak to bude demokratický zvolený představitel sekulární země. Jesli nakonec zůstane u západu, tak to bude krvavý diktátor muslimského státu

0/0
30.7.2016 4:36

T95o58m24á10š 58B32u94r86a 4942426174

Současný turecký duce se k nikomu nepřiklání. On pouze racionálně hledá v dané situaci spojence. Kdyby si myslel, že mu to bude ku prospěchu, spojil by se ad hoc třeba s Eskymáky. Za rok, za dva, za tři je klidně možné, že Moskvou opovrhne a začne hledat podporu v Pekingu. Nebo u samotného ďábla. Jemu jde o to, aby na mezinárodním fóru nezůstal osamocený jak Miloušův kůl v plotě. Nebo také jako Severní Korea.

0/0
30.7.2016 19:35

T43o94m68á66š 35H94o18l10e32k 5875670351917

Západ by měl používat jasné označení - diktátor Erdogan

+6/0
30.7.2016 2:48

T91o16m77á95š 52B51u45r52a 4372646904

Toho se můžeme nadít, až bude zcela nezvratně jasné, co vůbec zamýšlí. Pořád je tu ještě jistá, byť mizivá naděje, že jeho vize není taková, jaká je mu v současnosti přičítána.

Viz A. Pinochet v Chile. Ten svou zemi opravdu zachránil, byť drastickým způsobem.

0/0
30.7.2016 19:42

R31o79m96a54n 73U33r32b56a55n 6737639367174

Takze konecne zacina komunismus fasismus a terorismus v jeho zemi,a on diktator,uvidime jak to dlouho vydrzi.:-/:-/:-/

+2/0
30.7.2016 0:26

P19a97v56e90l 27S81l97e18z89á88k 6183654252263

strč si svůj p*č do p*či ;-D

0/0
29.7.2016 23:09

M90i52l89e70n89a 66Š14a74l13j24o20v54á 7577640451777

Celkem mě překvapilo, že za 4 hodiny od mého posledního příspěvku v 16,55 hod. klesl počet zřejmě nesmazaných příspěvků ze 129 na 99 vč. nesmazaných příspěvků po této době.

0/0
29.7.2016 20:59

R46o28m52a50n 88U42r52b88a61n 6207819927234

Ale zde se maze ani nevite jak.;-D;-D;-D

0/0
30.7.2016 0:28

D89u17š46a18n 17M15a65s12á82r 3911451492155

Západ odjakživa jen kalkuluje. Co z toho bude mít? Na to si rád počkám.EU

0/0
29.7.2016 20:20

K33a52m75i16l 37K49r52b53á21l71e47k 6714752125203

horší než převrat je nepovedený převrat. Erdogan dokazuje, že ten puč proti němu měl smysl, že to byl poslední pokus o záchranu Turecka a demokracie v něm. Tragicky selhal a Turecko se vydalo zpět do nitra Asie. Ale Erdogan se mýlí v tom, že převzal iniciativu a určuje běh dění, to určují radikálnější islamisti než je on, to oni ho při puči zachránili a chtějí za to odměnu. A po příštích volbách se mu lehce může stát, že bude na chvostu a proti němu nebude turecká pozápadnělá armáda, ale hordy islamistů vycvičených v Sýrii, ti se nedají tak lehce pozavírat. A pak už mu nikdo nepomůže. Ostatně de facto právě Turecko vystoupilo z NATO, na jeho obranu bychom už neměli vyslat ani jediného českého i západního vojáka.

+1/−1
29.7.2016 19:30

J47i81n38d56ř31i81c89h 34V12á17g49n56e40r 9221436456601

Erdogan se mi líbí stejně málo jako Vám. Nicméně byl zjevně demokraticky, velkou většinou zvolen a mi nemáme žádné právo k organizování protivládních nepokojů, nebo dokonce pučů. Jestliže si Turci cestu do Asie vybrali, je to jejich cesta a mi nemáme žádné oprávnění to měnit. Zvláště po té, kdy byla ze západní Evropy jejich zpočátku bezpochyby opravdová snaha připojit se, desítky let sabotována.

0/0
29.7.2016 21:14

M48i36c28h45a84l 13B54e52n69e45š 6959748692446

Naštěstí v jiných muslimských zemích tuto demokracii raději zavčas přiškrtili, protože platí známé pravidlo, že když v muslimské zemi uděláš demokratické volby, vždy vyhrají islamisté. Egypt nebo Alžírsko to naštěstí pochopili, stejně jako mnozí další...

0/0
29.7.2016 21:23

A39n62t91o44n20í17n 91S82á51d62l51í14k 7298109953223

Vágner,jistě máte pravdu,co muslim,to demokrat!

