Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Americký torpédoborec nám zkřížil dráhu, zlobí se Rusové

Ruská média rozebírají incident ve Středozemním moři, během kterého americký torpédoborec USS Gravely zkřížil cestu ruskému člunu Jaroslav Mudryj. Podle Pentagonu za incident mohou Rusové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e10t66r 93H50u80ň11á92č22e50k 6718910901510

A co my tady v ČR s tím, že Rusko a USA jsou na nože? Ať si to vyřídí spolu a netahají do toho zbytek světa, kterému je to u zádele! Máme svých starostí dost.

0/0
2.7.2016 20:51

L66u70d67ě18k 20N70e49k59u65d59a 4127486293214

Ať Vám praskne žilka, komanči.:-)

+2/0
2.7.2016 16:08

P77e68t91r 66K66o37m76a14r91e69k 6362120745606

Kdepak , bez provokací se tihle dva páni světa neobejdou.

;-D

0/0
2.7.2016 11:37

R67a57d26o54v89a69n 44S49ý22k31o45r88a 6684395444160

Nojo, zase byli mužici ožralí. Co jiného.

+2/−5
1.7.2016 23:13

M90i11r60e88k 25T52u57r14e35č63e74k 4613782960812

Jak zkrižil cestu? Ten torpedoborec nejde zastavit ani otocit na petniku, leda tak na nekolika kilometrech...

0/−4
1.7.2016 17:47

K18a95r87e90l 17L43a56n58g58r 2752377560708

Přečtěte si, pravidla námořní plavby a pak tu piště ;-). A otočit skoro na fleku jde, jednou z funkcí torpédoborce je útok z blízka na nepřátelský cíl a proto musí být dobře manévrovatelný.

+5/0
1.7.2016 19:12
Foto

L30u77k68a46s 68K84u78b34e50n84k45a 8242109210294

Jinak posledni dobou radeji rusaky nez amiky... turci nepadli rusaky a co se stalo? Vsechny staty nato, vcetne TUPEHO ceska se postavilo na stranu Turecka, Rusko dalo sankce az se po pul roce Erdogan priplazil a prosil na kolenou, sankce byly odpusteny. co udelal amik s EU? Turci do evropy pousti uprchliky a usa s eu jim dalo 7 mld,.. turecko podporuje a podporovalo ISIS..co dela usa a nato a eu? Turecko bombarduje suvereni stat (irak) bez povoleni a utoci na kurdy, kteri maji nejvetsi uspechy v boji s ISIS a take jsou jedini, kdo se ISIS boji... a co na to nato a eu? nic.. Pak se tu hadejte, kdo co dela ve stredozemnim mori.

+6/−2
1.7.2016 17:45
Foto

P36a94v82e69l 24T49r37n91ě79n47ý 4378728448526

a co přednost zprava? ;-D

+2/0
1.7.2016 14:09

D11a23n86i95e86l 82Ř57e93h38á91č92e28k 5567673211527

Mám dojem, že američané porušili pravidlo Přednost plutí zprava... ;-D

+1/0
1.7.2016 12:54

M75i17r31o37s31l63a92v 66B41e30n92d84a 4873980418228

Nevím, jestli jste to myslel jako vtip, ale přesně takové pravidlo na vodě je. Není jasné, co předcházelo, ale podle normálních pravidel je to jasné porušení pravidel americkou lodí.

+2/0
1.7.2016 18:20

M43a80r48c70e57l 28B22í38l71ý 2413662892759

Bezpečné předjetí ;-D Navíc jsem si pod zdejším pojmem "ruský člun" představoval něco jiného, tedy určitě ne raketovou fregatu třídy Něustrašimy o výtlaku 4400 tun...

+6/0
1.7.2016 12:06

J95a91n 68K80a36r70e30l 50N17o30v47a30k 5296634668896

z meho pohledu bezpecna vzdalenost.. stejne jako u pruletu rusaku :)

+4/−2
1.7.2016 10:50

J71a16r39o60s80l83a75v 29S49i93r57o93k92y 7640893964134

presne tak, jako za americke bombardovani Vietnamu muzou Vietnamci. USA za nic nemuzou ;-D

+11/−9
30.6.2016 17:58

J90a45r37a 33R13a60n37k 1211706369601

Pisete uzasne prispevky, to muselo dat namahy:-/

+4/−6
1.7.2016 8:28

M11a50r38i63á55n 48B98e35d37n38á94r21i26k 9491411420238

Tohle zvládá třeťák základní školy, možná to i za něj i nějaký píše;-)

