Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: EU se měnit nemusí. Musí se změnit politici, kteří jí vládnou

Ředitel evropského programu prestižního institutu Sciences Po Lukáš Macek se ve svém komentáři pro iDNES.cz vrací k důsledkům brexitu. Pro Česko je podle něj brexit špatnou zprávou ze dvou hlavních důvodů: ztrácíme v EU podstatného spojence. Ale hlavně brexit spouští dynamiku, která může vést k rozpadu EU či minimálně k jejímu rozštěpení mezi tvrdé jádro a periferii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o14s79e21f 22T43r11ö21g33l 8719712806696

Máte jistě pravdu. Ale také demonstrujete to, jak zjednodušeně se dost lidí dívá na EU. Většina Vašeho příspěvku se točí kolem špatně řešení migrační krize, zbraní a poněkud vágním vyjádření o nepružných institucích (bez náznaku toho, jak by měly fungovat pružněji).

Většinu skutečných rozhodnutí nedělá ani Evropská komise, ani Evropský parlament, ale Evropská rada - tedy jednání ministrů jednotlivých zemí. A to, že Merklelové a dalším se málo odporuje není chyba jejich, ale je to chyba právě těch dalších ministrů a předsedů vlád. Sobotka je toho příkladem, nekonfliktní politik bojící se otevřít pusu i na ministry vlastní vlády si samozřejmě těžko otevře pusu na evropské kolegy. Tady ale žádný demokratický deficit není - vláda vyjde z parlamentu, který volíme my, občané ČR. Co jsme zvolili, to nás tam teď zastupuje. A demokraticky to lze změnit jen v dalších volbách.

0/0
3.7.2016 14:27

G39a20b56r36i75e22l98a 79K47a84c48l88e79r56o39v28á 5966826264629

Zdravím.Byla jsem proti vstupu do EU i proti přijetí Lisabonské smlouvy,protože jsem si je pořádně prostudovala.Paradoxně jsem materiály našla u nějakého absolventa Science Po,možná to byl pan Macek,už nevím.Tehdejší politikové nic moc nevysvětlovali ,ani nás neseznamovali s možnými riziky ratifikace.Už vůbec nás nikdo neinformoval o různých dodatcích a zmenach,které přišly postupem času.Nevím,jak v jiných zemích, ale politika utajování a zamlcovaní pokračuje u nás dodnes.Viz překotne reorganizování policie,zdánlivý klid ve vládě a koalici .Nikdo nic nevysvětluje,nikdo se nás nesnaží pro svůj záměr získat,prostě nás politikové stavějí před hotovou věc.Nepřijimaji rozumné namitky, diskuse není možná.Přesně tak se chovají představitelé EU k menším státům, ostatně výhody Unie se týkají odjakživa Německá a Francie,Velká Británie vadila odpočátku.EU není ani stát, ani volné obchodní sdruzeni, je to jakýsi hybrid,bez jednotných zákonů,bez rovnosti podmínek pro všechny,se solidním prostředím pro vznik problémů.Jenom se nepočítalo, že konflikt přijde tak brzy.A je dobře, ze přišel!Evropa má možná šanci,vrátit se k normální existenci,bez nadvyroby ,bez nadspotřeby,do ktere nás obchodní korporace nutí.Anglie Brexit přežije, nevím ale,jestli přežije CR v EU.Už jsme jednou zažili Rakousko-Uhersko a potom těžce budovali samostatnou ekonomiku a solidní postavení v Evropě.Pak vychodni vliv a jeho pád.Dnes jsme se lehkomyslně zbavili státní suverenity,odpovědnost přesunujeme stále více na obcana,který ale nemá moznost nic změnit,tak co teď?A na Science Po nemůžeme nadávat.Její absolventi mají přístup k prestižním universitam a budou pracovat ve prospěch Francie [ a svůj] .Čeští absolventi by mozna mohli začít pracovat ve prospěch CR [ a svůj].Kdyby někdo z českých politiků tuto školu absolvoval!Jeden starý známý u prověrek po vpadu Rusu prohlásíl:" Byl tu Hitler a odešel,jsou tu Rusí a odejdou taky".Dneska by do své realistické filozofie nejspise přiřadil i naše členství v EU.

