Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zmařený puč odráží ústup turecké armády z politiky

Špatná příprava, nedobré načasování, nečekaný odpor. Důvody fiaska pátečního tureckého pokusu o puč už byly analyzovány několikrát. Výzkumník a bezpečnostní analytik Ústavu mezinárodních vztahů Jan Daniel se nyní v komentáři zaměřil na tureckou armádu a její upadající roli v tamním mocenském systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B76o67h56u81s60l27a25v 33C47h78a45l53u26p13a 9170136347607

Ano, kterákoliv armáda na světe, v postavení politického subjektu určitě není dobrá volba....Nicméně musím konstatovat, že do značné míry snad rozumím pohnutkám části turecké armády, důstojníkům, kteří zvolili politicky nešťastný způsob boje proti evidentně postupující islamizaci země, té země, která měla být dle Ataturkova odkazu sekulární a rozumím tomu, že k ochraně tohoto dědictví přísahali na svou vojenskou čest, jíž se nechtěli zpronevěřit.

Nyní v době masivních čistek páně Erdoganovy vlády a vyřizování si účtů (dříve nuceně odkládaného) nejen s těmito lidmi v uniformách, nemohu než s nimi soucítit a doufat (pravděpodobně bohužel marně) v humánní a spravedlivý právní proces.

místopředseda Výboru pro obranu PSP CR

+2/0
20.7.2016 21:17

L57a29d86i49s54l24a28v 66L49a51k22e82r 2203259435596

Je třeba vnímat, že od doby Mustafy Kemala se nikdy nepodařilo stabilizovat Turecko jako sekulární stát. Armáda tam musela zasahovat v posledních 30 letech třikrát. Civilní vlády jevily buď tendenci k návratu islamismu, nebo přehlížely rostoucí sociální napětí (což by dříve či později vedlo k islamistickým nepokojům).

Skutečný puč se v Turecku odehrává teprve teď - a jeho vůdcem je Erdogan.

Vidíme teď v přímém přenosu to, co Erdogan pravil už v roce 2007: "Demokracie není cíl. Je to prostředek, kteý nás dopraví tam, kam potřebujeme."

+4/0
20.7.2016 15:49

M73a12r65t47i80n 46S88u27k62u19p 8456132479744

Armáda v politice nikdy není dobrá volba :-P, bohužel v Turecku ji nahradí náboženští fanatici ;-€

To je z bláta pod okap ...

+3/0
20.7.2016 15:42

F63r14a29n47t68i42š15e12k 95D66r96b36o32h70l16a87v 6721524606

Dle fotografií z dnešního Turecka koukám, jak výrobci šál rychle zareagovali na situaci a na šálách s Tureckou vlajkou je i podobizna budoucího sultána Erdogana. To jsou pecky.

0/0
20.7.2016 15:14

V57l20a58d81i43m67í12r 34Š39n18e21k 9804908606861

Všechno islámské by se mělo v demokratické společnosti a z volné soutěže politických stran zakázat. Tak jako jsou zakazovány nacistické strany, jako strany nedemokratické. A šel bych ještě dál, nezakazoval bych stranu, nýbrž přímo konktrétním lidem, kteří se přihlásili k nedemokratické ideologii se účastnit politického života a demokratické soutěže. Jako například u nás Dělnická strana, která už jednou byla zakázana, ale okamžitě se transformovala na jinou stranu s trošku jiným názvem. Je zcela evidentní, že používali vlajku se nacistickým symbolem, totožným, jaký používal Hitlerovci v počátku své existence v Německu třicátých let. Takže pokud soud došel k závěru, že tato strana je nedemokratická a má být rozpuštěna, zakázal bych třeba na 20 let všem jejím aktuálním členům kamkoliv kandidovat! Stranu přeci tvoří lidé. A v tomto případě lidé, kteří mají neonacistický maglajz v hlavách. Tak bychom ochránili naší demokracii a stejně by to mělo probíhat i ve vztahu k ideologii islámské. !!!!!!

+1/0
20.7.2016 14:59

L18u63k71á55š 11P54a70v16l97á49s53e24k 8281219749461

Zakazovat, zakazovat, zakazovat. To je cesta do pekel a demokracii to pouze poškozuje. Je spíš potřeba pracovat na tom, aby silná občanská společnost tyhle extremisty vytlačila tam, kam patří. Pokud se to nedaří, tak vám ten nacismus, komunismus nebo cokoli dalšího může začít časem praktikovat klidně sociální demokracie. Neboť železný zákon oligarchizace stran a snaha mocných si moc udržet za každou cenu jsou věčné.

