Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radarový letoun sjel při přistání z letadlové lodě, pilot pád vybral

Američtí vyšetřovatelé zpřístupnili video z dramatického březnového přistání radarového letounu E-2C Hawkeye na palubě letadlové lodi Dwight D. Eisenhower. Stroj přetrhl lano, které ho mělo zachytit, sjel z paluby, ale díky mistrné pilotáži nehavaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i17ř52í 28P75a81j21k 8783615980697

Letadlo bylo pod úrovní paluby neskutečně dlouho. :-) myslím, že pilot si stihl i trochu smočit nohy..

0/0
12.7.2016 10:18

V57a23c52l34a26v 22V20a58v46r91a 3877754755797

Ježíš milujte se, nejde o nic.

https://www.youtube.com/watch?v=1DDDpI263qE

0/−1
12.7.2016 1:56

R78o97b30e42r62t 65D38o90l91e68ž85a59l 1214649225576

Dobrý, ale tenhle byl chvilku ponorkou.

https://www.youtube.com/watch?v=KOgrcuJVy-s

0/0
11.7.2016 14:27
Foto

V92o56j43t29ě22c82h 60P89a83v97l98í15k 5524411764488

Byla to jen vlna přes palubu a letadlo pak bylo vyřazeno, protože bylo promáčené slanou vodou - průlezy pro pilota a kopilota byly v tom okamžiku otevřené.

0/0
11.7.2016 14:52

J58i85ř46í 80P72e81c40k90a 6857256542818

Pěkně :-)

+1/0
11.7.2016 13:56

K72a67r38e65l 63V52a59c26h76u98t 9383442939883

No, já teda myslím, že pilot si ten pád teda sám NEVYBRAL - sám by raději volil normální přistání ... ;-) ... ale na to, co se mu stalo, reagoval asi skvěle ... a tak to naštěstí dopadlo OK. R^

0/−5
11.7.2016 13:25

J38a61n 19S23t17o57d58o12l47a 7951540643350

Vybrat pád znamená něco jiného, než SI vybrat pád.

+6/−1
11.7.2016 13:27

J60i98ř74í 43K67a92l83i38n85a 5178334376923

PerfektníR^

+1/0
11.7.2016 13:23

P33e11t68r 59N57ě11m85e83c 4520783800727

Od Rudého práva se tato zpráva na titulce liší jen barvou hvězdy na letadle.. :-/

Jestli tohle patří na titulní stranu nahoru a ne třeba na Technet, tak potěs koště.

+3/−3
11.7.2016 13:17

T18o95m33á69š 29L41i21s98k26a 6970269114644

To víte EU se rozpadá, Euro se hroutí a tak je třeba zvýšit propagandistické úsilí.

+1/−2
11.7.2016 13:20

V69l51a19d59i52m53í85r 85O24b34a56d42á87l48e53k 7771516183309

původně to byla zapadlá zpráva někde dole.... něco asi způsobilo jejií vyzdvihnutí - možná počet přečtení?

+8/−1
11.7.2016 13:24

J92a70n 59S96t60o67d65o74l21a 7381750343830

Vždy jsem rád, když je hlavní zprávou nějaká zajímavost nebo na první pohled banalita. Znamená to, že se zrovna nestalo žádné neštěstí.

+8/−1
11.7.2016 13:26

P66e94t86r 58N76ě33m98e34c 4940853920717

Pro mě jako fandu letectví je to také zajímavá zpráva. Jen její umístění spíš zavání propagandou, stejnou jako kdysi, jen směr se změnil.

+1/0
11.7.2016 13:35

J76a36n 41S92t67o30d74o88l95a 7171920203540

Co je na tom za propagandu? Prdlo jim lano, to by se tenkrát v Sajúzu stát nemohlo. Píšou tam, že nehoda byla způsobena lidskou chybou - také nic, čím by se armáda měla chlubit, a lidé v Sajúzu chyby nedělali. Záludný nepřítel se o něco pokusil, ale šikovnost soldátov KA všechny jejich triky zhatila. To mohla být propaganda, ale tady není nic mimořádného. Chyba personálu a standardní postup při neúspěšném dosednutí na letadlovou loď.

+11/−1
11.7.2016 13:42

V58l91a85d77i73m57í48r 98H71o75l92ý 8614931116277

Přesně tak.

Kdyby vyšel stejný článek, ale o ruském letadle, objevila by se zase v diskusi spousta příspěvků, že se jedná o propagandu s cílem zdiskreditovat Rudou armádu.

