Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážkou vlaků v Itálii je nejspíše lidská chyba, obětí je už 27

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie ve středu vzrostl na 27, nejméně dalších 50 lidí bylo zraněno, 15 z nich je stále v nemocnici. Podle italské agentury ANSA byla příčinou nehody lidská chyba, úřady již zahájily vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i88r38k58a 68S26v68e31j38k40o61v61s14k11ý 2919386961753

Zlatý časy v pravěku, kdy se míjení ve stanici řešilo štafetou. Fíra nafasoval kolík a vyrazil. Druhý čekal ve stanici a dokud kolík nedržel v ruce, nesměl na trať. Dneska by se řeklo, že jednal jako vlak druhý.

0/0
13.7.2016 19:20

J22i81r81k65a 49S83v72e37j17k69o55v23s19k80ý 2959416361333

Teď mě trklo, asi to byla tramvaj, ale i tak dobrý.

0/0
13.7.2016 19:23

P44e49t59r 66Ž47á43k 1358312295129

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ prekladac google???

+1/0
13.7.2016 17:14

P59e57t96r 98Ž23á17k 1928782835129

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ - prekladac google a idnes...

+1/0
13.7.2016 17:13

J33a87n 73Č95e87k61a61l 7829265514804

Tady je najednou odborníků na zabzař...

0/0
13.7.2016 15:57

R18a68d65k15o 62K36ř61i25v44á31n23e62k 7520343565210

Mnoho úvah o zabezpečení železnice na úrovni 21. sloletí a málo smyslu pro realitu.

- letadla padají i kvůli chybám pilotů, dosud nejsou nad zemí instalovány bezpečnostní sítě, které by zabránily jejich pádu :-)

- řidič usne a nic ho neprobudí, jede na červenou a nic ho nezastaví, kamion vyjede do protisměru a...

I při možnosti lidské chyby je železnice nejbezpečnější dopravou pro cestující. Navíc má způsoby, jak lidskou chybu téměř vyloučit. Jen to stojí velké prachy. Je to problém na celém světě a vyšší stupně zabezpečení se proto všude zavádějí postupně podle důležitosti tratí. V Itálii na tuto trať už došlo, je v přestavbě na moderně zabezpečenou dvoukolejku. Bohužel, mělo k tomu dojít o rok dřív...:-(

0/0
13.7.2016 15:18

P57e24t95r 72K12o62u51k31a20l 6603845693584

Jenže peněz je dost, přesněji, již nejsou ničím podloženy, stačí je natisknout . . . . on problém bude jinde . . . v trvale udržitelném rozvoji ? Potřebou držet vzrůstající, ale jen mírně, HDP ? Nebo ještě jinde ?

0/0
13.7.2016 16:45
Foto

J81i73ř47í 12B60a78b49i38n43s17k54ý 7667279688661

tak dlouho prochází šlendrián až se ucho utrhne , Itálie není vyjímka děje se to na všech tratích , problém je v tom že chudáci redaktoři už prostě nesmí psát pomalu o ničem a pracně hledají o čem psát , nějak se to budování socialismu vymyká z rukou Rv

0/−2
13.7.2016 10:26
Foto

P11e74t21r 52K63o14č50i34č12k55a 4179158156237

Matteo (faccia di merda), priletel vrtulnikem na misto nestesti projevit ucast a podekovani zachranarum...

http://video.repubblica.it/edizione/bari/scontro-tra-treni-renzi-ringrazia-i-soccorritori-ed-entra-in-un-convoglio/246173/246277

+1/0
13.7.2016 10:17

V82á51c74l75a54v 84D49o49k24s50a73n77s70k28ý 3798876281454

Poslední fotka i s komentářem je opravdu k tématu....

+4/0
13.7.2016 8:52

S45i81m63o18n85a 73B26ě94l76á33k22o98v14á 2700431339293

však proč by si to po sobě měl pisálek kontrolovat, že...

