Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot zmizelého letu MH370 nacvičil trasu nad oceán na počítači

Kapitán malajsijského boeingu z letu MH370, který se pohřešuje od 8. března 2014, nacvičil na svém domácím leteckém simulátoru trasu do míst, kde se letadlo ztratilo, ale nemělo se tam původně vůbec objevit. Vyplývá to z interních informací vyšetřovatelů, ke kterým se dostal americký časopis New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i31c49h77a96l 79M97i83l40l76e87r 9566122729822

Velcovsky a Port:

do Prahy vam letaji Emirates a pokud nevite, mezi nimi se sem tam nejaky kapitan jmenem Ahmed take najde

0/0
25.7.2016 8:26

J78i43ř78í 42T91e25p20r 4507970585785

Zprávě FBI nevěřím:

1.) FBI sama aktivně nabídla účast při vyšetřování. PROČ?

2.) FBI si vyžádala počítač pilota a OBJEVILA data která objevit potřebovala.

3.) Žádný americký satelit neposkytl data pro pátrání. Pokud vím, tak se tahaly data z kanadských, francouzkých a jiných satelitů, ale žádná z amerického.

Tady od začátku něco smrdí.

0/−5
25.7.2016 5:51

F56r18a70n42t68i61š39e36k 85L20u70p64í33n43e50k 8971936566692

Takze muslimske prase, od ktereho odesla zena.

+6/−2
24.7.2016 23:30

M65a51r76t18i27n 52P70r64á73š63e27k 8325891970493

Nesmysl. Každý hlupák přece vé že MH370 unesl iameričané aby je naplněné mrtvolami rozbil na ukrajině ! :-P:-P

+3/−3
24.7.2016 23:01

L71a36d50i71s24l58a29v 26L61a22k24e19r 2453909935306

Jeden z diskutujících se ptá: "Co ale tedy udělal se zbývajícími členy posádky? Jak je zpacifikoval, aby mu nebránili letět jinam?"

To se přece zjistilo už v roce 2014. Netřeba objevovat co bylo už objeveno. Letadlo mělo maximální technický dostup 43100 ft (něco přes 13 km). Podle radarových záznamů vystoupalo na počátku do výšky 45000 ft a letělo zde po dobu 23 minut. Pilot mohl v té době ručně vypnout tlakování kabiny.

V případě ztráty tlaku se v kabině cestujících automaticky uvolňují kyslíkové masky, ale zásoba pro dýchání je omezena. Cestujícím vystačí kyslík na dobu max. 10 minut. Pak rychle následuje bezvědomí a smrt, nebo těžké nevratné poškození mozku. Důležité však je, že zásoba kyslíku pro pilotní kabinu je větší a vydrží minimálně na 20 minut pro dva piloty. Pilot byl ovšem v kabině nejspíše sám za zamčenými dveřmi, takže měl dostatek času usmrtit v letadle vše živé.

+4/−1
24.7.2016 22:57

M62a80t42ě17j 12V47á89c27h71a 6145879750187

Zajimave

0/−1
24.7.2016 23:02

J63o30s71e24f 61Š16o10l36t79e97s 8494498880633

Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout.

0/0
24.7.2016 23:46

L93a18d17i79s69l52a10v 46L88a82k94e11r 2813189785666

Pan Šoltes napsal: "Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout."

Nu, teoreticky máte pravdu. Já jsem ale praktik a vycházím z toho, co je o letu MH370 známo. Letadlo odstartovalo v 16:41 UTC. Vysílač technických letových údajů ACARS byl na palubě letadla vypnut v 17:06 UTC a následovalo vypnutí letového odpovídače v 17:22 UTC.

+1/0
25.7.2016 0:10

L35i82b21o62r 41Ž49ů10r56e38k 2903676490648

Další konspirační teoretik kterému nepatří sirky do ruky.

Co tvrdíte o technickém dostupu je nesmysl, co tvrdíte o radarových záznamech je nesmysl, co tvrdíte že pilot mohl udělat je nesmysl.

