Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Singapurské letadlo muselo nouzově přistát, pak začalo hořet

Letadlo singapurských aerolinií mířící ze Singapuru do Milána začalo hořet krátce poté, co se kvůli problémům s motorem muselo zhruba po dvou hodinách letu nouzově vrátit na letiště, odkud vzlétlo. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i32ř25í 19T67e96p83r 4857770905485

Řekl bych že měli plné nádrže. S hořícím křídlem se asi neodvážili vypouštět palivo před nouzovým přistáním.

0/0
28.6.2016 10:24

J52i55ř93í 10T89e89p98r 4277220625985

Kdo to točil? cestující? To je nechali v letadle i po uhašení?

0/0
28.6.2016 10:23

M13i29c10h84a15l 74M49i28l90l34e10r 9376942679322

ad- Vit Hradil: piloti zjistili problem priblizne DVE hodiny po startu, nikoliv hodinu, prosim nehadej se se mnou. Bylo to v ruznych serioznich zahranicnich zdrojich; ja to mam z BBC a avheraldu.... "about 2 hours" = priblizne 2 hodiny

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

"A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight..."

0/0
27.6.2016 19:35

K64a52t40e53ř46i70n37a 44D64r41a14h82o22k59o64u24p79i61l81o29v94á 9196811902193

Dle prohlášení EU za to mohl páteční Brexit. :-/

0/−4
27.6.2016 15:54

P46e59t10r 24Z51d27e97n41ě67k 2354559864

Tady je zase hafo chytrejch expertů. Hlavně, že se nikomu nic nestalo!!

0/0
27.6.2016 12:49

J68a25k37u75b 84D44r52n11e90c 9373670354201

To se jako pasažeři nedožadovali propuštění z letadla poté co přistáli a motor začal hořet? To byl výlet nějakejch magorů ne? když hoří jakejkoliv objekt tak je přece primární opustit ho ne? Ještě když to obsahuje takovýho paliva...za mě to byla náhoda že se oheň nedostal k palivu a neodpálil to všechno, bejt tam já tak vylezu klidně okýnkem, protože setrvávat v hořícím letadle bych fakt nezvládl...

0/0
27.6.2016 12:11

K30a74r23e48l 36L54a69n49g43r 2102207360308

Kerosin jako takovy nehori. Hori jen jeho pary. ;-) Navic je otazka co horelo a dle pozaru to byla jen hydraulika z ovladani klapek. Pokud rozhodl velitel zasahu, ze je bezpecnejsi hasit a pockat na schody, je to jeho odpovednost.

+1/0
27.6.2016 12:27

M23i23c15h50a53l 34M18i37l21l46e53r 9526202749392

jak jsem napsal dole odhadem, ze piloti zjistili zavadu kdyz byli nekde v oblasti jiznich Andaman & Nicobar, potvrzuji to letecke bezpecnostni zdroje.

"while in the cruise at 30.000 ft (FL 300) over the Bay of Bengal about 80 miles east of Andaman Islands," v Bengalskem zalivu, asi 80 mil vychodne od Andaman.

Nikoliv tedy pobliz malajsijskeho pobrezi, jak pise Vit Hradil.

0/0
27.6.2016 11:17

M88i28l18o91š 73D14v30o52ř84á92k 8405807856471

otazka je, jak ochotne lidi nastoupi do dalsiho etadla :- )

i kdyz statisticky vzato, ze by exly dve letadla za sebou je hooodne malo pravdepodobne

0/0
27.6.2016 10:27

J34a25n 27H48o63r31s39k95ý 2496820437275

Ano, pravděpodobnost je sviňa. To je jako v tom vtipu: Máte strach, že do vašeho letadla pronese někdo bombu? Vezměte si s sebou bombu svoji. Pravděpodobnost, že v jednom letadle budou dvě bomby, je zcela zanedbatelná.:-)

+9/0
27.6.2016 10:31

J81a19n 38K69r94k 1251797403592

pokud to prvni uz exlo, tak podle podminene pravdepodobnosti je sance u toho druheho uplne stejna :) (mozna i vetsi, protoze porucha muze byt zapricinena mistem/pouzivanim, coz bylo u obou letadel stejne)

+3/0
27.6.2016 10:31

M24i90c27h61a26l 91M70i29l57l22e53r 9316882859302

Singapore Airlines maji velmi dobrou bezpecnostni statistiku.

