Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvedl jsem se a viděl peklo, popsal svědek srážku italských vlaků

Svědci vlakové nehody na jihu Itálie popisují srážku jako nejhorší věc, jakou v životě viděli. Cestující, kteří se ze souprav dostali, viděli kolem sebe plačící raněné i utrhané končetiny. Při srážce byla zcela zničena polovina obou souprav, ve kterých dle poslední bilance zahynulo nejméně 25 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i80ř19í 13K85o84c89u14r47e34k 6475664945818

"200 vlaků za den ... Železničáři plánují druhou kolej." Být tam ta druhá kolej, tak se to pravděpodobně nestalo.

Začíná to čím dál více připomínat neštěstí na jednokolejce Hradec - Pradubice v šedesátém roce.

+2/0
13.7.2016 0:07

V91l13a81s81t55i73m12i19l 18S39v69o77b84o33d40a 7223848575484

Což je v roce 2016 docela ostuda. Mám trochu pocit, jestli to nezpůsobila taková ta jižanská "preciznost", zejména v oblasti modernizací tratí.

0/−4
13.7.2016 2:00

J50a69n 64V96e71l50i59k56ý 4105989488375

Cestoval jste někdy v Itálii vlakem? Po Francii a Španělsku mají asi nejlepší tratě v Evropě.

0/0
13.7.2016 4:00

M78a57r65e74k 66B38e70n19e98s 9323626506

A co Svycarsko? ;-)

0/0
13.7.2016 5:59

V48l34a11s60t58i91m61i76l 98S25v35o26b93o40d40a 7313988735134

Tak tady zjevně ne. To by ty vlaky o sobě přeci musely vědět dřív, než několik vteřin před srážkou.

0/0
13.7.2016 10:18

A70n79d60r22e21j 19K66o12v50á74ř 5572265879288

Je to pri meste Corato, ale nie smerom na Ruvo di Puglia, ale Andria.

Súradnice 41.19763 16.36023

Presne tu: https://goo.gl/1wK7c9

0/0
12.7.2016 23:42

M25i71l70a88n 11N64o47v31o49t22n53ý 3400711431361

Tak proto jsem to včera na fotomapách nemohl najít ... teď je jasné, že je to za mírnou zatáčkou a že se zřejmě opravdu uviděli až na poslední chvíli.

0/0
13.7.2016 11:32

Z16d71e45n95e60k 82Š88i36t23i91n93a 2563518860295

Sedněte do auta jednou nohou jste v hrobě a druhou v kriminále.

Vlaková a letecká doprava jsou relativně stále nejbezpečnější dopravní prostředky.

+8/0
12.7.2016 23:19

P81a37v16e11l 31Ř69a50p30e43k 7352806309675

Máte pravdu, o to se nikdo nepře.

0/0
12.7.2016 23:21

L17a80d49a 74N39o94v77a39k 4602643157

v poměru k najetyým km, nebo k přepraveným osobám....?

0/0
12.7.2016 23:24

M38a87r58t77i94n 53K23o59ž12í67n 1845466391490

Tady máte celkem pěkné statistiky:

http://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
12.7.2016 23:40

R73a84d84e38k 19J25a40n24a81t55a 9725276634612

K obojímu. Nebezpečnější než doprava autem je už jen motorka a kosmické lety :-)

+2/0
13.7.2016 0:21

Ř72e57h67o26ř 32V76l22a71s91á55k 2764294751786

Ty kosmické lety, to je i na počet ujetých kilometrů? Ve vesmíru ty kilometry nabíhají hodně rychle. Taková MVS dá miliardu za nějakých deset dní.

0/0
13.7.2016 1:02

M61a82r70e50k 98B11e54n19d48a 4290450339

Ta čidla co zde lidé píší, by samozřejmě nemohla být tak jednoduše, protože by leckterý trouba mohl zastavovat vlaky tím, že by ten systém sabotoval. Na druhou stranu, těch šifer dnes je taková spousta...

0/0
12.7.2016 23:14

P89a56v42e84l 60Ř40a91p49e12k 7442506619695

Ta čidla už tratě dávno mají. Chybí logika, která by vyhodnotila, že vlaky jedou proti sobě a chybí zařízení, které by zastavilo drážní vozidlo.

0/0
12.7.2016 23:18

T80o39m18á18š 43P45ř78i41b21y14l 7728267198512

Nesedat do prvnich ani poslednich vagonu....ale byt nekde uprostred soupravy

0/0
12.7.2016 23:00

J24o11s40e85f 10Š54o57l45t37e21s 8444318500253

Tady by vám to moc nepomohlo.

