Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvedl jsem se a viděl peklo, popsal svědek srážku italských vlaků

Svědci vlakové nehody na jihu Itálie popisují srážku jako nejhorší věc, jakou v životě viděli. Cestující, kteří se ze souprav dostali, viděli kolem sebe plačící raněné i utrhané končetiny. Při srážce byla zcela zničena polovina obou souprav, ve kterých dle poslední bilance zahynulo nejméně 25 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i28ř48í 11K28o62c69u50r32e22k 6215674155288

"200 vlaků za den ... Železničáři plánují druhou kolej." Být tam ta druhá kolej, tak se to pravděpodobně nestalo.

Začíná to čím dál více připomínat neštěstí na jednokolejce Hradec - Pradubice v šedesátém roce.

+2/0
13.7.2016 0:07

V83l22a35s81t61i28m27i79l 35S91v40o61b66o76d35a 7303178645874

Což je v roce 2016 docela ostuda. Mám trochu pocit, jestli to nezpůsobila taková ta jižanská "preciznost", zejména v oblasti modernizací tratí.

0/−4
13.7.2016 2:00

J74a30n 42V96e27l24i97k81ý 4905369208795

Cestoval jste někdy v Itálii vlakem? Po Francii a Španělsku mají asi nejlepší tratě v Evropě.

0/0
13.7.2016 4:00

M75a21r59e93k 80B27e31n57e71s 9103256916

A co Svycarsko? ;-)

0/0
13.7.2016 5:59

V56l69a66s95t92i24m12i15l 55S78v40o96b51o24d18a 7673638455364

Tak tady zjevně ne. To by ty vlaky o sobě přeci musely vědět dřív, než několik vteřin před srážkou.

0/0
13.7.2016 10:18

A53n25d22r64e49j 16K81o54v12á84ř 5172265739158

Je to pri meste Corato, ale nie smerom na Ruvo di Puglia, ale Andria.

Súradnice 41.19763 16.36023

Presne tu: https://goo.gl/1wK7c9

0/0
12.7.2016 23:42

M49i50l56a56n 11N88o76v33o15t34n95ý 3800611521651

Tak proto jsem to včera na fotomapách nemohl najít ... teď je jasné, že je to za mírnou zatáčkou a že se zřejmě opravdu uviděli až na poslední chvíli.

0/0
13.7.2016 11:32

Z18d63e93n35e73k 70Š76i43t15i26n89a 2203688980295

Sedněte do auta jednou nohou jste v hrobě a druhou v kriminále.

Vlaková a letecká doprava jsou relativně stále nejbezpečnější dopravní prostředky.

+8/0
12.7.2016 23:19

P47a61v65e91l 11Ř73a61p20e61k 7562586299195

Máte pravdu, o to se nikdo nepře.

0/0
12.7.2016 23:21

L86a67d68a 53N39o88v93a31k 4232893107

v poměru k najetyým km, nebo k přepraveným osobám....?

0/0
12.7.2016 23:24

M43a72r16t51i39n 21K77o17ž34í84n 1855436241690

Tady máte celkem pěkné statistiky:

http://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
12.7.2016 23:40

R51a90d56e52k 42J78a24n50a66t55a 9465576464802

K obojímu. Nebezpečnější než doprava autem je už jen motorka a kosmické lety :-)

+2/0
13.7.2016 0:21

Ř79e15h96o34ř 71V64l57a37s66á19k 2804504781516

Ty kosmické lety, to je i na počet ujetých kilometrů? Ve vesmíru ty kilometry nabíhají hodně rychle. Taková MVS dá miliardu za nějakých deset dní.

0/0
13.7.2016 1:02

M94a34r11e33k 54B82e86n96d46a 4780800219

Ta čidla co zde lidé píší, by samozřejmě nemohla být tak jednoduše, protože by leckterý trouba mohl zastavovat vlaky tím, že by ten systém sabotoval. Na druhou stranu, těch šifer dnes je taková spousta...

0/0
12.7.2016 23:14

P84a91v15e59l 14Ř81a74p96e36k 7282866609715

Ta čidla už tratě dávno mají. Chybí logika, která by vyhodnotila, že vlaky jedou proti sobě a chybí zařízení, které by zastavilo drážní vozidlo.

0/0
12.7.2016 23:18

T58o22m23á33š 46P70ř90i10b72y55l 7428547238122

Nesedat do prvnich ani poslednich vagonu....ale byt nekde uprostred soupravy

0/0
12.7.2016 23:00

J62o92s82e67f 28Š53o59l78t64e32s 8174158980753

Tady by vám to moc nepomohlo.