0/0
27.6.2016 10:43

S35t14a55n52i98s92l77a35v 58K56o31z21d23e25r96k24a 8106557868195

Vše je to o rozhodnutí kapitána a pochopitelně preferuje návrat tam, kde mají aerolinie servisní zázemí. Pokud letěli do milána, blíže byl například Kuala Lumpur, ale buď by museli přebytečné palivy vylétat, nebo vypustit - tady jim to vyšlo tak tak, pro cestující dobře, takže OK.

0/0
27.6.2016 10:19

J33a98n 85H47o39r68s75k91ý 2696880957915

Už se tedy vidím, jak nám pilot oznamuje, že z jednoho motoru uniká olej - a já se pouze obracím na druhé ucho a znovu to zalamuji...

+4/0
27.6.2016 10:17

V32o18j43t90ě68c37h 40H66o46r65s68k15ý 7947797571142

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

Ve skutečnosti nic šílenýho co se týká bezpečnosti cestujících. Ale podívaná nepěkná

+1/0
27.6.2016 10:02

M59i97r52o75s12l75a95v 36V27a18l22e40n26t85a 4647680594383

Pani Johnova asi nikdy neletela, kdyz se tady snazi zertovat na ucet lidi, kteri v tom letadle byli. Vite pani Johovna tohle je nejvetsi nocni mura pasazeru,... zemrit v letadle.

Pan kapitan si zaslouzi vyznamenani. Howg

+1/0
27.6.2016 10:01

A87n14t81o16n54í72n 24Z30e72l66e39n79ý 2524593201716

Asi jste nezažila řvoucího pětiletýho fracka na sedadle za vámi.

0/0
27.6.2016 10:42

A42n71t46o29n89í56n 21Z16e72l60e24n10ý 2494593111986

Pardon, omlouvám se pane Valento, za ženský rod.

0/0
27.6.2016 10:43

M54a66r90i52e 31J52a52h79n60o80v12á 5392953464655

Omlouvám se, ale na koho reagujete? Jen že tu nevidím nikoho s podobným jménem, kromě sebe.

0/0
27.6.2016 18:03

V62í29t 53H53r91a32d39i47l 2414925741432

Vidím v tom dvě zásadní pochybení. Letadlo mělo využít nejbližší možné letiště k nouzovému přistání. A to jak nechali sedět cestující uvnitř letadla, které mu hoří křídlo, tudíž palivová nádrž... Myslím, že se tam odehrálo několik zázraků díky, kterým jsou Ti lidé ještě na živu...

+1/−8
27.6.2016 9:24

P93a58v24e79l 22N65o39v34á84k 1671674491885

Ono když letíte nad mořem, tak třeba i po hodině letu je stále nejbližší letiště to, z kterého jste vzlétl. Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa. No, hlavně že se nikomu nic nestalo ...

0/0
27.6.2016 9:33

V29í65t 68H19r53a81d19i35l 2934605791952

Což po hodině letu ještě samozřejmě nebyly... Letěli podel pobřeží Malaysie a nacházeli se někde v oblasti Penangu, kde leží mezinárodní letiště...

0/−3
27.6.2016 9:52

M16i18c76h25a28l 58M58i56l18l57e31r 9456112899722

po dvou hodinach letu neleteli podel pobrezi Malajsie, ale byli dal, na severozapad od indonezskeho Banda Aceh, nejspis nad jiznimi Andamany & Nicobary

0/0
27.6.2016 10:57

V65í22t 79H94r61a14d63i72l 2654705381872

Po dvou hodinách byli zpět na letišti... aspoň si to přečtěte, když se mnou tak nesouhlasíte...

