Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot zmizelého letu MH370 nacvičil trasu nad oceán na počítači

Kapitán malajsijského boeingu z letu MH370, který se pohřešuje od 8. března 2014, nacvičil na svém domácím leteckém simulátoru trasu do míst, kde se letadlo ztratilo, ale nemělo se tam původně vůbec objevit. Vyplývá to z interních informací vyšetřovatelů, ke kterým se dostal americký časopis New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i95c49h31a33l 87M59i19l55l63e70r 9686862299762

Velcovsky a Port:

do Prahy vam letaji Emirates a pokud nevite, mezi nimi se sem tam nejaky kapitan jmenem Ahmed take najde

0/0
25.7.2016 8:26

J19i18ř32í 18T71e75p63r 4977250505325

Zprávě FBI nevěřím:

1.) FBI sama aktivně nabídla účast při vyšetřování. PROČ?

2.) FBI si vyžádala počítač pilota a OBJEVILA data která objevit potřebovala.

3.) Žádný americký satelit neposkytl data pro pátrání. Pokud vím, tak se tahaly data z kanadských, francouzkých a jiných satelitů, ale žádná z amerického.

Tady od začátku něco smrdí.

0/−5
25.7.2016 5:51

F79r28a65n44t25i14š91e78k 40L31u27p64í86n19e45k 8241526146322

Takze muslimske prase, od ktereho odesla zena.

+6/−2
24.7.2016 23:30

M10a64r30t85i67n 70P13r89á67š43e63k 8345731660343

Nesmysl. Každý hlupák přece vé že MH370 unesl iameričané aby je naplněné mrtvolami rozbil na ukrajině ! :-P:-P

+3/−3
24.7.2016 23:01

L72a19d86i74s45l15a34v 70L24a83k39e76r 2113899165876

Jeden z diskutujících se ptá: "Co ale tedy udělal se zbývajícími členy posádky? Jak je zpacifikoval, aby mu nebránili letět jinam?"

To se přece zjistilo už v roce 2014. Netřeba objevovat co bylo už objeveno. Letadlo mělo maximální technický dostup 43100 ft (něco přes 13 km). Podle radarových záznamů vystoupalo na počátku do výšky 45000 ft a letělo zde po dobu 23 minut. Pilot mohl v té době ručně vypnout tlakování kabiny.

V případě ztráty tlaku se v kabině cestujících automaticky uvolňují kyslíkové masky, ale zásoba pro dýchání je omezena. Cestujícím vystačí kyslík na dobu max. 10 minut. Pak rychle následuje bezvědomí a smrt, nebo těžké nevratné poškození mozku. Důležité však je, že zásoba kyslíku pro pilotní kabinu je větší a vydrží minimálně na 20 minut pro dva piloty. Pilot byl ovšem v kabině nejspíše sám za zamčenými dveřmi, takže měl dostatek času usmrtit v letadle vše živé.

+4/−1
24.7.2016 22:57

M54a61t11ě96j 28V56á27c10h23a 6395459310757

Zajimave

0/−1
24.7.2016 23:02

J50o62s83e11f 61Š45o77l88t79e93s 8454348290253

Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout.

0/0
24.7.2016 23:46

L61a96d55i29s59l89a42v 72L28a84k22e71r 2713219675286

Pan Šoltes napsal: "Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout."

Nu, teoreticky máte pravdu. Já jsem ale praktik a vycházím z toho, co je o letu MH370 známo. Letadlo odstartovalo v 16:41 UTC. Vysílač technických letových údajů ACARS byl na palubě letadla vypnut v 17:06 UTC a následovalo vypnutí letového odpovídače v 17:22 UTC.

+1/0
25.7.2016 0:10

L27i14b20o41r 78Ž61ů63r36e47k 2163146360198

Další konspirační teoretik kterému nepatří sirky do ruky.

Co tvrdíte o technickém dostupu je nesmysl, co tvrdíte o radarových záznamech je nesmysl, co tvrdíte že pilot mohl udělat je nesmysl.

