Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRO A PROTI: Má mít žena možnost umělého oplodnění bez souhlasu partnera?

Ženy by v budoucnu mohly mít právo podstoupit umělé oplodnění i bez souhlasu mužského partnera. Navrhuje to expertní komise ministerstva práce a sociálních věcí v připravované koncepci rodinné politiky. Záměr pro iDNES.cz okomentovala ministryně Michaela Marksová a poslankyně Markéta Adamová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i19r50e88k 93S74á79l 1175281308814

každá žena má právo na gravitáciu

0/0
15.8.2016 17:41

H75a75n34a 80P39r78o28c97h97á68z18k24o27v45á 9778533592613

Ze nebudu daleko od pravdy kdyz prohlasim, ze ti kdo se tu nejvic krici ze to je o schopnosti dane zeny najit si do 30 muze, se kterym zalozi rodinu a pokud to nedokaze je to dukaz jeji neschopnosti udrzet si vztah (a tim padem i dukaz toho ze bude neschopna matka, takze by mit zadne dite nemele) - hlavne ti panove, kteri deti nechteji nebo si mysli ze na ne je casu dost ;-) pripadne ti ktere zadna nechce. Ps. sama 2 deti s manzelem mam, ale byla to opravdu stasna nahoda ze jsme se ve 30 potkali a v posledni dobe je okolo me tech nestastnych tricatnic co by deti chtely ale jejich chlap (pokud vubec je) porad ne a ne docela dost.

+3/−1
13.7.2016 18:14
Foto

M90i49c94h35a72l 23G76r22e69š30l76i85k 9871916472466

Asi asi neuvedomujete, že vzťah rodič - dieťa by mal byť tiež partnerský. Takže, keď si žena môže VYBRAŤ partnera a nedokáže si ani jedného počas nejakých 15 rokov udržať, je obava, ako udrží vzťah s dieťaťom, ktoré si nevyberie, úplne na mieste. ;-)

0/−3
13.7.2016 18:54

H87a55n78a 76P32r18o81c42h78á37z51k21o80v79á 9788573432383

Vy mate opravdu deti? Vztah dite rodic je uplne o necem jinem, tam je proste pouto i kdyz si vas to dite nevybralo. Ad vybrat si partnera (jo jiste oni ti perspektivni stoji v rade a nechaji ze sebe vybirat si) a udrzet partnera je neco jineho nez mit v plodnem veku muze, ktery chce zalozit rodinu. Viz zde publikovany nedavny vyzkum ze 43% muzu do 30 proste deti nechce. Ted zkopiruji cast meho prispevku, ktery uz nekde zapadl.

Tudiz rozhodne zena, ktera treba v 35 takoveho chlapa nema nemusi byt nijak vadna, nebo neschopna udrzet vztah, na to vam staci 2/3 nepovedene vztahy. Moji kolegyni ted ve 33 letech opustil muz se kterym byla 10 let. A to hlavne kvuli tomu ze ona uz konecne chtela dite a on porad ne (pored byl cas a nakonec odesel jinam, kde ho pry do ditete nikdo netlaci). Rozhodne ta pani neni nijak vadna nebo neschopna si udrzet vztah. Rozhodne neni nijak sobecka, to spis on. A rozhodne to o ni nevypovida nic o tom jestli by byla dobra nebo spatna matka.

+2/0
13.7.2016 19:23
Foto

M74i70c30h83a36l 39G54r65e65š50l85i37k 9481416372386

Isteže mám. Puto tam je, ale u dieťaťa prebieha socializácia, ak ste o tom počuli. A rodič mu musí stanoviť mantinely prípustného chovania bez ohľadu na putá. Dieťa ich totiž skúša prekračovať a putá sú mu pritom ukradnuté. To je jedna z primárnych úloh otca vo výchove. Vy máte deti, že o tom neviete? :-)

Ak má žena v 35 len nepodarené vzťahy, je vadná. 2-3 nepodarené vzťahy za to obdobie je dosť divný stav. To akože u každého trvalo x rokov, kým prišla na to, že partner nie je ten pravý? Alebo ju prekvapil vek? Ja by som skôr povedal, že nejaká chyba je na jej strane.

S tými štatistikami môžete ísť viete kam. Ja som patril tiež medzi takýchto mužov. Ale keď už to prišlo, tak som vlastné dieťa neodmietol. A takých mužov je väčšina. Ak žena príde na to, že muž nechce dieťa, mala by ho opustiť... deti sú podľa mňa dosť zásadný dôvod a mali by byť prioritou č. 1.

