Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skútr jel příliš blízko parníku, odhalila rekonstrukce tragédie na Orlíku

Při srážce skútru s pramicí na Orlíku zemřela minulý týden osmnáctiletá dívka. MF DNES zrekonstruovala nehodu podle výpovědí svědků, účastníků i expertů. Ukazují na to, že řidič skútru porušil hned několik pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98n15n14a 90M64a82c10h10a66č17o90v43á 2356468974558

Takže není jen jeden viník. Chtělo by to zakázat i pranice a to jak s motorem i bez něj. A plavání jen 20 m od břehu.

+1/−6
17.7.2016 15:39

L60u89d25ě61k 94P36r77o43v69a15z70n11í23k 8713611662335

To je moc přísný! ;-)

0/0
17.7.2016 15:44

O94n80d88ř80e34j 23Z98e78m60a21n 5320364688889

Je jen jeden viník...

+3/−1
17.7.2016 18:30

M30i61l65a52n 50N81o81v63o71t36n69ý 3300591221971

PRANICE bych taky zakázal, hlavně na hasičských zábavách ...

0/0
18.7.2016 12:23

M85i94c54h34a19l 40P65l19e73š36t76i26l 2815441255

Tak to je slovo do pramice.

0/0
22.7.2016 17:51

L55u17d10ě26k 49P48r56o28v21a84z50n41í18k 8613201132635

Ta malůvka je pěkná, ale nevěřím nakreslenému průběhu nehody.

Mám vlastní teorii a nechci v žádném případě omlouvat mladé pako rídící skútr:

Co když se na vlně za parníkem se chtěli zhoupnout i na té motorové loďce? Potom by bylo pochopitelnější, že skútr najel na loďku. Za větší lodí je přece vlna ve tvaru V a nezdá se mi, že by těžký třísedadlový skútr přeskočil dvě vlny najednou 8-o.

0/−3
17.7.2016 14:59

T86o79m73á26š 77V12a58l57d64e52r 7913260739

Na pramici se zhoupnout na vlně za lodí? Asi vás přiřadím k mladíkovi na skůtru. Pokud neplujete na vodě, tak vynechejte "obdivuhodné teorie". Základ je porušení předpisu míjení zleva, zatočení a způsob skákání přes vlny. Ostatní je už jen otázkou, jak kdo chce umazat podíl viny hazardéra a blbce. Že předpis porušila i pramice je pouze ve vztahu pramice - parník ovšem s osudnými důsledky .

+4/−1
17.7.2016 15:34

L65u10d28ě56k 79P62r30o42v71a59z39n75í42k 8483681972565

Zřejmě někdo neporozuměl napsanému textu, ale nevadí. Přiřaďte si mě k mladíkovi na skútr;-D

Měla pramice motor? Někde jsem četl, že měla. Proč by se teda nemohla stočit za parníkem a zhounout se na vlně?

0/0
17.7.2016 15:42

M56i62l33a23n 38K11u69b98í77č15e50k 8672830944648

Klidně mohla, ať si tam klidně pramice jezdila kolečka nebo 10 cm od parníku, tak skůtr se k ní nemá přibližovat natožpak do ní vrážet (§ 57 odst. 1)!

+1/−1
17.7.2016 15:52

L12u47d29ě50k 22P61r81o57v81a30z24n30í43k 8503441622895

O jasné vině mlaďase na skútru nepolemizuji, snažím se jen pochopit, jak se to mohlo stát.

Skákání na vlnách za lodí je oblíbená taškařice. Na moři to má samozřejmě trošku jiný rozměr. Navíc blízko za lodí by to ani dobře nelítalo. Chce to najet tak akorát a přiblížit k lodi zezadu v tom "véčku", potom ve vyšší rychlosti za to vzít stranou a hopla... ;-)

Na Vltavě plné rybářů, plavců, šlapadel, veslařů a kajakářů je to totální kravina!

Byť jsem "skútrák", podporuji zákaz jízdy vodních skútrů na přehradách.

+2/0
17.7.2016 16:14

L59u18d95v38í91k 59G36a97j58d57o12š57í78k 2735863644742

To že jste "skůtrák" taknějak vysvětluje váší snahu bagatelizovat zcela jasnou vinu vašeho imbecilního kolegy tím, že se pokoušíte dát i díl viny lidem kolem.

+1/−1
18.7.2016 11:53

L72u93d29ě27k 84P93r73o15v50a91z23n80í36k 8573421512605

Vina je jednoznačně na straně "skútráka"! Nikde jsem pokud vím nepsal nic jiného. Jen nevěřím tomu obrázku a jsem čím dál více přesvědčenej, že to bylo trošku jinak.

