Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbusu prasklo osm pneumatik při nouzovém přistání v Tokiu

Airbusu A330 společnosti Hawaiian Airlines v pondělí ráno při nouzovém přistání na tokijském letišti Haneda prasklo osm z jeho deseti pneumatik. Přistávací dráha na letišti musela být uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E43v38a 55S67t74o21č73e18s51o72v84á 1450125894573

Jde o let HA458, flightradar: https://www.flightradar24.com/data/flights/ha458#a5e7466

0/0
18.7.2016 13:09

R31a44d26e51k 93P36a39s46t18o94r 3606335866683

Airbus v tuningu. Sníženej podvozek na hlínách!

+1/0
18.7.2016 11:30

J49a94n 42N58ě75m56e87c 2860818226373

Letadlo plné paliva při řpistání samozřejmě pneumatikám dá zabrat. Brždění muselo být hodně intenzivní, a jestli se ještě přidaly problémy s hydraulikou, nemuselo to vůbec dopadnout tak dobře. Ale dopadlo, a to je fajn.

+3/0
18.7.2016 10:39

M90i51c53h31a60l 72M44i71l43l39e62r 9546622199202

pokud se nejedna o emergenci velmi vysokeho stupne, letadlo se hodi nejdriv do okruhu, aby vypoustelo palivo a pristavalo pak s nizsi vahou.

+1/0
18.7.2016 11:45

K91a43r29e37l 37V13o78h56n28o85u25t 4958169570977

Havajská letadla často létají mezi ostrovy - tedy krátké lety v agresivním mořském prostředí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

+2/0
18.7.2016 10:19
Foto

P55ř87e38m64e21k 24H12o55m65o50l39a 5718235345766

Zrovna ta A330 nevím, nevím. A co je to agresivní mořské prostředí?

0/0
18.7.2016 10:34

A61n12t95o30n92í77n 76Z89e77l17e62n24ý 2504523141546

Žraloci, medúsy a tak.

+17/0
18.7.2016 10:45

M58i56c46h32a15l 55M17i30l80l37e32r 9146352809462

;-D

0/0
18.7.2016 11:45

I37v27a55n 71B90r29e54z54i12n34a 7941597863301

Morska voda, sul.

+1/0
18.7.2016 11:15

M45i93c92h51a10l 85R67e68i75t30e24r 7785903734

Mno podle jinych zdroju to vypada ze slo o nouzove pristani, kdy se pilot vracel zpet na letiste kvuli zavade na hydraulice. A330 je stroj na velke vzdalenosti, takze mel urcite hromadu paliva. A pokud se nouzove vracel, urcite ho nestacil dost vypustit. Holt byl moc tezky a pokud mel opravdu zavadu na hydraulice tak dalsi problem navic. Slava ze to tak dopadlo.

+2/0
18.7.2016 10:09
Foto

P84ř57e94m62e55k 12H37o42m14o25l85a 5978855645266

Neví se registrace? já sice chytil jen jednu jejich A330 ale co kdyby..

https://youtu.be/aE754Dlgqn4?t=106

Koukal jsem na Avherald žádný podrobný info zatím.

0/0
18.7.2016 9:57

J77i60r53i 81D35o31m49i11n68i40k 1871948371410

Mohl přejet dráhu a skončil v tz. pěnovém betonu, který je schopný letadlo zastavit na několika metrech a zabránit tak vyjetí z dráhy. Nedávno jsem o tom viděl zajímavý dokument, kde tvrdili, že toto bezpečnostní opatření je dnes již na větzšině letišť.

+1/0
18.7.2016 9:57

J86o13z24e98f 39K74o21s59t19e12l91a67n88s91k65ý 8185952699816

Podľa tých počtov by som tipoval, že mu praskli všetky pneumatiky pod krídlami a zostali len tie dve v prednej časti lietadla. Dôvodom pre prasknutie tých ôsmich by som tipoval prehriatie, resp. zablokovanie otáčania kolies. Príjemne ma však prekvapilo, že lietadlo to prežilo bez straty kytičky...

+8/0
18.7.2016 9:36

J69i89n64d97ř11i39c30h 12K31u73c23h53a43ř 4966543188

Letadlo je na to stavěno. Dokonce je stavěno i na přistání kompletně bez podvozku

0/0
18.7.2016 9:44

K87a53r21e82l 50V27o48h85n42o32u26t 4288579430787

Takové letadlo je na odpis. Rozhodně na to není stavěné.

S klikou v zadku se to dá jednou provést.

