Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radarový letoun sjel při přistání z letadlové lodě, pilot pád vybral

Američtí vyšetřovatelé zpřístupnili video z dramatického březnového přistání radarového letounu E-2C Hawkeye na palubě letadlové lodi Dwight D. Eisenhower. Stroj přetrhl lano, které ho mělo zachytit, sjel z paluby, ale díky mistrné pilotáži nehavaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i65ř89í 45P72a95j48k 8593865580547

Letadlo bylo pod úrovní paluby neskutečně dlouho. :-) myslím, že pilot si stihl i trochu smočit nohy..

0/0
12.7.2016 10:18
Foto

V90a34c27l85a44v 50V65a34v32r42a 3307694225227

Ježíš milujte se, nejde o nic.

https://www.youtube.com/watch?v=1DDDpI263qE

0/−1
12.7.2016 1:56

R73o18b71e69r28t 56D14o19l39e56ž31a96l 1594739825186

Dobrý, ale tenhle byl chvilku ponorkou.

https://www.youtube.com/watch?v=KOgrcuJVy-s

0/0
11.7.2016 14:27
Foto

V65o49j22t49ě95c51h 11P62a76v69l96í13k 5624301524948

Byla to jen vlna přes palubu a letadlo pak bylo vyřazeno, protože bylo promáčené slanou vodou - průlezy pro pilota a kopilota byly v tom okamžiku otevřené.

0/0
11.7.2016 14:52

J77i32ř97í 86P76e88c68k12a 6507806932698

Pěkně :-)

+1/0
11.7.2016 13:56

K63a47r90e91l 50V24a76c79h56u71t 9253322179183

No, já teda myslím, že pilot si ten pád teda sám NEVYBRAL - sám by raději volil normální přistání ... ;-) ... ale na to, co se mu stalo, reagoval asi skvěle ... a tak to naštěstí dopadlo OK. R^

0/−5
11.7.2016 13:25

J92a58n 58S10t56o18d14o35l29a 7371740943400

Vybrat pád znamená něco jiného, než SI vybrat pád.

+6/−1
11.7.2016 13:27

J56i40ř98í 38K78a15l61i47n53a 5728484156163

PerfektníR^

+1/0
11.7.2016 13:23

P75e79t68r 95N19ě52m49e34c 4840653370287

Od Rudého práva se tato zpráva na titulce liší jen barvou hvězdy na letadle.. :-/

Jestli tohle patří na titulní stranu nahoru a ne třeba na Technet, tak potěs koště.

+3/−3
11.7.2016 13:17

T63o26m55á83š 98L97i47s72k11a 6740759194634

To víte EU se rozpadá, Euro se hroutí a tak je třeba zvýšit propagandistické úsilí.

+1/−2
11.7.2016 13:20

V79l53a48d18i64m41í86r 24O30b98a25d71á79l70e65k 7591896713749

původně to byla zapadlá zpráva někde dole.... něco asi způsobilo jejií vyzdvihnutí - možná počet přečtení?

+8/−1
11.7.2016 13:24

J70a20n 25S87t16o63d53o73l10a 7411150103130

Vždy jsem rád, když je hlavní zprávou nějaká zajímavost nebo na první pohled banalita. Znamená to, že se zrovna nestalo žádné neštěstí.

+8/−1
11.7.2016 13:26

P58e41t39r 98N11ě25m30e34c 4490143420277

Pro mě jako fandu letectví je to také zajímavá zpráva. Jen její umístění spíš zavání propagandou, stejnou jako kdysi, jen směr se změnil.

+1/0
11.7.2016 13:35

J39a21n 28S36t80o22d20o12l11a 7471530633650

Co je na tom za propagandu? Prdlo jim lano, to by se tenkrát v Sajúzu stát nemohlo. Píšou tam, že nehoda byla způsobena lidskou chybou - také nic, čím by se armáda měla chlubit, a lidé v Sajúzu chyby nedělali. Záludný nepřítel se o něco pokusil, ale šikovnost soldátov KA všechny jejich triky zhatila. To mohla být propaganda, ale tady není nic mimořádného. Chyba personálu a standardní postup při neúspěšném dosednutí na letadlovou loď.

+11/−1
11.7.2016 13:42

V41l54a20d66i85m81í24r 97H21o22l48ý 8404661586737

Přesně tak.

Kdyby vyšel stejný článek, ale o ruském letadle, objevila by se zase v diskusi spousta příspěvků, že se jedná o propagandu s cílem zdiskreditovat Rudou armádu.

