Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečná borelióza se léčí v Česku nedostatečně, varují lékaři

Ročně onemocní boreliózou přes čtyři tisíce lidí. Pokud pacient nedostane správnou léčbu včas, může mu nemoc způsobit trvalé poškození mozku, srdce, kloubů. Léčba lymské boreliózy přenášené klíšťaty je však podle lékařů v Česku nedostatečná. Mezinárodní směrnice totiž doporučují výrazně delší dobu léčby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75e53n15a18t93a 22S76e26m58e30r93á34d81o58v33á 9422427782824

Článek má úplnou pravdu. Přístup českých lékařů k léčbě boreliozy jsem zažila na vlastní kůži. Dva roky tápali,postupně se mi nemoc zhoršovala, urputné bolesti kloubů, svalů, hlavy a nakonec až deprese. Po podání léků jako jsou kortikoidy a léky na tlumení bolesti, které vůbec nepomáhali mi bylo řečeno mou obvodní lékařkou, že tohle borelioza není, ona že to ví, protože byla na školení o borelioze. Mé krevní testy jsou jen mírně zvýšené a to má prý skoro každy člověk u nás , tak mě poslala na psychiatrii, že mé problémy jsou psychické. Ale to bylo mé štěstí, protože psychiatrička poznala, že to může být borelioza opravdu a řekla mi o jedné výborné paní doktorce na Slovensku v Bratislavě, která se léčbou boreliozy zabývá. Jezdím k ní už rok a cítím se o 80% lépe a uklidnila mě, že budu v pořádku úplně. Čemuž bych před rokem nevěřila.

0/0
26.8.2016 20:54

J13a63n 15L41u38k52á44š 7517153643482

Jeste k te dlouhodobe lecbe. Ja jsem se z toho dostal, ale znam byvaleho kolegu, kteremu nasli boreliozu zrejme uz pekne rozjetou (Potize se zady a poruchy pameti mival i drive.). Absolvoval lecbu dle IDSA a nepomohla.

Momentalne je mu skoro porad desne zle (Kdyz si vzpomenu, jak bylo mne, tak mu verim.). Zkousel symptomy potlacovat i jinymi leky, ale bolesti se zhorsovaly.

Zcela bezpochybne vyuziva i protizanetlivy ucinek ATB, jelikoz na kazdou dalsi davku se uz tesi, jak mu zase ulevi, ale v tu dobu jeste vyrazne nemohla poklesnout koncentrace ATB v krvi. Plati si to u nejakeho sarlatana, co mu napise, oc si rekne a o lecbu se moc nezajima, jelikoz zadneho lyme doktora nezna. (Zije v USA.)

Nicmene, otazka je zda je skutecne zlo nechat takovehoto cloveka se ladovat ATB, dokud to telo vydrzi, nebo je zlo ho nechat trpet zhorsujicimi se hnusnymi bolestmi?

Pozice majority lekaru v CR je momentalne ho nechat trpet, i kdyby si to chtel sam platit. Je to dobre? Bude mu lepe po dlouhodobem uzivani opiatu nez po dlouhodobem uzivani ATB? Maji vubec lekari pravo cinit tuto volbu za pacienta?

+1/0
30.6.2016 17:11

L52u49k66á53š 51S52v45o26b18o77d26a 1983838345278

Já s tim mám taky zkušenosti a osobně se spíš přiklánim na stranu českých doktorů. Vždycky totiž z těch ATB je mi víc zle, než když se to nechá bejt a zbavit se toho úplně prostě nejde.

+1/0
3.7.2016 17:00
Foto

O67l51d41ř14i39c17h 32V68y46k93y70d21a76l 1649581699714

Já být klíšťákem, tak zažaluji stát za rasismus či co. :-P On to dokáže kdejaký bodavý hmyz.

0/0
30.6.2016 13:19

J61a19n 76V53a66l37e17n79t96a 3261706158868

Dobrý den,

to, že jsou antibiotika ovlivňována alkoholem je rozšířený, leč nepravdivý mýtus. Doporučuji si přečíst kontraindikace v příbalovém letáku, většinou tam žádný takový požadavek či zákaz nenajdete.

