Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

To nemá obdobu, zpřísněte provoz vodních skútrů, žádá spolek premiéra

Spolek pro ochranu přírody a krajiny v oblasti Slapského jezera žádá premiéra Bohuslava Sobotku o zpřísnění provozu vodních skútrů. V dopise poukazuje na nedělní nehodu na Orlické přehradě, kterou nepřežila osmnáctiletá dívka. Omezení provozu motorových plavidel požaduje také internetová petice. Premiér dle svého mluvčího situaci bude řešit s resortem dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a11t82e66ř95i84n91a 66Z69á79v52a14d16o39v93á 2656733570461

směšujete, co k sobě nepatří. Bez aut, letadel a železnic by se nemohlo přepravovat zboží ani lidé, to máte pravdu. Jsme s vámi za jedno. Ovšem rekreační vodní nádrže do dopravních cest nepočítejte. Až uvidíte někoho, jak na skútru cestuje do práce, tak mi dejte vědět.

Plavba na Slapech je jen pro zábavu, nevidím jakýkoli důvod, aby skútry opanovaly vodní plochu a ohrožovaly ostatní rekreanty. Ten mladík při své zábavě zabil někoho jiného a nejspíš žádný platný zákon neporušil. Naše protesty směřují proti vyhlášce která umožňuje zábavu ohrožující životy jiných. Znovu si přečtěte náš text a zkuste se nad tím zamyslet.

+3/0
15.7.2016 12:46

P62e13t30r 49K55e98ř 8683704502378

Jestli se nepletu, tak na Orlíku i Slapech je vyznačena plavební dráha. To bohužel i pro neznalé zákona znamená jistá omezení. Pokud se chodec vydá na dálnici, tak se také vystavuje nebezpečí nehody. V tomto případě se jedná jednoznačně o nehodu, kterou způsobil jedinec a zřejmě za spoluúčasti nebohé dívky. Tedy nikoli systém. To že na této tragédii parazitují zájmové skupiny pro zajištění svých potřeb a mnohdy komerčních, je sice odporné, ale nepostižitelné. Na veřejnou vodní plochu má nárok ostravský havíř úplně stejně, jako místní chalupář. Nevidím jedinný důvod pro restrikci.

0/−2
15.7.2016 9:28

L71a72d37i29s58l83a56v 38L14a19k35e74r 2923539405436

Doplňuji: pohyb malých plavidel a lodí na vodních plochách se řídí vyhláškou č. 67/2015 Sb. o pravidlech plavebního provozu.

Jestliže některý řidič auta či motocyklu na silnici poruší pravidla silničního provozu a dojde k tragické nehodě (což se stává denně), nikdo nevolá po zákazu automobilů či motocyklů. Proč se tedy volá po zákazu vodních skútrů dřive, než bylo vyšetřeno a určeno kdo tragédii zavinil?

+1/−3
15.7.2016 7:31

M20a10r13e33k 59H12r23u65b27y 6947742601378

Protoze pri soucasnem stavu veci (ktery panuje od lonska) je jasne, ze podobne nehody proste budou.

Zakon vytvoril nebezpecne prostredi.

Nebo myslite, ze nehodu zavinila bezohledna jizda pramice? ;-):-P

+3/0
15.7.2016 13:23

L66a37d23i51s38l97a16v 25L84a56k54e46r 2373699485206

Pan Marek Hrubý napsal: "Zakon vytvoril nebezpecne prostredi."

To je ovšem úplně stejné jako zákon o silničním provozu. Ten také vytvořil nebezpečné prostředí - všechny ty křižovatky, přechody pro chodce, silnice a dálnice, povolené maximální rychlosti. A přesto nikoho nenapadne podepisovat petici o zákazu osobních automobilů či motocyklů. Jde o to dodržovat pravidla.

Pan Marek Hrubý napsal: "Nebo myslite, ze nehodu zavinila bezohledna jizda pramice?"