0/0
13.7.2016 8:54

P34a12v90e50l 23Ř80a61p34e96k 7122886369785

Lidská chyba to byla v každém případě, v tomto případě chyba toho, kdo takovou trať, se zabezpečením na úrovni 19. století, schválil do provozu.

+6/−1
13.7.2016 8:45

J15a31k66u88b 68N69o41v29o43t87n12ý 1374898720265

tak je otázka, kdy byl ten provoz schválen, jestli to náhodou nebylo již hodně dávno.

+1/0
13.7.2016 9:41

M11a50r68t16i36n 94V60e63s25e53l93ý 1670818567616

Problém vidím v tom, že se často šetří na nepravém místě. Jestliže je používán jednodušší systém zabezpečení, pak je zapotřebí víc signalistů, výpravčích, prostě víc lidí, kteří dohlédnou na to, aby vlaky nevyjely proti sobě. Nemůže to být závislé na jednom (často přetíženém) člověku - proti chybám nejsme odolní nikdo.

0/0
13.7.2016 10:05

J75a24n15a 49N53o16v77a47k80o74v62a 1879143680137

To zas bude v italske televizi hromadny pohreb a lidi na to budou cumet, prijde tam cela vlada a udelaji z toho satni svatek

0/−4
13.7.2016 8:42

A48l85e90š 87J18a94v60ů30r29e51k 2192709130720

spíše státní smutek, ty svátku

+8/0
13.7.2016 8:44

P24e75t72r 46K85n36ě35b23o84r32t 3711930

To zas bude popsanýho papíru opatřeníma aby se něco takovýho neopakovalo.

0/0
13.7.2016 8:36

P72a31v35e61l 42Ř72a58p56e50k 7542816909685

Ty lidi zabila úřednická mašinérie, která požaduje tolik certifikací a dalších papírů, že dnes neexistuje cenově přijatelné zabezpečení pro tyto tratě.

0/0
13.7.2016 9:11

P52a79v63e84l 29M12a96t16o44u17š59e86k 5250677818764

Zlý nedemokratický Putin má v sobě zřejmě víc lidskosti než všichni evropští demokraté. Na rozdíl od nich, neohrozitelných, si možná uvědomuje, že se něco takového může přihodit i jemu nebo jeho blízkým.

+7/−7
13.7.2016 8:16

J22i71ř15í 64B46r11a86d97a 5935888765975

Proč do toho taháte to, jestli je Rusko považováno za demokratické nebo hodné, ať už to znamená cokoliv? Putin je čelní představitel, u nichž je obvyklé, že za celou zemi vyjádří soustrast, i za lidi jako vy, kteří mají mozek nastavený tak, že do toho musí hned tahat politiku. Jestli špatně snášíte kritický postoj k Rusku, vyhýbejte se všemu, kde je o něm zmínka, anebo si nechte předepsat nějaké tlumící prášky.

+5/−1
13.7.2016 9:14

J53a26k73u30b 89S55e27m82e55r58á98d 2127696961651

Co to je za zblebt proboha? Samozrejme kondolovali vsichni vrcholni predstavitele vsech statu....

0/0
13.7.2016 11:13

Z85d27e12n54e56k 90B73e72d41n19a84r 7137166787759

v době GPS a počítačů je podobné neštěstí málo pochopitelné. Bohužel železničáři nejsou schopní, zvládnout velmi jednoduché zabezpečení.

Jinak strašné neštěstí.

+3/−8
13.7.2016 8:05

J85o35s22e29f 18G89a90r85g66u34l21a 3649928667230

Všichni si to představujete jako Hurvínek válku...

+9/−1
13.7.2016 8:13

M15i61l75o13š 31K22o76t86e32k 3509614

A vy si to představujete jak?

