Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jen drobné poškození, hájí majitel stav autobusu před neštěstím v Srbsku

Majitel cestovní kanceláře, jejíž pět klientů nepřežilo v noci na úterý havárii autobusu na srbské dálnici, popírá, že by se vůz během předchozí cesty střetl se zvířetem. Poškozený a provizorně vyspravený igelitem a páskou prý byl od květnového výjezdu do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L21u57k77a46s 79Z94m38i91z77i31k 8972623250378

Já myslím že čert vem přelepený plech. Na druhou stranu můžu sebejistě konstatovat, že do Řecka to dle NR 561/2006 dvěma řidičům prostě nevýjde. Ani kdyby se rozkrájeli, tak to za 2*10 hod jízdy (21h "výkonu") nestihnou . A když vidím ten typ autobusu, je mi jasné, že má ještě analogový tachograf.

0/0
26.6.2016 16:27

P79a69v96e17l 36K37ř67í64ž 8707361340959

No jestli jde jen poškozený plech, není z toho poškození potřeba dělat drama, protože to by na nic nemělo mít vliv. Příčina ale bude evidentně někde jinde...

+3/0
26.6.2016 6:59

J50a78r68m64i64l 56K54v31ě14t36e63n 7823368709362

Si stěžujou, ale měli spíš připlatit, protože namísto autobusem se vraceli plachetnicí.

0/−6
26.6.2016 1:45

D20a24v58i33d 68P57ě66c79h 1502307104

Jak velký sobec musí člověk být, aby něco takového řekl. Když má autobus byť jen sebemenší požkození, tak ho měl vyřadit z provozu a dát hned spravit. Přece jenom do něj na několik hodin vložil životy mnoha lidí.

+5/−14
25.6.2016 23:37

T55o37m49á56š 86K51u22c82h54a59ř 3327221658511

Lze pochopit, že to udělá a riskne, ale je to s vědomím, že pokud se to provalí, může z toho být průšvih.

0/0
26.6.2016 0:01

V17a92š32e53k 15Ř23í80h64a 2113563498212

Tohle právě nelze pochopit a ukazuje to jen na naprosto neodpovědného člověka, který by vůbec neměl mít možnost podobného podnikání.

0/−1
26.6.2016 11:35

V12o64j48t82a 97L28e43j64s10e27k 1801575489229

I letadla, kde jsou naroky na bezpecnost i jejich kontrola vyrazne vyssi, mohou letat s urcitymi poruchami. A zrovna chybejici kryty nekde na trupu nebo treba porucha jednotky APU, ktera slouzi k nastartovani motoru podobne jako baterie v aute, jsou pripustne prodalsi provoz. Takze bych z poskozeni pantu nejakych dvirek na buse nedelal tragedii.

+8/0
26.6.2016 8:35

V70a52š25e76k 87Ř11í92h81a 2603633438362

A pak ta letadla padají jako hrušky. Viděl jste někdy kontroly Lufhansy ?

0/0
26.6.2016 11:36

J44i17n29d89ř36i92c16h 75Š48k56o44p70e60k 4145771110505

nesmysl. Jsou poškození, která mají vliv na jízdu a která jsou jen estetický problém.

+1/0
26.6.2016 11:57

K89a21m74i15l92a 51K37a48l33e68n48s28k30á 9136837497718

Na funkci to jistě vliv nemělo a s nehodou nesouviselo, nicméně mi přijde podivné, že v dnešní době nemají 2 měsíce náhradní díl....

+11/0
25.6.2016 20:57

R82o36m44a20n 90P87o50l71á72č24e18k 5546259835

Pokud máte atypické auto, tak proč ne... A i třeba ve Škodě stojí výroba aut s automatem, protože nejsou DSG skladem a čeká se na ně i několik měsíců...

+2/−1
25.6.2016 21:00

R32a90d40o70s51l68a30v 51K64l90a50u12d34a 5674578274522

Škoda na něco čeká několik měsíců?8-o To spíš nestíhá plnit objednávky.

+1/0
25.6.2016 21:01

R59o31m88a30n 51P66o40l98á33č33e43k 5296379285

Jeden čas to bylo. Prostě nebyli automatické převodovky a tak se na objednané auto čekalo i několik měsíců.

