Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radarový letoun sjel při přistání z letadlové lodě, pilot pád vybral

Američtí vyšetřovatelé zpřístupnili video z dramatického březnového přistání radarového letounu E-2C Hawkeye na palubě letadlové lodi Dwight D. Eisenhower. Stroj přetrhl lano, které ho mělo zachytit, sjel z paluby, ale díky mistrné pilotáži nehavaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i71ř90í 21P35a64j63k 8703905330337

Letadlo bylo pod úrovní paluby neskutečně dlouho. :-) myslím, že pilot si stihl i trochu smočit nohy..

0/0
12.7.2016 10:18

V85a33c73l30a71v 89V41a93v28r45a 3677664455377

Ježíš milujte se, nejde o nic.

https://www.youtube.com/watch?v=1DDDpI263qE

0/−1
12.7.2016 1:56

R73o28b69e67r41t 59D59o32l44e49ž44a65l 1434149555456

Dobrý, ale tenhle byl chvilku ponorkou.

https://www.youtube.com/watch?v=KOgrcuJVy-s

0/0
11.7.2016 14:27
Foto

V71o16j48t60ě73c61h 60P21a77v16l87í93k 5804471334358

Byla to jen vlna přes palubu a letadlo pak bylo vyřazeno, protože bylo promáčené slanou vodou - průlezy pro pilota a kopilota byly v tom okamžiku otevřené.

0/0
11.7.2016 14:52

J33i53ř88í 37P88e52c31k64a 6917366722508

Pěkně :-)

+1/0
11.7.2016 13:56

K85a32r54e75l 60V24a88c32h94u39t 9873222539173

No, já teda myslím, že pilot si ten pád teda sám NEVYBRAL - sám by raději volil normální přistání ... ;-) ... ale na to, co se mu stalo, reagoval asi skvěle ... a tak to naštěstí dopadlo OK. R^

0/−5
11.7.2016 13:25

J16a29n 80S53t44o49d68o96l41a 7171790123550

Vybrat pád znamená něco jiného, než SI vybrat pád.

+6/−1
11.7.2016 13:27

J27i95ř39í 19K69a34l47i36n30a 5658484156863

PerfektníR^

+1/0
11.7.2016 13:23

P18e45t11r 58N59ě48m75e97c 4240573710547

Od Rudého práva se tato zpráva na titulce liší jen barvou hvězdy na letadle.. :-/

Jestli tohle patří na titulní stranu nahoru a ne třeba na Technet, tak potěs koště.

+3/−3
11.7.2016 13:17

T29o16m45á62š 56L43i52s43k86a 6750609224914

To víte EU se rozpadá, Euro se hroutí a tak je třeba zvýšit propagandistické úsilí.

+1/−2
11.7.2016 13:20

V82l44a46d81i81m54í32r 77O10b63a20d32á70l78e52k 7951946503969

původně to byla zapadlá zpráva někde dole.... něco asi způsobilo jejií vyzdvihnutí - možná počet přečtení?

+8/−1
11.7.2016 13:24

J24a60n 97S78t28o29d83o12l91a 7701430743580

Vždy jsem rád, když je hlavní zprávou nějaká zajímavost nebo na první pohled banalita. Znamená to, že se zrovna nestalo žádné neštěstí.

+8/−1
11.7.2016 13:26

P34e97t47r 55N91ě63m76e74c 4890103950387

Pro mě jako fandu letectví je to také zajímavá zpráva. Jen její umístění spíš zavání propagandou, stejnou jako kdysi, jen směr se změnil.

+1/0
11.7.2016 13:35

J44a98n 46S20t81o63d43o79l64a 7701940673820

Co je na tom za propagandu? Prdlo jim lano, to by se tenkrát v Sajúzu stát nemohlo. Píšou tam, že nehoda byla způsobena lidskou chybou - také nic, čím by se armáda měla chlubit, a lidé v Sajúzu chyby nedělali. Záludný nepřítel se o něco pokusil, ale šikovnost soldátov KA všechny jejich triky zhatila. To mohla být propaganda, ale tady není nic mimořádného. Chyba personálu a standardní postup při neúspěšném dosednutí na letadlovou loď.

+11/−1
11.7.2016 13:42

V48l13a62d34i47m74í18r 91H76o57l22ý 8544541576497

Přesně tak.

Kdyby vyšel stejný článek, ale o ruském letadle, objevila by se zase v diskusi spousta příspěvků, že se jedná o propagandu s cílem zdiskreditovat Rudou armádu.