+1/−1
3.7.2016 10:27

J20o76s18e49f 21T14r96ö60g19l 8269522176596

Obávám se, že v lecčems nemáte pravdu. Lisabonská smlouva stejně jako další vládní dokumenty, ať už se týkají EU nebo ne, je na webu ke stažení. A internet tu byl už v době naše vstupu do EU. O utajování nemůže být řeč. Problém je spíše v tom, že podobné dokumenty většina národa nečte a nečte ani stručtnější výtahy. Problém dnešních voličů je v tom, že se nechtějí zamyslet, nechtějí si udělat svůj názor. Chtějí být přesvědčeni jednou nebo druhou stranou, pokud možno jednoduše. Čili obvykle se komplexní otázka zestruční na jeden, dva aktuální problémy a jejich jednoduchá řešení. Jak ale pravdivě praví Murphyho zákon, "Každý problém má jednoduché nesprávné řešení". Jednoduchá řešení neexistuji. Další problém je paměť. Na spoustu výdobytků demokracie, kapitalismu i EU jsme si zvykli jako na absolutní samozřejmost a ty nevidíme. Aktuální problémy ano. Referendum o Brexitu je toho příkladem - utéct (z EU, z manželství, od problému) umí každý, ale dobré řešení to obvykle není.

I proto funguje obecně lépe nepřímá demokracie než přímá. I když naši zástupci (v parlamentu, ve vládě) za moc nestojí, pořád mají nějaké komplexní programy, koaliční smlouvy a jakž takž komplexní cíle. U referenda rozhoduje bohužel nekvalifikovaná většina, která obě varianty komplexně posoudit neumí a svoje rozhodování zjednoduší.

Nemám pocit, že jsme se jako ČR nějak zbavili státní suverenity. Něco za nás rozhodují v Bruselu (ale nejsou to ONI, máme tam i svoje demokraticky volené zástupce, různé pojistky, navíc institut přehlasování zavedený Lisabonskou smlouvou se používá jen výjimečně, spíše je tendence hledat konsensus, mj. i proto rozhodování trvá někdy déle).

Srovnávat EU s Hitlerem a Rusy je poněkud demagogické. Do EU jsme vstoupili dobrovolně, podílíme se na chodu a můžeme (já bych byl osobně nerad, ale jde to), odejít.

+1/0
3.7.2016 13:44

P54a26v76e94l 27T18e35s28a40ř32í41k 6860713920365

Nevím jakou mají cenu takovéto výlevy takovýchto samozvaných "odborníků".

Je známo, že tihle když něco věští tak i papoušek, který tahá možnosti z klobouku je úspěšnější, tihle totiž mají přímo geniální schopnost věštit naprostý opak reality.

Copak tím asi soudruh myslel "euroskeptikům se postavit a neustupovat jim", to zřejmě jako po r. 1948 je prohlásit za třídního nepřítele a potom popravovat a zavírat do kriminálů. ?8-o

0/0
3.7.2016 9:17

J88o54s27e58f 61T11r16ö25g70l 8249472696316

To asi opravdu ne. Bylo to v kontextu Británie - Cameron slíbil vypsat referendum hlavně proto, aby měl podporu i euroskeptického křídla a byl zvolen (v podstatě tedy osobní ambice). Předpokládal, že jim tím "zavře ústa", což se ale nestalo. Slib referenda byl ústupek, který mu nevyšel a z politického hlediska to byl nepochybně omyl.

Euroskepticismus je samozřejmě relevantní politický postoj. Některé z euroskeptických stran ale hlásají program, který je na hranici demokracie nebo lidských práv. A strany, které nehodlají dodržovat tyto základní principy, zkrátka na demokratickém hřišti nemají co dělat.

Hodně se např. v poslední době mluví o zákazu Islámu. Jedno z lidských práv je právo na svobodné vyznání. Zakazovt Islám znamená popírat listinu základních práv a svobod, což se může zdát v tomto konkrétním případě praktické, ale v dlouhodobém horizontu se takovýto precedens může obrátit jiným směrem. Samozřejmě je ale známo, že někteří radikálnější muslimové si představují uspořádání společnosti podle výkladu Koránu takové, že se to s lidskými právy také neslučuje. Takové postoje i případné takové chování je samozřejmě třeba potírat, zákony na to máme.