Stačí se podívat co se píše(respektive nepíše) na avheraldu a vygooglit mh370 45000.

A jen tak by mě zajímalo, pokud se chce sejmout, proč má potřebu letět dalších X km když sám kontroluje letadlo, tudíž se může rozbít kde chce, ideálně (pokud mu jde o slávu in memoriam a o maximální počet mrtvých) o nějaké město.

0/−1
25.7.2016 11:51

J83a21n 27F33i20a91l80a 7974767485759

Třeba zanechal i zprávu, snad se někdy najde černá skříňka se zvukovým záznamem z kabiny.

0/−1
24.7.2016 22:23

D56a89n 72P50o37s43p60i64s27i17l 3829778166124

Jedna z domněnek mezi lidmi, co se podrobněji zajímají o civilní letectví je, že se jednalo o tak zvaný "dry run", to znamená, že si někdo chtěl vyzkoušet s pomocí posádky nebo její části unesení většího letadla s cílem využití uneseného letadla coby zbraně, jako 11.9.2001. Jednomu pokusu o "dry run" se podařilo zabránit před pár lety na Filipínách. Považuji to jenom jako jednu z vícero možností, co se skutečně stalo.

+3/0
24.7.2016 22:19

D20a50n 64S76v66o95b62o93d66a 9230580135876

jihozapadne od australie ? to uz jste jednou tak spatne psali takze kopie ze stareho clanku ?

0/0
24.7.2016 22:11

M59i93c44h18a34l 33M22i63l40l85e17r 9466742649752

jihozapadne od Australie je spravny smer

0/0
25.7.2016 8:25

J91a57r28o93s19l50a42v 85P77o86r35t 7829977889925

S Ahmedem bych teda neletěl ...

+2/−4
24.7.2016 21:43

T19o56m69á29š 11V61e38l57č88o43v97s76k86ý 4383108469798

Kapitán Ahmed, to stačí, dál číst netřeba R^R^R^

+16/−6
24.7.2016 21:14

Z88i26k29m12u47n65d 54K68a65s83i92k 4743486546349

Kopilot byl svým známým imámem hodnocen jako "dobrý chlapec, dobrý muslim, pokorný a tichý". Taky se našly fotky potvrzující výpověď jedné spolupracovnice, že byl i dotěrný a slizký [http://www.bbc.com/news/world-asia-26628684]. Takže kopilot se chtěl vykoupit ze svých hříchů zabitím káfirů.

Pilotovi to v dané situaci mohlo připadnou jako zajímavé řešení rodinných problémů. Vzhledem k jménu syna pilota (Ahmed je varianta jména Mohamed) bych řekl, že i pilot byl muslim.

Takže jako poměrně pravděpodobná hypotéza se mi jeví islámská klasika - vražda bezbranných civilistů.

+4/−7
24.7.2016 19:42

M38i56c86h27a52l 64S18e15m72r55á66d 3642616607989

Zapomínáte na jeden detail... terorista má vždy snahu, aby se ukázalo, že to byl on, bojovník proti nevěřícím, jdoucí si pro panny do nebe...

Je prostě divné, že se nenašla nahrávka, nebo, že se nepřihlásila některá z teroristických skupin...

Terorismus chce šířit strach, ne vytvářet záhadné situace..

+11/0
24.7.2016 19:46

Z87i11k10m96u81n61d 19K14a92s36i67k 4813456166689

Odhaduji, že hlavním kritériem pro Alláha je zabití káfirů, nikoli získaná reputace.

Taky asi situace může být jiná díky poměrně odlišnému společenskému statutu obou potenciálních vrahů od průměrného vraždícího džihádisty.

0/−3
24.7.2016 19:55

M90i14c49h32a38l 41S13e71m88r92á71d 3732636937419

Tak je možné, že stát se hrdinou není pro bojovníka prioritou, nicméně pokud bojuji, tak chci, aby bylo jasno, že bitva proběhla...

