Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci v Británii si zvykají na urážky, víc se však bojí vyhoštění

Početná polská komunita žijící ve Velké Británii se po nedávném referendu o vystoupení z EU stala terčem nenávistných útoků a urážek. Poláci však tvrdí, že zastrašit se nenechají. Strach mají pouze z nejistoty a nové legislativy, kvůli které jim může hrozit vyhoštění ze země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B32o71ž74e56n93a 88K30r80i29v71o38ň28a10k19o47v46á 8854490138447

I LOVE POLONIA ! VVV

+1/−1
30.9.2016 21:59

M97a48r35t16i63n 65V12o12p92r64š91á97l33e20k 8321958687296

V Británii jsem 2 roky žil. Mohu potvrdit, že standardní tzv. Brit je nafoukaný, obézní, debilní, zcela nevzdělaný a práce neschopný blb. Pokud by nebylo Poláků, (Slováků, Indů, Číňanů, ...), Británie zkrachuje.

+3/0
13.9.2016 22:23

L28e26o66n 60Z34u24m46r 6417428890118

Jestli se chovají jak Poláci ve Škodovce tak se vůbec nedivím

+1/−1
1.8.2016 19:45

L90a65d66i76s61l86a91v 74Š62e65v83e81c 9947484980397

Poláci jsou ve velké většině silně věřící křesťané a to muslimům,kteří jsou v Británii na raketovém vzestupu nevoní...Poláci ve víře neznají pojem pseudo-korektnosti,tak jako Britové,kteří svoji zemi dobrovolně vydali islámu a je pouze otázkou času,kdy se tam islám stane většinovým náboženstvím.

+3/0
10.7.2016 19:20

B91o95ž37e25n74a 22K21r94i61v73o95ň95a69k76o33v59á 8134280378857

R^R^ Jste moudrý,kéž by takto uvažovali i všichni Britové.

0/0
30.9.2016 21:31

S53l50a71v98o40m21í57r 73B76e64n86e72š 6552137130664

Jestliže to tak skutečně je, tak EU prostě nemůže fungovat.

Není podstatné, zda Poláci jsou skutečně tak špatní, jak Britové tvrdí, či zda Britové jsou nacionalisté, kteří Polákům křivdí. Podstatné je to, že s takovýmhle názorem jedné strany na druhou není soužití realizovatelné.

Příměr: Jestliže Helena považuje Libora za necitelného cynika, může tento názor mít dvě příčiny: 1) Libor takový skutečně může být, nebo 2) Helena je hystericky přecitlivělá a považuje za necitelného cynika každého, kdo jí to její trojčení nebaští.

Ať jednou Bůh, jestliže existuje, rozsoudí, zda je vinen Libor a platí varianta a), nebo Helena a platí varianta b). Avšak z hlediska pozemského života je jasné, že ti dva spolu nemohou žít. Buď Helena nemůže žít s necitlivým cynikem, nebo Libor nemůže žít s přecitlivělou hysterkou. Výsledek je v obou těchto případech stejný: Soužití není možné. Čí je to vina, to je otázka na toho Boha při posledním soudu, ale z hlediska pozemského soužití obě varianty vyjdou nastejno: Ti dva spolu by spolu neměli uzavírat manželství.

A EU též nemůže existovat, jestliže jeden národ takhle nahlíží na druhý.

+3/0
10.7.2016 19:18

B30o17ž44e54n48a 63K19r67i73v81o94ň33a19k56o17v50á 8434130308487

Slavomír Beneš - dobře jste to napsal - Bůh samozřejmě existuje,jinak by nebylo - nic -.

0/−1
30.9.2016 21:43

L88u62k55á19š 95M33a44l30í53č83e90k 3803402765267

Nemohu mluvit za celou Británii, ale severní oblast (rozhraní Anglie a Skotska) nic takového nezná! Jsem tu řadu let, vystudoval jsem tady medicínu, pracuji v nemocnici v Burtonu, na pediatrii. Je fakt, že Poláci tu téměř nejsou, ale moje příjmení také příliš anglicky nezní. :-D

Pokud se někde vyskytují nějaké spory, je to lokální záležitost, jako ve všech evropských státech bez výjimky, i bez brexitu!! Jenže čeští novináři, obzvlášť někteří (že, pane Mánerte?), vyrobí z komára velblouda, i kdyby si toho komára měli vymyslet!

