Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za čtyři vraždy doživotí. Dahlgren si řešil problémy s egem, řekl soudce

Američan Kevin Dahlgren dostal za čtyři vraždy příbuzných v Brně-Ivanovicích doživotní trest vězení. Ve středu o tom rozhodl Krajský soud v Brně. Dahlgren má také zaplatit odškodnění přes 400 tisíc korun. Verdikt je nepravomocný, obhájce se na místě odvolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a33r18t27i37n 26P34e43t25v69a16d 4300839327972

Víte, co mě kolem rozsudku nejvíc fascinovalo? - Kýčovitý moment z řádu bolivijské telenovely: v televizním šotu vystoupil šedovlasý člověk bez jmenovky, možná to byl Dahlgrenův americký advokát, který s funebrácky sklíčeným výrazem konstatoval, jak je smutné, že soud nevyslyšel volání zoufalé duše o pomoc.

Samozřejmě nevím, jestli kdy volala Dahlgrenova duše o pomoc: ale pokud ano, tak byl brněnský soud každopádně až tím posledním v dlouhé řadě těch, kteří její zoufalé volání ignorovali. Vrahovi rodiče v ní tvoří první sled.

+1/0
21.7.2016 14:05

J58a60n54a 20L12a88n97g15o64v67á 2855156460803

Zdají se mi příliš pohodlní a sobečtí na to, aby ono volání vyslyšeli. Kolik takových vídám kolem sebe denně! A přitom děti stojí především jen o jedno - o to, aby byly milovány a akceptovány. Ano, budou vám třeba vyčítat, že nemají smartík jako kamarád atd., ale jinak budou spokojené, a pokud si budete stát za svým, nezvyknou si, že "rat race" je smyslem života, a budou tak více odolné vůči z toho vyplývající frustraci...

0/0
21.7.2016 15:23

I14r72e16n52a 76P91l42a14c76h88e44t82k66o97v21á 3564594390737

brno no. to je strasny, protoze, kdyby ho soudili nekde v civilizaci, museli by ho osvobodit ;-€

0/−5
20.7.2016 22:25

V60á79c91l61a65v 96S12v60o30b29o28d32a 5616668569

?8-o

+1/0
21.7.2016 11:25

M20a32r34t26i21n 26P54e81t68v21a16d 4340109637312

Nevím, jestli USA do civilizace patří nebo ne: ale vím jistě, že kdyby z Česka nedostali dostatečně přesvědčivé důkazy, nikdy by američané Dahlgrena ke stíhání nevydali. Dva roky je tam zvažovaly soudy všech instancí až po nejvyšší, a všechny se shodly na stejném závěru. Pravděpodobnost justičního omylu se tak přiblížila k nule. - A to, že na soudní proces stačily pouze čtyři dny, jenom dosvědčuje, že ty důkazy byly neprůstřelné, a soud proto nemusel řešit žádné problémy s jejich věrohodností.

0/0
21.7.2016 15:06

J96a68n74a 58M86r51z40í21l35k60o24v35á 3450129259

Dahlgren dle závěru znalců nemá duševní chorobu, ale poruchu osobnosti (odlišný vývoj osobnosti). Konkrétně má antisociální neboli disociální poruchu. Tady v diskuzi se to pořád nějak plete. Kdyby měl chorobu, zněl by rozsudek jinak a nedostal by nejvyšší trest. Čtyři doživotí jako v USA by byly absurdní, stačí jedno, když nebude propuštěn. Pokud náhodou bude, dostane se stejně do detence (dle rozsudku).

+2/0
20.7.2016 21:55

M67i25l63a44n 45Z53e98i49d16l48e44r 2682751176829

No, spise zavisi na zavaznosti psychicke poruchy nebo dusevni choroby.

I v pripade psychicke poruchy osobnosti existuji epizodni stavy, kdy neni jedines schopen sve jednani vnimat ci kontrolovat.

Krome toho je mezi diagnostikou psychicke poruchy osobnosti a dusevni chorobou, zejmena u schizofreniku, docela tenka hranice.

Spise me zarazi ta soudem narizena detence. Pusobi to tak, ze co se tyka zpusobilosti pachatele soud odmitnul dostatecne brat v uvahu jeho psychicky stav ale zaroven rika,ze jeho psychicka porucha je nadolik zavazna, ze je zapotrebi v pripade propusteni uzit institutu detence.

