Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvedl jsem se a viděl peklo, popsal svědek srážku italských vlaků

Svědci vlakové nehody na jihu Itálie popisují srážku jako nejhorší věc, jakou v životě viděli. Cestující, kteří se ze souprav dostali, viděli kolem sebe plačící raněné i utrhané končetiny. Při srážce byla zcela zničena polovina obou souprav, ve kterých dle poslední bilance zahynulo nejméně 25 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i57ř25í 38K51o97c52u54r85e30k 6345294265488

"200 vlaků za den ... Železničáři plánují druhou kolej." Být tam ta druhá kolej, tak se to pravděpodobně nestalo.

Začíná to čím dál více připomínat neštěstí na jednokolejce Hradec - Pradubice v šedesátém roce.

+2/0
13.7.2016 0:07

V57l86a36s91t78i32m53i81l 22S52v14o10b98o23d46a 7273878645264

Což je v roce 2016 docela ostuda. Mám trochu pocit, jestli to nezpůsobila taková ta jižanská "preciznost", zejména v oblasti modernizací tratí.

0/−4
13.7.2016 2:00

J12a84n 94V15e40l28i19k52ý 4515119948695

Cestoval jste někdy v Itálii vlakem? Po Francii a Španělsku mají asi nejlepší tratě v Evropě.

0/0
13.7.2016 4:00

M79a58r81e73k 49B80e97n93e79s 9283546446

A co Svycarsko? ;-)

0/0
13.7.2016 5:59

V72l34a50s98t39i17m68i41l 69S12v24o62b61o80d95a 7723688795124

Tak tady zjevně ne. To by ty vlaky o sobě přeci musely vědět dřív, než několik vteřin před srážkou.

0/0
13.7.2016 10:18

A79n26d82r34e51j 26K48o95v46á88ř 5692465829398

Je to pri meste Corato, ale nie smerom na Ruvo di Puglia, ale Andria.

Súradnice 41.19763 16.36023

Presne tu: https://goo.gl/1wK7c9

0/0
12.7.2016 23:42

M59i42l16a77n 20N23o43v42o62t98n76ý 3440281211681

Tak proto jsem to včera na fotomapách nemohl najít ... teď je jasné, že je to za mírnou zatáčkou a že se zřejmě opravdu uviděli až na poslední chvíli.

0/0
13.7.2016 11:32

Z84d35e34n98e25k 73Š28i89t98i98n81a 2893208310525

Sedněte do auta jednou nohou jste v hrobě a druhou v kriminále.

Vlaková a letecká doprava jsou relativně stále nejbezpečnější dopravní prostředky.

+8/0
12.7.2016 23:19

P98a65v41e33l 12Ř47a88p94e58k 7662686479625

Máte pravdu, o to se nikdo nepře.

0/0
12.7.2016 23:21

L82a57d16a 96N36o37v60a62k 4442473667

v poměru k najetyým km, nebo k přepraveným osobám....?

0/0
12.7.2016 23:24

M64a41r52t16i77n 37K32o32ž21í20n 1105216131940

Tady máte celkem pěkné statistiky:

http://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
12.7.2016 23:40

R19a30d94e39k 75J42a56n36a64t16a 9515916844632

K obojímu. Nebezpečnější než doprava autem je už jen motorka a kosmické lety :-)

+2/0
13.7.2016 0:21

Ř81e69h88o63ř 27V73l67a70s94á82k 2264314441456

Ty kosmické lety, to je i na počet ujetých kilometrů? Ve vesmíru ty kilometry nabíhají hodně rychle. Taková MVS dá miliardu za nějakých deset dní.

0/0
13.7.2016 1:02

M36a52r81e45k 13B12e27n17d65a 4320680149

Ta čidla co zde lidé píší, by samozřejmě nemohla být tak jednoduše, protože by leckterý trouba mohl zastavovat vlaky tím, že by ten systém sabotoval. Na druhou stranu, těch šifer dnes je taková spousta...

0/0
12.7.2016 23:14

P19a38v76e45l 64Ř85a52p68e49k 7502306459925

Ta čidla už tratě dávno mají. Chybí logika, která by vyhodnotila, že vlaky jedou proti sobě a chybí zařízení, které by zastavilo drážní vozidlo.

0/0
12.7.2016 23:18

T37o48m34á22š 23P54ř97i21b10y21l 7348157878812

Nesedat do prvnich ani poslednich vagonu....ale byt nekde uprostred soupravy

0/0
12.7.2016 23:00

J45o74s14e65f 94Š22o63l38t93e58s 8274398780743

Tady by vám to moc nepomohlo.