Vaša kolegyňa robila 10 rokov chybu v komunikácii, keď nemala v tomto jasno. To je jej problém, nikoho iného. O čo sa tu snažíte? :-)

0/−3
14.7.2016 9:00

H53a39n17a 70P15r22o72c71h26á90z79k96o83v27á 9188953162183

A o co se tu snazite vy? Ze se tu hadate s kazdym, kdo se vam snazi vysvetlit ze zivot neni cernobily, ze proste ne kazdy mel v zivote stesti atd. a muzou nastat ruzne scenare, ze i skvely chlap/zenska zustanou sami. Jestli je podle vaz dukazem vadnosti cloveka to, ze ma za sebou v 35 dva/tri nepovedene vztahy tak potes koste. On se ne kazdy rychle seznamuje, nekomu trva dlouho nez se z toho ze se mu nejaky,vztah rozpadl atd. Muzete byt s nekym tri roky a planovat bodoucnost - dotycny se tvari ze deti jednou ano a najednou vam kdyz na to prijde rekne, ze si to rozmyslel atd. Ad deti - vyse pisu ze mam dve a se socializaci atd. souhlasim, ale opravdu nemuzete srovnavat vztah dite/rodic a vztah muz/zena. U vztahu dite/rodic je nejake biologicke pouto a vy to dite budete milovat,at nevim co by, mate tam prave tu moznost ho "vychovat od malicka" coz u partnera nebude (toho uz dostanete hotoveho a ze neni ten pravy muzete zjistit klidne az po dvou letech), dite vas nebude chtit opustit protoze na hristi potkalo mladsi/blondatejsi maminku (coz se u muzu nekdy stava) ;-).

Jeste se mi libi ze kritizujete jine za chyby v komunikaci a na druhe strane za sebe pisete ze jste taky patril mezi takovych muze - ale ze kdyz uz dite prislo, tak jste ho neodmitl .... Z toho mi vyplyva ze vam selhala antikoncepce nebo na vas rovnou partnerka usila boudu? Takze kdyby ta nahoda nenastala, tak ma vase pani taky smulu?

+2/0
14.7.2016 15:27
Foto

M44i14c17h23a84l 58G91r94e78š36l75i23k 9861656832416

Ak si nájdete partnera, tak nerozhodnosť ohľadom detí by mala byť vážnym varovaním, ak podceníte všetky ostatné signály.

No keď je niekto labilný a nevie sa spamätať z rozpadu vzťahu asi nemá dosť dobré predpoklady ani na výchovu.. tam nejaká psychická labilita nemá miesto a čas na spamätávanie tiež neexistuje. Máte nejaké iné vysvetlenie pre nezadanú 35 ročnú ženu? dajme tomu, že plánujete 3 roky a potom sa dotyčný prejaví (presnejšie Vám konečne docvakne), čiže prvý vzťah máte za sebou ako 23 ročná a takisto máte skúsenosť do budúcnosti. Čo ďalej? Do 35 zostáva stále 12 rokov. :-)

U partnera neexistuje možnosť "výchovy", ak sa s ním zoznámite v 35. Ak sa zoznámite s partnerom o 15 rokov skôr, tak ten je ešte "tvarovateľný", nemá zažité nejaké návyky, pretože ešte nie je samostatný, alebo je samostatný len krátko atď. takže aj v tomto bode je odkladanie partnerského vzťahu chyba. :-)

Samozrejme, že u Vašej známej sa jedná o chybu v komunikácii. Ako by ste to pomenovali?

Smolu by moja pani nemala... boli sme už vtedy 3 roky vo vzťahu a vydržali sme aj moju vojenskú službu. Dieťa jednoducho prišlo skôr, ako malo, presnejšie veľmi nevhodne. Napriek tomu nás nezabrzdilo. Manželka doštudovala aj s dieťaťom, dokázal som si zohnať prácu v jej meste a vďaka tomu vysmejem každého, kto sa u odkladania detí na neskôr oháňa zabezpečením rodiny (vybudovaním kariéry).

0/0
14.7.2016 15:56

P48e51t28r 89T97e67n98k24r71a63t 9661378734842

Z umělého oplodnění se stává slušný byznys, tak proč ho za státní peníze nepodporit.