0/0
18.7.2016 21:17

T18o75m97á35š 19V86a91l51d63e13r 7783980139

Rozuměl jsem textu. Pramice měla slabý motůrek a jen blázen by chtěl riskovat "houpnutí" spíše pomalu přeplout brázdu, která vás stejně dožene a tak lodičku s plochým dnem natočíte proti vlnám. Zkuste na Vltavu sednout do pramičky a čekat až kolem Vás projede parník.

0/0
17.7.2016 16:22

L56u37d64ě68k 76P49r42o72v73a23z31n33í51k 8673221272325

Jezdil jsem v mládí na Vltavě rychlostní kanoistiku, není na řece nestabilnější plavidlo, než C1 ;-D...

0/0
17.7.2016 22:26

J98o68s15e28f 65H21o65n49e63š 7171372750313

A pravidlo pravé ruky platí?či neplatí?

0/0
17.7.2016 17:45

K89a94r15e46l 45L85a26n66g80r 2922197860438

Pramice a Zvíkov se míjeli dle předpisu tj levoboky k sobě otázka kolik je tam místa a jak je vyznačena plavební dráha. To pak neplatí ta udávaná vzdálenost v článku.

0/0
17.7.2016 19:43

J61o75s12e66f 29H79o34n41e14š 7201922840893

No ale skutr prudce zahnul doprava,tudíž měl po pravé ruce mel pramici která jela rovně

0/0
17.7.2016 21:58

K25a97r29e23l 42L15a96n52g32r 2362277140328

Skutr míjel Zvíkov na pravoboku což je porušení pravidel. Takže pokud by dodržel pravidla pro plavbu, pramici by viděl. ;-) Navíc silně pochybuji, že skutr dodržel na místě předepsanou rychlost, podle foto je to přímo naproti kempu.

+2/0
17.7.2016 22:11

M35i11l64a28n 75K95u40b31í59č89e47k 8952860564508

Netuším co myslíš, každopádně ta pramice si tam mohla jet jak chtěla. Skůtr má dávat bacha na pramici a nemá ji donutit ovlivnit ať už rychlostně nebo směrově. Ukaž mi v zákoně něco, co dokládá jakoukoliv vinu pramici a to byť částečnou. Vina je ze 100 % na straně skůtru.

+2/−1
17.7.2016 15:50

M88i85c83h22a61e54l 70M27e47n67s59i13k 8891906380492

Říkáte panu Provazníkovi "co myslíš"?

On nemyslí.

0/−1
17.7.2016 16:01

L83u62d96ě53k 33P76r85o43v95a53z67n65í18k 8803261542575

;-DR^

0/0
17.7.2016 16:15

M55i62c46h51a14e51l 76M64e82n26s59i25k 8911496400302

...o čemž svědčí i to, že mi ještě dá palec nahoru:-)

Otázka "co když se chtěla pramice zhoupnout?" je totiž, soudím, poněkud slabomyslná.

Pramice, pokud se potkávala s 27 m dlouhým parníkem blízko, se totiž vlně za ním jen stěží mohla vůbec vyhnout.

+1/0
17.7.2016 16:42

L50u62d42ě89k 13P27r22o10v50a25z18n85í15k 8183651502145

Palec nahoru máš, za nejvtipnější hlášku dne!

Proti vlně je vždy lepší najet přídí, proto si myslím, že i motorvá pramice mohla učinit tenhle vstřícný krok k sražce s blbcem na skútru;-).

0/0
17.7.2016 22:24

H55u44g37o 91K96o78n20e29č88n49ý 3598353275148

1. Podle § 57 odst. 1 "malá plavidla s vlastním pohonem plující mimo výtlačný režim ponechají vždy všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby mohla pokračovat v plavbě a nemusela přitom měnit směr nebo rychlost plavby."

Řidič skůtru zjevně nedodržel.

2. Podle § 59 odst. 5 "Malá plavidla vždy udržují při křížení směru, jímž plují plavidla, která nejsou malými, od těchto plavidel bezpečnou vzdálenost odpovídající nejméně dvojnásobku jejich délky ..."

Přitom "Křížení směru plavby plavidel" je podle § 57 odst. 2 "plavidel v jiných směrech plavby než při potkávání nebo předjíždění."

Zatímce pramice potkávala (a nemusela tedy bočně být oněch 54m), skútr křížil směr a byl příliš blízko.

Řidič skůtru zjevně nedodržel.

Vše za předpokladu, že je to tak, jak na náčrtcích.

http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-67

+8/0
17.7.2016 12:37

M13i37l44a67n 28K82u64b54í38č49e45k 8112880434898

1. To jsem tu psal už já a myslím nejen já.

2. Podle mě ten skůtr myslím mohl být tak blízko té velké lodi. To křížení a dvojnásobek délky se myslí před lodí, za lodí je to už šumák, to už ke kolizi křížením dojít nemůže.

