Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Marksová: Nechme ženu jít na umělé oplodnění bez souhlasu partnera

Umělé oplodnění by v Česku v budoucnu mohly podstoupit i samotné ženy bez toho, že by k tomu jako nyní musely mít souhlas muže. V připravované koncepci rodinné politiky to navrhuje expertní komise, řekla ve čtvrtek novinářům ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77o10s62e92f 47Š18e85m11b88e20r23a 9450192946882

Děvčata se zde stále diví co ti hloupí chlapi melou pořád o alimentech . Nebo ejhle, co se kdo plete ženě která žije bez partnera do umělého oplodnění ??!! Vždyť ,ale ženám které mají děti jde předevší o alimnety a čím víc, tím lépe Nechci se dotknout žen samozřejmě,že k výchově a zaopatření dítěte jsou peníze nutností je jasné. Jen způsoby jak je z mužů vydupat nás zblbly tak, že nás napadne jako první věc právě alimenty. A k umělému oplodnění tolik, svobodná žena, respket.žena bez partnera ať si otěhotní kolikrát chce dle své vlastní vůle. Když se otevře téma dítě a muž,automaticky nám mužům z toho vypadne rodina a muž která je její nedílnou součástí. Nějak mi do rodiny kterou mám na mysli nezapadá sebe více úspěšná a vytížená žena. Netřeba všechny muže démonisovat jako hovádka kterým jde jen o alinety nebo podpis k oplodnění.

0/0
12.7.2016 23:52

J97o94s82e54f 54Š93e17m55b65e88r80a 9180752246752

To si snad paní ministrině dělá legraci. Že by vyráběla nadrasu v naší populaci i kdyby měla pány manžely ukřižovat. Za války se tím zaobírali nadlidé co nakonec válku prohráli.

0/0
12.7.2016 23:09

L76i79b22o39r 91B33e19n37á46t93s77k51ý 3202698727631

Sorry, ale chvíli jsem četl diskuzi a i tam jsem odpovídal, ale... vážené ženy to co tam píšete je naprosto mimo. Ano žena má právo se rozhodnout o títěti, pokud je svobodná, pokud je vdaná pak do toho má právo mluvit manžel! A pokud nechce ať se rozvede!

0/0
12.7.2016 22:16

L98i85b86o65r 30B44e33n25á16t32s16k55ý 3472808287141

Mám to v rodině. Rodiči jsou oba i když se rozcházejí. A pak otec musí platit. Kde jsme, zase návrh socialistů. Kdy konečně ty v... pochopí, že volit socdem je cesta do záhuby.

0/0
12.7.2016 22:00
Foto

V92l22a95d47i67m38í81r 59V16o71l72k26o 6180982387139

ženám s problémy rád z daní přispěji. děsí mě jen některé jednostranné zákonné úpravy, které práva mužů eliminují jen na platby. kéž by toto nebyl ten případ. článek postrádá jednoznačný komentář, zda se úprava týká jen svobodných a jak je to s "nechtěným otcovstvím" a právními důsledky

+1/0
11.7.2016 15:47

M54i28l17a53n 76Š38v87a21g59r77o15v75s26k85ý 9312899565968

Lesbičky, po umelém oplodnění, dají děti gayum. ;-D

0/0
10.7.2016 23:26

J32i16ř76í 59U67h61e27r58e82k 2708378617528

A "partnerem" je myšlený i manžel?Potom je to pěkná blbost!

+6/0
8.7.2016 17:56
Foto

J89a24n 17Č26e43r36m98á96k 4489458665587

další krok k rozkladu rodiny... Bohužel...

+8/−3
8.7.2016 16:36

T55o78m14á54š 39H54o85l94e27k 5525410791487

Nechápu, jak někdo mohl dát minus za váš naprosto pravdívý příspěvek. Neomarxistka Marksová se snaží o rozklad rodin už delší dobu.

+7/−1
9.7.2016 1:21

L51e56n85k25a 20K39r38i88v50a52n33k36o71v23a 7739221708326

Paní Marksová a proč se snažíte trestat muže tím, že jejich ženám dovolíte umělé oplodnění bez souhlasu partnera. Nkěteří si na rozdíl od vás uvědomují, jak je dítě drahé než dospěje. Bože to je kocourkov tohle.