0/−1
27.6.2016 11:49

M21i65c18h98a97l 44M83i16l56l62e19r 9656192199922

"Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa."

Pasazeri NEBYLI EVAKUOVANI po skluzavkach, ale vystoupili normalne po pristavenych schudkach a se svymi kabinovymi zavazadly na letistni plochu po tom, co hasici uhasili pozar.!!

Pristavene autobusy je pak odvezly do terminalu letiste.

0/0
27.6.2016 10:49

M80a70r44t32i17n 63Š18t52r23y24m64p28l 9908528455201

Samozdrejme. Kazdy krome pilotu by to zvladl lepe. Jako temer vzdy.

+10/0
27.6.2016 9:48

V53í89t 69H46r89a10d58i33l 2114265821262

Ne rozhodně je lepší letět s motorem u kterého hrozí vznícení, nepoužít hasicí systém motoru a doufat, že to dotahánu na mateřské letiště. Kdyby to křídlo začalo hořet o pár minut dřív než dosedli, tak se teď hledali černé skříňky...

0/−2
27.6.2016 9:53

M13a12r23t85i52n 20Š82t11r31y47m30p34l 9138228935841

Pokud vim vypadek jednoho motoru neni zas tak nebezna zavada. Piloti nejspise postupovali podle postupu vypracovanym vyrobcem pro dany pripad. Tedy jestlize nedoslo k pozaru za letu, nebo nemeli od pristroju indicie, ze hrozi bezprostredni vznik pozaru, nemeli padny duvod opoustet bezny postup doporuceny vyrobcem.

+3/0
27.6.2016 10:03

V42í25t 91H62r20a51d65i75l 2484715121792

Ok vzdávám to... Podle mě to, že přistáli bylo velké štěstí...

0/0
27.6.2016 10:11

J22a21n 31F89r79o91l49í20k 6106780755794

Rozhodnutí pilotů bylo riskantní, ale správné. Vrací se na letiště, které zná, má potřebnou délku dráhy a jejich požární výbava je na patřičné úrovni včetně předstihu, který dostali pro přípravu na zásah. Nepovolení výstupu pasažerů během zásahu hasičů je snad největší riziko z hlediska možného výbuchu par v nádrži, ale nakonec vyšlo a ukázalo se jako správné. Těžko říct, kde je lepší zažít takovou explozi. Zda uvnitř nebo venku na skluzavce. Jsou to prostě profíci a klobouk dolů před piloty i personálem.

+4/0
27.6.2016 10:26

M69a44r88t16i69n 44Š43t77r15y72m89p84l 9348308155601

Pokud je mi znamo, strategie neopousteni letadla se zavadela na zaklade nejake nehody, kde prave predcasne otevreni nouzovych vychodu dle zaveru vysetrovani vedlo k mnoha zbytecnym umrtim. Piloti se proto v takovych situacich snazi nejspise zhodnotit, zda je rizikovejsi neprodlene opustit letadlo nebo nechat cestujici sedet. Je asi jen otazkou casu nez se stane, ze situaci odhadnou spatne. Jde proste o jisty hazard. Dopredu nikdo nevi, co je spravna varianta.

+1/0
27.6.2016 12:32

M46a47r46t79i18n 12Š87t19r26y39m54p21l 9728838835621

Vzhledem k okolnostem se da predpokladat ze skutecne mate pravdu v tom, ze meli velke stesti.

Motory u letadel vsak bezne nevybuchuji. Takze riskantni nouzove pristani na prvnim moznem letisti nebo rovne silnici, neni v pripade vypadku jednoho motoru namiste. Statisticky by to velice pravdepodobne vedlo k vetsi umrtnosti pasazeru.

Bohuzel proste neni mozne predvidat vsechny okolnosti a tak lidem nezbyva nez hrat jisty hazard s pravdepodobnosti.

