Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jen drobné poškození, hájí majitel stav autobusu před neštěstím v Srbsku

Majitel cestovní kanceláře, jejíž pět klientů nepřežilo v noci na úterý havárii autobusu na srbské dálnici, popírá, že by se vůz během předchozí cesty střetl se zvířetem. Poškozený a provizorně vyspravený igelitem a páskou prý byl od květnového výjezdu do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L48u94k19a94s 56Z30m89i53z67i19k 8332663950958

Já myslím že čert vem přelepený plech. Na druhou stranu můžu sebejistě konstatovat, že do Řecka to dle NR 561/2006 dvěma řidičům prostě nevýjde. Ani kdyby se rozkrájeli, tak to za 2*10 hod jízdy (21h "výkonu") nestihnou . A když vidím ten typ autobusu, je mi jasné, že má ještě analogový tachograf.

0/0
26.6.2016 16:27

P14a19v84e94l 94K29ř37í29ž 8467731930909

No jestli jde jen poškozený plech, není z toho poškození potřeba dělat drama, protože to by na nic nemělo mít vliv. Příčina ale bude evidentně někde jinde...

+3/0
26.6.2016 6:59

J15a65r39m20i90l 15K89v39ě66t25e87n 7663858549822

Si stěžujou, ale měli spíš připlatit, protože namísto autobusem se vraceli plachetnicí.

0/−6
26.6.2016 1:45

D85a81v33i44d 86P13ě67c76h 1832177464

Jak velký sobec musí člověk být, aby něco takového řekl. Když má autobus byť jen sebemenší požkození, tak ho měl vyřadit z provozu a dát hned spravit. Přece jenom do něj na několik hodin vložil životy mnoha lidí.

+5/−14
25.6.2016 23:37

T18o57m32á81š 97K22u89c46h45a94ř 3577471808141

Lze pochopit, že to udělá a riskne, ale je to s vědomím, že pokud se to provalí, může z toho být průšvih.

0/0
26.6.2016 0:01

V30a31š12e23k 14Ř28í65h84a 2383323388162

Tohle právě nelze pochopit a ukazuje to jen na naprosto neodpovědného člověka, který by vůbec neměl mít možnost podobného podnikání.

0/−1
26.6.2016 11:35

V16o77j13t48a 79L83e36j15s32e66k 1941795219299

I letadla, kde jsou naroky na bezpecnost i jejich kontrola vyrazne vyssi, mohou letat s urcitymi poruchami. A zrovna chybejici kryty nekde na trupu nebo treba porucha jednotky APU, ktera slouzi k nastartovani motoru podobne jako baterie v aute, jsou pripustne prodalsi provoz. Takze bych z poskozeni pantu nejakych dvirek na buse nedelal tragedii.

+8/0
26.6.2016 8:35

V12a46š46e77k 33Ř10í62h87a 2903773408472

A pak ta letadla padají jako hrušky. Viděl jste někdy kontroly Lufhansy ?

0/0
26.6.2016 11:36

J22i88n69d76ř28i61c75h 19Š76k42o27p39e71k 4195571740235

nesmysl. Jsou poškození, která mají vliv na jízdu a která jsou jen estetický problém.

+1/0
26.6.2016 11:57

K24a33m20i64l47a 80K58a33l98e71n21s36k66á 9826587767468

Na funkci to jistě vliv nemělo a s nehodou nesouviselo, nicméně mi přijde podivné, že v dnešní době nemají 2 měsíce náhradní díl....

+11/0
25.6.2016 20:57

R89o36m97a65n 42P90o29l51á58č63e34k 5576179565

Pokud máte atypické auto, tak proč ne... A i třeba ve Škodě stojí výroba aut s automatem, protože nejsou DSG skladem a čeká se na ně i několik měsíců...

+2/−1
25.6.2016 21:00

R81a11d21o81s10l97a30v 81K26l60a28u52d47a 5614848664762

Škoda na něco čeká několik měsíců?8-o To spíš nestíhá plnit objednávky.

+1/0
25.6.2016 21:01

R78o58m23a84n 57P12o11l87á66č36e16k 5696439685

Jeden čas to bylo. Prostě nebyli automatické převodovky a tak se na objednané auto čekalo i několik měsíců.