0/0
30.6.2016 12:29

D63a30n17i20e83l92a 19H11i34l40d29e79b30r59a79n41d67t60o58v17á 4540470741564

Naopak většinou ano :-)) A zrovna ten dryák na borelku má ještě řadu dalších omezení, která se vyplatí dodržovat - částečně kvůli účinnosti (např mléko), část kvůli vlastnímu žaludku (např brambory).

0/0
30.6.2016 14:17

T73e11r23e34z33a 42P90e61s63t59e39č49k13o66v79á 7659608698368

S boreliozou je stejně smutná příběh jako s "podobnou" infekcí a tou jsou chlamydie. Lékaři (na v podstatě všech úrovních od obvodních - po primáře a oborech) infekce bagatelizována, na člověka se pohlíží jako na hypochondra a jako léčba je mu doporučováno "půl neurolku na klidné spaní, všechno je to v hlavě".

Člověk se cítí zcela bezmocný. Když už se domůže testů, jsou interpretovány tak, že ať v nich vyjde cokoliv, je to jen "paměťové a přetrvávající do konce života, o ničem to nesvědčí". Podle papíru by měl člověk přece zdráv, případně "to s vámi musí řešit někdo jiný". Když už je tedy léčba zahájena, tak se člověk dozví, že bral přece 14 dní antibiotika a MUSÍ být tedy v pořádku. Pro pobavení - nevím tedy čí, je pak počastován zdravotním stavem lékaře, kterého přece taky každou chvíli něco píchne.

V podstatě nikde se nezajímají o klinický stav člověka, jak se skutečně cítí, co ho trápí - bez ohledu na výsledky testů (které by dle mého názoru měly spíš ukazovat na úspěšnost/neúspěšnost léčby).

Osobně jsem již upustila o obhajování toho, jakým způsobem a u koho jsem se rozhodla léčit. I toto je pro nemocné vysilující. Nikomu z vás, kteří v této diskuzi směřuji své příspěvky do tonu - hypochondři a chytří z internetu nepřeji, aby měl s nějakou infekcí a posléze s přístupem lékařů co do činění!

+5/−1
30.6.2016 11:26

P77e57t73r 46K77a36ň48o39v64s21k96ý 1414262557609

Individuální pochybení lékařů se samozřejmě vyskytují a vyskytovat budou, nicméně pokud se děje toto hromadněji, tak jaké mají lékaři pro toto jednání důvody?

Jinak ale po prostudování materiálů na borelioza.cz (včetně odkazovaných) jsem dospěl k názoru, že pozitivní myšlení a pohyb v přiměřené míře mohou výrazně posílit přirozenou autoimunitu organismu a přispět tak k úspěšnějšímu průběhu léčby.

0/0
30.6.2016 12:24

T46e82r79e83z76a 91P49e67s26t69e30č40k37o10v79á 7919568838218

Jejich důvody skutečně neznám a přiznávám, že jsem neměla sílu po nich pátrat. Mohu proto pouze spekulovat.

Zabývat se léčbou boreliozy/chlamydií a dalších přidružených infekcí je poměrně náročné a lidskou přirozeností je být tak trochu lenivý a pokud něco "prochází" držet se zajetých praktik.

Jeden imunolog mi po sdělení mých potíží tvrdil, že to jistě budou alergie a moji současnou léčbu označil za non lege artis. Snažila jsem se mu vysvětlit, že zřejmě ne, protože nereaguji v čase ani prostředí jinak, alergologické testy jak kožní tak z krve mi vyšly negativní, pouze se "sklonem" k alergiím. Trval však na tom, že to jistě bude tak a opět mi zopakoval všechny alergo. testy (již třetí v roce) a ejhle - vše negativní. Dále jsem z něj nic nedostala - v podstatě od toho dal ruce pryč. Člověk by čekal, že když lékař "neví" bude se pídit po tom, aby věděl.