+1/0
25.6.2016 21:03

T93o17m84á26š 36B89u41r42a 4792506414

Vtip je v tom, že takováto - zde zřejmě banální estetická vada na kráse - MÚŽE indikovat eventuální riziko skrytých závad pocházejících z předpokládaného incidentu. A ty potom mohou zapřičinit zákeřné tzv. šlus-defekty. Takové vozidlo opravené po nějaké nehodě se tváří jako neviňátko ale uvnitř něho může tikat časovaná bomba v podobě poškozené součástky, která zpravidla selhává nečekaně a mívá fatální následky (třeba prasklý element řízení, nebo podvozku, atd ...)

Já bych už jenom z tohoto důvodu takovým cestovadlem tak dlouhou cestu nepodstoupil. Nehledě na komerční stránku věci, kdy v tomto případě zřejmě dodavatel své závazky vůči odběrateli nevypořádal plnohodnotně.

+1/−2
25.6.2016 22:24
Foto

B70á52r68a 87T63u82č24k55o70v58á 2324365626802

Jenže to by se nezměnilo tím, že by někdo vyměnil poškozený kryt vepředu. Kdyby to vyměnili, Vy byste nic nepoznal. Na základě čeho byste si pak do cestovadla nesedl?

+7/0
25.6.2016 23:14

T34o10m71á27š 44B86u31r37a 4722566934

Pěkná filipika. Obracíte gard.

Samozřejmě, že když nepojmu díky takovéto nebo obdobné skutečnosti podezření, pak usednu. Záruka na život jako taková obecně neexistuje. To je riziko podnikání - zde přežití. A právě proto se snažím vůči podobným situacím obezřetný.

0/0
26.6.2016 1:44

T49o51m30á37š 20B27u50r48a 4872796234

Pardon: vypadlo mi tam pomocné sloveso.

0/0
26.6.2016 1:52

J70a20r69m49i29l 73K65v69ě71t80e31n 7443128889692

Já nevím co frfňáte. S autem z bakelitu se dá projet celá Afrika! ;-)

+5/0
25.6.2016 20:43

R24a45d63o20s43l79a22v 92K23l41a92u27d59a 5414818874732

Z bakelitu těžko:-P

+2/0
25.6.2016 20:46

R10o20m38a61n 57P94o67l56á70č12e84k 5226279165

A z čeho je trabant?;-D

+1/−2
25.6.2016 20:49

R28a47d50o12s15l83a77v 45K43l58a26u55d17a 5354568154382

Z duroplastu.

+2/0
25.6.2016 21:00

T88o92m56á43š 90B60u18r66a 4502946624

Bakelit byl byl lidový název pro jeden z prvních plastů vyráběných v ČSSR za bolševíka. Šlo o lehký ale relativně křehký syntetizát typicky stolicově hnědé barvy, který byl pro civilní účely poprvé snad užit jako materiál na kliky k vnitřním dveřím. A také těla telefonních aparátů se z něj svého času vyráběla - pokud si dobře vzpomínám.

Karoserie Trabbiho byla vylisována a vytvrzena ze zcela jiné matérie laminátového typu (textilní kostra + syntetická pryskyřice), disponující neuvěřitelnou odolností vůči vibracím. Ovšem při destrukci se lámala na tisíce drobných kousků. Odtud obecné úsloví "zrušit na trsátka".

+4/0
25.6.2016 21:56
Foto

B71á76r37a 79T95u35č74k79o19v38á 2754135946642

Ne. Bakelit je umělá pryskyřice připravená již v roce 1907 belgičanem Baekelandem a široce používaná již mezi válkami, dnes nejznámější jsou asi skříně k lampovým rádiím. Také mám jedno doma.

+2/0
25.6.2016 23:20

T76o78m44á11š 86B41u10r65a 4722946294

Pokud jde o genezi původu této umělé hmoty, máte zcela nepochybně pravdu. Já si jen vzpomínám na to, jak nám tento tehdy údajný výdobytek socializmu byl prezentován ve škole.

0/0
26.6.2016 1:48

L69u71b36o85m42í45r 64S87a25z73e65č31e45k 7599818605753

Termín umělé hmoty je vůbec jedno z vadných označení. Co je na tom umělého? Pokud budete jednotlivé složky brát jako takové tak se jedná o látky. Pokud je chemickou nebo fyzikální cestou nějak spojíte je to umělá hmota? U většiny termoplastů se užívá plasty (mnozí nesprávně igelit), u termosetů (bakelit) to je složitější.