Co nedodržel skůtr je právě ten bod 1 a to nejen ve smyslu samotného § 57 odst. 1, ale i ve smyslu § 59 odst. 2 c):

"(2) Bez ohledu na odstavec 1 dodržují malá plavidla plující křížícími se směry tak, že by mohlo vzniknout nebezpečí kolize, následující pravidla:

c) plavidlo, které pluje z pravé strany, zachová svůj směr plavby."

tedy podle zákona měl předvídat, že mu tam něco může z prava zpoza parníku něco vyjet, kór když se lodě vyhýbají po levoboku.

+6/0
17.7.2016 12:57

M58i74l60a19n 20K46u15b12í37č52e82k 8322690234768

"Podle mě ten skůtr myslím mohl být tak blízko té velké lodi." Toto jsem myslel relativně k tomu zbytku tak, že kdyby si zajistil někoho třeba na lodi, kdo mu dá znamení, že z poza lodi nic nevypluje, tak si to tam mohl říznout tak jak si to tam říznul.

+1/0
17.7.2016 13:11

H62u73g32o 21K14o58n69e50č47n66ý 3498103165878

To je zajímavý výklad. Historicky to s plavebními pravidly skutečně bylo tak, že malá plavidla nesměla velkým lodím PŘED nimi křižovat dráhu ne blíže než, a teď zpaměti nevím, zda bylo 200 metrů, nebo 50 metrů. Nové znění vyhlášky je ale možná jiné. Je otázka zda "křížení směru" zůstává, když se lodi vyhnu za zádí, nebo ne.

To co píšete pak nicméně použitelné stále zůstává.

Btw. skútr asi porušil i:

§ 69

Obraty plavidel

(1) Plavidlo může provést obrat až poté, co se jeho vůdce ujistí, že pohyb ostatních plavidel umožňuje provést obrat bez nebezpečí a že ostatní plavidla tím nebudou přinucena změnit náhle směr nebo rychlost plavby.

Osobně bych si jen myslel, že pokud ta motorová pramice byla blíž než cca 5 metrů bočně od potkávaného parníku, tak to ani z jejího pohledu nebylo moc bezpečné, což se pak i ukázalo, byť jinak, než by se čekalo. Což netvrdím na základě § (obecné prevenční ustanovení ve vyhlášce nevidím, myslím, že by být mělo), ale na základě toho, co bych odhadl jako bezpečnou boční vzdálenost na základě své praxe s loďmi i parníky.

Také nevylučuji, že se i ta pramice stočila na konci sama též blíž, aby se také pohoupala na záďových vlnách.

Klíčové je podle mne (nevyjádřené) pravidlo, že kam nevidím, tam nejedu. A pokud mám plavidlo ve skluzu (rychlé), tak musím počítat se svou schopností na dohledovou vzdálenost zastavit nebo bezpečně vyhnout a nepřenášet možnost reakce na pomalu jedoucí i reagující plavidlo.

0/0
17.7.2016 23:06

M55i94l89a75n 38K39u74b98í26č16e66k 8972340164248

Koukni se na plavbu Zvíkova, koukni se na youtube na jízdu Yamaha VX 110 a pak si představ plutí motorové pramice.

1. jak může pramice donutit skutr k tomu aby NÁHLE změnil směr nebo rychlost jízdy?

2. pokud pramice skutečně začala provádět obrat, dejme tomu brzy, tak skutr jel rovně

3. pokud pramice skutečně začala provádět obrat, dejme tomu později, tak z hlediska bezpečnosti je jedno jestli by jela rovně nebo začala zatáčet, při rychlosti skůtru by na ni skůtr přistál tak jak tak.

Nic mezi není. Navíc toto je další argument na stranu skůtru.

0/0
19.7.2016 0:41

M45i60l93a40n 60K86u71b77í76č39e41k 8882340224518

Jo, jen si tipnu, pokud skutečně začala pramice dělat obrat a nedělala by jej, tak je po smrti ten kluk místo tý holky .-)

0/0
19.7.2016 0:43

D70u45š97a24n 80S56o91c55h40a 9836121623571

Vite co je na tom stejne na prd, ti osatni borci na skutrech se z toho stejne nepouci a budou jezdit dale jak hovada..je to stejne jako na cestach v CR!!

+8/−2
17.7.2016 12:33

G25e54o15r33g 62K35o11m16b55e69r54e10c 9834261226461

to je tim ze vetsina lidi je presvedcena ze jim se nemuze nic stat

+3/0
17.7.2016 12:38

S95t49a50n85i73s45l30a98v 20K35r67e52j14c62a56r 6577336233624

To co se běžně děje na silničních komunikacích se ukazuje i na vodních plochách. Je otázkou, jak dalece proškolují půjčovny loděk na Českých tocích nájemce. Pokud byl náctiletý majitelem plavidla, byl s předpisy pohybu na hladině obeznámen? Na silnicích také mnohý řidič zažívá adrenalin v závodě na přejezdech s železniční soupravou.