+1/−4
1.7.2016 11:05

M35a57r51e40k 49H27r38u28b38y 6657672541118

American jasne porusil pravidla COLREG, tohle by se profesionalovi stat nemelo. Zbytecne ohrozil lod i posadku.Rv

+16/−9
30.6.2016 17:30

K48a20r57e24l 28L98a65n92g47r 2542657630698

mínusovači jak vidím neznají námořní předpisy a ani si je nepřečetli. ;-D

Takže aby měli jasno - vojenská loď je stejné plavidlo jako loď obchodní a musí se řídit v mezinárodních vodách námořními předpisy, nikde není dána ŹÁDNÁ vzdálenost jedné lodi od druhé, vždy je zmíněna bezpečná vzdálenost. Výmysl odstupu od vojenských plavidel je z hlav zelených mozků a nemá žádnou právní oporu.

+8/−1
30.6.2016 18:12

I73g94n33á21c 83M71r28k23v84i23č84k29a 2608322989455

oni je nepotřebují znát - jim stačí článek na internetu (protirusky zaměžený) a berou to jako fakt a hotovou pravdu... svůj mozek nepotřebují používat...

+5/−3
1.7.2016 10:02

O27l81d41ř80i35c89h 84L63a11c31i41n75a 6305867127856

Torpedoborec pouze plnil svoji úlohu, tedy chránil svoji letadlovou loď. Spíše bychom se měli ptát proč se ruské lodě ometaly zbytečně kolem.

+4/−7
1.7.2016 10:35

K76a78r53e42l 94L26a80n94g35r 2872627950718

Podle namornich reguli nesmi jina motorova lod ohrozit a krizit umyslne drahu jine motorove a je silne u zadnice jaka lod to je. Neni v nich nic o ochrane vojenskych lodi, je tam jen o nenaruseni plavby konvoje. Coz v tomto pripade nebylo ani omylem. Takze torpedoborec porusil evidentne namorni predpisy ;-).

Holt se vam nehodi do kramu, ze pachatel je amik. Co?

+6/0
1.7.2016 12:13

P94e66t75r 66M57a30r71e33č82e44k 1833201699198

Skupinu vojenských lodí nelze považovat za konvoj ? :-)

+1/−3
1.7.2016 17:31

K62a40r52e92l 97L20a98n52g80r 2782657500108

Copak? Další co hledá omluvu pro neomluvitelnou prasárnu? ;-D

+3/0
1.7.2016 19:06

L11a45d55i47s36l87a90v 15P63o64l19á71k 7664405615934

Před čím ji chránil?

+1/0
1.7.2016 13:02

P44e69t32r 34M16a28r64e81č93e64k 1853721529858

Před nákazou přece.

0/0
1.7.2016 17:32

M96i10r17o30s70l87a36v 96B56r31a77d13a 7984743438316

Takze podla vas mal torpedoborec ktoreho primarnou ulohou bolo chranit lietadlovu lod ( ktorej cena je je okolo 8.5 MILIARDY USD ) nechat dalej pokracovat cudziu raketovu fregatu priamo k nej(odhliadnuc od toho ze ta lietadlova lod ma ~5000 clennu posadku)? Skusal ste niekedy pouzit taku tu vec medzi usami?

+5/−9
30.6.2016 18:51

J41a79r46o58m46í19r 42C25e92n82e79k 1728526705122

Nezkoušel...

+1/0
1.7.2016 9:06
Foto

L28u62k77a67s 18K64u46b68e72n66k47a 8222109560134

Ano, Rusky clun jen primo na letadlovou lod a jen diky pohotovosti americke fregaty nedoslo ke skode 8,5 mld usd a ke ztrate nejmene 5000 zivotu:)

+2/−1
1.7.2016 17:42

M29i89r48o72s33l16a35v 93B48r86a66d91a 7364873188636

"clun" bol raketova fregata s vytlakom 5000t....

0/0
1.7.2016 17:51

K53a85r29e59l 50L30a16n35g66r 2942207730908

To jsou kecy ;-). DDG-107 ohrozil ruskou fregatu překřížením plavební dráhy. CVN-75 byl vzdálen x kilometrů daleko, takže k žádnému jeho ohrožení nemohlo.

