Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičů, kteří ujedou od nehody, přibývá. Rezort zvažuje zpřísnění pokut

Ujíždění od nehod je stále častější. Podle policejních statistik letos nezůstalo na místě střetu 7851 řidičů, což je o 600 více než za první polovinu loňského roku. Ministerstvo dopravy chystá zpřísnění pokut. Informoval o tom Český rozhlas Radiožurnál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O55n42d25ř82e87j 68P68a28š16ť38a22l66k35a 8413541917

Napřed je potřeba se zamyslet, proč řidiči ujedou - právě kvůli sankcím.

Když někoho přejedete a zůstanete na místě, tak jste v průseru (bez řidičáku, atd). Přitom to je většinou fakt nehoda, stačí přehlédnout třeba ožralu ležícího v dešti.

Když ujedete a provozovatel odmítne podat vysvětlení, tak pojišťovna zaplatí veškeré škody a vy nejste v průseru.

K čemu tedy má vést další šroubování trestů?

+1/0
19.7.2016 10:44

J46a39n 34P54a22v23e49l95k42a 3107321544591

Výše sankcí je nepřímo úměrná úrovni policie.

+2/−1
18.7.2016 9:26

P27a48v37e25l 50O51h50a47r45e11k 2345225454845

Zvedáním pokut se nic nevyřeší.

Každý den vidím předjíždění na horizontu a v zatáčkách s nulovou viditelností. Takových řidičů poslední roky rychle přibývá. Pomůžou jen stovky kamer v autech na vozovce a nekompromisní odebírání řidičáků místo směšných pokut pro bohaté.

naopak za prkotiny budě Ťok zvedat pokuty do nekonečna.

+1/0
17.7.2016 22:45

P66e79t69r 97K58n19ě14b90o55r37t 8332688429910

To je ale logický, že ujedou. Snižuje se tím pravděpodobnost trestu.

0/0
17.7.2016 19:23

P29a50v86e45l 23H67l87a88v84á50č84e89k 6149531100383

Jediným dobrým způsobem jak zabránit ujíždění od nehod je mnohem vyšší procento dopadených řidičů. Pokud má někdo oprávněný dojem, že ujede a má velkou šanci, že se na něj nepříjde - pokuty nepomohou.

+3/0
17.7.2016 18:16

M98i42l76a38n 82L25u72k11e72š 8457550362911

To je naprosto přesné. Vymáhání práva je na Policii ČR a to, že jim to nejde, zakrývají snahou "o zpřísnění" současných pravidel. Od nehody ujede skutečně jen h*v*d*, ale rychlá akce policie by byla na místě a měla by mnohem preventivnější účinek než zvyšování pokut. Jenže to vysvětlujte populistickým politikům, pro něž je každý "dobře" znějící nápad politickým a marketingovým nástrojem pro zvýšení popularity.

+1/0
17.7.2016 18:38

M98i90c80h19a57e28l 94M23e88n97s77i95k 8761946280232

Tomu nerozumím.

Jak by se o nehodě dozvěděli, rychleji než dnes? A co by na místě rychlou akcí dělali, když ne postihli viníka?

Že Vy jste o tom takto ještě nepřemýšlel?

0/−1
17.7.2016 22:03

J68a15n 60P89o27k38o90r91n14ý 1193139760853

Třeba by k nehodě mohli přijet dříve a zajistit prvotní skutečnosti důležité pro další postup a ne až za několik hodin, jak je obvyklé.

0/0
18.7.2016 9:14

M72i77c22h61a95e84l 59M13e80n55s34i15k 8241206440972

Jediným způsobem, jak zvýšit procento dopadených viníků nehod a snížit počet ujížděčů, je včasné informování o každé nehodě - a to dřív, než viník ujede.

Jak podle Vás na to?

0/0
17.7.2016 22:08

M41a15r30t53i87n 13S40v93o46b74o70d10a 4888153488254

Zvyšování sankcí za ujetí od nehody bude mít přesně opačný efekt. Bude ujíždět více lidí. Dokud toto Ťuk Ťuk amatér nepochopí, nezmění se nic.

+1/0
17.7.2016 17:07

D28a36n25i30e65l 43Ř79e19h68á19č87e58k 5367833121277

Ťak Ťak, ideální by bylo - neujedeš, dostaneš finanční odměnu... ;-D

0/0
17.7.2016 17:31

M56a92r71t14i82n 32S97v68o47b27o25d31a 4238593248744

Napadlo vás někdy, že člověk může ujet i proto, že je v šoku a neuvažuje racionálně? Já neobhajuji ujetí od nehody, nicméně si nemyslím, že zvýšení sankcí toto změní. Výchova a osvěta ano, sankce ne.