+3/0
10.7.2016 13:50

H18a85n59k60a 39C88h49e75n 7617959925355

prosím vás, a o čem by jinak psali?? však už to, jaká se spustila tehdy hysterie s uprchlíky, a přitom v ČR široko daleko téměř žádný uprchlík... tohle je normálka...

+1/0
10.7.2016 14:15

M61i86r69o11s61l44a98v 24K50a53š38p27a87r 3862347221831

Většinu „podřadnější“ práce totiž v Británii vykonávají právě přistěhovalci. Tady plete autor jablka s hruškama, ano imigranti dělají nekvalifikované práce ve zdravotnictví a službách obecně. Problémem evropských imigrantů je že jsou mnohdy kvalifikovaní, zaujímají vyšší pozice a dle mínění některých Britů jim prostě berou jejich práci.

0/0
10.7.2016 11:19

H23a68n82a 98P53a89u67l 2789294563878

ono zase tech rodilych lekaru a zubaru a vedcu taky neni zrovna moc...

0/0
10.7.2016 12:24

H90a83n98k87a 47C87h87e56n 7157339615795

Moje sestřička v Londýně říká, že když dobrého doktora, tak musí být buď Žid, Ind nebo tady od nás, je to pravda?:-)

0/0
10.7.2016 12:36

J79i78n17d19ř70i19c17h 10V71á60g87n37e82r 9181216916141

Je to opravdu tak zlé? Nějak jsem se s tím v Británii nikdy nepotkal. Nešteluje nás někdo zase nějakým potřebným směrem? Já se odmítám nechat kýmkoliv, kamkoliv nechat štelovat. Proti Číňanům, seniorům, Rusům, přistěhovalcům... Teď byli jako terč nechuti předhozeni Angličané. Jděte se s tím bodnout.

+4/0
10.7.2016 9:50

M69i56c71h76a29l 94M92o64t47y43č88k97a 4853340941659

Staci si letmo projit twitter, tech nenavistnych hlasu (ktere jsou samozrejme hlasitejsi) je docela dost. Takze ne, zadne stelovani

+1/0
10.7.2016 10:35

L63u58b47o72š 19O87b71r20u84č77a 6821824366371

No zajdete si do pakistanskeho bistra pod obloukem London Bridge station na Southwark street.. Obsluhu si tam pamatuju asi 15let tu samou a anglictina stale stejna.. To je problem vsech vetsich komunit..

+1/−1
10.7.2016 9:04

L58u59b15o47š 92O40b57r20u33č17a 6391884756251

To byla reakce na jeden prispevek nize ohledne schopnosti Polaku ucit se anglicky

+1/−1
10.7.2016 9:06

D51a62v38i71d 88R50y58c23h55e38t54s32k82ý 9616881570830

Manertek uz nevi co by napsal..

+2/0
10.7.2016 8:39
Foto

J17i86ř64í 59R62o70t37r73e89k27l 8698277892629

Poláci prý mají v Británii dobrou reputaci, říká ta dobrá paní... ;-D

+2/0
10.7.2016 8:13

K85a79r42e31l 18N61e40d30o97p65i68l 7198556349474

Je zajimave, ze Polaky tolik zapadnich narodu nenavidi. V Nemecku maji predevsim povest nesolidnich sejdiru mnohem vice vybudovanou, nez povest poctivych pracantu.

+3/−3
10.7.2016 7:52

K12a12r87e49l 54N49o41v91á18k 5640970772193

Poláci je štvou. Berou jim práci. Arabové, cikáni atd jim nevadí. Ti berou dávky, práci jim neberou..

+13/0
10.7.2016 7:42

J28a23k84u32b 37Š68o36l41c 8291758194245

Je právo Britů určit, kolik imigrantů chtějí mít v zemi. I když pokud Britům vadí Poláci a nevadí muslimové, tak nejsou moc rozumní, ale jejich věc.

+10/0
10.7.2016 7:38

P62a97v34e33l 39Š63m15í67d63e44k 6929310253868

Nápodobně, souhlas. Poláci jsou v pohodě a beru je taky jako Slováky a vždy jsem se v Polsku dobře cítil.V Anglii jsem byl několikrát moc mě nenadchla, to mám radši Německo, kde mám spoustu známých.

+3/0
10.7.2016 7:29

P73e45t34r 92T88y26č53k74a 6325292559502

Ziskani britskeho pasu je obtizne? Dzihadista John ho mel. Mozna se zeptat kluku z Iraku a Levanty.

+2/−1
10.7.2016 7:17

M94i70c12h19a42l 74M55i29l78l39e26r 9396192409732

nebyl nahodou Jihaddist John ve VB narozeny?