+4/−4
8.7.2016 16:27

H18a37n24k10a 12T71l79a77m25s96o17v65á 4932950630838

Tohle nemůže dobře dopadnout. Jednak, pokud žena má stálého partnera a ten dítě nechce, tak si pomocí IVF domu přivede jedině kukačku. Tudíž by neměl mít povinnost dítě přijmout za své. Za druhé tohle je výhodné akorát pro lesbické páry. Dokázala bych si představit, že by tohle mohlo být plus pro single ženy, ale zase mít dítě bez jeho otce je prostě divné.

Taky považuji za nesmysl zvyšovat věk. Dnes jsou pojišťovnou hrazeny 4 (nikoliv 3) pokusy, takže spíš bych páry podpořila proplacením více pokusů a více užívaných dodnes "nadstandardních" služeb. Protože i s účastí pojišťovny vychází jeden pokus na těžké prachy.

+2/−1
8.7.2016 15:19

P62a86v56e49l 61S30o56b29o26t88k63a 5110164

A nedovedu si představit péči o dítě v jednom člověku - leda být finančně zajištěný a tam kde se musíte rozdvojit si najímat výpomoc.

Takže souhlas, jde tu primárně o lesby (v registrovaném partnerství), i když nám jako obvykle lhali že nic takového ani adopce nepřipadají v úvahu.

+2/−3
8.7.2016 16:24

L27i24b80o52r 39B70e57n39á24t42s85k22ý 3472588607721

A toho využívá váš milovaný Babiš,který koupil tyto centra. Zkuzte myslet. Kdy z toho profituje!

0/0
12.7.2016 22:03

M52a45r67e42k 75N59o89v58o82t74n68ý 5741931526818

Nechápu, proč se řeší nějací daňoví poplatníci. Náš systém je prostě postaven na solidaritě a tak na určité věci všichni přispíváme, no a co? Porodnost klesá, z daní se tu živí lecjaká nepřizpůsobivá svoloč a normální holka nemůže mít dítě??

+5/−2
8.7.2016 14:36
Foto

V54l89a24d24i90m88í50r 22Ř52e33h22á15k 5578428170751

Právě. Porodnost klesá jak jste správně podotkl, a tak to zdůvodňuje i pí Marksová. Proto otázka zní: co je hlavním důvodem, proč porodnost klesá. Že by nízké výdělky? Nebo vysoké náklady na rodinu? Argument pí Marksové, že by se tímto způsobem zvýšila populace je však zcestná, neboť by tento návrh zcela vyřadil funkčnost rodiny jako jeho základ státu.

+1/0
9.7.2016 10:56

L17i19b69o65r 26B21e65n48á84t48s31k62ý 3792878817691

Vy nevíte o čem hovoříte

0/0
12.7.2016 22:04

D48a47n43i40e92l68a 45U58r60b55a26n29o32v35á 2764530355426

Teda z té diskuse je mi blivno..půlka lidí řeší že by se to povolit nemělo protože jim akorát budem z našich daní něco platit....pane bože........ti kteří řeší daňové vyžírky by si měli uvědomit že souhlas partnera s tím nemá vůbec nic společného. Souhlas partnera s umělým oplodněním mu nijak nevzniká povinnost se o to dítě následně starat nebo na něj platit alimenty. Tak že to že se žena nechá uměle oplodit s nebo bez souhlasu nějakého chlapa fakt na daně žádný vliv nemá. Každá ktereé to nyní chce najde kámoše který jí formálně ten osuhlas dá. Tak že jaký význam podle vás ten souhlas má že na něm tak trváte vy co tu tak řešíte placení daní? Podle mne mýcháte dvě zcela nesouvisející věci. Pokud vám vadí matky samoživitelky jako takové tak řešením opravdu není trvat na souhlasu partnera při umělém oplodnění. Taky je propastný rozdíl v tom že pracující manažerka bez partnera zartouží po dítěti a nebo že má už páté dítě rodina nemakačenků žijícíh z dávek ale zato přirozeně že...to dsruhé je omoc daňově výhodnější... Uvědomte si že umělé oplodnění není zadarmo tak že už jen to že si ho můlže zaplatit to znamená že je to nějaký výdělečně činná osoba, která po skončení mateřská bude s největší pravděpodobností normálně pracovat a dítě uživí (jinak by si neodvážila si ho pořídit) tak že reálně takové matky daňové poplatníky nijak nezatíží. Navíc se tím zváší porodnost tak že národ nebude tak rychle stárnout což je pro daně taky velká zátěž. Tak že ještě jednou DANĚ A SOCIÁLNÍ DÁVKY do tohoto fakt netahejte to s tím zda má nebo nemá souhlas partnera smysl nemá nic společného.