A souhlasím s vámi - veselá mysl půl zdraví, sama se tímto řídím a jakmile mi to zdravotní stav dovoluje, makám na sobě :) A psychicky se člověk také otrká, ikdyž se "lékaři" mnohdy snaží o opak :)

+2/0
30.6.2016 13:09
Foto

O95l98d10ř63i44c97h 84V13y36k49y65d27a23l 1939521309964

To jste na tom dobře. Mě prohlásil, že se jedná o stařeckou artrózu. Na můj koment, že je to tedy mrška záludná, stěhovavá reagoval, že on je lékař specialista. Nakonec se přece jen ukázalo, že se jedná o boreliózu. Takže ... je potřeba si sám určit diagnózu, lékař vydá vámi určené léky.;-)

+4/0
30.6.2016 13:23

D85a75n92i44e38l89a 56H75i57l95d20e38b83r28a50n57d14t58o60v45á 4280440841904

Artróza taky dobrá. U mě se ukazoval falešný bechtěrev :-) To je pak člověk za tu boreliózu skoro rád. Až na to tedy, že bych se bez těch pár "invalidních" let docela klidně obešla. :-)

0/0
30.6.2016 14:19

S88i22m27o59n52a 16S45e83d79l82á16č79k90o76v67á 3194525877857

:-)

Ja mela ten systemovy lupus :-)

0/0
30.6.2016 18:37

J12a73n 73L51u30k25á69š 7187443903832

Duvody byvaji ruzne kombinace nasledujiciho:

A) Vyhoreni. Dusledkem je zajem se pacienta zbavit, ne ho lecit.

B) Vlastni ego. Ja jsem lekar odbornik a nejaky pacos mi nebude vykladat o leceni.

C) Stropy od pojistoven. Mozna kdysi chtel pacientum pomoci, ale byl klepnut pres prsty kvuli nadmernemu testovani a leceni. Casem preslo do rezignace a bodu A).

D) Alibismus a kryti si zad. Pokud lekar dodrzuje doporucene postupy, je kryt proti pripadnym zalobam. Pokud ovsem doporucene postupy nefungujou, nevi co dal a neco zdlouhave studovat a riskovat experimentalni lecbu se mu nechce. Jednodussi je poslat pacienta na psychiatrii.

+1/0
30.6.2016 14:28

D77a50n90i11e54l25a 71H96i33l50d59e35b58r10a22n70d66t37o90v51á 4920400571824

Léčím se s tou mrchou už hromadu let. Půlka doktorů ji vůbec nebere vážně, takže boj je dvojnásob úmorný. Škála příznaků značná, návrat k běžnému fungování po přeléčení ohromující. :-)

+1/0
30.6.2016 11:06

R27a24d70k95a 44V81e97s11e92l94á 8155644881889

Před mnoha lety se mi po klíštěti objevil klasický flek, tak tenkrát se(r.1988) o borelioze moc nevědělo, tudíž jsem nebyla léčena. Po až osmi letech vypuklo bušení srdce, bolesti hlavy, brnění těla, třes po celém těla, úzkostné stavy. Když jsem hlásila, že jsem měla boreliozu, tak nikdo tomu nevěnoval pozornost, až jsem skončila na neurolu s tím, že jsem magor. Nějak jsem to rozchodila a po letech jsem onemocněla autoimunitním onemocnění GBS(Gullen Barreho syndrom), tj. napadení periferních nervů, většínou končí úplným ochrnutím, takže jsem jen mrkala. Nevím, jestli to má až takovou souvislost, ale myslím si, že ta borelie se usídlí v nervech a udělá z nich nejslabší článek v těle a pak stačí jen málo a je průser. Takže: NEPODCEŇOVAT!!!

