Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko si připomíná Horákovou a další oběti komunismu, rozzáří se Kampa

Česko si v pondělí na řadě piet připomíná smrt statečné ženy, kterou v roce 1950 popravili komunisté po vykonstruovaném procesu. Letošní 66. výročí smrti Milady Horákové si lidé připomněli na místě její popravy, v pankrácké věznici. Večer mohou lidé přijít zapálit světlo za všechny obětí komunismu na pražskou Kampu, na náplavce ze svíček vznikne společný světelný obrazec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a65r17e80l 72D78r20d18a 6514172407

Po diskusi níže, napadá mě, že Československo nevznikalo za příliš čistých okolností, jeho demokracie nebyla vzorem všech ctností a nakonec celý český stát vyvrcholil likvidací 3 mil. spoluobčanů... Ještě jsme se k tomu nedokázali postavit čelem a naopak kolem toho rozjíždíme přepisování naší historie a hanobení českého státu.

Protože na Beneše navázali obdobně komunisté, je KSČM fakticky jedinou hmatatelnou stranou, která má dnes potřebu hájit Beneše, odsuny, vznik naší republiky a naší samostatnosti. Proto potřebují přepisovači české historie komunisty co nejvíce diskreditovat. Nejde o žádnou totalitu a bezpráví. Jde o útok na český stát v podobě v jaké v roce 1918 vznikl. Obdoba rozstříhání prezidentské standardy. Snaha dostat k moci politiky, kterým je nějaký český národní stát zcela ukradený.

(Koneckonců je těmto údajným stoupencům Horákové ukradená i rudá soudružka Horáková. Viz níže.)

0/0
28.6.2016 21:21

M54a18r76t60i65n 54F46i71a95l75a 6172148580776

Velmi chválihodné a nutné připomínat si zvěrstva bolševiků,ale uvědomme si,že tu bolševickou chátru máme stále v parlamentu a na vysokých politických a ekonomických postech!V tom případě mám trochu pocit,nejedná-li se o alibismus.Figy.

+1/−1
28.6.2016 16:38

K34a20r38e16l 94D41r29d96a 6694502837

Běžel dokument, kdy osvobozovací válka pro Stalina skončila v okamžiku vyhnání nacistů za hranice SSSR. Pak už šlo o dobývání nových vazalských území. Proto třeba masakr Poláků, protože bylo třeba zlikvidovat samostatné vedení země a protikomunistickou opozici a dostat do čela promoskevské vedení... Tak vznikl východní blok.

Komu za to asi můžeme děkovat? Kdo vpustil Rusy do půlky Evropy? Katolická církev a šlechta tady roky účelově vytahovala "strašidlo komunismu". Na demokraticky zvolené komunisty ve Španělsku vystartovali katoličtí pučisté a royalisté. Hitler se hrnul k moci jako alternativa komunistického nebezpečí. Proto získal širokou podporu. A napadení SSSR bylo propagandou prodáno jako boj s komunisty. K nacismu se přidal klerofašismus v Itálii, Španělsku, Portugalsku, Slovensku, Chorvatsku...

Dosti falešný "boj s komunisty" vedl k totální porážce a k vítězství "komunistů". Válka přitom byla ukončeny plynulým přechodem do studené války proti "východnímu bloku"...

Akce vyvolává reakci. Schválně, kdy nepoučitelní pohrobkové "boje s komunisty" opět narazí a opět způsobí další podobnou katastrofu? Kde je hranice, kdy oprávněný odsudek překročí míru a začne zase škodit všem?

+1/−2
28.6.2016 13:55
Foto

M62a90r83c42e54l38a 33K55o23c43i82a46n33o46v35á 2400844585694

- no - ještě jste zapomněli zmínit Putina - ten taky dnes za všechno může ! A pokud máme uctívat modly - neměli bychom opominout třeba Fučíka - ten taky bojoval proti fašismu. Jak ten k tomu přijde ?

