Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbusu prasklo osm pneumatik při nouzovém přistání v Tokiu

Airbusu A330 společnosti Hawaiian Airlines v pondělí ráno při nouzovém přistání na tokijském letišti Haneda prasklo osm z jeho deseti pneumatik. Přistávací dráha na letišti musela být uzavřena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E79v62a 61S42t51o21č63e63s83o86v57á 1170455124373

Jde o let HA458, flightradar: https://www.flightradar24.com/data/flights/ha458#a5e7466

0/0
18.7.2016 13:09

R38a67d34e72k 80P79a13s87t63o37r 3246965256183

Airbus v tuningu. Sníženej podvozek na hlínách!

+1/0
18.7.2016 11:30

J31a28n 52N32ě12m48e36c 2870128236333

Letadlo plné paliva při řpistání samozřejmě pneumatikám dá zabrat. Brždění muselo být hodně intenzivní, a jestli se ještě přidaly problémy s hydraulikou, nemuselo to vůbec dopadnout tak dobře. Ale dopadlo, a to je fajn.

+3/0
18.7.2016 10:39

M85i59c83h41a42l 55M69i15l16l94e40r 9726232689512

pokud se nejedna o emergenci velmi vysokeho stupne, letadlo se hodi nejdriv do okruhu, aby vypoustelo palivo a pristavalo pak s nizsi vahou.

+1/0
18.7.2016 11:45

K17a80r80e38l 63V56o36h48n86o71u49t 4858279580147

Havajská letadla často létají mezi ostrovy - tedy krátké lety v agresivním mořském prostředí.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Aloha_Airlines_243

+2/0
18.7.2016 10:19
Foto

P28ř96e83m78e66k 79H11o14m53o82l64a 5688485255216

Zrovna ta A330 nevím, nevím. A co je to agresivní mořské prostředí?

0/0
18.7.2016 10:34

A56n90t39o35n67í46n 93Z41e51l57e95n36ý 2154923681966

Žraloci, medúsy a tak.

+17/0
18.7.2016 10:45

M30i77c81h67a86l 49M54i33l11l24e58r 9616522819652

;-D

0/0
18.7.2016 11:45

I31v12a10n 69B16r11e22z95i92n39a 7461847343371

Morska voda, sul.

+1/0
18.7.2016 11:15

M53i18c26h77a71l 10R50e59i89t78e18r 7715473274

Mno podle jinych zdroju to vypada ze slo o nouzove pristani, kdy se pilot vracel zpet na letiste kvuli zavade na hydraulice. A330 je stroj na velke vzdalenosti, takze mel urcite hromadu paliva. A pokud se nouzove vracel, urcite ho nestacil dost vypustit. Holt byl moc tezky a pokud mel opravdu zavadu na hydraulice tak dalsi problem navic. Slava ze to tak dopadlo.

+2/0
18.7.2016 10:09
Foto

P91ř70e40m37e97k 43H83o32m37o46l94a 5648605715806

Neví se registrace? já sice chytil jen jednu jejich A330 ale co kdyby..

https://youtu.be/aE754Dlgqn4?t=106

Koukal jsem na Avherald žádný podrobný info zatím.

0/0
18.7.2016 9:57

J54i90r56i 25D85o26m88i31n18i43k 1651868591110

Mohl přejet dráhu a skončil v tz. pěnovém betonu, který je schopný letadlo zastavit na několika metrech a zabránit tak vyjetí z dráhy. Nedávno jsem o tom viděl zajímavý dokument, kde tvrdili, že toto bezpečnostní opatření je dnes již na větzšině letišť.

+1/0
18.7.2016 9:57

J58o19z25e31f 13K34o55s21t54e23l93a98n54s73k42ý 8545432629556

Podľa tých počtov by som tipoval, že mu praskli všetky pneumatiky pod krídlami a zostali len tie dve v prednej časti lietadla. Dôvodom pre prasknutie tých ôsmich by som tipoval prehriatie, resp. zablokovanie otáčania kolies. Príjemne ma však prekvapilo, že lietadlo to prežilo bez straty kytičky...

+8/0
18.7.2016 9:36

J93i39n17d37ř26i55c69h 76K84u23c48h76a34ř 4496663498

Letadlo je na to stavěno. Dokonce je stavěno i na přistání kompletně bez podvozku

0/0
18.7.2016 9:44

K85a92r16e50l 55V58o50h66n11o13u40t 4128939320627

Takové letadlo je na odpis. Rozhodně na to není stavěné.

S klikou v zadku se to dá jednou provést.