+1/0
13.7.2016 14:15

M52i11r19e39k 45G31a30j18e35r 5981576309630

Jen me zaujal naprosto chybny predpoklad "Když se žena odhodlá podstoupit umělé oplodnění - není to jednoduchý proces, tak pravděpodobně ví i to, že dítě uživí" Zeny prece maji touhu po diteti uplne stejne jako muzi touhu po zene. Na nasledky se casto vubec neohlizeji.

+3/−3
13.7.2016 13:11

J79i75t47k64a 14P83a96v60l34í63č66k66o26v23á 6186546856437

A hlavně nikdy nevědí, co se může stát. Stačí banální úraz a kdo se bude o dítě starat, když otec neexistuje (plánovaně).

+4/−4
13.7.2016 13:13

M29o41n22i97k11a 38R43o64l73l11o13v29á 5963802716675

No,hlavně,že jinak otec je vždy funkční, nesmrtelný.......

+5/−1
13.7.2016 13:15

J15i80t64k63a 91P22a89v13l44í29č60k43o35v65á 6126556626957

Není, ale vždy je menší pravděpodobnost při dvou rodičích, než když je jen matka.

+4/−1
13.7.2016 13:21

M17o91n57i74k60a 26R95o31l64l43o88v59á 5773472596875

Samozřejmě,vždyť samozivitelka je výhradně sirotek bez příbuzných.......:-)

+6/−2
13.7.2016 13:23

J32i56t64k52a 77P23a50v61l54í29č10k26o72v79á 6536266986797

Ne vždy vztahy v širší rodině fungují.

+2/−1
13.7.2016 13:25

M49o84n14i58k19a 96R87o44l43l64o41v81á 5843522856185

Ale tak to se týká všech,ne? Myslíte,že ženská,která si chce pořídit dítě sama nepremysli co by,kdyby?

+5/−1
13.7.2016 13:36

J96i88t32k36a 74P52a48v78l61í20č63k51o12v63á 6266256786337

Ženy, které tak moc touží po dítěti, že jsou ochotny udělat prakticky cokoliv, aby dítě měly, tak dalece neuvažují.

+4/−6
13.7.2016 13:39

A30l59e18n82a 70V60e93s67e25l61á 3263211635678

Jasně, dalece přece uvažuje jen ta, co do toho vlítla sama od sebe a děcko kdoví jestli vůbec chtěla...

Kruci, kdo jinej si myslíte, že o tom ale sakra uvažuje, než tyto ženy?

+6/−1
13.7.2016 13:51

M43o87n37i66k18a 12R89o26l58l38o15v70á 5283362346785

Ty bez mozku si dítě uzenou třeba po barech,ženská co zaplatí IVF,hormony,vyšetření opravdu přemýšlí dopředu co by bylo 's dítětem,kdyby se jí něco stalo.

+3/−3
13.7.2016 13:51

M23a39r28t67i37n 17K83r75u39t24ý 1538131909535

To je ryzí spekulace, nic jiného. Stejně jako tvrzení, že žena, která rezignuje na vytvoření úplné rodiny a utíká k umělému oplodnění jako samoživitelka je apriory horší matka, protože bude shánět obživu, místo aby se 4 roky na rodičovské dovolené věnovala dítěti.

+1/−1
13.7.2016 15:59
Foto

V20l45a58d47i40m48í94r 82Ř36e50h66á22k 5568278650211

Člověk, který po něčem tak silné touží udělá vše pro to, aby svého cíle dosáhl. Takový člověk nepřemýšlí nad důsledky a možnými následky svého jednání.

+1/−1
13.7.2016 16:46

M31i87c96h95a34e91l 41M49e38n24s29i10k 8591336360602

No vy - Vy tam, v tom kloboučku! -

Vy jste to rozlouskl ;-DR^

Jinak já se přikláním na stranu "měla" (by mít právo). Nevím jak to funguje dnes, ale omezovat to na ženy žijící v manželství nebo ty, co si dovedou nějakýho chlapa a prohlásí ho za přítele, je kravina, ne?

+3/0
13.7.2016 17:24
Foto

V12l15a35d24i26m18í89r 74Ř41e82h90á33k 5848108650261

A co to dítě? Copak to dítě nemá právo na otce? Nebo je sobeckost matky, která odmítá pro své dítě otce, byť i není jejím vlastním přednější, než právo dítěte vyrůstat v rodině společně s oběma opatrovníky? Myslím že podporovat funkci matky samoživitelky není moudré, neboť to jednak nemají jednoduché, a jednak to podporuje vzrůst dopředu rozdělenou rodinu.

