Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážkou vlaků v Itálii je nejspíše lidská chyba, obětí je už 27

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie ve středu vzrostl na 27, nejméně dalších 50 lidí bylo zraněno, 15 z nich je stále v nemocnici. Podle italské agentury ANSA byla příčinou nehody lidská chyba, úřady již zahájily vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i44r52k54a 50S12v81e82j17k37o42v70s11k79ý 2429536841773

Zlatý časy v pravěku, kdy se míjení ve stanici řešilo štafetou. Fíra nafasoval kolík a vyrazil. Druhý čekal ve stanici a dokud kolík nedržel v ruce, nesměl na trať. Dneska by se řeklo, že jednal jako vlak druhý.

0/0
13.7.2016 19:20

J77i77r84k33a 25S71v67e38j42k29o83v17s66k36ý 2769846141763

Teď mě trklo, asi to byla tramvaj, ale i tak dobrý.

0/0
13.7.2016 19:23

P59e65t16r 50Ž95á11k 1668982535269

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ prekladac google???

+1/0
13.7.2016 17:14

P84e72t51r 22Ž95á65k 1828592325919

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ - prekladac google a idnes...

+1/0
13.7.2016 17:13

J71a83n 26Č18e81k96a75l 7509105654854

Tady je najednou odborníků na zabzař...

0/0
13.7.2016 15:57

R95a13d81k87o 78K37ř81i75v28á33n71e55k 7820643895170

Mnoho úvah o zabezpečení železnice na úrovni 21. sloletí a málo smyslu pro realitu.

- letadla padají i kvůli chybám pilotů, dosud nejsou nad zemí instalovány bezpečnostní sítě, které by zabránily jejich pádu :-)

- řidič usne a nic ho neprobudí, jede na červenou a nic ho nezastaví, kamion vyjede do protisměru a...

I při možnosti lidské chyby je železnice nejbezpečnější dopravou pro cestující. Navíc má způsoby, jak lidskou chybu téměř vyloučit. Jen to stojí velké prachy. Je to problém na celém světě a vyšší stupně zabezpečení se proto všude zavádějí postupně podle důležitosti tratí. V Itálii na tuto trať už došlo, je v přestavbě na moderně zabezpečenou dvoukolejku. Bohužel, mělo k tomu dojít o rok dřív...:-(

0/0
13.7.2016 15:18

P86e50t82r 75K53o91u41k91a42l 6563335523294

Jenže peněz je dost, přesněji, již nejsou ničím podloženy, stačí je natisknout . . . . on problém bude jinde . . . v trvale udržitelném rozvoji ? Potřebou držet vzrůstající, ale jen mírně, HDP ? Nebo ještě jinde ?

0/0
13.7.2016 16:45
Foto

J60i65ř43í 67B29a81b90i63n42s68k82ý 7167419978301

tak dlouho prochází šlendrián až se ucho utrhne , Itálie není vyjímka děje se to na všech tratích , problém je v tom že chudáci redaktoři už prostě nesmí psát pomalu o ničem a pracně hledají o čem psát , nějak se to budování socialismu vymyká z rukou Rv

0/−2
13.7.2016 10:26
Foto

P25e11t61r 28K74o19č34i66č34k21a 4929648206497

Matteo (faccia di merda), priletel vrtulnikem na misto nestesti projevit ucast a podekovani zachranarum...

http://video.repubblica.it/edizione/bari/scontro-tra-treni-renzi-ringrazia-i-soccorritori-ed-entra-in-un-convoglio/246173/246277

+1/0
13.7.2016 10:17

V41á55c83l61a25v 61D89o13k35s11a73n35s73k28ý 3678756431554

Poslední fotka i s komentářem je opravdu k tématu....

+4/0
13.7.2016 8:52

S70i25m90o80n37a 58B42ě94l93á41k32o73v64á 2700501329863

však proč by si to po sobě měl pisálek kontrolovat, že...