+1/0
18.7.2016 10:20

J48i32n86d41ř70i15c42h 34K44u41c72h80a39ř 4166803278

To že je letadlo na odpis neznamená že na to není stavěné. Pochopitelně je stavěné tak aby takové přistání zvládlo, to znamená aby uvnitř všichni přežili. Že se u toho poškodí je jiná věc

+2/0
18.7.2016 11:21

D54a45n57i67e62l 86K81r37i58š17k23a 5798627530868

No nevim jak chcete pristavat bez podvozku s letadlem co ma motory zavesene pod kridly. Pri prvnim kontaktu se zemi se motory utrhnou, kridla se ulomi v prechodu trup/kridlo, od jisker vzplane palivo v kridlech a trupove nadrzi a mate vymalovano. Jo, pokud by to bylo letadlo stareho typu s motory u smerovky tak mate vetsi sanci.

+1/0
18.7.2016 10:58

J79i15n54d64ř20i63c58h 32K31u55c82h15a49ř 4256823168

Nemáte pravdu, viz přistání LOT v Varšavě

0/0
18.7.2016 11:20

R22i61c91h19a47r39d 88H43o89ř63e33j53š87í 5766834270301

Souhlasim, ze v takovem pripade jsou sily pusobici na motory/kridla extremni, ale ze by se automaticky pylony a kridla lamaly, to se rict neda. Ostatne, i pri nouzovem pristani 767-300ER LOTu ve Varsave bez vysunuteho podvozku cca 5 let zpatky se ani motory ani kridla neulomily.

0/0
18.7.2016 11:26

D60a20n36i52e35l 74K71r88o34n93e19r 7404654356547

Teda...tolik defektu nemel ani Ferda Kokes z "Na samote u lesa" :-)

+4/0
18.7.2016 9:31

M52i66l97o96š 55K41o34t87e94k 3179354

Třeba na tom letišti dali do zrní více hřebíků.;-D;-D;-D

0/0
18.7.2016 10:59

M30a29r67t68i97n 12K93r38á64t97k61ý 3556114345494

Takže to je v klidu, dvě mu ještě zbyly :-)R^

+2/0
18.7.2016 9:10

T71o66m10á18š 95G53a91j87d61a 9321403597325

To maj osoupany z runwaye v honolulu, nejhorsi pristani, co sem zazil z hlediska povrchu, cerstve dva tydny zpet.. :-D

0/0
18.7.2016 8:57

D62a64n94i27e47l 79S64o62b13o73t51a 9709664336590

Na jiných serverech jsem se dočetl, že kvůli problémům s hydraulikou zřejmě správně nefungovaly brzdy, a že to mohlo způsobit prasknutí pneumatik. Tím je myšlené, že pneumatiky nevydržely delší dobu vyšší rychlost?

0/0
18.7.2016 8:56

J24i12n98d45ř98i39c98h 47K21u44c68h30a21ř 4716253158

Spíše nefungovaly aerodynamické brzdy a pouze koly ubrzdit takové letadlo je problé a často to skončí prasklýma pneumatikama

+3/0
18.7.2016 8:57

K23r42y16š33t47o39f 92J46u39r31e45č91k11a 6460140317119

Brzdí se i zpětným tahem. Záleží jakým způsobem fungují brzdy, jestli podobným způsobem jak u kamionu, tak jakmile není tlak, tak se brzdy zablokují a v takovém případě gumy neměly šanci přežít...

0/0
18.7.2016 9:02

J30i30n37d71ř26i57c32h 27K64u64c27h98a67ř 4306933828

Také je otázka nakolik se podařilo vysunout klapky (a tím snížit přistávací rychlost), jaká byla hmotnost (Max vzletová bývá veptší než max přistávací atd...

+1/0
18.7.2016 9:02

K62a78r55e61l 20V27o18h77n61o15u16t 4928689250757

Jestli byla kola prakticky zablokovaná, tak stačí celkem krátké smýkání.

0/0
18.7.2016 9:22

M51a66r83t16i49n 23N83á91p14r43a17v89n17í74k 1812744145451

Předpokládám, že byl plnej paliva a něco nevyšlo.

0/0
18.7.2016 8:55

K33a80r52e31l 68V32o74h68n27o53u17t 4798699210577

Jestli šel na nouzové, tak nejspíš palivo vypustil.