0/0
21.7.2016 11:10

M37a89r54t94i28n 64P11e64t96v80a60d 4450829857982

Psychopatii lze jenom stěží léčebně ovlivnit - není to nemoc, ale charakterová vlastnost - a ještě těžší je "vyléčeného" následně kontrolovat. Takže bych tu detenci po takhle závažném projevu chápal.

Máte pravdu, že i psychopat může (vzácně) zažít impulsivní okamžik, ve kterém nad sebou ztratí kontrolu a jedná stejně jako nepříčetný. Je ovšem vyloučeno, aby takový okamžik trval celé dopoledne, kdy Dahlgren v přítomnosti tří rozsekaných mrtvol v klidu čekal, až se k rozsekání dostaví poslední oběť.

0/0
21.7.2016 14:15

P89e92t66r 42V75e14s19e41l48ý 6666622335303

Tak, když srovnám, že Kájínek dostal doživotí za zabití jednoho veksláka na základě svědectví druhého veksláka, kloním se k názoru, že důkazy jsou zde dostatečné a souhlasím s těmi, co tvrdí, že by to doživotí měl dostat 4x!

+5/0
20.7.2016 16:46
Foto

P58e46t44r 90Š76r65a84i17e52r 9173212702717

R^ těm pochybnostem jistě pan advokát věří ;-D

+1/0
20.7.2016 15:18
Foto

L95u98d43ě80k 56F28u87x69a 9656580684847

Co je mi do toho??:-) Vlastně vím! Totéž co vám, vůbec nic;-) Co pořád s těmi advokáty máte? Obdivoval byste advokáte proto, že nedělá dobře svoji práci?? To není moc chytré....

0/−1
20.7.2016 22:50

L23a26d93i24s50l85a86v 25H43a12š73k59a 4123986471930

Furt všechno omlouvat duševní chorobou...zavraždil (nezabil) 4 lidi. Trest smrti je v tomto případě pro lidskou společnost naprosto adekvátní

+2/−2
20.7.2016 14:55

V32l33a18d58i89m67í91r 47Š69n52e67k 9294518736391

Nu, nic jiného se asi čekat nedalo. Já jen nikdy nepochopím tu rovnici, kterou k podobným činům tito vrahové použivají. A tak kupříkladu Kramný bude hnít ve vezení 28 let a tenhle gauner až do smrti. To se jim tedy fakt "vyplatilo"...

Tohle mi hlava fakt nebere. Rv

0/0
20.7.2016 14:46

J57a74n 35S28l96a98d93k35ý 3221962303

Risk- zisk?

0/0
20.7.2016 18:23

B84a19r82b98o78r82a 68L85a70n27č63o46v60á 3142661136557

stejne je mi lito jeho rodicu..predstavte si, ze vas syn je vrah a v 19 letech zabije 4 lidi behem jendoho dne..uff..a jeste je odsouzeny na dozivoti v daleke zemi..uff (vim, ze si to zaslouzi, ale rodicu mi je lito...)

+4/0
20.7.2016 13:31

R57o47b26e72r75t 81J31a85n71í51k 2727686148366

treba spatnou vychovou maji mozna i zasadni podil na tom co se nakonec s jejich synem stalo.

0/0
20.7.2016 13:36

B18a64r64b55o93r27a 83L43a83n29č72o90v70á 3702131176637

ne vzdycky to tak musi byt...to prave nevime..muzeme se jenom domnivat..

0/0
20.7.2016 13:41

M60i48r88e67k 18S51á71l 1475911208324

tak tak. řek bych, že na rozjetí jeho duševní choroby měly vliv otcovy nátlakové metody.

na druhou stranu, jeho perfekcionistický otec neměl asi tušení jak křehké je duševní zdraví syna.

normálnímu člověku pouhá frustrace na takovej masakr nestačí a nenormální zase nemusí být neschopen promýšlet a plánovat

0/0
20.7.2016 14:23

M95i60l81a24n 28B54u94r41i34á95n12e48k 6103621299427

Pokud se nepletu, rodiče se ho elegantně zbavili odsunem do ČR, když totálně nezvládali jeho výchovu...takže první, kdo by se měl zamyslet, jsou právě rodiče.

