Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Singapurské letadlo muselo nouzově přistát, pak začalo hořet

Letadlo singapurských aerolinií mířící ze Singapuru do Milána začalo hořet krátce poté, co se kvůli problémům s motorem muselo zhruba po dvou hodinách letu nouzově vrátit na letiště, odkud vzlétlo. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i53ř61í 13T36e52p16r 4747800365245

Řekl bych že měli plné nádrže. S hořícím křídlem se asi neodvážili vypouštět palivo před nouzovým přistáním.

0/0
28.6.2016 10:24

J88i86ř20í 82T88e50p90r 4337830145125

Kdo to točil? cestující? To je nechali v letadle i po uhašení?

0/0
28.6.2016 10:23

M43i83c76h19a35l 68M50i24l75l33e72r 9976882539872

ad- Vit Hradil: piloti zjistili problem priblizne DVE hodiny po startu, nikoliv hodinu, prosim nehadej se se mnou. Bylo to v ruznych serioznich zahranicnich zdrojich; ja to mam z BBC a avheraldu.... "about 2 hours" = priblizne 2 hodiny

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

"A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight..."

0/0
27.6.2016 19:35

K73a52t23e84ř10i15n30a 71D91r18a78h25o28k41o39u93p63i25l38o20v76á 9356271262463

Dle prohlášení EU za to mohl páteční Brexit. :-/

0/−4
27.6.2016 15:54

P34e66t59r 89Z25d87e31n38ě11k 2764489204

Tady je zase hafo chytrejch expertů. Hlavně, že se nikomu nic nestalo!!

0/0
27.6.2016 12:49

J97a13k95u22b 22D83r11n56e52c 9313820464391

To se jako pasažeři nedožadovali propuštění z letadla poté co přistáli a motor začal hořet? To byl výlet nějakejch magorů ne? když hoří jakejkoliv objekt tak je přece primární opustit ho ne? Ještě když to obsahuje takovýho paliva...za mě to byla náhoda že se oheň nedostal k palivu a neodpálil to všechno, bejt tam já tak vylezu klidně okýnkem, protože setrvávat v hořícím letadle bych fakt nezvládl...

0/0
27.6.2016 12:11

K19a82r59e43l 21L47a34n95g47r 2752487700818

Kerosin jako takovy nehori. Hori jen jeho pary. ;-) Navic je otazka co horelo a dle pozaru to byla jen hydraulika z ovladani klapek. Pokud rozhodl velitel zasahu, ze je bezpecnejsi hasit a pockat na schody, je to jeho odpovednost.

+1/0
27.6.2016 12:27

M76i29c57h85a27l 63M90i82l64l21e42r 9966642519262

jak jsem napsal dole odhadem, ze piloti zjistili zavadu kdyz byli nekde v oblasti jiznich Andaman & Nicobar, potvrzuji to letecke bezpecnostni zdroje.

"while in the cruise at 30.000 ft (FL 300) over the Bay of Bengal about 80 miles east of Andaman Islands," v Bengalskem zalivu, asi 80 mil vychodne od Andaman.

Nikoliv tedy pobliz malajsijskeho pobrezi, jak pise Vit Hradil.

0/0
27.6.2016 11:17

M69i93l12o82š 23D59v15o15ř70á94k 8885387236241

otazka je, jak ochotne lidi nastoupi do dalsiho etadla :- )

i kdyz statisticky vzato, ze by exly dve letadla za sebou je hooodne malo pravdepodobne

0/0
27.6.2016 10:27

J59a37n 57H51o40r17s80k97ý 2666130287545

Ano, pravděpodobnost je sviňa. To je jako v tom vtipu: Máte strach, že do vašeho letadla pronese někdo bombu? Vezměte si s sebou bombu svoji. Pravděpodobnost, že v jednom letadle budou dvě bomby, je zcela zanedbatelná.:-)

+9/0
27.6.2016 10:31

J55a54n 70K27r45k 1561957183352

pokud to prvni uz exlo, tak podle podminene pravdepodobnosti je sance u toho druheho uplne stejna :) (mozna i vetsi, protoze porucha muze byt zapricinena mistem/pouzivanim, coz bylo u obou letadel stejne)

+3/0
27.6.2016 10:31

M53i72c64h57a31l 70M24i85l90l37e34r 9776682159822

Singapore Airlines maji velmi dobrou bezpecnostni statistiku.