0/0
26.6.2016 10:17
Foto

D95a10v23i89d 60H78o23m80o72l64a 4622632619163

I tak Vám ve škole lhali, neb z bakelitu se u nás vyrábělo dávno před 2. světovou válkou. Dodnes mám jak na půdě, tak v užívání, výrobky, které dědeček prodával ve svém obchodě a byly z bakelitu, jako např. kapesní svítilna, mlýnek na pepř a jiné koření Tramp (vyráběli bratři Ouhrabkové, dnes firma Lodos, už ve 20. letech) atd.

0/0
27.6.2016 8:37

T14o41m60á36š 63T47a92t75í92č21e24k 5790892210578

Bakelit za komančů spíš už jen dožíval...

0/0
25.6.2016 23:54

T97o51m14á79š 33B68u72r80a 4382186914

Ano. Ovšem bylo to zde velmi rozšířené "dožívání". Neb na vývoj čehokoliv se tehdá příliš netlačilo. Investovalo se spíše do propagačních monstrakcí typu První máj, MS hokej a podobně. Tedy do toho, co nás před Světem mohlo okamžitě zviditelnit.

0/−1
26.6.2016 1:57

L23u14b69o79m11í34r 63S67a61z88e84č33e28k 7239828305173

Proto jsme měli vždy tolik výzkumáků?

0/0
26.6.2016 10:18

T11o74m80á88š 11B33u74r23a 4582826374

Výzkumáky byly. Zhodnotím-li to výsledky jejich práce, pak jejich účel tkvěl (jako i v jiných oborech) především v samotném zaměstnávání osob. Vzhledem k investovaným prostředkům toho světově uplatnitelného příliš nevybádali. Co mne teď v rychlosti napadá, jsou pouze Silon a gel dr. Wichtreleho (kontaktní čočky). Obé bolševikem zašmeleno na tehdejší Západ za pár fufníků.

0/0
26.6.2016 15:03

J47a40r60m31i27l 70K33v87ě16t22e19n 7883258329592

Tak oni i soudruzi v NDR udělali občas chybu. ;-)

0/0
26.6.2016 15:09

M67a23r28t85i66n 50R47a65m 9781624371132

Pane majiteli, jezdil byste s takhle "opraveným" svým soukromým autem?!

+7/−5
25.6.2016 20:30

R21o80m94a65n 52P51o36l30á30č38e62k 5156569885

Spousta lidí jezdí ;-D.

+8/0
25.6.2016 20:52

R94a24d93e91k 85H64o65d51a65ň 9606947711253

Vzhledem k tomu že to není funkční část, a že to zřejmě byl problém sehnat, patrně ano. Vy ne? Přece jen to není Oktávka nebo Passat aby byly náhradní díly v každé dědině.

+8/0
25.6.2016 20:52

T86o98m73á80š 67J89a67n22í17r21e56k 8660477886129

S panem Ramem bych nechtel nekam jet ... ani jako znamy a uz vubec ne jako dopravce:o) Kdyby mi hodinu pred odjezdem na dovolenou rekl, ze se nikam nejede, protoze od nakladaku odletel kaminek a udelal mu dulek v kapote a auto bude nechavat 14dni v servise na vymenu a lakovani ..... tak by asi dulek v kapote byl zahy jeho nejmensi problem:o)))

+3/0
25.6.2016 20:59

T38o38m59á22š 38J76a54n33í70r86e76k 8710467696249

Proc ne? Promackl jsem si na parkovisti trochu blatnik (cirka na stejnem miste jak ma ten autobus) .... vypada to blbe, ale prece nedam 30 tisic za novy blatnik a lakovani na starou oktavku? Jde o bezpecnost a jestli to jede, ani na jedno nema promackly blatnik sebemensi vliv! Jak auto vypada z venkuy je mi uprimne naprosto jedno. Spis vypovida neco o lidech, co hned s kazdym skrabaneckem jedou do servisu a 2x tydne to myjou:)

Co se tyce toho promackleho bocniho krytu autobusu, jiste neslo a ani nemohlo jit o nic vazneho, kdyz byl predek v pohode. A kdyz je servis neschopny sehnat nahradni dil vcas, tak mel jako majitel udelat co? Zrusit lidem zajezd jenom proto, ze ma trochu podreny autobus a nevypada to moc pekne?:o))) Takovy podnikatel by to asi daleko nedotahl .....

