Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: S kým dnes bojuje NATO

NATO potřebuje jasně definovaného nepřítele. A tím je dnes mezinárodní terorismus v podání islamistů, který je třeba zničit. Rusko pro něj představuje jen protivníka, jehož je třeba přesvědčit o výhodnosti našeho typu demokracie, píše v komentáři pro MF DNES ředitel zahraničního odboru Hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a86r86c17e86l 67S26t17a64r49ý 9738764863549

docela dobrá úvaha, jen to tvrzení, že režim s dlouholetým vládcem je "stabilnější" je hodně teoretické. oni ti diktátoři jsou většinou dost omezení a jejich "dlouhodobé" strategie nebývají moc chytré - to je na příkladu ruska vidět krásně: 20 let těžit jen z drahé ropy a zemního plynu, vykašlat se na investice do státní správy, infrastruktury, vzdělávání, a cpát prachy jen do armády, aby pak po globálním zlevnění surovin přišla zdlouhavá recese, to je prostě .... hloupé

0/0
29.7.2016 10:42

K86a51t38e36ř34i16n20a 30V44ý48b94o53r96n92á 6560469569

Názor na dnešní dobu až nebývale pragmatický. Jen tam chybí zdůvodnění, proč se máme opětovně přimknout k Němcům, kteří opakovaně prohlásili, že jsme to my, kdo žije v jejich prostoru a neustále se nás snaží alespoň poněmčit. Když už nevyšlo to odsunutí do Patagonie.... :-)

+1/−1
28.7.2016 23:33

P79e11t91r 51N87o42v17o13t47n58y 4619705142314

Kmoníček úsměvně "dokládá", že RF je stabilní. Ale to bych chtěl vědět v čem ;-D

V SSSR také měli "stabilní presidenty a rozpadl se jak domeček z karet. Klíčová je ekonomika a v tom je RF hodně, ale hodně pozadu. Strukturální dluh v RF dosahuje astronomické částky, zaostávání a izolace má také svoje. ̈

A teď to hledání nepřítele - jestliže neozbrojená armáda vpadne do sousedního státu a anektuje referendem, ( na které nemá právo ) cizí území, tak pak není třeba hledat nepřítele. Stát, který okupuje cizí území a na další území ( východní Ukrajina) se dere vojensky, který vyhrožuje jadernými zbraněmi a "hrdě" se hlásí k SSSR, (který kolaboroval a vojensky spolupracoval s Hitlerem), pak takový stát prostě nepřítel JE. Nebo vše, co jsem popsal, je lež a Putin dělá jen "reálnou politiku", jak někteří z rudé úderky ospravedlňují ruský imperialismus ?;-D

+2/−3
20.7.2016 0:49

J14a17r60a 26R95a45n23k 1561886649191

Nepracuje pan Kmonicek pro Hrad? Zni tak:-/

0/−1
21.7.2016 7:44

R52o48s21t43i70s33l60a28v 92M93a74r94t12i98n19á31k 3322868575577

Pan Kmoníček exoterický.

0/0
18.7.2016 22:33

M58i39r26e90k 45K45o75v60a10c43i33k 5211361421457

Pan Kmoníček jako vždy naprosto jasný střízlivý a všeho fanatismu prostý názor. Toho pána mám rád, byť někdy nesouhlasím, jeho komentář je vždy hodný respektu a stojí za zamyšlení. Jen škoda, že šéf zahraničního odboru kanceláře prezidenta republiky má na Miloše Zemana nejspíš jen pramalý vliv...

0/−1
18.7.2016 21:09

E93v94a 69D75u34d11k52o21v37á 7389217571279

A proč myslíte, že si Miloš Zeman vybral do hradní kanceláře právě a zrovna Hynka Kmoníčka?!