0/0
21.7.2016 9:24

Z92d52e88n63ě39k 81H70l60u45š44t12í96k 9905245744469

Bohužel osvícený režim Atatürka, jehož definitivní smutný konec právě zažíváme, byl jenom chvilkovým vybočení v historii kruté, výbojné a zaostalé Osmanské říše. Nepřekvapilo by mě, kdyby se na sultána si hrající Erdogan se svým tisícipokojovým palácem chtěl vrátit k tomuto názvu. Bohužel na tom má Evropa svůj podíl, kvůli své desítky let trvající kritice nedostatku demokracie, když armáda, ctící Atatürkův odkaz, vždy hrozící nástup islamistů a revizionistů nemilosrdně potlačila, což ovšem bylo ku prospěchu svobody a inteligentnější menšiny tureckého obyvatelstva.

0/0
20.7.2016 14:56

J48i24ř16í 43U41h70e97r89e51k 2218188377298

Ano,bylo to puč proti všem zastáncům sekulárního státu,byl to puč proti všem jinověrcům,byl to takový "vítězný červenec" v podání tureckých islamistů!Rv

+13/0
20.7.2016 13:55

J49a90n 59S92o25u67č90e36k 2301156478139

Kdo nechápe, že se z Turecka stává Islámský stát číslo 2 je blázen. Bohužel bruselské politbyro těmi blázny jen překypuje a tak bude stále Turecku podlézat a vnucovat mu členství v EU. Nebýt Turecko v NATO tak tam již Američané vlítli ochraňovat demokracii.

+4/−3
20.7.2016 13:46

O36t21a 97J56e78l90í32n13e15k 8981228760425

S tím členstvím v EU je to přesně naopak, Turecko podalo žádost o vstup do EU už v roce 1987 a od té doby "urychlení přijetí" opakovaně neúspěšně urguje ;-)

Turecko nemělo šanci na vstup do EU ani v minulosti a za Erdogana je to úplná utopie, já to vidím tak, že rozhovory o přijetí do EU evropští politici využívají jako možnost, jak trochu zpomalit islamizaci Turecka, nic víc bych za tím nehledal :-P

+3/0
20.7.2016 13:59

J74i93n61d47ř51i31c54h 51T21ů53m84a 1194802327328

To jakože by tam Američané poslali dvou - třímilionovou armádu? Proč by to dělali?

Bruselské politbiro (jak ho nazýváte) nejsou blázni, jen si uvědomují realitu.

+3/0
20.7.2016 14:01

J48a25n 43S76o13u17č30e71k 2501206598889

Pokud by si realitu skutečně uvědomovali, tak začnou chránit schengenskou hranici již před rokem a nespoléhají se v tomto na Turecko.

+1/−1
20.7.2016 14:04

J14i32n29d37ř24i27c27h 30T16ů53m83a 1984602957908

A jak to chcete v praxi provést? Ta hranice má desetitisíce kilometrů. Kde vezmete půlmilionovou armádu jako protiváhu turecké armády na hranicích? Vykřikovat takové "řešení" je snadné (když nemáte informace a neuvědomujete si oč běží).

+4/0
20.7.2016 14:09

J81a36n 88S74o56u67č83e86k 2701326188689

Chcete snad tvrdit, že celá EU by nedala dohromady půl miliónovou armádu na ochranu svých hranic? A proboha, co je tak neřešitelného na tom, pustit si do země jen toho, koho chci a kdo splňuje podmínky azylu a hlavně, toho, kdo respektuje evropskou společnost. Vy jste jako ti politici, kteří tvrdí, že neexistují jednoduchá řešení. A jaká tedy, složitá, která budem aplikovat tak dlouho, až bude pozdě?

0/−1
20.7.2016 14:27

R21a12d53e51k 87N62o26v31o31t82n39ý 5668902606265

Ne, EU by půlmilionovou armádu na ochranu hranic rozhodně dohromady nedala.

0/0
20.7.2016 14:48

J78a63n 26S81o80u21č35e93k 2811746638919

Tak pak je slabá a nedokáže se sama bránit. A to je v dnešním světě smrtící. Potom chápu její podlézání USA bez nichž by byla bezmocná i její zavírání očí vůči diktátorskému režimu Erdogana, jemuž nemá sílu odporovat.

