Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radarový letoun sjel při přistání z letadlové lodě, pilot pád vybral

Američtí vyšetřovatelé zpřístupnili video z dramatického březnového přistání radarového letounu E-2C Hawkeye na palubě letadlové lodi Dwight D. Eisenhower. Stroj přetrhl lano, které ho mělo zachytit, sjel z paluby, ale díky mistrné pilotáži nehavaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i74ř55í 46P35a67j18k 8793485300717

Letadlo bylo pod úrovní paluby neskutečně dlouho. :-) myslím, že pilot si stihl i trochu smočit nohy..

0/0
12.7.2016 10:18
Foto

V43a25c91l42a90v 60V22a34v48r90a 3127984495107

Ježíš milujte se, nejde o nic.

https://www.youtube.com/watch?v=1DDDpI263qE

0/−1
12.7.2016 1:56

R78o48b75e70r25t 33D16o56l71e35ž97a42l 1384919605106

Dobrý, ale tenhle byl chvilku ponorkou.

https://www.youtube.com/watch?v=KOgrcuJVy-s

0/0
11.7.2016 14:27
Foto

V87o47j86t31ě53c86h 64P50a63v15l27í25k 5384611714758

Byla to jen vlna přes palubu a letadlo pak bylo vyřazeno, protože bylo promáčené slanou vodou - průlezy pro pilota a kopilota byly v tom okamžiku otevřené.

0/0
11.7.2016 14:52

J16i46ř55í 29P41e18c33k96a 6647866532668

Pěkně :-)

+1/0
11.7.2016 13:56

K43a57r31e29l 73V47a13c64h21u27t 9563912829353

No, já teda myslím, že pilot si ten pád teda sám NEVYBRAL - sám by raději volil normální přistání ... ;-) ... ale na to, co se mu stalo, reagoval asi skvěle ... a tak to naštěstí dopadlo OK. R^

0/−5
11.7.2016 13:25

J17a20n 16S90t27o20d63o32l36a 7911460413670

Vybrat pád znamená něco jiného, než SI vybrat pád.

+6/−1
11.7.2016 13:27

J78i24ř89í 65K65a42l96i16n15a 5828964506903

PerfektníR^

+1/0
11.7.2016 13:23

P58e16t63r 88N89ě62m45e16c 4110223900737

Od Rudého práva se tato zpráva na titulce liší jen barvou hvězdy na letadle.. :-/

Jestli tohle patří na titulní stranu nahoru a ne třeba na Technet, tak potěs koště.

+3/−3
11.7.2016 13:17

T68o42m13á21š 30L39i82s41k78a 6330509314604

To víte EU se rozpadá, Euro se hroutí a tak je třeba zvýšit propagandistické úsilí.

+1/−2
11.7.2016 13:20

V89l58a84d29i11m36í18r 49O36b61a56d67á47l11e82k 7941616763119

původně to byla zapadlá zpráva někde dole.... něco asi způsobilo jejií vyzdvihnutí - možná počet přečtení?

+8/−1
11.7.2016 13:24

J97a91n 96S10t93o93d83o52l23a 7191210343650

Vždy jsem rád, když je hlavní zprávou nějaká zajímavost nebo na první pohled banalita. Znamená to, že se zrovna nestalo žádné neštěstí.

+8/−1
11.7.2016 13:26

P41e37t10r 14N59ě86m10e84c 4820333410807

Pro mě jako fandu letectví je to také zajímavá zpráva. Jen její umístění spíš zavání propagandou, stejnou jako kdysi, jen směr se změnil.

+1/0
11.7.2016 13:35

J55a52n 82S37t10o46d27o55l49a 7321670913580

Co je na tom za propagandu? Prdlo jim lano, to by se tenkrát v Sajúzu stát nemohlo. Píšou tam, že nehoda byla způsobena lidskou chybou - také nic, čím by se armáda měla chlubit, a lidé v Sajúzu chyby nedělali. Záludný nepřítel se o něco pokusil, ale šikovnost soldátov KA všechny jejich triky zhatila. To mohla být propaganda, ale tady není nic mimořádného. Chyba personálu a standardní postup při neúspěšném dosednutí na letadlovou loď.

+11/−1
11.7.2016 13:42

V90l34a26d83i93m40í25r 36H90o36l19ý 8114781446747

Přesně tak.

Kdyby vyšel stejný článek, ale o ruském letadle, objevila by se zase v diskusi spousta příspěvků, že se jedná o propagandu s cílem zdiskreditovat Rudou armádu.

