Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot zmizelého letu MH370 nacvičil trasu nad oceán na počítači

Kapitán malajsijského boeingu z letu MH370, který se pohřešuje od 8. března 2014, nacvičil na svém domácím leteckém simulátoru trasu do míst, kde se letadlo ztratilo, ale nemělo se tam původně vůbec objevit. Vyplývá to z interních informací vyšetřovatelů, ke kterým se dostal americký časopis New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i80c79h76a28l 68M61i30l32l54e17r 9826272929132

Velcovsky a Port:

do Prahy vam letaji Emirates a pokud nevite, mezi nimi se sem tam nejaky kapitan jmenem Ahmed take najde

0/0
25.7.2016 8:26

J93i21ř80í 64T62e27p59r 4317290975615

Zprávě FBI nevěřím:

1.) FBI sama aktivně nabídla účast při vyšetřování. PROČ?

2.) FBI si vyžádala počítač pilota a OBJEVILA data která objevit potřebovala.

3.) Žádný americký satelit neposkytl data pro pátrání. Pokud vím, tak se tahaly data z kanadských, francouzkých a jiných satelitů, ale žádná z amerického.

Tady od začátku něco smrdí.

0/−5
25.7.2016 5:51

F27r71a48n56t93i63š98e55k 81L47u30p53í73n64e44k 8761756856192

Takze muslimske prase, od ktereho odesla zena.

+6/−2
24.7.2016 23:30

M24a26r16t81i65n 48P42r52á21š70e97k 8595591780663

Nesmysl. Každý hlupák přece vé že MH370 unesl iameričané aby je naplněné mrtvolami rozbil na ukrajině ! :-P:-P

+3/−3
24.7.2016 23:01

L51a88d81i74s59l53a83v 71L21a65k73e66r 2163989275496

Jeden z diskutujících se ptá: "Co ale tedy udělal se zbývajícími členy posádky? Jak je zpacifikoval, aby mu nebránili letět jinam?"

To se přece zjistilo už v roce 2014. Netřeba objevovat co bylo už objeveno. Letadlo mělo maximální technický dostup 43100 ft (něco přes 13 km). Podle radarových záznamů vystoupalo na počátku do výšky 45000 ft a letělo zde po dobu 23 minut. Pilot mohl v té době ručně vypnout tlakování kabiny.

V případě ztráty tlaku se v kabině cestujících automaticky uvolňují kyslíkové masky, ale zásoba pro dýchání je omezena. Cestujícím vystačí kyslík na dobu max. 10 minut. Pak rychle následuje bezvědomí a smrt, nebo těžké nevratné poškození mozku. Důležité však je, že zásoba kyslíku pro pilotní kabinu je větší a vydrží minimálně na 20 minut pro dva piloty. Pilot byl ovšem v kabině nejspíše sám za zamčenými dveřmi, takže měl dostatek času usmrtit v letadle vše živé.

+4/−1
24.7.2016 22:57

M83a44t20ě82j 45V20á88c82h17a 6605219870837

Zajimave

0/−1
24.7.2016 23:02

J82o86s70e74f 17Š23o55l94t10e36s 8654408530943

Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout.

0/0
24.7.2016 23:46

L26a91d81i35s53l92a30v 24L25a48k94e30r 2413989985676

Pan Šoltes napsal: "Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout."

Nu, teoreticky máte pravdu. Já jsem ale praktik a vycházím z toho, co je o letu MH370 známo. Letadlo odstartovalo v 16:41 UTC. Vysílač technických letových údajů ACARS byl na palubě letadla vypnut v 17:06 UTC a následovalo vypnutí letového odpovídače v 17:22 UTC.

+1/0
25.7.2016 0:10

L98i41b95o86r 38Ž77ů12r91e98k 2843716540828

Další konspirační teoretik kterému nepatří sirky do ruky.

Co tvrdíte o technickém dostupu je nesmysl, co tvrdíte o radarových záznamech je nesmysl, co tvrdíte že pilot mohl udělat je nesmysl.

