Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pilot zmizelého letu MH370 nacvičil trasu nad oceán na počítači

Kapitán malajsijského boeingu z letu MH370, který se pohřešuje od 8. března 2014, nacvičil na svém domácím leteckém simulátoru trasu do míst, kde se letadlo ztratilo, ale nemělo se tam původně vůbec objevit. Vyplývá to z interních informací vyšetřovatelů, ke kterým se dostal americký časopis New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i62c85h54a10l 82M78i52l32l16e12r 9746552219342

Velcovsky a Port:

do Prahy vam letaji Emirates a pokud nevite, mezi nimi se sem tam nejaky kapitan jmenem Ahmed take najde

0/0
25.7.2016 8:26

J38i74ř49í 16T23e39p90r 4707750255525

Zprávě FBI nevěřím:

1.) FBI sama aktivně nabídla účast při vyšetřování. PROČ?

2.) FBI si vyžádala počítač pilota a OBJEVILA data která objevit potřebovala.

3.) Žádný americký satelit neposkytl data pro pátrání. Pokud vím, tak se tahaly data z kanadských, francouzkých a jiných satelitů, ale žádná z amerického.

Tady od začátku něco smrdí.

0/−5
25.7.2016 5:51

F29r55a71n27t36i23š97e12k 39L22u40p14í92n19e21k 8641976836792

Takze muslimske prase, od ktereho odesla zena.

+6/−2
24.7.2016 23:30

M44a32r78t42i16n 15P47r36á32š47e12k 8495561620383

Nesmysl. Každý hlupák přece vé že MH370 unesl iameričané aby je naplněné mrtvolami rozbil na ukrajině ! :-P:-P

+3/−3
24.7.2016 23:01

L17a62d98i13s59l40a57v 28L97a35k35e44r 2373749195456

Jeden z diskutujících se ptá: "Co ale tedy udělal se zbývajícími členy posádky? Jak je zpacifikoval, aby mu nebránili letět jinam?"

To se přece zjistilo už v roce 2014. Netřeba objevovat co bylo už objeveno. Letadlo mělo maximální technický dostup 43100 ft (něco přes 13 km). Podle radarových záznamů vystoupalo na počátku do výšky 45000 ft a letělo zde po dobu 23 minut. Pilot mohl v té době ručně vypnout tlakování kabiny.

V případě ztráty tlaku se v kabině cestujících automaticky uvolňují kyslíkové masky, ale zásoba pro dýchání je omezena. Cestujícím vystačí kyslík na dobu max. 10 minut. Pak rychle následuje bezvědomí a smrt, nebo těžké nevratné poškození mozku. Důležité však je, že zásoba kyslíku pro pilotní kabinu je větší a vydrží minimálně na 20 minut pro dva piloty. Pilot byl ovšem v kabině nejspíše sám za zamčenými dveřmi, takže měl dostatek času usmrtit v letadle vše živé.

+4/−1
24.7.2016 22:57

M80a59t21ě26j 68V48á20c48h48a 6935169910647

Zajimave

0/−1
24.7.2016 23:02

J13o89s91e11f 52Š62o57l35t90e30s 8794418720483

Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout.

0/0
24.7.2016 23:46

L84a86d17i21s11l86a20v 36L40a20k81e78r 2953459395636

Pan Šoltes napsal: "Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout."

Nu, teoreticky máte pravdu. Já jsem ale praktik a vycházím z toho, co je o letu MH370 známo. Letadlo odstartovalo v 16:41 UTC. Vysílač technických letových údajů ACARS byl na palubě letadla vypnut v 17:06 UTC a následovalo vypnutí letového odpovídače v 17:22 UTC.

+1/0
25.7.2016 0:10

L49i90b18o34r 90Ž43ů70r41e47k 2823176920288

Další konspirační teoretik kterému nepatří sirky do ruky.

Co tvrdíte o technickém dostupu je nesmysl, co tvrdíte o radarových záznamech je nesmysl, co tvrdíte že pilot mohl udělat je nesmysl.