Oni ti milovníci Ruska jsou trochu paranoidní.

+4/0
11.7.2016 16:19

K58a43r46e85l 17L77a32n90g49r 2132547600618

Rudá armáda neexistuje od roku 1946.

0/0
11.7.2016 17:24

V20l24a53d42i76m59í33r 79H38o71l36ý 8754571626357

Myslel jsem, že se ke starému názvu zase vrátili.

Ale jak tak koukám na net, máte pravdu, označení Rudá armáda momentálně ruské vojsko nepoužívá.

Je mi celkem jedno, jak si teď říkají, hlavně že jsou pryč a zatím hodně daleko.

Každopádně doufám, že se čtenáři mého předchozího příspěvku neocitli ve zmatku, o jaké armádě vlastně píšu.

+1/0
11.7.2016 17:45

R17a68d61o68v19a88n 31S24ý22k60o31r96a 6404345404420

Zlatý komunisti, co? Znájetě-li vy što ... To byly časy

0/0
11.7.2016 22:46

L97a71d62a 40N25o46v96a11k 4222803887

díky mistrné pilotáži tam přistával neuvěřitelnou rychlostí, díky čemuž urval lano... a pak už nezbývalo než to zkusit vybrat... A jak je vidět, tak i přes zbrždění měl rychlosti dost... a k tomu zpekla štěstí..;-D

+2/−14
11.7.2016 13:00

L34i62b18o23r 79J11a73n37e23č95e85k 4975915115351

Kolik pristani na letadlove lodi mate za sebou? Ja jen abych nejak odhadl vasi kvalifikaci.;-)

+8/0
11.7.2016 13:34

T31o27m63á97š 12Ž82i96t46n95ý 6421590901711

Podle všeho mu frajeři na lodi nastavili brzdný mechanizmus lana na nějaké lehčí éro... Takže to protočil nadoraz a urval.

0/0
11.7.2016 13:55

J75i53ř25í 71J18a75n50o35t86a 2979225823

tak to je borec R^

+6/0
11.7.2016 12:54

M59a32r65e15k 83B74e76n42d32a 5454704786935

mě zaujalo že provoz na letadlové lodi snímá černobílá kamera s nízkým rozlišením. Jasně, Eisenhower není nejnovější loď, ale technické muzeum to snad taky není.

+2/−2
11.7.2016 12:46

J26a89n 31S79t20o76d83o68l24a 7451500293410

Na vojně je vždy všechno jednoduché. I ty nejpropracovanější přístroje jsou pořád jednodušší, než by mohly být. Na co by potřebovali barevné záběry? Černobílý splní účel, vyžaduje jednodušší zařízení, menší kapacitu při zpracování a pro uložení.

+7/0
11.7.2016 13:25

V82á30c92l58a80v 91S75v10o88b98o46d23a 3391369740260

tak to čumím, protože na tom video to vypadá, že už má velmi malou rychlost a ono to přesto letí :-)R^

+5/0
11.7.2016 12:16

P94e43t30r 79T10y38č81k33a 6445652279122

Lehké letadlo.

0/0
11.7.2016 12:22

K16a75r63e51l 69L42a55n45g58r 2122517220978

C2 je premotorovana masina a diky tomu zvladne to co jine ne. Ale hlavne ma jednohridelove motory, jinak uz by se koupali.

+7/0
11.7.2016 12:33

J11i50n89d42ř79i72c62h 53T41ů48m29a 1554852207138

Pod pádovou rychlostí je vám přemotorování málo platné. Není to vrtulník.

0/0
13.7.2016 18:43

I29v63a76n 57M57i20n81a86ř92í70k 8581860662415

Pilot frajer,machr na správném místě!

+4/0
11.7.2016 11:55

V69í58t 83H28r37a87d40i79l 2824545321472

Není to úplně náhoda, pilot přistává pod plným plynem, aby v případě přetržení lana měl motory na maximální výkon. Takže pokud ho lano nezachytí tak by měl následný pád vybrat. Na druhou stranu zbrždění bylo dost výrazné a určitě to nebyl jadnoduchý manévr... R^

+20/0
11.7.2016 11:46

F38i53l31i32p 12N49e86s68p34o55r 6827877448492

To je nejake divne, kdyby pristaval na maximalni vykon, tak z principu nemuze ani klesnout. A vice by se namahaly ty ocelove lana. Nejaky odkaz na overeni informace by nebyl?