0/0
19.7.2016 12:14

K85a24r89e69l 41J16e60ř22á31b30e96k 4350563106277

Komentář pod který se můžu podepsat. No jo my v podhradí toho o Hradu a např. o panu Kmoníčkovi a dalších se zdravým úsudkem ještě pořád moc nevíme.Škoda. R^

+4/−1
18.7.2016 18:47

M59a69r63e67k 69N62o25v35o62t20n32ý 5561151276878

Opravdu pěkné, v mnohém souhlasím. Jako analytik Votápek to sice není, ale dalo se :-) R^

+1/0
18.7.2016 17:42

L62u34k87á57š 73P85a52v63l79á30s81e33k 8711749729501

Pane Kmoníčku, smekám za krásný a výstižný komentář!

+1/0
18.7.2016 16:46

B76o11h34u60m66i73l 53P87e64t70r87a36s 1583184591542

Proc muze byt v USA senator senatorem az do smrti kdyz je to pro demokracii tak spatne?8-o Mimochodem i presidenti v USA take mohli. F.D.Roosevelt byl zvolen 4x, zemrel v urade a nepodarit se Republikanum, kterym se to nelibilo, zmenit ustavu, platilo by porad to same.

+1/−1
18.7.2016 16:34

L93u42d66v72i46k 98S35p41i16n16k82a 1462867390525

v čr senátor nemůže? v československu, čsr a čssr byl prezident také neomezený délkou? kvůli paličatému svobodovi museli rychle měnit zákon aby se ho zbavili.

+1/0
18.7.2016 18:11

B59o88h68u55m54i79l 65P31e87t79r98a91s 1123964251142

CR ale neni vzorem demokracie pro cely svet jakym jsou USA.

0/0
18.7.2016 21:21

R70a70i36n38e39r 18E10l13l77e74d92e54r 2603893169106

To myslite jiste ironicky ?!

0/−1
18.7.2016 22:59

P35e28t37r 47N89o62v14o73t37n21y 4779915472164

mícháš hruštičky s jablíčky a manipuluješ s daty. To často komunisté dělají, že si upravují historii jak chtějí a lžou, jak Rudá Pravda tiskne. . 4x.zvolení Roosevelta a 3. měsíce v době konce války snad ani nelze počítat a byla to jediná výjimka v době války, takže žádní presidenti, ale jen jeden všichni ostatní jen max. 2x.

+1/0
20.7.2016 1:01

V33í43t 89P12á22t75e59k 1102232518883

"Že koupit se dá ledacos, ale ne výsledek demokratické volby."

Mírně řečeno, dosti odvážná hypotéza, kterou bych zrovna od pana Kmoníčka ani nečekal.

Dovolím si vedle ní postavit svoji (nevím jako odvážnou :-)): "Lístek vhozený do urny je v zásadě stejný předmět marketingu, jako zakoupení pracího prášku. I kupující ́toho co silanizuje ́ bývá přesvědčen, že se rozhodl svobodně a racionálně. A kvalitní, tj. efektivní marketing není k mání jinak, než za peníze."

+1/0
18.7.2016 15:31
Foto

J64a77n 79C86i21b69u96l72k98a 9662838690779

Já to pochopil tak, že "věříme tomu, že" výsledek dem. volby nelze koupit.

A ano, spin doctoring k nám promlouvá každým (placeným!) výzkumem veřejného mínění, informacemi z (privátních!) médií.

Nečekal jsem od pana Kmoníčka tu chválu NATO, kterou vnímám spíš jako kapitulaci před nezbytností. Kéž by NATO nebylo třeba...

+1/−2
18.7.2016 16:38

J23a18n 65B62a10b27i40č17k65a 9703519593647

40 let jsme se bez NATO obešli.:-)

+3/−3
18.7.2016 18:55
Foto

V57l77a39d49i35m14í85r 58Ř34e84h34á86k 5268508790281

Bohužel pro Vás varšavský pakt padnul, kdežto NATO přežilo.

+2/0
20.7.2016 23:13

R47o49m48a73n 21U88r13b20a96n 6987949217804

Pravda protoze se zilo pod diktaturou Sovetskeho Svazu.A sakra tobyla diktatura;-(;-(;-(

+1/0
21.7.2016 5:01

E97l16i37š36k56a 22V29e42s58e41l78á 4823298874324

Co to tu plácáte za blbosti? Můžete mi jasně odpovědět jak poznáme, že je mezinárodní terorizmus poražen? Celý tenhle uměle vytvořený fenomén terorizmu je pouze o nikdy nekončícím konfliktu. Zbrojní firmy, banky, korporace a elity se napakují a doplatí na to opět jenom obyčejní lidé.

