Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Singapurské letadlo muselo nouzově přistát, pak začalo hořet

Letadlo singapurských aerolinií mířící ze Singapuru do Milána začalo hořet krátce poté, co se kvůli problémům s motorem muselo zhruba po dvou hodinách letu nouzově vrátit na letiště, odkud vzlétlo. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84i26ř14í 12T38e35p22r 4497930285445

Řekl bych že měli plné nádrže. S hořícím křídlem se asi neodvážili vypouštět palivo před nouzovým přistáním.

0/0
28.6.2016 10:24

J51i63ř88í 70T38e65p21r 4527630245365

Kdo to točil? cestující? To je nechali v letadle i po uhašení?

0/0
28.6.2016 10:23

M68i37c76h16a57l 97M45i14l37l61e93r 9836642499592

ad- Vit Hradil: piloti zjistili problem priblizne DVE hodiny po startu, nikoliv hodinu, prosim nehadej se se mnou. Bylo to v ruznych serioznich zahranicnich zdrojich; ja to mam z BBC a avheraldu.... "about 2 hours" = priblizne 2 hodiny

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

"A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight..."

0/0
27.6.2016 19:35

K30a14t49e77ř48i88n82a 14D50r57a23h97o10k18o12u35p98i91l58o57v75á 9356321762243

Dle prohlášení EU za to mohl páteční Brexit. :-/

0/−4
27.6.2016 15:54

P13e88t89r 81Z56d79e34n30ě77k 2454169124

Tady je zase hafo chytrejch expertů. Hlavně, že se nikomu nic nestalo!!

0/0
27.6.2016 12:49

J84a74k47u84b 33D36r57n44e10c 9453950354361

To se jako pasažeři nedožadovali propuštění z letadla poté co přistáli a motor začal hořet? To byl výlet nějakejch magorů ne? když hoří jakejkoliv objekt tak je přece primární opustit ho ne? Ještě když to obsahuje takovýho paliva...za mě to byla náhoda že se oheň nedostal k palivu a neodpálil to všechno, bejt tam já tak vylezu klidně okýnkem, protože setrvávat v hořícím letadle bych fakt nezvládl...

0/0
27.6.2016 12:11

K94a91r16e91l 83L94a81n71g63r 2452987910318

Kerosin jako takovy nehori. Hori jen jeho pary. ;-) Navic je otazka co horelo a dle pozaru to byla jen hydraulika z ovladani klapek. Pokud rozhodl velitel zasahu, ze je bezpecnejsi hasit a pockat na schody, je to jeho odpovednost.

+1/0
27.6.2016 12:27

M92i77c88h76a31l 71M94i32l23l26e20r 9716512979732

jak jsem napsal dole odhadem, ze piloti zjistili zavadu kdyz byli nekde v oblasti jiznich Andaman & Nicobar, potvrzuji to letecke bezpecnostni zdroje.

"while in the cruise at 30.000 ft (FL 300) over the Bay of Bengal about 80 miles east of Andaman Islands," v Bengalskem zalivu, asi 80 mil vychodne od Andaman.

Nikoliv tedy pobliz malajsijskeho pobrezi, jak pise Vit Hradil.

0/0
27.6.2016 11:17

M42i23l67o92š 64D55v61o86ř27á38k 8935497346391

otazka je, jak ochotne lidi nastoupi do dalsiho etadla :- )

i kdyz statisticky vzato, ze by exly dve letadla za sebou je hooodne malo pravdepodobne

0/0
27.6.2016 10:27

J31a39n 47H91o12r43s79k54ý 2326230337395

Ano, pravděpodobnost je sviňa. To je jako v tom vtipu: Máte strach, že do vašeho letadla pronese někdo bombu? Vezměte si s sebou bombu svoji. Pravděpodobnost, že v jednom letadle budou dvě bomby, je zcela zanedbatelná.:-)

+9/0
27.6.2016 10:31

J14a81n 74K94r29k 1411957173392

pokud to prvni uz exlo, tak podle podminene pravdepodobnosti je sance u toho druheho uplne stejna :) (mozna i vetsi, protoze porucha muze byt zapricinena mistem/pouzivanim, coz bylo u obou letadel stejne)

+3/0
27.6.2016 10:31

M50i77c15h37a75l 40M89i70l48l37e32r 9706912919852

Singapore Airlines maji velmi dobrou bezpecnostni statistiku.