0/−3
28.6.2016 0:20

D45i61t58a 12Ž48l67á81b12k56o74v21á 3565480366759

Uctívání J Fučíka nám bylo vnucováno od roku 1948 do 1989, psala jste taky v té době příspěvky ve kterých jsme zmiňovala Horákovou, Palacha a jiné a orodovala za to, aby se staly modlou?

+2/0
28.6.2016 8:57

K12a63r61e38l 51D46r83d58a 6444442517

Kdyby, tak by mě nějaká ta soudružka Žlábková okamžitě sejmula a řešila po stranické linii. ;-D Mohlo by jít o místo a kariéru. V dnešní demokracii mi občanka Žlábková jen nasolí minus a přidá k tomu plno překroucených pohádek, aby bylo jasno jak to vidí ona. Pak tady funguje normální msta, kdy si po nějaké té "smrtelné urážce" už navěky sázíme likvidační minusy ze sportu. Často ji mají v ruce zdejší dámy. Nějak takto popisují poválečné řádění "Čechů" čeští Němci. Potřeba msty.

Ale vzpomínám třeba na Dejdara - Maděru, který si naběhl na schwarzenbergovce a bylo mu vyhrožováno, že jako stoupenec Zemana si už nikdy u "pravých demokratů" nezahraje, zaprodanec jeden bolševický. Takže profesní a lidská likvidace jak za soudruhů je k vidění i dnes.

A sranda je, že jakýsi strejda našeho demokrata tvořící moderní "politické školení" Zdivočelá země, padl při prvním puči Adolfa Hitlera a tím pádem je hrdinou Třetí říše a Adolf Hitler mu věnoval Mein Kampf. Slavný to "Čech". A jeho pohrobci přesně vědí co se v té dnešní "české demokracii" sluší a co je, jako Dejdar, těžce za hranou. ;-D

+1/0
28.6.2016 12:25

D73i14t68a 69Ž11l43á48b98k14o31v14á 3875450746719

Copak, copak, zasedl jste si na mě? Nebo to píšete všem, kteří vám udělí mínus? To tu bude brzo předrdováno.

0/0
28.6.2016 13:05

K36a76r79e11l 85D44r20d57a 6434712777

Není to osobní ve Vašem případě. Jinak mám skupinku "fanynek".

A odkazovat na postoje za Husáka mi přijde mimo. Jsem mladší generace, nepamatuji si, že by se kdokoliv proti režimu veřejně angažoval. Všichni "revolucionáři" se poprvé ukázali až při sametu. Pak už byl každý hrdina.

+2/0
28.6.2016 17:33

D56i17t33a 61Ž13l23á66b96k93o77v42á 3865720776189

Zkuste se podívat na své příspěvky, jsou téměř všechny mimo téma této diskuze a proto jsem vám ve dvouch případech dala mínus. Udivuje mě, že u jiných to mimo vidíte a u sebe ne a taky mi není ani moc jasné, co myslíte postoji za Husáka, zmiňuji Fučíka a dobu od 48 do ano Husákova období.

+1/0
28.6.2016 17:42

K31a53r97e74l 26D63r78d20a 6164772427

Já to beru přes Palacha. Jindy než za Husáka nemohl být zmiňován.

Vaše minusy neřeším, díky za vysvětlení. Uvedl jsem jen příklad "vtipného srovnání" soudružek za Husáka a demokratek dnes. Podstatná je ta likvidace Dejdara. Jak likvidace za Husáka.

Tady mi vadí iniciativa "Bez komunistů" a Milada Horáková. Podle mě je to účelový lynč, který není vůbec k věci. Navíc Horáková zodpovídá za podobné hříchy jako komunisté, tak mi takováto "protikomunistická modla" přijde neskutečně falešná.

Buquoy, jako jiní katolíci a Sudeťaci, má Horákovou přímo za rudou soudružku. Tak se spíš musíme bát, aby Horáková obratem nedopadla jako Fučík.

Podle mě, celou dobu píši k tématu. Nemyslím si, že "bijci komunistů" mají na Horákovou právo. Jen všem lžou. (Komunisty hájit nemusím. Jsou mi fuk.)