Stačí se podívat co se píše(respektive nepíše) na avheraldu a vygooglit mh370 45000.

A jen tak by mě zajímalo, pokud se chce sejmout, proč má potřebu letět dalších X km když sám kontroluje letadlo, tudíž se může rozbít kde chce, ideálně (pokud mu jde o slávu in memoriam a o maximální počet mrtvých) o nějaké město.

0/−1
25.7.2016 11:51

J40a92n 27F47i53a80l20a 7914437445749

Třeba zanechal i zprávu, snad se někdy najde černá skříňka se zvukovým záznamem z kabiny.

0/−1
24.7.2016 22:23

D71a73n 46P76o22s79p97i31s68i53l 3249388866564

Jedna z domněnek mezi lidmi, co se podrobněji zajímají o civilní letectví je, že se jednalo o tak zvaný "dry run", to znamená, že si někdo chtěl vyzkoušet s pomocí posádky nebo její části unesení většího letadla s cílem využití uneseného letadla coby zbraně, jako 11.9.2001. Jednomu pokusu o "dry run" se podařilo zabránit před pár lety na Filipínách. Považuji to jenom jako jednu z vícero možností, co se skutečně stalo.

+3/0
24.7.2016 22:19

D24a93n 60S78v87o12b12o44d15a 9950640575576

jihozapadne od australie ? to uz jste jednou tak spatne psali takze kopie ze stareho clanku ?

0/0
24.7.2016 22:11

M10i97c85h33a90l 17M48i87l93l72e86r 9766402699972

jihozapadne od Australie je spravny smer

0/0
25.7.2016 8:25

J95a49r12o16s70l33a59v 30P41o13r40t 7419397659765

S Ahmedem bych teda neletěl ...

+2/−4
24.7.2016 21:43

T81o28m63á78š 10V44e44l62č17o88v97s61k50ý 4163828489288

Kapitán Ahmed, to stačí, dál číst netřeba R^R^R^

+16/−6
24.7.2016 21:14

Z13i16k94m13u89n93d 34K97a78s65i82k 4913586766829

Kopilot byl svým známým imámem hodnocen jako "dobrý chlapec, dobrý muslim, pokorný a tichý". Taky se našly fotky potvrzující výpověď jedné spolupracovnice, že byl i dotěrný a slizký [http://www.bbc.com/news/world-asia-26628684]. Takže kopilot se chtěl vykoupit ze svých hříchů zabitím káfirů.

Pilotovi to v dané situaci mohlo připadnou jako zajímavé řešení rodinných problémů. Vzhledem k jménu syna pilota (Ahmed je varianta jména Mohamed) bych řekl, že i pilot byl muslim.

Takže jako poměrně pravděpodobná hypotéza se mi jeví islámská klasika - vražda bezbranných civilistů.

+4/−7
24.7.2016 19:42

M20i22c53h32a96l 39S34e63m42r42á23d 3182186817529

Zapomínáte na jeden detail... terorista má vždy snahu, aby se ukázalo, že to byl on, bojovník proti nevěřícím, jdoucí si pro panny do nebe...

Je prostě divné, že se nenašla nahrávka, nebo, že se nepřihlásila některá z teroristických skupin...

Terorismus chce šířit strach, ne vytvářet záhadné situace..

+11/0
24.7.2016 19:46

Z46i92k83m36u34n44d 62K86a86s93i65k 4103436606519

Odhaduji, že hlavním kritériem pro Alláha je zabití káfirů, nikoli získaná reputace.

Taky asi situace může být jiná díky poměrně odlišnému společenskému statutu obou potenciálních vrahů od průměrného vraždícího džihádisty.

0/−3
24.7.2016 19:55

M13i39c16h86a48l 96S82e84m18r93á49d 3732616887819

Tak je možné, že stát se hrdinou není pro bojovníka prioritou, nicméně pokud bojuji, tak chci, aby bylo jasno, že bitva proběhla...

