Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak utišit hrůzu z teroru? Po útoku zachovejte klid a nesledujte zprávy

Zprávy jsou v posledních měsících plné zpráv o teroristických útocích. Italský list Corriere della Sera si všímá, že velká část lidí kvůli tomu podléhá neopodstatněnému strachu. Deník proto nabízí deset zaručených rad, které mohu zmírnit psychologické dopady teroristických činů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i67r71e35k 22T35u82r58e58č94e56k 4663902580952

No ja to řešim tak, že po takove masove vražde strcim hlavu do kýbla se studenou vodou. Mohu doporucit, zarucene pomaha...

0/0
23.7.2016 14:14
Foto

A17n39n51a 40V47e17s69e42l32á 2130568886

Čili cílem je, aby se Evropané nechali vraždit se stoickým klidem, nedělali si zbytečné starosti a do poslední chvíle spali kvalitním spánkem...

+2/0
23.7.2016 3:43

P80e15t52r 63B20í84l82e21k 7793837429435

super nápad... přeloženo .. nečtěte noviny... takže idnes jde do kopru... to je vlastní gol kamaráde novinářskej...

+4/0
22.7.2016 13:12

M31i64r91e76k 11T36u39r35e31č17e87k 4223182910872

No, ja prave prohlizim noviny jenom kvuli reklamam. Jaksi jsem na nich zavisly jako na marihuane. Zpravy me ani nezajimaji... 8-o;-O

0/0
23.7.2016 14:16

G23a76b35r49i31e65l 46D12a53n15d41a 1459809173460

Argumenty jak od dětí, pane "novináři".

Můj syn, když byl malý a hráli jsme si na schovku, si také myslel, že když zavře oči a nevidí mě, tak ho také nemůžu vidět.

Nevidím zlo, neslyším zlo, zlo tedy neexistuje, můžeme se rozejít a žít v míru. Do příštího Alláhu akbar. ;-€

+7/0
22.7.2016 13:00

M25i33c95h18a19l 81K25o91n41u95p72č30í67k 9721260401541

to si děláš prdel ne? a něco takového má volební právo a nejspíš i řidičák. Absence vlastního mozku je nahrazena pocitem vlastní duševní nadřazeností a osobní sociopatie je pak vydávána za morální modlu.

Hele v životě jsem nevyhořel já, ani rodina. Tak proč si máme platit hasiče a pojištění ne? Však víc lidí se zabije autama, než uhoří.

Ještě bych se zeptal redakce, až mě budou cenzurovat, aby do odpovědi připsali i proč se teda každej týden musíme ocasit v novinách s články o tom, jak je nějaké muslo nebo nějaká tlustá feministka uražená obrázkem nebo větou, co ji někdo řekl na ulici. Argumentace v článku k tématu, kde umírají neviní lidé, musí jistě mít svou platnost. Takže až si vám bude nějaká multikulti aktivistka stěžovat na to, že ji urazil pohled na líbající se rodinu (manžel a manželka), tak ji jistě místo psaní "důležitých" rozhovorů s nulami odkažte, že v autech se zabije víc lidí.

To snad není pravda

+3/0
22.7.2016 12:47

M28a96t68ě44j 53Š44k20a77l84d62a 9476704683909

pane mánert máte hodně špatný smysl pro humor....

+4/0
22.7.2016 12:31

J57a28r83o90s64l25a10v 82R15e97i83t93m52e58i44e77r 5381370745855

Dobrá rada nad zlato!

0/0
22.7.2016 8:13
Foto

R27i83c47h12a71r87d 85V40e33s29e77l31ý 5717142241126

no jo, Mánert, ten vždycky pobaví...;-D;-D obrana proti terorismu = nic nevědět...;-D

+6/0
22.7.2016 7:52

M82a81r61t24i53n 44N91o70v60ý 3592908618420

Hlavně nesledovat zprávy, to nás zachrání... :-/

+5/0
22.7.2016 7:23

V16i34k20t94o82r 73S73o79u81č29e75k 39S69t 6589859293619

Jeden politik za druhé světové války řekl: "Smrt jednoho člověka je tragédie, smrt desítek lidí, stovek lidí, tisíců lidí a více je statistika."