+1/0
1.7.2016 19:09

M98a96r42t67i89n 62S89u33k79u46p 8956912689384

první den: vyhnali jsme Rusy z lesa

druhý den: Rusové vyhnali nás z lesa

třetí den: vyhnali jsme Rusy z lesa

čtvrtý den: Rusové vyhnali nás z lesa

pátý den: přišel hajnej a vyhnal nás všechny ;-D

+9/−1
30.6.2016 17:16

L80u50b71o19š 80M64a12r92u35š79k96e61v97i82č 1235168382

Tak aspoň si obě strany vyzkoušely rychlé řešení krizové situace na moři, nemají si navzájem co vyčítat.;-)

+3/0
30.6.2016 16:20

M94a61r12t49i89n 34J33a45n34d28a 7394737493336

I na moři platí pravidlo pravé ruky, takže přednost měl ruský člun. Každopádně ale Rus udělal taky hloupost a měl uhnout na pravobok a ne udržovat zarputile kolizní kurz.

+2/0
30.6.2016 16:07

M67a80r91t35i83n 93P84l38i19c87h16t70a 2618702371643

Počítá to ještě někdo? Jaké je skóre?

0/0
30.6.2016 15:33

M17i20l72a17n 10U39ř66í88d89i25l 5487724569461

Škádlí se oboustranně.

+4/0
30.6.2016 15:12

M72a28r85t56i38n 79K16u56l38h22á53n65e52k 4233432289729

hups ... a ruská kocábka je na dně ...;-)

+1/−6
30.6.2016 14:52

L61a18d69i21s28l11a41v 33F37r24y12d44r67y55š21e81k 9723259878834

Ameriký vojenský torpédoborec ve Střodezemním moři?

Americký zámořský parník na palubě s americkými turisty, to se dá, ale válečný torpédoborec?Nikoliv!"!!!

Avaři, to byl národ nájezníků v cizích zemích daleko od svých příbytků.Novodobí Avaři(USA)konají stejně, obrazně to je národ bez hranic, tedy dle nich.Oni tak nosit "trvalou sobodu", která přináší statisíce mrtvých, miliony hluboce raněných na duši a katastrofální škody na majetcích států i soukromých..

Jednou jim teroristé zbourají "škatulky"(což je opravdu zlé, nepřípustné), oni mstou bourají půl světa a to ještě k tomu, agresují a okupují stát, který to neprovedl, navíc k tomu stáhnou i české vojáky, na které stál vynaloží miliardy korun.(Jen pro obraznost.Sněmovna odhlasovala prodloužení zahraniční misi(Afganistán, Mali) na další dva roky, která bude stát daňové poplatníky 1,16 miliard korun, které stát od nich vybere a vrazí do misí.

Petře Pokorný, vy jste nevynikal ve škole v zeměpisu, viďte?No určitě ne, zbytečnně se ptám.

Kdo je blíže Středozemnímu moři, USA, nebo Rusko?

Tuto otázku položím v tžídě prvním stupni základní školy, tak ze 23 dětí mi odpoví 22, ten který odpoví že USA, tak to je mladý Pokorný.;-D;-D;-D

+13/−22
30.6.2016 13:51
Foto

P14a41v56e58l 59M80a60r63t43i85n52e55k 9715525851643

A rika vam neco mezinarodni vody? Ten zemepis si budete muset prostudovat Vy. To nema s blizkosti nic spolecneho, zjistete si kde treba lovi rybari cizich zemi a budete prekvapeny, budou to mozna rusti rybari u Aljasky.

+15/−4
30.6.2016 14:22

J86a35r53a 26R54a33n10k 1651136229691

Pan Frydrysek pise ve vsech diskusich velice inteligentni pripsevky;-)

+1/0
1.7.2016 8:31

P66e41t83r 79O96n55d43r67á29č60e20k 7600479491767

A na to, co dělá ruská vojenská loď Baltské fotily ve Středozemním moři ti z Kremlu už poslali nějaké notičky? :-)

+11/−6
30.6.2016 14:24

J88a51n 71Š56u72r25c 1681562948469

Pane Frydryšku, měl by jste se nejdříve podívat na politickou mapu, než zase bude psát ty své trapné hlouposti. Pobřeží Středozemního moře tvoří většinou státy, které jsou členy NATO a v některých těchto zemí mají své základny Spojené státy. Lodě USA byly za prvé v mezinárodních vodách a za druhé byly blízko pobřeží států, které jsou v NATO. Rusko se Středozemním mořem vůbec nesousedí, a tak ta vaše ubohá otázka "Kdo je blíže Středozemnímu moři Rusko nebo USA" je opravdu hodna vaši inteligence. A že lodě USA prováděli třeba ochranu pobřeží, které patří NATO to vás samozřejmě nenapadlo. A co tam provádělo Rusko, také ochranu? Ale čeho, když u Střed. moře nemá Rusko žádné své spojence? Tak příště raději přemýšlejte než něco zase napíšete.