+2/0
20.7.2016 14:30

L38a91d62i58s94l10a79v 68H60a49š75k69a 4753956461520

Možná za to nemohou ani tak rodiče jako svět, kde je dítě polobůh co může vše a rodiče mohou leda domlouvat

+1/0
20.7.2016 14:52

J55a45n51a 72L96a75n39g87o56v84á 2625676280243

Co se děje doma, do toho nikdo nevidí, takže mu můžete klidně dát třeba i na zadek. Ono je však pohodlnější domlouvat a věřit, že "se to nějak vyřeší samo".

0/0
21.7.2016 15:28

P91e65t69r 51N18o27v58a80k 9408436126860

Ctyri vrazdy staci, drahousku

+5/0
20.7.2016 13:14

A23n48g84e44l90a 58M36a35r52k63o20v73á 7951864281650

Jen jednou dozivoti? Kdyby zabil 4 Americany, dostal by patrne 4x dozivoti a jeste nejaka ta desetileti nebo mozna i staleti navrch.

0/−4
20.7.2016 12:56

T81o64m21á33š 83P97o81k56o54r82n39ý 2750110466280

A v praxi je rozdíl jaký?

+8/0
20.7.2016 13:06

M91i91r65o42s37l11a43v 46K76o33n36e65c65n39y 2269861976528

Po uplynutí dvou doživotí by mohl požádat o propuštění :)

+5/0
20.7.2016 13:14

T61o92m21á77š 29P32o11k25o11r45n19ý 2110800526220

;-D

+3/0
20.7.2016 13:14
Foto

P86e18t37r 77Š94r36a98i48e37r 9203882472317

V praxi rozdíl velkej. Soudy můžou změnit / zrušit na základě nových důkazů třeba jedno doživotí, když třeba není jisté, zda pachatel dotyčnou osobu zavraždil, ale zbylá tři doživotí zůstanou... ne tak u nás.

+3/−1
20.7.2016 15:23

P57a29v88e27l 98R59e23z47n74i40c97e53k 3645174784422

uvedomeni spolecneske nebezpecnosti a odstrasujici priklad. je to psychologicky prvek... daneho trestu.. vedet ze ani po smrti nebude "volny" ale bude si trest odpykavat i nadale (at uz posmrtny zivot existuje ci ne)....

nejsem verici ani zadny esoterik ci neco podobneho... presto tento vyznam vicenasobneho dozivotniho trestu zcela chapu

0/0
20.7.2016 16:01

J31a74n 86L27a63m84a86č 9144104896252

Těžcí zločinci jsou čím dál otrlejší. Doufám, že neexistuje možnost, požádat po nějaké době o prominutí zbytku trestu za " dobré chování " ... :-/

0/0
20.7.2016 12:39

M83i97c84h78a79l 93D89a35d63e24k 8603812908

Existuje, snad po 20 či 25 letech.

0/0
20.7.2016 12:43

J34i22ř37í 94P88a12u63l 3376545837292

V tomto případě po 30 letech.

0/0
20.7.2016 12:49

V41l56a26d55i69m11í35r 41P21r54o22k57e59š 8567986680851

Jo bphužel, jsou mezi námi lidé, jako tento Štěpánek, kteří ví jak bude většina diskutujících na kauzu Dahlgren reagovat a tak se záměrně vytasí s názorem úplně opačným, jen aby diskusi nějak zamotal. Bohužel, s takovými lidmi-provokatéry nic nenaděláte, snad je to, úplně je ignorovat a nereagovat, ale je to těžké, ani já jsem neodolal mu napsat, že mele nesmysly.

0/0
20.7.2016 12:23
Foto

L36í83d51a 94V21š72e65t81e92č62k90o72v94á 5350803439576

Nudící se důchodce?

0/−1
20.7.2016 12:26

R33a95d73i57m 78J47a68n90o79t65a 5924101812810

Mozna naivni otazka. Zeptal se ho nekdo, tak nejak explicitne, jestli to udelal?

Pokud ano, odpoved byla ze ne, jak jinak. Ale probehlo to? Nejak detailne to nesleduji, ale co jsem si precetl par clanku, tak jsem to nikde nezaregistroval...

0/−1
20.7.2016 11:58

M41a52r17t37i85n 97K92u57d14r30n44a 3969456529480

Pokud si dobře pamatuji, tak se vždy psalo, že na tu otázku nikdy neodpověděl.

+3/0
20.7.2016 12:01

R58a63d49i62m 33J74a64n20o61t40a 5194931262720

Aha... Diky

0/0
20.7.2016 12:02

P14a74v11e36l 68R89i89e23d93l 4384367291479

Nedá mi to:

TRACHTA: To jsem si mohl myslet. Četl jste mou knihu „Zbytečné otázky v kriminalistice“?