+1/0
18.7.2016 9:21

P71a57v83e91l 77Š36ť98a56s39t42n76ý 6274238734698

Jak to vypouštění funguje? Nějak si nedovedu představit to množství kerosinu, jen tak vypuštěné na zem.(Viděl jsem Smrtonosnou past 2 :) )

0/0
18.7.2016 10:28

M71a96r41e20k 93F21l39e28k85a40č 1836805904198

Válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protože to klidně poběží na jedenáct válců. Tak můžou samozřejmě kiksnout dva, to by to běželo na deset válců. Můžou kiksnout tři, no a můžou kiksnout i čtyři. - A tak dále Bohoušku. - Ovšem upozorňuju, že kdyby jich kikslo jedenáct, tak to ať se na mě nikdo nezlobí, to ten jeden válec prostě neutáhne. - No samozřejmě, to nikdo přece... - No, to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec! - To po tobě Bohoušku... - To jsme si nedomluvili! - Ale Bohoušku, to po tobě přece nikdo nechce... - To si ten krám řiďte sami, víte! - Bohoušku, přece nepoletíme na jeden válec. - No, to bych prosil, protože ten jeden válec bude mít co dělat jenom s tím, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema. -

+33/−1
18.7.2016 8:46

J33a86n 88P98e20t46r62z33e13l56a 6614412130263

cimrman se da pouzit na cokoliv

+5/0
18.7.2016 8:55

Z32d22e92n42ě90k 98T40r42u19t97n23o26v60s63k71ý 7613593506670

Jo, jen aby nějaký aktivní by víte kdo, ne označil jako nevhodný, či mimo téma

+4/0
18.7.2016 9:07

P71a58v50e67l 93Ř36a84p69e61k 7602776859895

Jaktože v té rychlosti nedojde k celkové destrukci podvozku?

0/0
18.7.2016 8:45

J85a82n 24P60e67t97r76z42e86l58a 6664102480483

podvozek by to teoreticky mohl prezit, ale ty kola musela rozmasakrovat ten asfalt

0/0
18.7.2016 8:53

K51a91r88e78l 53V74o64h50n43o90u32t 4158149570487

Bouchnou gumy a bruslí se po ráfcích. Letadlo zastaví pomocí klapek a zpětného tahu motorů.

0/0
18.7.2016 9:23

T46o62m48á73š 72R17a83d72n67i52c 2203898524901

njn gumy při nouzových přistáních praskají.. I když v tomto případě nevím proč. Runway nebyla krátká, určitě nemusel mít autobrake na max. Možná byl těžký? plný paliva?

0/0
18.7.2016 8:31

K61a48r36e13l 60V22o38h78n48o71u87t 4168389480957

Mohl mít problém s brzdami. Mohl s tím plácnout trochu víc... Možností je dost.

+1/0
18.7.2016 9:36

Z27d63e84n19ě80k 53D18u61f11e85k 2684774298

Kdyby si objednali tým z F1 na výměnu gum, tak do minuty mohla být ranvej bez letadla.;-);-D Akorát ten olej by musel někdo otřít;-)

+6/−1
18.7.2016 8:23

J81a94n 79P17e21t39r53z47e40l53a 6644312440853

vzdyt musel rozmasakrovat beton.....

+1/0
18.7.2016 8:06

K50a19t94e34ř45i95n65a 38V14ý24b72o87r16n51á 6660819949

Myslím, že ten beton vydrží více než lehké slitiny, z kterých se ta kola vyrábí.,,

0/0
18.7.2016 9:09

J98a20n 52P20e69t51r16z21e58l40a 6844872200463

myslis sice dobre, ale videl jsem rozmasakrovanou silnici od jedny gumy nakladaku

malem mi zboural plot

a pkud myslis, ze ta kola jsou hliny, tak jsi naivni

0/0
18.7.2016 9:18

M77i37c87h86a26l 25C44h58a81l94u45p98a 6238780169243

Přistávací dráha bude trochu jiný materiál a nároky na kvalitu než naše silnice.

+4/0
18.7.2016 9:23

T80o59m34á11š 96K48u49c86h40a66ř 3847631928881

Nemají kupovat pneu z čičiny, už po roce se sypou. :-P

+10/−1
18.7.2016 7:56
Foto

V54l78a72d39i83m77í68r 73V38a92ň17u81r93a 8175600877558

Prasklá guma je vždycky potíž ;-)

+27/0
18.7.2016 7:51

Z69d21e44n61ě77k 72T39r86u52t36n89o47v75s38k14ý 7903963416520

Jo.... jakákoliv.... gumou v praku počínaje.... přes trenky až...... prezervativ...;-DR^

+8/0
18.7.2016 7:56

J19a68n 98Š43e83s95t80á65k 3378689559414

ještěže jste vše tak důsledně vyjmenoval;-D

+6/0
18.7.2016 9:04

P59a33v74e46l 29R42i44e21d61l 4214487801309

Chybí mu gumka do vlasů a na podprdě.

+1/0
18.7.2016 9:36

J12i12ř69í 16N65e13k69u90l24a 3279128754615

Baví se Vaňura s Trutnovským: Hele kámo, taky se ti někdy stane, že ti při "tom" zůstane guma uvnitř? Trutnovský na to: Jo stane. A Vaňura: No a co s tím děláš? Trutnovský: Nic v.y.s...r.u to ;-D;-D;-D

+1/0
18.7.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.