Stačí se podívat co se píše(respektive nepíše) na avheraldu a vygooglit mh370 45000.

A jen tak by mě zajímalo, pokud se chce sejmout, proč má potřebu letět dalších X km když sám kontroluje letadlo, tudíž se může rozbít kde chce, ideálně (pokud mu jde o slávu in memoriam a o maximální počet mrtvých) o nějaké město.

0/−1
25.7.2016 11:51

J18a54n 51F90i24a72l89a 7354347675939

Třeba zanechal i zprávu, snad se někdy najde černá skříňka se zvukovým záznamem z kabiny.

0/−1
24.7.2016 22:23

D62a67n 71P31o78s85p81i55s94i42l 3369338446664

Jedna z domněnek mezi lidmi, co se podrobněji zajímají o civilní letectví je, že se jednalo o tak zvaný "dry run", to znamená, že si někdo chtěl vyzkoušet s pomocí posádky nebo její části unesení většího letadla s cílem využití uneseného letadla coby zbraně, jako 11.9.2001. Jednomu pokusu o "dry run" se podařilo zabránit před pár lety na Filipínách. Považuji to jenom jako jednu z vícero možností, co se skutečně stalo.

+3/0
24.7.2016 22:19

D66a47n 88S88v36o67b31o75d41a 9170930535396

jihozapadne od australie ? to uz jste jednou tak spatne psali takze kopie ze stareho clanku ?

0/0
24.7.2016 22:11

M26i36c18h42a73l 73M11i33l69l16e79r 9226232129252

jihozapadne od Australie je spravny smer

0/0
25.7.2016 8:25

J58a50r80o30s17l33a57v 34P11o45r97t 7989727869365

S Ahmedem bych teda neletěl ...

+2/−4
24.7.2016 21:43

T64o37m35á55š 65V29e86l98č62o59v43s43k95ý 4413188769238

Kapitán Ahmed, to stačí, dál číst netřeba R^R^R^

+16/−6
24.7.2016 21:14

Z64i15k27m90u35n72d 45K15a67s11i17k 4953756736389

Kopilot byl svým známým imámem hodnocen jako "dobrý chlapec, dobrý muslim, pokorný a tichý". Taky se našly fotky potvrzující výpověď jedné spolupracovnice, že byl i dotěrný a slizký [http://www.bbc.com/news/world-asia-26628684]. Takže kopilot se chtěl vykoupit ze svých hříchů zabitím káfirů.

Pilotovi to v dané situaci mohlo připadnou jako zajímavé řešení rodinných problémů. Vzhledem k jménu syna pilota (Ahmed je varianta jména Mohamed) bych řekl, že i pilot byl muslim.

Takže jako poměrně pravděpodobná hypotéza se mi jeví islámská klasika - vražda bezbranných civilistů.

+4/−7
24.7.2016 19:42

M46i43c51h52a86l 66S46e95m70r50á27d 3702736897619

Zapomínáte na jeden detail... terorista má vždy snahu, aby se ukázalo, že to byl on, bojovník proti nevěřícím, jdoucí si pro panny do nebe...

Je prostě divné, že se nenašla nahrávka, nebo, že se nepřihlásila některá z teroristických skupin...

Terorismus chce šířit strach, ne vytvářet záhadné situace..

+11/0
24.7.2016 19:46

Z92i91k68m83u43n67d 69K45a38s63i88k 4503976276799

Odhaduji, že hlavním kritériem pro Alláha je zabití káfirů, nikoli získaná reputace.

Taky asi situace může být jiná díky poměrně odlišnému společenskému statutu obou potenciálních vrahů od průměrného vraždícího džihádisty.

0/−3
24.7.2016 19:55

M13i86c84h15a95l 61S89e65m89r55á28d 3182556497179

Tak je možné, že stát se hrdinou není pro bojovníka prioritou, nicméně pokud bojuji, tak chci, aby bylo jasno, že bitva proběhla...