+1/0
12.7.2016 23:02

P94e84t32r 46N52o74v74o78t82n52y 1191240161

A když jedou dva? :-)

+1/0
12.7.2016 23:05

M97a38r64t21i58n 97K69o32ž74í45n 1635506791730

Jára Cimrman navrhoval první a poslední vagon z důvodu bezpečnosti do soupravy vůbec nezařazovat.

+18/0
12.7.2016 23:05

M97i54r74e93k 82G74a32j25e24r 5881866629230

Pamatuju, ze onehdy misto vlaku sestaveneho ze dvou vagonu odjel (nebo neodjel?) presne takovy vlak (bez prvniho a posledniho vagonu).

0/0
13.7.2016 0:20

V17l66a90d60i56m79í16r 65Š10n38e47k 9684418186521

Říkám to pořád, že drážní doprava je sto let za opicema. To tam jako nemůže být nějaký čip nebo něco, co elektronicky vidí vlak v protisměru a automaticky šlápne na brzdu a oba vlaky zastaví... ?

V 21. století, ve století počítačů, GPS a dalších vymožeností a pořád taková předpotopní technologie a takové hloupé nehody. Rv;-€

+9/−6
12.7.2016 22:40

M29a49r67t94i71n 10K75o33ž17í58n 1355486831810

Může, ale je velice velice drahý.

0/0
12.7.2016 22:54

R24a74d33e94k 83J61a64n82a84t17a 9695736184962

Ani ne. ETCS3 tohle umí. Je sice drahé ho zavést, ale když už je, tak taková pokročilá automatizace šetří náklady (nejsou potřeba semafory, nejsou potřeba výpravčí, ...).

0/0
13.7.2016 0:23

M25a37r34t50i66n 79K94o74ž31í91n 1895226411420

Jednotka na jednu lokomotivu stojí cca 10mio Kč. To je dost drahé. Navíc to šetří náklady spíš správci cesty než dopravci, který si ji musí pořídit.

0/0
13.7.2016 0:57

F83i12l30i40p 31V83a85l62d23e73r 1578568864464

Napíšu to znovu: Je to JEN o ceně jízdenky a riziku, které je každý jednotlivec ochoten podstoupit tím, že nastoupí do prostředku hromadné dopravy.

0/0
12.7.2016 22:55

J63a59n 34W97a91c77l18a79v 7334835817148

Kdyby jste se na ZŠ učil fyziku, tak pochopíte, že nemůže.

0/−2
12.7.2016 22:55

P85a48v53e41l 15Ř70a30p32e98k 7812856399515

Vy se svým "kdyby jste" radši o ZŠ moc nemluvte...

+6/0
12.7.2016 23:07

Ř34e21h61o23ř 60V92l20a91s58á20k 2704664911306

Většina spotřebních technologií má poměrně nízkou spolehlivost. Takže byste nad tím musel provozovat složitý a drahý protokol, co dělat s tím, že už se zase ztratil signál atp. Ono to tak jednoduché není. Opravdu to dost leze do peněz.

0/0
13.7.2016 1:06

A62d34a14m 78H45o58u27b96a46ř 2199818685857

Teoreticky je velmi jednoduché udělat system, který by fungoval. Dve cidla prujezdu na obou stranách a vypnuti napajeni, pokud projedou dva vlaky na stejnou kolej. Fakt nechápu v čem je problem. Díky za vysvetleni od odborníku místo minusu

+6/−3
12.7.2016 22:39

L35i64b47o81r 73V94e55s67e66l55ý 2659716902712

Však to existuje a jmenuje se to Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla.

+2/0
12.7.2016 22:42

P21a36v38e82l 74Ř23a50p67e96k 7932136509795

Ty vaše výstrahy a návěsti jsou k smíchu, tady se mluví o fyzickém zabezpečení, ne o nějakých světýlkách. Dnes, když se chce, ty systémy umí spolehlivě detekovat, že vlaky jedou proti sobě, ale chybí vazba na samočinné zastavení drážních vozidel. To uměla i železnice za dob páry, kdy návěstidlo bylo opatřeno mechanickým zařízení, které při "stůj" zasahovalo do jízdního profilu lokomotivy a vypustilo ventil, loko zastavila.

0/−1
12.7.2016 22:50

L34i36b73o52r 41V91e17s83e37l21ý 2379966702452

Takže chcete říct, že je k smíchu to, co žádáte o trochu níže, tedy automatický STOP TRS nebo vypnutí napájení troleji při projetí návěstidla? Proč ale chcete detekovat jen vlaky jedoucí proti sobě. Důležité je odchytit vlak i samotný vlak, který projel.