+2/0
13.7.2016 8:47

J51o10s87e79f 69G23a75r75g81u23l76a 3579778567940

Železnice je nejbezpečnější druh dopravního prostředku. A nějaká GPS určitě takovéhle neštěstí nevyřeší a nebo mu nezabrání. Bohužel mohl strojvedoucí jedné ze souprav projet návěst zakazující jízdu, mohla to být technická závada to ukáže vyšetřování, ale rozhodně nemůže doprava na železnici fungovat plně automaticky. Pokud bychom nechali železnici plně automatizovat, bez jakékoliv lidského faktoru, lze očekávat, že spousta vlaků nedojede kvůli srážce s automobilem nebo třeba přiveze do stanice kus těla po srážce s osobou, jelikož nebude nikdo, kdo by vlak zastavil.

0/0
13.7.2016 9:47

J35o25s87e32f 78H19á78j74e95k 6788510399742

Tak autonomní systémy u kterých jsou řešeny i kolizní stavy a jsou vhodné pro masové nasazení se v součastnosti pilně vyvýjí, ale není tak uplně triviální věc. A navíc to nebude laciná záležitost...

0/0
13.7.2016 10:11

M54i73r58o34s96l67a38v 48Z84i77k53m51u50n27d 6898402917848

Poznámka - nejbezpečnějším dopravním prostředkem jsou výtahy, u nich je počet usmrcených osob nejmenší ...

+1/0
13.7.2016 11:23

J28i35r73k26a 50S70v43e27j82k42o30v23s83k89ý 2719456111373

Vím o bezpečnějším - koloběžka. Ale zdaleka nejnebezpečnější je kolečková postel. Tam ročně zemře víc lidí, než na silnicích.

0/0
13.7.2016 19:10

J48o28s32e80f 88H66á86j40e19k 6778370679612

Představuju si to tak, že jakýkoliv systém, který není plně autonomní a musí tedy do jisté míry spoléhat na součinost s člověkem, nemůže být z principu nikdy 100% odolný proti lidské chybě...:-/

0/0
13.7.2016 9:55

M83a65r86t65i21n 48K80o57ž18í62n 1625496541160

Zvládnuto to je. Jmenuje se to ETCS. Jenže jedna jednotka pro jednu lokomotivu stojí cca 10 milionů Kč, plus samozřejmě infrastruktura na trati. Takže se to zatím osazuje pouze na koridory.

0/0
13.7.2016 8:22

M64i63c69h60a78l 80M88a12r52c66i95á54n 1839589621405

Co na té jednotce stojí 10 milionů Kč?

0/0
13.7.2016 8:32

M33a48r54t74i67n 39K28o13ž15í34n 1615566901190

Prostě stojí deset milionů. Já jsem si tu cenu nevymyslel, ale je to jediný systém, který je certifikovaný pro celou Evropu. Vyrábí se to v malých sériích, je to extrémně spolehlivé, odolné vůčí rušení, umí to aktivně zasáhnout do řízení vlaku, nahradí to výpravčí a návěstidla. Proto je ta cena asi taková.

0/0
13.7.2016 8:37

M68i27l48o21š 79K74o55t18e76k 3879804

Těch 27 mrtvých a asi 50 zraněných by jistě uvítalo i necertifikovaný ale též funkční systém.

+4/−1
13.7.2016 8:50

P94e62t43r 98N25o93v95o97t54n32y 1381100101

Jiných 27 nebo i víc by zas neuvítalo, kdyby necertifikovaný systém jiné nehodě nezabránil, nebo ji dokonce způsobil.

+6/−1
13.7.2016 8:55

P41a95v34e51l 57Ř72a55p36e55k 7612566369365

Vypnutí troleje a vypuštění brzdových válců při obsazování oddílů od obou konců by jistě způsobilo katastrofu... 8-o

+1/−1
13.7.2016 8:57

P44e46t82r 64N77o40v77o85t85n44y 1651680151

Ano, třeba kdyby ze stanice odjela na stůj souprava, kterou nelze zastavit(utržené vozy) a vy byste ten vlak, ktery by jim jinak ujel, zastavil.