Já tyhle magory trošičku nechápu... když už jsem pilot, mám v ruce letadlo, tak proč to hned po startu nepoložit někam do velkého města plné paliva... Tohle je přece mrhání potenciálem toho stroje...

+4/0
24.7.2016 20:03

J12a71n 24P15r17i24c37h90y40s69t75a97l 8221878963

"Krátce předtím se mu rozpadlo manželství, žena od něj odešla."

A to ho nechali letet? To je jasna nezodpovednost ze strany letecke spolecnosti. V Japonsku v podobne situaci nesmi strojvedouci primestskeho vlaku ani usednout do kabiny, natozpak ridit.

+1/−3
24.7.2016 19:35

S26t48a77n90i47s40l85a67v 93P98ř13i36b78y37l 1259588241946

na druhou stranu - co by v té kabině taky dělal :-)

Dost se ale divím, že ty vlaky má ještě kdo řídit.

0/0
24.7.2016 20:04

J30a61k26u35b 91S20e65m75e95r54á44d 2307626761761

jasne.... kazdy den se ptaji lidi jake to je s partnerem

+5/−1
24.7.2016 21:17

B91a39r78t39o63l12o76m26ě13j 30K16u14s 2875576621243

Je to nějaký divný. Neříkám nemožný, ale divný.

Žádný dopis na rozloučenou, žádná "je to kvůli tobě" zpráva exmanželce, žádná teroristická skupina se k tomu nepřihlásila, ani on se k žádné nehlásil, měl (jako každý pilot) tisíc možností zabít se sám v nějaké Cessně a místo toho si vybere tohle? Tichou masovou vraždu? Je to divný.

0/−2
24.7.2016 19:30

J21a61n 13Z91a36p79l89e56t67a35l 4716442415334

Tak divný je to každopádně. Už z toho titulu, že se to stává naprosto mimořádně vzácně.

0/0
24.7.2016 20:18

F72i45l35i58p 85V97a45l28d59e92r 1528448234144

Za poslední roky jsou málokdy příčinou neštěstí tech. problémy. Víc a víc se jedná o chybu pilota nebo o sebevražedný akt. Nechť se více v leteckém průmyslu orientují na myšlení pilotů, ergonomii strojů a duševní pohodu.

+5/0
24.7.2016 19:11
Foto

V84o15j77t27ě42c39h 32P67a59v83l50í22k 5484321704388

To vyřeší plně automatická letadla. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší úkol, než postavit plně automatické auto.

+1/0
24.7.2016 19:21

F40i41l84i78p 56V69a78l38d71e63r 1788918114194

Nejsem proti, ale lidský element jako poslední instance - ta tendence bude vždy.

Nebo vy byste si třeba do takového stroje bez jakékoliv obsluhy sednul?

Něco jiného je totiž třeba kabinová lanovka....

0/0
24.7.2016 19:27

M48i90c66h84a70l 62S57e54m11r11á11d 3152856507189

Dokud bude master povel od pilota, nemáte šanci podobným excesům zabránit...

0/0
24.7.2016 20:10

F73i58l22i57p 31V62a21l59d43e57r 1258368484544

Proto radši svěřím život lidskému elementu, který ve většině případů disponuje pudem sebezáchovy a při dostatečném tréninku a zkušenostech vynalézavostí (přistáni na Hudsonu), než stroji, který lze v dnešní době všelijak kompromitovat.

Sebevražedných excesů je minimum, rozhodně méně než chyb pilota.

+3/0
24.7.2016 20:26
Foto

V78o60j40t65ě49c45h 58P54a62v61l18í79k 5844401824778

Docela ochotněji, než to letadla s unaveným pilotem.

0/0
24.7.2016 22:37

M51i83c37h30a97l 15S65e44m79r56á37d 3402336377549

Já myslím, že nám hackeři předvedli dostatečně dobře jak špatný nápad je připojit auta k internetu... prozatím jen znehybnili jedno Volvo...