0/0
27.6.2016 10:43

S72t78a49n64i93s86l90a54v 69K34o51z79d22e32r18k62a 8526277108795

Vše je to o rozhodnutí kapitána a pochopitelně preferuje návrat tam, kde mají aerolinie servisní zázemí. Pokud letěli do milána, blíže byl například Kuala Lumpur, ale buď by museli přebytečné palivy vylétat, nebo vypustit - tady jim to vyšlo tak tak, pro cestující dobře, takže OK.

0/0
27.6.2016 10:19

J61a42n 63H35o12r88s83k83ý 2856100687225

Už se tedy vidím, jak nám pilot oznamuje, že z jednoho motoru uniká olej - a já se pouze obracím na druhé ucho a znovu to zalamuji...

+4/0
27.6.2016 10:17

V88o87j32t49ě90c41h 22H52o58r33s45k13ý 7347607771482

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

Ve skutečnosti nic šílenýho co se týká bezpečnosti cestujících. Ale podívaná nepěkná

+1/0
27.6.2016 10:02

M39i73r78o53s91l21a34v 39V24a23l62e15n13t16a 4677680654393

Pani Johnova asi nikdy neletela, kdyz se tady snazi zertovat na ucet lidi, kteri v tom letadle byli. Vite pani Johovna tohle je nejvetsi nocni mura pasazeru,... zemrit v letadle.

Pan kapitan si zaslouzi vyznamenani. Howg

+1/0
27.6.2016 10:01

A89n33t98o67n70í21n 14Z56e30l38e96n60ý 2114503201446

Asi jste nezažila řvoucího pětiletýho fracka na sedadle za vámi.

0/0
27.6.2016 10:42

A53n21t31o25n29í77n 63Z91e34l77e77n17ý 2494513641756

Pardon, omlouvám se pane Valento, za ženský rod.

0/0
27.6.2016 10:43

M47a93r70i54e 48J70a13h66n48o44v89á 5952423634215

Omlouvám se, ale na koho reagujete? Jen že tu nevidím nikoho s podobným jménem, kromě sebe.

0/0
27.6.2016 18:03

V22í93t 67H62r56a47d49i19l 2214685171422

Vidím v tom dvě zásadní pochybení. Letadlo mělo využít nejbližší možné letiště k nouzovému přistání. A to jak nechali sedět cestující uvnitř letadla, které mu hoří křídlo, tudíž palivová nádrž... Myslím, že se tam odehrálo několik zázraků díky, kterým jsou Ti lidé ještě na živu...

+1/−8
27.6.2016 9:24

P92a43v95e17l 77N73o30v23á16k 1791654951815

Ono když letíte nad mořem, tak třeba i po hodině letu je stále nejbližší letiště to, z kterého jste vzlétl. Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa. No, hlavně že se nikomu nic nestalo ...

0/0
27.6.2016 9:33

V17í64t 75H84r86a67d58i70l 2654655221802

Což po hodině letu ještě samozřejmě nebyly... Letěli podel pobřeží Malaysie a nacházeli se někde v oblasti Penangu, kde leží mezinárodní letiště...

0/−3
27.6.2016 9:52

M88i17c38h96a84l 58M84i40l38l20e32r 9526362219312

po dvou hodinach letu neleteli podel pobrezi Malajsie, ale byli dal, na severozapad od indonezskeho Banda Aceh, nejspis nad jiznimi Andamany & Nicobary

0/0
27.6.2016 10:57

V22í50t 14H41r38a71d79i48l 2824735331342

Po dvou hodinách byli zpět na letišti... aspoň si to přečtěte, když se mnou tak nesouhlasíte...