Oni ti milovníci Ruska jsou trochu paranoidní.

+4/0
11.7.2016 16:19

K76a25r25e68l 64L28a48n50g11r 2242237710928

Rudá armáda neexistuje od roku 1946.

0/0
11.7.2016 17:24

V77l25a18d69i17m54í68r 61H82o11l87ý 8914261536647

Myslel jsem, že se ke starému názvu zase vrátili.

Ale jak tak koukám na net, máte pravdu, označení Rudá armáda momentálně ruské vojsko nepoužívá.

Je mi celkem jedno, jak si teď říkají, hlavně že jsou pryč a zatím hodně daleko.

Každopádně doufám, že se čtenáři mého předchozího příspěvku neocitli ve zmatku, o jaké armádě vlastně píšu.

+1/0
11.7.2016 17:45

R26a72d36o31v12a52n 78S33ý17k98o37r40a 6524835244680

Zlatý komunisti, co? Znájetě-li vy što ... To byly časy

0/0
11.7.2016 22:46

L80a68d31a 58N74o27v49a93k 4342743227

díky mistrné pilotáži tam přistával neuvěřitelnou rychlostí, díky čemuž urval lano... a pak už nezbývalo než to zkusit vybrat... A jak je vidět, tak i přes zbrždění měl rychlosti dost... a k tomu zpekla štěstí..;-D

+2/−14
11.7.2016 13:00

L92i23b37o75r 48J73a82n34e38č87e91k 4695505985901

Kolik pristani na letadlove lodi mate za sebou? Ja jen abych nejak odhadl vasi kvalifikaci.;-)

+8/0
11.7.2016 13:34

T11o69m79á23š 26Ž77i67t42n16ý 6331930941881

Podle všeho mu frajeři na lodi nastavili brzdný mechanizmus lana na nějaké lehčí éro... Takže to protočil nadoraz a urval.

0/0
11.7.2016 13:55

J97i32ř41í 96J36a39n84o20t79a 2329875653

tak to je borec R^

+6/0
11.7.2016 12:54

M68a59r85e79k 87B98e80n59d82a 5264784246205

mě zaujalo že provoz na letadlové lodi snímá černobílá kamera s nízkým rozlišením. Jasně, Eisenhower není nejnovější loď, ale technické muzeum to snad taky není.

+2/−2
11.7.2016 12:46

J57a44n 34S80t30o52d54o78l93a 7351150553940

Na vojně je vždy všechno jednoduché. I ty nejpropracovanější přístroje jsou pořád jednodušší, než by mohly být. Na co by potřebovali barevné záběry? Černobílý splní účel, vyžaduje jednodušší zařízení, menší kapacitu při zpracování a pro uložení.

+7/0
11.7.2016 13:25

V42á20c23l80a31v 47S90v56o57b28o81d62a 3281349220450

tak to čumím, protože na tom video to vypadá, že už má velmi malou rychlost a ono to přesto letí :-)R^

+5/0
11.7.2016 12:16

P15e81t52r 27T85y78č93k59a 6395582799422

Lehké letadlo.

0/0
11.7.2016 12:22

K86a73r33e79l 33L92a65n69g46r 2122937410328

C2 je premotorovana masina a diky tomu zvladne to co jine ne. Ale hlavne ma jednohridelove motory, jinak uz by se koupali.

+7/0
11.7.2016 12:33

J62i98n26d52ř27i12c27h 41T42ů87m52a 1624382187628

Pod pádovou rychlostí je vám přemotorování málo platné. Není to vrtulník.

0/0
13.7.2016 18:43

I25v62a51n 71M67i57n69a82ř93í12k 8381340672515

Pilot frajer,machr na správném místě!

+4/0
11.7.2016 11:55

V97í13t 86H21r93a33d78i77l 2174215561612

Není to úplně náhoda, pilot přistává pod plným plynem, aby v případě přetržení lana měl motory na maximální výkon. Takže pokud ho lano nezachytí tak by měl následný pád vybrat. Na druhou stranu zbrždění bylo dost výrazné a určitě to nebyl jadnoduchý manévr... R^

+20/0
11.7.2016 11:46

F11i53l85i80p 26N93e84s12p53o82r 6597327728732

To je nejake divne, kdyby pristaval na maximalni vykon, tak z principu nemuze ani klesnout. A vice by se namahaly ty ocelove lana. Nejaky odkaz na overeni informace by nebyl?