+1/0
13.7.2016 17:44

P62e81t96r 86A90n69g65e22r 9494339542971

Oni leckdy nefungují ani mezi užší rodinou. Například mezi otcem a matkou.

0/−1
13.7.2016 18:20

J97a65n 67F16r50o17l87í30k 6656620165954

Odpovědná žena si vybírá muže "funkční" a to i nevědomky. Moudrá příroda jí to nadělila v genech. Stát se může ledacos a od toho zde máme např. sirotčí důchod.

0/−3
13.7.2016 13:22

A26l10e65n47a 90V44e98s92e17l73á 3773151275438

Teď je otázka, co tedy vyplývá z vysoké rozvodovosti... Máme málo odpovědných žen nebo málo funkčních mužů?

+7/0
13.7.2016 13:26

J53i60t94k50a 51P85a84v91l66í27č92k24o19v73á 6616406346847

Protože se spousta lidí rozvádí zbytečně a bez závažného důvodu.

+3/0
13.7.2016 13:28

A73l90e42n61a 88V38e97s42e28l75á 3713511235808

Jasně, ale já se ptala, čím je to způsobeno? Když pan Frolík tvrdil, že "odpovědná žena si vybírá muže funkční, protože jí to příroda nadělila v genech". Výsledky tomu ale moc neodpovídají... takže logicky máme buď málo odpovědných žen nebo málo funkčních mužů a ani odpovědné ženy nemají z čeho vybírat.

+4/0
13.7.2016 13:31

J55i87t57k88a 61P30a28v91l92í73č24k80o54v33á 6276156776967

Je to mix obojího.

0/0
13.7.2016 13:38

A98l25e73n92a 58V79e69s62e88l62á 3563861595478

Takže pokud by opravdu měly děti jen odpovědné ženy s funkčními muži, tak vymřeme, co?

+5/0
13.7.2016 13:52

J50a31n 72F94r91o16l52í75k 6956210705234

Vysoká rozvodovost souvisí také s ekonomickou samostatností žen a ateistickou výchovou. Nehodnotím jestli je to správně nebo ne. Jen konstatuji. Svoji roli tady také hraje vyšší vzdělaní a delší doba přípravy na výkon povolání. Zatím co 18-letí s lehkostí a bezstarostností nadělají děti třicátníci již váhají, protože to také změní jejich pohodlný životní styl. A dnes váhají především ženy, které přece jen v této věci rozhodují.

+1/−3
13.7.2016 13:32
Foto

M68i94c63h82a60l 73G52r54e45š44l83i56k 9711826952136

Málo zodpovedných žien, samozrejme. A nefunkční muži sú výsledkom takýchto experimentov s deťmi. ;-)

0/−2
13.7.2016 16:47

J49a58n39a 13V21l66k93o94v84a 7765833145118

Vas si fakt nekdo vzal a mel s Vami deti? Tomu rikam maly zazrak.

0/−1
14.7.2016 17:20
Foto

M16i19c31h26a62l 67G98r48e29š66l92i13k 9971736972766

Môžete to považovať za dôkaz toho, že ženy, ktoré sú slobodné aj vo veku 35 rokov, sú len príliš rozmaznané, majú neadekvátne očakávania, nie sú schopné sa prispôsobiť životu s partnerom, svojim vrtochom obetujú aj vlastné deti a pripravujú ich o otcov. V tomto veku sú už normálni chlapi zadaní, alebo nemajú záujem o podozrivo dlho slobodné. ;-)

0/0
14.7.2016 18:44

M37a59r18t58i79n 92K10r18u30t64ý 1398901529265

jsme ateistický a sobecký národ s malou vymahatelností práva a tím nízkou ochranou samoživitelů/samoživitelek před neplatiči výživného.

0/0
13.7.2016 16:54

M66a77r66t77i61n 39K81r49u62t60ý 1788501819585

Dámo, dva rodiče jsou vždycky více než jeden. Můžeme o tom polemizovat, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat. Prostě jsou.

+2/0
13.7.2016 14:07

M89o82n53i73k89a 95R21o77l16l76o50v96á 5593502326625

Ovšem dva funkční rodiče.......