+1/0
20.7.2016 14:55

J14i27n60d96ř28i54c15h 24T75ů63m65a 1304812387738

Ne , mluvil jsem pouze o nutné protiváze turecké armády, která čítá zhruba půl milionu vycvičených a dobře vyzbrojených vojáků. Na ochranu celých evropských hranic by jich bylo třeba řádově více. Jen pobřežní hranice je dlouhá 66 tis. km. O pozemní hranici nemluvě.

Jak poznáte toho, kdo respektuje evropskou společnost?

Jednoduchá řešení prostě neexistují, i když se vám to nelíbí.

+1/0
20.7.2016 15:48

O18t51a 68J97e24l39í87n29e70k 8881508960435

To je naivní představa v situaci, kdy evropské pohraniční stráže nejsou součástí řeckého práva ani evropského práva, až teprve tento měsíc prošel Evropským parlamentem zákon o evropských pohraničnících (viz třeba http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/evropa-bude-mit-spolecnou-pohranicni-straz_389860.html )

0/0
20.7.2016 14:22

J26o29s77e87f 94P58í98s70e34c64k84ý 2618755837626

Směšný názor, že se puč nezdařil!

Převrat se v Turecku naopak neobyčejně zdařil, musel být zestrany Erdogana detailně plánován dlouhou dobu dopředu, když jsou na"seznamech" desetitisíce "nespolehlivých" osob ze státnísprávy, armády, policie, soudnictví a akademického prostředí. Rozsahem jeho možno už teď přirovnat ke Stalinovým čistkám z třicátých let, nebo kčistkám ve státním aparátu, armádě a policii po komunistickém puči vněkdejším Československu.

Trest smrti bude zajisté schválen na naléhání pracujícího nebo "islámského"lidu, který bude vykonání trestů jednomyslně podporovat. Bude to krvavá lázeň.

Paralel se Stalinem i Hitlerem je mnoho...omezení občanských svobod provšechny, mučení, popravy a koncentrační tábory nebo chcete ligulagy, pro Gullenovce bezpochyb přijdou.

Evropa neřekne ani slovo, bude dál ustupovat Erdoganovi, z mnoha důležitýchdůvodů, jakože byl "demokraticky" zvolen, že je Tureckodůležité v NATO, "zadržuje" uprchlíky, vyrábí pro nás levné pračkyatd.

Krom toho má v Německu silnou pátou kolonu a islamistické spojence od Franciepřes Brusel až do Islámského státu.

Z Turecka pod vedením Erdogana se stává se nanejvýš nebezpečný stát a drzost Erdogananemá žádný strop. Jen považte, jak zaútočil na německého komika.Požadavek stíhat občana cizího státu za projev svobody slova bybylo dříve považováno za nepřijatelné vměšování, nyní to řeší v Německusoud!

Známe i od nás případ jak byl kdosi popotahován za výrok, žena císaře pána serou mouchy...

Vrátíme se kvůli Erdoganovi o 100 let zpátky?

Mám se začít bát, že se si mě vygugluje islamistická úderkaa budou mě žalovat za pomluvu.Nebo rovnou vyřkne někdo fatvu, že mě mají zamordovat sekerou ve vlakunebo propíchnout mojí ženu a děti za to, že si oblékly kraťasy?

+2/0
20.7.2016 13:22

J23a43n 44S53o16u13č82e35k 2831606338139

Řekl bych, že ani ten trest smrti nemusí být nutně schválen. Oni ti nepohodlní prostě zmizí ze světa nebo budou odsouzeni na doživotí a v base se jim časem cosi ošklivého přihodí.

+3/0
20.7.2016 13:47

O84t55a 71J55e31l20í88n94e97k 8751698710825

Čím více se Turecko bude posouvat od sekulárního státu k diktatuře, tím obezřetněji by se evropští politici měli chovat k tomuto novému zdroji muslimského náboženského fanatismu ;-(

Je třeba bohužel přijmout fakt, že Turecko pod Erdoganem přestává fungovat jako nárazníkové pásmo proti nestabilitě přicházející z Blízkého východu a proto by EU měla významně posílit ostrahu své jihovýchodní hranice a také jasněji podpořit úsilí Kurdů o vlastní nezávislý stát, neboť Kurdové nijak neskrývají, že svůj vzor vidí v Izraeli a proto je šance, že by od Turecka roli nárazníkového pásma na Blízkém východě proti nestabilitě přicházející z Arabského poloostrova mohl převzít nezávislý a sekulární Kurdistán R^

+6/0
20.7.2016 13:11

J67i49n52d66ř16i31c39h 76T74ů85m36a 1444442927608

Kurdistán je z jedné strany tísněn Turky, z druhé Írákem. Na vytvoření nárazníkového pásma nemají dost sil.