Já tyhle magory trošičku nechápu... když už jsem pilot, mám v ruce letadlo, tak proč to hned po startu nepoložit někam do velkého města plné paliva... Tohle je přece mrhání potenciálem toho stroje...

+4/0
24.7.2016 20:03

J92a97n 12P10r32i42c75h59y53s34t40a74l 8351188483

"Krátce předtím se mu rozpadlo manželství, žena od něj odešla."

A to ho nechali letet? To je jasna nezodpovednost ze strany letecke spolecnosti. V Japonsku v podobne situaci nesmi strojvedouci primestskeho vlaku ani usednout do kabiny, natozpak ridit.

+1/−3
24.7.2016 19:35

S71t80a47n89i20s59l95a70v 56P58ř64i71b68y93l 1199728261416

na druhou stranu - co by v té kabině taky dělal :-)

Dost se ale divím, že ty vlaky má ještě kdo řídit.

0/0
24.7.2016 20:04

J28a72k73u49b 51S17e65m89e81r17á55d 2777866781411

jasne.... kazdy den se ptaji lidi jake to je s partnerem

+5/−1
24.7.2016 21:17

B24a66r63t35o91l23o92m12ě87j 51K14u61s 2845266941803

Je to nějaký divný. Neříkám nemožný, ale divný.

Žádný dopis na rozloučenou, žádná "je to kvůli tobě" zpráva exmanželce, žádná teroristická skupina se k tomu nepřihlásila, ani on se k žádné nehlásil, měl (jako každý pilot) tisíc možností zabít se sám v nějaké Cessně a místo toho si vybere tohle? Tichou masovou vraždu? Je to divný.

0/−2
24.7.2016 19:30

J65a46n 64Z62a91p16l52e18t73a49l 4676522395794

Tak divný je to každopádně. Už z toho titulu, že se to stává naprosto mimořádně vzácně.

0/0
24.7.2016 20:18

F73i51l19i92p 80V25a77l57d58e77r 1928798594564

Za poslední roky jsou málokdy příčinou neštěstí tech. problémy. Víc a víc se jedná o chybu pilota nebo o sebevražedný akt. Nechť se více v leteckém průmyslu orientují na myšlení pilotů, ergonomii strojů a duševní pohodu.

+5/0
24.7.2016 19:11
Foto

V49o29j23t84ě30c31h 38P82a15v22l94í58k 5144701294488

To vyřeší plně automatická letadla. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší úkol, než postavit plně automatické auto.

+1/0
24.7.2016 19:21

F61i29l98i74p 80V20a74l84d87e83r 1318868144424

Nejsem proti, ale lidský element jako poslední instance - ta tendence bude vždy.

Nebo vy byste si třeba do takového stroje bez jakékoliv obsluhy sednul?

Něco jiného je totiž třeba kabinová lanovka....

0/0
24.7.2016 19:27

M37i59c37h23a92l 28S32e25m93r53á30d 3792206747129

Dokud bude master povel od pilota, nemáte šanci podobným excesům zabránit...

0/0
24.7.2016 20:10

F82i97l53i16p 73V40a54l36d86e98r 1248208484204

Proto radši svěřím život lidskému elementu, který ve většině případů disponuje pudem sebezáchovy a při dostatečném tréninku a zkušenostech vynalézavostí (přistáni na Hudsonu), než stroji, který lze v dnešní době všelijak kompromitovat.

Sebevražedných excesů je minimum, rozhodně méně než chyb pilota.

+3/0
24.7.2016 20:26
Foto

V63o96j27t38ě72c71h 10P37a90v88l76í15k 5684111764598

Docela ochotněji, než to letadla s unaveným pilotem.

0/0
24.7.2016 22:37

M85i66c54h14a76l 18S29e13m15r88á30d 3852956677659

Já myslím, že nám hackeři předvedli dostatečně dobře jak špatný nápad je připojit auta k internetu... prozatím jen znehybnili jedno Volvo...