+7/−3
8.7.2016 12:40

P61e98t85r43a 21H87o73d13o58v52á 4149121905889

Děkuji :-), něco podobného se tu snažím psát od včerejška, ale většina si pořád mele svou ;-)

+2/−1
8.7.2016 12:46

D53a34n33i86e92l68a 41U76r25b11a30n66o59v19á 2314650255956

No na druhou stranu jestli je náš národ fakt tak tupý že nechápe elementární souvislosti tak asi nevadí že vymřeme a budeme nahrazeni nějakou plodnější barbarštější civilizací.:D

+2/−1
8.7.2016 13:52

K85a36m61i49l17a 48K61a10l28e15n94s41k10á 9176517237378

Akorát pochybuji, že ta barbaštější civilizace bude méně tupá...Na druhou stranu budiž nám útěchou, že tupý jsou i Britové, když chtějí opakovat referendum o Brexitu, jelikož prý netušili o čem hlasují ;-D

To jen tak mimo pro odlehčení...

+1/0
8.7.2016 14:08

P42a81v51e30l 48Š48e92v66č19í27k 6200665169520

Pletete zmateně páté přes deváté.

Osobně mi je líto, když se žena toužící po naplněním mateřstvím nemůže mít děti. V životě to je ale často tak, že slečna je napřed na studiích, potom dělá karieru a když se nedopatřením dostane do "jináče", chodí na potraty. Potom najednou zjišťuje, že se ji zavírají vrátka k mateřství a jde na umělé oplodnění.

A daňoví poplatníci na to přispívají.

V zákonu by mělo by být i ukotveno, že žena která byla na dobrovolném potratu by neměla mít právo dostat haléř od státu na umělé oplodnění.

Osobně jsem pravicového smýšlení a příspěvky na děti bych razantně omezil.

Jisté komunity se toho naučily nádherně využívat.

+4/−7
8.7.2016 13:03

M48o30n47i86k94a 13R26o72l82l78o53v17á 5413572206165

Ale ty jisté komunity, které stojí miliony měsíčně,na ivf nechodí.

+2/0
8.7.2016 13:09

D87a66n51i66e17l37a 81U24r44b16a23n11o24v81á 2514810185476

To si opravdu myslíte že každá žena co jde ve vyšším věku na umělé oplodnění má za sebou umělé přerušení těhotenství kvůli nevázanému stylu života??? A znova opakuji i kdyby šlo takovu ženu která kdysi byla na potratu a teď chce umělé oplodněšní jaký je v takovém případě rozdíl jestli má nebo nemá souhlas partnera s umělým oplodněním??? To je merito věci a nikoli daně. Pochopte že to o cěm se rozhoduje je to zda tí to umělé těhotenství odsouhlasí nějaký chlap a néé o tom jeslti se jí má nebo nemá vůbec povolit kvůli daním a dávkám.

+3/−2
8.7.2016 13:41
Foto

J87a88n 60Č85e13r36m42á39k 4649778465687

spíš je asi pointa v tom, že když má možnost tak nechce a raději dítě popraví a později, když má biologicky téměř po sezóně zase půjde přes mrtvoly, tentokrát i své rodiny a dítěti upře otce i zdravý vztah... A to má být jako láska a výchova?...