0/0
13.7.2016 9:22

P19a67v59e91l 64Ř46a88p47e21k 7482776309665

A jak takové vagóny zastavíte dnes? Plnou rychlostí do nich necháte najet protijedoucí vlak. Já bych ho aspoň samočinně zastavil. Vy musíte pořád hledat nějaké důvody, proč něco nejde, pořád hledáte něco dokonalého, a tak do dnes nemáte nic, pane.

0/0
13.7.2016 9:25

P29e25t35r 67N16o81v52o87t66n60y 1611710661

Protijedoucí vlak musíte zastavit, vlak jedouci stejným směrem naopak musí ujet. Už to ten váš údajně zcela jednoduchý systém trochu komplikuje. Nehledě k tomu, kolik existuje dalších výjimek, kdy lze vjet do obsazeného oddílu zcela legálně.

+1/0
13.7.2016 9:32

P59a69v32e55l 20Ř89a84p87e67k 7452686959695

Píšu o zastavení při detekci vlaků jedoucích PROTI sobě. Ve vámi uvedeném případě, kdy vlaky jedou ZA SEBOU, by k zastavení samozřejmě nedošlo.

0/0
13.7.2016 9:39

P90e88t47r 95N35o43v85o57t72n58y 1701600751

No vidíte, jak se vám to komplikuje.

0/0
13.7.2016 9:47

P58a86v62e30l 10Ř97a39p92e79k 7382776879925

To se nijak nekomplikuje, na obou koncích tratě už je "zabezpečení", které dnes jen ovládá světýlka, z těchto systémů stačí vzít informace a vyhodnotit situaci, kdy dva vlaky vyjely proti sobě. Na základě toho pak konat.

Je to podobná situace jako Moravany - vlak "zmizel" z koleje a "zabezpečovací" zařízení nebylo vybaveno příslušnou logikou pro takovou situaci, nedošlo k okamžitému zastavení provozu. Až po nehodě to bylo do systému doděláno. Přitom to tam mělo být dávno. A zde je to podobné.

0/0
13.7.2016 9:52

J67o40s80e40f 56H88á98j19e21k 6608980299632

Že by zab. zař. ESA bylo schopné automaticky spustit generální stop je mi novinkou... :-)

0/0
13.7.2016 10:04

L36i37b79o12r 95V73e83s58e23l36ý 2119156242672

Proč by to ESA neuměla?

0/0
13.7.2016 10:07

J97o39s97e19f 18H28á46j50e27k 6268910279232

Protože nevím nic o existenci rozhraní, které by propojovalo ESA a radiopojítka potřebná k přenosu informace na lokomotivu?

0/0
13.7.2016 10:15

L70i76b49o74r 11V31e80s43e13l64ý 2989366802242

A přesto to existuje, například Radiovoice RV3 STOP TRS nebo RV3 TRS IP.

0/0
13.7.2016 10:22

J18o19s27e54f 39H51á73j41e21k 6818610899212

Tak to je poměrně novinka.

0/0
13.7.2016 10:32

P45e89t85r 61N84o14v55o70t86n45y 1851350131

Rozhodně ne všude. A dále musíte řešit nějaké ty výjimky. Nejlépe tak, aby ten váš systém nemusel byt vypunan lidskou obsluhou. A když tam takhle všechno zahrnete, zjistíte, že jste z ETCS.

0/0
13.7.2016 10:06

L92i86b63o36r 43V19e80s47e31l42ý 2189986462872

Vypustit vzduch z brzdových válců, aby vlak přestal brzdit? To je takové akční, máte asi rád horory, co?

0/0
13.7.2016 9:41

P70a96v45e37l 92Ř48a41p69e97k 7232776479515

Vlak brzdí poklesem tlaku, to se snad všeobecně ví.

0/0
13.7.2016 9:47

L75i67b46o32r 80V67e13s47e80l53ý 2569556282792

Jenže si pletete průběžné potrubí a válce, což je krapet rozdíl. Vypustit vzduch z válce znamená odbrzdění.

0/0
13.7.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.