0/0
20.7.2016 14:03

P90a45v26e63l 91K73u52t98i77n42a 9732724805852

To je čistě technická záležitost. Západní Berlín taky ustál blokádu východním blokem. Pokud bude chtění, bude i Kurdistán. Turci se nenechají proměnit v poušť kvůli kousku hor...

+3/0
20.7.2016 14:15

O85t53a 70J61e85l66í59n26e28k 8621318560385

To Izrael teoreticky také ne a přitom už existuje 68 let k nelibosti všech svých sousedů ;-)

0/0
20.7.2016 14:24

J97i29n36d21ř37i59c97h 58T80ů21m77a 1974392677708

Izrael existuje díky ekonomické a politické síle židů na celém světě. Také díky holokaustu za druhé světové a špatnému svědomí světa. S Kurdy to nelze srovnávat.

0/0
20.7.2016 15:36

I19v91o 43P50r52o89c30h25á74z58k76a 3429439719825

Muslimové nebudou jednat podle našich představ a my nepřijímejme žádné muslimy a jiné uprchlíky..Jak se říká..z povzdaleka zadobře..

+1/0
20.7.2016 12:58

S94t16a62n74i32s72l66a14v 23K73r31e15j74c75a72r 6317276953494

Ano s tím souhlasím. Zvláště v ČR, kde od roku 1948 byla náboženská víra silně potlačována a trestána. A nahrazena vírou v socialismus a komunismus Sovětského typu. Do roku 1945, zde bylo obyvatelstvo silně věřící a to nejen křestanů ale i jiných Československých církví.

0/0
20.7.2016 13:59

P33e83t22r 78M66ü17l82l54e76r 5432942262356

Pane Danieli, především to žádný "zmařený puč" nebyl....byla to prachsprostá vykonstruovaná akce Erdoganem, k totálnímu ovládnutí moci v zemi....!!

+10/0
20.7.2016 12:52

O75t84a 15J24e32l16í94n13e15k 8781688280465

Já si myslím, že je pravděpodobnější variantou, že to byl opravdu spíše špatně připravený a značně zoufalý pokus o puč od části armády, která nesouhlasila se směřováním Turecka od demokracie k sultanátu, který Erdoganovi posloužil jako záminka k stejně připravovaným čistkám, než divadlo pro veřejnost (aspoň variantě puče nasvědčuje účast části vojenských špiček na tomto puči a následná jejich kriminalizace), ovšem po předchozích čistkách měl Erdogan ve vedení armády z velké části i své přívržence, proto byl puč tak rychle potlačen...

+1/0
20.7.2016 13:19

R25o54b52e52r41t 80M92á20s86l70o 1251491557917

Bohužel, puč neměl šanci. Převážná část muslimů se totiž přesouvá do fáze radikalizace a návratu ke kořenům islámu. Sekulární puč šel proti těmto většinovým tendencím v muslimské společnosti.

Proč se islámský civilizační okruh dostane do této fáze vysvětlil a předpověděl už Huntington ve svém Střetu civilizací. (Hledání centrálního státu islámské civilizace.)

Erdogan svým posunem k islamismu prostě jen jedná v souladu s většinou tureckých voličů, problém není ani tak v něm, ale v muslimské většině obecně. Kdyby to nedělal on tak by si zvolili jiného islamistu.

Tyto vývoj v muslimské společnosti by už naše politické špičky měly konečně vzít na vědomí a začít se chovat podle toho. Doba většinově umírněných muslimů totiž už dávno skončila.

V budoucnu bude každý jednotlivý muslim, jejich skupina, či stát stále více představovat nebezpečí pro své okolí. Radikalizace (tj. návrat ke kořenům islamu) jednotlivců až celých států bude stále častějším jevem a nebude k ní potřeba napojení na nějaké extrémní skupiny. Bude k ní stačit víra v islám a sledování dění v islámském světě.

Jediný způsob jak se vyhnout působení radikálních muslimů na svém území bude nemít na svém území vůbec žádné muslimy. Čím dříve zvolíme politiky, kteří si toto budou uvědomovat, kteří zabezpečí hranici a provedou odsun stávajících muslimů tím větším problémům se vyhneme.