0/0
27.6.2016 12:28

V49o22j91t75ě62c58h 16H13o37r34s73k49ý 7307457651582

Blbý je, že vzletová hmotnost s je o x tun větší než maximální přistávací, takže musej vypoustit přebytečný palivo, než zase sednou. Navíc letadlo chytlo až po sednutí.

0/0
27.6.2016 9:52

V85í87t 73H61r41a94d71i66l 2564795881392

S tímhle souhlasím, ale stejně mi přijde bezpečnější vyhledat nejbližší odpovídající letiště...

0/−1
27.6.2016 9:56

V89o32j15t31ě87c37h 45H21o37r38s97k86ý 7417437511832

Když nejde o let ohrožující okolnosti je bezpečnější palivo vypustit, a neriskovat kolaps podvozku.

0/0
27.6.2016 9:58

V38í48t 87H79r72a95d34i84l 2194315301542

No těžko říct, kolik byla aktuální hmotnost, letadlo bylo obsazené cca z poloviny s ohledem na tento typ... To už jsou spíše dohady, ale mě spíš přijde, že se tam řešila ekonomika a z toho důvodu i návrat na mateřské letiště...

0/0
27.6.2016 10:08

V49o35j29t81ě69c75h 23H15o29r51s60k92ý 7107537301562

Na podobný lety se přidáváa taky dost carga, což přidá x tun. Každopádně rozdíl mezi přistávací a vzletovou hm. je u 773 100 tun, a to je +- váha paliva na podobnej let :-)

0/0
27.6.2016 10:19

V88í85t 30H97r52a87d38i17l 2904185661932

jo souhlasím 777 mám poměrně nízkou přistávací hmotnost... A asi tam to Cargo opravdu bylo, protože by to letadlo asi neposílali do Evropy prázdné...

0/0
27.6.2016 11:51

V96a29l21e65r16i90e 71W12e19b25e27r65o30v46á 1632850877940

Za poslední rok to je minimálně pátý incident s hořícím B777 nebo B767 a zatím to dopadlo naštěstí vždy dobře.

Las Vegas https://www.youtube.com/watch?v=stsMzxKrr6Q

Miami https://www.youtube.com/watch?v=9fRBj2jw3-M

Tokyo https://www.youtube.com/watch?v=x-xhO_N8WkI

Singapore https://www.youtube.com/watch?v=IrNArSYvYbo

O tomto incidentu jste ani neinformovali, přitom z nich byl asi nejvážnější.

Punta Cana , únor 2016, ruský B 777 s 375 lidmi na palubě začal hořet 15 minut po startu ve výšce 6 km. https://www.youtube.com/watch?v=z8W_UtXj8i8,

https://www.youtube.com/watch?v=OM7yQUOzPmg

Nejsem paranoidní, ale tohle už nebude u B777 náhoda.

+7/0
27.6.2016 9:23
Foto

J79i28ř74í 76D94o33b11r32ý 8111615965217

Ne, není to náhoda. Letadla mívají poruchy a novináři o nich rádi píší, protože lidé se rádi bojí.

Statisticky je 777 stále na vrcholu bezpečnosti mezi letadly.

+4/0
27.6.2016 9:37

P90e60t19r 28J17a98n39k93o85v19s81k28ý 9478729689641

Záleží jakou statistiku máte na mysli (oběti, zranění, poruchy, požáry,...). Rozhodně je těch poruch totiž u 767-787 celkem dost a nejsou to banality!

0/0
27.6.2016 9:57

V76o16j33t51ě29c94h 38H47o28r30s33k87ý 7647837881192

Motory Boeing nevyrábí :) V tomhle konkrétnim případě šlo o únik oleje.

+1/0
27.6.2016 9:51

R14o97m34a65n 55K11r38a64t55o92c19h70v45í55l 6396327636464

Hm, také by mě zajímalo čím to je.