+1/0
25.6.2016 21:03

T95o11m16á78š 45B46u40r98a 4232216414

Vtip je v tom, že takováto - zde zřejmě banální estetická vada na kráse - MÚŽE indikovat eventuální riziko skrytých závad pocházejících z předpokládaného incidentu. A ty potom mohou zapřičinit zákeřné tzv. šlus-defekty. Takové vozidlo opravené po nějaké nehodě se tváří jako neviňátko ale uvnitř něho může tikat časovaná bomba v podobě poškozené součástky, která zpravidla selhává nečekaně a mívá fatální následky (třeba prasklý element řízení, nebo podvozku, atd ...)

Já bych už jenom z tohoto důvodu takovým cestovadlem tak dlouhou cestu nepodstoupil. Nehledě na komerční stránku věci, kdy v tomto případě zřejmě dodavatel své závazky vůči odběrateli nevypořádal plnohodnotně.

+1/−2
25.6.2016 22:24
Foto

B29á51r82a 41T78u47č50k60o43v52á 2404555376382

Jenže to by se nezměnilo tím, že by někdo vyměnil poškozený kryt vepředu. Kdyby to vyměnili, Vy byste nic nepoznal. Na základě čeho byste si pak do cestovadla nesedl?

+7/0
25.6.2016 23:14

T62o59m95á43š 31B50u33r13a 4742706504

Pěkná filipika. Obracíte gard.

Samozřejmě, že když nepojmu díky takovéto nebo obdobné skutečnosti podezření, pak usednu. Záruka na život jako taková obecně neexistuje. To je riziko podnikání - zde přežití. A právě proto se snažím vůči podobným situacím obezřetný.

0/0
26.6.2016 1:44

T46o72m28á39š 69B18u24r53a 4882566944

Pardon: vypadlo mi tam pomocné sloveso.

0/0
26.6.2016 1:52

J32a51r30m94i16l 56K31v36ě76t59e32n 7473658979892

Já nevím co frfňáte. S autem z bakelitu se dá projet celá Afrika! ;-)

+5/0
25.6.2016 20:43

R48a79d68o11s72l23a54v 77K28l51a16u39d91a 5294378794662

Z bakelitu těžko:-P

+2/0
25.6.2016 20:46

R87o26m85a77n 13P60o41l18á58č85e23k 5546239315

A z čeho je trabant?;-D

+1/−2
25.6.2016 20:49

R96a43d62o61s92l27a22v 96K72l83a85u31d15a 5674758624352

Z duroplastu.

+2/0
25.6.2016 21:00

T45o77m68á46š 56B82u18r86a 4492726914

Bakelit byl byl lidový název pro jeden z prvních plastů vyráběných v ČSSR za bolševíka. Šlo o lehký ale relativně křehký syntetizát typicky stolicově hnědé barvy, který byl pro civilní účely poprvé snad užit jako materiál na kliky k vnitřním dveřím. A také těla telefonních aparátů se z něj svého času vyráběla - pokud si dobře vzpomínám.

Karoserie Trabbiho byla vylisována a vytvrzena ze zcela jiné matérie laminátového typu (textilní kostra + syntetická pryskyřice), disponující neuvěřitelnou odolností vůči vibracím. Ovšem při destrukci se lámala na tisíce drobných kousků. Odtud obecné úsloví "zrušit na trsátka".

+4/0
25.6.2016 21:56
Foto

B55á66r61a 42T72u12č78k60o20v78á 2934525426122

Ne. Bakelit je umělá pryskyřice připravená již v roce 1907 belgičanem Baekelandem a široce používaná již mezi válkami, dnes nejznámější jsou asi skříně k lampovým rádiím. Také mám jedno doma.

+2/0
25.6.2016 23:20

T64o79m69á96š 78B25u40r73a 4262816394

Pokud jde o genezi původu této umělé hmoty, máte zcela nepochybně pravdu. Já si jen vzpomínám na to, jak nám tento tehdy údajný výdobytek socializmu byl prezentován ve škole.

0/0
26.6.2016 1:48

L44u75b38o94m84í40r 91S18a60z94e24č48e74k 7319598875223

Termín umělé hmoty je vůbec jedno z vadných označení. Co je na tom umělého? Pokud budete jednotlivé složky brát jako takové tak se jedná o látky. Pokud je chemickou nebo fyzikální cestou nějak spojíte je to umělá hmota? U většiny termoplastů se užívá plasty (mnozí nesprávně igelit), u termosetů (bakelit) to je složitější.