Z turecké politiky odchází nejen armáda, ale obecně všechny sekulární skupiny odchází z politiky ve všech muslimských státech. Proč? Protože nemají podporu muslimů. Přiznejme si už konečně realitu!

+20/0
20.7.2016 12:37

J77i94n33d19ř96i48c54h 29T69ů60m49a 1244312917448

Máte v podstatě pravdu. Jen žádné řešení. Dvacet milionů muslimů v Evropě nelze odsunout bez popření základních principů demokracie.

+1/−1
20.7.2016 13:58
Foto

M54i24l92a41n 51Z61a40v11o44r62a12l 8156483150684

Demokracie nevylučuje obranu. Pokud je islám shledán jako nebezpečný, je potřeba se mu bránit. To není nic proti demokracii - naopak je to velmi demokratické, protože nám to tu demokracii pomůže v Evropě zachovat.

+2/0
20.7.2016 14:06

J64i68n39d38ř98i78c94h 80T30ů72m26a 1554922127378

Tak napište konkrétně, co si pod tou obranou představujete? Každý muslim bude muset nosit půlměsíc na oblečení? A jak toho muslima ve společnosti poznáte?

Islám sám o sobě nebezpečný není. Na zemi žije 1,5 miliardy vyznávající islám a jak vám škodí?

0/0
20.7.2016 14:13

P19a87v57e65l 71K76u83t97i92n61a 9752594705172

Normální diskriminace jako v Izraeli. Jsi muslim, tak buď, ale zapomeň na určitá povolání (třeba kolem letadel,...) nebo lokality. A u sebevražedného atentátu se potrestá celá širší rodina. Není to dokonalé, ale je to slušně fungující kompromis mezi demokracií a bezpečností.

+2/0
20.7.2016 14:20

J91i10n49d59ř14i91c19h 85T31ů23m48a 1724932307248

Tak jo. Zapomeneme na základní princip evropského práva (presumpci neviny). Také zahodíme základní listinu práv a svobod (všichni lidé jsou si rovni). No a máme tu Hitlera jak vyšitého. Pravda, v třetí říši byla nízká kriminalita....

0/−1
20.7.2016 15:32
Foto

M95i68l37a73n 35Z73a53v49o75r38a84l 8666743770624

Samozřejmě, že je islám nebezpečný sám o sobě. Např. křesťanství má kladné mravní základy (Desatero). Ne každý křesťan každé přikázání dodržuje, ale samotná filozofie, která ty lidi ovlivňuje, je pozitivní a nenabádá k násilí. Islám je shnilý od kořene a vybízí své následovníky k násilí a zabíjení všech nemuslimů. Proto je svou škodlivostí pro lidstvo minimálně stejně zrůdný jako nacismus.

Nacismus je zakázaný a islám by měl být rovněž. Je to totalitní ideologie, která má mj. náboženské (ale zdaleka nejen ty) aspekty. Muslim žijící v Evropě by měl být přestat muslimem, nebo by měl být přestat žít v Evropě. A nic nedemokratického na tom není. Demokracie je vláda lidu, ne pseudohumanita, která má chránit zlé.

0/0
27.7.2016 16:12

J48i18n86d88ř30i33c66h 50T11ů92m50a 1864742187918

Jestli je islám tak násilný a křesťanství tak mírumilovné, čím vysvětlíte, že křesťané v historii zabili mnohonásobně více lidí než muslimové?

0/0
28.7.2016 15:42
Foto

M77i56l68a12n 33Z34a11v34o95r63a51l 8336203740464

Máte na to nějaká historická fakta? Říct to takto je čirá spekulace. Navíc jak jsem psal, srovnejte si morálku těch náboženství, ne selhání jednotlivců. Pokud si přečtete Korán, zjistíte jak je islám od základu krvavý.

Proč máme skoro každý den nový teroristický útok muslimů, ale křesťanů ani jiných ne???

0/0
28.7.2016 15:49

J26i41n33d81ř14i60c83h 72T96ů57m54a 1674442327478

Vemte si jen obyvatelstvo Jižní a SAeverní Ameriky zdecimované kvůli šíření křesťanství. To nebylo selhání jednotlivců.

Jiný příklad je dobývání Jeruzaléma. Když ho dobyli křesťané r.1099, vyvraždili obyvatelstvo do mrtě. Když ho dobyl Saladin r1187, nechal obyvatelstvo i obránce volně odejít. Takže v náboženství to nebude.

Proč ještě před pár lety utočily Rudé brigády, IRA, ETA a žádní muslimové? Útočníci na amerických školách jsou muslimové? atd.

