Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážkou vlaků v Itálii je nejspíše lidská chyba, obětí je už 27

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie ve středu vzrostl na 27, nejméně dalších 50 lidí bylo zraněno, 15 z nich je stále v nemocnici. Podle italské agentury ANSA byla příčinou nehody lidská chyba, úřady již zahájily vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i58r31k23a 90S31v89e11j98k95o80v95s42k91ý 2139156291823

Zlatý časy v pravěku, kdy se míjení ve stanici řešilo štafetou. Fíra nafasoval kolík a vyrazil. Druhý čekal ve stanici a dokud kolík nedržel v ruce, nesměl na trať. Dneska by se řeklo, že jednal jako vlak druhý.

0/0
13.7.2016 19:20

J30i44r87k65a 11S26v59e34j13k66o16v59s73k35ý 2229236901813

Teď mě trklo, asi to byla tramvaj, ale i tak dobrý.

0/0
13.7.2016 19:23

P11e53t40r 17Ž77á74k 1318872785989

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ prekladac google???

+1/0
13.7.2016 17:14

P48e11t52r 43Ž17á79k 1248962935369

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ - prekladac google a idnes...

+1/0
13.7.2016 17:13

J54a64n 16Č40e57k64a88l 7849155984934

Tady je najednou odborníků na zabzař...

0/0
13.7.2016 15:57

R87a60d95k36o 53K60ř42i64v87á27n10e73k 7250273335510

Mnoho úvah o zabezpečení železnice na úrovni 21. sloletí a málo smyslu pro realitu.

- letadla padají i kvůli chybám pilotů, dosud nejsou nad zemí instalovány bezpečnostní sítě, které by zabránily jejich pádu :-)

- řidič usne a nic ho neprobudí, jede na červenou a nic ho nezastaví, kamion vyjede do protisměru a...

I při možnosti lidské chyby je železnice nejbezpečnější dopravou pro cestující. Navíc má způsoby, jak lidskou chybu téměř vyloučit. Jen to stojí velké prachy. Je to problém na celém světě a vyšší stupně zabezpečení se proto všude zavádějí postupně podle důležitosti tratí. V Itálii na tuto trať už došlo, je v přestavbě na moderně zabezpečenou dvoukolejku. Bohužel, mělo k tomu dojít o rok dřív...:-(

0/0
13.7.2016 15:18

P18e65t46r 79K56o16u59k34a46l 6643545123774

Jenže peněz je dost, přesněji, již nejsou ničím podloženy, stačí je natisknout . . . . on problém bude jinde . . . v trvale udržitelném rozvoji ? Potřebou držet vzrůstající, ale jen mírně, HDP ? Nebo ještě jinde ?

0/0
13.7.2016 16:45
Foto

J79i43ř37í 82B71a93b49i20n77s28k61ý 7247339778191

tak dlouho prochází šlendrián až se ucho utrhne , Itálie není vyjímka děje se to na všech tratích , problém je v tom že chudáci redaktoři už prostě nesmí psát pomalu o ničem a pracně hledají o čem psát , nějak se to budování socialismu vymyká z rukou Rv

0/−2
13.7.2016 10:26
Foto

P31e23t97r 74K20o83č41i77č54k74a 4579338156937

Matteo (faccia di merda), priletel vrtulnikem na misto nestesti projevit ucast a podekovani zachranarum...

http://video.repubblica.it/edizione/bari/scontro-tra-treni-renzi-ringrazia-i-soccorritori-ed-entra-in-un-convoglio/246173/246277

+1/0
13.7.2016 10:17

V57á72c27l15a81v 26D32o59k62s46a97n70s37k84ý 3868366581434

Poslední fotka i s komentářem je opravdu k tématu....

+4/0
13.7.2016 8:52

S18i84m23o62n32a 76B56ě13l32á20k31o88v23á 2310321159953

však proč by si to po sobě měl pisálek kontrolovat, že...