+5/−9
30.6.2016 14:36

J70a70n 39L80u41k90á54š 7467203933322

Ano, americka sesta flotila ma domovskou zakladnu v Naples v Italii. Je dosti pravdepodobne, ze americka lod byla blize svemu domovskemu pristavu nez ta ruska.

BTW. Italie Americanum tu zakladnu pronajala, neukradli si ji jako Rusove Sevastopol s celym Krymem.

+7/−4
30.6.2016 14:41

R59a16i54n10e37r 83E65l14l75e73d16e75r 2773433589936

RF ma na Sevastopol platnou smlouvu s Ukrajinou, platna od r. 2912 na 30 let.

Ukrajina to vsak nedodrzela a nabidla zaklandnu US-NAVY. USA zaplatily Ukrajine 5 milliard USD na tavedeni demokracie, slova pi. Nulandove, znama citatem F...the EU, a nastolenim vlady p.Jazeniuka v UA.

+3/−5
30.6.2016 14:59

R55a48i54n96e84r 87E42l36l83e14d86e87r 2683653249366

oprava platna od 2012....

0/0
30.6.2016 14:59

P55e54t39r 44O26n56d45r41á13č51e29k 7720649931617

RF na Sevastopol smlouvu nemá. A kdypak Ukrajina nabídla Sevastopol US-NAVY? ;-D

+3/−3
30.6.2016 15:34

R46a81i96n97e96r 65E96l46l70e72d28e25r 2323963769446

Pane Ondracku, RF mela smlouvu na Sevastopol od rozdeleni SSSR a tato smlouva byla vladou UA 2012 prodlouzena, jak jsem zde uvedl.,

+2/−3
30.6.2016 16:29

P19e59t78r 30O32n14d24r76á98č13e22k 7930429681687

Ano RF MĚLA smlouvu, ale sama ji jednak porušila, protože tato smlouva definovala, co tam mohou dělat ruští vojáci a rozhodně k otmu neptřilo obsazování letiště, parlamentu a dosazování ruských loutek.

A druhak ji RF potom sama zrušila (přece nebude dál platit za majetek, který ukradla) :-)

Tak jedna tvoje lež - "RF ma na Sevastopol platnou smlouvu " - je vyvrácena. Co ta druhá lež o nabídce US-NAVY? :-)

+5/−3
30.6.2016 16:45

R70a89i52n49e16r 71E66l26l69e58d17e67r 2703963419226

Pane Ondracku, kdyz nekdo kazdou realitu ignoruje, tak je tezko diskutovat. V mediich (i Washington Post a New York TImes) bylo hlaseno, ze US-NAVY pocina s prestavbou zakladny Sevastopol. Reakce RF je znama a byla nasledkem. RF byla samozrejme o nejaky cas drive informovana.

+1/−3
30.6.2016 17:49

M44i35r17o19s23l84a72v 38B42r66a29d98a 7924533128136

No neviem - teraz som hodnu chvilu hladal a nenasiel som nic o tom ze by tam mala mat zakladnu US-Navy - ale nasiel som jeden celkom zaujimavy clanok z roku 2010 na washington post - http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/04/21/AR2010042103836.html

'Speaking by phone from Kiev, a senior Ukrainian diplomat sought to address any concerns in Washington about the move. "We would like to assure our partners in the United States and other Western countries that the prolongation of the stay of the Black Sea Fleet on Ukrainian soil doesn't pose any threat to Ukraine's sovereignty, its independence or its European integration course," said Oleh Voloshin, director of information policy in the Foreign Ministry.'

+1/0
30.6.2016 18:34

P12e14t56r 35O79n56d70r71á51č42e19k 7710259451527

Skvěle realito, tak nediskutuj a postni sem to hlášení WP a NYT, "ze US-NAVY pocina s prestavbou zakladny Sevastopol", jinak si každý bude myslet, že jsi tu pohádku ruské propagandě zbaštil i s navijákem :-)

+1/−1
30.6.2016 18:49

P78a66v90e77l 68S35ý58k55o85r26a 1238171482517

NENE, měli přeci nějakou fakturu na fasádu školy, nebo co to bylo. P;-Dořád se tady s tím někdo oháněl, tak to přeci musí být pravda. Když to psali na tom internetu.

0/0
30.6.2016 19:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.