+1/0
18.7.2016 10:20

J69i33n42d25ř47i13c24h 85K24u75c17h98a50ř 4776383798

To že je letadlo na odpis neznamená že na to není stavěné. Pochopitelně je stavěné tak aby takové přistání zvládlo, to znamená aby uvnitř všichni přežili. Že se u toho poškodí je jiná věc

+2/0
18.7.2016 11:21

D59a77n48i91e87l 93K75r61i87š87k61a 5778747880688

No nevim jak chcete pristavat bez podvozku s letadlem co ma motory zavesene pod kridly. Pri prvnim kontaktu se zemi se motory utrhnou, kridla se ulomi v prechodu trup/kridlo, od jisker vzplane palivo v kridlech a trupove nadrzi a mate vymalovano. Jo, pokud by to bylo letadlo stareho typu s motory u smerovky tak mate vetsi sanci.

+1/0
18.7.2016 10:58

J73i53n21d54ř54i71c79h 43K17u70c55h13a35ř 4686443748

Nemáte pravdu, viz přistání LOT v Varšavě

0/0
18.7.2016 11:20

R59i11c61h62a72r23d 71H84o30ř40e53j31š70í 5506364970621

Souhlasim, ze v takovem pripade jsou sily pusobici na motory/kridla extremni, ale ze by se automaticky pylony a kridla lamaly, to se rict neda. Ostatne, i pri nouzovem pristani 767-300ER LOTu ve Varsave bez vysunuteho podvozku cca 5 let zpatky se ani motory ani kridla neulomily.

0/0
18.7.2016 11:26

D97a41n20i81e14l 84K68r15o33n76e22r 7544864156167

Teda...tolik defektu nemel ani Ferda Kokes z "Na samote u lesa" :-)

+4/0
18.7.2016 9:31

M61i91l42o10š 39K66o21t90e48k 3409814

Třeba na tom letišti dali do zrní více hřebíků.;-D;-D;-D

0/0
18.7.2016 10:59

M85a59r12t62i48n 83K61r98á70t81k75ý 3276904795584

Takže to je v klidu, dvě mu ještě zbyly :-)R^

+2/0
18.7.2016 9:10

T87o54m65á61š 52G27a97j43d65a 9441513457695

To maj osoupany z runwaye v honolulu, nejhorsi pristani, co sem zazil z hlediska povrchu, cerstve dva tydny zpet.. :-D

0/0
18.7.2016 8:57

D64a40n79i24e91l 92S30o74b50o89t62a 9519334656310

Na jiných serverech jsem se dočetl, že kvůli problémům s hydraulikou zřejmě správně nefungovaly brzdy, a že to mohlo způsobit prasknutí pneumatik. Tím je myšlené, že pneumatiky nevydržely delší dobu vyšší rychlost?

0/0
18.7.2016 8:56

J32i62n31d60ř33i21c75h 41K42u60c85h25a34ř 4166843648

Spíše nefungovaly aerodynamické brzdy a pouze koly ubrzdit takové letadlo je problé a často to skončí prasklýma pneumatikama

+3/0
18.7.2016 8:57

K15r28y26š56t34o22f 21J85u20r64e65č93k34a 6900200617649

Brzdí se i zpětným tahem. Záleží jakým způsobem fungují brzdy, jestli podobným způsobem jak u kamionu, tak jakmile není tlak, tak se brzdy zablokují a v takovém případě gumy neměly šanci přežít...

0/0
18.7.2016 9:02

J56i20n98d23ř28i82c47h 13K16u67c47h59a60ř 4696873348

Také je otázka nakolik se podařilo vysunout klapky (a tím snížit přistávací rychlost), jaká byla hmotnost (Max vzletová bývá veptší než max přistávací atd...

+1/0
18.7.2016 9:02

K65a56r66e68l 60V13o16h15n96o48u22t 4358649750757

Jestli byla kola prakticky zablokovaná, tak stačí celkem krátké smýkání.

0/0
18.7.2016 9:22

M65a60r34t23i53n 30N17á94p29r13a38v51n73í18k 1782514275161

Předpokládám, že byl plnej paliva a něco nevyšlo.

0/0
18.7.2016 8:55

K42a64r12e85l 95V17o89h50n47o19u22t 4778499640937

Jestli šel na nouzové, tak nejspíš palivo vypustil.