0/0
26.6.2016 10:17
Foto

D61a20v88i20d 17H14o82m79o39l36a 4382932979123

I tak Vám ve škole lhali, neb z bakelitu se u nás vyrábělo dávno před 2. světovou válkou. Dodnes mám jak na půdě, tak v užívání, výrobky, které dědeček prodával ve svém obchodě a byly z bakelitu, jako např. kapesní svítilna, mlýnek na pepř a jiné koření Tramp (vyráběli bratři Ouhrabkové, dnes firma Lodos, už ve 20. letech) atd.

0/0
27.6.2016 8:37

T33o59m76á92š 42T80a80t94í47č29e36k 5590722300148

Bakelit za komančů spíš už jen dožíval...

0/0
25.6.2016 23:54

T40o12m93á83š 48B65u65r86a 4242956114

Ano. Ovšem bylo to zde velmi rozšířené "dožívání". Neb na vývoj čehokoliv se tehdá příliš netlačilo. Investovalo se spíše do propagačních monstrakcí typu První máj, MS hokej a podobně. Tedy do toho, co nás před Světem mohlo okamžitě zviditelnit.

0/−1
26.6.2016 1:57

L17u45b95o27m39í96r 70S83a17z43e90č50e30k 7619838675223

Proto jsme měli vždy tolik výzkumáků?

0/0
26.6.2016 10:18

T85o85m56á37š 89B47u57r55a 4422566784

Výzkumáky byly. Zhodnotím-li to výsledky jejich práce, pak jejich účel tkvěl (jako i v jiných oborech) především v samotném zaměstnávání osob. Vzhledem k investovaným prostředkům toho světově uplatnitelného příliš nevybádali. Co mne teď v rychlosti napadá, jsou pouze Silon a gel dr. Wichtreleho (kontaktní čočky). Obé bolševikem zašmeleno na tehdejší Západ za pár fufníků.

0/0
26.6.2016 15:03

J75a72r86m56i87l 12K78v85ě20t97e63n 7703728579332

Tak oni i soudruzi v NDR udělali občas chybu. ;-)

0/0
26.6.2016 15:09

M13a33r66t96i66n 19R67a93m 9121164611192

Pane majiteli, jezdil byste s takhle "opraveným" svým soukromým autem?!

+7/−5
25.6.2016 20:30

R65o24m44a43n 71P84o83l96á59č15e10k 5136719155

Spousta lidí jezdí ;-D.

+8/0
25.6.2016 20:52

R50a20d43e20k 22H69o80d11a44ň 9786687311573

Vzhledem k tomu že to není funkční část, a že to zřejmě byl problém sehnat, patrně ano. Vy ne? Přece jen to není Oktávka nebo Passat aby byly náhradní díly v každé dědině.

+8/0
25.6.2016 20:52

T24o15m10á38š 32J84a77n21í88r53e88k 8940757696519

S panem Ramem bych nechtel nekam jet ... ani jako znamy a uz vubec ne jako dopravce:o) Kdyby mi hodinu pred odjezdem na dovolenou rekl, ze se nikam nejede, protoze od nakladaku odletel kaminek a udelal mu dulek v kapote a auto bude nechavat 14dni v servise na vymenu a lakovani ..... tak by asi dulek v kapote byl zahy jeho nejmensi problem:o)))

+3/0
25.6.2016 20:59

T70o92m67á51š 61J33a46n82í19r15e55k 8560187626529

Proc ne? Promackl jsem si na parkovisti trochu blatnik (cirka na stejnem miste jak ma ten autobus) .... vypada to blbe, ale prece nedam 30 tisic za novy blatnik a lakovani na starou oktavku? Jde o bezpecnost a jestli to jede, ani na jedno nema promackly blatnik sebemensi vliv! Jak auto vypada z venkuy je mi uprimne naprosto jedno. Spis vypovida neco o lidech, co hned s kazdym skrabaneckem jedou do servisu a 2x tydne to myjou:)

Co se tyce toho promackleho bocniho krytu autobusu, jiste neslo a ani nemohlo jit o nic vazneho, kdyz byl predek v pohode. A kdyz je servis neschopny sehnat nahradni dil vcas, tak mel jako majitel udelat co? Zrusit lidem zajezd jenom proto, ze ma trochu podreny autobus a nevypada to moc pekne?:o))) Takovy podnikatel by to asi daleko nedotahl .....