0/0
27.6.2016 10:43

S83t55a33n44i44s70l36a98v 63K67o13z60d43e52r58k42a 8426157878155

Vše je to o rozhodnutí kapitána a pochopitelně preferuje návrat tam, kde mají aerolinie servisní zázemí. Pokud letěli do milána, blíže byl například Kuala Lumpur, ale buď by museli přebytečné palivy vylétat, nebo vypustit - tady jim to vyšlo tak tak, pro cestující dobře, takže OK.

0/0
27.6.2016 10:19

J64a91n 93H19o45r65s22k75ý 2746930767865

Už se tedy vidím, jak nám pilot oznamuje, že z jednoho motoru uniká olej - a já se pouze obracím na druhé ucho a znovu to zalamuji...

+4/0
27.6.2016 10:17

V48o87j42t89ě32c60h 72H64o27r73s11k88ý 7277207801422

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

Ve skutečnosti nic šílenýho co se týká bezpečnosti cestujících. Ale podívaná nepěkná

+1/0
27.6.2016 10:02

M41i93r90o72s80l98a27v 91V61a24l97e77n58t60a 4337690904263

Pani Johnova asi nikdy neletela, kdyz se tady snazi zertovat na ucet lidi, kteri v tom letadle byli. Vite pani Johovna tohle je nejvetsi nocni mura pasazeru,... zemrit v letadle.

Pan kapitan si zaslouzi vyznamenani. Howg

+1/0
27.6.2016 10:01

A21n55t20o68n20í81n 41Z33e87l90e90n14ý 2904353841786

Asi jste nezažila řvoucího pětiletýho fracka na sedadle za vámi.

0/0
27.6.2016 10:42

A44n79t12o14n15í48n 69Z50e37l18e62n93ý 2154653491406

Pardon, omlouvám se pane Valento, za ženský rod.

0/0
27.6.2016 10:43

M96a10r97i34e 32J71a83h19n40o56v21á 5362113564325

Omlouvám se, ale na koho reagujete? Jen že tu nevidím nikoho s podobným jménem, kromě sebe.

0/0
27.6.2016 18:03

V72í92t 79H26r52a67d86i20l 2724855681412

Vidím v tom dvě zásadní pochybení. Letadlo mělo využít nejbližší možné letiště k nouzovému přistání. A to jak nechali sedět cestující uvnitř letadla, které mu hoří křídlo, tudíž palivová nádrž... Myslím, že se tam odehrálo několik zázraků díky, kterým jsou Ti lidé ještě na živu...

+1/−8
27.6.2016 9:24

P12a28v46e27l 31N50o60v17á90k 1371594551715

Ono když letíte nad mořem, tak třeba i po hodině letu je stále nejbližší letiště to, z kterého jste vzlétl. Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa. No, hlavně že se nikomu nic nestalo ...

0/0
27.6.2016 9:33

V95í91t 72H58r36a42d49i80l 2844885111352

Což po hodině letu ještě samozřejmě nebyly... Letěli podel pobřeží Malaysie a nacházeli se někde v oblasti Penangu, kde leží mezinárodní letiště...

0/−3
27.6.2016 9:52

M49i96c71h20a88l 34M48i62l40l81e89r 9926382899842

po dvou hodinach letu neleteli podel pobrezi Malajsie, ale byli dal, na severozapad od indonezskeho Banda Aceh, nejspis nad jiznimi Andamany & Nicobary

0/0
27.6.2016 10:57

V50í49t 41H44r42a33d53i55l 2754245611452

Po dvou hodinách byli zpět na letišti... aspoň si to přečtěte, když se mnou tak nesouhlasíte...