Chcete aby oběti teroristů a teroristé byla statistika?

Chcete aby lidé zapomněli při volbách nevolit politiky a strany, kteří mají odpovědnost za podhoubí terorismu v Evropě?

+3/0
22.7.2016 6:37

I31v47a43n 42S93o56t 6749604416818

To je vzkaz pro ČT 24

+2/0
22.7.2016 1:41

M91i75l50o21š 95K34o96t27e94k 3669354

"Velká část lidí kvůli tomu podléhá neopodstatněnému strachu." Opravdu neopodstatněnému? Dejte si už pohov sluníčka. Neopodstatněná je pouze vaše existence. Každý jiný živočišný druh by s vámi dávno zatočil.

+8/0
21.7.2016 22:35

F87r40a49n31t11i61š85e83k 82K84a15l50v97o37d52a 5277107223771

Nebo se chovat pudově. Nejlepší obrana je přece útok. To je vidět u psů normálně. Čím víc ho vyděsíte, tím víc vás pokouše. To by na ně možná platilo nejlépe.Oni zastřelí jednoho, no a my jich pak pět, pro výstrahu ostatním. Sami se vyřadili ze společností lidí a škodná se likviduje.

+8/0
21.7.2016 21:15

D44a44n50i90e81l 13K40r18i78š15k72a 5418907620368

Nějak nevím co na to napsat. Když už mě napadne vhodná věta okamžitě ji přebije ještě peprnější verze.

+5/0
21.7.2016 21:03

J43i17ř92í 20S92c93h88m75i57d96t 5850343524825

člověk si myslí, že už větší hovadinu, jakou četl včera, vymyslet a napsat nejde a příjde nový den a ejhle zase se laťka posunula dál, prostě zázrak;-)

+13/0
21.7.2016 19:52

B53r16o96n15i27s32l90a47v 49H67a28k69e52n 2168785206526

nectete noviny, nesledujte TV... sedte klidne doma a cekejte na navstevu islamizacni komise... ;-D

+15/0
21.7.2016 19:48

Z24i87k71m93u45n34d 89K28a82s54i67k 4923936956779

A jak se tiší hrůza z toho, když vám syn kvůli cti zabije dceru? Ročně je takto zabito jen v Pákistánu více než 500 lidí, v naprosté většině žen. Když máte jako matka nadosmrti před očima obrázek dcery, kterou naleznete jak "celý její obličej byl pokryt modřinami, jazyk byl černý, ústa byla černá", dá se s tím něco dělat, kromě toho, že vlastníma rukama zabijete syna?

http://www.bbc.com/news/world-asia-36858317

+3/0
21.7.2016 19:48

M87i35l35a97n 75R36a72d39e45k 3957666351911

to mi pripomina film Men in black, staci ted jeste nasvitit tim aparatem davu do oci, a bude dobre, A tak vzdy po kazdem atentatu

+7/0
21.7.2016 19:42

R32o51m82a96n 46D53o70m46u80r87a17d 5815175851433

A nebo to zabudovat do teho sutru ke kerymu se klanijo v mekkce a do kazde mesity.

+1/0
21.7.2016 19:49

D76a32n53i55e70l 49K81r27i80š79k44a 5258507580358

Mě to celé připomíná film Absurdistán.

+2/0
21.7.2016 21:04

R97o77m97a96n 94D41o71m70u55r49a34d 5415165461273

11. Do letadla si berte sebo atrapu bomby. Je statisticky temer vyloceny ze by v jednem letadle byly dve.

+8/0
21.7.2016 19:38

V26i67l50é38m 62B23a51r21á64k 4516497339116

Zde je zpráva ze služby v izraelské armádě i o tom, jak na nebezpečí reagují. Máme se hodně co učit.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=533298.