Je to samozřejmě možné! Možná, že vůdce pramice nedal přednost zprava a vjel do dráhy vodnímu skútru. Možná, že tím, kdo porušil pravidla, byla ta mrtvá studentka. Ale možná to bylo nějak úplně jinak. Podstatou mého příspěvku bylo, že je zbytečné o tom mudrovat, když to ještě policie nevyšetřila a Vy sám vůbec netušíte kdo je za srážku plavidel odpovědný.

0/−4
16.7.2016 3:59

L86a20d75i19s21l87a68v 67L27a77k69e59r 2703119635196

Ve všech článcích i v diskusích o této tragické události mi chybí to hlavní: kdo je na vině, to jest kdo nedal přednost. Motorová plavidla vždy dávají přednost nemotorovým. Ale střetla se dvě motorová plavidla.

Takže kdo za srážku může? Kdo plul zprava a kdo zleva?

0/−2
15.7.2016 7:13

P94e10t46r 81K22e33ř 8633554332288

Tak jednoduché to zřejmě nebude. Zde to bez ohledu na pozice plavidel spadne zřejmě na skůtraře. Zavinění bude asi znít "Náhlá změna směru jízdy".

Ale jestli se nepletu, tak ta dívka byla na pramici, nebo ne??

+1/0
15.7.2016 9:39

M35i52r57o85s32l42a73v 55K40a83š97p51a26r 3772677551341

Je pravda že pravidla jsou dost vágní. V místech kam pustíme motorové čluny či skútry musí být jasně vyznačená plavební dráha, plavci proti nim opravdu nemají šanci.

+1/−1
14.7.2016 21:29

J60a38r56d54a 82H92o45f50m37a32n65n 4960635564

ne ty pravidla jsou přesně daná.........jen je dost lidí nezná a ještě méně chce respektovat

+4/−1
14.7.2016 21:31

P30e84t91r 62K25e19ř 8403554362848

Já také nesouhlasím. Dle mého jsou pravidla zcela zřejmá.

Jsou zabezpečené koupací plochy a plavební dráhy. Jeden do druhého nesmí. Jsou však i společné plochy a v těch platí opět jasná pravidla. Předpisy jednoznačně určují jak i jakou rychlostí se smíte kde pohybovat. Co je na tom vágního??

+1/−1
15.7.2016 9:47

J25a70k78u20b 53J82a67n23d65a 6978129268763

populizmus nejhrubsiho zrna-kvuli jedne nehode budeme totalne menit system?!

+5/−2
14.7.2016 21:09

T72o51m59á21š 44H93r19o18d57e75k 1378774667333

Co Čech to odborník na všechno... Jste směšní.. Zakažme tedy automobily, motocykly, skutry, mopedy, koloběžky, kola, skateboardy, segaweje, příspěvky na internetu, to vše v rukou blbců může zabíjet. Jak můžete vůbec komentovat něco na co nemáte vzdělání. Pouze plkáte a pochybuji že jste držitelé kapitánských průkazů. Tudíž mlčte..

+5/−3
14.7.2016 21:04

J25i51ř45í 92N15o11s71e39k 1223237352962

psát o lobby majitelů či prodejců těchto blbostí je trošku mimo....těch prodejů bude zanedbatelné množství

0/−2
14.7.2016 19:26

M53i64c52h41a64e53l 14C18h29a20r65v97á95t 9609278763662

Proč trestat většinu, když by stačilo přísněji trestat přestupníky.

0/−2
14.7.2016 19:05

J93a51n 42C86h58o52b70o30t 5142964258151

To není trest, ale ochrana ostatních před skupinou, která už prokázala, že je.nebezpečná.

+7/−4
14.7.2016 19:24

J43a39r46d85a 46H50o54f64m26a21n82n 4730575144

skupina prokázala ? proboha která ????

+3/−2
14.7.2016 19:28

P14e85t47r 96K53e82ř 8933714272718

Jeden blb je skupina??

