Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co rozhodlo britské referendum? Penzisté, migrace i selhání labouristů

Lídrům kampaně za odchod Británie z EU se podařilo oslovit 51,9 procent voličů. Do karet jim hrálo téma migrace a národní identity, slabí labouristé i podpora starších voličů z menších měst. Stanice BBC shrnula osm hlavních důvodů, proč byla kampaň Vote Leave úspěšnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G18e55o58r32g 63K44o51m65b27e16r48e77c 9734621156811

to je hloupost s tema penzistama. Rozhodli ti mladi protoze se neobtezovali jit k volbam. Pokud prijde jen kazdej treti tak at ted drzej pusu. Meli to ve svych rukach.

0/0
26.6.2016 18:58

O19l36g61a 36P90a90v83l75í50k90o83v77á 6294818957142

Také mám problém se třemi citovanými slovy: EU vytvořili "katoličtí levicoví byrokrati".

0/0
26.6.2016 15:07

P95a79v47e20l 92K46ř38í37ž 8667471830909

Co rozhodlo britské referendum? Zejména způsob, jakým je EU poslední léta vedena a to, kam směřuje.

+6/0
26.6.2016 6:21

P93e36t91r 79T60e71n32k19r51a81t 9481268704812

Referendum v Anglii není anonymní? Že každé noviny přesně vědí, jak kdo volil.

+4/−1
25.6.2016 23:54

J80a71n 60S72i46n44n20r44e81i93c24h 6943885720961

Po tom kopanci do EU se dala ocekavat hystericka medialni masaz. Ale ze to budou media delat tak blbe je opravdu obdivuhodne. Je to tim, ze redaktori pro sve mladi nepamatuji komunistickou propagandu. Kdyz totiz cpete neco do krku lidem tak vehementne, dosahnete prave opacneho vysledku.

+6/−1
25.6.2016 21:57

J33a69n52a 17B91e81r23k97o13v27á 6563599866623

Tak penzisté rozhodli ? Vždyť to byli oni, kteří hlasovali pro vstup do EU, ne ?

+2/0
25.6.2016 21:55

V24l40a31d48i20m64í65r 75F92i11b48i80g58e54r 5974651651814

Dá se to brát i tak že starší lidé mají životní zkušenost a vědí jak se věci změnili. Mladým stačí naslibovat hory doly, vyvolat v nich dojem, že kdo hlasuje pro odchod je de..l a hlasy se jen sypou.

+4/−1
25.6.2016 23:41

A59l21e27s 21P95ř18i77b10y66l 1721565559883

Mladým stačí že relativně mohou cestovat ale to že důchodce nemá ani na výlet do Prahy. Cestování je to poslední co potřebujeme. Potřeba je řešit daleko více vážných problémů. Cestoval jsem ještě před EU a vytáhnou pas na hranicích nebyl problém.

0/0
26.6.2016 12:07

V84l33a81d67i62m91í55r 78F17i40b56i75g51e68r 5214321681104

Samozřejmě že není problém cestovat s pasem. Ale většina médií to podává tak jako by se měla spustit železná opona a konec cestování jak ho známe. Nejextréměji jsem viděl článek, kde zmiňují že by mezi UK a EU byla víza. ;-D

+1/0
26.6.2016 18:56

J47a60r74a 98R74a44n12k 1441226699191

To ano, ale znicili ekonomii a ted i budoucnost svych vnuku.

+1/−2
26.6.2016 6:13

D96a91v28i47d 21F62a57k76t86o44r 2721205136518

optimálně měli volit jen sluníčka, obyvatelé muslimských no go zon, komáři, zelení a korespondenční lístky...

+2/0
25.6.2016 21:20

P80a69v44e53l 49H66r77a97b72a19l 9935240851572

Myslím, že když z EU vystoupí Británie, Řecko, Česko a navíc díky blbosti vlastních obyvatel, tak bude EU bez těchto koulí u nohy fungovat daleko líp. EU Česko nepotřebuje. Ale velká část lidí bude nadšená jak si zadrátujeme hranice a už k nám nepronikne ani jeden uprchlík. Myslím ale, že by nemuseli čekat, Bělorusko už zadrátované je, v EU není, takže ráj na zemi už existuje.:-)

0/−8
25.6.2016 19:06

J46i64r28k78a 84H69o20n47c38ů 2374404161638

Zklamání Vám zatemňuje úsudek.