0/0
13.7.2016 8:54

P84a30v90e79l 18Ř26a89p98e87k 7922106909665

Lidská chyba to byla v každém případě, v tomto případě chyba toho, kdo takovou trať, se zabezpečením na úrovni 19. století, schválil do provozu.

+6/−1
13.7.2016 8:45

J90a89k65u32b 48N28o67v13o96t50n66ý 1314308660395

tak je otázka, kdy byl ten provoz schválen, jestli to náhodou nebylo již hodně dávno.

+1/0
13.7.2016 9:41

M70a39r32t12i86n 43V46e83s63e46l53ý 1350918927436

Problém vidím v tom, že se často šetří na nepravém místě. Jestliže je používán jednodušší systém zabezpečení, pak je zapotřebí víc signalistů, výpravčích, prostě víc lidí, kteří dohlédnou na to, aby vlaky nevyjely proti sobě. Nemůže to být závislé na jednom (často přetíženém) člověku - proti chybám nejsme odolní nikdo.

0/0
13.7.2016 10:05

J57a51n38a 13N51o66v51a26k51o81v29a 1899433630697

To zas bude v italske televizi hromadny pohreb a lidi na to budou cumet, prijde tam cela vlada a udelaji z toho satni svatek

0/−4
13.7.2016 8:42

A59l51e86š 28J68a64v90ů22r57e29k 2162359280770

spíše státní smutek, ty svátku

+8/0
13.7.2016 8:44

P22e36t74r 69K48n98ě38b28o77r10t 3861540

To zas bude popsanýho papíru opatřeníma aby se něco takovýho neopakovalo.

0/0
13.7.2016 8:36

P86a49v82e96l 98Ř81a24p14e94k 7652166329375

Ty lidi zabila úřednická mašinérie, která požaduje tolik certifikací a dalších papírů, že dnes neexistuje cenově přijatelné zabezpečení pro tyto tratě.

0/0
13.7.2016 9:11

P52a44v93e18l 95M25a47t73o13u25š17e59k 5500447358514

Zlý nedemokratický Putin má v sobě zřejmě víc lidskosti než všichni evropští demokraté. Na rozdíl od nich, neohrozitelných, si možná uvědomuje, že se něco takového může přihodit i jemu nebo jeho blízkým.

+7/−7
13.7.2016 8:16

J80i50ř10í 73B81r25a17d25a 5575478915315

Proč do toho taháte to, jestli je Rusko považováno za demokratické nebo hodné, ať už to znamená cokoliv? Putin je čelní představitel, u nichž je obvyklé, že za celou zemi vyjádří soustrast, i za lidi jako vy, kteří mají mozek nastavený tak, že do toho musí hned tahat politiku. Jestli špatně snášíte kritický postoj k Rusku, vyhýbejte se všemu, kde je o něm zmínka, anebo si nechte předepsat nějaké tlumící prášky.

+5/−1
13.7.2016 9:14

J33a21k16u14b 47S26e13m14e29r31á62d 2617236501711

Co to je za zblebt proboha? Samozrejme kondolovali vsichni vrcholni predstavitele vsech statu....

0/0
13.7.2016 11:13

Z42d33e55n63e56k 71B32e53d65n41a50r 7217446297459

v době GPS a počítačů je podobné neštěstí málo pochopitelné. Bohužel železničáři nejsou schopní, zvládnout velmi jednoduché zabezpečení.

Jinak strašné neštěstí.

+3/−8
13.7.2016 8:05

J70o14s92e24f 62G96a20r68g42u47l39a 3159308277870

Všichni si to představujete jako Hurvínek válku...

+9/−1
13.7.2016 8:13

M85i33l19o82š 83K68o93t89e29k 3979784

A vy si to představujete jak?

