Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Singapurské letadlo muselo nouzově přistát, pak začalo hořet

Letadlo singapurských aerolinií mířící ze Singapuru do Milána začalo hořet krátce poté, co se kvůli problémům s motorem muselo zhruba po dvou hodinách letu nouzově vrátit na letiště, odkud vzlétlo. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i95ř51í 30T67e24p21r 4677140405365

Řekl bych že měli plné nádrže. S hořícím křídlem se asi neodvážili vypouštět palivo před nouzovým přistáním.

0/0
28.6.2016 10:24

J84i27ř90í 81T72e16p77r 4697240715515

Kdo to točil? cestující? To je nechali v letadle i po uhašení?

0/0
28.6.2016 10:23

M19i69c64h56a53l 25M74i47l81l70e55r 9316962549352

ad- Vit Hradil: piloti zjistili problem priblizne DVE hodiny po startu, nikoliv hodinu, prosim nehadej se se mnou. Bylo to v ruznych serioznich zahranicnich zdrojich; ja to mam z BBC a avheraldu.... "about 2 hours" = priblizne 2 hodiny

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

"A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight..."

0/0
27.6.2016 19:35

K54a52t75e93ř94i75n75a 89D82r61a35h58o57k35o36u76p19i90l79o85v80á 9646211692953

Dle prohlášení EU za to mohl páteční Brexit. :-/

0/−4
27.6.2016 15:54

P91e66t57r 64Z38d95e93n37ě47k 2614359924

Tady je zase hafo chytrejch expertů. Hlavně, že se nikomu nic nestalo!!

0/0
27.6.2016 12:49

J29a75k74u42b 79D81r93n28e66c 9263210544921

To se jako pasažeři nedožadovali propuštění z letadla poté co přistáli a motor začal hořet? To byl výlet nějakejch magorů ne? když hoří jakejkoliv objekt tak je přece primární opustit ho ne? Ještě když to obsahuje takovýho paliva...za mě to byla náhoda že se oheň nedostal k palivu a neodpálil to všechno, bejt tam já tak vylezu klidně okýnkem, protože setrvávat v hořícím letadle bych fakt nezvládl...

0/0
27.6.2016 12:11

K46a40r26e67l 53L88a40n16g97r 2122197270348

Kerosin jako takovy nehori. Hori jen jeho pary. ;-) Navic je otazka co horelo a dle pozaru to byla jen hydraulika z ovladani klapek. Pokud rozhodl velitel zasahu, ze je bezpecnejsi hasit a pockat na schody, je to jeho odpovednost.

+1/0
27.6.2016 12:27

M53i65c40h31a20l 73M11i82l89l24e14r 9536112829262

jak jsem napsal dole odhadem, ze piloti zjistili zavadu kdyz byli nekde v oblasti jiznich Andaman & Nicobar, potvrzuji to letecke bezpecnostni zdroje.

"while in the cruise at 30.000 ft (FL 300) over the Bay of Bengal about 80 miles east of Andaman Islands," v Bengalskem zalivu, asi 80 mil vychodne od Andaman.

Nikoliv tedy pobliz malajsijskeho pobrezi, jak pise Vit Hradil.

0/0
27.6.2016 11:17

M50i39l74o54š 13D70v91o65ř76á68k 8925717936861

otazka je, jak ochotne lidi nastoupi do dalsiho etadla :- )

i kdyz statisticky vzato, ze by exly dve letadla za sebou je hooodne malo pravdepodobne

0/0
27.6.2016 10:27

J30a72n 65H24o54r37s38k86ý 2446160477535

Ano, pravděpodobnost je sviňa. To je jako v tom vtipu: Máte strach, že do vašeho letadla pronese někdo bombu? Vezměte si s sebou bombu svoji. Pravděpodobnost, že v jednom letadle budou dvě bomby, je zcela zanedbatelná.:-)

+9/0
27.6.2016 10:31

J20a56n 25K22r24k 1521167243642

pokud to prvni uz exlo, tak podle podminene pravdepodobnosti je sance u toho druheho uplne stejna :) (mozna i vetsi, protoze porucha muze byt zapricinena mistem/pouzivanim, coz bylo u obou letadel stejne)

+3/0
27.6.2016 10:31

M68i36c63h24a62l 60M10i63l61l26e11r 9166952689512

Singapore Airlines maji velmi dobrou bezpecnostni statistiku.