+1/−1
3.7.2016 13:56

J42a40n 38T40i86b12i73t79a15n31z45l 1129515891185

souhlasím se závěrem, že čeho chybí na tuzemské a evropské politické scéně jako takové, jsou osobnosti. Věřím, že výklad pravidel EU je v současné době široký dost, aby nevznikaly takové paskvily. a pokud vznikají, tak za tím hledejme lidi, politiky, ale ne nějakou formuli. Politik musí mít kuráž prosazovat své názory, jitřit diskuze a taky počítat s tím, že jednou jeho politická kariéra skončí.

Informace o dění v EU je minimální, kromě zpráv o ́zákazu zahnutých rohlíků ́ neslyším nic pozitivního a věřím, že by se pozitivní zprávy našli. Potom se nemůžeme divit, pod vlivem čeho lidi prohlašují, že bychom měli z EU vystoupit. My se musíme přestart vymlouvat na EU, stejně jako západní, zakládající země EU si musí najít čas vyslechnout a zamyslel se nad názory zemí střední a východní Evropy na řešení jistých otázek. Typickým příkladem je migrační krize, kdy racionální a sebezáchovná opatření navrhovaná státy střední a východní Evropy byla komentovaná jako nevýzrálá a xenofobní...

0/0
3.7.2016 8:54

J88i71ř20í 88K26o89v63a62ř41í89k 5170340474119

Taky mi to připomnělo ty květnaté články z Rudého Práva, jak ten socialismus je dobrý a ten kapitalismus nekalý.

+5/0
29.6.2016 13:26

A16l79e78n47a 13K85ř10e92h11o98t68o29v55á 8827332804550

EU se měnit musí. A tím pádem i politici, kteří jí vládnou. Ale nemusí se kolem toho tak hysterčit.

Já si myslím:

http://alka-fejetony.blog.cz/1606/bre-xit-bre-znev

+1/0
29.6.2016 10:20

M19i21l97a35n 97N14o58v53o41t77n77ý 2960501791775

Ono by možná stačilo u lidí ve vedení EU provést důkladné testy na drogy a bylo by hned jasno.

+1/−1
29.6.2016 10:12

V35l78a98d51i65m64í47r 13Š17n94e70k 9214308966431

Bože můj, to jsou nesmysly...8-o

Přesložitělé formulace, rádobymoudré, cosi co má vysvětlti nevysvětlitelné bludiště uhnijní byrokracie. Všechno, co Evropa potřebuje, je podpora lidu, občanstva. Žel podvodně přijatá Lisabonská smlouva, třikrát v referendu odmítnuta a buzerace typu drobných jednotlivostí, jako vnucené kvoty na příděl muslimáků, nebo zákazy zbraní, které desítky let zakazovat potřeba vůbec nebylo, všechny tyto věci, se kterými občané národních států ostře nesouhlasí, a které jim salámovou metodou neustále ukrajují osobní svobodu v drobných, každodenních oblastech života, a se kterými tito občané jednotlivých států nemohou demokratickými mechanismy udělat vůbec nic, neb žádný "evropský lid" neexistuje, tudíž neexistují ani žádní evropští zástupci v impotentním evropském parlamentu, a Čech se bude vždy cítit Čechem, stejně jako Angličan Angličanem, zabili hřebík do rakve jakékoliv další možnosti, že by v očích drtivé většiny evropských obyvatel se distkreditace myšlenky jednotné Evropy dala ještě nějak zvrátit. Rv

+5/−2
28.6.2016 22:24

J80o39s59e43f 97T22r49ö74g17l 8759302936716

Mně se zase nelíbí podobně prázdné řeči o omezování osobní svobody nebo zobecňování svého názoru na "občany". Já se např. cítím Čechem i Evropanem současně a nemám pocit, že by EU moje osobní práva nějak omezila, naopak spíše posílila. Příděly migrantů se mi také nelíbí, ale stejně nakonec nebyly přijaté, zákaz zbraní podobně, ale ani ten nebude absolutní (pokud bude vůbec přijatý).

Napište, prosím, konkrétně, jak Vás osobně EU omezuje.