+2/0
13.7.2016 8:47

J54o73s63e35f 81G82a68r58g26u69l47a 3609538617720

Železnice je nejbezpečnější druh dopravního prostředku. A nějaká GPS určitě takovéhle neštěstí nevyřeší a nebo mu nezabrání. Bohužel mohl strojvedoucí jedné ze souprav projet návěst zakazující jízdu, mohla to být technická závada to ukáže vyšetřování, ale rozhodně nemůže doprava na železnici fungovat plně automaticky. Pokud bychom nechali železnici plně automatizovat, bez jakékoliv lidského faktoru, lze očekávat, že spousta vlaků nedojede kvůli srážce s automobilem nebo třeba přiveze do stanice kus těla po srážce s osobou, jelikož nebude nikdo, kdo by vlak zastavil.

0/0
13.7.2016 9:47

J89o18s33e50f 51H15á65j78e18k 6408380599602

Tak autonomní systémy u kterých jsou řešeny i kolizní stavy a jsou vhodné pro masové nasazení se v součastnosti pilně vyvýjí, ale není tak uplně triviální věc. A navíc to nebude laciná záležitost...

0/0
13.7.2016 10:11

M51i79r84o93s44l17a33v 55Z42i60k63m70u56n13d 6568502357798

Poznámka - nejbezpečnějším dopravním prostředkem jsou výtahy, u nich je počet usmrcených osob nejmenší ...

+1/0
13.7.2016 11:23

J19i92r59k69a 49S77v92e23j74k64o32v95s31k32ý 2279786411753

Vím o bezpečnějším - koloběžka. Ale zdaleka nejnebezpečnější je kolečková postel. Tam ročně zemře víc lidí, než na silnicích.

0/0
13.7.2016 19:10

J12o52s29e15f 39H39á53j62e92k 6478570249532

Představuju si to tak, že jakýkoliv systém, který není plně autonomní a musí tedy do jisté míry spoléhat na součinost s člověkem, nemůže být z principu nikdy 100% odolný proti lidské chybě...:-/

0/0
13.7.2016 9:55

M38a82r29t66i10n 81K39o16ž11í31n 1415676331460

Zvládnuto to je. Jmenuje se to ETCS. Jenže jedna jednotka pro jednu lokomotivu stojí cca 10 milionů Kč, plus samozřejmě infrastruktura na trati. Takže se to zatím osazuje pouze na koridory.

0/0
13.7.2016 8:22

M39i41c52h77a71l 80M47a81r59c51i78á63n 1159169551405

Co na té jednotce stojí 10 milionů Kč?

0/0
13.7.2016 8:32

M44a97r31t36i49n 76K64o31ž45í48n 1345736801200

Prostě stojí deset milionů. Já jsem si tu cenu nevymyslel, ale je to jediný systém, který je certifikovaný pro celou Evropu. Vyrábí se to v malých sériích, je to extrémně spolehlivé, odolné vůčí rušení, umí to aktivně zasáhnout do řízení vlaku, nahradí to výpravčí a návěstidla. Proto je ta cena asi taková.

0/0
13.7.2016 8:37

M61i81l92o10š 22K20o25t74e75k 3769704

Těch 27 mrtvých a asi 50 zraněných by jistě uvítalo i necertifikovaný ale též funkční systém.

+4/−1
13.7.2016 8:50

P78e40t49r 12N93o74v83o75t65n32y 1201410821

Jiných 27 nebo i víc by zas neuvítalo, kdyby necertifikovaný systém jiné nehodě nezabránil, nebo ji dokonce způsobil.

+6/−1
13.7.2016 8:55

P69a73v19e17l 39Ř46a16p66e71k 7972696859635

Vypnutí troleje a vypuštění brzdových válců při obsazování oddílů od obou konců by jistě způsobilo katastrofu... 8-o

+1/−1
13.7.2016 8:57

P92e95t39r 64N67o31v60o57t18n36y 1611370691

Ano, třeba kdyby ze stanice odjela na stůj souprava, kterou nelze zastavit(utržené vozy) a vy byste ten vlak, ktery by jim jinak ujel, zastavil.