0/−1
27.6.2016 11:49

M11i57c71h36a76l 82M35i88l65l91e25r 9316302799642

"Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa."

Pasazeri NEBYLI EVAKUOVANI po skluzavkach, ale vystoupili normalne po pristavenych schudkach a se svymi kabinovymi zavazadly na letistni plochu po tom, co hasici uhasili pozar.!!

Pristavene autobusy je pak odvezly do terminalu letiste.

0/0
27.6.2016 10:49

M53a96r41t33i57n 75Š45t46r30y60m33p83l 9198188685541

Samozdrejme. Kazdy krome pilotu by to zvladl lepe. Jako temer vzdy.

+10/0
27.6.2016 9:48

V33í61t 34H82r82a65d83i55l 2684115321652

Ne rozhodně je lepší letět s motorem u kterého hrozí vznícení, nepoužít hasicí systém motoru a doufat, že to dotahánu na mateřské letiště. Kdyby to křídlo začalo hořet o pár minut dřív než dosedli, tak se teď hledali černé skříňky...

0/−2
27.6.2016 9:53

M29a34r82t21i57n 16Š36t50r50y50m74p58l 9658208505741

Pokud vim vypadek jednoho motoru neni zas tak nebezna zavada. Piloti nejspise postupovali podle postupu vypracovanym vyrobcem pro dany pripad. Tedy jestlize nedoslo k pozaru za letu, nebo nemeli od pristroju indicie, ze hrozi bezprostredni vznik pozaru, nemeli padny duvod opoustet bezny postup doporuceny vyrobcem.

+3/0
27.6.2016 10:03

V53í98t 26H79r96a46d91i68l 2954965811862

Ok vzdávám to... Podle mě to, že přistáli bylo velké štěstí...

0/0
27.6.2016 10:11

J23a85n 63F56r52o78l27í94k 6776220355124

Rozhodnutí pilotů bylo riskantní, ale správné. Vrací se na letiště, které zná, má potřebnou délku dráhy a jejich požární výbava je na patřičné úrovni včetně předstihu, který dostali pro přípravu na zásah. Nepovolení výstupu pasažerů během zásahu hasičů je snad největší riziko z hlediska možného výbuchu par v nádrži, ale nakonec vyšlo a ukázalo se jako správné. Těžko říct, kde je lepší zažít takovou explozi. Zda uvnitř nebo venku na skluzavce. Jsou to prostě profíci a klobouk dolů před piloty i personálem.

+4/0
27.6.2016 10:26

M81a27r13t82i85n 75Š26t71r25y18m11p69l 9838518675811

Pokud je mi znamo, strategie neopousteni letadla se zavadela na zaklade nejake nehody, kde prave predcasne otevreni nouzovych vychodu dle zaveru vysetrovani vedlo k mnoha zbytecnym umrtim. Piloti se proto v takovych situacich snazi nejspise zhodnotit, zda je rizikovejsi neprodlene opustit letadlo nebo nechat cestujici sedet. Je asi jen otazkou casu nez se stane, ze situaci odhadnou spatne. Jde proste o jisty hazard. Dopredu nikdo nevi, co je spravna varianta.

+1/0
27.6.2016 12:32

M42a23r25t60i34n 48Š37t64r85y28m15p85l 9928548965411

Vzhledem k okolnostem se da predpokladat ze skutecne mate pravdu v tom, ze meli velke stesti.

Motory u letadel vsak bezne nevybuchuji. Takze riskantni nouzove pristani na prvnim moznem letisti nebo rovne silnici, neni v pripade vypadku jednoho motoru namiste. Statisticky by to velice pravdepodobne vedlo k vetsi umrtnosti pasazeru.

Bohuzel proste neni mozne predvidat vsechny okolnosti a tak lidem nezbyva nez hrat jisty hazard s pravdepodobnosti.