Já tyhle magory trošičku nechápu... když už jsem pilot, mám v ruce letadlo, tak proč to hned po startu nepoložit někam do velkého města plné paliva... Tohle je přece mrhání potenciálem toho stroje...

+4/0
24.7.2016 20:03

J85a51n 54P41r72i98c65h33y42s29t32a35l 8581658963

"Krátce předtím se mu rozpadlo manželství, žena od něj odešla."

A to ho nechali letet? To je jasna nezodpovednost ze strany letecke spolecnosti. V Japonsku v podobne situaci nesmi strojvedouci primestskeho vlaku ani usednout do kabiny, natozpak ridit.

+1/−3
24.7.2016 19:35

S95t73a21n39i13s16l30a68v 83P68ř61i83b89y86l 1609818721156

na druhou stranu - co by v té kabině taky dělal :-)

Dost se ale divím, že ty vlaky má ještě kdo řídit.

0/0
24.7.2016 20:04

J11a51k20u67b 69S61e85m78e95r85á63d 2237476261861

jasne.... kazdy den se ptaji lidi jake to je s partnerem

+5/−1
24.7.2016 21:17

B21a29r38t44o58l82o60m26ě67j 84K79u87s 2195786721593

Je to nějaký divný. Neříkám nemožný, ale divný.

Žádný dopis na rozloučenou, žádná "je to kvůli tobě" zpráva exmanželce, žádná teroristická skupina se k tomu nepřihlásila, ani on se k žádné nehlásil, měl (jako každý pilot) tisíc možností zabít se sám v nějaké Cessně a místo toho si vybere tohle? Tichou masovou vraždu? Je to divný.

0/−2
24.7.2016 19:30

J56a27n 33Z17a54p39l35e22t34a59l 4166302655544

Tak divný je to každopádně. Už z toho titulu, že se to stává naprosto mimořádně vzácně.

0/0
24.7.2016 20:18

F46i51l73i71p 69V57a26l33d89e54r 1838838354864

Za poslední roky jsou málokdy příčinou neštěstí tech. problémy. Víc a víc se jedná o chybu pilota nebo o sebevražedný akt. Nechť se více v leteckém průmyslu orientují na myšlení pilotů, ergonomii strojů a duševní pohodu.

+5/0
24.7.2016 19:11
Foto

V80o51j17t16ě46c39h 46P88a40v70l57í85k 5174131834528

To vyřeší plně automatická letadla. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší úkol, než postavit plně automatické auto.

+1/0
24.7.2016 19:21

F61i93l71i31p 42V16a26l48d30e55r 1368658724494

Nejsem proti, ale lidský element jako poslední instance - ta tendence bude vždy.

Nebo vy byste si třeba do takového stroje bez jakékoliv obsluhy sednul?

Něco jiného je totiž třeba kabinová lanovka....

0/0
24.7.2016 19:27

M32i29c52h53a69l 27S52e69m89r29á64d 3152796257859

Dokud bude master povel od pilota, nemáte šanci podobným excesům zabránit...

0/0
24.7.2016 20:10

F62i54l41i80p 37V59a22l62d91e79r 1648138864594

Proto radši svěřím život lidskému elementu, který ve většině případů disponuje pudem sebezáchovy a při dostatečném tréninku a zkušenostech vynalézavostí (přistáni na Hudsonu), než stroji, který lze v dnešní době všelijak kompromitovat.

Sebevražedných excesů je minimum, rozhodně méně než chyb pilota.

+3/0
24.7.2016 20:26
Foto

V19o72j73t49ě18c51h 14P41a47v85l40í81k 5714741164258

Docela ochotněji, než to letadla s unaveným pilotem.

0/0
24.7.2016 22:37

M61i89c39h85a74l 23S54e38m22r37á68d 3372716887659

Já myslím, že nám hackeři předvedli dostatečně dobře jak špatný nápad je připojit auta k internetu... prozatím jen znehybnili jedno Volvo...

