Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbusu prasklo osm pneumatik při nouzovém přistání v Tokiu

Airbusu A330 společnosti Hawaiian Airlines v pondělí ráno při nouzovém přistání na tokijském letišti Haneda prasklo osm z jeho deseti pneumatik. Přistávací dráha na letišti musela být uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E51v89a 88S41t73o89č75e13s94o11v98á 1670485524173

Jde o let HA458, flightradar: https://www.flightradar24.com/data/flights/ha458#a5e7466

0/0
18.7.2016 13:09

R37a89d13e76k 34P57a37s14t10o35r 3396975956503

Airbus v tuningu. Sníženej podvozek na hlínách!

+1/0
18.7.2016 11:30

J18a80n 78N77ě10m39e86c 2700338276343

Letadlo plné paliva při řpistání samozřejmě pneumatikám dá zabrat. Brždění muselo být hodně intenzivní, a jestli se ještě přidaly problémy s hydraulikou, nemuselo to vůbec dopadnout tak dobře. Ale dopadlo, a to je fajn.

+3/0
18.7.2016 10:39

M38i51c27h41a16l 76M22i52l80l71e42r 9206132629422

pokud se nejedna o emergenci velmi vysokeho stupne, letadlo se hodi nejdriv do okruhu, aby vypoustelo palivo a pristavalo pak s nizsi vahou.

+1/0
18.7.2016 11:45

K50a64r59e42l 76V49o66h31n26o32u98t 4378609810827

Havajská letadla často létají mezi ostrovy - tedy krátké lety v agresivním mořském prostředí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

+2/0
18.7.2016 10:19
Foto

P19ř64e73m34e16k 25H31o37m86o81l57a 5368635395156

Zrovna ta A330 nevím, nevím. A co je to agresivní mořské prostředí?

0/0
18.7.2016 10:34

A27n45t37o44n79í53n 92Z83e59l12e22n28ý 2284143541936

Žraloci, medúsy a tak.

+17/0
18.7.2016 10:45

M38i42c25h96a18l 14M86i41l14l62e81r 9116162239192

;-D

0/0
18.7.2016 11:45

I61v13a79n 94B63r57e17z87i98n58a 7621607153871

Morska voda, sul.

+1/0
18.7.2016 11:15

M21i75c42h57a48l 42R38e55i35t27e85r 7405733614

Mno podle jinych zdroju to vypada ze slo o nouzove pristani, kdy se pilot vracel zpet na letiste kvuli zavade na hydraulice. A330 je stroj na velke vzdalenosti, takze mel urcite hromadu paliva. A pokud se nouzove vracel, urcite ho nestacil dost vypustit. Holt byl moc tezky a pokud mel opravdu zavadu na hydraulice tak dalsi problem navic. Slava ze to tak dopadlo.

+2/0
18.7.2016 10:09
Foto

P77ř47e79m74e97k 97H42o33m63o55l47a 5168395825616

Neví se registrace? já sice chytil jen jednu jejich A330 ale co kdyby..

https://youtu.be/aE754Dlgqn4?t=106

Koukal jsem na Avherald žádný podrobný info zatím.

0/0
18.7.2016 9:57

J46i12r25i 74D64o71m14i42n67i76k 1671828431270

Mohl přejet dráhu a skončil v tz. pěnovém betonu, který je schopný letadlo zastavit na několika metrech a zabránit tak vyjetí z dráhy. Nedávno jsem o tom viděl zajímavý dokument, kde tvrdili, že toto bezpečnostní opatření je dnes již na větzšině letišť.

+1/0
18.7.2016 9:57

J48o31z11e78f 68K18o33s60t64e28l81a33n65s38k36ý 8285642799916

Podľa tých počtov by som tipoval, že mu praskli všetky pneumatiky pod krídlami a zostali len tie dve v prednej časti lietadla. Dôvodom pre prasknutie tých ôsmich by som tipoval prehriatie, resp. zablokovanie otáčania kolies. Príjemne ma však prekvapilo, že lietadlo to prežilo bez straty kytičky...

+8/0
18.7.2016 9:36

J52i20n51d30ř68i68c28h 19K70u22c90h64a79ř 4926113628

Letadlo je na to stavěno. Dokonce je stavěno i na přistání kompletně bez podvozku

0/0
18.7.2016 9:44

K75a78r96e15l 32V96o28h30n90o19u36t 4448859760877

Takové letadlo je na odpis. Rozhodně na to není stavěné.

S klikou v zadku se to dá jednou provést.