Oni ti milovníci Ruska jsou trochu paranoidní.

+4/0
11.7.2016 16:19

K51a50r30e16l 81L70a75n51g34r 2462297280938

Rudá armáda neexistuje od roku 1946.

0/0
11.7.2016 17:24

V96l11a20d87i75m42í68r 70H19o66l63ý 8314281286287

Myslel jsem, že se ke starému názvu zase vrátili.

Ale jak tak koukám na net, máte pravdu, označení Rudá armáda momentálně ruské vojsko nepoužívá.

Je mi celkem jedno, jak si teď říkají, hlavně že jsou pryč a zatím hodně daleko.

Každopádně doufám, že se čtenáři mého předchozího příspěvku neocitli ve zmatku, o jaké armádě vlastně píšu.

+1/0
11.7.2016 17:45

R98a79d95o23v63a46n 60S60ý26k46o81r94a 6654125844290

Zlatý komunisti, co? Znájetě-li vy što ... To byly časy

0/0
11.7.2016 22:46

L65a62d29a 10N19o11v59a64k 4342883127

díky mistrné pilotáži tam přistával neuvěřitelnou rychlostí, díky čemuž urval lano... a pak už nezbývalo než to zkusit vybrat... A jak je vidět, tak i přes zbrždění měl rychlosti dost... a k tomu zpekla štěstí..;-D

+2/−14
11.7.2016 13:00

L41i82b66o83r 63J51a57n52e54č50e16k 4635575465501

Kolik pristani na letadlove lodi mate za sebou? Ja jen abych nejak odhadl vasi kvalifikaci.;-)

+8/0
11.7.2016 13:34

T93o50m92á47š 13Ž68i34t47n96ý 6671970271181

Podle všeho mu frajeři na lodi nastavili brzdný mechanizmus lana na nějaké lehčí éro... Takže to protočil nadoraz a urval.

0/0
11.7.2016 13:55

J96i29ř40í 88J74a43n29o77t58a 2619285523

tak to je borec R^

+6/0
11.7.2016 12:54

M17a58r40e77k 59B97e71n63d68a 5174194716855

mě zaujalo že provoz na letadlové lodi snímá černobílá kamera s nízkým rozlišením. Jasně, Eisenhower není nejnovější loď, ale technické muzeum to snad taky není.

+2/−2
11.7.2016 12:46

J85a43n 17S44t69o25d65o33l49a 7551340203270

Na vojně je vždy všechno jednoduché. I ty nejpropracovanější přístroje jsou pořád jednodušší, než by mohly být. Na co by potřebovali barevné záběry? Černobílý splní účel, vyžaduje jednodušší zařízení, menší kapacitu při zpracování a pro uložení.

+7/0
11.7.2016 13:25

V88á23c26l71a44v 87S73v93o94b19o92d68a 3461699350620

tak to čumím, protože na tom video to vypadá, že už má velmi malou rychlost a ono to přesto letí :-)R^

+5/0
11.7.2016 12:16

P48e88t20r 68T12y87č10k21a 6425882469622

Lehké letadlo.

0/0
11.7.2016 12:22

K28a67r13e16l 67L41a18n57g46r 2962727300968

C2 je premotorovana masina a diky tomu zvladne to co jine ne. Ale hlavne ma jednohridelove motory, jinak uz by se koupali.

+7/0
11.7.2016 12:33

J91i89n34d23ř75i32c55h 39T69ů11m65a 1234502257118

Pod pádovou rychlostí je vám přemotorování málo platné. Není to vrtulník.

0/0
13.7.2016 18:43

I23v15a39n 54M51i21n74a37ř15í86k 8101150602765

Pilot frajer,machr na správném místě!

+4/0
11.7.2016 11:55

V71í19t 96H75r96a65d65i89l 2324575661472

Není to úplně náhoda, pilot přistává pod plným plynem, aby v případě přetržení lana měl motory na maximální výkon. Takže pokud ho lano nezachytí tak by měl následný pád vybrat. Na druhou stranu zbrždění bylo dost výrazné a určitě to nebyl jadnoduchý manévr... R^

+20/0
11.7.2016 11:46

F91i27l26i17p 44N41e66s27p77o84r 8268624287367

To je nejake divne, kdyby pristaval na maximalni vykon, tak z principu nemuze ani klesnout. A vice by se namahaly ty ocelove lana. Nejaky odkaz na overeni informace by nebyl?