+1/0
3.7.2016 14:05

J18a32r95a 59R28a89n92k 1761826809251

Mam to asi take tak, ziji jiz ve 4. zemi - ehm, zapadni a citim se Ceskou, narodila jsem se tam, ale nejake hloupe spory o mensim a vetsim zlu se mi zdaly infantilni, take to tak dopada, ze si nikdo ve svete nebude po Havlovi pamatovat zadneho dalsiho ceskeho prezidenta.;-)

0/0
4.7.2016 0:37

M90a70r18e89k 40Š36n91o38b55r 9960965480464

Vážený pane řediteli (jistě neziskové organizace),

i na Vašem textu je znát jedna. Absolutní absence snahy pochopit argumenty voličů brexitu. Rovněž totální neochota připustit, že je na té EU asi něco špatně, když ji chtějí opustit obyvatelé země s dlouhou historií parlamentarismu a demokracie.

+4/−2
28.6.2016 21:29

J17a81r64a 84R13a90n75k 1451696749941

Nevim, jak dobra je Vase anglictina, ale na BBC nic jineho uz od patku neni, je docela mozne, ze bude muset rozhodnout parlament, Farage a Johnson lhali a lid prilis nepremyslel, v podstate to same, jako kdyz jste volili "mensi zlo" - zadne mensi zlo neexistuje - ZLO je pouze jedno.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/what-does-boris-leaving-mean-for-the-prospects-of-brexit-a7111456.html

0/−2
1.7.2016 8:44

P84a98v21e91l 39T13e66s96a57ř44í51k 6360143590445

Nebo třeba nějaký plukovník nebo generál by mohli prohlásit že "že lid příliš nepřemýšlel" a že je potřeba tuhle chybu napravit. Jestli někdo lhal a lže tak to jsou ti, co straší jakýmisi katastrofálními následky, což je nesmysl nad nesmysly.

My jsme vstupovali do EU cca před 10 ti lety a jaksi si nikdo nevšimnul že by došlo k nějakým dramatickým změnám, nic moc se nestalo a zrovna tohle nic moc se stane v případě opuštění EU totalitního spolku.

Pokud vím, tak my jsme přežili i úplný rozpad tehdejšího společného trhu RVHP, rozpad politických a ekonomických struktur a to byl řádově větší problém než během 2 let Brexitu nahradit staré dohody dohodami novými.

0/0
3.7.2016 9:33

P79e82t90r 47J74a20r83o59š 2524461355187

Pokud je v EU mozne, ze ji takhle muzou mrvit spatni politici, tak se musi zmenit i EU.

+2/0
28.6.2016 19:59

J72a91n 15K78o31t94a23s 9149400252106

Soudruzi se shodli, že je třeba reformovat Sovětský svaz. Reformní kabinet budou tvořit osvědčení soudruzi Břežněv, Andropov, Chruščov a tajemníkem strany bude soudruh Stalin. Už teď je jasné, že se soudruzi pokusí překonat rekord v počtu vydaných směrnic. Na stole už jsou směrnice o zákazu bránění hranic, o pokutách za nedodržení preferované barvy pleti a o kvótách migrantů odpovídající dané odchylce od této směrnice. Vyhlídky na budoucnost nebyly nikdy lepší.

+12/0
28.6.2016 18:23

S97t52e39p10a90n 11P64r54u60c35k68n20e91r 6546320100

Politici by se jiste meli zmenit, ale bohuzel neni zadna paka k tomu aby se zmenili. Povedomi o tom jak europoslanci pracuji je temer nulova. Myslim ze i do evropskeho parlamentu mela probihat celonarodni volba, nikoliv stranicka, snad by se pak i vice snazili.

+2/0
28.6.2016 18:17

J83a11n 49P67r54i13c94h93y14s51t65a30l 8401898543

Hlavne komise by mela byt volena a odvolatelna. Europarlament stejne nema temer zadne pravomoci.

+1/0
29.6.2016 10:37

J13o64s81e92f 94T45r19ö92g57l 8879902746816

Volená komise je dobrý nápad - přiblížila by se lidu poněkud více. Ale napsat, že Evropský parlament nemá pravomoci svědčí o nepochopení. EK směrnice legislativu navrhuje (má legislativní iniciativu), ale Evropský parlament jí projednává a schvaluje. Jeho role je v tomto nezastupitelná. A do Evropského parlamentu probíhají volby analogické národním, dokonce se tam dostávají i euroskeptické strany a poslanci.

0/0
3.7.2016 14:34

P14a80v23e33l 98M94a38r13e90k 3569545939576

Napřed bych zrušil takové parazitní organizace, jako je 'prestižní institut' pana Macka. Dlouhé kecy, žádný jasný tah na branku, zřejmě sám sní o nějakém postu v Bruselu.