+1/0
18.7.2016 10:20

J84i24n72d91ř95i78c62h 81K68u96c95h42a94ř 4836343798

To že je letadlo na odpis neznamená že na to není stavěné. Pochopitelně je stavěné tak aby takové přistání zvládlo, to znamená aby uvnitř všichni přežili. Že se u toho poškodí je jiná věc

+2/0
18.7.2016 11:21

D70a88n59i39e22l 42K82r72i32š28k41a 5938347810518

No nevim jak chcete pristavat bez podvozku s letadlem co ma motory zavesene pod kridly. Pri prvnim kontaktu se zemi se motory utrhnou, kridla se ulomi v prechodu trup/kridlo, od jisker vzplane palivo v kridlech a trupove nadrzi a mate vymalovano. Jo, pokud by to bylo letadlo stareho typu s motory u smerovky tak mate vetsi sanci.

+1/0
18.7.2016 10:58

J31i84n96d28ř72i82c23h 48K79u16c80h10a72ř 4366233928

Nemáte pravdu, viz přistání LOT v Varšavě

0/0
18.7.2016 11:20

R49i30c29h76a15r73d 44H14o21ř90e54j59š12í 5546794400461

Souhlasim, ze v takovem pripade jsou sily pusobici na motory/kridla extremni, ale ze by se automaticky pylony a kridla lamaly, to se rict neda. Ostatne, i pri nouzovem pristani 767-300ER LOTu ve Varsave bez vysunuteho podvozku cca 5 let zpatky se ani motory ani kridla neulomily.

0/0
18.7.2016 11:26

D22a97n24i32e10l 21K41r90o81n77e38r 7484154696797

Teda...tolik defektu nemel ani Ferda Kokes z "Na samote u lesa" :-)

+4/0
18.7.2016 9:31

M81i97l21o27š 28K18o16t26e73k 3169724

Třeba na tom letišti dali do zrní více hřebíků.;-D;-D;-D

0/0
18.7.2016 10:59

M23a80r67t67i48n 69K68r11á58t14k22ý 3806184395474

Takže to je v klidu, dvě mu ještě zbyly :-)R^

+2/0
18.7.2016 9:10

T97o75m34á39š 44G40a18j56d47a 9841363717345

To maj osoupany z runwaye v honolulu, nejhorsi pristani, co sem zazil z hlediska povrchu, cerstve dva tydny zpet.. :-D

0/0
18.7.2016 8:57

D30a47n91i50e19l 29S52o72b51o22t19a 9369884106560

Na jiných serverech jsem se dočetl, že kvůli problémům s hydraulikou zřejmě správně nefungovaly brzdy, a že to mohlo způsobit prasknutí pneumatik. Tím je myšlené, že pneumatiky nevydržely delší dobu vyšší rychlost?

0/0
18.7.2016 8:56

J97i73n67d73ř28i51c82h 75K81u42c96h26a75ř 4946413958

Spíše nefungovaly aerodynamické brzdy a pouze koly ubrzdit takové letadlo je problé a často to skončí prasklýma pneumatikama

+3/0
18.7.2016 8:57

K24r48y30š18t18o93f 92J38u44r86e34č87k48a 6450380877429

Brzdí se i zpětným tahem. Záleží jakým způsobem fungují brzdy, jestli podobným způsobem jak u kamionu, tak jakmile není tlak, tak se brzdy zablokují a v takovém případě gumy neměly šanci přežít...

0/0
18.7.2016 9:02

J43i87n72d66ř83i88c57h 47K15u94c33h43a33ř 4206763378

Také je otázka nakolik se podařilo vysunout klapky (a tím snížit přistávací rychlost), jaká byla hmotnost (Max vzletová bývá veptší než max přistávací atd...

+1/0
18.7.2016 9:02

K72a88r27e80l 16V63o69h39n80o48u40t 4128479470927

Jestli byla kola prakticky zablokovaná, tak stačí celkem krátké smýkání.

0/0
18.7.2016 9:22

M10a62r38t12i38n 57N17á65p10r24a23v84n59í68k 1272674595611

Předpokládám, že byl plnej paliva a něco nevyšlo.

0/0
18.7.2016 8:55

K98a30r64e32l 34V71o14h17n33o35u80t 4508209540157

Jestli šel na nouzové, tak nejspíš palivo vypustil.