0/0
17.7.2016 17:33

M17i19c86h87a93e24l 42M97e34n20s84i77k 8241806670612

Možná by se to dalo vyložit tak,

že neuvažuje racionálně, tedy není schopen řízení motorového vozidla.

+1/−1
17.7.2016 17:39

M72a52r52t94i42n 44S41v94o38b56o82d48a 4278583958194

Pane menšíku, když je nkdo v šoku, tak neuvažuje racionálně,ale instinktivně. A jestli je schopen řídit vozidlo, nebo není, to neposoudí. Nevím, co je vám na tom nejasné. Vám by se to samozřejmě stát nemohlo, to chápu, vy jste génius,ale nám obyčejným by se to stát mohlo.:-)

+1/0
17.7.2016 20:24

M94i22c51h26a96e24l 33M42e60n72s78i71k 8471296530652

Já jsem, hochu, nenapsal, že je mi to nejasné;-)

Mně je to naopak jasné zcela.

A Vy byste si měl ty hlouposti, co tu šíříte, alespoň sjednotit do jedné lajny. Níže píšete, že jde (i) o ťuknutí na parkovišti. A pokud máte z ťuknutí na parkovišti ŠOK, pak jste dokonalým příkladem člověka neschopného samostatné účasti v silničním provozu a i na přechod pro chodce byste si měl pro jistotu brát maminku nebo tatínka;-D

0/−1
17.7.2016 21:59

M58a63r57t69i16n 28S42v72o76b90o58d47a 4408933798744

No, pro hlupáka hlouposti, to chápu. Umím jet souběžně po dvou liniích diskuse, nemám s tím problém. Pokud vy ano, tak s tím vám moc nepomohu. Hezký večer.

0/0
17.7.2016 22:09

M24i75c82h12a39e50l 63M58e29n20s44i69k 8641686570192

Po dvou liniích pod jedním vláknem;-)

Tak jak je to s tím šokem řidiče na parkovišti, který ujíždí od ťukance?

0/0
17.7.2016 22:18

M12a26r88t63i10n 35S13v75o79b78o49d15a 4648843118664

Že tu mícháte hrušky s jabkama a nedokážete si tyto dvě věci neplést, za to nemohu. Nikde jsem nepsal, že ujíždějící řidič v šoku je ten, co se u Tesca někomu otřel o blatník. To mi dost nešikovně podsouváte vy.

0/0
17.7.2016 22:33

M92i14c57h71a46e51l 35M18e98n98s49i94k 8831716170172

Vašnosto,

ve SVÉM VLASTNÍM VLÁKNĚ, které jste sám založil, patláte o dvou různých věcech na střídačku a ještě se divíte, když Vám to někdo připomene? Vy jste fakt legračně nechápavý;-)

Podívejte, já Vám to zjednoduším: to, že je nějaký řidič v šoku z toho, že způsobil nehodu a třeba těžce zranil člověka, uteče a nechá ho tam chcípnout jak psa,

je možné nějak POCHOPIT, ale v žádném případě to není pro to, co udělal, OMLUVOU.

A jestli zaplatí 5 nebo 25 tisíc, je v této chvíli jedno. Takový řidič nemá propříště za volantem co dělatRv

+1/0
18.7.2016 0:03

M43a48r44t24i15n 25S74v87o71b17o31d60a 4118583928444

Co vy mi chcete zjednodušovat? Vy potřebujete zjednodušovat situaci, když nedokážete pobrat dva různé atributy v jednom vlákně a dělají vám takové potíže, že to berete, jako patlání dvou různých věcí. Já psal o dvou různých situacích, které mohou nastat a vzájemně spolu nemající nic společného. Pokud vám to činí potíže, tak si čtěte slabikář a ne diskusi na idnes. Ve slabikáři se totiž vždy řeší v jedné lekci jen jeden problém a ne dva, čili se vám to nebude plést a konsternovat vás to. Tak se mi prosím nesnažte nic zjednodušovat, protože jste to jen vy, kdo to v životě potřebuje. A co se týče vašeho posledního příspěvku, souhlasím s poslední větou. Ano, je opravdu jedno, jestli zaplatí 5 , nebo 25 tisíc, protože on v té chvíli byl v šoku a o pokutě rozhodně nepřemýšlel. A pokud myslíte, že řidič, co je po nehodě v šoku, nemá "propříště" za volantem co dělat, tak jste normální hlupák, protože to se může stát i vám a jsem zvědavý, jak by se vám to pak líbilo, kdyby vám zakázali jezdit proto, že jste byl tehdy v šoku. Já bych asi měl odevzdat řidičák také, být to podle vás, protože jsem právě řídil auto, ač jsem byl v šoku z toho, jaké kraviny tu píšete. Dobrou noc a ať vám nepraskne žilka, byla by škoda, aby takový chytrý člověk potom jezdil MHD. Neomylné řidiče, jako jste vy, to my prostě potřebujeme na silnici, jako sůl. :-)

+2/−1
18.7.2016 1:16

R19o76b76e60r21t 85M72o60t89k80a 4646107849185

Osvěta, a jak si to představujete? Příčina je jednoduchá, absolutní neúcta k právu a neochota popřípadě neschopnost nést osobní odpovědnost.