0/−4
11.7.2016 12:38

J27a94k61u53b 58N49o33v78o15t13n47ý 1174728880615

Proč by nemohl klesnout s plným výkonem?

Přistává se na cca 80% plynu, tah se řídí natáčením lopatek...

+4/−2
11.7.2016 12:42
Foto

V87l26a70s66t94a 82C88o52u42f83a83l 7977229859925

??? Fakt?

0/0
11.7.2016 13:35

J44a56k70u89b 47N93o70v14o17t97n68ý 1474208140955

tak samozřejmě je tohle značně zjednodušené

+1/0
11.7.2016 13:54

K34a93r37e25l 96L98a91n60g41r 2912387520298

Jakých lopatek? ;-D

0/0
11.7.2016 19:43

J68i74n50d20ř92i21c67h 90T45ů81m51a 1664272227638

Samozřejmě nesmysl.

0/0
13.7.2016 18:46

J68i36ř45í 77T47o45m59e88š 5692960883932

Přistává se vždy na zhruba plný plyn, protože není 100% jistota, že se lano zachytí za hák, může dojít a dochází k odskoku apod, je to strašně složitý manévr přistání na letadlové lodi.

0/0
13.7.2016 11:14

J52i94n39d96ř18i51c51h 44T41ů56m57a 1544972467158

To je velmi nepřesné. Turbovrtulová letadla přistávají obvykle na 20-40% výkonu, záleží pochopitelně na úhlu sestupu, protivětru apod. Po přidánína plný plyn sice letadlo ještě vlivem setrvačnosti klesá po sestupové trajektorii, ale po kruhovém oblouku se začíná zvedat od trajektorie. Své také hraje zpoždění náběhu motorů na plný výkon. V praxi to znamená, že letoun klesne ještě 20-30 m (záleží na typu, zatížení, výkonu motorů atd.) a pak začne stoupat. Takže plný výkon můžete přidat až těch pár metrů nad palubou. Vzhledem k nutnosti krátkého přistání spíše níže než výše.

0/0
13.7.2016 18:54

B57o78h85u37m91i14l56a 60M14a82j19e84r79o23v13á 4277251944

Já když koukám na letiště v NICE tak mám také smíšené pocity jestli nebudu muset doplavat

0/0
11.7.2016 11:05

R15o83m42a24n 74Z77v31ě21ř77i89n78a 9111395707765

tak jsou i horší letiště než Nice :)

+1/0
11.7.2016 11:23

K82a48t19e17ř24i13n34a 50V57ý47b67o34r55n76á 6440509799

Na Madeiře jsem o tom byla přesvědčena.

+2/0
11.7.2016 11:35

V31l20a81d37i53m43í14r 18M15a79t36ě65j80o13v52s48k18ý 2959747934207

To by člověk neřek ́ kolik trollování vynáší ;-)

+8/0
11.7.2016 12:18

A10l90e80š 43Z83e76l16i52n75k44a 1424492976

Putin platí v dollarech ;-D

0/0
11.7.2016 12:41

J78a29n 87P49r39o15f15o98u18s 5335971831766

Všechno ok, ale nemohl se odlepit od hlaviny, neb mu k ní zbývalo několik metrů, jak píše autor článku. To je pro upřesnění... ;-D

+7/0
11.7.2016 11:04

E43m25i85l 47P79r69c55h69a30l 5280110928684

Jako verim, ze Rusak by to dal taky, nastesti aerodynamika nema narodnost ani statni prislusnost. Jsou to smejdi, ale blbce bych z nich nedelal,

+2/−11
11.7.2016 10:12

L65u96d64v39i44k 92S25p81i33n33k59a 1672667690875

a čech, slovák, němec, arab, peruánec, kazach nebo apač a mnoho dalších určitě také.

+16/0
11.7.2016 10:20

P21a90v67e82l 59N17e43d90ě66l38a 5646720934381

moc nechápu smysl toho příspěvku. Co s tím má co společného národnost?

+24/0
11.7.2016 10:51

J58a10n 85H56o69r48a 6187441786

...tak ho to v mládí naučili

+6/−1
11.7.2016 11:03

L87i14b67o93r 19J90a35n79e23č10e66k 4585385605281

Proc v mladi? Cely zivot, jinak si to nedokazu vysvetlit.

0/0
11.7.2016 13:36

T43o61m31á15š 97C11h79r30a31s53t74n32ý 2721204951303

Rus by měl oberličku v absenci parního katapultu v předu lodi, a naopak přítomnosti skokánku na začátku letové paluby ;-D

0/−1
11.7.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.