+2/0
30.6.2016 9:45

P31e51t46r 54B64a45s52l 5482251505

Bohužel jsem před cca 7 lety boreliózu také dostal. Měl jsem štěstí i smůlu zároveň. Štěstí v tom, že již po týdnu od píchnutí mně začalo bolet koleno a já šel za chirurgem MUDr.Hrabákem, cože to s ním mám. Spolu se sestrou prohlédli nohu a oba je zaujal divné lehké červené zbarvení od třísel až po kotník. Posléze se odebrala krev a za 3 dny byl výsledek - mimořádně silné napadení, které se objevilo prakticky po týdnu od bodnutí - ano, bodnutí! Nikdo na infekční klinice mi neuvěřil, že mne nekouslo klíště ani před týdnem, ani v týdnech minulých. Kousl mne komár nebo nějaká muška na trajektu z Malty na Sicílii. Předtím na Maltě vůbec nic a když jsme vyjížděli z trajektu na Sicílii, všiml jsem si svědící červené tečky na koleně. Je dobře proto nepodceňovat ani jinou možnost přenosu, i když ji lékaři vylučují - já mám však zcela jinou zkušenost. Bylo to něco exotického, byť v Evropě, proto se borelie objevily již po týdnu, ne až po obvyklých 4 týdnech. A smůla byla v tom, že jsem dostal na několik týdnů několikero tak silných antibiotik, že se mnou tak zamávaly, že jsem se týden prakticky nedostal z toalety....byť jsou ty malé mrchy prý zapouzdřeny, tak mám od té doby pokoj...zatím...

0/0
30.6.2016 9:40

P18e53t13r 79K52a49ň89o47v91s17k83ý 1404542757619

K antibiotikům se doporučuje brát souběžně probiotika, aby se omezily negativní důsledky na stření mikrofloru. Jinak jsme se shodli s lékařem, že přenos mimo klíšťata je možný, on se s tím setkal u pacientů vícekrát.

+3/0
30.6.2016 9:45

S50i52m58o42n62a 94S56e81d76l16á49č15k47o75v22á 3404785977297

Clovek, ktery se zacne dlouhodobe lecit antibiotiky, neni zadny silenec a vi, ze nezadoucim ucinkum dokaze zabranit ci je zmirnit.

Ja sama jsem dostala lecbu kombinaci antibiotik ( Minocyklin a Quensyl ) pote, co nizke a kratke davky Doxycyklinu nezabrali a nezabralo ani intravenozni podavani Ceftriaxomu. Doxycyklin v delce 2 tydny, Ceftiaxom 10 dni )

Az ta kombinace pomohla, uzivani bylo dlouhe, az do vymizeni vsech priznaku.

( v mem pripade byla ale "beznym" lekarem stanovena diagnoza autoimunitni poruchy a odmitnuti vubec si pripustit, ze to zadna autoimunitni nemoc neni- i kdyz ji nasvedcovaly protilatky. Ja jsem jeho lecbu odmitla s tim, ze si najdu jineho lekare. Dnes jsem bez jakychkoli problemu, krevni testy se zahadne vratili do normalu, zadny naznak toho autoimunitniho onemocneni. Ten "klasicky" lekar ale veskerou souvislost s tim, ze bych mela boreliozu a on spatne diagnostikoval tu autoim. Nemoc, odmitl. Dle nej jsem hazardovala se svym zivotem, kdyz jsem tu kombinaci atb uzivala.

0/0
30.6.2016 10:14

J86a89r78d27a 57W52o14l66f 8715807156894

Jako kluk jsem měl klíště mockrát, ale v té době se o borelioze buď nevědělo, nebo jí klíšťata neroznášeli? Ale nikdy jsem nic nechytnul, je mi přes padesát.