+10/−1
28.6.2016 17:46

A44l94e48s 44P43ř24i69b79y64l 1551195609363

Jako diplomová práce nic moc, jako řešení problému EU zcela zcestné. Taktéž v první řadě zrušit takové chytráky ala Dijon institut.

+10/−1
28.6.2016 17:31

J64a74r18a 90R79a62n38k 1221886339381

Pokud nejste nesmirne stary, mate stale jeste moznost studovat, jinak je to pouha zavistRv

0/−1
1.7.2016 8:46

P41e31t45r 61M51a22r17e37č97e46k 1103241539228

Nejen ti co dosud vládli Evropě prostřednictvím Bruselu ,ale i samotná EU se musí změnit ! Bude třeba nadefinovat oblasti ve kterých prostě nebude možné přehlasovat jakoukoliv členskou zemi. Je nepřípustné aby skupina zemí nutila jinou aby rezignovala na svou suverenitu a státnost ! Namísto zelené energie a nesmyslných emisních norem se začít věnovat hospodářským otázkám , racionální a hrdé zahraniční politice bez podlézání komukoliv a společné vojenské bezpečnosti.

+5/−1
28.6.2016 17:31

J53a76r15a 12R49a35n13k 1721716409631

A mezitim vas Cina trhne v "renewable energy", hodte si to na google v anglictine a budete zirat:-/

0/−1
1.7.2016 8:47

J93o98s76e90f 65T44r55ö71g20l 8129222786176

Obnovitelné zdroje (nejen energie) jsou nutnost. Čím dříve se jimi budeme zabývat, tím lépe pro nás v budoucnu.

Český zákon o obnovitelných zdrojích, díky kterým si řada firem napojených na politiky namastila kapsu, nám EU nediktovala. Pouze jsme se zavázali (dobrovolně) splnit požadavek na 8% podíl produkce energie z neobnovitelných zdrojů, což se dalo řešit i mnoha jinými způsoby.

0/0
3.7.2016 15:45
Foto

J37a51r47o81m62í89r 63H59l64u78b36e85k 2336200494971

EU se změnit musí, musí opustit politiku a různá "náboženství" jako "klimatické změny", politická korektnost, genderismus, přesocializovaný sociální stát a kvůli němu zadlužování ekonomik, pseudopráv na všechno bez jakékoliv povinnosti, gleichschaltismus, nevím jak to nazvat česky, prostě udělat z Evropy beztvarou masu nechutné barvy. Musí opustit politiku dotací, které jsou kontraproduktivní a kterými jsou některé státy vydíratelné. Musí opustit doktrínu jednotného daňového, sociálního a zdravotního systému. Jako jediný orgán EU bych zachoval Evropskou radu, ostatní bych zrušil. Prvořadě se musí EU věnovat tomu, k čemu vůbec vznikla, tedy hospodářské spolupráci, aby vytvořila firmám příznivé podmínky, protože neobchodují státy, ale firmy. Pokud to nechce ponechat na jednotlivých státech, musí se zaměřit na důraznou obranu svých vnějších hranic. Pokud se toto nestane, není šance a EU se bude dále potácet v obrovských problémech, občané ji budou čím dál víc nenávidět, čím dál víc budou vystupovat do popředí odstředivé síly. Nakonec to skončí stejně jako sovětský blok

+11/−1
28.6.2016 17:31

L35u68d59ě14k 97N57ě22m40e45c 5425121542524

Nevím, jestli doslova, ale podobně to rozhodně vidím.

+2/0
28.6.2016 20:10

J43o19s40e97f 96T73r96ö86g30l 8199812756136

Klimatické změny jsou objektivní realita, tvářit, se že problém neexistuje ho nevyřeší.

Státy se předlužují sami, protože politik musí lézt voličům do zadnice, aby byl zvolen. S EU to nijak nesouvisí.

Dotace směřující do priotirních oblastí jsou jedním z mnoha nástrojů na celoevropská řešení. V životním prostředí, školství nebo doprvě to funguje, do ostatních oborů tak dobře nevidím.