0/0
28.6.2016 19:02

D57i16t63a 56Ž34l96á33b85k41o75v52á 3285890306489

Dobrá, nechme toho, my dva se prostě neshodnem a to že nehájíte komunisty a jsou vám fuk, vám nevěřím. Důkazů proč, jste dle mého v této diskuzi a diskuzi o posprejované zdi sídla pardubické organizace KSČM předložil dost. Hezký večer.

+1/0
28.6.2016 19:16

K79a93r92e89l 17D33r77d95a 6874132457

Docela poučné, jak naše "morální kapacity" v roce 1947 popravovali Mons. Jozefa Tisa. Šla žádost o milost k Benešovi. SNR od ní dala ruce pryč a diplomaticky předala rozhodnutí do Prahy. Tady si to vzala Gottwaldova vláda a rozumný pokus o vrácení na Slovensko komunističtí ministři zazdili. Pro zamítnutí milosti pak bylo 17 ministrů z 23. Za národní socialisty, stranické kolegy Milady Horákové, byly pro zamítnutí milosti všichni čtyři ministři - Petr Zenkl, Hubert Ripka, Jaroslav Stránský i Prokop Drtina. Pro milost byli jen 3 lidovci a 3 demokrati.

Beneš se koukal zbavit odpovědnosti a nabídl Gottwaldovi, že milost udělí, pokud bude vláda chtít. Také se poptal Vatikánu a Vatikán se vyjádřil, že s popravou Mons. Tisa nemá problém. Beneš milost neudělil.

Taková licitace o jednu popravu z mnoha, to si Česko zaslouží dát za rámeček.

Tedy, už procesy s kolaboranty byly dost často politické procesy, kde jsme ani žádné sovětské poradce nepotřebovali a politici si pouze vzájemně vyřizovaly účty a získávaly poltické body. Ukázka české demokracie před rokem 1948. Tak hlavně že víme, že za veškerým zlem u nás jsou komunisti. Rv

0/−5
27.6.2016 22:14

O95t61a 91K37i22n54c 6349808192896

Ale Miladu Horákovou popravili - ve skutečnosti zavraždili - komunisti.

+4/0
27.6.2016 22:22

K40a30r18e88l 49D90r76d71a 6774352187

Jistě. Jen uvádím, že její straničtí kolegové neměli problém popravovat zase jiné a zhruba ve stejné době. Ostatně, národní socialisté nejprve ze svých řad vyloučili komunisty, pak fašisty, aby je slavně vedl Beneš. Skvělá strana.

Někdejší konkurent Beneše, Stříbrný, dostal po válce doživotí. Prý to byla jasná pomsta Beneše a likvidace politického oponenta.

V čem pak bylo jednání komunistů horší než "demokratické" jednání Beneše? Když se poptáte sudetských Němců, rozdíl vidět nebudou. A to si troufáme tvrdit, že totalita nastoupila až s únorem 1948. ;-)

Nejblbější je, že dnešní odsudky komunistů jdou ze stejných řad, co tady měly na svědomí předválečnou, druhorepublikovou i poválečnou "demokracii". ;-)

0/−3
28.6.2016 6:53

J53i76ř82í 84S26t26r70a19s79s19e74r 4534883108717

To jste skutečně schopen srovnat??? Jak kvalitativně tak kvantitativně???

+2/−2
28.6.2016 8:33

K93a13r62e96l 93D19r21d57a 6494722847

Pokud snad myslíte nějakou morální odpovědnost za politické vraždy, tady není co porovnávat, vždy je to špinavost. Pokud snad narážíte na báchorky o milionech obětí komunismu sečtených pro celou planetu, tak si porovnejte oběti Čs. republiky, okupace, odsunu českých Němců a komunistické totality. Komunisté z toho na počet obětí vychází jako naprostá neviňátka.

Beneš mj. s Horákovou prosadili likvidaci 1/3 občanů "demokratického" Československa.

