Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za srážkou vlaků v Itálii je nejspíše lidská chyba, obětí je už 27

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie ve středu vzrostl na 27, nejméně dalších 50 lidí bylo zraněno, 15 z nich je stále v nemocnici. Podle italské agentury ANSA byla příčinou nehody lidská chyba, úřady již zahájily vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i87r29k78a 90S58v29e79j41k59o17v86s16k45ý 2269866211523

Zlatý časy v pravěku, kdy se míjení ve stanici řešilo štafetou. Fíra nafasoval kolík a vyrazil. Druhý čekal ve stanici a dokud kolík nedržel v ruce, nesměl na trať. Dneska by se řeklo, že jednal jako vlak druhý.

0/0
13.7.2016 19:20

J65i74r39k44a 91S10v17e86j17k22o94v94s88k72ý 2389406111953

Teď mě trklo, asi to byla tramvaj, ale i tak dobrý.

0/0
13.7.2016 19:23

P33e89t26r 70Ž22á98k 1298792535469

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ prekladac google???

+1/0
13.7.2016 17:14

P59e94t88r 98Ž23á57k 1638462875679

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ - prekladac google a idnes...

+1/0
13.7.2016 17:13

J95a28n 70Č14e51k17a84l 7459695444584

Tady je najednou odborníků na zabzař...

0/0
13.7.2016 15:57

R75a44d30k63o 31K35ř94i61v39á25n21e55k 7690373225320

Mnoho úvah o zabezpečení železnice na úrovni 21. sloletí a málo smyslu pro realitu.

- letadla padají i kvůli chybám pilotů, dosud nejsou nad zemí instalovány bezpečnostní sítě, které by zabránily jejich pádu :-)

- řidič usne a nic ho neprobudí, jede na červenou a nic ho nezastaví, kamion vyjede do protisměru a...

I při možnosti lidské chyby je železnice nejbezpečnější dopravou pro cestující. Navíc má způsoby, jak lidskou chybu téměř vyloučit. Jen to stojí velké prachy. Je to problém na celém světě a vyšší stupně zabezpečení se proto všude zavádějí postupně podle důležitosti tratí. V Itálii na tuto trať už došlo, je v přestavbě na moderně zabezpečenou dvoukolejku. Bohužel, mělo k tomu dojít o rok dřív...:-(

0/0
13.7.2016 15:18

P94e80t40r 18K90o51u43k10a15l 6283225293154

Jenže peněz je dost, přesněji, již nejsou ničím podloženy, stačí je natisknout . . . . on problém bude jinde . . . v trvale udržitelném rozvoji ? Potřebou držet vzrůstající, ale jen mírně, HDP ? Nebo ještě jinde ?

0/0
13.7.2016 16:45
Foto

J24i83ř20í 19B87a82b60i67n44s91k32ý 7677849588521

tak dlouho prochází šlendrián až se ucho utrhne , Itálie není vyjímka děje se to na všech tratích , problém je v tom že chudáci redaktoři už prostě nesmí psát pomalu o ničem a pracně hledají o čem psát , nějak se to budování socialismu vymyká z rukou Rv

0/−2
13.7.2016 10:26

P83e72t11r 76K38o83č88i63č39k36a 4669348116307

Matteo (faccia di merda), priletel vrtulnikem na misto nestesti projevit ucast a podekovani zachranarum...

http://video.repubblica.it/edizione/bari/scontro-tra-treni-renzi-ringrazia-i-soccorritori-ed-entra-in-un-convoglio/246173/246277

+1/0
13.7.2016 10:17

V58á12c23l75a56v 24D41o11k46s81a54n60s64k59ý 3878186491164

Poslední fotka i s komentářem je opravdu k tématu....

+4/0
13.7.2016 8:52

S92i89m25o41n27a 45B89ě30l35á29k80o82v31á 2570591479853

však proč by si to po sobě měl pisálek kontrolovat, že...