0/0
27.6.2016 10:43

S47t38a55n54i87s63l93a68v 17K59o60z45d49e64r54k50a 8656797318615

Vše je to o rozhodnutí kapitána a pochopitelně preferuje návrat tam, kde mají aerolinie servisní zázemí. Pokud letěli do milána, blíže byl například Kuala Lumpur, ale buď by museli přebytečné palivy vylétat, nebo vypustit - tady jim to vyšlo tak tak, pro cestující dobře, takže OK.

0/0
27.6.2016 10:19

J45a12n 10H90o75r37s33k82ý 2886460477245

Už se tedy vidím, jak nám pilot oznamuje, že z jednoho motoru uniká olej - a já se pouze obracím na druhé ucho a znovu to zalamuji...

+4/0
27.6.2016 10:17

V86o73j73t84ě95c60h 36H11o73r66s56k64ý 7127257591982

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

Ve skutečnosti nic šílenýho co se týká bezpečnosti cestujících. Ale podívaná nepěkná

+1/0
27.6.2016 10:02

M17i74r44o35s73l17a15v 45V37a63l77e59n39t21a 4797690214463

Pani Johnova asi nikdy neletela, kdyz se tady snazi zertovat na ucet lidi, kteri v tom letadle byli. Vite pani Johovna tohle je nejvetsi nocni mura pasazeru,... zemrit v letadle.

Pan kapitan si zaslouzi vyznamenani. Howg

+1/0
27.6.2016 10:01

A57n75t89o68n54í14n 53Z30e86l77e54n45ý 2884603771346

Asi jste nezažila řvoucího pětiletýho fracka na sedadle za vámi.

0/0
27.6.2016 10:42

A75n23t11o21n49í79n 67Z37e57l41e82n75ý 2704623861856

Pardon, omlouvám se pane Valento, za ženský rod.

0/0
27.6.2016 10:43

M52a64r67i83e 18J47a30h39n81o53v29á 5362903914745

Omlouvám se, ale na koho reagujete? Jen že tu nevidím nikoho s podobným jménem, kromě sebe.

0/0
27.6.2016 18:03

V27í81t 15H45r66a68d10i96l 2774175611212

Vidím v tom dvě zásadní pochybení. Letadlo mělo využít nejbližší možné letiště k nouzovému přistání. A to jak nechali sedět cestující uvnitř letadla, které mu hoří křídlo, tudíž palivová nádrž... Myslím, že se tam odehrálo několik zázraků díky, kterým jsou Ti lidé ještě na živu...

+1/−8
27.6.2016 9:24

P23a31v76e58l 34N90o67v92á34k 1921934251375

Ono když letíte nad mořem, tak třeba i po hodině letu je stále nejbližší letiště to, z kterého jste vzlétl. Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa. No, hlavně že se nikomu nic nestalo ...

0/0
27.6.2016 9:33

V92í70t 39H95r59a41d46i64l 2664645931642

Což po hodině letu ještě samozřejmě nebyly... Letěli podel pobřeží Malaysie a nacházeli se někde v oblasti Penangu, kde leží mezinárodní letiště...

0/−3
27.6.2016 9:52

M27i30c27h51a67l 88M75i55l36l16e17r 9146932949442

po dvou hodinach letu neleteli podel pobrezi Malajsie, ale byli dal, na severozapad od indonezskeho Banda Aceh, nejspis nad jiznimi Andamany & Nicobary

0/0
27.6.2016 10:57

V32í98t 49H34r87a89d18i73l 2964705101272

Po dvou hodinách byli zpět na letišti... aspoň si to přečtěte, když se mnou tak nesouhlasíte...