+8/0
21.7.2016 19:13

Z26i12k37m29u87n54d 89K38a82s19i89k 4123146606979

Pěkný článek.

"Důležité je cítit vzdor, hrdost, odhodlání při jakémkoliv ohrožení. Zde bychom si měli všichni v Evropě vzít od Izraelců příklad."

+4/0
21.7.2016 19:28

K15a45r17e74l 80F62a63j75t 5748212941223

Dobrá rada nad zlato ... jdu na pivo a zapálit si, blesk dvakrát neuhodí na stejné místo ;-)

+3/0
21.7.2016 19:07

P56a66v43e55l 55L17a70š54t52o21v15k53a 4608569876423

Jak mohli tuto zrůdnost přetisknout? V tomto případě už nejde o překročení meze, to už je naprostá drzost a špína největšího kalibru. Hluboce pohrdám těmi, kteří stojí za zveřejněním této zvrhnlosti. Co bude další, main kampf ?

+18/−1
21.7.2016 19:00

V58i59l35é57m 61B52a15r28á44k 4736527489626

Proč? Je to návod, jak se nenechat se vyšokovat každým mohamedánem. Potom totiž občánci zběsilí strachy volí různé vůdce a dopadá to hůře, než když občas někde bouchne bomba nebo mohamedán najede do lidí..

+3/−10
21.7.2016 19:09

Z35i62k17m91u42n42d 71K49a63s44i94k 4433166546929

Tak to chce příklad občánků, jak dělají v dnešní době horší věci, než mohamedáni. Sem s ním.

+3/0
21.7.2016 19:17

M40i62r24o34s73l30a27v 24B85r46a59d14a 7604253208806

Lubovolna mafia... Pasaci.... Priekupnici drog.... Unoscovia... Alebo len pomatena zdravotna sestra ktora podava lekarom smrtiace davky liekov... Prikladov je celkom dost ;)

+1/−1
21.7.2016 20:22

M64i31r90o27s58l96a61v 28B23r26a91d94a 7254403248556

Pardon chcel som napisat pacientom.

+1/−1
21.7.2016 20:23

P96a21v86e81l 59L27a73š41t18o47v31k54a 4818389206343

Až ten mohamedán, najede do Vaší rodiny a Vám nezbude nic jiného, než se na to dívat, tak Vám možná probleskne hlavou ono desatero. Čemu se ale nevyhnete, a to Vám můžu garantovat, je vzpomínka na časy kdy v této zemi žádný "mohamedán" nebyl natož aby páchal taková zvěrstva. Pak můžete přemýšlet nad tím, kde soudruzi z NDR udělali chybu. Co se týče reakcí na Váš komentář, tak srovnávat řádění pasáků, únosců a mafie s tím odpadem, co zanechal po sobě takovou zkázu, může akorát nesvéprávný člověk. Pokud je vůbec člověkem. Nutno dodat, že toho se dopustila i samotná redakce.

+2/0
21.7.2016 22:01

Z52i63k40m21u24n37d 43K43a11s94i20k 4573376316989

Tak tohle je vrchol demagogie a dělání z čtenářů blázny:

"velká část lidí kvůli tomu podléhá neopodstatněnému strachu. Deník proto nabízí deset zaručených rad, které mohu zmírnit psychologické dopady teroristických činů"

V jedné větě se mluví o "neopodstatněném" strachu, a hned ve druhé o psychologických dopadech skutečných teroristických činů.

Ať už krucinál takoví žvanilové, co si nevidí do úst, přestanou dostávat v médiích prostor. To se v člověku pění krev, když čte ty jejich trapné výplody.

+9/−1
21.7.2016 18:59

M54i32r14o16s49l37a38v 30B46r57a59d18a 7214743178466

Comu nechapete? neopodstatneny strach je psychologicky dopad teroristickych cinov. Alebo si myslite ze teroristi pachaju teroristicke utoky s cielom vyvrazdit 510 000 000 ludi? Tak to maju celkom dlhodobe planovanie - tymto tempom ich konecne vitazstvo prijde uz za nejakych 1 000 000 rokov...