+1/0
13.7.2016 14:20

M59a78r83t89i75n 50K86r40u94t40ý 1988751299365

a proč si myslíte, že oplodněná single matka bude apriory funkční rodič? Pořád ze dvou lidí bude aspoň jeden funkční výrazně častěji než z jednoho.

0/0
13.7.2016 15:00

M19o27n41i30k67a 47R15o49l18l97o52v76á 5813542986545

Třeba proto,že ženská co obětuje desetitisíce za IVF,podstoupí hormonální léčbu kdy oteka, má návaly a podobně,to dítě asi opravdu chce?

0/−1
13.7.2016 15:10
Foto

V62l40a51d12i20m56í87r 32Ř79e15h92á77k 5328138650251

Mám kamarádku, která zatoužila po dítěti, čehož taky dosáhla, ovšem otce jakmile dosáhla svého vypakovala. Bohužel za skutky takové matky ponese následky více právě to dítě.

0/0
13.7.2016 16:55

A46l17e11n30a 70V50e32s90e41l90á 3403781505668

Matematicky je to jistě pravda. A co jako s tím?

0/0
13.7.2016 14:49

M51a44r63t23i85n 10K31r66u95t66ý 1258311729795

to, že se zde argumentuje oprávněností na single umělé oplodněné matky přes některé nefunkční vztahy nebo tragédie v rodině. Prostě 2 rodiče znamenají dvojnásobnou pravděpodobnost jistoty pro dítě. O tom to je.

+1/0
13.7.2016 14:59

M25o34n43i24k30a 29R73o26l39l61o46v61á 5193802616865

No jistě a proto jsou plné decaky dětí, které byly pocaty přirozenou cestou........

0/−2
13.7.2016 15:12

A65l55e40n49a 36V52e20s79e68l11á 3123601175798

Ale i dvojnásobnou pravděpodobnost toho, že bude některý rodič magor a ublíží mu, ne?

Prostě matematické, že dvě je víc než jeden, pro lidské vztahy nedokazuje vůbec nic.

+2/0
13.7.2016 15:12
Foto

A63n74n83a 17V68e67s21e25l53á 2160528316

Ženy mají stejnou touhu po dětech jako muži po ženách ...? Jak jste na takovou pitomost přišel?

Muži touží po ženách, protože chtějí mít s nimi sex. Ženy touží po mužích, protože chtějí mít s nimi sex. Říká se tomu rozmnožovací instinkt.

S vámi ženy souloží kvůli touze po dítěti?

+1/−2
13.7.2016 15:44

J24i89t96k55a 47P83a15v85l84í63č43k17o33v83á 6836166716207

Pro pí Rollovou, Hodovou, ...

Ani ministryně Marksová zatím neví, zda se to bude týkat vdaných žen. Ale tyto diskutérky mají jasno a poučují tady ostatní o inteligenci a uráží je.

+5/−3
13.7.2016 13:07

M48o15n24i37k10a 39R80o54l16l76o78v95á 5863292346825

Nikdo nikoho neurazi,ale já četla něco jiného než do diskuze dodala paní z I dnes. Jen už nevím co to bylo za časopis,ale rozhodně ne Chvilka pro tebe.....:-)

+1/−1
13.7.2016 13:18

J45i67t58k53a 21P14a15v68l94í58č87k97o53v35á 6606866406687

Nevím, co jste kde četla, ale pokud ministryně Marksová sama neví, zda se to bude týkat i vdaných žen, tak ten článek byl na úrovni "jedna paní povídala".

+1/0
13.7.2016 20:21

J10a79n 21F74r83o82l28í47k 6546330405774

V článku i médiích se poněkud hloupě uvádí pojem partner. Ano, souhlas třeba obchodního partnera je celkem absurdní. Něco jiného je otec. Nositel genů a člověk odpovědný (tedy alespoň v mém světě) za výchovu i materiální zabezpečení potomka. Pokud se žena spokojí s tím, že dítě nebude mít otce pak pro takto celoživotně postiženého potomka skutečně není třeba žádného souhlasu jedině snad lidové milice a komise Marksové.

0/−4
13.7.2016 13:20

M85o63n21i46k64a 59R33o36l52l89o60v12á 5323942696845

Jak celoživotně postižené dítě? Čím?

+3/0
13.7.2016 13:21

J95a28n 78F35r69o36l41í92k 6236450865474

Tím, že nemá mužský vzor t.j. otce v rodině.

+1/−3
13.7.2016 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.