+1/0
12.7.2016 22:56

P62e94t77r 47N16o54v86o15t69n17y 1351170541

Radši si zjistěte, co je to ta VNPN.

+1/0
12.7.2016 23:01

P45a66v66e52l 77Ř32a25p31e40k 7912136349795

VNPN je přidaná logika, de facto softwarový modul, který funguje v souladu s tím, co píšu, ale za prvé to snad nikde není nainstalováno a za druhé je to pořád jen výstup ve formě signálu. Bez odpovídající výbavy na straně drážních vozidel je to skoro na nic. Systém GSM-R nemá funkci generálního stopu a TRSka může být naladěna na špatný kanál.

+1/0
12.7.2016 23:17

L82i86b83o25r 11V85e13s76e86l71ý 2299566962942

První VNPN bylo uvedeno do provozu už v roce 2010. Je vidět, že jste v obraze. :-)

0/0
12.7.2016 23:22

P92a29v65e66l 26Ř34a46p71e26k 7692686589735

To jste celí vy všichni. Pořád chytří, ale vlaky se dál srážejí. :-P

Díky za debatu a dobrou noc.

0/−1
12.7.2016 23:27

L55i24b32o13r 74V23e35s70e98l30ý 2549166492132

Pá pá

0/0
12.7.2016 23:29

P77a57v94e47l 95S80v36í32t12i73l 4353853109

Jedinej chytrej šel konečně spát.

0/0
13.7.2016 8:44

M42i21l69o23š 56V51o21n57d62r64u67š53k43a 5705341927974

Ale toto již funguje od 60tých let, jen se při vyhodnocení průšvihu nevypíná proud, ale vypouští vzduch z brzdného systému, tedy je to stejné jako by jste zatáhl za záchranou brzdu.

0/0
12.7.2016 23:22

P21a59v76e30l 68Ř23a31p32e71k 7772466339215

Nepřehánějte, tohle skoro vůbec nefunguje.

0/0
12.7.2016 23:28

L57í77d88a 22M92a59r39e17l96o64v37á 4550242929361

Vzpomněla jsem si na Stéblovou...:-/

0/0
12.7.2016 22:20

P92a62v20e12l 38Ř13a61p74e18k 7782736979485

Smutné je, že za těch skoro 60 let se úroveň zabezpečení většiny tratí vůbec nezměnila.

+1/0
12.7.2016 22:26

Z90b83y72n74ě33k 50P16o89p64o30v76s73k62ý 9906238937493

Vy jste šprýmař... Stéblová byla velká tragédie, která se neměla stát

0/0
12.7.2016 22:38

P74a53v29e93l 39Ř19a66p43e93k 7182946129795

A ta dnešní nehoda je co? A stovky dalších? Jednokolejným tratím chybí fyzické zabezpečení, tedy detekuji problém -> nejedeš (vypne se trolej, vyšle se AUTOMATICKY generální stop (to ten náš neumí) atd.

0/−1
12.7.2016 22:43

Z43b28y61n90ě25k 23P90o61p31o72v86s46k37ý 9416428387753

Pokud je system vypnut?

0/0
12.7.2016 23:24

M22i47c79h67a14l 29D77o53l61e73ž15e40l 8399423201867

tak tohle je nocni mura nas vsech, kteri nekam nekdy cestovali. Takze vlastne uplne vsech. Strasny.

+8/0
12.7.2016 22:12

M83a86r58t22i71n 74K10o12ž86í53n 1805426571110

To sice ano, ale je mnohem větší pravděpodobnost, že vás ta smrt potká při přecházení silnice.

0/−1
12.7.2016 22:16

M77i34r15e28k 94G56a31j21e39r 5981826469630

To nemuzete vedet. Pravdepodobnost smrti pri prechazeni silnice zavisi na tom, jak casto a kde clovek prechazi a jak je pri tom ostrazity a predvidavi. Na druhou stranu pravdepodobnost smrti pri zeleznicni nehode zavisi pouze na tom, jak casto clovek jezdi vlakem a po jakych tratich. Tuto pravdepodobnost nemuze prilis sam ovlivnit svym chovanim po nastupu do vlaku.

0/0
12.7.2016 22:54

M48i85r31e90k 39G75a58j52e54r 5831256139470

Snad jen vyhybat se prvnim dvema vagonum. To delam a zatim dobry.

0/0
12.7.2016 22:55

J47a77n 80S59v48o45r95a59d95a 7800347

a kolik srážek vlaků jsme takhle přežil, když píšete "zatím dobrý"?

+4/0
12.7.2016 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.