+1/0
18.7.2016 9:21

P42a93v41e94l 62Š68ť71a71s73t14n94ý 6554938514718

Jak to vypouštění funguje? Nějak si nedovedu představit to množství kerosinu, jen tak vypuštěné na zem.(Viděl jsem Smrtonosnou past 2 :) )

0/0
18.7.2016 10:28

M30a86r40e80k 81F25l68e37k58a31č 1786125754658

Válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protože to klidně poběží na jedenáct válců. Tak můžou samozřejmě kiksnout dva, to by to běželo na deset válců. Můžou kiksnout tři, no a můžou kiksnout i čtyři. - A tak dále Bohoušku. - Ovšem upozorňuju, že kdyby jich kikslo jedenáct, tak to ať se na mě nikdo nezlobí, to ten jeden válec prostě neutáhne. - No samozřejmě, to nikdo přece... - No, to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec! - To po tobě Bohoušku... - To jsme si nedomluvili! - Ale Bohoušku, to po tobě přece nikdo nechce... - To si ten krám řiďte sami, víte! - Bohoušku, přece nepoletíme na jeden válec. - No, to bych prosil, protože ten jeden válec bude mít co dělat jenom s tím, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema. -

+33/−1
18.7.2016 8:46

J54a55n 19P80e89t28r73z63e97l87a 6884342260683

cimrman se da pouzit na cokoliv

+5/0
18.7.2016 8:55

Z75d39e30n41ě85k 45T94r98u68t94n84o76v83s72k62ý 7913863136260

Jo, jen aby nějaký aktivní by víte kdo, ne označil jako nevhodný, či mimo téma

+4/0
18.7.2016 9:07

P25a63v33e14l 37Ř30a86p72e42k 7972156649235

Jaktože v té rychlosti nedojde k celkové destrukci podvozku?

0/0
18.7.2016 8:45

J48a38n 17P26e44t42r17z75e96l58a 6704422960263

podvozek by to teoreticky mohl prezit, ale ty kola musela rozmasakrovat ten asfalt

0/0
18.7.2016 8:53

K65a80r76e94l 70V72o70h92n63o48u19t 4428689530477

Bouchnou gumy a bruslí se po ráfcích. Letadlo zastaví pomocí klapek a zpětného tahu motorů.

0/0
18.7.2016 9:23

T88o44m54á56š 55R69a66d38n29i84c 2203158664541

njn gumy při nouzových přistáních praskají.. I když v tomto případě nevím proč. Runway nebyla krátká, určitě nemusel mít autobrake na max. Možná byl těžký? plný paliva?

0/0
18.7.2016 8:31

K31a35r86e70l 49V20o77h70n34o44u70t 4588109290737

Mohl mít problém s brzdami. Mohl s tím plácnout trochu víc... Možností je dost.

+1/0
18.7.2016 9:36

Z57d90e94n27ě41k 51D12u24f72e39k 2874454948

Kdyby si objednali tým z F1 na výměnu gum, tak do minuty mohla být ranvej bez letadla.;-);-D Akorát ten olej by musel někdo otřít;-)

+6/−1
18.7.2016 8:23

J66a88n 14P27e49t66r75z76e68l32a 6894812220543

vzdyt musel rozmasakrovat beton.....

+1/0
18.7.2016 8:06

K72a94t55e35ř94i19n47a 34V66ý78b62o63r40n58á 6950989349

Myslím, že ten beton vydrží více než lehké slitiny, z kterých se ta kola vyrábí.,,

0/0
18.7.2016 9:09

J53a53n 87P66e17t94r14z81e32l59a 6514662180813

myslis sice dobre, ale videl jsem rozmasakrovanou silnici od jedny gumy nakladaku

malem mi zboural plot

a pkud myslis, ze ta kola jsou hliny, tak jsi naivni

0/0
18.7.2016 9:18

M72i67c55h56a87l 76C29h50a21l37u86p36a 6498850909703

Přistávací dráha bude trochu jiný materiál a nároky na kvalitu než naše silnice.

+4/0
18.7.2016 9:23

T76o52m25á78š 12K24u15c58h67a23ř 3337751528521

Nemají kupovat pneu z čičiny, už po roce se sypou. :-P

+10/−1
18.7.2016 7:56
Foto

V38l51a92d20i16m17í52r 80V75a57ň23u25r65a 8615270307148

Prasklá guma je vždycky potíž ;-)

+27/0
18.7.2016 7:51

Z43d15e78n44ě72k 64T92r76u24t98n42o32v22s33k76ý 7223683436760

Jo.... jakákoliv.... gumou v praku počínaje.... přes trenky až...... prezervativ...;-DR^

+8/0
18.7.2016 7:56

J29a41n 43Š19e93s28t39á98k 3238499969834

ještěže jste vše tak důsledně vyjmenoval;-D

+6/0
18.7.2016 9:04

P54a34v17e53l 40R79i86e44d74l 4784207721849

Chybí mu gumka do vlasů a na podprdě.

+1/0
18.7.2016 9:36

J40i56ř97í 45N54e80k87u41l84a 3869938484855

Baví se Vaňura s Trutnovským: Hele kámo, taky se ti někdy stane, že ti při "tom" zůstane guma uvnitř? Trutnovský na to: Jo stane. A Vaňura: No a co s tím děláš? Trutnovský: Nic v.y.s...r.u to ;-D;-D;-D

+1/0
18.7.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.