0/−4
11.7.2016 12:38

J53a39k17u55b 86N12o13v66o73t17n58ý 1954118910745

Proč by nemohl klesnout s plným výkonem?

Přistává se na cca 80% plynu, tah se řídí natáčením lopatek...

+4/−2
11.7.2016 12:42
Foto

V41l33a95s74t12a 86C44o57u49f48a36l 7837269549115

??? Fakt?

0/0
11.7.2016 13:35

J52a89k35u52b 46N76o59v36o49t64n58ý 1944908890675

tak samozřejmě je tohle značně zjednodušené

+1/0
11.7.2016 13:54

K42a79r50e64l 48L74a51n51g71r 2972477620768

Jakých lopatek? ;-D

0/0
11.7.2016 19:43

J81i56n61d57ř71i72c56h 35T87ů42m70a 1314652197838

Samozřejmě nesmysl.

0/0
13.7.2016 18:46

J72i82ř11í 43T43o27m93e85š 5532610313762

Přistává se vždy na zhruba plný plyn, protože není 100% jistota, že se lano zachytí za hák, může dojít a dochází k odskoku apod, je to strašně složitý manévr přistání na letadlové lodi.

0/0
13.7.2016 11:14

J85i41n87d76ř47i78c98h 91T31ů96m23a 1804252617508

To je velmi nepřesné. Turbovrtulová letadla přistávají obvykle na 20-40% výkonu, záleží pochopitelně na úhlu sestupu, protivětru apod. Po přidánína plný plyn sice letadlo ještě vlivem setrvačnosti klesá po sestupové trajektorii, ale po kruhovém oblouku se začíná zvedat od trajektorie. Své také hraje zpoždění náběhu motorů na plný výkon. V praxi to znamená, že letoun klesne ještě 20-30 m (záleží na typu, zatížení, výkonu motorů atd.) a pak začne stoupat. Takže plný výkon můžete přidat až těch pár metrů nad palubou. Vzhledem k nutnosti krátkého přistání spíše níže než výše.

0/0
13.7.2016 18:54

B83o27h85u30m90i40l71a 56M36a10j75e55r90o46v48á 4157131414

Já když koukám na letiště v NICE tak mám také smíšené pocity jestli nebudu muset doplavat

0/0
11.7.2016 11:05

R62o36m70a97n 68Z85v12ě73ř93i72n89a 9781455297465

tak jsou i horší letiště než Nice :)

+1/0
11.7.2016 11:23

K78a33t12e77ř14i90n32a 93V11ý25b30o21r78n32á 6460399599

Na Madeiře jsem o tom byla přesvědčena.

+2/0
11.7.2016 11:35

V74l75a21d30i87m57í55r 87M61a14t38ě97j61o62v19s96k19ý 2719107694807

To by člověk neřek ́ kolik trollování vynáší ;-)

+8/0
11.7.2016 12:18

A10l63e58š 45Z47e13l66i70n80k61a 1254502526

Putin platí v dollarech ;-D

0/0
11.7.2016 12:41

J49a85n 54P70r66o13f24o29u57s 5125701891726

Všechno ok, ale nemohl se odlepit od hlaviny, neb mu k ní zbývalo několik metrů, jak píše autor článku. To je pro upřesnění... ;-D

+7/0
11.7.2016 11:04

E26m67i57l 68P34r37c67h58a14l 5940210658394

Jako verim, ze Rusak by to dal taky, nastesti aerodynamika nema narodnost ani statni prislusnost. Jsou to smejdi, ale blbce bych z nich nedelal,

+2/−11
11.7.2016 10:12

L22u17d83v93i42k 56S45p46i21n66k57a 1322267390135

a čech, slovák, němec, arab, peruánec, kazach nebo apač a mnoho dalších určitě také.

+16/0
11.7.2016 10:20

P76a85v44e10l 42N76e23d93ě54l23a 5146550254241

moc nechápu smysl toho příspěvku. Co s tím má co společného národnost?

+24/0
11.7.2016 10:51

J80a37n 49H75o55r47a 6847171496

...tak ho to v mládí naučili

+6/−1
11.7.2016 11:03

L27i76b56o26r 79J30a45n11e76č15e50k 4285115275341

Proc v mladi? Cely zivot, jinak si to nedokazu vysvetlit.

0/0
11.7.2016 13:36

T31o38m78á40š 70C98h87r43a41s90t94n51ý 2751944751633

Rus by měl oberličku v absenci parního katapultu v předu lodi, a naopak přítomnosti skokánku na začátku letové paluby ;-D

0/−1
11.7.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.