0/0
13.7.2016 9:22

P63a58v18e57l 10Ř29a97p33e35k 7122126859385

A jak takové vagóny zastavíte dnes? Plnou rychlostí do nich necháte najet protijedoucí vlak. Já bych ho aspoň samočinně zastavil. Vy musíte pořád hledat nějaké důvody, proč něco nejde, pořád hledáte něco dokonalého, a tak do dnes nemáte nic, pane.

0/0
13.7.2016 9:25

P69e20t98r 79N69o63v48o11t78n53y 1211960111

Protijedoucí vlak musíte zastavit, vlak jedouci stejným směrem naopak musí ujet. Už to ten váš údajně zcela jednoduchý systém trochu komplikuje. Nehledě k tomu, kolik existuje dalších výjimek, kdy lze vjet do obsazeného oddílu zcela legálně.

+1/0
13.7.2016 9:32

P59a83v73e43l 22Ř81a47p74e87k 7972186719775

Píšu o zastavení při detekci vlaků jedoucích PROTI sobě. Ve vámi uvedeném případě, kdy vlaky jedou ZA SEBOU, by k zastavení samozřejmě nedošlo.

0/0
13.7.2016 9:39

P71e62t37r 89N92o53v36o97t21n61y 1761480711

No vidíte, jak se vám to komplikuje.

0/0
13.7.2016 9:47

P22a35v89e20l 47Ř20a55p49e45k 7332886229305

To se nijak nekomplikuje, na obou koncích tratě už je "zabezpečení", které dnes jen ovládá světýlka, z těchto systémů stačí vzít informace a vyhodnotit situaci, kdy dva vlaky vyjely proti sobě. Na základě toho pak konat.

Je to podobná situace jako Moravany - vlak "zmizel" z koleje a "zabezpečovací" zařízení nebylo vybaveno příslušnou logikou pro takovou situaci, nedošlo k okamžitému zastavení provozu. Až po nehodě to bylo do systému doděláno. Přitom to tam mělo být dávno. A zde je to podobné.

0/0
13.7.2016 9:52

J64o20s49e70f 11H36á12j97e11k 6208200859982

Že by zab. zař. ESA bylo schopné automaticky spustit generální stop je mi novinkou... :-)

0/0
13.7.2016 10:04

L83i97b89o97r 17V35e70s98e55l57ý 2649496862612

Proč by to ESA neuměla?

0/0
13.7.2016 10:07

J31o42s47e72f 24H69á38j43e85k 6378190349732

Protože nevím nic o existenci rozhraní, které by propojovalo ESA a radiopojítka potřebná k přenosu informace na lokomotivu?

0/0
13.7.2016 10:15

L49i69b12o24r 14V20e62s21e65l51ý 2379966282232

A přesto to existuje, například Radiovoice RV3 STOP TRS nebo RV3 TRS IP.

0/0
13.7.2016 10:22

J73o16s54e10f 82H48á15j68e59k 6388950509562

Tak to je poměrně novinka.

0/0
13.7.2016 10:32

P65e97t70r 79N73o42v84o11t96n41y 1521540861

Rozhodně ne všude. A dále musíte řešit nějaké ty výjimky. Nejlépe tak, aby ten váš systém nemusel byt vypunan lidskou obsluhou. A když tam takhle všechno zahrnete, zjistíte, že jste z ETCS.

0/0
13.7.2016 10:06

L74i95b79o14r 49V54e11s94e31l87ý 2859536702282

Vypustit vzduch z brzdových válců, aby vlak přestal brzdit? To je takové akční, máte asi rád horory, co?

0/0
13.7.2016 9:41

P15a89v41e15l 72Ř56a53p63e50k 7842776949225

Vlak brzdí poklesem tlaku, to se snad všeobecně ví.

0/0
13.7.2016 9:47

L26i26b42o63r 10V22e18s52e35l63ý 2199836942552

Jenže si pletete průběžné potrubí a válce, což je krapet rozdíl. Vypustit vzduch z válce znamená odbrzdění.

0/0
13.7.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.