Pro plně automatické lety by letadlo muselo používat datové linky pro přenos pozic okolních letadel a spousty dalších údajů... představa, že by terorista vůbec nemusel do letadla a stačilo mu jen ovládnout systémy řízení se mi moc nelíbí...

+2/0
24.7.2016 19:27

D39a91v59i27d 55H25i96l38l20e 9532254674108

Ale no tak, co to melete? Sak uz to je davno vymyslene. Kazde letadlo za sebou potahne kabel, tak nehrozi ze by nekdo mohl bezdratovou sit napadnou, protoze bude dratova.... jednoduche jako facka

+2/0
24.7.2016 20:20

F97i65l84i16p 47V39a88l35d27e21r 1468648444604

"Za pád letu XYZ123 po může podle prvních zjištění zaměstnanec letiště, konkrétně zahradník pověřený zastřižením živého plotu v areálu během startu havarovaného stroje."

+1/0
24.7.2016 20:37

F22i48l23i42p 52V80a55l48d32e54r 1288898284334

Představa stroje jako poslední instance = X-násobně větší lákadlo pro teroristy.

Člověka buď musíte pro sebevražedný čin přesvědčit, nebo s ním na palubě bojovat. Moc složité, zdlouhavé, potenciálně zhatitelné.

0/0
24.7.2016 20:31
Foto

V78o84j70t16ě22c56h 71P37a31v31l97í81k 5634481274558

Není sebemenší důvod, aby letadlo plně spoléhalo na jakákoli přijatá data. Naopak, musí zpracovat všechny méřené i přijaté údaje a případná měření či data, která neodpovídají vyřadit. Jen tak se vyrovná s poruchou nějakého čidla - a stejným způsobem i s "poruchou" na externích datech.

0/−1
24.7.2016 22:40

V94á81c93l13a58v 25D77o11k44s22a61n75s21k65ý 5250295166198

O jeeee tyhle účelový zjištění většinou smrdí. Tak copak za tím asi bude?

0/−4
24.7.2016 19:10

S49t56a15n33i17s72l33a90v 26P25ř59i88b41y38l 1919378711346

co je na tom účelového?

+3/0
24.7.2016 19:22

J85a68k18u11b 83S36e93m60e80r59á70d 2157126911721

ty myslim taky smrdis :-D

0/0
24.7.2016 21:18

V23á91c22l32a86v 19D69o22k41s98a28n22s12k82ý 5690485486418

Ty hlavně vůbec nemysli, nedělá ti to dobře.

0/0
3.8.2016 22:32

M38i59l96a18n 65H30e20j72n36a22l 8626840232337

Stát se mohlo cokoliv. Od té doby, co jsem viděl kanadskou dokumentární sérii, kde američtí vyšetřovatelé zcela zjevně manipulovali s důkazy po letecké havárii svého 737 v Indonésii, aby tím skryli sériovou závadu na jedné součástce, už o oficiálních verzích pochybuji. Tam se to pokusili hodit na zkušeného pilota asijského původu, který prý spáchal s naloženým dopravním Boeingem sebevraždu stylem kamikaze, protože se nedokázal vyrovnat s odchodem do důchodu..8-o;-D (Silkair 185)

+4/−9
24.7.2016 18:57
Foto

V86o74j48t25ě69c49h 62P63a73v37l18í82k 5714331204908

Až na to, že Silkair 185 už onen vadný díl neobsahoval, byl vyroben až poté co se na problém s ventilem řízení kormidla přišlo a v době, kdy už byla celá jednotka řízení kormidla přepracovaná tak, aby k této závadě nemohlo dojít. A také na tomto novějším typu již nikdy nedocházelo.

+11/0
24.7.2016 19:18

I42v21a 38V75a52l93č63í57k71o12v58á 3600969179

+ jste ode mě obdržel omylem.