Pro plně automatické lety by letadlo muselo používat datové linky pro přenos pozic okolních letadel a spousty dalších údajů... představa, že by terorista vůbec nemusel do letadla a stačilo mu jen ovládnout systémy řízení se mi moc nelíbí...

+2/0
24.7.2016 19:27

D40a32v11i83d 14H19i26l22l57e 9722194354538

Ale no tak, co to melete? Sak uz to je davno vymyslene. Kazde letadlo za sebou potahne kabel, tak nehrozi ze by nekdo mohl bezdratovou sit napadnou, protoze bude dratova.... jednoduche jako facka

+2/0
24.7.2016 20:20

F78i81l51i77p 30V28a97l46d59e62r 1538188914504

"Za pád letu XYZ123 po může podle prvních zjištění zaměstnanec letiště, konkrétně zahradník pověřený zastřižením živého plotu v areálu během startu havarovaného stroje."

+1/0
24.7.2016 20:37

F29i53l67i93p 48V70a13l79d47e12r 1698538584124

Představa stroje jako poslední instance = X-násobně větší lákadlo pro teroristy.

Člověka buď musíte pro sebevražedný čin přesvědčit, nebo s ním na palubě bojovat. Moc složité, zdlouhavé, potenciálně zhatitelné.

0/0
24.7.2016 20:31
Foto

V61o44j87t64ě60c55h 93P79a44v51l13í54k 5894451214348

Není sebemenší důvod, aby letadlo plně spoléhalo na jakákoli přijatá data. Naopak, musí zpracovat všechny méřené i přijaté údaje a případná měření či data, která neodpovídají vyřadit. Jen tak se vyrovná s poruchou nějakého čidla - a stejným způsobem i s "poruchou" na externích datech.

0/−1
24.7.2016 22:40

V63á33c51l65a17v 29D16o53k64s66a59n39s20k48ý 5960825266378

O jeeee tyhle účelový zjištění většinou smrdí. Tak copak za tím asi bude?

0/−4
24.7.2016 19:10

S92t11a59n90i73s14l84a67v 97P73ř24i13b29y98l 1359568661576

co je na tom účelového?

+3/0
24.7.2016 19:22

J28a93k77u19b 78S79e44m53e11r38á22d 2847216921161

ty myslim taky smrdis :-D

0/0
24.7.2016 21:18

V92á61c94l95a69v 32D90o73k43s25a30n84s66k92ý 5450355906488

Ty hlavně vůbec nemysli, nedělá ti to dobře.

0/0
3.8.2016 22:32

M70i36l59a78n 73H16e81j80n93a33l 8506230952447

Stát se mohlo cokoliv. Od té doby, co jsem viděl kanadskou dokumentární sérii, kde američtí vyšetřovatelé zcela zjevně manipulovali s důkazy po letecké havárii svého 737 v Indonésii, aby tím skryli sériovou závadu na jedné součástce, už o oficiálních verzích pochybuji. Tam se to pokusili hodit na zkušeného pilota asijského původu, který prý spáchal s naloženým dopravním Boeingem sebevraždu stylem kamikaze, protože se nedokázal vyrovnat s odchodem do důchodu..8-o;-D (Silkair 185)

+4/−9
24.7.2016 18:57
Foto

V12o28j17t16ě29c62h 14P62a32v34l55í27k 5154461294338

Až na to, že Silkair 185 už onen vadný díl neobsahoval, byl vyroben až poté co se na problém s ventilem řízení kormidla přišlo a v době, kdy už byla celá jednotka řízení kormidla přepracovaná tak, aby k této závadě nemohlo dojít. A také na tomto novějším typu již nikdy nedocházelo.

+11/0
24.7.2016 19:18

I25v71a 28V48a85l11č66í31k34o44v26á 3940259199

+ jste ode mě obdržel omylem.