Stačí se podívat co se píše(respektive nepíše) na avheraldu a vygooglit mh370 45000.

A jen tak by mě zajímalo, pokud se chce sejmout, proč má potřebu letět dalších X km když sám kontroluje letadlo, tudíž se může rozbít kde chce, ideálně (pokud mu jde o slávu in memoriam a o maximální počet mrtvých) o nějaké město.

0/−1
25.7.2016 11:51

J11a84n 35F48i68a77l75a 7984187285839

Třeba zanechal i zprávu, snad se někdy najde černá skříňka se zvukovým záznamem z kabiny.

0/−1
24.7.2016 22:23

D52a12n 13P81o74s22p51i75s56i94l 3839508776324

Jedna z domněnek mezi lidmi, co se podrobněji zajímají o civilní letectví je, že se jednalo o tak zvaný "dry run", to znamená, že si někdo chtěl vyzkoušet s pomocí posádky nebo její části unesení většího letadla s cílem využití uneseného letadla coby zbraně, jako 11.9.2001. Jednomu pokusu o "dry run" se podařilo zabránit před pár lety na Filipínách. Považuji to jenom jako jednu z vícero možností, co se skutečně stalo.

+3/0
24.7.2016 22:19

D57a75n 62S25v77o39b54o71d53a 9330270625776

jihozapadne od australie ? to uz jste jednou tak spatne psali takze kopie ze stareho clanku ?

0/0
24.7.2016 22:11

M20i20c89h94a70l 24M19i25l72l58e27r 9396442119412

jihozapadne od Australie je spravny smer

0/0
25.7.2016 8:25

J79a75r34o38s40l64a27v 10P52o51r42t 7659677749715

S Ahmedem bych teda neletěl ...

+2/−4
24.7.2016 21:43

T57o19m31á88š 34V23e78l83č73o59v82s61k42ý 4663468529288

Kapitán Ahmed, to stačí, dál číst netřeba R^R^R^

+16/−6
24.7.2016 21:14

Z22i25k37m51u90n47d 85K53a81s78i35k 4763706706679

Kopilot byl svým známým imámem hodnocen jako "dobrý chlapec, dobrý muslim, pokorný a tichý". Taky se našly fotky potvrzující výpověď jedné spolupracovnice, že byl i dotěrný a slizký [http://www.bbc.com/news/world-asia-26628684]. Takže kopilot se chtěl vykoupit ze svých hříchů zabitím káfirů.

Pilotovi to v dané situaci mohlo připadnou jako zajímavé řešení rodinných problémů. Vzhledem k jménu syna pilota (Ahmed je varianta jména Mohamed) bych řekl, že i pilot byl muslim.

Takže jako poměrně pravděpodobná hypotéza se mi jeví islámská klasika - vražda bezbranných civilistů.

+4/−7
24.7.2016 19:42

M82i16c89h52a67l 85S91e19m90r51á20d 3582556897669

Zapomínáte na jeden detail... terorista má vždy snahu, aby se ukázalo, že to byl on, bojovník proti nevěřícím, jdoucí si pro panny do nebe...

Je prostě divné, že se nenašla nahrávka, nebo, že se nepřihlásila některá z teroristických skupin...

Terorismus chce šířit strach, ne vytvářet záhadné situace..

+11/0
24.7.2016 19:46

Z26i90k18m75u28n24d 55K58a42s80i78k 4963866366359

Odhaduji, že hlavním kritériem pro Alláha je zabití káfirů, nikoli získaná reputace.

Taky asi situace může být jiná díky poměrně odlišnému společenskému statutu obou potenciálních vrahů od průměrného vraždícího džihádisty.

0/−3
24.7.2016 19:55

M11i93c33h15a90l 71S97e63m46r38á69d 3562506597809

Tak je možné, že stát se hrdinou není pro bojovníka prioritou, nicméně pokud bojuji, tak chci, aby bylo jasno, že bitva proběhla...