HLAVÁČEK: Ještě ne, pane inspektore.

TRACHTA: Vidíte, a přitom je všude k dostání. Podívejte se, Hlaváčku, když se vraha zeptáte, jestli zavražděného zavraždil, tak vám vždycky řekne, že nezavraždil. Tím jenom zbytečně ztrácíte čas. No, zeptejte se ho schválně.

TRACHTA: Zavraždil jste ho?

MEYER: Nezavraždil.

TRACHTA: No vidíte. A ztráta čas..., když chvilku počkáme... dvě minuty.

+14/0
20.7.2016 12:31

M97i80c10h73a26l 33H92r43u23b53o51š 4280417772285

Z coho to je? To je dobre... ;-DR^

0/−1
20.7.2016 12:55

R42a71d74i45m 61J48a19n14o70t92a 5704501222880

V diskuzich, kdyz nekde nekdo nekoho cituje, pak si bud jist, ze jde z 99% o Cimrmany :-P

+3/0
20.7.2016 14:19

M72i58c49h38a46l 38H90r23u41b37o93š 4510557792805

Toz to ano, ale ja som myslel konkretne aka poviedka alebo tak...:-(

0/0
20.7.2016 14:21

P97a86t29r96i24k 88R40i98c50h48t59r 9470863832877

Vrazda v salonnim kupe

+1/0
20.7.2016 14:29

P12e88t47r 41V60e62s24e35l71ý 6716562275853

Nemá být třetí odspodu HLAVÁČEK? Jinak super koment!R^

+1/0
20.7.2016 16:50

P52a65v33e64l 44R87i13e64d40l 4944397261919

Jo, má...

0/0
21.7.2016 11:00

V34á32c43l67a16v 86Š62t95ě53p16á47n68e38k 5787659134271

Je mi toho kluka líto. Celý svůj mladý život stráví za mřížemi. Přitom to nemusel být on. Nepřímé důkazy mohou být klidně zmanipulované... Snad ho brzy pustí :-(:-(:-(

+1/−20
20.7.2016 11:46

L71u54c25i49e 71L18i66c85h54n65o76v44s69k80á 6679339587348

Zmanipulovane mohou byt jakékoliv důkazy. A pokud vím, jeho obhájce na žádnou manipulaci s důkazy nepoukazal

+14/0
20.7.2016 11:48
Foto

P89a46v78e42l 68J56a57n60a71t44a 9311363575708

Cha! Tak teď jsi ty provokace přehnal a je jasné že jsi jen průměrný troll...

+8/0
20.7.2016 11:49

M36a46r49t87i35n 78K78u16d93r95n97a 3299766519860

Takhle průhledně zase trollit nemusíte. Tento příspěvek je už opravdu tak průhledně provokativní, že ani za mínus nestojí.

+11/0
20.7.2016 11:52
Foto

P39a13v97e57l 20J42a54n91a80t17a 9461163125608

Přesně tak.. :-)

+1/0
20.7.2016 11:55

V19l34a81d31i54m17í22r 19P40r85o19k46e63š 8677986350741

Štěpánku, kdyby bylo podle vás, tak by nebyl téměř nikdo odsouzen, neboť získat přesvědčivé a přímé důkazy se podaří jen velmi málo už proto, že pachatelé jsou čím dál rafinovanější. Podobná kauza je i Kramný, kdy mu údajně někdo zabil jen tak z plezíru zabil manželku a dceru a to až v dalekém Egyptě, neboť nic se z bytu neztratilo, takže loupež nepřipadala v úvahu, jen nějakou náhodou se na místě činu nacházel otec rodiny Kramný, kterého však nikdo jen tak z plezíru náhodou nezabil. Každého hned musí napadnout, že hlavním podezřelým je on sám. Že se to stalo v dalekém Egyptě, s tím někdo počítal( Kramný), neboť prokazovat vraždu bude o to složitější, ale jak je vidět přepočítal se, neboť soud dokázal důkazy v jeho neprospěch vyhodnotit a Kramného poslat do vězení.

+3/0
20.7.2016 12:09

P60e58t41e94r 91V44a96ň54u72š78a35n17i43k 4437966706692

nevim, radsi nezli nevinny clovek musel jit sedet necht vrah je propusten, tot muj nazor

0/0
21.7.2016 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.