+2/0
10.7.2016 7:29

M48i54c22h55a30l 87M44o46t21y54č55k40a 4843310721819

protoze to byl Brit

0/0
10.7.2016 10:36

V79l57a16d43i58m26í68r 72R90o22z81e22h28n25a55l 5628710857436

Na Angličany je "spoleh". Když Německo obsadilo vojensky Polsko, nepomohli ačkoli to slíbili. Československo v Mnichově prodali Hitlerovi. Ale polští a českoslovenští piloti se jim v bitvě o Británii hodili.

Ať si berou většinu imigrantů, stejně převážně pocházejí z jejich bývalých kolonií.

+5/−2
10.7.2016 7:02

P44a57v80e11l 38N49o50v23o74t95n63y 2113733483549

Polaci jsou v pohode. Tradicni emigrantsky narod, tvrde makajicich lidi kteri se dokazi prosadit a uspet kdekoliv na svete. V dalsi generaci to jiz jsou typicti Americane, Kanadane, Australane s laskou ke sve vlasti. Stare i nove. Vetsina Cechu a Slovaku kteri prijeli v devadesatych letech a dnes ziji sve zivoty v techto zemich, zacinala prave u Polaku kteri zde jiz byli zabydleni ( muj pripad). Myslim, ze vetsina znas jim muze byt vdecna. Chtel bych aby jsme i my brali Polaky tak jako berou oni nas. Tot vse.

+10/0
10.7.2016 5:22

M93i66c37h60a26l 41M20i62l38l61e24r 9536342389412

ja beru Polaky v Australii stejne jako Slovaky, Cechy, Nemce, Spanely .....Australany, Cinany...... jako jednotlivce podle jejich lidskych hodnot, ne podle toho kde se narodili, odkud prisli.

+2/0
10.7.2016 5:44

P36a24v38e68l 10N94o45v23o58t62n57y 2873283323769

Ja vice mene tez, akorat nektere narody maji mezi sebou me vice sympatickych lidi a jine mene. Napriklad v mem pripade Spanele (z Galicie) maji magoru nadprumerne vysoke procento. Vetsina jsou asi ok, ale tech psycho je proste vice nez u jinych narodu.

+1/0
10.7.2016 6:25

M46i85c58h26a50l 17M17i76l29l16e83r 9416482909742

jini Spanele by ti rekli, ze nejhorsi jsou Baskove a hned po nich Katalanci;-D

+1/0
10.7.2016 7:30

I98r30e71n34a 68P47l33a25c35h65e42t24k12o82v56á 3154504420907

clanek napsanej na zaklade ceho? kdyz jsem delala v anglii, tak polaci byli nejvetsi drici, lidi naprosto na pohodu, narozdil od arabu mi spousta polaku neskutecne pomohla, coz nemuzu rict o bratri a sestrach ze slovenska. delate z polaku spinu, pritom jde o hrdy a silny narod. hanba clanek ;-€

+10/−2
10.7.2016 0:44

P76a86v52e82l 19D73o31l60n32í74č39e39k 3268243664221

Nikdo z nich špínu nedělá. To je pouze obraz reality, jak se na ně dívají místní, kteří s nimi mají mnohem větší a delší zkušenosti než vy.

+5/−4
10.7.2016 1:56

M18i43c76h25a24l 33M57o13t82y90č51k63a 4723680391649

Clanek jenom referuje o mistni nalade nekterych priznivcu brexitu, tot vse

+2/0
10.7.2016 10:38

I43r69e68n55a 17P53l83a80c84h37e59t93k73o42v66á 3834714660417

siemka

+1/0
10.7.2016 0:39

M48i38l34a57n 98Z70e38i59d61l69e47r 2682801216659

Pro občany členských států EU není problém získat po 5 letech pobytu ve Velké Británii britské občanství.

Pro Poláky to však muže znamenat menší problém, jejich zákony narozdíl třeba od českých neumožňují dvojí občanství takže je to mnoho z nich velké dilema. Vzdát se polského občanství a zůstat v zemi kde nejsou vždy zcela vřele přijímáni.

Ohledně oněch urážek či rasových útoků ve Velké Británii ze své zkušenosti s prací ve veřejném sektoru vím že takové útoky byli dlouho před referendem a bohužel budou i po něm . Ochránci tradic a kultury se u určitě míře najdou všude.