Samozřejmě to neplatí pro všechny, ale takových žen je tu víc než dost...:-/

+3/−2
8.7.2016 16:42

T93o85m34á60š 17H13o78l48e11k 5815230201147

naprostý souhlas s vámi

+2/0
9.7.2016 1:27

L80i67b20o59r 81B63e71n64á59t49s72k27ý 3982168647621

Sakra, proč vy ženy dáváte tomu mínus. Vždyď má pravdu.

0/0
12.7.2016 22:08

Z80d93e51n58a 65S69v53o16b37o56d90o74v14á 2674496863786

- ten kdo souhlas dal je právně otcem, a ikdyž se s matkou dohodnou jinak, může žalobu podat dítě, nebo jeho zástupce..

+1/−4
8.7.2016 13:10

D72a91n31i61e70l54a 28U63r14b31a31n74o21v44á 2844790425456

a můžete mi citovat zákon ze kterého vyplývá že pouhý souhlas s oplodněním zakládá vyživovací povinnost tedy otcovství?

0/0
8.7.2016 14:21
Foto

P28a42v26e61l 31T12a49š15e75k 2369252733848

Mělo by se správně formulovat. Pokud by ten návrh zněl:"Nechme jít neprovdanou ženu na umělé oplodnění bez souhlasu partnera", tak s tím nemám problém. Většině lidí vadí, že by mohla jít vdaná žena na uměle oplodnění aniž by s tím manžel souhlasil a on by pak musel dítě živit či po rozvodu platit výživné. Bylo by to velice snadno zneužitelné.

Osobně mi nevadí, když si žena jež žije singl či ve vztahu z jinou ženou pořídí dítě, je to její tělo a její volba, Pokud ale žije v manželství, tak by o tom měli rozhodnout oba a pokud by s tím manžel nesouhlasil, tak má volbu, buď se tomu podvolí anebo rozvede.

+1/−3
8.7.2016 13:24

M44o14n77i21k37a 90R69o58l41l79o14v46á 5163482846165

Vdaná žena by nemohla.

+2/0
8.7.2016 13:26

K80a78m39i29l87a 17K51a59l40e75n69s39k68á 9146237867778

V první polovině příspěvku se mýlíte a za druhou polovinu máte bod :-)

Díky za prvního rozumného muže.

+1/0
8.7.2016 14:13

D16a56n89i75e39l17a 67U14r53b57a82n83o80v27á 2644430655906

No jo ale to taky většina tím pádem nepochopila o čem to je. Samozřejmě souhlasím že toto nemá platit pro vdané ženy, ale tato změna není myšlena tak jak si ji lidé vykládají ta je právě určena ženám bez partnera které dítě chtějí a jsou dík tomu že musí být předložena žádost "páru" nuceny hledat nějaké kamarády kteří jim to podepíší.

+2/0
8.7.2016 14:15

T54o25m25á70š 68H76o60l93e87k 5125210981337

Samozřejmě to aby vdaná žena šla na umělé oplodnění bez souhlasu manžela je nejen nesmysl, ale OBROVSKÁ LUMPÁRNA. Ale rozumný člověk nemůže souhlasit s tím, aby singl žena šla na umělé oplodnění. Rozumné je přivést dítě do rodiny, a pokud dítě přivede jen do světa, kde bude mít jen mámu, tak je to bezohlednost a neodpovědnost. A rozhodně by v této bezohlednosti neměl být zneužívány zdravotnícký solidární systém. To je prostě také lumpárna.

+1/−3
9.7.2016 1:27

L28i70b78o58r 90B13e10n21á29t12s96k12ý 3562908877221

Aha a jak jste k tomu došla.?

0/0
12.7.2016 22:06

P14a69v56e95l 58Š71e62v44č60í24k 6450975379920

Proč ne, alimenty by v tom případě měla platit reprodukční klinika.

Stejně hrozí nebezpečí, že budou spermie ilegálně měněny a mohou se klidně rodit kukačťátka babiščátka. Ten mega-usurpátor má snahy a chování faraonů či středověkých pašů a nebo moderních diktátorů a k tomu bohužel k dispozici moderní technologie.