0/−4
11.7.2016 12:38

J92a26k32u49b 87N77o59v88o43t84n64ý 1504438830835

Proč by nemohl klesnout s plným výkonem?

Přistává se na cca 80% plynu, tah se řídí natáčením lopatek...

+4/−2
11.7.2016 12:42
Foto

V47l54a40s25t16a 56C25o96u22f84a43l 7487649979255

??? Fakt?

0/0
11.7.2016 13:35

J52a64k47u29b 40N62o55v67o32t78n11ý 1214208110255

tak samozřejmě je tohle značně zjednodušené

+1/0
11.7.2016 13:54

K75a60r10e28l 16L38a29n16g66r 2272777280198

Jakých lopatek? ;-D

0/0
11.7.2016 19:43

J64i54n38d93ř90i28c41h 10T13ů23m53a 1304912857178

Samozřejmě nesmysl.

0/0
13.7.2016 18:46

J45i14ř45í 15T95o95m19e82š 5482460903852

Přistává se vždy na zhruba plný plyn, protože není 100% jistota, že se lano zachytí za hák, může dojít a dochází k odskoku apod, je to strašně složitý manévr přistání na letadlové lodi.

0/0
13.7.2016 11:14

J32i57n80d12ř62i43c45h 13T77ů50m16a 1294902687258

To je velmi nepřesné. Turbovrtulová letadla přistávají obvykle na 20-40% výkonu, záleží pochopitelně na úhlu sestupu, protivětru apod. Po přidánína plný plyn sice letadlo ještě vlivem setrvačnosti klesá po sestupové trajektorii, ale po kruhovém oblouku se začíná zvedat od trajektorie. Své také hraje zpoždění náběhu motorů na plný výkon. V praxi to znamená, že letoun klesne ještě 20-30 m (záleží na typu, zatížení, výkonu motorů atd.) a pak začne stoupat. Takže plný výkon můžete přidat až těch pár metrů nad palubou. Vzhledem k nutnosti krátkého přistání spíše níže než výše.

0/0
13.7.2016 18:54

B72o46h56u96m24i51l22a 70M61a81j72e32r22o54v70á 4897571104

Já když koukám na letiště v NICE tak mám také smíšené pocity jestli nebudu muset doplavat

0/0
11.7.2016 11:05

R42o19m51a31n 21Z90v85ě55ř82i39n94a 9961255237375

tak jsou i horší letiště než Nice :)

+1/0
11.7.2016 11:23

K80a46t46e90ř48i76n44a 20V86ý29b30o88r21n33á 6570169609

Na Madeiře jsem o tom byla přesvědčena.

+2/0
11.7.2016 11:35

V58l29a58d58i73m50í35r 65M20a68t67ě82j74o63v66s58k93ý 2419187344977

To by člověk neřek ́ kolik trollování vynáší ;-)

+8/0
11.7.2016 12:18

A19l33e96š 98Z63e12l90i11n74k32a 1354322446

Putin platí v dollarech ;-D

0/0
11.7.2016 12:41

J48a94n 64P77r16o94f21o35u37s 5175751371226

Všechno ok, ale nemohl se odlepit od hlaviny, neb mu k ní zbývalo několik metrů, jak píše autor článku. To je pro upřesnění... ;-D

+7/0
11.7.2016 11:04

E64m63i40l 26P90r48c81h61a49l 5950600598194

Jako verim, ze Rusak by to dal taky, nastesti aerodynamika nema narodnost ani statni prislusnost. Jsou to smejdi, ale blbce bych z nich nedelal,

+2/−11
11.7.2016 10:12

L48u43d64v45i45k 42S59p39i25n70k92a 1262347230235

a čech, slovák, němec, arab, peruánec, kazach nebo apač a mnoho dalších určitě také.

+16/0
11.7.2016 10:20

P71a80v25e31l 71N51e46d37ě69l57a 5406850494821

moc nechápu smysl toho příspěvku. Co s tím má co společného národnost?

+24/0
11.7.2016 10:51

J98a98n 14H27o96r55a 6767701916

...tak ho to v mládí naučili

+6/−1
11.7.2016 11:03

L70i43b76o81r 49J91a46n10e65č35e68k 4885675805381

Proc v mladi? Cely zivot, jinak si to nedokazu vysvetlit.

0/0
11.7.2016 13:36

T87o66m11á16š 93C87h15r55a20s56t26n71ý 2881974371663

Rus by měl oberličku v absenci parního katapultu v předu lodi, a naopak přítomnosti skokánku na začátku letové paluby ;-D

0/−1
11.7.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.