+1/0
12.7.2016 23:02

P22e58t29r 49N46o89v50o25t34n38y 1701110671

A když jedou dva? :-)

+1/0
12.7.2016 23:05

M20a20r80t50i95n 94K49o93ž51í31n 1465836821510

Jára Cimrman navrhoval první a poslední vagon z důvodu bezpečnosti do soupravy vůbec nezařazovat.

+18/0
12.7.2016 23:05

M73i95r91e43k 63G97a31j61e11r 5591856419780

Pamatuju, ze onehdy misto vlaku sestaveneho ze dvou vagonu odjel (nebo neodjel?) presne takovy vlak (bez prvniho a posledniho vagonu).

0/0
13.7.2016 0:20

V97l76a11d25i97m86í46r 35Š56n70e47k 9364108316321

Říkám to pořád, že drážní doprava je sto let za opicema. To tam jako nemůže být nějaký čip nebo něco, co elektronicky vidí vlak v protisměru a automaticky šlápne na brzdu a oba vlaky zastaví... ?

V 21. století, ve století počítačů, GPS a dalších vymožeností a pořád taková předpotopní technologie a takové hloupé nehody. Rv;-€

+9/−6
12.7.2016 22:40

M90a21r44t66i94n 26K53o32ž89í73n 1715786161190

Může, ale je velice velice drahý.

0/0
12.7.2016 22:54

R59a93d19e27k 95J72a91n35a32t59a 9465576944132

Ani ne. ETCS3 tohle umí. Je sice drahé ho zavést, ale když už je, tak taková pokročilá automatizace šetří náklady (nejsou potřeba semafory, nejsou potřeba výpravčí, ...).

0/0
13.7.2016 0:23

M57a65r42t42i74n 40K49o65ž92í90n 1255346751850

Jednotka na jednu lokomotivu stojí cca 10mio Kč. To je dost drahé. Navíc to šetří náklady spíš správci cesty než dopravci, který si ji musí pořídit.

0/0
13.7.2016 0:57

F36i52l29i80p 37V74a61l60d30e40r 1368388954684

Napíšu to znovu: Je to JEN o ceně jízdenky a riziku, které je každý jednotlivec ochoten podstoupit tím, že nastoupí do prostředku hromadné dopravy.

0/0
12.7.2016 22:55

J61a96n 18W98a22c94l66a57v 7414965487658

Kdyby jste se na ZŠ učil fyziku, tak pochopíte, že nemůže.

0/−2
12.7.2016 22:55

P53a65v13e93l 91Ř29a86p64e82k 7132776199815

Vy se svým "kdyby jste" radši o ZŠ moc nemluvte...

+6/0
12.7.2016 23:07

Ř42e52h37o35ř 15V13l77a70s87á67k 2844904121386

Většina spotřebních technologií má poměrně nízkou spolehlivost. Takže byste nad tím musel provozovat složitý a drahý protokol, co dělat s tím, že už se zase ztratil signál atp. Ono to tak jednoduché není. Opravdu to dost leze do peněz.

0/0
13.7.2016 1:06

A19d38a94m 55H79o25u82b18a58ř 2659378205497

Teoreticky je velmi jednoduché udělat system, který by fungoval. Dve cidla prujezdu na obou stranách a vypnuti napajeni, pokud projedou dva vlaky na stejnou kolej. Fakt nechápu v čem je problem. Díky za vysvetleni od odborníku místo minusu

+6/−3
12.7.2016 22:39

L72i23b64o82r 86V36e65s68e67l40ý 2519376282762

Však to existuje a jmenuje se to Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla.

+2/0
12.7.2016 22:42

P77a84v80e21l 90Ř62a20p57e68k 7362326629355

Ty vaše výstrahy a návěsti jsou k smíchu, tady se mluví o fyzickém zabezpečení, ne o nějakých světýlkách. Dnes, když se chce, ty systémy umí spolehlivě detekovat, že vlaky jedou proti sobě, ale chybí vazba na samočinné zastavení drážních vozidel. To uměla i železnice za dob páry, kdy návěstidlo bylo opatřeno mechanickým zařízení, které při "stůj" zasahovalo do jízdního profilu lokomotivy a vypustilo ventil, loko zastavila.

0/−1
12.7.2016 22:50

L72i83b86o10r 25V65e40s64e16l14ý 2799576342432

Takže chcete říct, že je k smíchu to, co žádáte o trochu níže, tedy automatický STOP TRS nebo vypnutí napájení troleji při projetí návěstidla? Proč ale chcete detekovat jen vlaky jedoucí proti sobě. Důležité je odchytit vlak i samotný vlak, který projel.