0/0
13.7.2016 8:54

P12a39v63e69l 41Ř20a59p85e23k 7872826359975

Lidská chyba to byla v každém případě, v tomto případě chyba toho, kdo takovou trať, se zabezpečením na úrovni 19. století, schválil do provozu.

+6/−1
13.7.2016 8:45

J69a69k60u94b 10N38o46v54o49t17n82ý 1914128110365

tak je otázka, kdy byl ten provoz schválen, jestli to náhodou nebylo již hodně dávno.

+1/0
13.7.2016 9:41

M57a50r95t41i72n 24V54e26s97e57l94ý 1950398367346

Problém vidím v tom, že se často šetří na nepravém místě. Jestliže je používán jednodušší systém zabezpečení, pak je zapotřebí víc signalistů, výpravčích, prostě víc lidí, kteří dohlédnou na to, aby vlaky nevyjely proti sobě. Nemůže to být závislé na jednom (často přetíženém) člověku - proti chybám nejsme odolní nikdo.

0/0
13.7.2016 10:05

J16a86n51a 37N19o92v51a68k80o25v31a 1139983370367

To zas bude v italske televizi hromadny pohreb a lidi na to budou cumet, prijde tam cela vlada a udelaji z toho satni svatek

0/−4
13.7.2016 8:42

A22l89e23š 28J22a98v42ů66r37e49k 2732729310670

spíše státní smutek, ty svátku

+8/0
13.7.2016 8:44

P75e31t59r 12K22n96ě89b50o43r29t 3211360

To zas bude popsanýho papíru opatřeníma aby se něco takovýho neopakovalo.

0/0
13.7.2016 8:36

P47a96v13e45l 11Ř64a12p78e44k 7952636719985

Ty lidi zabila úřednická mašinérie, která požaduje tolik certifikací a dalších papírů, že dnes neexistuje cenově přijatelné zabezpečení pro tyto tratě.

0/0
13.7.2016 9:11

P83a42v23e30l 69M42a70t91o66u68š27e40k 5620657188254

Zlý nedemokratický Putin má v sobě zřejmě víc lidskosti než všichni evropští demokraté. Na rozdíl od nich, neohrozitelných, si možná uvědomuje, že se něco takového může přihodit i jemu nebo jeho blízkým.

+7/−7
13.7.2016 8:16

J84i52ř26í 25B76r96a77d63a 5575158775195

Proč do toho taháte to, jestli je Rusko považováno za demokratické nebo hodné, ať už to znamená cokoliv? Putin je čelní představitel, u nichž je obvyklé, že za celou zemi vyjádří soustrast, i za lidi jako vy, kteří mají mozek nastavený tak, že do toho musí hned tahat politiku. Jestli špatně snášíte kritický postoj k Rusku, vyhýbejte se všemu, kde je o něm zmínka, anebo si nechte předepsat nějaké tlumící prášky.

+5/−1
13.7.2016 9:14

J58a67k91u88b 46S80e51m64e28r57á76d 2607926941831

Co to je za zblebt proboha? Samozrejme kondolovali vsichni vrcholni predstavitele vsech statu....

0/0
13.7.2016 11:13

Z40d94e29n26e21k 85B63e67d98n84a18r 7507776647139

v době GPS a počítačů je podobné neštěstí málo pochopitelné. Bohužel železničáři nejsou schopní, zvládnout velmi jednoduché zabezpečení.

Jinak strašné neštěstí.

+3/−8
13.7.2016 8:05

J71o11s50e81f 55G84a26r62g21u14l88a 3569328897670

Všichni si to představujete jako Hurvínek válku...

+9/−1
13.7.2016 8:13

M84i29l56o79š 65K77o93t46e77k 3339504

A vy si to představujete jak?