+1/0
30.7.2016 15:50

M97i38c12h21a70l 62B82e28n45e53š 6539768382296

Sorry za ten mínus, chtěl jsem dát plus, ale ucvaknul jsem se. Máte pravdu, jen možná není tak jisté, že to dopadne, jak píšete. Podle mě Erdogan uvažuje poněkud starodávně, kdy věří, že v jeho budované nové turecké říši bude světská moc vládnout ruku v ruce s mocí církevní. Proto se bude chtít stát jakýmsi muslimským sultánem, nikoliv tureckým.

0/0
29.7.2016 21:26

T87o16m42á78š 21B11u58r50a 4102506964

Vy za dané situace předpokládáte, že pan Erdogan vypíše v reálné době nějaké volby? To by se až dosud snažil zbytečně - on přece zcela a nepokrytě směřuje k totalitnímu způsobu vlády. A ta se jak známo zakládá na pravém opaku: žádné politická konkurence, žádná vůle voliče. Naopak vládce musí být vždy jen jeden a musí mít veškerou moc. Tak jaképak hlasování voličstva?

0/0
30.7.2016 19:22

J55i53ř76í 82S43t97e35h51l73í32k 3970462673

Turecko a půlměsíční čistka mne nijak nepřekvapuje. Ale zarputilé mlčení světových politických špiček a ochránců práv, kteří jinak komentují a hodnotí úroveň demokracie kdekoliv jasně ukazuje, že je to jen plácání podle toho jak je to zrovna žádoucí a nelze tomu pořikládat žádnou váhu...

+5/0
29.7.2016 19:25

J32o67s98e19f 25K73r63o47u16p23a 1429622976858

NATO by mělo Turecko jako svůj stát a jeho prezidenta podpořit v boji za udržení svobody a demokracie a ne mu podrážet nohy senilníma řečma pravdoláskařů.

0/−8
29.7.2016 19:02

P30a83v21l48i86n11a 70H73a16m39p51l62o19v54a 7511858559642

To udelaji agentury, nikoli NATO;-)

0/0
29.7.2016 19:11

I17v95a20n 87T43r59u41c84h75l43i18k 2466630492807

Ty si robíš srandu, žejo?;-D

+2/0
29.7.2016 19:23

T10o48m31á88š 21H58o58l66e61k 5935920791727

jasně, že srandu. Takový blábol přece nemůže mysle vážně

+1/0
30.7.2016 2:49

K21a53m91i63l 36K86r96b89á89l20e95k 6774882555263

ale Erdogan právě svobodu a demokracii v Turecku ničí a ukončuje, čímž de facto z NATO vystoupil

0/0
29.7.2016 19:31

A93n39t97o91n87í22n 38S53á12d64l66í53k 7578469523363

Krbálek,jenže američané ho budou v NATO držen zuby nehty! Pro ně je důležitější ta základna,než životy tisíců turků! Ovšem pak by ale zase ukázali světu,co jsou ve skutečnosti zač!

0/0
30.7.2016 15:58

T48o65m60á21š 64B88u25r82a 4362616824

Neřekl bych, že zrovna zuby-nehty. Do určité míry ano, ale je možno si též představit Turecko mimo NATO, pronajímající svůj Incirlik USA. Podobně třeba jako Quantanámo na Kubě.

0/0
30.7.2016 19:54

R20o58m20a92n 42D69o13m50u66r63a93d 5865845971253

Tak svet by ho chvalil kdyby se vyporadal na zaklade dukazu a ne na zaklade seznamu opozice.

0/0
29.7.2016 18:51

R48o61m70a30n 52D41o52m66u68r38a32d 5935155391503

Tak on severokorejske kim cong un taky kritizuje svet ze neocenuje jeho demokraciu. Ale stoji proti nemu.

+2/0
29.7.2016 18:42

V82e19n60d60u54l43a 53F54a73i20f87e43r12o69v83á 4718731363669

Důležitější, než koho podporuje západ je, koho podporují lidé žijící na západě. Erdogan jako islámec má dle německých zpráv požadovat po Německu vydání stoupenců Gulena, bez ohledu, jaké mají občanství a kde se narodili. Jeho stoupenci budou mít také takové uvažování, na prvním místě příslušnost ke svým islámský vůdcům namísto státu, kde žijí.

+4/0
29.7.2016 18:05

P73e76t30r 64A41n40g78e16r 9534339132461

Zatím jsem nijak nezaznamenal, že by západ stál za pučisty. Spíš naopak.