0/0
30.6.2016 9:11

J96i70ř92í 24H91o93v15o62r54k61a 2716357730131

Nó - můžete si nechat udělat test. Je docela dobře možné, že ty paměťové protilátky mít budete, že jste v minulosti boreliózu prodělal a ani o tom nevěděl. :-)

+1/0
30.6.2016 9:17

P43e52t71r 79K76a15ň42o34v87s70k70ý 1354102887589

Však jen některá klíšťata mají boreliozu a jen z části z nich se nákaza přenese na člověka, záleží i na délce přisátí a mnoha dalších faktorech. Pro ilustraci: mí kamarádi běžci mají občas za jediný běh 5-10 klíšťat a nic nechytli, já mám jedno klíště za 1-2 roky a boreliozu jsem dostal, dokonce kombinaci s erlichiozou. Jeden můj příbuzný neměl nikdy boreliozu diagnostikován, avšak teprve po nějakých 30 letech přišli na to, že pravděpodobně za jeho dlouhodobé zdravotní problémy spojené s poruchou imunity může právě neléčená borelioza. Takže asi tak.

+3/0
30.6.2016 9:28

S37i83m10o71n26a 52S44e54d61l30á45č72k45o73v35á 3284525537547

Problem u boreliozy je to, ze onen znamy flek ( erythena migrans ) se objevuje jen v prumeru v polovine pripadu.

Jakmile se projevi problemy, jako nespecificke problemy kloubu, bolesti, unava, zadny lekar tyto problemy nedokaze spojit s pripadnym klistetem.

Testovani je nedostatecne, prukaznost testu Elisa je pouze zhruba 30 procent, tzn. Ze negativn vysledek nevylucuje boreliozu.

Znam pripad, kdy clovek s velkymi kloubnimi problemy, otoky, bolestmi, dle testu negativni borelioza, pozitivni revma faktor a protilatky ANA lecen kortikoidy, v punktatu kloubni tekutiny po nekolika letech objeveny borelie.

Lekar, ktery prvne boreliozu vyloucil pochopitelne "nevinny".

Navrzena 2 tydenni atb lecba nezabrala.

+4/0
30.6.2016 8:56

J19a61n 94L91u13k10á57š 7717813313522

Clanek je o sporu dvou lekarskych skupin ILADS & IDSA+afiliates vcetne Spolecnosti infekcniho lekarstvi JEP.

Nejsem fundovany se k tomuto vyjadrovat. Jiste je, ze jsou pacienti, na ktere lecba dle IDSA nezabira a na urcitou podskupinu z nich (Netusim jak velkou.) zabira (tak, ze je ji mozne po case ukoncit) lecba ILADS, ktera je IDSA odmitana.

Nicmene, problematicti pacienti, ktere jsem potkal byli z drtive vetsiny pacienti neadekvatne leceni dle standardu IDSA a pote prohlaseni za zdrave. Kolegy bratr mel problemy s rovnovahou (tj. rozvinutou infekci s nervovymi projevy), byl lecen 5 dni oralne a od te doby prohlasovan za zdraveho, ackoliv se mu potize zhorsuji. Jineho kolegy znamy byl poslan na psychiatrii, jelikoz tvrdil, ze ma boreliozu, a tam teprve mu ji otestovali s pozitivnim vysledkem.

Ja osobne jsem mel stesti na doktora, ktery mne po neucinku nekolikatydenni oralni lecby doxycyklinem poslal na infuze, ktere mi teprve pomohly. Co vim, tak u jeho kolegy na oddeleni bych mel smulu.

Tj. mnohem vetsi problem je v nekompetentnosti beznych doktoru ohledne boreliozy. Doktori mldasi zhruba 40 let to na univerzite nemeli a to dodatecne vzdelavani ne vzdy funguje.

Ja jsem se ku prikladu "dozvedel" na pohotovosti, ze borelioza ma vzdy skvrny. Na neurologii od specialistky lecby bolesti, ze ty urputne bolesti hlavy nemuzou byt od boreliozy, ackoliv infekcni tvrdilo, ze muzou (a taky po lecbe zmizely). Na interne, ze pocity buseni srdce nemuze delat borelioza a ze na EKG nic neni, tak mam jit na psychiatrii atp.

Kdybych si nebyl jist, ze me potize jsou od klistete, dopadl bych spatne, lekari nejenze timto smerem neuvazovali (az na infekcnim mi uverili.), ale ani tomu neverili.

