Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvedl jsem se a viděl peklo, popsal svědek srážku italských vlaků

Svědci vlakové nehody na jihu Itálie popisují srážku jako nejhorší věc, jakou v životě viděli. Cestující, kteří se ze souprav dostali, viděli kolem sebe plačící raněné i utrhané končetiny. Při srážce byla zcela zničena polovina obou souprav, ve kterých dle poslední bilance zahynulo nejméně 25 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i46ř87í 40K73o71c71u61r37e96k 6635474585218

"200 vlaků za den ... Železničáři plánují druhou kolej." Být tam ta druhá kolej, tak se to pravděpodobně nestalo.

Začíná to čím dál více připomínat neštěstí na jednokolejce Hradec - Pradubice v šedesátém roce.

+2/0
13.7.2016 0:07

V60l31a49s12t68i81m77i83l 94S10v75o22b26o84d96a 7293268275234

Což je v roce 2016 docela ostuda. Mám trochu pocit, jestli to nezpůsobila taková ta jižanská "preciznost", zejména v oblasti modernizací tratí.

0/−4
13.7.2016 2:00

J45a56n 23V59e10l12i82k82ý 4525119958865

Cestoval jste někdy v Itálii vlakem? Po Francii a Španělsku mají asi nejlepší tratě v Evropě.

0/0
13.7.2016 4:00

M45a77r25e74k 29B46e94n46e18s 9323976516

A co Svycarsko? ;-)

0/0
13.7.2016 5:59

V86l64a60s55t86i64m17i80l 45S33v22o64b46o70d49a 7103848985344

Tak tady zjevně ne. To by ty vlaky o sobě přeci musely vědět dřív, než několik vteřin před srážkou.

0/0
13.7.2016 10:18

A81n97d22r40e44j 11K19o76v82á30ř 5802155239588

Je to pri meste Corato, ale nie smerom na Ruvo di Puglia, ale Andria.

Súradnice 41.19763 16.36023

Presne tu: https://goo.gl/1wK7c9

0/0
12.7.2016 23:42

M70i72l45a51n 37N95o87v92o25t51n21ý 3640601371571

Tak proto jsem to včera na fotomapách nemohl najít ... teď je jasné, že je to za mírnou zatáčkou a že se zřejmě opravdu uviděli až na poslední chvíli.

0/0
13.7.2016 11:32

Z96d94e60n18e96k 25Š53i74t34i26n54a 2763868340595

Sedněte do auta jednou nohou jste v hrobě a druhou v kriminále.

Vlaková a letecká doprava jsou relativně stále nejbezpečnější dopravní prostředky.

+8/0
12.7.2016 23:19

P64a28v98e15l 75Ř97a13p57e56k 7122466879815

Máte pravdu, o to se nikdo nepře.

0/0
12.7.2016 23:21

L70a28d78a 49N81o28v85a35k 4292953257

v poměru k najetyým km, nebo k přepraveným osobám....?

0/0
12.7.2016 23:24

M42a27r96t21i35n 82K28o10ž68í64n 1855916651540

Tady máte celkem pěkné statistiky:

http://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
12.7.2016 23:40

R61a58d92e46k 13J16a59n36a70t14a 9155476144942

K obojímu. Nebezpečnější než doprava autem je už jen motorka a kosmické lety :-)

+2/0
13.7.2016 0:21

Ř68e47h34o45ř 32V82l71a58s11á91k 2324734831466

Ty kosmické lety, to je i na počet ujetých kilometrů? Ve vesmíru ty kilometry nabíhají hodně rychle. Taková MVS dá miliardu za nějakých deset dní.

0/0
13.7.2016 1:02

M28a26r83e36k 22B93e29n68d91a 4870250889

Ta čidla co zde lidé píší, by samozřejmě nemohla být tak jednoduše, protože by leckterý trouba mohl zastavovat vlaky tím, že by ten systém sabotoval. Na druhou stranu, těch šifer dnes je taková spousta...

0/0
12.7.2016 23:14

P65a16v55e91l 15Ř86a78p32e40k 7302406509695

Ta čidla už tratě dávno mají. Chybí logika, která by vyhodnotila, že vlaky jedou proti sobě a chybí zařízení, které by zastavilo drážní vozidlo.

0/0
12.7.2016 23:18

T81o81m12á57š 10P24ř39i32b23y17l 7538297788342

Nesedat do prvnich ani poslednich vagonu....ale byt nekde uprostred soupravy

0/0
12.7.2016 23:00

J19o74s10e54f 46Š29o42l27t65e12s 8184858440943

Tady by vám to moc nepomohlo.