+7/0
29.7.2016 18:00

K18a45m37i23l 20K77r33b46á70l14e18k 6264562415523

chápu to od Erdogana jako rétorickou figuju, aby měl důvod vystoupit z NATO, k čemuž mílovými kroky směřuje

0/0
29.7.2016 19:33

T18o63m98á53š 60B30u78r71a 4752166874

Podle mého by turecký sultán byl hloupý, pokud by dnes usiloval o vystoupení svého sultanátu z NATO. Neboť to je jedna z mála věcí, která mu směrem k Západu kryje záda a zároveň mu poskytuje prostor pro politické lavírování. A který z politiků by se dobrovolně zbavoval takové výhody?

Někdy v budoucnu možná ano. Ale to bude záležet především na jeho dlouhodobých záměrech.

0/0
30.7.2016 20:12

M94a28r23i64e 46Z10e49l16e51n35á 2664421709601

Tak to by snad měl ten pučista Erdogan být rád, no ne? :-P

+2/0
29.7.2016 17:53

P94e12t29r 13Š71i22k48ý84ř 2977355967885

Erdoganovou optikou on neni pucista a nelibi se mu ze ho zapad kritizuje. Ale to je pro vas zrejme moc slozite na pochopeni.

0/−6
29.7.2016 18:00

M64a47r14i88e 37Z27e56l49e70n25á 2164341119821

Ó nikoliv, pane Šikýři, složité k pochopení to opravdu není pro mě, ale spíš pro pučistu Erdogana...;-)

+2/0
29.7.2016 18:12

M96a65r82t98i34n 75J51a72n43d74a 7564437253386

na to, že je vám skoro 100 let, vám to pálí, smekám;-)

0/0
29.7.2016 18:17
Foto

M49i21r24o56s65l47a10v 76D33v56o16ř74á11k 4562326519329

Pak takový člověk chce jít do EU? To tam mohou vzít raději Rusko.

+2/0
29.7.2016 18:19

M77a72r34t24i90n 67J75a86n61d90a 7234737693246

myslíte, že by Rusko chtělo do EU?

0/0
29.7.2016 18:23

R79o83m40a20n 30D14o91m76u45r44a96d 5885595521283

Rusko by urcite chcelo EU nebo aspon par zemi.

0/0
29.7.2016 18:44

P10a49v25o21l 32K34u65b51r14a35n 6309550800772

Kecy.

0/0
30.7.2016 15:14

A85n19t63o58n85í91n 94S27á25d21l31í28k 7848949883783

No ať se Vám to líbí nebo ne,z Ruskem by byla EU nejsilnějším státem světa a také rozvoj obchodování by nezanedbatelně vzrostl. Jistě by na tom vydělali všichni a američanům by konečně "sklaplo"! Mohli by si pak ty svoje základny odstěhovat zpátky do USA!

0/0
30.7.2016 16:09

P92e78t26r 43Š42i89k72ý58ř 2587905557275

Ja bych rekl ze pochopil ze do EU nikdy nevstoupi protoze ho EU nechce. Kdyby ho chtela, bylo Turecko clenem uz davno. Proto se narychlo usmiril s Putinem pred svym pucem.

0/0
29.7.2016 18:24

V88e15n94d82u45l95a 66F58a87i35f10e65r36o15v31á 4108981113159

To ho ale neomlouvá. Jen se odhalila provalila jeho pravá tvář a oprávněnost zdrženlivosti Evropy vůči Turecku.

0/0
29.7.2016 18:52

P79e55t24r 55Š36i76k63ý43ř 2527285897105

Ja sa vami souhlasim a taky ho nijak neomlouvam.

0/0
29.7.2016 18:59

A37n11t49o98n35í16n 35S44á49d98l32í30k 7158539253773

Šikýři a vy si myslíte,že Rusko ho chtít bude? To si teda nemyslím,snad jen využije toho Tureckého "odklonu" ze severoatlantické aliance!

0/0
30.7.2016 16:13

M16i84c50h58a58l 88U49r47b43a90n 2498569672428

Erdogan sucks! :-P

+1/0
29.7.2016 17:50

J32i15ř68í 44L10a38n35g65w32e73i92l 3750704408569

Jediný koho chválí, až to USA pálí :-) je Rusko. Nejen, že se s Putinem má začátkem srpna setkat v Rusku, ale údajně jej pozval na fotbalový mach Turecko - Rusko koncem srpna, které má jako mnoho jiných věcí symbolizovat jejich zpětné padnutí si do náručí:-). Také plyn co by zaražen má mít z Ruska ne jednu , ale již dvě větve. Jednu jen do Turecka a druhou dál do Evropy. Člen NATO jako vyšitý:-);-). Co s tím USA udělá? Doporučí jako Bulharům nespolupracovat s Ruskem? A poslechne Erdogan jako Bulhar? Myslím, že jim ukáže pozdrav jako kdysi náš jeden politik ve sněmovně.;-)

0/−1
29.7.2016 17:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.