+1/0
12.7.2016 22:56

P70e77t85r 67N36o12v46o97t36n47y 1731730981

Radši si zjistěte, co je to ta VNPN.

+1/0
12.7.2016 23:01

P90a14v85e42l 30Ř60a62p81e81k 7672256859965

VNPN je přidaná logika, de facto softwarový modul, který funguje v souladu s tím, co píšu, ale za prvé to snad nikde není nainstalováno a za druhé je to pořád jen výstup ve formě signálu. Bez odpovídající výbavy na straně drážních vozidel je to skoro na nic. Systém GSM-R nemá funkci generálního stopu a TRSka může být naladěna na špatný kanál.

+1/0
12.7.2016 23:17

L63i70b73o14r 32V85e57s91e42l70ý 2119106292252

První VNPN bylo uvedeno do provozu už v roce 2010. Je vidět, že jste v obraze. :-)

0/0
12.7.2016 23:22

P37a45v45e22l 35Ř25a73p36e77k 7732826289945

To jste celí vy všichni. Pořád chytří, ale vlaky se dál srážejí. :-P

Díky za debatu a dobrou noc.

0/−1
12.7.2016 23:27

L51i61b13o61r 10V70e72s41e72l93ý 2149616262812

Pá pá

0/0
12.7.2016 23:29

P65a29v12e85l 22S14v33í26t46i68l 4413103219

Jedinej chytrej šel konečně spát.

0/0
13.7.2016 8:44

M70i84l96o89š 84V37o43n95d87r80u70š39k36a 5875511437414

Ale toto již funguje od 60tých let, jen se při vyhodnocení průšvihu nevypíná proud, ale vypouští vzduch z brzdného systému, tedy je to stejné jako by jste zatáhl za záchranou brzdu.

0/0
12.7.2016 23:22

P83a95v52e58l 53Ř33a91p60e77k 7942786159925

Nepřehánějte, tohle skoro vůbec nefunguje.

0/0
12.7.2016 23:28

L70í61d88a 10M87a43r82e18l75o28v29á 4920842589721

Vzpomněla jsem si na Stéblovou...:-/

0/0
12.7.2016 22:20

P59a33v61e89l 83Ř62a71p87e50k 7672466929455

Smutné je, že za těch skoro 60 let se úroveň zabezpečení většiny tratí vůbec nezměnila.

+1/0
12.7.2016 22:26

Z21b89y58n37ě12k 27P28o80p38o48v53s68k34ý 9646658757593

Vy jste šprýmař... Stéblová byla velká tragédie, která se neměla stát

0/0
12.7.2016 22:38

P72a93v59e42l 37Ř25a15p93e52k 7302816219315

A ta dnešní nehoda je co? A stovky dalších? Jednokolejným tratím chybí fyzické zabezpečení, tedy detekuji problém -> nejedeš (vypne se trolej, vyšle se AUTOMATICKY generální stop (to ten náš neumí) atd.

0/−1
12.7.2016 22:43

Z62b94y97n70ě28k 27P89o27p75o66v76s43k21ý 9786928647283

Pokud je system vypnut?

0/0
12.7.2016 23:24

M96i94c38h76a72l 86D59o17l95e84ž64e84l 8819443171597

tak tohle je nocni mura nas vsech, kteri nekam nekdy cestovali. Takze vlastne uplne vsech. Strasny.

+8/0
12.7.2016 22:12

M75a52r55t97i15n 47K74o58ž83í16n 1275266311570

To sice ano, ale je mnohem větší pravděpodobnost, že vás ta smrt potká při přecházení silnice.

0/−1
12.7.2016 22:16

M32i49r74e54k 35G53a43j57e75r 5441896749430

To nemuzete vedet. Pravdepodobnost smrti pri prechazeni silnice zavisi na tom, jak casto a kde clovek prechazi a jak je pri tom ostrazity a predvidavi. Na druhou stranu pravdepodobnost smrti pri zeleznicni nehode zavisi pouze na tom, jak casto clovek jezdi vlakem a po jakych tratich. Tuto pravdepodobnost nemuze prilis sam ovlivnit svym chovanim po nastupu do vlaku.

0/0
12.7.2016 22:54

M62i14r44e40k 58G26a67j67e33r 5931586809310

Snad jen vyhybat se prvnim dvema vagonum. To delam a zatim dobry.

0/0
12.7.2016 22:55

J45a54n 69S54v69o38r59a72d44a 7880397

a kolik srážek vlaků jsme takhle přežil, když píšete "zatím dobrý"?

+4/0
12.7.2016 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.