Já tyhle magory trošičku nechápu... když už jsem pilot, mám v ruce letadlo, tak proč to hned po startu nepoložit někam do velkého města plné paliva... Tohle je přece mrhání potenciálem toho stroje...

+4/0
24.7.2016 20:03

J56a44n 42P32r32i45c19h53y79s58t16a86l 8741958183

"Krátce předtím se mu rozpadlo manželství, žena od něj odešla."

A to ho nechali letet? To je jasna nezodpovednost ze strany letecke spolecnosti. V Japonsku v podobne situaci nesmi strojvedouci primestskeho vlaku ani usednout do kabiny, natozpak ridit.

+1/−3
24.7.2016 19:35

S53t20a40n92i64s83l33a54v 95P42ř20i10b45y76l 1649778271886

na druhou stranu - co by v té kabině taky dělal :-)

Dost se ale divím, že ty vlaky má ještě kdo řídit.

0/0
24.7.2016 20:04

J84a39k28u25b 39S91e91m77e70r87á94d 2467916491561

jasne.... kazdy den se ptaji lidi jake to je s partnerem

+5/−1
24.7.2016 21:17

B58a62r72t48o96l49o50m62ě78j 58K98u77s 2485766421783

Je to nějaký divný. Neříkám nemožný, ale divný.

Žádný dopis na rozloučenou, žádná "je to kvůli tobě" zpráva exmanželce, žádná teroristická skupina se k tomu nepřihlásila, ani on se k žádné nehlásil, měl (jako každý pilot) tisíc možností zabít se sám v nějaké Cessně a místo toho si vybere tohle? Tichou masovou vraždu? Je to divný.

0/−2
24.7.2016 19:30

J22a39n 32Z95a78p28l67e79t21a76l 4346912415754

Tak divný je to každopádně. Už z toho titulu, že se to stává naprosto mimořádně vzácně.

0/0
24.7.2016 20:18

F34i53l25i62p 53V37a17l29d64e26r 1468418784744

Za poslední roky jsou málokdy příčinou neštěstí tech. problémy. Víc a víc se jedná o chybu pilota nebo o sebevražedný akt. Nechť se více v leteckém průmyslu orientují na myšlení pilotů, ergonomii strojů a duševní pohodu.

+5/0
24.7.2016 19:11
Foto

V76o22j43t78ě91c49h 28P14a22v36l27í35k 5654921294398

To vyřeší plně automatická letadla. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší úkol, než postavit plně automatické auto.

+1/0
24.7.2016 19:21

F68i39l84i54p 65V66a12l23d32e27r 1268688124254

Nejsem proti, ale lidský element jako poslední instance - ta tendence bude vždy.

Nebo vy byste si třeba do takového stroje bez jakékoliv obsluhy sednul?

Něco jiného je totiž třeba kabinová lanovka....

0/0
24.7.2016 19:27

M76i24c12h30a47l 41S12e57m78r96á95d 3422146957589

Dokud bude master povel od pilota, nemáte šanci podobným excesům zabránit...

0/0
24.7.2016 20:10

F41i11l89i93p 97V32a27l12d20e44r 1908668764214

Proto radši svěřím život lidskému elementu, který ve většině případů disponuje pudem sebezáchovy a při dostatečném tréninku a zkušenostech vynalézavostí (přistáni na Hudsonu), než stroji, který lze v dnešní době všelijak kompromitovat.

Sebevražedných excesů je minimum, rozhodně méně než chyb pilota.

+3/0
24.7.2016 20:26
Foto

V89o35j95t85ě94c66h 25P20a88v78l26í18k 5304961824968

Docela ochotněji, než to letadla s unaveným pilotem.

0/0
24.7.2016 22:37

M86i69c15h80a27l 31S67e37m10r34á81d 3252786137459

Já myslím, že nám hackeři předvedli dostatečně dobře jak špatný nápad je připojit auta k internetu... prozatím jen znehybnili jedno Volvo...