+1/0
12.7.2016 23:02

P60e15t97r 85N43o66v40o21t26n21y 1911730851

A když jedou dva? :-)

+1/0
12.7.2016 23:05

M66a51r97t12i72n 36K62o68ž56í40n 1745936311360

Jára Cimrman navrhoval první a poslední vagon z důvodu bezpečnosti do soupravy vůbec nezařazovat.

+18/0
12.7.2016 23:05

M64i26r10e48k 23G78a44j70e18r 5191666859210

Pamatuju, ze onehdy misto vlaku sestaveneho ze dvou vagonu odjel (nebo neodjel?) presne takovy vlak (bez prvniho a posledniho vagonu).

0/0
13.7.2016 0:20

V93l97a58d87i62m72í43r 74Š75n67e10k 9454598816351

Říkám to pořád, že drážní doprava je sto let za opicema. To tam jako nemůže být nějaký čip nebo něco, co elektronicky vidí vlak v protisměru a automaticky šlápne na brzdu a oba vlaky zastaví... ?

V 21. století, ve století počítačů, GPS a dalších vymožeností a pořád taková předpotopní technologie a takové hloupé nehody. Rv;-€

+9/−6
12.7.2016 22:40

M13a73r32t91i22n 39K74o94ž26í71n 1775936501940

Může, ale je velice velice drahý.

0/0
12.7.2016 22:54

R42a88d44e85k 24J68a70n97a51t22a 9305866604872

Ani ne. ETCS3 tohle umí. Je sice drahé ho zavést, ale když už je, tak taková pokročilá automatizace šetří náklady (nejsou potřeba semafory, nejsou potřeba výpravčí, ...).

0/0
13.7.2016 0:23

M57a98r13t63i96n 18K67o43ž86í74n 1735816281120

Jednotka na jednu lokomotivu stojí cca 10mio Kč. To je dost drahé. Navíc to šetří náklady spíš správci cesty než dopravci, který si ji musí pořídit.

0/0
13.7.2016 0:57

F41i26l83i77p 91V78a42l78d65e58r 1448228644144

Napíšu to znovu: Je to JEN o ceně jízdenky a riziku, které je každý jednotlivec ochoten podstoupit tím, že nastoupí do prostředku hromadné dopravy.

0/0
12.7.2016 22:55

J31a19n 70W34a77c86l46a26v 7674245967418

Kdyby jste se na ZŠ učil fyziku, tak pochopíte, že nemůže.

0/−2
12.7.2016 22:55

P37a97v11e68l 22Ř42a50p68e66k 7352376529945

Vy se svým "kdyby jste" radši o ZŠ moc nemluvte...

+6/0
12.7.2016 23:07

Ř80e55h78o43ř 53V28l83a53s62á22k 2764134491136

Většina spotřebních technologií má poměrně nízkou spolehlivost. Takže byste nad tím musel provozovat složitý a drahý protokol, co dělat s tím, že už se zase ztratil signál atp. Ono to tak jednoduché není. Opravdu to dost leze do peněz.

0/0
13.7.2016 1:06

A40d64a24m 57H69o79u60b51a43ř 2769958465127

Teoreticky je velmi jednoduché udělat system, který by fungoval. Dve cidla prujezdu na obou stranách a vypnuti napajeni, pokud projedou dva vlaky na stejnou kolej. Fakt nechápu v čem je problem. Díky za vysvetleni od odborníku místo minusu

+6/−3
12.7.2016 22:39

L71i95b47o95r 80V28e39s95e41l67ý 2829246942222

Však to existuje a jmenuje se to Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla.

+2/0
12.7.2016 22:42

P87a73v85e34l 65Ř72a38p19e13k 7512766679715

Ty vaše výstrahy a návěsti jsou k smíchu, tady se mluví o fyzickém zabezpečení, ne o nějakých světýlkách. Dnes, když se chce, ty systémy umí spolehlivě detekovat, že vlaky jedou proti sobě, ale chybí vazba na samočinné zastavení drážních vozidel. To uměla i železnice za dob páry, kdy návěstidlo bylo opatřeno mechanickým zařízení, které při "stůj" zasahovalo do jízdního profilu lokomotivy a vypustilo ventil, loko zastavila.

0/−1
12.7.2016 22:50

L43i39b21o12r 46V16e26s22e57l25ý 2259946842192

Takže chcete říct, že je k smíchu to, co žádáte o trochu níže, tedy automatický STOP TRS nebo vypnutí napájení troleji při projetí návěstidla? Proč ale chcete detekovat jen vlaky jedoucí proti sobě. Důležité je odchytit vlak i samotný vlak, který projel.