0/0
13.7.2016 8:54

P89a18v90e38l 43Ř21a81p35e29k 7322776299385

Lidská chyba to byla v každém případě, v tomto případě chyba toho, kdo takovou trať, se zabezpečením na úrovni 19. století, schválil do provozu.

+6/−1
13.7.2016 8:45

J74a30k85u59b 41N20o14v26o83t77n85ý 1364888210305

tak je otázka, kdy byl ten provoz schválen, jestli to náhodou nebylo již hodně dávno.

+1/0
13.7.2016 9:41

M63a60r95t11i26n 73V97e10s57e77l59ý 1780428167976

Problém vidím v tom, že se často šetří na nepravém místě. Jestliže je používán jednodušší systém zabezpečení, pak je zapotřebí víc signalistů, výpravčích, prostě víc lidí, kteří dohlédnou na to, aby vlaky nevyjely proti sobě. Nemůže to být závislé na jednom (často přetíženém) člověku - proti chybám nejsme odolní nikdo.

0/0
13.7.2016 10:05

J22a22n10a 96N53o59v95a70k26o48v42a 1699153390157

To zas bude v italske televizi hromadny pohreb a lidi na to budou cumet, prijde tam cela vlada a udelaji z toho satni svatek

0/−4
13.7.2016 8:42

A11l53e98š 61J71a67v35ů75r12e64k 2762299370810

spíše státní smutek, ty svátku

+8/0
13.7.2016 8:44

P80e40t70r 20K85n64ě73b35o91r67t 3691660

To zas bude popsanýho papíru opatřeníma aby se něco takovýho neopakovalo.

0/0
13.7.2016 8:36

P88a78v61e83l 13Ř91a69p52e75k 7152796809435

Ty lidi zabila úřednická mašinérie, která požaduje tolik certifikací a dalších papírů, že dnes neexistuje cenově přijatelné zabezpečení pro tyto tratě.

0/0
13.7.2016 9:11

P39a86v45e96l 41M75a39t68o87u44š18e70k 5590297738404

Zlý nedemokratický Putin má v sobě zřejmě víc lidskosti než všichni evropští demokraté. Na rozdíl od nich, neohrozitelných, si možná uvědomuje, že se něco takového může přihodit i jemu nebo jeho blízkým.

+7/−7
13.7.2016 8:16

J75i61ř40í 90B15r77a55d23a 5285608835595

Proč do toho taháte to, jestli je Rusko považováno za demokratické nebo hodné, ať už to znamená cokoliv? Putin je čelní představitel, u nichž je obvyklé, že za celou zemi vyjádří soustrast, i za lidi jako vy, kteří mají mozek nastavený tak, že do toho musí hned tahat politiku. Jestli špatně snášíte kritický postoj k Rusku, vyhýbejte se všemu, kde je o něm zmínka, anebo si nechte předepsat nějaké tlumící prášky.

+5/−1
13.7.2016 9:14

J83a15k75u60b 89S75e55m77e38r37á59d 2917396961111

Co to je za zblebt proboha? Samozrejme kondolovali vsichni vrcholni predstavitele vsech statu....

0/0
13.7.2016 11:13

Z44d53e22n53e72k 94B22e10d53n49a88r 7387606407319

v době GPS a počítačů je podobné neštěstí málo pochopitelné. Bohužel železničáři nejsou schopní, zvládnout velmi jednoduché zabezpečení.

Jinak strašné neštěstí.

+3/−8
13.7.2016 8:05

J78o80s90e79f 83G82a68r57g80u82l72a 3959128487110

Všichni si to představujete jako Hurvínek válku...

+9/−1
13.7.2016 8:13

M48i60l17o76š 21K69o15t16e21k 3639714

A vy si to představujete jak?