+3/−1
21.7.2016 20:25

M83i15c67h51a61l 10K12o40n69u76p53č79í64k 9171260131851

víte Brado, oni ti občánci nejsou všichni debilové, přestože si to ta partička lumenů jako jste vy myslí. My jsme pochopili matematickou statistiku. Co většina lidí nechápe je, že musíme poslouchat demagogy vašeho typu, kteří svou "argumentací" napomáhají tomu, že se tyto věci vůbec u nás dějí a budou dít čím dál častěji. Což ještě před rokem ta vaše falešná a vylhaná klika sluníček používala jako argument o "demagogii" odpůrců migrace (kterou vy lživě nazíváte uprchlickou krizí). Realita vás doběhla, tak teď návody nevšímejte si toho? Nevšímejte si toho, co děláme s Vaší zemí a jakou chystáme pro vaše děti. Mě je u zadele, co si myslí Brada a spol. Dokud je tento spolek v menšině, pak je nebetyčná drzost, když se vymlouvají na demokracii a přitom většinu nazývají "občánci". To co elita předvádí není demokracie a už vůbec ne její ochrana. To je zbabělé pokrytectví menšiny terorizující většinu.

+2/0
22.7.2016 12:55

K48a76r32e76l 32F70a96j24t 5438922631643

To jsou asi rady jako "pořádně si vožer držku", ale opravdu pořádně, ať je ti tak bIbě, že si na žádnej teror ani nevzpomeneš ;-D;-D;-D

Btw. když nebudu sledovat média, jak zjistím, že hrozba pominula? Byť pominutí hrozby se stává pouhou teorií ...

+3/0
21.7.2016 18:55

K28a32r67e93l 58F35a51j69t 5788462541293

Jo ... a ... poslední oznámení instituce, že hrozba pominula bylo následně v přímém rozporu s tím, že si nějakej arab zahrál náklaďákem lidské kuželky a druhej na se sekerou dřevorubce ... ale je potřeba podotknout, že pominutí hrozby oznámila Francie, Německo naopak žádnou dosud nepřiznalo.

+4/0
21.7.2016 19:01

V73i46l71é82m 57B64a39r41á55k 4316727979836

Podívejte se, co se děje po útoku. Celý den, ímrvére běží řeči o útoku, co se stalo a nestalo, záběry pořád dokola. Tady je moje zpráva z Izraele:

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=533298

0/0
21.7.2016 19:11

L68a61d43i70s37l28a16v 48R74y50š54a85v85ý 6163803738430

Já mám lepší a zaručeně fungující nápad,zakázat v Evropě Islám a následně všechny muslimy "vytlačit" z Evropy ...jednou provždy !!!!

+5/0
21.7.2016 18:32

M16i11r31o12s12l84a98v 23B66r77a63d32a 7184963598686

samozrejme - len treba najprv zostrojit nejaky "detektor islamu" alebo uzatvorit hranice uplne pre kazdeho lebo inak to bude len dalsi argument pre verbiarov teroristickych organizacii v snahe ziskat novych clenov. Ale tak toto si snad uvedomujete...

+1/−1
21.7.2016 20:28

V19i88k72t17o98r 51S28o48u80č97e95k 26S96t 6709589573669

Stačí se podívat zda má obřízku a neumí číst thóru.

0/−1
22.7.2016 6:43

V22o24j70t76ě81c66h 76R44ů56ž69e49k 1517262654532

Stupidní bagatelizování nebezpečí a snaha o otupení občanů, nic jiného

+8/−4
21.7.2016 18:18

J94a26n 76D27z17v65i44n64č81u81k 4318135886828

"ert" na konci URL mluví za vše...