0/−5
8.7.2016 12:33

M63o93n81i69k27a 41R25o94l22l69o52v90á 5543132946685

Jaký pořád alimenty?

+2/0
8.7.2016 12:39

P71a73v13e12l 10Š89e17v39č75í31k 6210165959560

Na dítě se snad platí alimenty? Nebo snad máte představu, že manžel bude platit náklady na cizí dítě které si jeho partnerka uplete k klinikou?

0/−3
8.7.2016 12:41

M51o84n75i31k73a 14R48o61l19l28o93v72á 5543612836875

Jaký manžel,když bez souhlasu partnera by mohla požádat jen žena žijící bez partnera?Jste další co nechápe?

+2/−1
8.7.2016 13:12

D29a71n89i56e28l76a 36U62r89b60a93n91o62v87á 2644930825156

Ježíš jaký alimenty? Pokud jde žena na umělé oplodnění od anonimního dárce spermatu tak neplatí alimenty nikdo, žena se vědomě rozhodne pro dítě s tím že ho bude živit sama že nemá nárok na to požadovat po nějakém muži peníze....co na tom poříd lidi nechápete?

+2/−1
8.7.2016 12:41

P73a95v48e68l 36Š73e94v66č35í50k 6920815949430

Tak tomu říkejme náklady. Dítě má živit rodič. Když partner rodičem dobrovolně nebude, kdo se tedy za něj bude podílet na nákladech na dítě?

Dovedete si představit spousty soudních sporů?

Dle mého skromného názoru by pani měla mít možnost umělého oplodnění i bez souhlasu manžela. V tom případě by byl tím stejným zákonem manžel zbaven vyživovací povinnosti na toto dítě. Může to samozřejmě činit dobrovolně. Rozhodně by se jasnými pravidly hry předešlo nekonečným sporům.

+1/−3
8.7.2016 12:49

D84a23n46i33e86l34a 65U93r66b98a93n20o23v86á 2674270645166

Jaké náklady??? Tak ještě jednou a pomalu ta žena má dárce spermatu ten vůči dítěti nemá žádné závazky a pro ženu je neznámý, žena jde na oplodnění za těchto podmínek dobrovolně. Tedy je si vědoma toho že dítě bude muset živit sama. O jakých soudních sporech tu prosím vás mluvíte? Více sporů spíš můžete čekat v případě kdy je vyžadován souhlas partnera, pak by se teoreticky některé ženy mohly osudit právě s tím co dal souhlas protože je uvedl v omyl že s ní chce mít dítě a společně ho vychovávat. Tak že naopak tím že žádný souhlas nějakého chlapa nebude nutný odpadá pro ně ryziko že by po nich někdo něco chtěl. Jinak souhlasím s tím když jde o manžely tak pak by muž který s tím nesouhlasí nebo o tom nevěděl neměl být automaticky nucen brát dítě za své, ale to o čem mluvíme to se týká svobodných žen , proto se také mluví o souhlasu partnera a nikoli manžela.

+2/0
8.7.2016 13:46

J17i59ř78í 78K24r33u32t30i30l 8539805681378

Ono s oplodňováním byla vždy svízel. Mladý pár po svatbě, Marie a Karel třeba, ne a ne počít. Na radu lékaře gynekologa odjedou k moři na oplodňovací dovolenou. Poslední den pořádá hotel rozlučkovou. Po půlnoci se večírek stane poněkud divokým a protáhne se do rána.

Po návratu domů a měsíci hlásí Marie Karlovi: Kájo, jsem těhotná a šťastná.

Karel: Tak gynekolog měl pravdu. Já jsem taky tak šťastný.

Čas plyne, Karel jde na první návštěvu do porodnice.

Je čas kojení, Karel vchází do nemocničního pokoje přímo k mamince která ho napjatě pozoruje a hlásí: Kájo máme překrásného kluka.

Karel přijde k mamince nahlédne do zavinovačky a zkoprní.

Kluk se povedl ale je černý jako puk.

Karel: Ale Marie, my ani vy nemáte v rodině černocha.