0/0
24.7.2016 19:46
Foto

M91i48c90h79a71l 69G58r43e16š82l42i51k 9721546262516

No niekomu stačí málo, niekomu nič aby sa dal na konšpiračnú dráhu. ;-D

+2/0
24.7.2016 20:44

T81o36m62á88š 85K31u89c79h71a82ř 3787311148621

Koukám, že ani zmínka o tom, že pilot Zaharie Ahmad Shah byl praktikující muslim a na netu se o odálosti už píše například jako o "muslimském kamikaze"..:-/

Já nevím, jestli vám to dochází, ale zatím je většina těchto útoků zpravidla velmi úspěšná v poměru počtu obětujících se muslimů a jejich obětí. No a vzhledem k tomu, že muslimů je pěkných pár set milionů a to procento z nich, kteří jsou ochotni se takto obětovat vůbec není malé, tak pokud to necháme být a budeme se jen dívat, tak brzy už jednoduše nebudeme.:-/

Oni mají tisíc a jeden důvodů nás nenávidět už od počátku jejich náboženství, boj o svatá místa, křížové výpravy, koloniální období, po válce neokoloniální období a nakonec válečné hrátky USA a NATO, včetně toho, že jim USA likvidují speciálními akcemi a bezpilotními drony vůdce.

Když si je po tom všem pouštíme k tělu a do Evropy, chováme se jako úplní hlupáci.

+3/−5
24.7.2016 18:55
Foto

V41o79j27t15ě38c40h 18P22a97v37l52í53k 5124691154788

Ochotných jít do sebevražedného útoku je z muslimů určitě méně, než jedno procento, takže podíl vychází ve prospěch přežití Evropy, nikoli k sebevražedných atentátníků.

+6/0
24.7.2016 19:21

T28o33m79á60š 89K10u52c42h82a38ř 3587141588801

Vy budete velký optimista. :-) Muslimů je 1,5 miliardy. I kdyby k oběti bylo ochotno jen to vaše jedno procento, je to 15 milionů sebevražených atentátníků! A jaké mme současné "skóre": 1:20 ? Ale to už máme 300 milionů lidí a to už je víc jak půlka Evropy. Navíc i pro ty co zemřít nechtějí je povinností likvidovat nevěřící.

Ale tak to to samozřejmě počítat nelze, k rozvrácení našeho řádu totiž stačí mnohem méně mrtvých a teroru. :-/

0/−2
24.7.2016 19:55

T88o85m59á36š 60K38u88c41h74a97ř 3467521958541

Pak jsou zde ale samozřejmě i muslimští "břídilové", kteří místo aby akci co nejlépe naplánovali, zabijí jen tak v afektu, čímž to skóre kazí, třeba čerstvá zpráva:

http://zpravy.idnes.cz/nemecko-zadatel-o-azyl-vrazda-maceta-d7e-/zahranicni.aspx?c=A160724_185940_zahranicni_ane

Ale na druhou stranu tihleti nebudou z toho vašeho jednoho procenta odhodlaných k oběti, těm to prostě jen tak ujede. :-P

0/−1
24.7.2016 20:00

M75i87c92h46a36e69l 23W73e52i84s38s60e28n37s15t84e96i35n 7836486321938

Druhého pilota musel zlikvidovat v kabině, nechat jej dobývat se zpět šest hodin v kuse s tím, že by to jistě zmobilizovalo i všechny lidi na palubě, to se mi nezdá...

Napadá mě, jestli nemohl vypnout lidem vzduch jako v tom řeckém "Letu duchů" (Helios Airways č. 522).

+1/0
24.7.2016 18:44

B71o22h82u54s51l66a94v 90H28a24v11r16á88n86e83k 6813257642

Na to by stačilo varování, že když se budou dobývat, tak to otočí čumákem dolů a přidá plyn.

+2/0
24.7.2016 18:50

B44o62h26u46s62l18a52v 59H80a55v70r40á67n97e28k 6913497692

Kapitán, který je pilotem 30 let, si takovou trivialitu musí nacvičovat na simulátoru?

0/−3
24.7.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.