Oni ti milovníci Ruska jsou trochu paranoidní.

+4/0
11.7.2016 16:19

K18a94r97e83l 65L35a83n40g33r 2812537170108

Rudá armáda neexistuje od roku 1946.

0/0
11.7.2016 17:24

V44l87a59d11i75m14í28r 41H22o55l30ý 8384541716147

Myslel jsem, že se ke starému názvu zase vrátili.

Ale jak tak koukám na net, máte pravdu, označení Rudá armáda momentálně ruské vojsko nepoužívá.

Je mi celkem jedno, jak si teď říkají, hlavně že jsou pryč a zatím hodně daleko.

Každopádně doufám, že se čtenáři mého předchozího příspěvku neocitli ve zmatku, o jaké armádě vlastně píšu.

+1/0
11.7.2016 17:45

R60a48d40o73v29a56n 80S10ý19k18o54r29a 6744605624940

Zlatý komunisti, co? Znájetě-li vy što ... To byly časy

0/0
11.7.2016 22:46

L30a49d47a 64N82o26v90a84k 4882813857

díky mistrné pilotáži tam přistával neuvěřitelnou rychlostí, díky čemuž urval lano... a pak už nezbývalo než to zkusit vybrat... A jak je vidět, tak i přes zbrždění měl rychlosti dost... a k tomu zpekla štěstí..;-D

+2/−14
11.7.2016 13:00

L94i48b77o55r 20J62a78n78e84č51e79k 4875535635861

Kolik pristani na letadlove lodi mate za sebou? Ja jen abych nejak odhadl vasi kvalifikaci.;-)

+8/0
11.7.2016 13:34

T50o92m31á84š 53Ž80i59t60n98ý 6871170161301

Podle všeho mu frajeři na lodi nastavili brzdný mechanizmus lana na nějaké lehčí éro... Takže to protočil nadoraz a urval.

0/0
11.7.2016 13:55

J44i57ř55í 83J46a69n84o60t40a 2629445653

tak to je borec R^

+6/0
11.7.2016 12:54

M94a80r76e53k 49B61e92n10d95a 5754974636145

mě zaujalo že provoz na letadlové lodi snímá černobílá kamera s nízkým rozlišením. Jasně, Eisenhower není nejnovější loď, ale technické muzeum to snad taky není.

+2/−2
11.7.2016 12:46

J38a15n 45S87t77o66d12o56l57a 7441360943940

Na vojně je vždy všechno jednoduché. I ty nejpropracovanější přístroje jsou pořád jednodušší, než by mohly být. Na co by potřebovali barevné záběry? Černobílý splní účel, vyžaduje jednodušší zařízení, menší kapacitu při zpracování a pro uložení.

+7/0
11.7.2016 13:25

V50á82c78l36a19v 39S86v29o57b98o81d16a 3581369230160

tak to čumím, protože na tom video to vypadá, že už má velmi malou rychlost a ono to přesto letí :-)R^

+5/0
11.7.2016 12:16

P34e68t59r 90T79y17č64k48a 6725612949412

Lehké letadlo.

0/0
11.7.2016 12:22

K19a47r46e49l 57L54a21n20g31r 2692657670768

C2 je premotorovana masina a diky tomu zvladne to co jine ne. Ale hlavne ma jednohridelove motory, jinak uz by se koupali.

+7/0
11.7.2016 12:33

J83i80n15d62ř80i28c40h 88T49ů32m74a 1764132257428

Pod pádovou rychlostí je vám přemotorování málo platné. Není to vrtulník.

0/0
13.7.2016 18:43

I27v39a62n 56M43i54n20a19ř62í42k 8571140252135

Pilot frajer,machr na správném místě!

+4/0
11.7.2016 11:55

V84í64t 12H90r24a94d35i58l 2854905431642

Není to úplně náhoda, pilot přistává pod plným plynem, aby v případě přetržení lana měl motory na maximální výkon. Takže pokud ho lano nezachytí tak by měl následný pád vybrat. Na druhou stranu zbrždění bylo dost výrazné a určitě to nebyl jadnoduchý manévr... R^

+20/0
11.7.2016 11:46

F52i68l25i70p 72N54e38s77p91o90r 6167197338312

To je nejake divne, kdyby pristaval na maximalni vykon, tak z principu nemuze ani klesnout. A vice by se namahaly ty ocelove lana. Nejaky odkaz na overeni informace by nebyl?