Pro plně automatické lety by letadlo muselo používat datové linky pro přenos pozic okolních letadel a spousty dalších údajů... představa, že by terorista vůbec nemusel do letadla a stačilo mu jen ovládnout systémy řízení se mi moc nelíbí...

+2/0
24.7.2016 19:27

D36a18v98i32d 50H69i48l45l15e 9582284944608

Ale no tak, co to melete? Sak uz to je davno vymyslene. Kazde letadlo za sebou potahne kabel, tak nehrozi ze by nekdo mohl bezdratovou sit napadnou, protoze bude dratova.... jednoduche jako facka

+2/0
24.7.2016 20:20

F48i50l76i79p 76V64a15l41d97e28r 1568728934954

"Za pád letu XYZ123 po může podle prvních zjištění zaměstnanec letiště, konkrétně zahradník pověřený zastřižením živého plotu v areálu během startu havarovaného stroje."

+1/0
24.7.2016 20:37

F85i92l17i28p 31V34a16l81d71e85r 1178418184134

Představa stroje jako poslední instance = X-násobně větší lákadlo pro teroristy.

Člověka buď musíte pro sebevražedný čin přesvědčit, nebo s ním na palubě bojovat. Moc složité, zdlouhavé, potenciálně zhatitelné.

0/0
24.7.2016 20:31
Foto

V47o31j70t78ě20c14h 94P38a79v57l63í67k 5324221374898

Není sebemenší důvod, aby letadlo plně spoléhalo na jakákoli přijatá data. Naopak, musí zpracovat všechny méřené i přijaté údaje a případná měření či data, která neodpovídají vyřadit. Jen tak se vyrovná s poruchou nějakého čidla - a stejným způsobem i s "poruchou" na externích datech.

0/−1
24.7.2016 22:40

V51á59c55l73a61v 52D97o40k95s69a54n66s78k90ý 5710445566128

O jeeee tyhle účelový zjištění většinou smrdí. Tak copak za tím asi bude?

0/−4
24.7.2016 19:10

S92t75a56n76i62s89l10a57v 22P59ř64i62b12y92l 1539808431576

co je na tom účelového?

+3/0
24.7.2016 19:22

J84a43k50u94b 33S40e82m49e59r38á58d 2887846281211

ty myslim taky smrdis :-D

0/0
24.7.2016 21:18

V30á28c60l43a74v 95D65o73k13s39a48n74s42k67ý 5600225966568

Ty hlavně vůbec nemysli, nedělá ti to dobře.

0/0
3.8.2016 22:32

M23i58l22a60n 97H52e25j93n22a40l 8716970332737

Stát se mohlo cokoliv. Od té doby, co jsem viděl kanadskou dokumentární sérii, kde američtí vyšetřovatelé zcela zjevně manipulovali s důkazy po letecké havárii svého 737 v Indonésii, aby tím skryli sériovou závadu na jedné součástce, už o oficiálních verzích pochybuji. Tam se to pokusili hodit na zkušeného pilota asijského původu, který prý spáchal s naloženým dopravním Boeingem sebevraždu stylem kamikaze, protože se nedokázal vyrovnat s odchodem do důchodu..8-o;-D (Silkair 185)

+4/−9
24.7.2016 18:57
Foto

V45o51j81t73ě92c47h 68P61a29v69l46í65k 5834641494818

Až na to, že Silkair 185 už onen vadný díl neobsahoval, byl vyroben až poté co se na problém s ventilem řízení kormidla přišlo a v době, kdy už byla celá jednotka řízení kormidla přepracovaná tak, aby k této závadě nemohlo dojít. A také na tomto novějším typu již nikdy nedocházelo.

+11/0
24.7.2016 19:18

I97v25a 61V41a70l68č97í69k30o18v27á 3790829359

+ jste ode mě obdržel omylem.

