- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K pochopení problémů Afriky je poučné přečíst si knihu L.M.Pařízek "Kpveke-Vo (Silný muž)". Poutavý cestopis, který mnohé vysvětluje. Vřele doporučuji
...neboli Súdán právě vstoupil do éry vyvraždění Slavníkovců. Ještě zbývá několik set let, a bude z něj fungující stát.
Tak Portugalci hrají na dva trenéry :)
Kéž by se jim podařilo udržet mír!
Zabavit zbraně, rozpustit státy, nechat vrátit ke kmenovému uspořádání a počkat až sami dospějí. Toť jediná cesta.
Tak to v té době už bude zbytek světa kolonizovat jiné galaxie
To je zase nějaká akce náboženství tolerance a míru?
Zlatí kolonisté, ti to tam byli schopni ukočírovat...
To nemá s křesťanstvím nic společného, to je spíš boj o moc s etnickým podtextem.
Opět si dovolím podotknout, že v době, kdy v Africe byli "oškliví" kolonizátoři, by něco podobného pravděpodobně vůbec nemohlo vzniknout. Stejně tak by nevznikl celý slavný IS. Můžeme za současné problémy poděkovat hlupákům, kteří pokřikovali o "sebeurčení" národů Afriky a přitom si neuvědomili, že kmenové spolky nemohou být státy a státy se řídí jinými kritérii, nežli kmenové společnosti. Bohužel je již pozdě na nápravu.
Jak je vidět, někdy příliš "dobra" dokáže zničit několik generací dopředu. Podobní "pokrokoví" dobrodinci by měli napříště být honěni bičem kolem nejbližšího náměstí, aby měli co dělat a netropili škodu!
Ovšem dříve kmeny žili v neustálé válce mezi ssebou a nemoce a hlad je také decimovali, takže s přírůstkem populace neby problém, Bilí kolonisátoři zastavili jejich války, přinesli lékařskou péči a vylepšili zemědělství. Jenže tim začala populační explose.
No Německo, čekáme na další pozvánku pro Sudance, všichni budou pracovat na Němce v důchodu, je to samý Ing a Mudr
Věčný Kipling
To bělochů je břímě:/ své syny vyšlete,/ ať v cizích krajích slouží/ těm, jimž prý pány jste;/ ať obranný jsou pancíř/ divochům divných ras,/ z nichž každý plaše zírá,/ půl děcko a půl ďas./ To bělochů je břímě:/ svou pýchu nedat znat/ mít nervy ze železa; /a třeba tisíckrát/ vždy opakovat znovu,/ že spásu dá jen klid;/ zisk hledat pro jiného;/ a za jiné se dřít./ To bělochů je břímě:/ boj věčně podnikat,/ vyhlásit zápas moru/ a nasycovat hlad;/ a válka-li se končí,/ v níž o věc míru jde, /pohanů blud a tupost/ vše v niveč uvede!/ To bělochů je břímě:/ ne králů doprovod,/ však všední metařina/ a nevolníků pot./ Zde přístav – nevkročíš tam,/ však dej zaň život svůj!/ Zde silnice: ne sobě/ ji krví dobuduj!/ To bělochů je břímě:/ to dávná jejich mzda:/ od těch, jimž neseš dobro,/ jen zášť, jen úhona;/ a pokřik těch, jež zvolna/ uvádíš k světlu dne:/ „Chcem zpátky k nevolnictví/ a k egyptské své tmě!“/ To bělochů je břímě,/ k mdlobě se nesmíš znát,/ ni frází o svobodě/ svou mdlobu zastírat./ Ať tak, ať onak jednáš,/ ten dusný, chmurný lid/ tím vším chce jen tvým bohům/ a tobě přitížit./ To bělochů je břímě:/ je navždy po dětství,/ je veta po předčasném/ a levném vítězství:/ teď nevděčné jdi dílo/ vždyť muž jsi! – podniknout,/ k moudrosti zraj a předstup/ před sobě rovných soud