+10/0
21.7.2016 18:11

M26a94r29t16i64n 95Š81i87m91e36k 4310954728515

Možná to vyzní špatně, ale terorismus lze jenom ignorovat a nepouštět si tyto události k tělu

+1/−3
21.7.2016 18:05

K80r78i96s63t41ý52n30a 79M92i40k50u11l77e59n87k93o59v62á 8872617390744

Z části máte pravdu. Jen by mě zajímalo, jak ho budete ignorovat, až někdo z Vašich blízkých vyletí v zahraničí do vzduchu.

+1/0
21.7.2016 18:50

M30i45r60o69s70l17a34v 49B94r21a91d91a 7824133848666

A ako sa budete chovat ked nejakeho vasho blizkeho zrazi auto alebo skoli infarkt? Myslite ze prepadnut panike niecomu pomoze? ( okrem toho ze to pomoze samotnym teroristom, kedze jedinym cielom takychto utokov je prave vyvolat strach a hrozu medzi obyvatelstvom - takze sirenim paniky vlastne napomahate teroristom k uspechu ich snazenia )

+2/−1
21.7.2016 19:14

K71r46i61s46t12ý87n64a 62M28i31k98u97l76e68n18k21o21v16á 8572607120714

Vaše přirovnání poněkud pokulhává, poněvadž promyšlené a pravidelné teroristické útoky nejsou nehoda. Mezi ignorací a propadnutím panice je dost velký prostor na několik dalších reakcí, nemyslíte? Nebo tím, že zavřu oči a budu dělat, že se vlastně nic neděje, problém vyřeším? Konkrétně k příspěvku výše - moje reakce na útok v Nice byla ta, že jsem několik dní poté nerozklikla ani jeden článek (narozdíl od diskuse) právě proto, aby mi ty detailní informace a fotky z útoku nedrásaly nervy, protože už toho je prostě příliš - v tomto ten částečný souhlas, který jsem napsala. To ale neznamená, že budu ignorovat to, že se tyto teroristické útoky dějí!! Proč asi lidé v Nice po útoku na promenádu politiků skandovali "odstoupit"? Protože už mají dost toho, že po teroristickém útoku se politici vezmou za ruce a vyjadřují soustrast - na tu jim lidé po tom všem už z vysoka kašlou.

+3/0
21.7.2016 19:52

M80i23r55o52s45l39a19v 84B76r83a18d91a 7904503988926

Ale uvedomujete si ze prave presne toto je to co ti teroristi chcu? Ze im cela ta hystericka masa krasne skace na spek? Myslite ze sa niekto namahal s planovanim teroristickych utokov, a nasledne castokrat polozil vlastny zivot keby mali odozvu stylu "Je to smutne. Dotycny terorista bol blbec. Ale tak co uz." a na druhy den isiel svet v starych kolajach? Chapete ze im ide o co najvacsiu medializaciu, o to aby sa o tom co najviac rozpravalo a aby si ludia sami vo svojich hlavach spravili z ich komara somara pretoze na to aby tuto spolocnost realne zranili proste nemaju a nebudu mat prostriedky (okrem prave tych psychologickych ktore im ale bohuzial vychadzaju na vybornu)? Ako fakt uvedomte si ze priemerny fajciar alebo motorkar alebo napriklad obezny clovek ktory ale aj tak rad maskrti ma vacsiu sancu ze ho zabije jeho zaluba ako terorista a predsa z toho nerobi az taku vedu.

