- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Treba se vsadil o 500 tis $ s kamosema v hospode ze unese letadlo, dostane vykupne a nechytnou ho.
Zajímalo by mě, jak fyzicky vypadá objem a váha desetitisíce dvacetidolarovek.
Velmi podobně stejnému množství českých stovek. Sto balíčků po sto kusech. Nemám po ruce váhu, ale objemově by se to vešlo do kufříku či středního batohu a bude to vážit méně než 20 kilo.
To prece plati u vetsiny trestnych cinu.
... hmmm - elegantní loupež - pachatel byl frajer.
"Cooper vydal rozkaz, aby ... pilot v kabině i v prostoru pro cestující ztlumil světla."
Do dneška jsem si myslel, že kabina je prostor pro cestující.
U větších letadel je pilotní kabina oddělena od prostoru pro cestující.
Zatímco původně se předpokládalo, že Cooper musel absolvovat profesionální trénink, v pozdějších analýzách usoudila FBI, že profesionální parašutista by nikdy nevyskočil z letadla při hustém dešti a bez jediného zdroje světla v dohledu. Vyšetřovatelé jsou přesvědčeni, že Cooper se ukvapil, neboť zkušený parašutista by si nejprve své padáky zkontroloval.
Takze ten skok do neznama nevysel.
Jenže by pak velmi pravděpodobně našly zbytky padáku, oděvy, zavazadlo s penězi atd. Sice jsou tam neobydlené oblasti, ale padák je z výšky viditelný a časem by se přeci jen něco našlo.
Také mohl mít signalizaci od komplice, takže nemusel seskakovat do neznáma.
U nás je výhoda, že by se už mohl v pohodě k činu veřejně přihlásit a napsat o tom klidně knihu, protože by to již bylo dávno promlčené a nic by mu nehrozilo.
Nějak se mi nezdá informace, že Dan Cooper vyskočil z letadla někde na pobřeží státu Washington a letadlo posléze přistálo v Renu. To je v Nevadě a poměrně hodně vzdáleno od letiště v Seattlu. Navíc ta hodina a půl letu v 3 km výšce a s otevřenými dveřmi je také málo pravděpodobná. Proč přistáli až tam, když třeba mohli přistát opět v Portlandu (Oregon). Nedělám si iluze, že měst zvaných Reno je povícero, letiště pro dopravní letadla však je však dozajisté jen v Renu (Nevada).
Ono vůbec mi chybí i popisu měst v tomto případu, kde vůbec leží. Například Vancouver si každý automaticky přiřadí ke Kanadě (Britské Columbii), ale Vancouver je třeba i v USA (Washinton) i když na opačné straně letu ze Seattlu. Kdyby bylo nějaké Reno s letištěm pro dopravní letadla někde na západních hranicích USA a Kanady, tak by mi to štymovalo z napsaného rozhodně více. Ale to téměř jistě není.
Jestli to FBI šetřila tak, jak to neurčitě píše iDnes, tak se moc nedivím, že případ museli odložit ad acta.
Třeba ty dveře zase zavřeli.
Ze Seattle odlétli v 19:40 v Renu přistáli po 22:00. I dnes se tato trasa létá kolem dvou hodin. Tlející bankovky našli SZ od Vanocouveru. Tam seskočit nemohl, to by nestihli přeletět - nejprve na sever ze Seattle, pak zase zpět. Také evidentně únosce nějak mátl posádku, neboť kdyby věděli, kde seskočil, celkem snadno by tu oblast lokalizovali, mohli by to hned hlásit. Nejspíš dal pokyn letět do Rena a neopouštět kokpit - jištěno imaginárním kufříkem. Článek je příliš zjednodušený.
Jinak docela dobře promyšlený únos, škoda, že se nezjistilo, jak to dopadlo. Pokud tenkrát odhadli věk únosce, dnes už bude mít hodně přes 80, tak by se mohl přihlásit s podrobnostmi. V USA ale odsoudí každého bez ohledu na věk, třeba se mu na posledních pár chvil nechce do basy.
Tak on mel udajne bombu, takze se ho bali. Pristali az kolem 10 pm protoze leteli velmi pomalu. Kdyby leteli standartni rychlosti je to o cca hodku kratsi.
D.B.Cooper přeci zemřel při útěku z vězení Fox River :P