+1/0
17.7.2016 17:49

M90i17c70h42a71e26l 49M85e61n76s38i68k 8981386300742

Vždyť pan Svoboda píše výslovně "nemyslím".

A taky že ne.

0/0
17.7.2016 17:54

D16a50n16i15e84l 16Ř94e56h95á56č75e83k 5337333601737

A Vás někdy napadlo, že když je tam chechtající se smajlík, že je to myšleno ironicky? 8-o

0/0
17.7.2016 17:50

M13i63c25h23a89e68l 85M75e93n33s25i98k 8311516860432

Opravdu, "profíku"?

Neznám statistiku, kolik řidičů, kteří způsobili nehodu a ujeli od ní, se nepodaří chytit. Ale soudím, že je to velmi malé procento. Takže ti stejně jdou k postihu a za blbost zaplatí.

Ve chvíli, kdy za ni budou platit dostatečně citelně - ne blbými 5 či 25000 Kč, ale definitivní ztrátou řidičského oprávnění - možná si to přeci jen trošku rozmyslí:-/

0/0
17.7.2016 17:38

M39a25r73t24i93n 78S32v83o22b23o46d25a 4498653628374

Je vidět, že neznáš statistiku ujetí, protože je jich většina. Počítat do toho musíš totiž i tukance před obchoďákem, kdy přijdeš k autu, je odřené a nikdo nikde. A toto žádné sankce nezmění. Naopak. Ale hrách na zeď házet nehodlám.

0/0
17.7.2016 20:19

J26i64n65d44ř23i17c84h 47Š63k39o21p61e89k 4955341530695

ujetí od nehody se zraněním by měl být automaticky trestáno jako úmyslné ublížení na zdraví

+1/0
17.7.2016 16:25

J42a54n 17P59o45k78o34r40n41ý 1113759320703

I když k žádnému zranění nedošlo? Komiku.

0/−2
17.7.2016 16:29

M36i37c69h87a82e65l 85M51e30n32s40i36k 8591636660702

"ujetí od nehody se zraněním", "i když k žádnému zranění nedošlo?"

Pán asi neměl jedničku ze čtení, viďte? ;-D

(Na myšlení se raději ani neptám.)

+2/0
17.7.2016 17:42

J92a26n 87P91o54k17o21r54n76ý 1793849400143

Omluva. Teď jsem si to přečetl pořádně. Máte pravdu. Moje reakce je špatně z nepozornosti. :-/

0/0
17.7.2016 18:09
Foto

I80m15r18i25c92h 13S82u90c12h22a68r66s28k21ý 8316763335841

Kdyby místo zvýšení pokuty, automaticky odebrali řidičský průkaz na 3 měsíce a bude po starostech. ;-)

+1/−2
17.7.2016 15:14

M24i66r68e47k 84G86a39j25e28r 5261256219120

Potreba jsou obe sankce a za rizeni bez platneho ridicaku podminka a podruhe pak vezeni.

+1/0
17.7.2016 16:44

M79a54r47t48i26n 31S20v66o60b83o79d90a 4138293348364

Jistě, kdyby za dopravní přestupky byl trest smrti, myslíte, že by je nikdo nedělal? Kdy už tento národ, včetně establishmentu pochopí, že zvyšováním sankcí se nic nezmění?

0/0
17.7.2016 17:37

T94o88m76á53š 94V69a73l44d43e30r 7313840769

Nahoře zjevně neví, že čím vyšší tresty, tím více lidí bude ujíždět. Ti co mají prachy na právníky to budou dělat pořád. Spíše by se mělo trestat více, že neposkytl první pomoc atd. Ostatní může být řešeno přes soud, jelikož dopravní odbory jsou podmazané. Jak jinak bohatí vycházejí tak často bez trestu? Proč něco navyšovat, když už nyní jsou páky, které se nevyužívají?

+2/0
17.7.2016 14:56

V83l65a75d90i20m87í22r 80Š72k14o55l22n28í63k 8815870568

Navrhuji pro ty co odjedou od nehody automaticky bez ohledu na to co způsobily zabavit řidičák min. na 1 rok. Následně to prodloužit podle toho jakou škodu způsobily.

Žádné peněžité tresty, odjedeš, najdou tě, automaticky odevdáš řidičák, neřekneš jako majitel řidiče, zaplatíš automaticky min.25tisíc(v případě hmotné škody), zabavení auta a rok bez řidičáku (v případě zranění).

Samozřejmě že s ohledem na zloděje co majiteli to auto ukradne.