0/−4
11.7.2016 12:38

J73a71k52u30b 33N23o25v84o64t66n71ý 1844888290165

Proč by nemohl klesnout s plným výkonem?

Přistává se na cca 80% plynu, tah se řídí natáčením lopatek...

+4/−2
11.7.2016 12:42
Foto

V68l52a71s23t78a 12C50o93u90f68a13l 7757469209925

??? Fakt?

0/0
11.7.2016 13:35

J58a92k67u92b 31N63o16v65o67t29n49ý 1664138570985

tak samozřejmě je tohle značně zjednodušené

+1/0
11.7.2016 13:54

K86a64r18e70l 33L47a43n94g54r 2282327760608

Jakých lopatek? ;-D

0/0
11.7.2016 19:43

J60i29n47d77ř73i70c18h 77T27ů94m97a 1524612867148

Samozřejmě nesmysl.

0/0
13.7.2016 18:46

J93i38ř45í 46T46o91m81e47š 5662750863552

Přistává se vždy na zhruba plný plyn, protože není 100% jistota, že se lano zachytí za hák, může dojít a dochází k odskoku apod, je to strašně složitý manévr přistání na letadlové lodi.

0/0
13.7.2016 11:14

J24i97n22d74ř97i86c54h 15T47ů80m71a 1914422487308

To je velmi nepřesné. Turbovrtulová letadla přistávají obvykle na 20-40% výkonu, záleží pochopitelně na úhlu sestupu, protivětru apod. Po přidánína plný plyn sice letadlo ještě vlivem setrvačnosti klesá po sestupové trajektorii, ale po kruhovém oblouku se začíná zvedat od trajektorie. Své také hraje zpoždění náběhu motorů na plný výkon. V praxi to znamená, že letoun klesne ještě 20-30 m (záleží na typu, zatížení, výkonu motorů atd.) a pak začne stoupat. Takže plný výkon můžete přidat až těch pár metrů nad palubou. Vzhledem k nutnosti krátkého přistání spíše níže než výše.

0/0
13.7.2016 18:54

B68o69h19u28m70i60l38a 11M26a81j84e40r68o78v80á 4797111864

Já když koukám na letiště v NICE tak mám také smíšené pocity jestli nebudu muset doplavat

0/0
11.7.2016 11:05

R25o92m79a15n 30Z10v64ě17ř81i65n22a 9661535147965

tak jsou i horší letiště než Nice :)

+1/0
11.7.2016 11:23

K71a22t77e56ř57i26n94a 84V95ý95b91o22r56n85á 6350669109

Na Madeiře jsem o tom byla přesvědčena.

+2/0
11.7.2016 11:35

V69l15a27d54i50m63í48r 19M62a62t77ě72j87o58v38s80k42ý 2959667124327

To by člověk neřek ́ kolik trollování vynáší ;-)

+8/0
11.7.2016 12:18

A53l70e29š 17Z82e18l38i86n18k31a 1554982216

Putin platí v dollarech ;-D

0/0
11.7.2016 12:41

J96a47n 86P51r31o57f38o47u93s 5625261221186

Všechno ok, ale nemohl se odlepit od hlaviny, neb mu k ní zbývalo několik metrů, jak píše autor článku. To je pro upřesnění... ;-D

+7/0
11.7.2016 11:04

E46m62i41l 23P88r68c63h76a25l 5440960478664

Jako verim, ze Rusak by to dal taky, nastesti aerodynamika nema narodnost ani statni prislusnost. Jsou to smejdi, ale blbce bych z nich nedelal,

+2/−11
11.7.2016 10:12

L55u20d32v54i41k 32S72p75i61n89k92a 1892747180725

a čech, slovák, němec, arab, peruánec, kazach nebo apač a mnoho dalších určitě také.

+16/0
11.7.2016 10:20

P84a59v17e13l 93N74e70d74ě54l93a 5416860444431

moc nechápu smysl toho příspěvku. Co s tím má co společného národnost?

+24/0
11.7.2016 10:51

J80a13n 88H14o63r11a 6287241496

...tak ho to v mládí naučili

+6/−1
11.7.2016 11:03

L30i92b49o41r 84J71a47n33e24č59e89k 4915655365921

Proc v mladi? Cely zivot, jinak si to nedokazu vysvetlit.

0/0
11.7.2016 13:36

T52o91m83á45š 76C59h10r45a37s41t79n86ý 2141844201163

Rus by měl oberličku v absenci parního katapultu v předu lodi, a naopak přítomnosti skokánku na začátku letové paluby ;-D

0/−1
11.7.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.