0/−1
17.7.2016 12:54

J32a34r18d35a 98H20o45f24m75a52n23n 4960395784

jenže od určitého výkonu motoru musíš mít ,,papíry,, poučení či školení není možné

0/0
17.7.2016 12:58

T19o43m43á61š 76V82a79l33d15e22r 7373670589

Souhlasím s první větou.R^ ostatní blábol. Viník měl všechny papíry a tudíž byl plně způsobilý zákonně se plavit. Ne mentálně.

0/0
17.7.2016 15:38

P11e91t22r 96F76o70l63t89ý22n 9874236517746

By mě zajímalo, kdo byl ten člověk na skútru, když vycházejí články, které překrucují pravidla, aby se vina mohla svést i na toho druhého.. asi synáček s někým vlivných rodičů.. ted bude postupná masírka, jak je ten klučina hodný a bezproblémový hoch..

+2/0
17.7.2016 12:30
Foto

F38i30l53i55p 95P37e37š72e93k 6286226955561

Vážení čtenáři, prosíme vás o podepsání petice na omezení rychlých člunů a vodních skútrů na Orlické přehradě. Děkujeme.

http://www.petice24.com/omezeni_provozu_motorovych_plavidel_na_orlicke_pehrad

+9/−3
17.7.2016 12:22

J40a81r98d28a 94H97o40f61m43a32n62n 4550465354

;-D;-D jsem zvědav kolik lidí tu hloupost podepíše

+3/−4
17.7.2016 12:43

M75a88r96t55i29n 19S11v53o58b78o59d26a 4988403848164

Pane Pešku, naše společnost je už tak přeomezena všelikými nesmyslnými zákazy a nařízeními, že takovou hloupost, která zas a opět něco a někoho omezuje, nikdy nepodepíšu. Já jen, abyste se mnou nepočítal.:-) Jak říkal J.Kubera- jsem pro zákaz zákazů a regulaci regulací. Takže jedinou petici, co podepíšu, je petice pro zákaz zákazů.

+2/−2
17.7.2016 15:40

P72e10t10r 30B39á80č90a 8925916255205

A proc bysme meli chtit neco omezovat?

+1/−2
17.7.2016 13:21

G23u93s97t89a98v 58S12o60j83k95a 1728913855544

Podle pravidel meli byt oba 54 metru od parniku. Nebyli ANI JEDEN. Takze to tak jednoznacny hon na carodejnice taky neni.

0/−16
17.7.2016 12:09

J85a33r29d67a 78H97o10f75m36a58n62n 4550265954

ne .....neměli, kde jsi na to přišel ?

+3/0
17.7.2016 12:10

G93u97s13t63a14v 98S87o58j60k88a 1598663965784

Clanek.

+1/−4
17.7.2016 12:11

J11a20r10d18a 23H74o53f57m70a35n22n 4260195464

článek neurčuje pravidla provozu na vodních tocích ......

+7/0
17.7.2016 12:12

O67l48d37ř52i42c15h 66Ř85e92z18n87í86k 7655362724408

Karle, Hynku, Sojko, článek psal mamlas neznající pravidla lodního provozu, neb zaměnil míjení a křížení ;-D ;-D ;-D Na Vltavě jsou někdy lodě i o délce 60 m, takže by případné míjení muselo probíhat, tak, že by ostatní lodě museli být vytaženy přinejmenším na břeh nebo až do přilehlých ulic ;-D

+14/0
17.7.2016 12:18

O18l21d11ř31i74c26h 57Ř54e42z50n51í46k 7365772504868

parník Elbe Princesse má dokonce 95 m, takže by to museli vytáhnout až někam za Smíchov ;-D

+1/0
17.7.2016 12:21

O89l51d90ř21i60c16h 34Ř90e21z25n27í91k 7295352194268

Vyšehrad má 65 m...

+1/0
17.7.2016 12:22

G84u40s27t10a25v 86S71o50j90k81a 1208903625304

Takze vina obou, ta pramice byt 54 metru od lodi tak se nic nestalo.

0/−16
17.7.2016 12:06

J58a24r67d10a 96H24o45f60m78a11n86n 4190195594

NE - pramička nic neporušila, autor si plete míjení a křižování :-/

+13/0
17.7.2016 12:08

A98r65n34o16š41t 35M60á95č60e 9502712125796

Ty tvoje názory tady vypadají, že jsi úplně mimo...meleš pořád jedno dokola jak kafemlejnek.

+2/0
17.7.2016 12:40

M50i29c77h95a43e37l 90M66e12n34s29i38k 8941806330602

Když nic jinýho nemá... :-/

0/0
17.7.2016 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.