0/−1
27.6.2016 11:49

M52i29c60h27a39l 45M91i80l52l87e95r 9116122219912

"Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa."

Pasazeri NEBYLI EVAKUOVANI po skluzavkach, ale vystoupili normalne po pristavenych schudkach a se svymi kabinovymi zavazadly na letistni plochu po tom, co hasici uhasili pozar.!!

Pristavene autobusy je pak odvezly do terminalu letiste.

0/0
27.6.2016 10:49

M41a24r11t78i29n 46Š56t98r40y52m53p67l 9118958505951

Samozdrejme. Kazdy krome pilotu by to zvladl lepe. Jako temer vzdy.

+10/0
27.6.2016 9:48

V95í37t 88H95r43a79d63i60l 2564465191422

Ne rozhodně je lepší letět s motorem u kterého hrozí vznícení, nepoužít hasicí systém motoru a doufat, že to dotahánu na mateřské letiště. Kdyby to křídlo začalo hořet o pár minut dřív než dosedli, tak se teď hledali černé skříňky...

0/−2
27.6.2016 9:53

M61a53r40t42i31n 41Š22t41r73y44m42p98l 9948308295731

Pokud vim vypadek jednoho motoru neni zas tak nebezna zavada. Piloti nejspise postupovali podle postupu vypracovanym vyrobcem pro dany pripad. Tedy jestlize nedoslo k pozaru za letu, nebo nemeli od pristroju indicie, ze hrozi bezprostredni vznik pozaru, nemeli padny duvod opoustet bezny postup doporuceny vyrobcem.

+3/0
27.6.2016 10:03

V84í77t 89H84r12a91d10i73l 2234245581602

Ok vzdávám to... Podle mě to, že přistáli bylo velké štěstí...

0/0
27.6.2016 10:11

J59a49n 31F81r37o24l46í86k 6216210465684

Rozhodnutí pilotů bylo riskantní, ale správné. Vrací se na letiště, které zná, má potřebnou délku dráhy a jejich požární výbava je na patřičné úrovni včetně předstihu, který dostali pro přípravu na zásah. Nepovolení výstupu pasažerů během zásahu hasičů je snad největší riziko z hlediska možného výbuchu par v nádrži, ale nakonec vyšlo a ukázalo se jako správné. Těžko říct, kde je lepší zažít takovou explozi. Zda uvnitř nebo venku na skluzavce. Jsou to prostě profíci a klobouk dolů před piloty i personálem.

+4/0
27.6.2016 10:26

M83a19r31t60i93n 89Š10t22r59y89m75p78l 9558348395691

Pokud je mi znamo, strategie neopousteni letadla se zavadela na zaklade nejake nehody, kde prave predcasne otevreni nouzovych vychodu dle zaveru vysetrovani vedlo k mnoha zbytecnym umrtim. Piloti se proto v takovych situacich snazi nejspise zhodnotit, zda je rizikovejsi neprodlene opustit letadlo nebo nechat cestujici sedet. Je asi jen otazkou casu nez se stane, ze situaci odhadnou spatne. Jde proste o jisty hazard. Dopredu nikdo nevi, co je spravna varianta.

+1/0
27.6.2016 12:32

M52a66r29t16i82n 60Š80t34r22y59m71p80l 9838428615731

Vzhledem k okolnostem se da predpokladat ze skutecne mate pravdu v tom, ze meli velke stesti.

Motory u letadel vsak bezne nevybuchuji. Takze riskantni nouzove pristani na prvnim moznem letisti nebo rovne silnici, neni v pripade vypadku jednoho motoru namiste. Statisticky by to velice pravdepodobne vedlo k vetsi umrtnosti pasazeru.

Bohuzel proste neni mozne predvidat vsechny okolnosti a tak lidem nezbyva nez hrat jisty hazard s pravdepodobnosti.