+5/−1
18.7.2016 15:30
Foto

J41a74n 83C75i59b88u28l31k12a 9852528680739

Kapitalizace zisků, socializace ztrát.

+1/0
18.7.2016 16:39

P29e52t35r 19Z74d76e36n77ě95k 2594689384

Mezinárodní terorizmus? Never ending story!!!!!!

0/0
18.7.2016 17:37

J60a84n 88B18a69b89i91č10k79a 9773319253287

Když říkáte ,ře zbrojní firmy, banky, korporace a elity si terorizmus vymysleli, aby se mohli napakovat, tak by prostí lidé měli ve volbách podporovat politiky, kteří říkají, že nebezpečí nehrozí.

0/−1
18.7.2016 19:01

R60a91i79n84e35r 50E14l53l54e23d15e15r 2693183529616

Demokracie ? To je fraska, USA chtely dale pomery jako za B.Jelcina v 90-tych letech, kdy bylo mozne zemi rozebrat a dostat se k nerostanemu bohatstvi. Ze to je cil US-politiky psal u vicekrat p.Brzezinsky (napr. Velka sachovnice, Jedina velmoc atd.,) a pi. Hillary o tom take casto rokovala.

+6/−4
18.7.2016 14:56

J54a45n 25B24a47b98i13č38k22a 9423949593677

Prostě podle vás jsou v USA blbci, kteří by chtěli ta ohromné námahy a nákladů dostat nerostné bohatstvi, které Putin rád prodá a doručí.

+3/0
19.7.2016 3:36

J30o19s89e23f 84K55r92o70u18p64a 1839162716828

O výhodnosti "demokracie" je nutné přesvědčovat vojenskou silou? Divný režim,;-(

+5/−1
18.7.2016 13:29

J12a10n 81B49a48b35i41č16k10a 9803609883517

Demokracie, která se neni schopna ubránit, přestane existovat.

0/0
18.7.2016 19:02

V91l55a53d84i60m71í84r 95S79t93u66d15e60n74ý 5168598635920

To teda koukám...

Panu Kmoníčkovi už se na Hradě nelíbí?

+2/−1
18.7.2016 13:22

O40n54d20ř42e23j 20Š29r67u19b24a19ř 1195611945146

procpak? Pokud vim, tak pristup do NATO nepodepsal nikdo jiny nez nas soucasny prezident, ktery byl tehdy premierem

+4/0
18.7.2016 13:36
Foto

L31u77d62ě21k 97F54u10x97a 9166290874817

:-) Však pravomoci prezidenta také omezili pánové Klaus a Zeman :-) A snahy na revizi tu byly;-) ...naštěstí neprošly. Dobře mu tak, troubovi, sám si to omezil, tak ať nepláče.

+1/−1
18.7.2016 13:44

O42n74d66ř10e50j 26Š67r57u95b60a59ř 1415421655916

on place?

+1/0
18.7.2016 13:47
Foto

L61u69d85ě69k 41F70u10x39a 9966520474647

Každou chvíli!:-(

+1/0
18.7.2016 13:52

J47i39ř55í 14S22v34a38š85e92k 9514248673919

Spíš trucuje jak malé děcko, když neplní své povinnosti (třeba jmenovat profesory).

+3/−2
18.7.2016 13:53

O93n46d18ř69e27j 30Š77r42u62b47a38ř 1295591555206

takze neplace proto, ze by mel pravomoci malo, ale proto, ze jich ma moc :-)

0/0
18.7.2016 13:54

J41i44ř69í 56S12v61a29š28e49k 9564478173149

Nj, jenže to je napsáno v ústavě, co má prezident dělat. Nemůže si to vybrat.