+1/0
12.7.2016 22:56

P16e98t96r 41N43o73v67o71t76n56y 1521400731

Radši si zjistěte, co je to ta VNPN.

+1/0
12.7.2016 23:01

P72a61v91e95l 29Ř23a55p94e66k 7292646459175

VNPN je přidaná logika, de facto softwarový modul, který funguje v souladu s tím, co píšu, ale za prvé to snad nikde není nainstalováno a za druhé je to pořád jen výstup ve formě signálu. Bez odpovídající výbavy na straně drážních vozidel je to skoro na nic. Systém GSM-R nemá funkci generálního stopu a TRSka může být naladěna na špatný kanál.

+1/0
12.7.2016 23:17

L78i10b40o58r 70V38e79s62e31l19ý 2169196432922

První VNPN bylo uvedeno do provozu už v roce 2010. Je vidět, že jste v obraze. :-)

0/0
12.7.2016 23:22

P14a71v61e63l 59Ř16a42p52e59k 7642296959815

To jste celí vy všichni. Pořád chytří, ale vlaky se dál srážejí. :-P

Díky za debatu a dobrou noc.

0/−1
12.7.2016 23:27

L39i24b49o79r 41V94e35s94e66l41ý 2289856232592

Pá pá

0/0
12.7.2016 23:29

P21a50v52e85l 85S84v29í51t33i15l 4643153399

Jedinej chytrej šel konečně spát.

0/0
13.7.2016 8:44

M74i35l50o74š 38V73o56n50d48r81u38š74k24a 5175971467394

Ale toto již funguje od 60tých let, jen se při vyhodnocení průšvihu nevypíná proud, ale vypouští vzduch z brzdného systému, tedy je to stejné jako by jste zatáhl za záchranou brzdu.

0/0
12.7.2016 23:22

P42a77v45e55l 31Ř12a16p78e43k 7202616879905

Nepřehánějte, tohle skoro vůbec nefunguje.

0/0
12.7.2016 23:28

L44í24d35a 65M60a69r26e65l89o21v65á 4190712689231

Vzpomněla jsem si na Stéblovou...:-/

0/0
12.7.2016 22:20

P21a71v77e31l 14Ř92a71p86e68k 7832536339435

Smutné je, že za těch skoro 60 let se úroveň zabezpečení většiny tratí vůbec nezměnila.

+1/0
12.7.2016 22:26

Z95b94y63n93ě62k 57P47o23p48o57v56s38k30ý 9726528657783

Vy jste šprýmař... Stéblová byla velká tragédie, která se neměla stát

0/0
12.7.2016 22:38

P46a58v42e92l 67Ř71a42p40e82k 7962716379655

A ta dnešní nehoda je co? A stovky dalších? Jednokolejným tratím chybí fyzické zabezpečení, tedy detekuji problém -> nejedeš (vypne se trolej, vyšle se AUTOMATICKY generální stop (to ten náš neumí) atd.

0/−1
12.7.2016 22:43

Z81b16y45n82ě69k 94P57o70p55o24v30s98k71ý 9236318927833

Pokud je system vypnut?

0/0
12.7.2016 23:24

M29i29c30h89a46l 93D89o49l38e33ž30e63l 8789593741857

tak tohle je nocni mura nas vsech, kteri nekam nekdy cestovali. Takze vlastne uplne vsech. Strasny.

+8/0
12.7.2016 22:12

M81a75r49t91i46n 13K57o18ž17í89n 1435226921940

To sice ano, ale je mnohem větší pravděpodobnost, že vás ta smrt potká při přecházení silnice.

0/−1
12.7.2016 22:16

M57i21r47e98k 76G52a17j75e44r 5211556429400

To nemuzete vedet. Pravdepodobnost smrti pri prechazeni silnice zavisi na tom, jak casto a kde clovek prechazi a jak je pri tom ostrazity a predvidavi. Na druhou stranu pravdepodobnost smrti pri zeleznicni nehode zavisi pouze na tom, jak casto clovek jezdi vlakem a po jakych tratich. Tuto pravdepodobnost nemuze prilis sam ovlivnit svym chovanim po nastupu do vlaku.

0/0
12.7.2016 22:54

M70i36r17e76k 63G54a23j89e46r 5801116469250

Snad jen vyhybat se prvnim dvema vagonum. To delam a zatim dobry.

0/0
12.7.2016 22:55

J70a22n 81S56v60o76r56a43d74a 7190267

a kolik srážek vlaků jsme takhle přežil, když píšete "zatím dobrý"?

+4/0
12.7.2016 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.