Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen drobné poškození, hájí majitel stav autobusu před neštěstím v Srbsku

Majitel cestovní kanceláře, jejíž pět klientů nepřežilo v noci na úterý havárii autobusu na srbské dálnici, popírá, že by se vůz během předchozí cesty střetl se zvířetem. Poškozený a provizorně vyspravený igelitem a páskou prý byl od květnového výjezdu do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L52u65k80a17s 78Z42m74i34z44i38k 8272193230918

Já myslím že čert vem přelepený plech. Na druhou stranu můžu sebejistě konstatovat, že do Řecka to dle NR 561/2006 dvěma řidičům prostě nevýjde. Ani kdyby se rozkrájeli, tak to za 2*10 hod jízdy (21h "výkonu") nestihnou . A když vidím ten typ autobusu, je mi jasné, že má ještě analogový tachograf.

0/0
26.6.2016 16:27

P69a30v38e56l 11K65ř51í61ž 8657241920279

No jestli jde jen poškozený plech, není z toho poškození potřeba dělat drama, protože to by na nic nemělo mít vliv. Příčina ale bude evidentně někde jinde...

+3/0
26.6.2016 6:59

J74a48r73m72i65l 49K25v22ě68t91e39n 7303538779482

Si stěžujou, ale měli spíš připlatit, protože namísto autobusem se vraceli plachetnicí.

0/−6
26.6.2016 1:45

D74a84v79i70d 31P43ě52c14h 1572947224

Jak velký sobec musí člověk být, aby něco takového řekl. Když má autobus byť jen sebemenší požkození, tak ho měl vyřadit z provozu a dát hned spravit. Přece jenom do něj na několik hodin vložil životy mnoha lidí.

+5/−14
25.6.2016 23:37

T72o78m71á90š 10K65u23c60h67a35ř 3597711718761

Lze pochopit, že to udělá a riskne, ale je to s vědomím, že pokud se to provalí, může z toho být průšvih.

0/0
26.6.2016 0:01

V93a10š33e76k 89Ř17í12h33a 2263753768842

Tohle právě nelze pochopit a ukazuje to jen na naprosto neodpovědného člověka, který by vůbec neměl mít možnost podobného podnikání.

0/−1
26.6.2016 11:35

V52o71j82t31a 44L26e76j53s75e45k 1501765919739

I letadla, kde jsou naroky na bezpecnost i jejich kontrola vyrazne vyssi, mohou letat s urcitymi poruchami. A zrovna chybejici kryty nekde na trupu nebo treba porucha jednotky APU, ktera slouzi k nastartovani motoru podobne jako baterie v aute, jsou pripustne prodalsi provoz. Takze bych z poskozeni pantu nejakych dvirek na buse nedelal tragedii.

+8/0
26.6.2016 8:35

V17a91š19e23k 25Ř22í17h92a 2373433298362

A pak ta letadla padají jako hrušky. Viděl jste někdy kontroly Lufhansy ?

0/0
26.6.2016 11:36

J66i86n19d49ř62i94c24h 25Š22k50o76p46e89k 4435931280115

nesmysl. Jsou poškození, která mají vliv na jízdu a která jsou jen estetický problém.

+1/0
26.6.2016 11:57

K57a59m55i83l26a 10K19a24l13e60n63s76k58á 9446497117178

Na funkci to jistě vliv nemělo a s nehodou nesouviselo, nicméně mi přijde podivné, že v dnešní době nemají 2 měsíce náhradní díl....

+11/0
25.6.2016 20:57

R58o88m43a36n 82P55o62l76á60č65e25k 5716329805

Pokud máte atypické auto, tak proč ne... A i třeba ve Škodě stojí výroba aut s automatem, protože nejsou DSG skladem a čeká se na ně i několik měsíců...

+2/−1
25.6.2016 21:00

R28a88d91o78s82l73a52v 49K86l10a35u59d43a 5604478634162

Škoda na něco čeká několik měsíců?8-o To spíš nestíhá plnit objednávky.

+1/0
25.6.2016 21:01

R37o44m82a83n 14P84o74l74á14č91e17k 5656449935

Jeden čas to bylo. Prostě nebyli automatické převodovky a tak se na objednané auto čekalo i několik měsíců.