0/−1
27.6.2016 11:49

M74i24c55h56a66l 82M92i17l70l50e50r 9656132279682

"Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa."

Pasazeri NEBYLI EVAKUOVANI po skluzavkach, ale vystoupili normalne po pristavenych schudkach a se svymi kabinovymi zavazadly na letistni plochu po tom, co hasici uhasili pozar.!!

Pristavene autobusy je pak odvezly do terminalu letiste.

0/0
27.6.2016 10:49

M11a85r62t34i11n 64Š95t24r65y26m40p16l 9748198555291

Samozdrejme. Kazdy krome pilotu by to zvladl lepe. Jako temer vzdy.

+10/0
27.6.2016 9:48

V80í66t 71H10r40a79d59i50l 2314105871732

Ne rozhodně je lepší letět s motorem u kterého hrozí vznícení, nepoužít hasicí systém motoru a doufat, že to dotahánu na mateřské letiště. Kdyby to křídlo začalo hořet o pár minut dřív než dosedli, tak se teď hledali černé skříňky...

0/−2
27.6.2016 9:53

M80a58r82t31i69n 30Š17t87r43y46m98p61l 9788108895401

Pokud vim vypadek jednoho motoru neni zas tak nebezna zavada. Piloti nejspise postupovali podle postupu vypracovanym vyrobcem pro dany pripad. Tedy jestlize nedoslo k pozaru za letu, nebo nemeli od pristroju indicie, ze hrozi bezprostredni vznik pozaru, nemeli padny duvod opoustet bezny postup doporuceny vyrobcem.

+3/0
27.6.2016 10:03

V36í75t 28H97r24a30d68i98l 2404265381302

Ok vzdávám to... Podle mě to, že přistáli bylo velké štěstí...

0/0
27.6.2016 10:11

J35a22n 12F10r76o32l42í17k 6426180455534

Rozhodnutí pilotů bylo riskantní, ale správné. Vrací se na letiště, které zná, má potřebnou délku dráhy a jejich požární výbava je na patřičné úrovni včetně předstihu, který dostali pro přípravu na zásah. Nepovolení výstupu pasažerů během zásahu hasičů je snad největší riziko z hlediska možného výbuchu par v nádrži, ale nakonec vyšlo a ukázalo se jako správné. Těžko říct, kde je lepší zažít takovou explozi. Zda uvnitř nebo venku na skluzavce. Jsou to prostě profíci a klobouk dolů před piloty i personálem.

+4/0
27.6.2016 10:26

M12a67r84t44i66n 20Š31t40r89y29m24p55l 9818888585601

Pokud je mi znamo, strategie neopousteni letadla se zavadela na zaklade nejake nehody, kde prave predcasne otevreni nouzovych vychodu dle zaveru vysetrovani vedlo k mnoha zbytecnym umrtim. Piloti se proto v takovych situacich snazi nejspise zhodnotit, zda je rizikovejsi neprodlene opustit letadlo nebo nechat cestujici sedet. Je asi jen otazkou casu nez se stane, ze situaci odhadnou spatne. Jde proste o jisty hazard. Dopredu nikdo nevi, co je spravna varianta.

+1/0
27.6.2016 12:32

M88a83r89t53i91n 85Š61t31r43y98m84p56l 9668828965271

Vzhledem k okolnostem se da predpokladat ze skutecne mate pravdu v tom, ze meli velke stesti.

Motory u letadel vsak bezne nevybuchuji. Takze riskantni nouzove pristani na prvnim moznem letisti nebo rovne silnici, neni v pripade vypadku jednoho motoru namiste. Statisticky by to velice pravdepodobne vedlo k vetsi umrtnosti pasazeru.

Bohuzel proste neni mozne predvidat vsechny okolnosti a tak lidem nezbyva nez hrat jisty hazard s pravdepodobnosti.