0/0
30.7.2016 8:58

P98e44t57r 97H81o26r64a 2508522604245

Žádné náboženství nelze jako celek a bez výhrad odsoudit. Samozřejmě velice nebezpečné je, když se kriminální činy a diktátorské ambice provádí pod pláštíkem jakéhokoliv náboženství. Jak tomu zabránit je veliký problém a zatím na to nikdo v historii lidstva nepřišel.

0/0
20.7.2016 14:28

K21a33m46i95l22a 91K13a83l60e27n15s69k56á 9176147587208

Naopak všechna je třeba odsoudit. Však všechna omezují svobodu a demokracii.

0/0
20.7.2016 14:49

A56d65a89m 78H86o96u28b93a35ř 2389578815747

Všechno de když se chce. Usa taky za druhé světové války daly do detence všechny japonce na svem území a kromě nepohodli a par excesu to proběhlo v rámci moznosti slušné. Dalo by se to urcite s tim odsunem udělat v pohodě. S dnesnimi logistickymi moznostmi. Pokud by došlo k násilnostem, tak spis ze strany tech odsouvaných.

+2/0
20.7.2016 14:24

K87a72m67i91l37a 46K76a83l65e50n82s82k15á 9426387877498

Ústup armády z politiky a definitivní nástup Erdoganovy promuslimské diktatury...

+10/0
20.7.2016 12:36

T93o32m15á17š 84Š62t80r36i24g15n52e70r 9821437300181

Ďalší krok bude premenovať Turecko spať na Osmanskú ríšu

0/0
20.7.2016 12:34

M72i53c46h76a29l 69D37a73d53e16k 8813162728

Zmařený puč? To si opravdu ještě někdo myslí, že to byl pokus o puč?;-D

+16/0
20.7.2016 12:34

M54a67r39e53k 41K15o51s74t89e34l90e41c77k31ý 6933156118

Věřím spíš, že puč byl zinscenovaný a dobře připravený. Jinak by asi nebylo možné desetitisícové zatýkaní a odvolávání! Armáda z politiky ustupuje a uvolňuje místo náboženství. Škoda, že pučistům Evropa nepomohla tak, jak činila ještě nedávno třeba na Ukrajině, ale odvolává se na jakousi demokracii.

Současný prezident tak posílil svou moc a jistě prohloubí i svou dosavadní spolupráci (kšeftování) s islámským státem a muslimy vůbec. Stane se tak nejspíš (po století budování Attatürkova moderního Turecka) obnovitelem Osmanské říše a po několika staletích i prvním úspěšným dobyvatelem Evropy.

Budiž nám Bůh milostiv.

+10/−1
20.7.2016 12:24

M32a29r74e20k 60P94r61c67h78a66l 3576610109129

Dám li si dohromady 1+1, vím, že to celé je divadlo s cílem upevnit svou pozici a pomalu vybudovat totalitní režim. Ale oni ho kluci turecký potrebujou jak sůl...

+8/0
20.7.2016 12:22

S56o17n80a 56M74o98t39u76s90o55v27á 5472620157980

Armáda musí ísť! Bol to Ataturk, ktorý poveril vojakov, aby boli garantom sekularizmu. To predsa sultánovi vyhovovať nemôže. (Dúfam, že má Fico nevydá na trestné stíhanie).

+10/0
20.7.2016 12:21

F97r75a31n72t31i85š17e95k 22N59e16v71a73ř74i57l 7893739877775

Zdá se že čistky byly připraveny dalece lépe než převrat...............asi to o něčem svědčí...

+29/0
20.7.2016 12:19

F82r59a31n55t94i75š33e40k 73D56r71b97o89h61l69a13v 6441834396

Vše nasvědčuje tomu, že Erdogan měl tento scénář připraven již měsíce dopředu. Proto tlačil i na to, aby zrušení víz bylo už do konce černa. Myslím si, že dále čekat nemohl a tento ,, převrat ́ ́ zahájil sám, aby se to nestačilo provalit. Je zcela logisticky nemožné během 4-6 hodin uvést do služby s konkrétními úkoly a se jmény ,,zrádců ́ ́ 1800 nových speciálních policistů. Během dalších pár hodin už byly seznamy více jak 9000 ,,zrádců ́ ́ předány novým silám a začalo zatýkání. To by nedokázal MOSAD, FBI, CIA, KGB - nikdo.

+21/0
20.7.2016 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.