0/0
27.6.2016 12:28

V40o30j11t91ě70c48h 78H33o24r45s11k69ý 7737517351132

Blbý je, že vzletová hmotnost s je o x tun větší než maximální přistávací, takže musej vypoustit přebytečný palivo, než zase sednou. Navíc letadlo chytlo až po sednutí.

0/0
27.6.2016 9:52

V83í76t 43H54r91a39d85i32l 2374965471442

S tímhle souhlasím, ale stejně mi přijde bezpečnější vyhledat nejbližší odpovídající letiště...

0/−1
27.6.2016 9:56

V28o29j38t27ě37c11h 47H34o33r47s97k14ý 7877957911462

Když nejde o let ohrožující okolnosti je bezpečnější palivo vypustit, a neriskovat kolaps podvozku.

0/0
27.6.2016 9:58

V59í21t 59H70r33a68d95i16l 2974175811112

No těžko říct, kolik byla aktuální hmotnost, letadlo bylo obsazené cca z poloviny s ohledem na tento typ... To už jsou spíše dohady, ale mě spíš přijde, že se tam řešila ekonomika a z toho důvodu i návrat na mateřské letiště...

0/0
27.6.2016 10:08

V44o77j64t73ě10c43h 14H94o17r82s41k71ý 7137117781462

Na podobný lety se přidáváa taky dost carga, což přidá x tun. Každopádně rozdíl mezi přistávací a vzletovou hm. je u 773 100 tun, a to je +- váha paliva na podobnej let :-)

0/0
27.6.2016 10:19

V77í39t 66H94r46a49d72i25l 2464765201592

jo souhlasím 777 mám poměrně nízkou přistávací hmotnost... A asi tam to Cargo opravdu bylo, protože by to letadlo asi neposílali do Evropy prázdné...

0/0
27.6.2016 11:51

V32a31l28e30r29i46e 89W54e82b34e13r53o90v96á 1382750787860

Za poslední rok to je minimálně pátý incident s hořícím B777 nebo B767 a zatím to dopadlo naštěstí vždy dobře.

Las Vegas https://www.youtube.com/watch?v=stsMzxKrr6Q

Miami https://www.youtube.com/watch?v=9fRBj2jw3-M

Tokyo https://www.youtube.com/watch?v=x-xhO_N8WkI

Singapore https://www.youtube.com/watch?v=IrNArSYvYbo

O tomto incidentu jste ani neinformovali, přitom z nich byl asi nejvážnější.

Punta Cana , únor 2016, ruský B 777 s 375 lidmi na palubě začal hořet 15 minut po startu ve výšce 6 km. https://www.youtube.com/watch?v=z8W_UtXj8i8,

https://www.youtube.com/watch?v=OM7yQUOzPmg

Nejsem paranoidní, ale tohle už nebude u B777 náhoda.

+7/0
27.6.2016 9:23
Foto

J66i32ř88í 59D38o68b49r85ý 8631935145487

Ne, není to náhoda. Letadla mívají poruchy a novináři o nich rádi píší, protože lidé se rádi bojí.

Statisticky je 777 stále na vrcholu bezpečnosti mezi letadly.

+4/0
27.6.2016 9:37

P36e33t33r 54J71a85n64k21o51v66s20k34ý 9638539369221

Záleží jakou statistiku máte na mysli (oběti, zranění, poruchy, požáry,...). Rozhodně je těch poruch totiž u 767-787 celkem dost a nejsou to banality!

0/0
27.6.2016 9:57

V14o49j21t96ě45c59h 20H86o69r72s92k59ý 7797437811952

Motory Boeing nevyrábí :) V tomhle konkrétnim případě šlo o únik oleje.

+1/0
27.6.2016 9:51

R49o43m97a79n 29K45r34a52t21o67c44h10v22í63l 6946847416364

Hm, také by mě zajímalo čím to je.