0/0
27.6.2016 12:28

V39o74j95t55ě44c34h 41H30o93r96s39k16ý 7977567281862

Blbý je, že vzletová hmotnost s je o x tun větší než maximální přistávací, takže musej vypoustit přebytečný palivo, než zase sednou. Navíc letadlo chytlo až po sednutí.

0/0
27.6.2016 9:52

V72í81t 27H58r27a91d61i25l 2164635111672

S tímhle souhlasím, ale stejně mi přijde bezpečnější vyhledat nejbližší odpovídající letiště...

0/−1
27.6.2016 9:56

V34o74j72t17ě31c95h 25H17o92r12s25k63ý 7517697581932

Když nejde o let ohrožující okolnosti je bezpečnější palivo vypustit, a neriskovat kolaps podvozku.

0/0
27.6.2016 9:58

V55í54t 33H85r80a96d83i83l 2644485981472

No těžko říct, kolik byla aktuální hmotnost, letadlo bylo obsazené cca z poloviny s ohledem na tento typ... To už jsou spíše dohady, ale mě spíš přijde, že se tam řešila ekonomika a z toho důvodu i návrat na mateřské letiště...

0/0
27.6.2016 10:08

V23o79j49t80ě33c72h 94H29o33r32s83k11ý 7407207931692

Na podobný lety se přidáváa taky dost carga, což přidá x tun. Každopádně rozdíl mezi přistávací a vzletovou hm. je u 773 100 tun, a to je +- váha paliva na podobnej let :-)

0/0
27.6.2016 10:19

V66í62t 16H57r42a66d68i61l 2394245861372

jo souhlasím 777 mám poměrně nízkou přistávací hmotnost... A asi tam to Cargo opravdu bylo, protože by to letadlo asi neposílali do Evropy prázdné...

0/0
27.6.2016 11:51

V89a88l52e82r95i77e 93W22e62b43e40r78o73v39á 1702330697320

Za poslední rok to je minimálně pátý incident s hořícím B777 nebo B767 a zatím to dopadlo naštěstí vždy dobře.

Las Vegas https://www.youtube.com/watch?v=stsMzxKrr6Q

Miami https://www.youtube.com/watch?v=9fRBj2jw3-M

Tokyo https://www.youtube.com/watch?v=x-xhO_N8WkI

Singapore https://www.youtube.com/watch?v=IrNArSYvYbo

O tomto incidentu jste ani neinformovali, přitom z nich byl asi nejvážnější.

Punta Cana , únor 2016, ruský B 777 s 375 lidmi na palubě začal hořet 15 minut po startu ve výšce 6 km. https://www.youtube.com/watch?v=z8W_UtXj8i8,

https://www.youtube.com/watch?v=OM7yQUOzPmg

Nejsem paranoidní, ale tohle už nebude u B777 náhoda.

+7/0
27.6.2016 9:23
Foto

J54i69ř13í 23D26o11b41r51ý 8141555215877

Ne, není to náhoda. Letadla mívají poruchy a novináři o nich rádi píší, protože lidé se rádi bojí.

Statisticky je 777 stále na vrcholu bezpečnosti mezi letadly.

+4/0
27.6.2016 9:37

P51e18t84r 67J38a44n79k11o15v62s26k80ý 9168329329371

Záleží jakou statistiku máte na mysli (oběti, zranění, poruchy, požáry,...). Rozhodně je těch poruch totiž u 767-787 celkem dost a nejsou to banality!

0/0
27.6.2016 9:57

V82o13j95t45ě90c17h 68H27o33r76s71k51ý 7507537721472

Motory Boeing nevyrábí :) V tomhle konkrétnim případě šlo o únik oleje.

+1/0
27.6.2016 9:51

R11o74m91a32n 92K16r10a35t52o68c26h91v52í32l 6176937786144

Hm, také by mě zajímalo čím to je.