Marie dopáleně: Karle buď rád že to není tuleň.

+2/0
8.7.2016 12:00

M48a67r22t95i28n13a 51M56o58u27d49r39á 7530113376799

njn, znám to kratší: "Mami, proč jsem celej černej?" "Buď rád, že nejsi pes... to byl tenkrát mejdan!"

+2/0
8.7.2016 12:44
Foto

M83i53l47a81n 74S26o88u36š34e44k 9666197631112

Dítě není vlastnictvím matky. Dítě je produktem dvou lidí odlišného pohlaví. A to samozřejmě i v případě umělého oplodnění. Logicky tak by nemělo být možné, aby se tento uzus měnil rozhodnutím práva. Důsledkem mohou být například alimenty, jež budou po "otcích" vyžadovány, rozuměj fiktivních smyšlených otcích. Podobných případů se řeší dost a dost a umožnění umělého oplodnění bez souhlasu otce/muže ty počty jen rozšíří.

+1/−6
8.7.2016 11:18

P45e73t22r27a 34H82o73d29o55v30á 4459121655139

Po fiktivních otcích fakt nemůžete požadovat alimenty. Jak byste si to jako představoval?

+2/0
8.7.2016 12:00

D29a60n74i93e77l28a 91U73r96b25a88n66o91v94á 2174910785166

Nějak mícháte několik věcí dohromady a nedává to smysl, Dárce spermatu nemá vůči dítěti které vznikne pomocí jeho spermatu žádné povinnosti. Tak že žena nemůže nic vymáhat a myslím že až na nějaké pomatené osoby to ani žádná žena v plánu nemá. Pokud někdo daruje sperma automaticky tím souhlasí že bude použito k oplodnění nějakého vajíčka a že tedy bude sloužit k tomu aby vzniklo dítě. Stávající partner ženy který je neplodný a nebo děti něchce nemá co do toho mluvit, pokud s ní nadále po tom co otěhotní nebude chtít být má právo vztah ukončit jemu tím žádná škoda nevzniká, tak že není důvod aby jí do tohoto rozhodnutí jakkoli zasahoval.

+3/0
8.7.2016 12:23

Z88d49e63n47a 93S79v87o19b54o11d78o28v36á 2544796853696

viz občanský zákoník

- u dítěte, které se narodí do manželství(v určitém časovém období) se předpokládá, že je manžel otcem

- u umělého oplodnění neprovdané je to te,n kdo ten kdo souhlas dal (pokud chápu správně to obcházení je v tom, že podpis v porodnici není právně závazný - tohle by se mělo řešit u notáře)

- je dobré nezapomínat, že žalobu o určení otcovství může podat i dítě(nebo jeho zástupce (pokud se třeba matce něco stane) a soud bude mít tendenci rozhodovat hlavně pro dobro dítěte..

0/0
8.7.2016 12:44

M30o24n16i43k69a 32R26o81l48l30o18v92á 5173372596235

Neprovdaná musí dojít s otcem na matriku,kde on uzná otcovství. Podpis u ivf neznamená,že je právně otcem.

+1/0
8.7.2016 13:18

D53a33n58i23e78l96a 36U98r97b40a81n28o95v46á 2704390475246

Ale to rušení souhlasu partnera přece není určeno pro vdané ženy ale pro ženy, co partnera nemají. Jinak samozřejmě souhlasím v novele zákona to musí být formulováno tak aby nemohl být zneužit k tomu že by manžel byl nucen uznat za své dítě které nechtěl a které jeho není a to platí obecně ne jen pro umělé oplodnění ale i pro jakékoliv kukačky. Od toho jsou naštěstí už dnes genetické testy tak že v případě podezření muže že dítě není jeho to je řešitelné. A co se týká práv dítěte na žalobu u otcovství, není reálné že by uspělo v případě anonymního dárce spermatu ten je zákonem chráněn právě tou anonymitou aby mu tím že daroval sperma nevznikaly v budoucnosti žádné závazky.

+1/0
8.7.2016 14:19

J31a31n 57P91u82l15e93c 4258767961495

Konečně. R^

+1/0
8.7.2016 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.