+1/0
25.6.2016 21:03

T51o79m79á44š 87B66u64r65a 1379646

Vtip je v tom, že takováto - zde zřejmě banální estetická vada na kráse - MÚŽE indikovat eventuální riziko skrytých závad pocházejících z předpokládaného incidentu. A ty potom mohou zapřičinit zákeřné tzv. šlus-defekty. Takové vozidlo opravené po nějaké nehodě se tváří jako neviňátko ale uvnitř něho může tikat časovaná bomba v podobě poškozené součástky, která zpravidla selhává nečekaně a mívá fatální následky (třeba prasklý element řízení, nebo podvozku, atd ...)

Já bych už jenom z tohoto důvodu takovým cestovadlem tak dlouhou cestu nepodstoupil. Nehledě na komerční stránku věci, kdy v tomto případě zřejmě dodavatel své závazky vůči odběrateli nevypořádal plnohodnotně.

+1/−2
25.6.2016 22:24
Foto

B19á12r43a 10T32u21č12k39o96v58á 2864375496952

Jenže to by se nezměnilo tím, že by někdo vyměnil poškozený kryt vepředu. Kdyby to vyměnili, Vy byste nic nepoznal. Na základě čeho byste si pak do cestovadla nesedl?

+7/0
25.6.2016 23:14

T24o13m26á14š 78B80u45r82a 1529156

Pěkná filipika. Obracíte gard.

Samozřejmě, že když nepojmu díky takovéto nebo obdobné skutečnosti podezření, pak usednu. Záruka na život jako taková obecně neexistuje. To je riziko podnikání - zde přežití. A právě proto se snažím vůči podobným situacím obezřetný.

0/0
26.6.2016 1:44

T83o78m63á25š 58B95u51r70a 1169276

Pardon: vypadlo mi tam pomocné sloveso.

0/0
26.6.2016 1:52

J74a12r51m73i51l 92K89v77ě68t84e17n 7233408839302

Já nevím co frfňáte. S autem z bakelitu se dá projet celá Afrika! ;-)

+5/0
25.6.2016 20:43

R83a49d59o85s56l29a35v 59K37l26a52u56d85a 5794108174252

Z bakelitu těžko:-P

+2/0
25.6.2016 20:46

R30o31m30a22n 61P52o61l85á89č67e23k 5666979695

A z čeho je trabant?;-D

+1/−2
25.6.2016 20:49

R48a79d94o73s56l90a84v 59K97l48a51u23d56a 5984458144962

Z duroplastu.

+2/0
25.6.2016 21:00

T68o76m90á92š 18B62u18r32a 1969966

Bakelit byl byl lidový název pro jeden z prvních plastů vyráběných v ČSSR za bolševíka. Šlo o lehký ale relativně křehký syntetizát typicky stolicově hnědé barvy, který byl pro civilní účely poprvé snad užit jako materiál na kliky k vnitřním dveřím. A také těla telefonních aparátů se z něj svého času vyráběla - pokud si dobře vzpomínám.

Karoserie Trabbiho byla vylisována a vytvrzena ze zcela jiné matérie laminátového typu (textilní kostra + syntetická pryskyřice), disponující neuvěřitelnou odolností vůči vibracím. Ovšem při destrukci se lámala na tisíce drobných kousků. Odtud obecné úsloví "zrušit na trsátka".

+4/0
25.6.2016 21:56
Foto

B10á66r61a 22T91u39č56k13o76v90á 2154535266402

Ne. Bakelit je umělá pryskyřice připravená již v roce 1907 belgičanem Baekelandem a široce používaná již mezi válkami, dnes nejznámější jsou asi skříně k lampovým rádiím. Také mám jedno doma.

+2/0
25.6.2016 23:20

T70o32m81á69š 47B94u62r49a 1849696

Pokud jde o genezi původu této umělé hmoty, máte zcela nepochybně pravdu. Já si jen vzpomínám na to, jak nám tento tehdy údajný výdobytek socializmu byl prezentován ve škole.

0/0
26.6.2016 1:48

L54u89b17o76m40í26r 85S50a58z92e83č91e46k 1361593830104

Termín umělé hmoty je vůbec jedno z vadných označení. Co je na tom umělého? Pokud budete jednotlivé složky brát jako takové tak se jedná o látky. Pokud je chemickou nebo fyzikální cestou nějak spojíte je to umělá hmota? U většiny termoplastů se užívá plasty (mnozí nesprávně igelit), u termosetů (bakelit) to je složitější.