+2/0
13.7.2016 8:47

J26o23s33e42f 19G50a23r46g12u90l43a 3399828797510

Železnice je nejbezpečnější druh dopravního prostředku. A nějaká GPS určitě takovéhle neštěstí nevyřeší a nebo mu nezabrání. Bohužel mohl strojvedoucí jedné ze souprav projet návěst zakazující jízdu, mohla to být technická závada to ukáže vyšetřování, ale rozhodně nemůže doprava na železnici fungovat plně automaticky. Pokud bychom nechali železnici plně automatizovat, bez jakékoliv lidského faktoru, lze očekávat, že spousta vlaků nedojede kvůli srážce s automobilem nebo třeba přiveze do stanice kus těla po srážce s osobou, jelikož nebude nikdo, kdo by vlak zastavil.

0/0
13.7.2016 9:47

J47o96s35e52f 10H43á20j28e28k 6408560419852

Tak autonomní systémy u kterých jsou řešeny i kolizní stavy a jsou vhodné pro masové nasazení se v součastnosti pilně vyvýjí, ale není tak uplně triviální věc. A navíc to nebude laciná záležitost...

0/0
13.7.2016 10:11

M79i30r83o36s57l23a74v 75Z49i74k12m96u23n91d 6168872427818

Poznámka - nejbezpečnějším dopravním prostředkem jsou výtahy, u nich je počet usmrcených osob nejmenší ...

+1/0
13.7.2016 11:23

J59i53r23k76a 60S35v59e14j20k69o81v47s61k87ý 2659856871883

Vím o bezpečnějším - koloběžka. Ale zdaleka nejnebezpečnější je kolečková postel. Tam ročně zemře víc lidí, než na silnicích.

0/0
13.7.2016 19:10

J25o67s89e18f 77H53á34j14e29k 6638670609602

Představuju si to tak, že jakýkoliv systém, který není plně autonomní a musí tedy do jisté míry spoléhat na součinost s člověkem, nemůže být z principu nikdy 100% odolný proti lidské chybě...:-/

0/0
13.7.2016 9:55

M73a15r62t95i15n 35K74o20ž24í54n 1205606851190

Zvládnuto to je. Jmenuje se to ETCS. Jenže jedna jednotka pro jednu lokomotivu stojí cca 10 milionů Kč, plus samozřejmě infrastruktura na trati. Takže se to zatím osazuje pouze na koridory.

0/0
13.7.2016 8:22

M62i85c23h80a54l 11M97a20r87c56i54á34n 1589199981745

Co na té jednotce stojí 10 milionů Kč?

0/0
13.7.2016 8:32

M85a98r56t73i76n 21K86o77ž51í41n 1775376391570

Prostě stojí deset milionů. Já jsem si tu cenu nevymyslel, ale je to jediný systém, který je certifikovaný pro celou Evropu. Vyrábí se to v malých sériích, je to extrémně spolehlivé, odolné vůčí rušení, umí to aktivně zasáhnout do řízení vlaku, nahradí to výpravčí a návěstidla. Proto je ta cena asi taková.

0/0
13.7.2016 8:37

M75i46l70o21š 23K11o62t79e63k 3309894

Těch 27 mrtvých a asi 50 zraněných by jistě uvítalo i necertifikovaný ale též funkční systém.

+4/−1
13.7.2016 8:50

P15e23t78r 30N80o38v53o96t62n35y 1641440491

Jiných 27 nebo i víc by zas neuvítalo, kdyby necertifikovaný systém jiné nehodě nezabránil, nebo ji dokonce způsobil.

+6/−1
13.7.2016 8:55

P23a12v71e13l 32Ř61a73p40e36k 7612946659675

Vypnutí troleje a vypuštění brzdových válců při obsazování oddílů od obou konců by jistě způsobilo katastrofu... 8-o

+1/−1
13.7.2016 8:57

P37e31t31r 17N68o62v76o94t95n23y 1591180761

Ano, třeba kdyby ze stanice odjela na stůj souprava, kterou nelze zastavit(utržené vozy) a vy byste ten vlak, ktery by jim jinak ujel, zastavil.