Požárů B777 je teda hodně, zda to nebude tím, že typ B777 se už dostává do let (je to už starší letadlo), a ty poruchy tam prostě jsou.

0/0
27.6.2016 9:59

M54a93r37t54i90n 94Š32t70r98y86m74p51l 9388118295721

Nemuze to byt i proste tim, ze jich leta uz celkem hodne?

0/0
27.6.2016 12:33

R24o48m48a12n 18K75r77a68t94o35c85h66v11í72l 6906117336284

Asi ano

Tím pádem bych také čekal více požárů třeba B737 nebo A320.

0/0
27.6.2016 12:54

M39a93r80t58i17n 38Š43t83r11y51m88p14l 9648178505721

Relavatni by bylo zdrejme srovnavat pocet pozaru vs pocet nelatanych hodin. Nebo neco na ten zpusob. Pak by jsme mohli hodnotit, ze napr pozar B777 je 10% pravdepodobnejsi nez pozar na motoru B737 vzhledek k poctu hodin stravenych ve vzduchu. Pripadne ze treba vyskyt pozaru motoru na B737 je jednou za milion hodin a u B777 jednou na 900 tisic hodin....

Ty cisla jsou samozdrejme vycucana z prstu...

0/0
27.6.2016 13:26

M41i89c83h61a37l 78M26i68l59l64e19r 9646692369952

"...Až když vystoupili z letadla a uviděli hořící motor, uvědomili si, jak blízko smrti se ocitli,

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-singapur-nouzove-pristani-pozar-fp7-/zahranicni.aspx?c=A160627_080023_zahranicni_bur "

Videl jsem zpravu na BBC News a podle ni a vypraveni pasazera z paluby, se situace odehravala ponekud JINAK!!

V plamenech se ocitlo cele kridlo kdyz pristali. Posadka neaktivovala bezpecnostni skluzavky a pasazerum NEBYLO povoleno vystoupit, protoze k letadlu ze vsech stran prijizdely hasici, pumpovali penu a skluzavky i pasazeri by se jim pletli pod kola. Pasazeri to vsechno pozorovali zevnitr letadla a ti sedici napravo to filmovali na sve kamery a mobily. Uhasit pozar trvalo podle pasazera "asi 5-10" minut.

Teprve potom privezli schudky, pasazeri organizovane v ystoupili z letadla po schudkach se vsemi svymi kabinovymi zavazadly, nastoupili do prirazenych autobusu abyli odvezeni do terminalu.

+21/0
27.6.2016 8:29

P72a27v20e71l 34J90e64ř41á19b68e33k 7731362784907

Je to volba - běhat mezi rozjetými auty hasičů, záchranářů a nebo sedět v rouře na kterou hasiči lijí hektolitry hasící pěny.

Protože všichni fyzicky přežili, volba nechat lidi v letadle byla správná.

Dál raději nepřemýšlet.

+12/0
27.6.2016 8:34

M70i77c25h37a41l 10M27i71l90l59e77r 9226982519282

podle toho co celkem podrobna zprava na BBC News rekla, situace se do posledni chvile nezdala kriticka.Letiste v Singapore melo hasice uz na standby jako rutinu a kapitan zrejme nepocital s potrebou emergencni evakuace. Zadny ohen tam behem letu a priblizeni nebyl, ten se rozhorel az po pristani.

V te dobe uz hasicska auta byla v provozu, rozjela se smerem k letadlu jeste nez uplne zastavilo.

Pasazer rekl, ze kdyz pozar vypukl, videl hasicska auta jak miri k letadlu.

0/0
27.6.2016 8:41

M77a24r74t54i26n 85Š54t45r26y81m76p58l 9738928135151

Takze bezny postup v podobne situaci.

Jen myslim, ze pasazeri byli nechani v letadle z duvodu nebezpeci nadychani se zplodin. Piloti se nejspise domnivali, ze pro pasazery bude za danych okolnosti bezpecnejsi pockat uvnitr trupu do uhaseni.

+8/0
27.6.2016 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.