+10/0
30.6.2016 9:15

M66a92r25t14i27n 76J70i63r57o60u98s96e20k 7596405415968

Sousedka má po prodělané borelióze plný ID. Je to strašné svinstvo ...

+4/0
30.6.2016 8:54

J59o61h52a28n81a 55P79e95k42a90ř96o71v67á 3796612336181

Znám taky jednu takovou a kamarád na to teď zrovna aspiruje, běhá pořád po doktorech a má na to dost našlápnuto, že ho dostane. Kromě jiného po dlohodobém léčení antibiotiky má pěkné trable se zažívacím traktem.

0/0
30.6.2016 9:56

J63i52ř56í 40H56o58v57o88r94k93a 2196637840421

1) problém je v tom, že se borelióza vesměs léčí "naslepo", preventivně. V době, kdy má léčba smysl, bezprostředně po odstranění klíštěte, nejsou v krvi protilátky a tak nelze udělat testy. Čili je potřeba zvážit intenzitu léčby ATB ve smyslu pozitiv a negativ - nežádoucích účinků ATB

2) MUDr. Klubal bere 3000 Kč za 15 minutovou konzultaci, takže vás určitě bude rád léčit dlouhé měsíce ;-D R^

+13/0
30.6.2016 8:34

M72a67r59t21i30n77a 34K83l46a45b17e83č84k73o91v88á 5798460

Ten vydriduch porad leci? Nastesti s CPN jsem nasla jineho lekare nez platit jeho "humanismus"

+1/0
30.6.2016 8:39

J73o11s94e87f 83N65o13v12a93k 5398852616698

Můžu se zeptat, koho jste sehnala?

0/0
30.6.2016 10:13

V41e56n58d33e13l18í68n 41C54h83l78u15p21a33t71ý 4722834952161

Uplny suhlas, clanok je totalne PR farma firiem, toho lekara alebo oboch. Tu v Nemecku su voci nasadzovaniu ATB na boreliozu v pokrocilejsich stadiach este skupejsi ako v Cesku, pretoze sa zistuje ze to jednoducho chorobu nevylieci. ATB pomozu docasne ale v konecnom dosledku je po tak dlhej liecbe organizmus este viac poniceny ako bez nich (a borelie z tela stejne nedostanu)

+1/0
30.6.2016 8:41

P23e71t89r 83K46a84ň83o93v18s27k83ý 1944972847749

Článek ovšem vůbec neřeší rozdíly v léčbě podle fáze, ve které borelioza je, takže předpokládám, že článek není o prvotní léčbě naslepo. Můj názor každopádně je, že tento článek je poněkud povrchní, a může to vyvolat chaos u pacientů, navíc i zde musí být za léćbu zodpovědný doktor, který musí vědět, na základě odborných studií a doporučení, jak postupovat.

+4/0
30.6.2016 8:45

J74i37ř36í 49H87o80v21o15r29k27a 2266817720411

Ano, je to dost zmatené. Ovšem pokud vím, ATB jsou standardní léčbou jen při akutní borelióze. Pokud už jsou jen paměťové protilátky a jde o léčbu x-let staré boreliózy, tam je vůbec nasazování ATB dost sporné...

+2/0
30.6.2016 8:49

J40a39n 20L42u79k47á96š 7517713213482

Ovsem i za tuto cenu miva zpravidla objednaci dobu delsi nez mesic.

To IMHO svedci o tom, ze existuje nemala skupina lidi, kterym je hodne zle a ke kterym se ostatni doktori otocili zady. (Resp. toto svedci pouze o movitejsi podskupine techto lidi.)

Taky jsem ho mel za vydriducha, ale pokud si clovek uvedomi, ze pri svem stylu leceni a testovani nejspis narazi hodne rychle na strop od zdravotnich pojistoven a pote od nich dostava nejakou almuznu pod naklady + riskuje s pouzitim experimentalnich postupu na pacientech, na ktere standardni postupy nezabiraji, tak ho zacinam chapat.