0/0
24.7.2016 19:46
Foto

M36i28c75h40a46l 62G67r98e97š85l77i64k 9311886352926

No niekomu stačí málo, niekomu nič aby sa dal na konšpiračnú dráhu. ;-D

+2/0
24.7.2016 20:44

T95o98m81á93š 11K33u19c69h39a33ř 3277761238211

Koukám, že ani zmínka o tom, že pilot Zaharie Ahmad Shah byl praktikující muslim a na netu se o odálosti už píše například jako o "muslimském kamikaze"..:-/

Já nevím, jestli vám to dochází, ale zatím je většina těchto útoků zpravidla velmi úspěšná v poměru počtu obětujících se muslimů a jejich obětí. No a vzhledem k tomu, že muslimů je pěkných pár set milionů a to procento z nich, kteří jsou ochotni se takto obětovat vůbec není malé, tak pokud to necháme být a budeme se jen dívat, tak brzy už jednoduše nebudeme.:-/

Oni mají tisíc a jeden důvodů nás nenávidět už od počátku jejich náboženství, boj o svatá místa, křížové výpravy, koloniální období, po válce neokoloniální období a nakonec válečné hrátky USA a NATO, včetně toho, že jim USA likvidují speciálními akcemi a bezpilotními drony vůdce.

Když si je po tom všem pouštíme k tělu a do Evropy, chováme se jako úplní hlupáci.

+3/−5
24.7.2016 18:55
Foto

V88o65j55t46ě19c41h 51P34a69v52l90í43k 5344601214308

Ochotných jít do sebevražedného útoku je z muslimů určitě méně, než jedno procento, takže podíl vychází ve prospěch přežití Evropy, nikoli k sebevražedných atentátníků.

+6/0
24.7.2016 19:21

T14o37m63á74š 12K76u65c95h83a27ř 3577461178291

Vy budete velký optimista. :-) Muslimů je 1,5 miliardy. I kdyby k oběti bylo ochotno jen to vaše jedno procento, je to 15 milionů sebevražených atentátníků! A jaké mme současné "skóre": 1:20 ? Ale to už máme 300 milionů lidí a to už je víc jak půlka Evropy. Navíc i pro ty co zemřít nechtějí je povinností likvidovat nevěřící.

Ale tak to to samozřejmě počítat nelze, k rozvrácení našeho řádu totiž stačí mnohem méně mrtvých a teroru. :-/

0/−2
24.7.2016 19:55

T85o54m87á19š 30K32u27c22h56a83ř 3687361568891

Pak jsou zde ale samozřejmě i muslimští "břídilové", kteří místo aby akci co nejlépe naplánovali, zabijí jen tak v afektu, čímž to skóre kazí, třeba čerstvá zpráva:

http://zpravy.idnes.cz/nemecko-zadatel-o-azyl-vrazda-maceta-d7e-/zahranicni.aspx?c=A160724_185940_zahranicni_ane

Ale na druhou stranu tihleti nebudou z toho vašeho jednoho procenta odhodlaných k oběti, těm to prostě jen tak ujede. :-P

0/−1
24.7.2016 20:00

M59i75c72h96a49e34l 94W62e11i20s43s32e69n71s29t60e94i43n 7156826961138

Druhého pilota musel zlikvidovat v kabině, nechat jej dobývat se zpět šest hodin v kuse s tím, že by to jistě zmobilizovalo i všechny lidi na palubě, to se mi nezdá...

Napadá mě, jestli nemohl vypnout lidem vzduch jako v tom řeckém "Letu duchů" (Helios Airways č. 522).

+1/0
24.7.2016 18:44

B34o14h37u93s18l56a53v 94H48a55v85r15á29n20e30k 6183227222

Na to by stačilo varování, že když se budou dobývat, tak to otočí čumákem dolů a přidá plyn.

+2/0
24.7.2016 18:50

B65o84h43u53s85l59a59v 97H60a61v50r62á52n58e86k 6353707442

Kapitán, který je pilotem 30 let, si takovou trivialitu musí nacvičovat na simulátoru?

0/−3
24.7.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.