0/0
27.6.2016 12:28

V72o23j96t79ě42c19h 82H29o79r19s71k15ý 7837927721102

Blbý je, že vzletová hmotnost s je o x tun větší než maximální přistávací, takže musej vypoustit přebytečný palivo, než zase sednou. Navíc letadlo chytlo až po sednutí.

0/0
27.6.2016 9:52

V21í44t 62H63r95a73d76i43l 2884485951672

S tímhle souhlasím, ale stejně mi přijde bezpečnější vyhledat nejbližší odpovídající letiště...

0/−1
27.6.2016 9:56

V69o40j77t69ě21c69h 96H69o54r87s49k32ý 7407947801242

Když nejde o let ohrožující okolnosti je bezpečnější palivo vypustit, a neriskovat kolaps podvozku.

0/0
27.6.2016 9:58

V75í32t 80H92r55a14d74i58l 2914435441972

No těžko říct, kolik byla aktuální hmotnost, letadlo bylo obsazené cca z poloviny s ohledem na tento typ... To už jsou spíše dohady, ale mě spíš přijde, že se tam řešila ekonomika a z toho důvodu i návrat na mateřské letiště...

0/0
27.6.2016 10:08

V45o63j89t93ě23c24h 59H48o40r12s93k23ý 7957127551322

Na podobný lety se přidáváa taky dost carga, což přidá x tun. Každopádně rozdíl mezi přistávací a vzletovou hm. je u 773 100 tun, a to je +- váha paliva na podobnej let :-)

0/0
27.6.2016 10:19

V93í39t 32H11r92a61d66i66l 2664125221652

jo souhlasím 777 mám poměrně nízkou přistávací hmotnost... A asi tam to Cargo opravdu bylo, protože by to letadlo asi neposílali do Evropy prázdné...

0/0
27.6.2016 11:51

V64a29l76e76r35i97e 33W90e96b54e19r25o45v41á 1832730387660

Za poslední rok to je minimálně pátý incident s hořícím B777 nebo B767 a zatím to dopadlo naštěstí vždy dobře.

Las Vegas https://www.youtube.com/watch?v=stsMzxKrr6Q

Miami https://www.youtube.com/watch?v=9fRBj2jw3-M

Tokyo https://www.youtube.com/watch?v=x-xhO_N8WkI

Singapore https://www.youtube.com/watch?v=IrNArSYvYbo

O tomto incidentu jste ani neinformovali, přitom z nich byl asi nejvážnější.

Punta Cana , únor 2016, ruský B 777 s 375 lidmi na palubě začal hořet 15 minut po startu ve výšce 6 km. https://www.youtube.com/watch?v=z8W_UtXj8i8,

https://www.youtube.com/watch?v=OM7yQUOzPmg

Nejsem paranoidní, ale tohle už nebude u B777 náhoda.

+7/0
27.6.2016 9:23
Foto

J95i52ř57í 51D63o61b20r42ý 8151825955337

Ne, není to náhoda. Letadla mívají poruchy a novináři o nich rádi píší, protože lidé se rádi bojí.

Statisticky je 777 stále na vrcholu bezpečnosti mezi letadly.

+4/0
27.6.2016 9:37

P36e20t12r 92J82a21n34k26o87v96s77k64ý 9358499309161

Záleží jakou statistiku máte na mysli (oběti, zranění, poruchy, požáry,...). Rozhodně je těch poruch totiž u 767-787 celkem dost a nejsou to banality!

0/0
27.6.2016 9:57

V65o60j77t92ě38c10h 16H68o17r23s65k25ý 7667917921502

Motory Boeing nevyrábí :) V tomhle konkrétnim případě šlo o únik oleje.

+1/0
27.6.2016 9:51

R93o73m28a98n 23K51r57a71t48o21c77h97v74í92l 6266247406134

Hm, také by mě zajímalo čím to je.