Takové výmluvy na šok nebo něco podobného neberu, ujel si od nehody tak přijmi trest, max. běž k soudu a ten ať rozhodne o snížení.

+3/−4
17.7.2016 14:42

R81o67m14a88n32a 36K47o67n17e20c79n12a 6154945103351

V pripade zraneni nejen odebrany ridicak, ale az 5 let vezeni.. trestni zakonik

40/2009 Sb. § 151 Neposkytnutí pomoci

Jinak pokud se neposkytne pomoc jsou to az 2 roky § 150

0/−1
17.7.2016 14:55

J88i76r27k14a 10N91o41v22á54k 6322845315409

Ťoku, jdi v háj, tvoje ministerstvo je jedno z nejhorších, nedělá prakticky nic, ale na co je nejlepší je vymýšlení, kde zvýšit pokuty.

Osobně jsem z toho maximálně zklamaný, od "profi" politiků typu chovance nečekám nic, ale od někoho, kdo přišel z byznysu jsem měl podstatně vyšší očekávání, domníval jsem se, že bude mít drive a zatím je to třťina ve větru se se klátící.

Ostuda.

+8/−2
17.7.2016 14:29

J75a16n 91P55o85k48o63r79n86ý 1603389370323

Čím vyšší pokuta, tím větší pokušení ujet.:-/

+7/−2
17.7.2016 14:27

J13a77n41a 77L67i18e55b86o38v86á 7642836561885

Takže co? Ujížděče (tedy řidiče s mizerným charakterem) netrestat, případně jim jen laškovně prstíkem udělat "ty-ty-ty, ještě jednou a bude to podruhé, potřetí, počtvrté..."?

0/−1
17.7.2016 16:12

J35a90n 43P10o51k25o36r40n13ý 1873559280563

Na místě zastřelit. Byla byste spokojená?

+1/−1
17.7.2016 16:24

J46a54n11a 25L87i75e76b88o63v80á 7752636751755

Co takhle v případě dopadení (u menších nehod bez zranění) dotyčného potrestat veřejnými pracemi? Dát srábkům do rukou místo volantu košťata a poslat je v oranžových vestách zušlechťovat náměstí, dokud tímto způsobem neuhradí způsobené škody.

+1/0
17.7.2016 16:31

J53a46n 29P36o71k39o59r37n87ý 1523599860213

No, to už je lepší. I když je jasné, že bude snaha se z toho vykroutit. Ale věřte, pohrozit likvidační pokutou je pobídka k ujetí a výmluvě, že jsem to neřídil. Policie pak musí dokázat opak, což není tak jednoduché, pokud nejsou věrohodní svědci. a dobrý advokát věrohodnost svědka dokáže zpochybnit.

0/0
17.7.2016 16:36

J95i71n73d52ř31i48c61h 18Š41k37o70p75e17k 4785101710205

takže dáme všechny pokuty v řádech korun a desetikorun a nikdo ujíždět nebude

+1/0
17.7.2016 16:26

J67a45n 74P49o82k92o83r60n83ý 1873959180653

Tak něco navrhněte. Jen se proboha neztrapňujte ublížením na zdraví.

+1/−1
17.7.2016 16:30

D57a64n11i64e80l 26Ř88e38h54á24č24e66k 5217193571607

To jaksi nechápu:

"Čím vyšší pokuta, tím větší pokušení ujet."

Přece vyšší pokutu dostane za to, že ujel. Když neujede, nedostane vyšší. Tak proč mají mít pokušení ujíždět? Aby tu vyšší pokutu dostali?

+1/0
17.7.2016 17:38

M64i59c59h65a77e84l 24M21e71n22s77i89k 8901476590642

To je takový masochismus, víme?;-)

Nebo duševní nemoc...

Duševně nemocní ovšem asi za volantem nemají co dělat:-(

0/−1
17.7.2016 17:57

J10a74k78u16b 74C52i97g82l81e81r 9235317605818

Může se stát, že řidič způsobí nehodu nevědomky a ujede jen proto, že neví o té nehodě? Ale to je asi jen nepatrný procento....

+1/−2
17.7.2016 14:19

V71o83k35o10u29n 38V46l52a87d71i50m88i91r 8672478979468

Asi ne. Ale muzete nekam nacouvat a nevsinmout si skody. Ale to bych nenazyval nehodou.

+2/0
17.7.2016 14:25

J16i63ř58í 66K45o40d50ý84d21e60k 7750820946713

U nakladnich aut jeto celkem bezne.

0/0
17.7.2016 16:00

J91i60ř89í 50K93o64d89ý28d31e28k 7560860166653

"je to"

0/0
17.7.2016 16:01

R84o60b40e44r83t 44F16a66j12m25o35n 4538833253

Tezko soudit co proziva pachatel.

0/0
17.7.2016 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.