0/0
13.7.2016 9:22

P68a13v11e12l 87Ř73a73p67e87k 7602376329525

A jak takové vagóny zastavíte dnes? Plnou rychlostí do nich necháte najet protijedoucí vlak. Já bych ho aspoň samočinně zastavil. Vy musíte pořád hledat nějaké důvody, proč něco nejde, pořád hledáte něco dokonalého, a tak do dnes nemáte nic, pane.

0/0
13.7.2016 9:25

P11e34t33r 47N84o56v97o73t69n89y 1291670381

Protijedoucí vlak musíte zastavit, vlak jedouci stejným směrem naopak musí ujet. Už to ten váš údajně zcela jednoduchý systém trochu komplikuje. Nehledě k tomu, kolik existuje dalších výjimek, kdy lze vjet do obsazeného oddílu zcela legálně.

+1/0
13.7.2016 9:32

P51a84v41e46l 42Ř68a12p29e73k 7102656689725

Píšu o zastavení při detekci vlaků jedoucích PROTI sobě. Ve vámi uvedeném případě, kdy vlaky jedou ZA SEBOU, by k zastavení samozřejmě nedošlo.

0/0
13.7.2016 9:39

P43e38t45r 84N29o96v82o30t77n29y 1951310531

No vidíte, jak se vám to komplikuje.

0/0
13.7.2016 9:47

P69a88v19e39l 60Ř25a70p50e40k 7152646689865

To se nijak nekomplikuje, na obou koncích tratě už je "zabezpečení", které dnes jen ovládá světýlka, z těchto systémů stačí vzít informace a vyhodnotit situaci, kdy dva vlaky vyjely proti sobě. Na základě toho pak konat.

Je to podobná situace jako Moravany - vlak "zmizel" z koleje a "zabezpečovací" zařízení nebylo vybaveno příslušnou logikou pro takovou situaci, nedošlo k okamžitému zastavení provozu. Až po nehodě to bylo do systému doděláno. Přitom to tam mělo být dávno. A zde je to podobné.

0/0
13.7.2016 9:52

J37o65s83e37f 89H94á11j10e37k 6118900489222

Že by zab. zař. ESA bylo schopné automaticky spustit generální stop je mi novinkou... :-)

0/0
13.7.2016 10:04

L98i70b17o97r 25V51e37s13e17l85ý 2589326682602

Proč by to ESA neuměla?

0/0
13.7.2016 10:07

J13o14s56e11f 78H10á90j16e86k 6288760919932

Protože nevím nic o existenci rozhraní, které by propojovalo ESA a radiopojítka potřebná k přenosu informace na lokomotivu?

0/0
13.7.2016 10:15

L40i14b57o89r 47V32e62s10e28l23ý 2379966782202

A přesto to existuje, například Radiovoice RV3 STOP TRS nebo RV3 TRS IP.

0/0
13.7.2016 10:22

J63o67s15e79f 33H43á93j32e98k 6458940139292

Tak to je poměrně novinka.

0/0
13.7.2016 10:32

P44e16t76r 75N92o67v61o88t79n54y 1851390181

Rozhodně ne všude. A dále musíte řešit nějaké ty výjimky. Nejlépe tak, aby ten váš systém nemusel byt vypunan lidskou obsluhou. A když tam takhle všechno zahrnete, zjistíte, že jste z ETCS.

0/0
13.7.2016 10:06

L41i62b34o93r 91V42e73s30e67l72ý 2929956772562

Vypustit vzduch z brzdových válců, aby vlak přestal brzdit? To je takové akční, máte asi rád horory, co?

0/0
13.7.2016 9:41

P98a37v84e22l 82Ř70a56p68e42k 7652336569525

Vlak brzdí poklesem tlaku, to se snad všeobecně ví.

0/0
13.7.2016 9:47

L92i79b55o35r 51V54e38s50e60l57ý 2779766312192

Jenže si pletete průběžné potrubí a válce, což je krapet rozdíl. Vypustit vzduch z válce znamená odbrzdění.

0/0
13.7.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.