V každém případě, z pohledu dnešní doby většina lidí vůbec netuší co soudí, v jakých situacích a proč se tehdy takto jednalo. Proto jsou odsudky komunisté jen účelové polopravdy vytržené z kontextu. Prostě se dnes někomu hodí šířit dál stejnou nenávist a zlobu, pokračovat ve vraždách, od kterých máme naštěstí odstup.

+1/0
28.6.2016 11:22

K11a66r41e10l 34D20r77d37a 6524832187

Pardon za tu češtinu, psal jsem to v polospánku a nečetl jsem to po sobě. Rv

0/0
28.6.2016 6:15

K52a95r38e63l 70D38r80d65a 6764292877

To se nedá, jsem pro zavedení oprav.

0/0
28.6.2016 6:58

K77a96r72e18l 79D41r98d41a 6284432217

Já to kvůli tomu příšernému pravopisu zkusím nahlásit ke smazání. Třeba cenzura jednou pomůže. Omlouvám se za případné smazání reakcí. Pak to sem dám možná znovu.

0/0
28.6.2016 11:11

Z41d24e13n76ě78k 84O63b74ů61r57k86a 7848602668685

Jestli byla nepřítel státu, tak dostala co si zasloužila :-/ v dnešní době by byla označena se svými kumpány za teroristu. Ale dnešní moci páni nemají nikoho lepšího a tak oslavují ji a vrahy Mašíny.

+2/−7
27.6.2016 18:03

O39t47a 81K76i82n94c 6659238882446

Tím chcete říci, že schvalujete tento komunistický zločin ? Je mi z vás na blití.

+3/0
27.6.2016 22:14

M37a25r40t45i38n 21L64a74c40o 7643236598

Je to trápne. Ako keby si v Nemecku pripomínali obete nacizmu a v parlamente by sedeli nástupníci NSDAP. Nie je predsa možné ľutovať obeť a zároveň rešpektovať vraha.8-o

+5/−1
27.6.2016 17:37

J93i58ř95í 11Ř11e66z39n89í22k 4212512213115

A uplatňovat princip kolektivní viny není trapné?

0/−3
27.6.2016 17:47

K60a58r51e59l 25D74r11d24a 6424512687

Koukám na diskusi, i tady sudeťák Buquoy se svými pomluvami Horákové zapustil kořeny. Tak mě napadá, že přesně takto katolíci rozjíždí vyhlazení Čechů, češství a českého státu. My nic, my muzikanti, jen bojujeme proti "špatným komunistům".

Národní socialismus stál ale u vzniku Československa. Česká ideologie se od té komunistické příliš nevzdaluje. Je třeba pečlivě rozlišovat. Ale pokud rozvěsíte na lampy v Česku "komunisty", může se snadno stát, že dostanete 10 mil. oběšenců.

To je cílem sudetských Němců, katolíků, KDU-ČSL, TOP 09, bývalé šlechty... potřít a zničit českou státní svébytnost. Opět získat moc v Česku.

Tomu říkám upřímné morální odsouzení mocichtivých "komunistů". ;-D

+2/−8
27.6.2016 16:30

P33a39v32e46l 31Š19i29m12u54r78d52a 2337805811934

.tak poprvé jsem se jako katolík dověděl, že mým cílem je zničit českou svébytnost....Babička od Boženy Němcové to chtěla taky...?;-D

+1/−1
27.6.2016 17:52

K97a82r97e31l 25D73r29d44a 6764612237

Socialistka Horáková hřebem akce "bez komunistů"? To je snad špatný vtip, ne? To myslí ti aktivisté všechny rudé soudruhy včetně Horákové? Nebo jim uniká znalost české politiky a českých dějin? Rv:-P

Takže zase jen lhaní, podvádění a přepisování historie. Horáková koukala zakroutit krky šlechtě a katolíkům. Tak jí to teď "Schwarzenbergové" vrací s plnou parádou. Stala se účelově jejich "virtuální mučednicí". O rudé agentce Horákové se všude široce rozepisuje Buquoy (sudetoněmecký revizionista, emigrant ze 68., jinak Jan Kopecký, co publikuje jen v němčině), oponenti tvrdí, že jen lže a pomlouvá Horákovou. A po takových nekonečných šlechticko-katolických jedovatých pomluvách Horákové, je fajn, že o její "velké lidské oběti" tlachá do médií katolický kněz a ministr Herman z KDU-ČSL.