+11/0
25.6.2016 20:56

R43o69m79a35n 48P30o55l57á94č25e88k 5756879135

Jsme na tom stejně. Taky pár oděrek na autě je, jedna promáčklina, ale zbytek je naprosto ok. To radši investuji do jiných věcí.

+3/0
25.6.2016 20:58

T47o35m47á74š 63K22u36c11h82a43ř 3487411758121

Jako že vám to taky upadává a máte to polepené lepící páskou, jo? :-P

Nějakej ďolík se s tímto asi dost dobře srovnávat nedá.

Navíc takováto "oprava" páskou by se jistě nelíbila ani policii, protože stav, kdy plech drží na místě páskou je prostě nepřípustný. Nelze vyloučit, že plech například za jízdy neodletí a někoho nezraní.

+2/−1
25.6.2016 22:08

T92o89m27á30š 52K91u76c85h85a22ř 3497801818801

Mimochodem, nevím, jakou tam máte díru, ale stačí tavná pistole, kus drátu a reverzní kladívko (lze snadno vyrobit) a spousta promáčklin se dá vytáhnout a dostat do slušného stavu prakticky zadarmo.

0/0
25.6.2016 22:41

M64a95r48t10i66n 29K33o61z38á95k 4824560879417

Za nový blatník na oktávku dáte i s lakovnou tak osm tisíc.

0/0
25.6.2016 23:14

T86o46m86á17š 54K53u64c14h96a67ř 3337951358611

On píše o zadním. Ten je samozřejě blbost měnit, pokud není na šrot.

0/0
25.6.2016 23:19

A48l35e35š 81J39a54n46á85č93e47k 3743554786403

Do Řecka busem? Vždyť last minute na Řecké ostrovy letadlem se dá sehnat klidně i za 3 -5000,-- za osobu. Asi účastníci zájezdu co neumí lovit last minute na netu a koupí si za draho pár denní road trip nějakým křápem po EU :-)

+2/0
25.6.2016 20:13

R60a31d47o95s13l45a98v 49K34l42a36u38d26a 5604988804762

Jsou lidé, kteří se létat letadlem bojí. Nejsem si ale jistý jak na tom budou po tomto autobusovém zážitku.

+2/0
25.6.2016 20:18

R69o93m71a23n 13P70o10l26á42č94e10k 5526499415

To pojedou na kole do Žlutých lázní;-D

0/0
25.6.2016 20:53

M98a73r33t52i75n 30K37o91z89á61k 4984110919557

Nevím, jestli je to o moc bezpečnější.

0/0
25.6.2016 23:14
Foto

J10i38ř84í 86H23e69r14m60á16n27e57k 4596472782690

To spíš naopak, Tam se cyklisti chovají jak sebevrazi.

0/0
25.6.2016 23:57

T49o97m95á84š 10B36u63r92a 4172326594

To máte pravdu, ovšem - světe div se - existuje cestováníchtivá klientela, co last minute jako produkt odmítá. A zřejmě ví proč. Ale řešit to autokarovou dopravou přes půl Evropy? Zřejmě se jedná o zájemce, kteří hlavně v dopravě tam a zpět spatřují hlavní atrakci zakoupeného produktu. Dovedl bych to pochopit: ve svých ranně pubertálních letech jsem k dané věci zaujímal obdobný postoj.

0/0
25.6.2016 21:15

B49o77h13u19m23i12l77a 53M26a14j19e23r38o78v36á 4477671154

Zkusila jsem jednou Paříž autobusem za 3000 před 12 lety, následný rok stála letenka 2000 zpáteční na ten strašný zážitek 16 hodin bez spánku a úplně zničená nezapomenu a tak jsem se přestala bát lítat .........

0/0
26.6.2016 6:50

I93v25a81n 58U31h50l63i12r 6259901282452

Nevím když vozím turisty po Evropě tak bych asi měsíc nejezdil s oblepeným autobusem protože minimálně hodně blbě to vypadá a vypovídá o kvalitě té firmy. To že měsíc čekali na náhradní díl je hodně blbá výmluva.

+16/−3
25.6.2016 20:03

J45a77n 63N62o30v36ý 3578963149557

Ne každá firma si může dovolit odstavit autobus kvůli každé estetické prkotině.

+4/−9
25.6.2016 20:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.