Hospodářská spolupráce funguje dobře, ale právě bez hlubší integrace se nemá kam zlepšovat. Zeptejte se nějakého podnikatele, jak by třeba uvítal Euro u nás - většina je pro, protože podnikání a obchod by to usnadnilo. Podobně s daněmi nebo s předpisy pro zakládání firem (ty jsou různé a třeba u nás zbytečně složité).

Nemám pocit, že by se EU potácela v obrovských problémech, většina z problémů má vnější původ (ekonomimická krize, migrační krize).

Beztvarou masu ze sebe děláme sami tím, že dobrovolně opouštíme svoje zvyky a kulturní odlišnosti, obvykle ve jménu konzumu. To není iniciativa EU, tam naopak platí "síla v rozmanitosti".

Evropská rada je sjezd ministrů, ty nemohou mít jinou funkci než výkonnou, jinak by byly porušené zásady demokracie. Bez Evropského parlamentu to nepůjde, změny v EK jsou žádoucí.

Jinak máte pravdu.

0/0
3.7.2016 15:36
Foto

O39t30a 49B15l41a33ž15e72k 3833434629737

Autor vyzývá národní vlády a jejich politiky k pozvednutí se od malicherností a stranických půtek ve prospěch spolupráce na velkém evropském díle, jehož zdárný vývoj dosavadní mechanizmy EU umožňují.

Tedy - to známé - "Myšlenka je to krásná - jen ty lidi to kazí." A doslovně: "Musí se změnit politici, kteří EU vládnou."

Tak snad příměji - když už chce někdo zachraňovat EU, tak je potřeba vyměnit ty lidi v čele EU.

Vše je ovšem komplikované tím, že jednotlivé evropské státy mají mnohem a mnohem rozdílnější minulost, tradice i současný stav všeho myslitelného, než státy USA. Sjednocovat Evropu je tedy úkol pro politické titány - ale ti nejsou.

Domnívám se, že je nutno přijmout fakt, že "nejsou lidi" - úkol sjednotit Evropu byl příliš velkým soustem pro jakékoliv dohledatelné - tedy reálné politické činitele - a že je nutno zacouvat - minimálně před Lisabonskou smlouvu - snad ještě více zpět. Jaká pravidla měla EHS nebo EU ve svém zárodku ? To je otázka pro odborníky, kteří by to měli lidem vysvětlit, aby sami posoudili, zda návrat k jednoduchosti by to byla správná cesta. Já myslím že ano.

A na základní bezpečnostní otázky zde máme přece NATO. Doufejme, že je mnohem funkčnější než EU...

+13/0
28.6.2016 17:17

B19o79h39u16m45i29l86a 19Z17a30c68h94o87v35á 1468524205142

proces sjednocovani USA trval vsak 180 let, coz je od r.1776 az do 1959. EU byla usita horkou jehlou a nabrala si staty,ktere byly velmi chude a navic treba jako Recko uvedly zkreslene informace. EU se zabyvala samymi omezenimi statu, ale nezanezpecila bezpecnost hranic, aby nedoslo k imigraci narodu do Evropy bez radne kontroly. Evropu ovladaji hlavne komuniste a socani,kteri nikdy nic nedovedli k prosperite, jen si udelali ze spolu velky moloch pro sebe.

+3/0
28.6.2016 20:41

J58o77s37e93f 27T91r90ö40g10l 8779492786586

Chudé státy ale v rámci EU prosperují a pomalu dohánějí "bohatý" zbytek. To je pozitivní trend. EU odstranila bariéry, státy fungují pořád stejně.

Mluvit o migraci národů je poměrně silné, za posledních pár let jich přišlo cca 2 mil., což je samozřejmě dost, ale v celkovém počtu obyvatel EU to není ani procento. Kontrola hranic je samozřejmě nutností, která se fláká - můžou za to zejména jižní pohraniční státy.

0/0
3.7.2016 15:41

A75l77e33x 87G92r67e79g83o88r 9934662942189

Nerozumím tomu, co Vás vede k tomu, že se EU nemusí měnit.

Eu musí nastolit opět stejný kurz, jakým mířila před Lisabonskou smlouvou a před pokusem o prosazení tak zvané Ústavy EU , která byla odmítnuta a stejně se díky politické křivárně čelních představitelů EU prakticky realizuje . Díky ní se státy staly naprosto nerovnoprávnými, kdy se na zájem každého jednotlivého státu nehledí s pohledu jeho zájmu ale jen z pohledu jeho velikosti a důležitosti. Zájmy Německa a Francie jsou prakticky nadřazeny zájmům všech ostatních zemí a to je podle Vás v pořádku? Pokud se EU rychle nevzdá myšlenky politické unie či nedej bože nějakého superstátu pak ji nepochybně čekají další a další exity až do konečného exitu.