+1/0
30.6.2016 8:59

J29i23ř59í 23H70o87v80o29r45k57a 2446467440181

Co jsem slyšel, tak si pomocí dobrých a drahých právníků u pojišťoven získal respekt a tak jsou náklady na testování plně hrazené pojišťovnami. :-) Těch 12.000 Kč/hodinu jde pro něj :-)

+1/0
30.6.2016 9:07

S34i12m66o70n66a 29S12e21d62l76á87č72k62o27v47á 3764325647247

K dr Klubalovi se valna vetsina lidi dostane az pote, co jsou zesmesneni svymi lekari ( co "leci" zadarmo ).

Lide, kteri jsou tak zvane zaleceni antibiotiky na deset dni s tim, ze to jiz staci, a problemy, ktere maji si bud sugeruji, nebo jsou jineho puvodu. Treba autoimunitni nemoci.

A svete div se, on jim dokaze pomoci.

Jestli nezaplatim nic za arogantniho doktora, ktery mne bude lecit s nespecifickou roztrousenou sklerozou, lupusem, ci revmatickou artrididou, nebo zaplatim Klubalovi 100 tisic, ktery chronickou boreliozu nepopre a mne se ulevi, rozhodne tech penez litovat nebudu.

+2/0
30.6.2016 10:03

P10e68t67r 60V90o57c38í45l61k36a 1824957918757

Nedokaze jim pomoci. Alespon ne fyzicky. Ale nebagatelizuje jejich problemy a neposila je na psychiatrii, coz je pro ty pacienty neco noveho a proto mu soli ty naprosto nesmyslne sumy. Takze mate pravdu, on ji nepopre, ale do te ordinace budete chodit porad tak jako tak

0/0
30.6.2016 23:34

S34i54m44o40n80a 15S91e46d18l60á82č35k96o35v62á 3814685357787

Vidite, a ja znam nekolik lidi, kterym Klubal pomohl. Minimalne tim, ze jim ty antibiotika predepsal.

Znam hodne lidi, kteri kupuji antibiotika na internetu, protoze jejich lekari rekli, ze uz je jednou dostali a uz si dale vymysli.

0/0
2.7.2016 15:16

B32o44h48u66m51i74l22a 38M83a49j83e78r80o94v96á 4377721124

Tak to by mne zabilo dřív než borelioza na helikobaktera jsem brala asi deset dní atb a plesnivělo mi pak celé tělo ovšem mám známé co to žerou jako lentilky i na rýmu

+2/0
30.6.2016 8:33

J45i51n58d32ř62i60c16h 77V65á59g12n82e78r 9671576276691

Která farmaceutická společnost bude mít z tohoto článku radost?

+2/0
30.6.2016 8:20
Foto

J41a84n 86M92a65r67e76č17e95k 2330809119402

To bych neřekl. Čašná borelioza se léčí většinou pomocí doxybene, které vyjde na pár korun. Kdybych Já byl majitel farma firmy, tak bych časné stádium vůbec neléčil a počkal si na později, kdy už je tělo tím prolezlé a vykazuje "nespecifické" příznaky. A příznaky jsou přesně to, co se dá léčit resp. potlačovat léta

+4/0
30.6.2016 8:39

S10i97m88o79n32a 82S29e10d80l87á59č73k18o61v35á 3104705267307

Presne tak. Pockat, az se rozvine nejake autoimunitni onemocneni, to se oak bude lecit jedna basen.