Požárů B777 je teda hodně, zda to nebude tím, že typ B777 se už dostává do let (je to už starší letadlo), a ty poruchy tam prostě jsou.

0/0
27.6.2016 9:59

M76a53r14t13i93n 36Š13t42r85y69m55p19l 9588948135371

Nemuze to byt i proste tim, ze jich leta uz celkem hodne?

0/0
27.6.2016 12:33

R70o60m30a31n 91K23r12a16t54o26c31h17v93í24l 6966517836624

Asi ano

Tím pádem bych také čekal více požárů třeba B737 nebo A320.

0/0
27.6.2016 12:54

M25a49r45t90i78n 90Š94t80r65y87m26p39l 9628828935471

Relavatni by bylo zdrejme srovnavat pocet pozaru vs pocet nelatanych hodin. Nebo neco na ten zpusob. Pak by jsme mohli hodnotit, ze napr pozar B777 je 10% pravdepodobnejsi nez pozar na motoru B737 vzhledek k poctu hodin stravenych ve vzduchu. Pripadne ze treba vyskyt pozaru motoru na B737 je jednou za milion hodin a u B777 jednou na 900 tisic hodin....

Ty cisla jsou samozdrejme vycucana z prstu...

0/0
27.6.2016 13:26

M32i64c92h19a20l 62M50i97l57l77e15r 9956482719722

"...Až když vystoupili z letadla a uviděli hořící motor, uvědomili si, jak blízko smrti se ocitli,

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-singapur-nouzove-pristani-pozar-fp7-/zahranicni.aspx?c=A160627_080023_zahranicni_bur "

Videl jsem zpravu na BBC News a podle ni a vypraveni pasazera z paluby, se situace odehravala ponekud JINAK!!

V plamenech se ocitlo cele kridlo kdyz pristali. Posadka neaktivovala bezpecnostni skluzavky a pasazerum NEBYLO povoleno vystoupit, protoze k letadlu ze vsech stran prijizdely hasici, pumpovali penu a skluzavky i pasazeri by se jim pletli pod kola. Pasazeri to vsechno pozorovali zevnitr letadla a ti sedici napravo to filmovali na sve kamery a mobily. Uhasit pozar trvalo podle pasazera "asi 5-10" minut.

Teprve potom privezli schudky, pasazeri organizovane v ystoupili z letadla po schudkach se vsemi svymi kabinovymi zavazadly, nastoupili do prirazenych autobusu abyli odvezeni do terminalu.

+21/0
27.6.2016 8:29

P13a34v94e79l 63J91e78ř80á39b36e21k 7571242884257

Je to volba - běhat mezi rozjetými auty hasičů, záchranářů a nebo sedět v rouře na kterou hasiči lijí hektolitry hasící pěny.

Protože všichni fyzicky přežili, volba nechat lidi v letadle byla správná.

Dál raději nepřemýšlet.

+12/0
27.6.2016 8:34

M63i48c22h56a90l 41M57i74l51l61e97r 9466422119852

podle toho co celkem podrobna zprava na BBC News rekla, situace se do posledni chvile nezdala kriticka.Letiste v Singapore melo hasice uz na standby jako rutinu a kapitan zrejme nepocital s potrebou emergencni evakuace. Zadny ohen tam behem letu a priblizeni nebyl, ten se rozhorel az po pristani.

V te dobe uz hasicska auta byla v provozu, rozjela se smerem k letadlu jeste nez uplne zastavilo.

Pasazer rekl, ze kdyz pozar vypukl, videl hasicska auta jak miri k letadlu.

0/0
27.6.2016 8:41

M97a42r93t24i22n 14Š66t12r40y54m52p82l 9638828985151

Takze bezny postup v podobne situaci.

Jen myslim, ze pasazeri byli nechani v letadle z duvodu nebezpeci nadychani se zplodin. Piloti se nejspise domnivali, ze pro pasazery bude za danych okolnosti bezpecnejsi pockat uvnitr trupu do uhaseni.

+8/0
27.6.2016 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.