Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbusu prasklo osm pneumatik při nouzovém přistání v Tokiu

Airbusu A330 společnosti Hawaiian Airlines v pondělí ráno při nouzovém přistání na tokijském letišti Haneda prasklo osm z jeho deseti pneumatik. Přistávací dráha na letišti musela být uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E88v48a 91S35t33o22č25e19s76o75v84á 1600855244243

Jde o let HA458, flightradar: https://www.flightradar24.com/data/flights/ha458#a5e7466

0/0
18.7.2016 13:09

R81a31d82e27k 88P75a42s28t66o32r 3266865666183

Airbus v tuningu. Sníženej podvozek na hlínách!

+1/0
18.7.2016 11:30

J73a36n 25N31ě89m58e81c 2980798686373

Letadlo plné paliva při řpistání samozřejmě pneumatikám dá zabrat. Brždění muselo být hodně intenzivní, a jestli se ještě přidaly problémy s hydraulikou, nemuselo to vůbec dopadnout tak dobře. Ale dopadlo, a to je fajn.

+3/0
18.7.2016 10:39

M86i46c14h37a66l 59M17i72l65l83e83r 9276722659152

pokud se nejedna o emergenci velmi vysokeho stupne, letadlo se hodi nejdriv do okruhu, aby vypoustelo palivo a pristavalo pak s nizsi vahou.

+1/0
18.7.2016 11:45

K56a29r35e12l 16V35o57h11n13o49u69t 4398949650427

Havajská letadla často létají mezi ostrovy - tedy krátké lety v agresivním mořském prostředí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

+2/0
18.7.2016 10:19

P81ř51e24m88e12k 38H37o89m10o72l18a 5238105335896

Zrovna ta A330 nevím, nevím. A co je to agresivní mořské prostředí?

0/0
18.7.2016 10:34

A18n51t65o84n12í62n 73Z76e61l12e39n45ý 2114873951306

Žraloci, medúsy a tak.

+17/0
18.7.2016 10:45

M22i16c33h11a42l 13M82i63l75l28e38r 9346392969212

;-D

0/0
18.7.2016 11:45

I56v76a23n 40B27r72e20z63i79n18a 7731617863711

Morska voda, sul.

+1/0
18.7.2016 11:15

M91i35c12h14a51l 95R17e76i32t56e15r 7685123184

Mno podle jinych zdroju to vypada ze slo o nouzove pristani, kdy se pilot vracel zpet na letiste kvuli zavade na hydraulice. A330 je stroj na velke vzdalenosti, takze mel urcite hromadu paliva. A pokud se nouzove vracel, urcite ho nestacil dost vypustit. Holt byl moc tezky a pokud mel opravdu zavadu na hydraulice tak dalsi problem navic. Slava ze to tak dopadlo.

+2/0
18.7.2016 10:09

P82ř33e48m47e63k 89H81o68m87o56l77a 5568115525536

Neví se registrace? já sice chytil jen jednu jejich A330 ale co kdyby..

https://youtu.be/aE754Dlgqn4?t=106

Koukal jsem na Avherald žádný podrobný info zatím.

0/0
18.7.2016 9:57

J91i68r50i 94D90o82m91i36n30i86k 1111148791530

Mohl přejet dráhu a skončil v tz. pěnovém betonu, který je schopný letadlo zastavit na několika metrech a zabránit tak vyjetí z dráhy. Nedávno jsem o tom viděl zajímavý dokument, kde tvrdili, že toto bezpečnostní opatření je dnes již na větzšině letišť.

+1/0
18.7.2016 9:57

J65o35z57e70f 11K80o55s68t36e96l96a89n33s47k54ý 8355942939636

Podľa tých počtov by som tipoval, že mu praskli všetky pneumatiky pod krídlami a zostali len tie dve v prednej časti lietadla. Dôvodom pre prasknutie tých ôsmich by som tipoval prehriatie, resp. zablokovanie otáčania kolies. Príjemne ma však prekvapilo, že lietadlo to prežilo bez straty kytičky...

+8/0
18.7.2016 9:36

J33i39n87d63ř73i21c34h 89K96u28c59h62a84ř 4126243318

Letadlo je na to stavěno. Dokonce je stavěno i na přistání kompletně bez podvozku

0/0
18.7.2016 9:44

K31a29r85e10l 71V96o33h42n52o97u11t 4598549810947

Takové letadlo je na odpis. Rozhodně na to není stavěné.

S klikou v zadku se to dá jednou provést.