Pokud má být smyslem "celé parodie" odsouzení politických vražd, tak mi z toho lhaní vychází, že to odsouzení působí jak losování, koho dalšího teď odpravíme. Rv:-P

+2/−9
27.6.2016 16:00

D24a25n88i22e45l 60T16s36c76h71e44r92n67a12y 2915482659312

Tak ona ceska historie vzdy byla, je a bude prekrucovana, tak jak se hodi zrovna do kramu, stejne jako ulohy jedincu v dlouhe ceske historii.

+3/−1
27.6.2016 18:29

P18a35v70e77l 31Š76i28m25u21r36d93a 2147935551834

Jako katolík se modlím za zbloudilé duše našich komančů...;-D

+6/0
27.6.2016 15:05

K14a23r42e42l 91D26r53d14a 6314632887

Co se pomodlit za zbloudilé stoupence klerofašistických režimů, souputníků nacismu? Ostatně, na potírání takových nepřátel lidství si komunisté udělali dobré jméno. ;-D

Nebyli na to vraždění sami...

0/0
27.6.2016 17:27

J28i32ř35í 62S22t67r35a52s46s93e21r 4924303498797

Kterých???

0/0
27.6.2016 17:30
Foto

M42a72r77c87e18l59a 16K86o35c33i88a26n19o26v72á 2100234385844

dobře - beru - komunisti jsou zločinci - ale jak mám rozumět tomu, že nejzločinečtější organizaci v dějinách lidstva - katolickou církev nikdo nezakazuje, nestaví mimo zákon - naopak ji všichni uznávají jako nejvyšší autoritu, ačkoliv v likvidaci odpůrců si s nacisty, nebo komunisty nikterak nezadala.

Pokud se společnost nevyrovná se zločiny církve - nemám se co "vyrovnávat" se zločiny kohokoliv ! - Prostě to tak bylo, režimy přicházejí a odcházejí a každý z nich má mnoho nevinných obětí.

A lidi se budou "mydlit" pořád - dnes, jako před 100 lety - prožíváme snad dnes nějakou idylu ? - jak nám slibovali po r. 89 ? - neřekla bych.

+3/−6
27.6.2016 14:56

P91a13v68e51l 81Š86i58m65u58r20d11a 2487225511464

..jako katolík musím říci, že uvádíte nesmysly o církvi....dejte si otázku..dokázala byste někdy říci něco o církvi dobrého...nedokázala, že jo...vy hovoříte jakoby odpůrci římskokatolické církve (husité, Zwingliho mordýři a paliči ve Švýcarsku) byli jehňátka k pohledání...;-D

+5/−3
27.6.2016 15:03
Foto

M21a41r52c74e80l79a 22K45o98c39i33a51n26o35v72á 2920974645444

Pavel Šimurda

- stejně tak o "komunistickém" režimu se dá taky říct leccos dobrého - a přesto se to neříká - a vlastně dneska ani nesmí říkat !

+3/−6
27.6.2016 15:10

M57a75r72t31i95n 10S59y92k57o76r34a 5839755739726

Účelově ( a nesmyslně) splétáte náboženství a politický systém. Socialismus byl podobný, a v leččems srovnatelný s národním socialismem. Chceteli srovnávat víru, pak s jinou vírou.

+1/−3
27.6.2016 15:20
Foto

M15a41r56c47e57l15a 79K67o69c21i57a45n41o40v85á 2260124825774

Martin Sýkora

- každá ideologie, která slouží nadvládě jedné skupiny lidí nad jinou, tedy i náboženství, je nástrojem moci a politického systému.