+2/0
18.7.2016 13:58

I78v98a19n 55P28š77e46n33č91í69k 6787310699316

Nato bojuje jen samo se sebou, EU není schopno skrze NATO ani ochránit své hranice. Vlastně schopno je, ale podlí politici to nechtějí...Oni tady ty "migranty" chtějí, aby rozložili naši kulturu za 1--2 generace a pak budeme ovladatelní jako beránci, nebo si to aspoň myslí...

Invaze cizích vojsk probíhá poklidně. Někteří přicházejí i se svými rodinami, někteří bez...Jediné co je spojuje je , že přicházejí neozbrojeni a bez maskované uniformy. Všichni ale mají jednoho vůdce - Alláha, který je řídí pomocí svých duchovních.

Zákony EU jsou pro ně naprosto druhořadé...

+13/−8
18.7.2016 13:01

P84e91t27r 83Š62i78k27ý53ř 2577815667645

NATO nema v popisu prace ochranu hranic EU.

+7/−4
18.7.2016 13:12
Foto

V39l73a28s67t22a 79C23o73u62f63a37l 7817109809195

A co tedy dělají v Pobaltí, když nechrání hranice? Jeli tam hrát karty?

+8/−2
18.7.2016 13:22
Foto

L85u48d74ě89k 35F42u40x44a 9356310724837

Asi nevidíte rozdíl mezi obranou a ochranou hranic. Kdyžtak se zeptejte nějakého vojáka;-) Protože Petr Š. má pravdu, NATO nejsou pohraničníci.

+6/−1
18.7.2016 13:46
Foto

V38l85a35s50t37a 87C63o48u72f14a34l 7577979179945

A jak se tedy brání stát, když ne obranou, která začíná na hranicích? Myslím, že v armádě jsem byl déle, nežli kolega.

+3/−4
18.7.2016 13:49
Foto

L67u31d63ě45k 82F80u68x40a 9146820914417

No, to je právě ten rozdíl mezi obranou a ochranou, ne? Bránit hranice znamená zabránit vstupu armády nepřítele skrze hranici. Chránit hranice znamená zabránit tajnému pronikání skrze hranici komukoliv, např. pašerákům, zločincům, ilegálním přistěhovalcům apod. Proč předstíráte, že ten rozdíl nechápete?

+4/−1
18.7.2016 13:52

O32n98d38ř91e45j 48Š94r84u86b37a22ř 1105921465426

no to je prave to, ze pokud amrada prijde rozptylene, tak obrana selhala uz tim, ze nezajistila ochranu

+1/0
18.7.2016 13:53
Foto

V45l80a24s26t90a 27C46o71u23f71a85l 7887129689545

A vojáci v Pobaltí dělají co? Chrání hranice nebo je brání? Co dělají naši stihači na Islandu? Chrání jeho vzdušný prostor nebo ho brání?

+3/−3
18.7.2016 13:57

O30n66d45ř56e41j 48Š43r22u87b18a12ř 1315181405186

jasne, ale jakmile nekdo hranice prekroci, tak uz nejde o ochranu hranic, ale o obranu.

Nebo nechame prejit i ruske dobrovolniky do Litvy?

+3/−2
18.7.2016 13:50

O62n51d46ř48e33j 59Š88r65u10b23a84ř 1365251305596

pokud ano, pak to NATO muze zabalit. Pokud ne, tak NATO postupuje nedusledne, kdyz jednem dovoli neco, co druhym ne

0/0
18.7.2016 13:51

J59o91s26e42f 17K54r64o46u15p92a 1129682366188

Nebo útočit v Sýrii nebo v Afganistánu na obyvatelstvo;-(

+3/−1
18.7.2016 13:30

J87a94n 38B41a14b18i44č52k63a 9443949403117

Ubližovat muslimům a náboženství míru. To jednoho rozpláče

+1/0
19.7.2016 3:42

J44o43s55e21f 27B90é37r 1581207159758

NATO v první řadě bojuje s teroristy. Dobrá, a když je nemá, musí si je vychovat, vyzbrojit a zaplatit.

+5/−6
18.7.2016 12:50

J33a63n 97B15a40b55i30č89k62a 9573219273567

Takže žádní teroristé neexistují, jen ti zaměstnaní NATO.

0/0
19.7.2016 3:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.