+2/0
13.7.2016 8:47

J15o31s21e10f 47G93a47r16g57u77l10a 3599238277750

Železnice je nejbezpečnější druh dopravního prostředku. A nějaká GPS určitě takovéhle neštěstí nevyřeší a nebo mu nezabrání. Bohužel mohl strojvedoucí jedné ze souprav projet návěst zakazující jízdu, mohla to být technická závada to ukáže vyšetřování, ale rozhodně nemůže doprava na železnici fungovat plně automaticky. Pokud bychom nechali železnici plně automatizovat, bez jakékoliv lidského faktoru, lze očekávat, že spousta vlaků nedojede kvůli srážce s automobilem nebo třeba přiveze do stanice kus těla po srážce s osobou, jelikož nebude nikdo, kdo by vlak zastavil.

0/0
13.7.2016 9:47

J95o41s70e98f 98H19á61j51e10k 6378300829282

Tak autonomní systémy u kterých jsou řešeny i kolizní stavy a jsou vhodné pro masové nasazení se v součastnosti pilně vyvýjí, ale není tak uplně triviální věc. A navíc to nebude laciná záležitost...

0/0
13.7.2016 10:11

M61i73r74o79s25l21a76v 46Z45i79k45m77u58n95d 6898322477118

Poznámka - nejbezpečnějším dopravním prostředkem jsou výtahy, u nich je počet usmrcených osob nejmenší ...

+1/0
13.7.2016 11:23

J93i59r45k73a 73S45v21e64j62k53o79v20s71k27ý 2219286531833

Vím o bezpečnějším - koloběžka. Ale zdaleka nejnebezpečnější je kolečková postel. Tam ročně zemře víc lidí, než na silnicích.

0/0
13.7.2016 19:10

J13o29s43e11f 50H38á59j60e35k 6318490239702

Představuju si to tak, že jakýkoliv systém, který není plně autonomní a musí tedy do jisté míry spoléhat na součinost s člověkem, nemůže být z principu nikdy 100% odolný proti lidské chybě...:-/

0/0
13.7.2016 9:55

M28a62r36t35i33n 82K87o98ž38í68n 1605586331660

Zvládnuto to je. Jmenuje se to ETCS. Jenže jedna jednotka pro jednu lokomotivu stojí cca 10 milionů Kč, plus samozřejmě infrastruktura na trati. Takže se to zatím osazuje pouze na koridory.

0/0
13.7.2016 8:22

M35i17c27h66a40l 51M15a29r28c66i92á18n 1179249221205

Co na té jednotce stojí 10 milionů Kč?

0/0
13.7.2016 8:32

M89a24r49t81i60n 57K45o90ž86í44n 1655846741600

Prostě stojí deset milionů. Já jsem si tu cenu nevymyslel, ale je to jediný systém, který je certifikovaný pro celou Evropu. Vyrábí se to v malých sériích, je to extrémně spolehlivé, odolné vůčí rušení, umí to aktivně zasáhnout do řízení vlaku, nahradí to výpravčí a návěstidla. Proto je ta cena asi taková.

0/0
13.7.2016 8:37

M82i51l27o70š 33K52o17t63e19k 3709654

Těch 27 mrtvých a asi 50 zraněných by jistě uvítalo i necertifikovaný ale též funkční systém.

+4/−1
13.7.2016 8:50

P98e43t69r 42N24o75v72o85t28n77y 1451190501

Jiných 27 nebo i víc by zas neuvítalo, kdyby necertifikovaný systém jiné nehodě nezabránil, nebo ji dokonce způsobil.

+6/−1
13.7.2016 8:55

P16a77v71e36l 78Ř94a84p30e53k 7662836519905

Vypnutí troleje a vypuštění brzdových válců při obsazování oddílů od obou konců by jistě způsobilo katastrofu... 8-o

+1/−1
13.7.2016 8:57

P45e89t69r 12N35o14v77o26t60n23y 1751570711

Ano, třeba kdyby ze stanice odjela na stůj souprava, kterou nelze zastavit(utržené vozy) a vy byste ten vlak, ktery by jim jinak ujel, zastavil.