Požárů B777 je teda hodně, zda to nebude tím, že typ B777 se už dostává do let (je to už starší letadlo), a ty poruchy tam prostě jsou.

0/0
27.6.2016 9:59

M80a23r82t17i12n 76Š23t45r84y97m91p14l 9408188835231

Nemuze to byt i proste tim, ze jich leta uz celkem hodne?

0/0
27.6.2016 12:33

R83o29m54a55n 92K68r25a67t84o77c24h20v74í16l 6776187276524

Asi ano

Tím pádem bych také čekal více požárů třeba B737 nebo A320.

0/0
27.6.2016 12:54

M61a67r23t42i41n 30Š66t83r60y36m59p16l 9368368255971

Relavatni by bylo zdrejme srovnavat pocet pozaru vs pocet nelatanych hodin. Nebo neco na ten zpusob. Pak by jsme mohli hodnotit, ze napr pozar B777 je 10% pravdepodobnejsi nez pozar na motoru B737 vzhledek k poctu hodin stravenych ve vzduchu. Pripadne ze treba vyskyt pozaru motoru na B737 je jednou za milion hodin a u B777 jednou na 900 tisic hodin....

Ty cisla jsou samozdrejme vycucana z prstu...

0/0
27.6.2016 13:26

M79i75c39h85a43l 22M97i24l31l34e62r 9136702789302

"...Až když vystoupili z letadla a uviděli hořící motor, uvědomili si, jak blízko smrti se ocitli,

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-singapur-nouzove-pristani-pozar-fp7-/zahranicni.aspx?c=A160627_080023_zahranicni_bur "

Videl jsem zpravu na BBC News a podle ni a vypraveni pasazera z paluby, se situace odehravala ponekud JINAK!!

V plamenech se ocitlo cele kridlo kdyz pristali. Posadka neaktivovala bezpecnostni skluzavky a pasazerum NEBYLO povoleno vystoupit, protoze k letadlu ze vsech stran prijizdely hasici, pumpovali penu a skluzavky i pasazeri by se jim pletli pod kola. Pasazeri to vsechno pozorovali zevnitr letadla a ti sedici napravo to filmovali na sve kamery a mobily. Uhasit pozar trvalo podle pasazera "asi 5-10" minut.

Teprve potom privezli schudky, pasazeri organizovane v ystoupili z letadla po schudkach se vsemi svymi kabinovymi zavazadly, nastoupili do prirazenych autobusu abyli odvezeni do terminalu.

+21/0
27.6.2016 8:29

P83a85v87e55l 25J10e51ř87á34b88e18k 7171872184787

Je to volba - běhat mezi rozjetými auty hasičů, záchranářů a nebo sedět v rouře na kterou hasiči lijí hektolitry hasící pěny.

Protože všichni fyzicky přežili, volba nechat lidi v letadle byla správná.

Dál raději nepřemýšlet.

+12/0
27.6.2016 8:34

M50i86c93h75a35l 11M78i41l18l48e69r 9986202179672

podle toho co celkem podrobna zprava na BBC News rekla, situace se do posledni chvile nezdala kriticka.Letiste v Singapore melo hasice uz na standby jako rutinu a kapitan zrejme nepocital s potrebou emergencni evakuace. Zadny ohen tam behem letu a priblizeni nebyl, ten se rozhorel az po pristani.

V te dobe uz hasicska auta byla v provozu, rozjela se smerem k letadlu jeste nez uplne zastavilo.

Pasazer rekl, ze kdyz pozar vypukl, videl hasicska auta jak miri k letadlu.

0/0
27.6.2016 8:41

M63a23r81t15i75n 29Š48t79r98y97m38p87l 9148958355151

Takze bezny postup v podobne situaci.

Jen myslim, ze pasazeri byli nechani v letadle z duvodu nebezpeci nadychani se zplodin. Piloti se nejspise domnivali, ze pro pasazery bude za danych okolnosti bezpecnejsi pockat uvnitr trupu do uhaseni.

+8/0
27.6.2016 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.