+1/0
18.7.2016 10:20

J91i16n49d56ř24i77c70h 83K59u75c89h58a50ř 4756443218

To že je letadlo na odpis neznamená že na to není stavěné. Pochopitelně je stavěné tak aby takové přistání zvládlo, to znamená aby uvnitř všichni přežili. Že se u toho poškodí je jiná věc

+2/0
18.7.2016 11:21

D86a19n25i32e15l 18K93r91i35š16k55a 5218757190748

No nevim jak chcete pristavat bez podvozku s letadlem co ma motory zavesene pod kridly. Pri prvnim kontaktu se zemi se motory utrhnou, kridla se ulomi v prechodu trup/kridlo, od jisker vzplane palivo v kridlech a trupove nadrzi a mate vymalovano. Jo, pokud by to bylo letadlo stareho typu s motory u smerovky tak mate vetsi sanci.

+1/0
18.7.2016 10:58

J45i25n33d66ř56i44c55h 10K53u60c45h36a34ř 4806483818

Nemáte pravdu, viz přistání LOT v Varšavě

0/0
18.7.2016 11:20

R65i18c85h23a49r38d 58H88o83ř22e56j30š17í 5326594180491

Souhlasim, ze v takovem pripade jsou sily pusobici na motory/kridla extremni, ale ze by se automaticky pylony a kridla lamaly, to se rict neda. Ostatne, i pri nouzovem pristani 767-300ER LOTu ve Varsave bez vysunuteho podvozku cca 5 let zpatky se ani motory ani kridla neulomily.

0/0
18.7.2016 11:26

D10a54n43i26e19l 86K75r41o19n70e71r 7694804696217

Teda...tolik defektu nemel ani Ferda Kokes z "Na samote u lesa" :-)

+4/0
18.7.2016 9:31

M86i33l88o13š 88K95o35t16e65k 3439814

Třeba na tom letišti dali do zrní více hřebíků.;-D;-D;-D

0/0
18.7.2016 10:59

M44a87r34t91i31n 11K36r86á33t36k15ý 3646564305194

Takže to je v klidu, dvě mu ještě zbyly :-)R^

+2/0
18.7.2016 9:10

T81o40m66á86š 29G13a52j45d43a 9821423567285

To maj osoupany z runwaye v honolulu, nejhorsi pristani, co sem zazil z hlediska povrchu, cerstve dva tydny zpet.. :-D

0/0
18.7.2016 8:57

D52a74n47i76e81l 36S52o87b16o26t49a 9699424936450

Na jiných serverech jsem se dočetl, že kvůli problémům s hydraulikou zřejmě správně nefungovaly brzdy, a že to mohlo způsobit prasknutí pneumatik. Tím je myšlené, že pneumatiky nevydržely delší dobu vyšší rychlost?

0/0
18.7.2016 8:56

J83i80n67d42ř81i79c23h 93K48u78c24h78a91ř 4516903198

Spíše nefungovaly aerodynamické brzdy a pouze koly ubrzdit takové letadlo je problé a často to skončí prasklýma pneumatikama

+3/0
18.7.2016 8:57

K87r54y18š43t57o88f 37J82u30r76e30č75k24a 6270260857199

Brzdí se i zpětným tahem. Záleží jakým způsobem fungují brzdy, jestli podobným způsobem jak u kamionu, tak jakmile není tlak, tak se brzdy zablokují a v takovém případě gumy neměly šanci přežít...

0/0
18.7.2016 9:02

J16i61n61d24ř10i73c48h 39K79u97c97h67a56ř 4606463248

Také je otázka nakolik se podařilo vysunout klapky (a tím snížit přistávací rychlost), jaká byla hmotnost (Max vzletová bývá veptší než max přistávací atd...

+1/0
18.7.2016 9:02

K17a60r25e34l 59V86o94h53n84o22u14t 4588479790307

Jestli byla kola prakticky zablokovaná, tak stačí celkem krátké smýkání.

0/0
18.7.2016 9:22

M61a38r69t84i88n 38N93á87p79r69a14v77n89í39k 1242724265831

Předpokládám, že byl plnej paliva a něco nevyšlo.

0/0
18.7.2016 8:55

K60a17r66e10l 61V58o28h66n18o39u87t 4688889900107

Jestli šel na nouzové, tak nejspíš palivo vypustil.