0/−2
15.7.2016 9:16

V91l20a94d21a 80M20u59s56i88l 9130846808293

pODIVEJTE SE PANE cHARVATE...

tEN MUJZ MELK SKUTR 48 HODIN..

sNAD SE LIDE DOVEDOU BAVIT I JINAk..

cO TA MAMINKA

+1/−3
14.7.2016 19:42

M21i58c20h72a21e50l 82C67h68a38r53v47á84t 9829178523412

Já se nemusím na nic dívat, pane Musil.A už vůbec se nechci dívat na balast zákonů, kdy je vše jen kvůli hlouposti několika lidí těm ostatním zakazováno.

Asi Vás to muselo hodne rozhodit, když tu SMSkujete. ;-)

+3/−1
14.7.2016 19:50

J20a71r21d73a 93H36o55f42m82a15n60n 4360835544

žasnu jak každý kdo má skůtr je ihned zbohatlík či bohatý a také vrah, zjistěte si proboha za kolik jde skůtr pořídit a kdo s ním může jezdit a jak

+2/0
14.7.2016 18:52

P29e32t66r 36K47n43ě20b81o30r43t 8142338819500

Ten, kdo má skůtr, si na něj určitě nakradl.

+4/−2
14.7.2016 19:01

P73e95t37r 52K13e56ř 8913224682548

A ten kdo má sekačku také??8-o

0/−1
15.7.2016 9:17

J26o32s64e39f 37H44ř32e40b83í82č34e24k 7276563680192

Já vůbec nechápu, proč by na území tohoto státu, kde není ani jedna vhodná vodní plocha, měl být provoz vodních skútrů povolen. Když má někdo potřebu, může do sytosti a bez omezení brázdit světová moře a oceány.

+8/−3
14.7.2016 18:49

J30a37r51d76a 69H70o54f14m68a86n77n 4180325364

proč by měl být zakázán, kdo určil kde je e kde není vhodná plocha ?

+3/−1
14.7.2016 18:50

J61i17ř63í 22K19ü25h78r 2800546840216

Když má někdo potřebu PLAVAT, může do sytosti a bez omezení brázdit světová moře a oceány.

Však proč ne?

0/0
14.7.2016 23:48

P72e48t97r 25K58e78ř 8803824932368

Tak pro plavbu velkého motorového plavidla - prník je tam místa dost a pro skůtr co má něco přes dva metry je to málo??

0/0
15.7.2016 9:19

J64a70r90d83a 55W76o59l70f 8505667246174

Nic ve zlém ale ten skůtr stojí jako starý ojetý auto. Není to luxusní jachta s barem za 3 000 000Kč a více. Není to výsada boháčů, prostě kdo si takovej krám chce koupit, tak ho může mít:-)

+3/0
14.7.2016 18:33

M56i31l27o60š 15A46d52á40m48e82k 5654650956316

Můj příspěvek patřil pod Slavomír Beneš 62704

Omylem spadl sem. Bohužel ho už nemůžu smazat.

0/0
14.7.2016 18:23

L55u88k19á18š 96D34l38o10u96h45ý 8719371627476

Jasně! Pojďme rovnou zakázat rychlé motorky, rychlá auta, skoky na padáku z letadla a mostu, horolezectví, rallye a vůbec všechny sporty a zábavu, kde hrozí nebezpečí smrti, protože je jen otázka času, kdy tihle blázni zabijou nevinného člověka. Beztak si to prosadili lobbisti, co se neumějí bavit jinak.

+8/−15
14.7.2016 18:22

M28i20l13o28š 96A65d91á76m97e97k 5724430396636

To co píšete platí v zaběhnuté civilizaci. Problém nastane vždy, po překotné změně majitelů bohatství. Po revoluci se v naší zemi dostala v mnoha případech spodina. Z historie víme, že s těmito penězi se naučí zacházet 3-5 generace, nebo o bohatství přijde.