+1/0
18.7.2016 9:21

P42a82v82e83l 13Š37ť10a51s12t45n60ý 6654838124758

Jak to vypouštění funguje? Nějak si nedovedu představit to množství kerosinu, jen tak vypuštěné na zem.(Viděl jsem Smrtonosnou past 2 :) )

0/0
18.7.2016 10:28

M55a73r14e55k 22F58l69e32k95a31č 1376575224278

Válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protože to klidně poběží na jedenáct válců. Tak můžou samozřejmě kiksnout dva, to by to běželo na deset válců. Můžou kiksnout tři, no a můžou kiksnout i čtyři. - A tak dále Bohoušku. - Ovšem upozorňuju, že kdyby jich kikslo jedenáct, tak to ať se na mě nikdo nezlobí, to ten jeden válec prostě neutáhne. - No samozřejmě, to nikdo přece... - No, to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec! - To po tobě Bohoušku... - To jsme si nedomluvili! - Ale Bohoušku, to po tobě přece nikdo nechce... - To si ten krám řiďte sami, víte! - Bohoušku, přece nepoletíme na jeden válec. - No, to bych prosil, protože ten jeden válec bude mít co dělat jenom s tím, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema. -

+33/−1
18.7.2016 8:46

J53a80n 93P25e73t34r53z83e19l43a 6324582600743

cimrman se da pouzit na cokoliv

+5/0
18.7.2016 8:55

Z85d53e15n53ě89k 80T34r19u11t93n89o89v85s69k33ý 7243793406770

Jo, jen aby nějaký aktivní by víte kdo, ne označil jako nevhodný, či mimo téma

+4/0
18.7.2016 9:07

P24a53v33e43l 22Ř12a18p59e81k 7492596709135

Jaktože v té rychlosti nedojde k celkové destrukci podvozku?

0/0
18.7.2016 8:45

J25a47n 73P44e56t51r14z16e73l63a 6984682160723

podvozek by to teoreticky mohl prezit, ale ty kola musela rozmasakrovat ten asfalt

0/0
18.7.2016 8:53

K40a62r93e32l 73V97o43h80n44o17u39t 4618299550687

Bouchnou gumy a bruslí se po ráfcích. Letadlo zastaví pomocí klapek a zpětného tahu motorů.

0/0
18.7.2016 9:23

T32o10m50á21š 50R39a24d66n18i76c 2163948314711

njn gumy při nouzových přistáních praskají.. I když v tomto případě nevím proč. Runway nebyla krátká, určitě nemusel mít autobrake na max. Možná byl těžký? plný paliva?

0/0
18.7.2016 8:31

K49a27r68e58l 13V49o53h19n19o96u76t 4798519480397

Mohl mít problém s brzdami. Mohl s tím plácnout trochu víc... Možností je dost.

+1/0
18.7.2016 9:36

Z63d21e43n74ě54k 53D17u40f45e16k 2324284228

Kdyby si objednali tým z F1 na výměnu gum, tak do minuty mohla být ranvej bez letadla.;-);-D Akorát ten olej by musel někdo otřít;-)

+6/−1
18.7.2016 8:23

J63a17n 16P88e66t73r48z85e66l21a 6124862200293

vzdyt musel rozmasakrovat beton.....

+1/0
18.7.2016 8:06

K59a95t12e41ř42i46n85a 66V37ý75b40o19r37n74á 6710249509

Myslím, že ten beton vydrží více než lehké slitiny, z kterých se ta kola vyrábí.,,

0/0
18.7.2016 9:09

J71a13n 47P86e89t84r23z72e44l59a 6714892720573

myslis sice dobre, ale videl jsem rozmasakrovanou silnici od jedny gumy nakladaku

malem mi zboural plot

a pkud myslis, ze ta kola jsou hliny, tak jsi naivni

0/0
18.7.2016 9:18

M17i42c51h30a30l 26C55h35a25l79u31p69a 6308310399963

Přistávací dráha bude trochu jiný materiál a nároky na kvalitu než naše silnice.

+4/0
18.7.2016 9:23

T17o75m38á46š 39K71u68c56h55a58ř 3257501578331

Nemají kupovat pneu z čičiny, už po roce se sypou. :-P

+10/−1
18.7.2016 7:56
Foto

V23l32a76d13i50m46í79r 66V38a72ň30u51r86a 8905600737148

Prasklá guma je vždycky potíž ;-)

+27/0
18.7.2016 7:51

Z91d12e23n37ě42k 91T64r81u78t95n22o57v60s69k98ý 7763103396720

Jo.... jakákoliv.... gumou v praku počínaje.... přes trenky až...... prezervativ...;-DR^

+8/0
18.7.2016 7:56

J46a17n 98Š61e92s65t39á58k 3798109989474

ještěže jste vše tak důsledně vyjmenoval;-D

+6/0
18.7.2016 9:04

P14a68v66e63l 75R52i41e20d19l 4494707581809

Chybí mu gumka do vlasů a na podprdě.

+1/0
18.7.2016 9:36

J96i86ř42í 59N72e90k26u91l83a 3739748284655

Baví se Vaňura s Trutnovským: Hele kámo, taky se ti někdy stane, že ti při "tom" zůstane guma uvnitř? Trutnovský na to: Jo stane. A Vaňura: No a co s tím děláš? Trutnovský: Nic v.y.s...r.u to ;-D;-D;-D

+1/0
18.7.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.