+15/0
28.6.2016 16:56

S61l53a26v15o86m61í62r 78B83e84n46e24š 6622467250154

Víte, ono to bude vypadat jako závist, ale při světlé památce mé nebožky manželky a nebožtíka mého jediného syna přísahám, že to závist není, pouze povzdech:

Je mi 56, vystudoval jsem vysokou školu technického zaměření, ale zároveň jsem se učil cizím jazykům a sedm let jsem dělal přímo v tom technickém oboru a od roku 1993 překládám technické texty. Každou korunu jsem si musel pracně vydřít, protože kdo překladatelství nikdy nedělal, ten si ani neumí představit, jak po pěti nebo šesti hodinách intenzivního překládání nebo tlumočení je člověk zralý akorát tak na sanitku s první pomocí a se svěrací kazajkou.

A když už se blížím k věku, kdy se dříve chodilo do penze, tedy z hlediska našich otců v podstatě po celoživotní dřině se člověk musí dívat na to, jak nějaký mladý frajírek, který nikdy nic pořádného nedělal, se vykecává a říká takovéhle totální nesmysly, v podstatě "za dělnický peníze", jak se říkalo za dřívějšího režimu. Ta fráze sice čpí bolševismem, ale vztaženo na tohoto zelenáče má v sobě velkou dávku pravdy.

+11/−1
28.6.2016 16:55

A29l18e69x 38G70r91e27g64o47r 9534842392309

Snad bych jen doplnil ,,a s platem o kterém se dělníkům ani nezdá ́ ́

+10/0
28.6.2016 16:58

S69l82a70v98o18m40í46r 23B93e90n86e25š 6782917920864

A to jsou ti dělníci mnohem užitečnější než on.

+6/0
28.6.2016 17:00

D72a40v30i64d 78Š69t84a96m66b46e68r35a 4612674424756

EU se měnit nemusí ;-D Ten má ten diplom z Dijonu napsaný hořčicí nebo co?

+13/0
28.6.2016 16:47

P32e58t24r 11M74a25r53e15č78e90k 1343271819228

Co chcete od EU-politologa ? :-)

+1/0
28.6.2016 17:33

P91e10t34r 76J74a22r64o74š 2504981975737

Proste VUML po evropsku. Hlavne ze je to osvedceny kadr. Zajiste se casem v Bruselu pekne upichne.

+2/0
28.6.2016 20:03

J41a70r70a 20R61a36n57k 1201926299771

Hosi, nikdy neni pozde, muzete si na podobnem diplomu zapracovat, jste nesmirne dobri, jeden vedle druheho:-/

0/−1
1.7.2016 8:50

K91a21r56e86l 24C85h86r44a67s24t53i54n68a 4113834920295

Pan Lukáš Macek se mýlí. EU se už natolik zdiskreditovala v očích mnoha jejích občanů, že další štěpení je neodvratné. Pro evropské poměry je naprosto nevhodný jakýsi plán konfederace po vzoru USA. Národy jsou historicky natolik svébytné, že nepomůže vyměnit lídry a jede se dál. Jediná možná forma soužití je jednomyslná dohoda na otázkách hospodářské, bezpečnostní a politické spolupráce, způsobu oběhu, idejí, zboží, peněz, lidí obdobou EHS. Jakýkoliv diktát by znamenal nové pnutí a novou hrozbu štěpení.

+13/−1
28.6.2016 16:36

Z21i57k18m24u13n11d 82K81a43s67i39k 4973686716299

Se mi zdá, že autor umí hlavně žvanit. A dívat se na svět idealisticky jako ostatní jejich soudruzi, kteří si myslí, že se teď všichni vezmou kolem ramen, někdo luskne prsty a začnou se konečně lidi a politici chovat - podle stávajích zákonů - "správně".