Moudří boháči vědí, že bohatství zavazuje a nedává beztrestnost. Viz Bill Gates, Warren Buffett a jim podobní.

Pokud je pro společnost nebezpečné, aby malá skupinka lidí bavila. Společnost má právo se bránit a tuto zábavu zakázat. V demokracii by měla být důležitá volba většiny, nikoli jakékoli menšiny.

+11/−2
14.7.2016 18:21

L87u80k14á35š 86D34l31o70u60h42ý 8689881787566

Podle mě většina lidí nechce, aby na silnicích jezdily rychlé motorky, zakážeme je tedy?

+3/−3
14.7.2016 18:28

P33e80t88r 76H83o15f21m38a78n46n 6679404395780

Rychle motorky jsou zakazane. Max. rychlost je 130km/h. Ze zakaz nikdo nevynucuje je jina vec.

+4/−2
14.7.2016 18:35

J89a21r44d62a 93H73o22f25m40a45n49n 4370265574

ne to není pravda- to je jen rychlost max. povolená motorky jezdí mnohem rychleji, totéž u skůtrů na vodě ....pakliže někdo nechce ctít pravidla je jedno jaká jsou

+3/0
14.7.2016 18:49

P58e70t58r 18K85e44ř 8523274182958

Ani motorky, ani auta. Rychlost a způsob zacházení je pouze omezena/nařízen pouze pro uživatele. Tak jako vodní skútr.

0/0
15.7.2016 9:59

P58e34t52r 58H12o67f67m55a94n51n 6799484965150

a kolik je tedy ta max. rychlost pro plavidla?

0/0
15.7.2016 11:18

S93l14a44v18o49m52í36r 56B87e62n78e17š 6872597540934

Ano, máte pravdu s tou úvahou o překotném zbohatnutí.

Mistrovsky to ukazuje třeba český film "Jako kníže Rohan" s Vladimírem Menšíkem, Janou Gýrovou a Ludmilou Roubíkovou v hlavních rolích.

Jestli neznáte a jestli se vám povede ho někde najít na internetu (třeba na www.youtube.com nebo na www.ulozto.cz), vřele doporučuji. Málo známý film, ale umělecký skvost.

+2/0
14.7.2016 18:36

P36e72t12r 47K14e69ř 8313624232728

To co píšete je korekt. Společnost má právo se bránit. Asi nikdo ze zde diskutujících nebude rozporovat potrestání viníka a zabránění mu v další nežádoucí činnosti. Tím ale rozhodně není zákon!!!

0/0
15.7.2016 9:53

K77a93r42e74l 77K19r72p52a23t81a 5104446768655

Plout, či plutí . . .

Je otázka, zda takový vodní skútr v plné rychlosti ještě vůbec PLUJE . . .

0/0
14.7.2016 18:18

P68e12t46r 88K78e93ř 8783174112108

Ano pluje. Odborný název je "skluz". Zbůsob plavby je jednoznačně definován zákonem 114/1995 v úplném znění.

0/0
15.7.2016 10:03

J24a17k46u59b 11F34e81i80f93a75r 7739429236229

Jo, jen žádejte Bohuše.

Ten při své inteligenci zakáže vodní plochy a máte po žížalkách všichni;-D

+6/−2
14.7.2016 18:17

A84l68e43š 44J46a72n92á90č95e46k 3773114336423

Kdo do tý zelený vody v přehradách leze? Mě by plavání v tom brčálu nelákalo. Na jednu stranu jízdou vodu prokarbují provzdušní apod. Je nějak určeno jak daleko od břehu mohou jezdit s těmi motorovými čluny?

0/−1
14.7.2016 18:14

B83o28h92u70s91l41a59v 69K72r23á51l87í98k 2281490109916

Ano, provzdušní, takže se tam pak rychleji množí ten zelený sajrajt.