+1/0
12.7.2016 23:02

P80e24t75r 46N49o60v94o70t72n72y 1101170881

A když jedou dva? :-)

+1/0
12.7.2016 23:05

M21a22r46t71i15n 90K78o21ž13í53n 1605686161220

Jára Cimrman navrhoval první a poslední vagon z důvodu bezpečnosti do soupravy vůbec nezařazovat.

+18/0
12.7.2016 23:05

M79i56r90e26k 41G71a25j28e57r 5781956149610

Pamatuju, ze onehdy misto vlaku sestaveneho ze dvou vagonu odjel (nebo neodjel?) presne takovy vlak (bez prvniho a posledniho vagonu).

0/0
13.7.2016 0:20

V17l91a29d19i67m21í64r 47Š65n27e59k 9124238306631

Říkám to pořád, že drážní doprava je sto let za opicema. To tam jako nemůže být nějaký čip nebo něco, co elektronicky vidí vlak v protisměru a automaticky šlápne na brzdu a oba vlaky zastaví... ?

V 21. století, ve století počítačů, GPS a dalších vymožeností a pořád taková předpotopní technologie a takové hloupé nehody. Rv;-€

+9/−6
12.7.2016 22:40

M77a70r25t76i42n 48K25o24ž81í55n 1675446721920

Může, ale je velice velice drahý.

0/0
12.7.2016 22:54

R64a67d75e10k 39J70a29n82a43t92a 9565516734232

Ani ne. ETCS3 tohle umí. Je sice drahé ho zavést, ale když už je, tak taková pokročilá automatizace šetří náklady (nejsou potřeba semafory, nejsou potřeba výpravčí, ...).

0/0
13.7.2016 0:23

M38a41r24t27i51n 61K49o86ž62í28n 1705226911770

Jednotka na jednu lokomotivu stojí cca 10mio Kč. To je dost drahé. Navíc to šetří náklady spíš správci cesty než dopravci, který si ji musí pořídit.

0/0
13.7.2016 0:57

F47i63l98i75p 91V54a11l58d83e11r 1838588444934

Napíšu to znovu: Je to JEN o ceně jízdenky a riziku, které je každý jednotlivec ochoten podstoupit tím, že nastoupí do prostředku hromadné dopravy.

0/0
12.7.2016 22:55

J36a32n 29W90a73c12l84a49v 7414495927208

Kdyby jste se na ZŠ učil fyziku, tak pochopíte, že nemůže.

0/−2
12.7.2016 22:55

P52a76v15e56l 39Ř26a77p51e44k 7792936809585

Vy se svým "kdyby jste" radši o ZŠ moc nemluvte...

+6/0
12.7.2016 23:07

Ř29e21h78o57ř 23V43l91a26s55á59k 2404974781476

Většina spotřebních technologií má poměrně nízkou spolehlivost. Takže byste nad tím musel provozovat složitý a drahý protokol, co dělat s tím, že už se zase ztratil signál atp. Ono to tak jednoduché není. Opravdu to dost leze do peněz.

0/0
13.7.2016 1:06

A89d91a96m 32H58o82u80b11a33ř 2539368715667

Teoreticky je velmi jednoduché udělat system, který by fungoval. Dve cidla prujezdu na obou stranách a vypnuti napajeni, pokud projedou dva vlaky na stejnou kolej. Fakt nechápu v čem je problem. Díky za vysvetleni od odborníku místo minusu

+6/−3
12.7.2016 22:39

L79i92b58o56r 38V48e41s54e89l15ý 2919276162102

Však to existuje a jmenuje se to Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla.

+2/0
12.7.2016 22:42

P93a96v26e73l 57Ř59a77p87e58k 7462576449975

Ty vaše výstrahy a návěsti jsou k smíchu, tady se mluví o fyzickém zabezpečení, ne o nějakých světýlkách. Dnes, když se chce, ty systémy umí spolehlivě detekovat, že vlaky jedou proti sobě, ale chybí vazba na samočinné zastavení drážních vozidel. To uměla i železnice za dob páry, kdy návěstidlo bylo opatřeno mechanickým zařízení, které při "stůj" zasahovalo do jízdního profilu lokomotivy a vypustilo ventil, loko zastavila.

0/−1
12.7.2016 22:50

L77i27b86o34r 30V50e75s22e33l95ý 2139126592462

Takže chcete říct, že je k smíchu to, co žádáte o trochu níže, tedy automatický STOP TRS nebo vypnutí napájení troleji při projetí návěstidla? Proč ale chcete detekovat jen vlaky jedoucí proti sobě. Důležité je odchytit vlak i samotný vlak, který projel.