V současnosti je to bohužel velmi medializované téma

+2/−1
10.7.2016 0:27

P69a86v59e32l 51V48i86n69a70ř 4391517715756

No ono to neni presne. Oni se nemusi vzdat Polskeho obcanstvi. V soucasnosti to maji takovy zakonny slepenec. Polsko druhe obcanstvi toleruje, mtakze kazdy Polak muze ziskat kuprikladu britske obcanstvi. Nicmene na uzemi Polska smi pouzivat pouze polske obcanstvi, vcetne dokumentu, nemuze se kuprikladu domahat pravni ochrany druheho statu. Oni mu proste druhe obcanstvi umozni nicmene pro ne samotne je bran jako by byl pouze polak.

+1/0
10.7.2016 9:08

F33r96a76n30t16i84š66e97k 11N31o40v31o58t54n22ý 4520357749887

Po zkušenostech s Poláky ve Frýdlantském výběžku se nedivím, že se bojí vyhoštění.

+2/−1
10.7.2016 0:16

L56u14k61á54š 27M12a78r81e25d85a 6851694397988

Samozrejme se uplne omylem zapomnelo zminit, ze ty co si na polaky stezuji maji arabske koreny...

+7/−7
9.7.2016 23:52

J76a31n 89R95a69b81a30n 4470860785955

Nezapomnělo. Prostě to tak není.

+5/−4
10.7.2016 1:37

R97o36m45a58n 12M60á94c35a 7495380472137

njn... britsti "vlastenci"... stejna sorta nenavistniku jako o u nas... z podobnych vlastencu se rekrutovali esesaci

+4/−6
9.7.2016 23:47

D45a20v61i11d 27T90y94k21a63č 6328543116155

Pletete se, podcenujete a urazite nejen Anglicany, ale i Cechy. Kazdy ten narod ma jine zvyky. Anglie, uz z podstaty, je zvykla vice na pristehovalce ze svych byvalych kolonii. Na pristehovalce z vychodni Evropy nejsou zvykli. U nas je to naopak. Nelze vse pausalizovat.

+6/−2
9.7.2016 23:53

M53a66r11t70i89n 93H49o84d48í41k 2705455588597

Nesmysl, nikdo není na nic "zvyklý" Ti angličani, kteří nadávají na poláky nadávají i na pákistánce a jiné. Ti ostatní berou kohokoliv, když se chová slušně.

+1/−1
10.7.2016 3:01

J53a50n 58J66e51s21l44i57n31e60k 7666923948758

GB velmi striktne dodrzuje vlastni zakony, napriklad Alcohl Licensing Laws, ktere jsou nastaveny tak, aby obcane ze neozirali v nedeli vecer, a v pondeli dorazili strizlivi do prace. To je jejich vlastni zakon, platny od roku 1740, nikoliv smernice EU.

Pokud chteji vyrazit Polaky, Rumuny apod, jak vidim v komentarich, tak nyni na to maji pravo. Samozrejme legalne neni to neni jednoduche, udelat velmi restrikivni zakony aplikovane na jednotlive staty. Nyni mohou zavest znovu vizovou povinnost (to uz tady bylo), ale je to proti vsem logickym zasadam liberalni globalni ekonomiky. Mimochodem GB byla prvni evropska zeme, ktera na tento kontinent zacala dovazet muslimy (kteri se jim obcas zavdecili atentaty v metru).

Kdyz v 50. letech ztraceli 1 kolonii za druhou, aby si udrzeli ekonomicky a politicky vliv v techto zemich, tak dali podnet ke vniku COMMONWEALTHu. Predstava byla, ze do Britanie prijede ekonomicky silna elita z byvalych kolonii, ktera prileti letadlem

(letenka napriklad z Indie nebo Pakistanu stala tolik, se si to nizsi trida nemohla dovolit). Svet se nyni hodne posunul dopredu, ceny letenek jsou casto tak nizke, ze si je muze dovolit mozna i jakykoliv poulicni zebrak. Navic v globlalnim svete cestovani a ilegalni prijezd do vybrane zeme maji tolik moznosti, ze se tomu zadny stat nemuze branit.

V tomto EU totalne krachla, viz pripad Italie a Recka, kdy tyto zeme maji ilegalni pristehovalecvi 20 let i vice s tim, ze se tam vyloduji cluny, ktere vysazuji na pobrezi uprchliky. Presto ze obe zeme zeme za zadaly vyjimky z Dublinskeho protokolu a spolecny postup EU, tak UNIE neduelala nic a stal se z toho velmi vyhodny kseft pro severoafricke, asijske a loklni mafie.