+1/0
30.6.2016 8:46

I63g35o64r 52M85i18n79a82ř81í24k 2660374359759

To je tady zase odborniku 🙂. Halt v dobe internetuje kazdy hned i doktorem. Clanek je obycejna bulvarni zjednodusujici slatanina. Hezky den vsem Minarik

+2/−4
30.6.2016 8:17

D35a59n14i92e98l 44T73s96c68h60e96r36n29a56y 2165502179352

Kdyz si uvedomime, za jakych podminek se poprve infikovana klistata objevila :-(

+2/0
30.6.2016 8:14
Foto

J16a59n 47M14a44r55e13č71e52k 2100479859232

zase ten imperialista? 8-o

+3/0
30.6.2016 8:39

J59i34t96k82a 12K31u16l71h80á56n65k65o14v54á 7587881321764

Ona se hlavně borelioza v našich končinách i většinou dost blbě diagnostikuje. Není horší práce, než vzdělávat lékaře, když sám nejste lékař. Určitá skupina lékařů prostě ví všechno nejlíp a basta. A i pokud je vedoucí diagnostické laboratoře osvícený a dá si říct, stejně mu z okolí neustále posílají špatné vzorky, i přes několikero upozornění, že to nedává smysl.

+10/0
30.6.2016 8:05

M40a17r41e31k 74P37a30r24a 7582899360913

sebestřednost lékařů je nekonečná. Sice standartní ČR léčba nepomáhá ať je leges artis, přesto je to nezajímá a dál si to obhajují, že jiný model není klinicky podložený... Nestačí jim že jiné vyspělější země používají jiný způsob léčby, který funguje. Sice jezdí do světa na konference, takže mají kontakt se zahraničím, ale tam se asi medicína neřeší...

ještě v článku zapomněli uvést důležitou věc a sice kromě samotné doby braní ATB je potřeba to brát přerušovaně. Ty bakterie, se projevují chováním spíš jak viry, a při nasazení ATB se "schovají" a čekají až útok pomine. Proto to přerušování, ale musí to být v určitém časovém schématu, aby se to nasadilo vždy, když ta bakterie zase "vyleze".

+15/0
30.6.2016 7:48

Z73d59e82n46ě46k 11M31o72r13á29v10e63k 5347138808483

Tady to schovávání a schémata (přesněji protokoly), to asi platí pro léčbu CPN.

0/0
30.6.2016 12:06

J40a10k54u81b 30H33á17j77e81k 8380597696629

Je to svinstvo. Znama prodelala boreliozu, ale neprisli na to hned. Prvotni priznaky byly jak u nejake virozky. Prislo se na to az pozdeji, kdy uz ji zacal hure fungovat obehovy system. Dodnes si musi pichat injekce na redeni krve. Ktere jsou navic jen na predpis. A to mela stesti ze je pohybove celkem dost aktivni. Nez se na to prislo, tak malem zkolabovala a vylitnul ji tlak. Kdyby byla nejaky povalec, mohlo to pry byt horsi. Tahle nemoc je hodne zakerna se svym pozvolnym nastupem a projevy. Vypada to jako nic a potom se v ruznych stadiich (tusim ze jich je 5) pridavaji horsi a horsi priznaky. Muze koncit az demenci.

+3/0
30.6.2016 7:27

P87a72v26e44l 88H81a16l81b66i17c56h 6679582726209

Ono už jen ten měsíc v nemocnici je pěkná magořina. (Vstupní testy, pak lumbálka, pak 3 týdny na infekčním). Každý den se snažíte co nejvíce zabavit, abyste furt nemuseli přemýšlet, jestli na té (s prominutím) kriplkáře skončíte, nebo ne. Kdyby si tam pacienty nechávali dýl, tak by je rovnou mohli propouštět do blázince.

+1/−2
30.6.2016 7:26

M16a77r95t70i56n81a 82K57l45a54b71e50č52k14o64v17á 5518610

To si pletete s klistovou encefalitidou ne? U borelky nikdo v okoli nemel lumbalku ani mesic ve spitale. Mati ma borelku chronickou a obe mame chronicke CPN. A ano, nejvetsi problem je pouze prelecovani akutnich problemu, ktere tyto potvory zpusobuji. Ale leceni u nas neprobiha

+4/0
30.6.2016 8:33

S20i24m55o83n29a 45S30e74d65l72á91č96k24o70v59á 3954715147427

Pochopitelne ze u neurologickych problemu se provadi lumbalka.

+1/0
30.6.2016 8:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.