+2/−1
27.6.2016 15:56

P93a69v47e20l 56Š74i30m86u63r67d73a 2547565771534

..takto...já nehoruji za zákaz komunistické strany...mi stačí, že padla totalita, kterou vytvořila....já musím dokonce říci, že jsem se měl za komančů dobře...teda i se špatným posudkem...ale nyní se mám líp...;-D;-D

+2/−1
27.6.2016 15:40

J30i41ř46í 59Ř16e39z76n17í13k 4192472643275

No tak čtyři křížové výpravy do českých zemí, to snad ani komunisti neuspořádali.

0/−1
27.6.2016 17:36

L62u70b60o31š 10M97a78r12u66š31k98e72v36i28č 1255108942

Paní Kocianová, máte ukončené základní vzdělání nebo to nevyšlo...? Pokud máte, sdělte mi na jaké škole, abych ostatní varoval, pokud ne, požádejte ošetřujícího lékaře o nějaká sedativa...

+1/−3
27.6.2016 16:00
Foto

M66a11r66c87e20l54a 78K52o76c48i26a62n44o10v19á 2200124335914

Luboš Maruškevič

- to víte - vzdělání jsem absolvovala ještě za komunismu - dneska bych byla zcela jistě "osvícenější" tak jako dnešní mládež je. Neměla jsem holt to štěstí !

+1/0
27.6.2016 17:30

J17i52ř53í 58S97t51r62a19s47s86e79r 4204613178177

ale kde jste ho absolvovala? Nikoli kdy...

0/−1
27.6.2016 17:33
Foto

M52a45r96c39e52l26a 80K78o33c58i62a48n32o30v88á 2610344935324

v Praze

+1/0
27.6.2016 17:34

J91i52ř23í 51S68t45r56a44s41s64e95r 4374643558367

On pán chtěl tu školu...

0/0
27.6.2016 17:35

D57a72n22i72e80l 75T36s72c29h98e44r12n40a87y 2575342549262

kdo vsichni uznavaji katolickou cirkev jako nejvyssi autoritu?

0/0
27.6.2016 18:30

L38u24b64o39š 93M38a92r94u81š48k24e36v31i97č 1925948722

Komunisté musí být psychicky nemocní lidé, pokud nevnímají paradox, že dr. Milada Horáková přežila zatčení a vězení nacisty..... a nepřežila komunisty budovaný lidově demokratický systém.... nenávist komunistů je bezbřehá vůči všem lidem s jiným názorem. Komunismus a nacismus jsou jedno a to samé, rozdíl je pouze v systému likvidace politických odpůrců. Zatímco v nacismu je to systematické, v lidodemo je to nahodilé dle potřeb strany ....

+13/−2
27.6.2016 13:57

K25a49r61e22l 56D65r78d92a 6514332437

Zvláštní, že Horákovou důsledně roky pomlouvají katolíci a šlechta. Jaké povahové rysy asi mají společné s komunisty?

+1/−2
27.6.2016 16:38

D25a55n82i39e51l 20T35s41c70h28e78r83n78a84y 2925862589912

Jestli ono to nebude tim, ze spousta lidi se proste svym myslenim nebyla schopna zavdecit zadnemu systemu, a to ani tomu dnesnimu

0/−1
27.6.2016 18:35

A77n46n19a 44M25a42c84h92a14č81o57v85á 2456518144598

A kdy si začneme připomínat oběti systému po roce 1989.

+2/−10
27.6.2016 13:13

M79a35r64t84i84n 20S71y61k34o53r45a 5659815369626

Myslíte, že státní moc pomocí silových složek dnes zastrašuje a terorizuje své obyvatelstvo?

+3/0
27.6.2016 13:16

A77n30n10a 73M85a33c79h40a50č53o57v16á 2536828844818

Ano.

+1/−8
27.6.2016 13:18

O37t78a 28J15e67l31í73n16e66k 8741578200705

Ne ;-)

+1/0
27.6.2016 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.