Pro plně automatické lety by letadlo muselo používat datové linky pro přenos pozic okolních letadel a spousty dalších údajů... představa, že by terorista vůbec nemusel do letadla a stačilo mu jen ovládnout systémy řízení se mi moc nelíbí...

+2/0
24.7.2016 19:27

D31a66v65i22d 30H83i51l78l98e 9712454434738

Ale no tak, co to melete? Sak uz to je davno vymyslene. Kazde letadlo za sebou potahne kabel, tak nehrozi ze by nekdo mohl bezdratovou sit napadnou, protoze bude dratova.... jednoduche jako facka

+2/0
24.7.2016 20:20

F82i19l53i10p 93V88a47l18d69e89r 1518838534784

"Za pád letu XYZ123 po může podle prvních zjištění zaměstnanec letiště, konkrétně zahradník pověřený zastřižením živého plotu v areálu během startu havarovaného stroje."

+1/0
24.7.2016 20:37

F64i36l39i24p 84V16a62l46d14e84r 1748258404734

Představa stroje jako poslední instance = X-násobně větší lákadlo pro teroristy.

Člověka buď musíte pro sebevražedný čin přesvědčit, nebo s ním na palubě bojovat. Moc složité, zdlouhavé, potenciálně zhatitelné.

0/0
24.7.2016 20:31
Foto

V49o30j39t47ě31c95h 90P66a59v97l16í34k 5124501424298

Není sebemenší důvod, aby letadlo plně spoléhalo na jakákoli přijatá data. Naopak, musí zpracovat všechny méřené i přijaté údaje a případná měření či data, která neodpovídají vyřadit. Jen tak se vyrovná s poruchou nějakého čidla - a stejným způsobem i s "poruchou" na externích datech.

0/−1
24.7.2016 22:40

V57á51c39l42a66v 34D29o16k18s13a59n97s13k90ý 5620885146718

O jeeee tyhle účelový zjištění většinou smrdí. Tak copak za tím asi bude?

0/−4
24.7.2016 19:10

S91t38a25n12i63s24l40a42v 40P48ř56i34b17y56l 1219128431426

co je na tom účelového?

+3/0
24.7.2016 19:22

J94a81k32u19b 87S71e22m11e89r81á63d 2107106131431

ty myslim taky smrdis :-D

0/0
24.7.2016 21:18

V48á61c37l57a65v 22D23o40k13s20a88n72s77k64ý 5120725946448

Ty hlavně vůbec nemysli, nedělá ti to dobře.

0/0
3.8.2016 22:32

M50i86l69a38n 95H56e92j91n75a51l 8276410502657

Stát se mohlo cokoliv. Od té doby, co jsem viděl kanadskou dokumentární sérii, kde američtí vyšetřovatelé zcela zjevně manipulovali s důkazy po letecké havárii svého 737 v Indonésii, aby tím skryli sériovou závadu na jedné součástce, už o oficiálních verzích pochybuji. Tam se to pokusili hodit na zkušeného pilota asijského původu, který prý spáchal s naloženým dopravním Boeingem sebevraždu stylem kamikaze, protože se nedokázal vyrovnat s odchodem do důchodu..8-o;-D (Silkair 185)

+4/−9
24.7.2016 18:57
Foto

V92o34j17t52ě77c62h 81P15a47v26l19í94k 5564681124228

Až na to, že Silkair 185 už onen vadný díl neobsahoval, byl vyroben až poté co se na problém s ventilem řízení kormidla přišlo a v době, kdy už byla celá jednotka řízení kormidla přepracovaná tak, aby k této závadě nemohlo dojít. A také na tomto novějším typu již nikdy nedocházelo.

+11/0
24.7.2016 19:18

I26v14a 97V96a36l17č97í96k73o66v28á 3680659309

+ jste ode mě obdržel omylem.