+1/0
12.7.2016 22:56

P92e98t86r 15N14o51v81o86t14n17y 1791780221

Radši si zjistěte, co je to ta VNPN.

+1/0
12.7.2016 23:01

P88a91v44e22l 98Ř92a50p63e36k 7132796709755

VNPN je přidaná logika, de facto softwarový modul, který funguje v souladu s tím, co píšu, ale za prvé to snad nikde není nainstalováno a za druhé je to pořád jen výstup ve formě signálu. Bez odpovídající výbavy na straně drážních vozidel je to skoro na nic. Systém GSM-R nemá funkci generálního stopu a TRSka může být naladěna na špatný kanál.

+1/0
12.7.2016 23:17

L40i87b69o11r 23V70e96s22e83l87ý 2719416522912

První VNPN bylo uvedeno do provozu už v roce 2010. Je vidět, že jste v obraze. :-)

0/0
12.7.2016 23:22

P25a89v23e79l 54Ř51a38p85e30k 7882836149195

To jste celí vy všichni. Pořád chytří, ale vlaky se dál srážejí. :-P

Díky za debatu a dobrou noc.

0/−1
12.7.2016 23:27

L19i82b66o95r 16V43e37s21e93l26ý 2139936182802

Pá pá

0/0
12.7.2016 23:29

P98a14v13e71l 79S55v10í35t73i22l 4323343299

Jedinej chytrej šel konečně spát.

0/0
13.7.2016 8:44

M47i53l66o80š 27V18o61n87d39r27u91š64k97a 5255791307724

Ale toto již funguje od 60tých let, jen se při vyhodnocení průšvihu nevypíná proud, ale vypouští vzduch z brzdného systému, tedy je to stejné jako by jste zatáhl za záchranou brzdu.

0/0
12.7.2016 23:22

P20a85v46e69l 38Ř81a26p26e13k 7582186839185

Nepřehánějte, tohle skoro vůbec nefunguje.

0/0
12.7.2016 23:28

L53í72d80a 23M89a67r37e45l84o84v55á 4910692869201

Vzpomněla jsem si na Stéblovou...:-/

0/0
12.7.2016 22:20

P17a81v39e29l 14Ř10a12p46e87k 7582186719505

Smutné je, že za těch skoro 60 let se úroveň zabezpečení většiny tratí vůbec nezměnila.

+1/0
12.7.2016 22:26

Z64b23y58n53ě14k 30P72o29p82o83v35s22k92ý 9376348107893

Vy jste šprýmař... Stéblová byla velká tragédie, která se neměla stát

0/0
12.7.2016 22:38

P77a68v93e15l 18Ř31a28p87e78k 7182516359925

A ta dnešní nehoda je co? A stovky dalších? Jednokolejným tratím chybí fyzické zabezpečení, tedy detekuji problém -> nejedeš (vypne se trolej, vyšle se AUTOMATICKY generální stop (to ten náš neumí) atd.

0/−1
12.7.2016 22:43

Z64b80y95n85ě79k 71P35o12p87o49v24s90k34ý 9976148177213

Pokud je system vypnut?

0/0
12.7.2016 23:24

M71i76c46h97a80l 49D76o44l55e91ž40e65l 8349213311927

tak tohle je nocni mura nas vsech, kteri nekam nekdy cestovali. Takze vlastne uplne vsech. Strasny.

+8/0
12.7.2016 22:12

M89a28r53t26i16n 57K62o73ž87í88n 1285796241820

To sice ano, ale je mnohem větší pravděpodobnost, že vás ta smrt potká při přecházení silnice.

0/−1
12.7.2016 22:16

M32i23r79e66k 46G73a88j93e82r 5411286519330

To nemuzete vedet. Pravdepodobnost smrti pri prechazeni silnice zavisi na tom, jak casto a kde clovek prechazi a jak je pri tom ostrazity a predvidavi. Na druhou stranu pravdepodobnost smrti pri zeleznicni nehode zavisi pouze na tom, jak casto clovek jezdi vlakem a po jakych tratich. Tuto pravdepodobnost nemuze prilis sam ovlivnit svym chovanim po nastupu do vlaku.

0/0
12.7.2016 22:54

M78i94r45e62k 38G91a96j44e78r 5601906159230

Snad jen vyhybat se prvnim dvema vagonum. To delam a zatim dobry.

0/0
12.7.2016 22:55

J24a71n 19S90v30o96r29a71d68a 7260847

a kolik srážek vlaků jsme takhle přežil, když píšete "zatím dobrý"?

+4/0
12.7.2016 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.