+11/0
25.6.2016 20:56

R39o91m60a50n 73P83o89l34á98č67e92k 5456289615

Jsme na tom stejně. Taky pár oděrek na autě je, jedna promáčklina, ale zbytek je naprosto ok. To radši investuji do jiných věcí.

+3/0
25.6.2016 20:58

T28o15m22á41š 57K25u66c66h78a77ř 3687281388391

Jako že vám to taky upadává a máte to polepené lepící páskou, jo? :-P

Nějakej ďolík se s tímto asi dost dobře srovnávat nedá.

Navíc takováto "oprava" páskou by se jistě nelíbila ani policii, protože stav, kdy plech drží na místě páskou je prostě nepřípustný. Nelze vyloučit, že plech například za jízdy neodletí a někoho nezraní.

+2/−1
25.6.2016 22:08

T86o61m91á20š 69K37u30c51h22a65ř 3647941248831

Mimochodem, nevím, jakou tam máte díru, ale stačí tavná pistole, kus drátu a reverzní kladívko (lze snadno vyrobit) a spousta promáčklin se dá vytáhnout a dostat do slušného stavu prakticky zadarmo.

0/0
25.6.2016 22:41

M15a97r31t40i85n 41K45o31z65á31k 4194930599937

Za nový blatník na oktávku dáte i s lakovnou tak osm tisíc.

0/0
25.6.2016 23:14

T72o98m32á68š 70K58u75c82h11a36ř 3657501918101

On píše o zadním. Ten je samozřejě blbost měnit, pokud není na šrot.

0/0
25.6.2016 23:19

A75l82e53š 95J33a55n95á51č56e27k 3163714736903

Do Řecka busem? Vždyť last minute na Řecké ostrovy letadlem se dá sehnat klidně i za 3 -5000,-- za osobu. Asi účastníci zájezdu co neumí lovit last minute na netu a koupí si za draho pár denní road trip nějakým křápem po EU :-)

+2/0
25.6.2016 20:13

R46a17d15o70s15l89a65v 79K30l43a39u91d74a 5204488374662

Jsou lidé, kteří se létat letadlem bojí. Nejsem si ale jistý jak na tom budou po tomto autobusovém zážitku.

+2/0
25.6.2016 20:18

R85o19m76a59n 16P55o35l92á32č37e32k 5166319915

To pojedou na kole do Žlutých lázní;-D

0/0
25.6.2016 20:53

M86a14r78t58i54n 39K23o92z74á92k 4134180629597

Nevím, jestli je to o moc bezpečnější.

0/0
25.6.2016 23:14
Foto

J26i50ř34í 45H66e60r35m51á40n60e53k 4426932312770

To spíš naopak, Tam se cyklisti chovají jak sebevrazi.

0/0
25.6.2016 23:57

T32o78m69á52š 82B33u46r48a 4272256984

To máte pravdu, ovšem - světe div se - existuje cestováníchtivá klientela, co last minute jako produkt odmítá. A zřejmě ví proč. Ale řešit to autokarovou dopravou přes půl Evropy? Zřejmě se jedná o zájemce, kteří hlavně v dopravě tam a zpět spatřují hlavní atrakci zakoupeného produktu. Dovedl bych to pochopit: ve svých ranně pubertálních letech jsem k dané věci zaujímal obdobný postoj.

0/0
25.6.2016 21:15

B44o79h86u83m71i12l75a 75M48a92j23e38r40o38v88á 4787511294

Zkusila jsem jednou Paříž autobusem za 3000 před 12 lety, následný rok stála letenka 2000 zpáteční na ten strašný zážitek 16 hodin bez spánku a úplně zničená nezapomenu a tak jsem se přestala bát lítat .........

0/0
26.6.2016 6:50

I42v13a14n 77U36h23l66i60r 6779111152832

Nevím když vozím turisty po Evropě tak bych asi měsíc nejezdil s oblepeným autobusem protože minimálně hodně blbě to vypadá a vypovídá o kvalitě té firmy. To že měsíc čekali na náhradní díl je hodně blbá výmluva.

+16/−3
25.6.2016 20:03

J55a13n 67N43o81v64ý 3988573379167

Ne každá firma si může dovolit odstavit autobus kvůli každé estetické prkotině.

+4/−9
25.6.2016 20:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.