+3/−1
9.7.2016 23:29

M65i35c45h35a65l 17M44i64l46l79e78r 9886732799512

dal jsem ti minus, trebaze s ruznymi castmi souhlasim.

Neni ale pravda, "Kdyz v 50. letech ztraceli 1 kolonii za druhou, aby si udrzeli ekonomicky a politicky vliv v techto zemich, tak dali podnet ke vniku COMMONWEALTHu."

Neztraceli kolonie, aby si udrzeli politicky vliv ale proto, ze majetnictvi kolonii se ve svete po 2.SV jaksi prezilo, bylo passe, bylo v nekterych smerech v rozporu s Chartou lidskych prav OSN a nastal cas navratu k narodnim identitam a prechodu ke statni nezavislosti. Vedle toho take stranka prakticka - udrzovani kolonii se stalo nakladnou zalezitosti a Britove, Francouzi i dalsi meli po valce dulezitejsi polozky ve statnim rozpoctu, nez financovat drzeni kolonii.

Nektere byvale kolonie usoudily, ze jim vyhovuje vazba na "materskou zemi " v daleke Evrope a zustaly ve svazku po dohode o jeho forme.

Ackoliv Britsky Commonwealth (pozdeji Commonwealth of Nations) byl formalne ustaven v 1949, je to pokracovani puvodniho Britskeho Imperia s durazem na dobrovolne clenstvi, nikoliv udrzeni britskeho vlivu. Samostatne staty maji totiz dokonale nezavislou vladu a parlament, prezidenty, nekde i krale a posledni, co by dovolii "matce Anglii" by bylo, aby jim v cemkoliv kafrala do jejich zalezitosti!

To s vyjimkou 16 kralovskych domen, ktere uznavaji britskeho monarchu jako formalni hlavu sveho statu a ktere dosud maji silnejsi formalni vazby na UK. I tam existuje nezavislost rozhodovani (vlastni vlady) a pripadna moznost referenda s vyhlasenim nezavislosti.

-

Zatimco kolonie ziskavaly samostatnost, ve vychodni Evrope udelal nejvetsi prasanu esese-ser a z puvodne nezavislych statu udelal sve vazaly pod pretvarkou "lidove demokracie, vlady delniku a rolniku". Do te miry, ze pres podepsani Charty OSN zabranili svobodnemu pohybu osob, zabetonovali hranice, obsadili je pohranicniky se psy a samopaly, natahli ostnate draty, vybudovali zatarasy, udelali z prechodu hranic zlocin trestany vezenim a zlegalizovali vrazdu zastrelenim za pokus o prekroceni hranic.

+2/0
10.7.2016 6:21

Z69b76i61g84n30i58e62w 14K78o13l51a47n12o 9556654232671

Zastanci Bretixu chce, zeby Britanii opustili vsechni pristechovalci - Polaci, Cesi, Rumuni, Slovaci atd., ale v iDnes i lidovkach pise se jenom o Polacich. V prepoctu na milion obyvatelstva polska emigrace neje nejvetsi, vetsi je lotevska, litevska, rumunska, bulharska, slovenska, madarska. V ceskem tisku pise se Polsku i Polacich jenom spatne. Dla Polaku to i vitr od Cechu neje dobry, jste v velke casti nesimpaticni lide.

+5/−5
9.7.2016 23:15

D43a82v90i53d 65R14o20z22e33h86n43a23l12i14k 4413654676560

Tak vy taky nejste zase vsichni sympataci.

+5/0
9.7.2016 23:27

Z79b24i33g28n23i79e15w 85K71o61l38a41n22o 9976764332331

Ano, vim to, pane Rozehnaliku.

Zdravim:-)

+3/0
9.7.2016 23:42

M60i22l17a85n 84Z18e29i25d48l49e79r 2902691376459

Samozřejmě, že Poláků je v VB nejvice,, , následují Irové, Portugalci,Italové

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-uk-leaves-the-eu-36745584

0/0
10.7.2016 0:06

Z96b23i10g54n20i62e67w 67K35o51l34a15n36o 9606354152811

Pisal sem, ze neje nejvetsi v prepoctu na milion obyvatelstva zemii, ktere jsem zminil ( Litevcu je 2,9 miliona a vyjelo do zahranici 500 tisic atd. ). Co se tyce poctu pristechovalcu v VB, to z Polska pijelo nejvice.

+1/0
10.7.2016 0:18

M89i16l63a41n 44Z94e67i17d46l42e14r 2592891476329

Tak to ano :-)

+1/0
10.7.2016 0:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.