Požárů B777 je teda hodně, zda to nebude tím, že typ B777 se už dostává do let (je to už starší letadlo), a ty poruchy tam prostě jsou.

0/0
27.6.2016 9:59

M68a11r59t74i95n 43Š48t67r43y61m72p38l 9598608885781

Nemuze to byt i proste tim, ze jich leta uz celkem hodne?

0/0
27.6.2016 12:33

R78o41m40a98n 43K75r12a69t91o32c89h76v74í11l 6686777716464

Asi ano

Tím pádem bych také čekal více požárů třeba B737 nebo A320.

0/0
27.6.2016 12:54

M84a71r86t35i77n 57Š82t35r72y48m62p24l 9188658135731

Relavatni by bylo zdrejme srovnavat pocet pozaru vs pocet nelatanych hodin. Nebo neco na ten zpusob. Pak by jsme mohli hodnotit, ze napr pozar B777 je 10% pravdepodobnejsi nez pozar na motoru B737 vzhledek k poctu hodin stravenych ve vzduchu. Pripadne ze treba vyskyt pozaru motoru na B737 je jednou za milion hodin a u B777 jednou na 900 tisic hodin....

Ty cisla jsou samozdrejme vycucana z prstu...

0/0
27.6.2016 13:26

M52i74c62h78a69l 91M97i89l82l73e53r 9716922419912

"...Až když vystoupili z letadla a uviděli hořící motor, uvědomili si, jak blízko smrti se ocitli,

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-singapur-nouzove-pristani-pozar-fp7-/zahranicni.aspx?c=A160627_080023_zahranicni_bur "

Videl jsem zpravu na BBC News a podle ni a vypraveni pasazera z paluby, se situace odehravala ponekud JINAK!!

V plamenech se ocitlo cele kridlo kdyz pristali. Posadka neaktivovala bezpecnostni skluzavky a pasazerum NEBYLO povoleno vystoupit, protoze k letadlu ze vsech stran prijizdely hasici, pumpovali penu a skluzavky i pasazeri by se jim pletli pod kola. Pasazeri to vsechno pozorovali zevnitr letadla a ti sedici napravo to filmovali na sve kamery a mobily. Uhasit pozar trvalo podle pasazera "asi 5-10" minut.

Teprve potom privezli schudky, pasazeri organizovane v ystoupili z letadla po schudkach se vsemi svymi kabinovymi zavazadly, nastoupili do prirazenych autobusu abyli odvezeni do terminalu.

+21/0
27.6.2016 8:29

P93a65v23e75l 26J90e52ř62á81b26e18k 7131632164767

Je to volba - běhat mezi rozjetými auty hasičů, záchranářů a nebo sedět v rouře na kterou hasiči lijí hektolitry hasící pěny.

Protože všichni fyzicky přežili, volba nechat lidi v letadle byla správná.

Dál raději nepřemýšlet.

+12/0
27.6.2016 8:34

M23i33c72h11a57l 93M24i92l75l91e72r 9966522149142

podle toho co celkem podrobna zprava na BBC News rekla, situace se do posledni chvile nezdala kriticka.Letiste v Singapore melo hasice uz na standby jako rutinu a kapitan zrejme nepocital s potrebou emergencni evakuace. Zadny ohen tam behem letu a priblizeni nebyl, ten se rozhorel az po pristani.

V te dobe uz hasicska auta byla v provozu, rozjela se smerem k letadlu jeste nez uplne zastavilo.

Pasazer rekl, ze kdyz pozar vypukl, videl hasicska auta jak miri k letadlu.

0/0
27.6.2016 8:41

M20a41r40t55i67n 58Š94t89r85y81m10p22l 9808618605881

Takze bezny postup v podobne situaci.

Jen myslim, ze pasazeri byli nechani v letadle z duvodu nebezpeci nadychani se zplodin. Piloti se nejspise domnivali, ze pro pasazery bude za danych okolnosti bezpecnejsi pockat uvnitr trupu do uhaseni.

+8/0
27.6.2016 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.