+1/0
18.7.2016 9:21

P76a45v38e85l 74Š56ť85a23s72t45n64ý 6544198144238

Jak to vypouštění funguje? Nějak si nedovedu představit to množství kerosinu, jen tak vypuštěné na zem.(Viděl jsem Smrtonosnou past 2 :) )

0/0
18.7.2016 10:28

M69a48r87e74k 85F72l63e61k75a21č 1666325304648

Válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protože to klidně poběží na jedenáct válců. Tak můžou samozřejmě kiksnout dva, to by to běželo na deset válců. Můžou kiksnout tři, no a můžou kiksnout i čtyři. - A tak dále Bohoušku. - Ovšem upozorňuju, že kdyby jich kikslo jedenáct, tak to ať se na mě nikdo nezlobí, to ten jeden válec prostě neutáhne. - No samozřejmě, to nikdo přece... - No, to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec! - To po tobě Bohoušku... - To jsme si nedomluvili! - Ale Bohoušku, to po tobě přece nikdo nechce... - To si ten krám řiďte sami, víte! - Bohoušku, přece nepoletíme na jeden válec. - No, to bych prosil, protože ten jeden válec bude mít co dělat jenom s tím, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema. -

+33/−1
18.7.2016 8:46

J98a21n 79P22e76t22r93z84e86l50a 9360740939

cimrman se da pouzit na cokoliv

+5/0
18.7.2016 8:55

Z93d64e96n13ě19k 61T93r68u49t80n23o15v37s23k83ý 7623743186330

Jo, jen aby nějaký aktivní by víte kdo, ne označil jako nevhodný, či mimo téma

+4/0
18.7.2016 9:07

P64a57v72e33l 83Ř41a41p90e29k 7832616469485

Jaktože v té rychlosti nedojde k celkové destrukci podvozku?

0/0
18.7.2016 8:45

J21a78n 68P95e78t17r56z70e35l94a 9590390659

podvozek by to teoreticky mohl prezit, ale ty kola musela rozmasakrovat ten asfalt

0/0
18.7.2016 8:53

K17a49r98e19l 32V22o41h12n19o45u31t 4408229700767

Bouchnou gumy a bruslí se po ráfcích. Letadlo zastaví pomocí klapek a zpětného tahu motorů.

0/0
18.7.2016 9:23

T69o73m83á86š 43R74a93d57n53i86c 2833668604621

njn gumy při nouzových přistáních praskají.. I když v tomto případě nevím proč. Runway nebyla krátká, určitě nemusel mít autobrake na max. Možná byl těžký? plný paliva?

0/0
18.7.2016 8:31

K38a62r22e93l 27V34o90h91n20o61u48t 4148459110437

Mohl mít problém s brzdami. Mohl s tím plácnout trochu víc... Možností je dost.

+1/0
18.7.2016 9:36

Z47d64e65n45ě79k 10D61u21f71e95k 2894234918

Kdyby si objednali tým z F1 na výměnu gum, tak do minuty mohla být ranvej bez letadla.;-);-D Akorát ten olej by musel někdo otřít;-)

+6/−1
18.7.2016 8:23

J54a31n 48P54e80t49r79z81e18l46a 9940460849

vzdyt musel rozmasakrovat beton.....

+1/0
18.7.2016 8:06

K76a63t32e47ř38i39n91a 24V15ý32b27o31r80n61á 6760519499

Myslím, že ten beton vydrží více než lehké slitiny, z kterých se ta kola vyrábí.,,

0/0
18.7.2016 9:09

J96a36n 20P98e47t87r22z93e33l94a 9300600389

myslis sice dobre, ale videl jsem rozmasakrovanou silnici od jedny gumy nakladaku

malem mi zboural plot

a pkud myslis, ze ta kola jsou hliny, tak jsi naivni

0/0
18.7.2016 9:18

M28i70c97h93a33l 97C87h33a66l60u30p76a 6488980309333

Přistávací dráha bude trochu jiný materiál a nároky na kvalitu než naše silnice.

+4/0
18.7.2016 9:23

T98o86m13á40š 68K48u67c35h85a39ř 3747191538141

Nemají kupovat pneu z čičiny, už po roce se sypou. :-P

+10/−1
18.7.2016 7:56
Foto

V43l71a62d75i14m56í32r 86V38a77ň62u25r40a 8755890327978

Prasklá guma je vždycky potíž ;-)

+27/0
18.7.2016 7:51

Z87d91e70n34ě18k 26T29r69u78t12n72o18v92s32k77ý 7793613266580

Jo.... jakákoliv.... gumou v praku počínaje.... přes trenky až...... prezervativ...;-DR^

+8/0
18.7.2016 7:56

J23a71n 94Š72e10s22t57á34k 3768529189904

ještěže jste vše tak důsledně vyjmenoval;-D

+6/0
18.7.2016 9:04

P45a62v41e86l 27R81i79e35d54l 4424167341539

Chybí mu gumka do vlasů a na podprdě.

+1/0
18.7.2016 9:36

J59i77ř45í 55N83e45k77u59l40a 3189358914285

Baví se Vaňura s Trutnovským: Hele kámo, taky se ti někdy stane, že ti při "tom" zůstane guma uvnitř? Trutnovský na to: Jo stane. A Vaňura: No a co s tím děláš? Trutnovský: Nic v.y.s...r.u to ;-D;-D;-D

+1/0
18.7.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.