0/0
13.7.2016 9:22

P68a91v97e55l 81Ř46a41p75e64k 7552796799835

A jak takové vagóny zastavíte dnes? Plnou rychlostí do nich necháte najet protijedoucí vlak. Já bych ho aspoň samočinně zastavil. Vy musíte pořád hledat nějaké důvody, proč něco nejde, pořád hledáte něco dokonalého, a tak do dnes nemáte nic, pane.

0/0
13.7.2016 9:25

P24e84t45r 54N76o84v90o32t40n82y 1261250511

Protijedoucí vlak musíte zastavit, vlak jedouci stejným směrem naopak musí ujet. Už to ten váš údajně zcela jednoduchý systém trochu komplikuje. Nehledě k tomu, kolik existuje dalších výjimek, kdy lze vjet do obsazeného oddílu zcela legálně.

+1/0
13.7.2016 9:32

P41a40v34e54l 64Ř95a78p16e36k 7912316979835

Píšu o zastavení při detekci vlaků jedoucích PROTI sobě. Ve vámi uvedeném případě, kdy vlaky jedou ZA SEBOU, by k zastavení samozřejmě nedošlo.

0/0
13.7.2016 9:39

P47e19t24r 79N44o88v32o51t89n92y 1791160461

No vidíte, jak se vám to komplikuje.

0/0
13.7.2016 9:47

P89a66v48e37l 19Ř80a40p40e15k 7112516209905

To se nijak nekomplikuje, na obou koncích tratě už je "zabezpečení", které dnes jen ovládá světýlka, z těchto systémů stačí vzít informace a vyhodnotit situaci, kdy dva vlaky vyjely proti sobě. Na základě toho pak konat.

Je to podobná situace jako Moravany - vlak "zmizel" z koleje a "zabezpečovací" zařízení nebylo vybaveno příslušnou logikou pro takovou situaci, nedošlo k okamžitému zastavení provozu. Až po nehodě to bylo do systému doděláno. Přitom to tam mělo být dávno. A zde je to podobné.

0/0
13.7.2016 9:52

J82o11s76e87f 91H23á56j91e47k 6808180609472

Že by zab. zař. ESA bylo schopné automaticky spustit generální stop je mi novinkou... :-)

0/0
13.7.2016 10:04

L36i91b10o50r 47V53e48s27e16l21ý 2669976822502

Proč by to ESA neuměla?

0/0
13.7.2016 10:07

J66o53s41e18f 72H68á53j15e31k 6738120109662

Protože nevím nic o existenci rozhraní, které by propojovalo ESA a radiopojítka potřebná k přenosu informace na lokomotivu?

0/0
13.7.2016 10:15

L58i53b51o85r 40V76e71s54e47l39ý 2639626962712

A přesto to existuje, například Radiovoice RV3 STOP TRS nebo RV3 TRS IP.

0/0
13.7.2016 10:22

J72o76s89e19f 89H19á72j88e47k 6158720449902

Tak to je poměrně novinka.

0/0
13.7.2016 10:32

P93e30t70r 36N48o47v86o88t73n64y 1351360301

Rozhodně ne všude. A dále musíte řešit nějaké ty výjimky. Nejlépe tak, aby ten váš systém nemusel byt vypunan lidskou obsluhou. A když tam takhle všechno zahrnete, zjistíte, že jste z ETCS.

0/0
13.7.2016 10:06

L20i94b29o24r 77V55e74s96e80l38ý 2419636222892

Vypustit vzduch z brzdových válců, aby vlak přestal brzdit? To je takové akční, máte asi rád horory, co?

0/0
13.7.2016 9:41

P92a69v16e45l 23Ř95a85p76e33k 7752136259245

Vlak brzdí poklesem tlaku, to se snad všeobecně ví.

0/0
13.7.2016 9:47

L20i81b98o22r 63V82e69s97e76l69ý 2339376272692

Jenže si pletete průběžné potrubí a válce, což je krapet rozdíl. Vypustit vzduch z válce znamená odbrzdění.

0/0
13.7.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.