0/0
26.6.2016 10:17
Foto

D94a68v23i91d 24H60o59m31o84l80a 4482842119433

I tak Vám ve škole lhali, neb z bakelitu se u nás vyrábělo dávno před 2. světovou válkou. Dodnes mám jak na půdě, tak v užívání, výrobky, které dědeček prodával ve svém obchodě a byly z bakelitu, jako např. kapesní svítilna, mlýnek na pepř a jiné koření Tramp (vyráběli bratři Ouhrabkové, dnes firma Lodos, už ve 20. letech) atd.

0/0
27.6.2016 8:37

T59o80m90á66š 11T32a79t72í59č14e63k 5930332550778

Bakelit za komančů spíš už jen dožíval...

0/0
25.6.2016 23:54

T85o55m19á62š 94B67u80r70a 1769396

Ano. Ovšem bylo to zde velmi rozšířené "dožívání". Neb na vývoj čehokoliv se tehdá příliš netlačilo. Investovalo se spíše do propagačních monstrakcí typu První máj, MS hokej a podobně. Tedy do toho, co nás před Světem mohlo okamžitě zviditelnit.

0/−1
26.6.2016 1:57

L39u56b54o54m45í47r 65S57a58z34e21č54e68k 1571613290314

Proto jsme měli vždy tolik výzkumáků?

0/0
26.6.2016 10:18

T19o19m37á30š 37B13u53r98a 1359386

Výzkumáky byly. Zhodnotím-li to výsledky jejich práce, pak jejich účel tkvěl (jako i v jiných oborech) především v samotném zaměstnávání osob. Vzhledem k investovaným prostředkům toho světově uplatnitelného příliš nevybádali. Co mne teď v rychlosti napadá, jsou pouze Silon a gel dr. Wichtreleho (kontaktní čočky). Obé bolševikem zašmeleno na tehdejší Západ za pár fufníků.

0/0
26.6.2016 15:03

J31a16r75m77i19l 24K36v71ě74t34e28n 7233658979452

Tak oni i soudruzi v NDR udělali občas chybu. ;-)

0/0
26.6.2016 15:09

M73a31r66t40i85n 60R11a74m 9461704611482

Pane majiteli, jezdil byste s takhle "opraveným" svým soukromým autem?!

+7/−5
25.6.2016 20:30

R19o12m53a11n 54P20o18l43á51č82e55k 5116409415

Spousta lidí jezdí ;-D.

+8/0
25.6.2016 20:52

R85a86d94e13k 95H52o39d83a62ň 9816857671483

Vzhledem k tomu že to není funkční část, a že to zřejmě byl problém sehnat, patrně ano. Vy ne? Přece jen to není Oktávka nebo Passat aby byly náhradní díly v každé dědině.

+8/0
25.6.2016 20:52

T77o30m40á38š 17J57a74n27í69r30e33k 8720127566639

S panem Ramem bych nechtel nekam jet ... ani jako znamy a uz vubec ne jako dopravce:o) Kdyby mi hodinu pred odjezdem na dovolenou rekl, ze se nikam nejede, protoze od nakladaku odletel kaminek a udelal mu dulek v kapote a auto bude nechavat 14dni v servise na vymenu a lakovani ..... tak by asi dulek v kapote byl zahy jeho nejmensi problem:o)))

+3/0
25.6.2016 20:59

T93o90m74á64š 10J53a74n23í79r43e74k 8180187346489

Proc ne? Promackl jsem si na parkovisti trochu blatnik (cirka na stejnem miste jak ma ten autobus) .... vypada to blbe, ale prece nedam 30 tisic za novy blatnik a lakovani na starou oktavku? Jde o bezpecnost a jestli to jede, ani na jedno nema promackly blatnik sebemensi vliv! Jak auto vypada z venkuy je mi uprimne naprosto jedno. Spis vypovida neco o lidech, co hned s kazdym skrabaneckem jedou do servisu a 2x tydne to myjou:)

Co se tyce toho promackleho bocniho krytu autobusu, jiste neslo a ani nemohlo jit o nic vazneho, kdyz byl predek v pohode. A kdyz je servis neschopny sehnat nahradni dil vcas, tak mel jako majitel udelat co? Zrusit lidem zajezd jenom proto, ze ma trochu podreny autobus a nevypada to moc pekne?:o))) Takovy podnikatel by to asi daleko nedotahl .....