0/0
24.7.2016 19:46
Foto

M12i15c15h73a38l 90G85r85e29š58l87i61k 9391526232416

No niekomu stačí málo, niekomu nič aby sa dal na konšpiračnú dráhu. ;-D

+2/0
24.7.2016 20:44

T67o59m53á40š 41K55u46c90h13a76ř 3527221538831

Koukám, že ani zmínka o tom, že pilot Zaharie Ahmad Shah byl praktikující muslim a na netu se o odálosti už píše například jako o "muslimském kamikaze"..:-/

Já nevím, jestli vám to dochází, ale zatím je většina těchto útoků zpravidla velmi úspěšná v poměru počtu obětujících se muslimů a jejich obětí. No a vzhledem k tomu, že muslimů je pěkných pár set milionů a to procento z nich, kteří jsou ochotni se takto obětovat vůbec není malé, tak pokud to necháme být a budeme se jen dívat, tak brzy už jednoduše nebudeme.:-/

Oni mají tisíc a jeden důvodů nás nenávidět už od počátku jejich náboženství, boj o svatá místa, křížové výpravy, koloniální období, po válce neokoloniální období a nakonec válečné hrátky USA a NATO, včetně toho, že jim USA likvidují speciálními akcemi a bezpilotními drony vůdce.

Když si je po tom všem pouštíme k tělu a do Evropy, chováme se jako úplní hlupáci.

+3/−5
24.7.2016 18:55
Foto

V30o87j77t93ě66c41h 59P20a35v57l95í21k 5954121534188

Ochotných jít do sebevražedného útoku je z muslimů určitě méně, než jedno procento, takže podíl vychází ve prospěch přežití Evropy, nikoli k sebevražedných atentátníků.

+6/0
24.7.2016 19:21

T38o54m55á87š 49K66u35c52h92a55ř 3677241708611

Vy budete velký optimista. :-) Muslimů je 1,5 miliardy. I kdyby k oběti bylo ochotno jen to vaše jedno procento, je to 15 milionů sebevražených atentátníků! A jaké mme současné "skóre": 1:20 ? Ale to už máme 300 milionů lidí a to už je víc jak půlka Evropy. Navíc i pro ty co zemřít nechtějí je povinností likvidovat nevěřící.

Ale tak to to samozřejmě počítat nelze, k rozvrácení našeho řádu totiž stačí mnohem méně mrtvých a teroru. :-/

0/−2
24.7.2016 19:55

T48o72m42á44š 38K10u83c45h85a80ř 3817571338941

Pak jsou zde ale samozřejmě i muslimští "břídilové", kteří místo aby akci co nejlépe naplánovali, zabijí jen tak v afektu, čímž to skóre kazí, třeba čerstvá zpráva:

http://zpravy.idnes.cz/nemecko-zadatel-o-azyl-vrazda-maceta-d7e-/zahranicni.aspx?c=A160724_185940_zahranicni_ane

Ale na druhou stranu tihleti nebudou z toho vašeho jednoho procenta odhodlaných k oběti, těm to prostě jen tak ujede. :-P

0/−1
24.7.2016 20:00

M43i29c59h43a47e93l 47W96e65i64s44s62e61n34s10t21e72i45n 7486736191328

Druhého pilota musel zlikvidovat v kabině, nechat jej dobývat se zpět šest hodin v kuse s tím, že by to jistě zmobilizovalo i všechny lidi na palubě, to se mi nezdá...

Napadá mě, jestli nemohl vypnout lidem vzduch jako v tom řeckém "Letu duchů" (Helios Airways č. 522).

+1/0
24.7.2016 18:44

B78o60h72u52s34l92a68v 74H15a91v43r39á19n72e95k 6343757752

Na to by stačilo varování, že když se budou dobývat, tak to otočí čumákem dolů a přidá plyn.

+2/0
24.7.2016 18:50

B23o50h17u76s10l75a48v 59H44a74v17r46á18n59e85k 6213507972

Kapitán, který je pilotem 30 let, si takovou trivialitu musí nacvičovat na simulátoru?

0/−3
24.7.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.