0/0
24.7.2016 19:46
Foto

M47i37c67h70a41l 37G97r19e48š87l90i72k 9331876332576

No niekomu stačí málo, niekomu nič aby sa dal na konšpiračnú dráhu. ;-D

+2/0
24.7.2016 20:44

T39o83m95á28š 82K25u28c33h61a93ř 3367791448781

Koukám, že ani zmínka o tom, že pilot Zaharie Ahmad Shah byl praktikující muslim a na netu se o odálosti už píše například jako o "muslimském kamikaze"..:-/

Já nevím, jestli vám to dochází, ale zatím je většina těchto útoků zpravidla velmi úspěšná v poměru počtu obětujících se muslimů a jejich obětí. No a vzhledem k tomu, že muslimů je pěkných pár set milionů a to procento z nich, kteří jsou ochotni se takto obětovat vůbec není malé, tak pokud to necháme být a budeme se jen dívat, tak brzy už jednoduše nebudeme.:-/

Oni mají tisíc a jeden důvodů nás nenávidět už od počátku jejich náboženství, boj o svatá místa, křížové výpravy, koloniální období, po válce neokoloniální období a nakonec válečné hrátky USA a NATO, včetně toho, že jim USA likvidují speciálními akcemi a bezpilotními drony vůdce.

Když si je po tom všem pouštíme k tělu a do Evropy, chováme se jako úplní hlupáci.

+3/−5
24.7.2016 18:55
Foto

V64o17j47t29ě56c52h 74P19a41v43l51í84k 5764101874878

Ochotných jít do sebevražedného útoku je z muslimů určitě méně, než jedno procento, takže podíl vychází ve prospěch přežití Evropy, nikoli k sebevražedných atentátníků.

+6/0
24.7.2016 19:21

T29o17m34á49š 78K93u20c36h45a50ř 3187841548231

Vy budete velký optimista. :-) Muslimů je 1,5 miliardy. I kdyby k oběti bylo ochotno jen to vaše jedno procento, je to 15 milionů sebevražených atentátníků! A jaké mme současné "skóre": 1:20 ? Ale to už máme 300 milionů lidí a to už je víc jak půlka Evropy. Navíc i pro ty co zemřít nechtějí je povinností likvidovat nevěřící.

Ale tak to to samozřejmě počítat nelze, k rozvrácení našeho řádu totiž stačí mnohem méně mrtvých a teroru. :-/

0/−2
24.7.2016 19:55

T13o46m24á21š 17K55u92c68h79a85ř 3387811418311

Pak jsou zde ale samozřejmě i muslimští "břídilové", kteří místo aby akci co nejlépe naplánovali, zabijí jen tak v afektu, čímž to skóre kazí, třeba čerstvá zpráva:

http://zpravy.idnes.cz/nemecko-zadatel-o-azyl-vrazda-maceta-d7e-/zahranicni.aspx?c=A160724_185940_zahranicni_ane

Ale na druhou stranu tihleti nebudou z toho vašeho jednoho procenta odhodlaných k oběti, těm to prostě jen tak ujede. :-P

0/−1
24.7.2016 20:00

M18i51c80h75a48e83l 93W48e90i25s71s40e67n67s34t46e26i38n 7676326581968

Druhého pilota musel zlikvidovat v kabině, nechat jej dobývat se zpět šest hodin v kuse s tím, že by to jistě zmobilizovalo i všechny lidi na palubě, to se mi nezdá...

Napadá mě, jestli nemohl vypnout lidem vzduch jako v tom řeckém "Letu duchů" (Helios Airways č. 522).

+1/0
24.7.2016 18:44

B71o72h62u72s76l21a60v 40H80a98v18r80á53n14e29k 6983437722

Na to by stačilo varování, že když se budou dobývat, tak to otočí čumákem dolů a přidá plyn.

+2/0
24.7.2016 18:50

B46o64h61u30s72l26a40v 31H37a22v27r14á45n24e91k 6503287322

Kapitán, který je pilotem 30 let, si takovou trivialitu musí nacvičovat na simulátoru?

0/−3
24.7.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.