+11/0
25.6.2016 20:56

R71o24m86a70n 40P22o20l53á48č53e65k 5236259655

Jsme na tom stejně. Taky pár oděrek na autě je, jedna promáčklina, ale zbytek je naprosto ok. To radši investuji do jiných věcí.

+3/0
25.6.2016 20:58

T70o39m92á94š 75K89u70c16h31a67ř 3947121178601

Jako že vám to taky upadává a máte to polepené lepící páskou, jo? :-P

Nějakej ďolík se s tímto asi dost dobře srovnávat nedá.

Navíc takováto "oprava" páskou by se jistě nelíbila ani policii, protože stav, kdy plech drží na místě páskou je prostě nepřípustný. Nelze vyloučit, že plech například za jízdy neodletí a někoho nezraní.

+2/−1
25.6.2016 22:08

T94o41m48á65š 92K30u58c19h85a41ř 3267511828471

Mimochodem, nevím, jakou tam máte díru, ale stačí tavná pistole, kus drátu a reverzní kladívko (lze snadno vyrobit) a spousta promáčklin se dá vytáhnout a dostat do slušného stavu prakticky zadarmo.

0/0
25.6.2016 22:41

M35a21r44t39i59n 57K18o13z81á22k 4424440779647

Za nový blatník na oktávku dáte i s lakovnou tak osm tisíc.

0/0
25.6.2016 23:14

T92o29m75á37š 15K59u57c16h14a98ř 3307931168611

On píše o zadním. Ten je samozřejě blbost měnit, pokud není na šrot.

0/0
25.6.2016 23:19

A53l61e78š 33J16a33n79á19č32e64k 3523584516913

Do Řecka busem? Vždyť last minute na Řecké ostrovy letadlem se dá sehnat klidně i za 3 -5000,-- za osobu. Asi účastníci zájezdu co neumí lovit last minute na netu a koupí si za draho pár denní road trip nějakým křápem po EU :-)

+2/0
25.6.2016 20:13

R59a35d32o57s52l92a26v 65K64l88a45u33d88a 5294168444192

Jsou lidé, kteří se létat letadlem bojí. Nejsem si ale jistý jak na tom budou po tomto autobusovém zážitku.

+2/0
25.6.2016 20:18

R64o50m56a58n 29P43o18l37á54č83e82k 5956219835

To pojedou na kole do Žlutých lázní;-D

0/0
25.6.2016 20:53

M55a17r65t55i78n 76K71o51z23á45k 4864960899877

Nevím, jestli je to o moc bezpečnější.

0/0
25.6.2016 23:14
Foto

J82i43ř60í 13H87e55r87m18á94n42e40k 4906232302970

To spíš naopak, Tam se cyklisti chovají jak sebevrazi.

0/0
25.6.2016 23:57

T18o42m69á52š 14B88u26r33a 1729376

To máte pravdu, ovšem - světe div se - existuje cestováníchtivá klientela, co last minute jako produkt odmítá. A zřejmě ví proč. Ale řešit to autokarovou dopravou přes půl Evropy? Zřejmě se jedná o zájemce, kteří hlavně v dopravě tam a zpět spatřují hlavní atrakci zakoupeného produktu. Dovedl bych to pochopit: ve svých ranně pubertálních letech jsem k dané věci zaujímal obdobný postoj.

0/0
25.6.2016 21:15

B67o46h23u37m20i71l32a 53M30a54j20e33r79o18v65á 4957471214

Zkusila jsem jednou Paříž autobusem za 3000 před 12 lety, následný rok stála letenka 2000 zpáteční na ten strašný zážitek 16 hodin bez spánku a úplně zničená nezapomenu a tak jsem se přestala bát lítat .........

0/0
26.6.2016 6:50

I32v25a86n 62U51h52l14i12r 6279531842972

Nevím když vozím turisty po Evropě tak bych asi měsíc nejezdil s oblepeným autobusem protože minimálně hodně blbě to vypadá a vypovídá o kvalitě té firmy. To že měsíc čekali na náhradní díl je hodně blbá výmluva.

+16/−3
25.6.2016 20:03

J66a19n 87N74o29v18ý 3748793839707

Ne každá firma si může dovolit odstavit autobus kvůli každé estetické prkotině.

+4/−9
25.6.2016 20:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.