0/0
14.7.2016 18:17

P36e87t33r 13K19e59ř 8443704382178

Ano, je. Pro Orlík i Slapy platí 200m od břehu pro rekreační plavbu.

0/0
15.7.2016 10:06

S33l21a10v80o10m11í49r 96B75e82n13e50š 6812627240944

Všem, kteří tady píšete, že některým lidem vadí, že skútry mají jenom podnikatelé nebo jejich synové.

Nevím, jak jiným lidem, ale mně rozhodně nevadí, že jiní lidé si mohou dovolit to, co já bych si dovolit nemohl. Tak jako tak mám všechno, co potřebuji, po ničem netoužím a skútr bych si pořídil jenom v případě, že by mě k tomu někdo nutil s odjištěnou pistolí u mého spánku.

Ale bez jakýchkoli ideologických zabarvení: To bylo, je a bude, že některá porušení zákona páchají spíše chudší vrstvy obyvatel (krádež tuzemáku v supermarketu), některá porušení zákona jsou na sociálním postavení pachatelů téměř nezávislá (jízda pod vlivem alkoholu) a některá zase páchají spíše lidé majetnější a vysoko postavení (různá porušení zákona stylu "roupama neví, co dělat"). Například v dobách frondy (francouzské šlechtické nepokoje v letech 1648–1653) bylo oblíbenou kratochvílí některých majetných hejsků strhávat v zimě lidem z těla plášť a nechat jim ho o padesát nebo o sto metrů dále, v protisměru vůči tomu, jak se pohybovali před tím přepadením. Tak, aby si nemohli stěžovat, že jim plášť byl ukraden, ale aby zažili určitý druh ponížení, že byli přepadeni, svlečeni, že se museli obrátit, dojít si k tomu plášti a zase se obléci.

Takže bez jakéhokoli bolševictví platí, že určité druhy trestných činností doopravdy páchají spíše chudší než majetní, ale jiné zase spíše majetní než chudší. A to platí už od dob starověkých civilizací.

+2/−5
14.7.2016 18:09

P30e92t57r 72K74r51a94f53č51i22k 7984385736674

proboha co je toto za slátanina, tady se stala nehoda, zemřela holka, kluk zničený život.

+2/−1
14.7.2016 18:14

S58l10a62v34o36m58í72r 42B51e86n58e31š 6722277870854

Já nepopírám to, že tohle je strašná tragédie z hlediska té dívky, z hlediska rodiny, z hlediska jejího jednatřicetiletého přítele, který ztratil přítelkyni a který ještě utrpěl zranění.

Ale to je běžné, že každá diskuse občas má tendenci se rozvětvovat, takže určitou asociací témat se potom dojde i na věci, kterých se ta diskuse netýkala.

tady někteří lidé psali, že jiným lidem vadí, že skútry mají jenom bohatší. Tak odpovídám, že to nemusí být ani žádné bolševictví, když člověk konstatuje, že některá porušení zákona doopravdy páchají častěji lidé bohatší než lidé chudší.

0/0
14.7.2016 18:20

V16ě69r88a 23K39a50b22í64č41k80o25v55á 7384866110217

Mně nevadí,že mají skútry bohatší.Mně vadí,že s nimi zabíjejí.

+2/−3
14.7.2016 18:24

L33u18k33á13š 86K57u36b64ů 5324863510707

??? kdo má vodní skůtr, tak je automaticky vrah?

0/0
14.7.2016 18:46

V24ě52r77a 77K64a65b16í39č49k59o38v17á 7864966910547

Tak pramicí ještě nikdo nikoho nezabil.Skútrem už bohužel několikrát,tohle není zdaleka pevní případ.

+2/0
14.7.2016 19:09

P43e27t13r 63K84e47ř 8963644922848

Chůzí také nikdo nikoho nezabil a dopravními prostředky každu minutu a přesto je užíváme.

0/−1
15.7.2016 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.