+1/−1
21.7.2016 20:20

K72r41i79s97t51ý49n17a 35M72i35k12u79l80e75n54k33o63v98á 8652477890584

Nezlobte se, ale mám trochu dojem, že Vy mluvíte o voze a já o koze. Napsala jsem, že mezi ignorací a panikou je prostor na několik dalších reakcí - Vy jste si z toho vybral hysterii (což považuji za rovnocené panice). Že chápu, že jim jde o co největší medializaci, jsem myslím potvrdila svou reakcí na útok - nečetla jsem články o něm ani neprohlížela fotografie či videa. To ovšem neznamená, že si budu hloupě myslet, že ignorováním jisté skutečnosti skutečnost zmizí, protože v tomto případě nejde o "teroristu blbce", ale blbce, který tupě následuje vražednou ideologii. Což je přímá úměra k ignoraci Hitlera a vzestupu nacismu - všiml jste si, že ignorace, kterou tehdejší politické elity předváděly v domnění, že "blbec" Hitler je jen neškodný blázen, který zmizí, měla za následek přesně opak toho, co píšete? A přirovnání k alkoholu, kouření a obezitě je opět zcela mimo - jak už napsali někteří diskutující výše - rozdíl, který je nejpodstatnější je ten, že když se upiju k smrti, je to jen moje věc a nevezmu při tom nikoho sebou. Stejně tak je rozdíl, jestli si rakovinu plic způsobím sama tím, že ze svého rozhodnutí vykouřím pět krabiček denně nebo mi nějaký sobec bude denně hulit pod nosem a já to budu vdechovat jako bych ze své vůle kouřila.

+1/0
21.7.2016 20:52

M52i35r53o42s54l24a88v 83B77r66a21d27a 7434263808146

Este raz - mate pocit ze keby sa teroristicke utoky netesili takemu ohlasu tak ich pribudne? Realna skoda je skutocne IBA psychologicka - za posledne dva roky zahynulo pri teroristickych utokoch 0.00003% europskej populacie. Materialne skody - mensie ako pri mensiom poziari.

Ide o to ze proti boju vedenemu psychologicky nezvitazite fyzickymi represiami... Zatial co keby sa vam podarilo eliminovat psychologicky ucinok tak pre protivnika prestane mat zmysel v boji pokracovat. A protivnikom nemyslim hlupacikov ktori sa navlecu do bombovej vesty ale tych ktori ich k tomu zmanipulovali.

A prave takto ziskavaju ti o ktorych som hovoril v predchadzajucom odstavci nove ovecky: "Pozri sa aky chaos, paniku, a zranenie tej zlej zapadnej spolocnosti sposobis! Bude z teba hrdina a nasi nepriatelia sa budu este mesiace potom triast strachom pri spominke na to co teraz vykonas!"

0/−1
21.7.2016 21:11

K30r40i16s29t79ý19n36a 38M14i10k38u84l38e90n84k61o13v23á 8882537540184

Ještě jednou - co se týče ohlasu, musíte tento dotaz položit jinde a to novinářům a politikům. Reálná škoda je pro Vás pouze psychologická - evidentně mezi obětmi není nikdo, koho byste znal. Moc ráda bych si v opačném případě poslechla znovu Vaše teorie. Mně je totiž jedno, jestli mně blízký člověk zahyne při teroristickém útoku, autonehodě způsobenou ožralou nebo v koncentráku. Co mi není jedno, je vyvození zodpovědnosti konkrétních lidí.

"Ide o to ze proti boju vedenemu psychologicky nezvitazite fyzickymi represiami..." teoreticky ano, prakticky to platí i naopak. Stejně psychologický účinek v pozitivním smyslu má to, že se třeba i fyzicky ohradím proti útočníkovi místo toho, abych jen čekala, jestli ho to náhodou přestane časem bavit. To platí o napadení jednotlivce, ale třeba celého národa - zkuste říct Britům, že měli počkat, až Hitlera přestanou bavit nálety... Vy mluvíte o fyzických represích, já o aktivní obraně, která ale může zahrnovat více faktorů (tzn. ne pouze reakci typu, ty na mě náklaďákem, já na tebe bombou). Moc by mě zajímala reakce např. generála Bočka, který se dnes po letech znovu proletěl ve spitfiru - to jen, že je to zrovna dnes aktuální.

K poslednímu odstavci snad jen to, že každý vnímavý člověk ví, že jednoduché ovečky získávají těmito kecy, ale bez těch jednoduchých oveček se zase jaksi nedostanete k těm, kteří za tím stojí. Jinými slovy k těm, kteří tahají za nitky se dostanete odspodu, ne od shora. To platí v politice odjakživa.

+1/0
21.7.2016 23:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.