+15/−2
28.6.2016 16:33
Foto

J71a32n 42H65o27l35o49v88s63k64ý 6397599871

Malá anketa: Myslíte, že kdyby tam místo Junckera a Tuska byl dejme tomu Sarkozy a Merkelová, čímž by se ukázalo že Francie a Německo to EU neflákají, že by se něco změnilo? To si fakt nemyslím, hlavní problém je v nepružných institucích, přemíře zákonů a demokratickém deficitu. Je ale fakt, že při lepším a méně arogantním a morálně namachrovaném chování hlavních hráčů by se dýchalo volněji. Když Merkelová rozjela Willkomenspolitik a s nikým se o tom neporadila, když zavedla kontroly na hranicích a nikomu nic neřekla, když byl odlišný názor Visegrádu považován za zradu evropských hodnot nepokrytě jim bylo vyhrožováno z morálních výšin, když bylo nesmyslně "zachraňováno" Řecko tak dlouho, draze a proti dřívějším pravidlům, až jsme ztratili Británii, když ochrana hranic Frontex vozí nelegální migranty rovnou do Evropy a ještě hlásá legalizaci těchto toků, když se prosazuje hloupý zákon o držení zbraní který totálně odzbrojí nejen obyvatelstvo, ale i inventáře muzeí či zámků, když se tlačí na EURO za všech okolností a výsledkem je rozklad jižní Evropy, když se potají protlačovala dohoda s arabskými zeměmi o jisté formě unie, když se zašlapává jiný názor na další a další a další integraci...když by se v takových případech chovali jako lidi a ne jako mesiáši s vnuknutím shůry, tak by se na EU dívalo rozhodně lépe.

+18/0
28.6.2016 16:30

J26a12r18a 76R43a37n98k 1441216629871

Pane Holovsky...."kdyz Merkelova rozjela"....kdyz cela Evropa 4 roky sledovala, ze Rusko a Cino vetuji v OSN rozhodnuti nad Syrii a prvni utopeni byli jiz v roce 2012, co jste vsichi delali???

0/−1
1.7.2016 8:52

J19o73s14e79f 27T57r46ö98g52l 8339822466686

Máte jistě pravdu. Ale také demonstrujete to, jak zjednodušeně se dost lidí dívá na EU. Většina Vašeho příspěvku se točí kolem špatně řešení migrační krize, zbraní a poněkud vágním vyjádření o nepružných institucích (bez náznaku toho, jak by měly fungovat pružněji).

Většinu skutečných rozhodnutí nedělá ani Evropská komise, ani Evropský parlament, ale Evropská rada - tedy jednání ministrů jednotlivých zemí. A to, že Merklelové a dalším se málo odporuje není chyba jejich, ale je to chyba právě těch dalších ministrů a předsedů vlád. Sobotka je toho příkladem, nekonfliktní politik bojící se otevřít pusu i na ministry vlastní vlády si samozřejmě těžko otevře pusu na evropské kolegy. Tady ale žádný demokratický deficit není - vláda vyjde z parlamentu, který volíme my, občané ČR. Co jsme zvolili, to nás tam teď zastupuje. A demokraticky to lze změnit jen v dalších volbách

0/0
3.7.2016 14:28

P28a74v93e71l 68B54ř59e72z51i93n65a 3419588621643

Skutečně dělal poradce u Zielenice? Chytrý člověk jako J.Z., že by si takhle nechal radit??? Někdy je neuvěřitelné, jak v rámci administrativy se na některá místa dostanou lidé, kteří by normálně neměli šanci.

+4/−1
28.6.2016 16:28
Foto

J40a72r84o59m68í53r 55Č53i30h68á70k 1155275405176

Nádherný článek od člověka, který tomu rozumí. Škoda, že v evropském parlamentu nesedí více takových odborníků. A o tom to je.

+4/−14
28.6.2016 16:13

T64o42m65á49š 57M67a43š36e75k 4669129240675

Nikdy nepracující Eurohujer káže o EU. No jak jinak by taky článek mohl vypadat, že...

+11/−2
28.6.2016 15:45

J78a48r48a 67R94a80n67k 1781486329761

Tak kotelnik by to asi nezvladl, nebo myslite, ze ano?

+1/0
1.7.2016 8:53

P24a71v31e72l 12L96a48š41t42o44v39k32a 4758199146953

Autor svým komentářem jen potvrdil to, o čem se pokoušel psát. Jak je vidět, všem zavilým podporovatelům EU chybí sebereflexe.

+25/−2
28.6.2016 15:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.