+10/0
25.6.2016 19:33

J54a81k64u74b 50M70a56t93ě74j66ů 5905722131415

u toho veku volicu je to sporne a je zde nazorne videt, jak je to zkreslene. Pokud si totiz tuhle tabulku srovnate s tim, kolik zije v Britanii lidi urcitych vekovych skupin (da se to dohledat na nejakych britskych statnich strankach, znovu to hledat nechci, ale s googlem to lze najit - samozrejme anglicky) tak zjistite, ze je to uplne mimo, protoze by v takovem pripade brexit jednoznacne prohral. Dalsi dulezitou veci je to, ze v te tabulce nevidite, kolik lidi z konkretnich skupin hlas neodevzdalo.

+1/0
25.6.2016 18:42

T98o29m19á53š 96K76u98c40h31a25ř 3927341438411

Ano, o výsledku referenda rozhodlo selhání. S tím lze souhlasit. :-P

+2/0
25.6.2016 17:02

P42e41t17r 23K42a13r32a25f17i43á52t 3520387636710

Dovolím si jeden komentář. Katastrofou pro celou Evropu je něco, co bych nazval "neonacionalismus", tj. víra v to, že klub "suverénních států" počtem obyvatel se rovnajících 1 až několika čínským městům může v globalizované ekonomice a světě skutečně fungovat - nemůže a nebude.

Ti Britové jsou trochu natvrdlí. Byl jsem několikrát v USA, pracovně. Snažil jsem se pochopit proč je tento stát nemohutnější koncentrovanou silou na světě (a vzhledem ke svému výkonu ještě dlouho bude, protože Čína by musela zvýšit své HDP 4 x , Rusko skoro 10 x atd., aby síly a produktivity USA dosáhly). Jednou z hnacích sil je imigrace. Když se zeptáte normálního Američana, odkud je, řekne vám - Jsem občan USA, národnost Ir, Indián, Čech, Afričan ...., případně moji předci byli těmi Iry, Angličany, Čechy, Němci ....). V Evropě neslyšíte a díky "neonacionalismu" neuslyšíte jsem občan EU, původem z Německa, Čech, .... Čili jinak řečeno, platí to pravidlo o Svatoplukových prutech. Imigrace "inteligentních" národů, právě např. Evropanů do USA je motorem pokroku - jak mi jeden Američan vysvětloval - když se přistěhuješ, makáš jako šroub, abys přežil, tvoje děti proto, aby si vydobyly nějaké postavení a tvoji vnuci, aby si ho udrželi. 4. generace už je líná a proto jsou potřeba noví přistěhovalci, kteří zase přitvrdí pravidla atd. To je ten hlavní motor, který žene USA dopředu. V Polácích, Češích, Němcích ... právě může Británie získat ty motory, které rozhýbou zatuhlé britské "dědky" (tvrdá konkurence je zdravá, potírá lenost). Ze třetích zemí jen těch pár inteligentních. Jak je vidět, Británie má v první řadě problém sama se sebou.

+5/−10
25.6.2016 14:31

F96r37a15n81t37i21š27e28k 83C42h38m63e24l59a48ř 6808260

Nesouhlasím.

Především Britové nejsou vůbec natvrdlí, protože setrvávat v úřednickém zkostnatělém diktátu z Brusele, který se rozhodl nařizovat, řídit a terorizovat všechno a všechny, kdo mají jiný názor a cíle než vládnoucí vrchnost, normální člověk nemůže ani náhodou.

Začalo to ekonomickým diktátem od zemědělství po prakticky všechna odvětví ekonomiky a posledním obrovským průšvihem neskutečně velkou a hlavně nepochopitelnou minelou s vítáním islamistů.

Jak zní moje oblíbené (mírně upravené) přísloví: Jak se do lesa volá, tak se ucho utrhne.

No a pro Brity se právě utrhlo.

Věřte tomu, že kdyby všechno v EU fungovalo tak jak má a byla by přínosem pro všechny nebo alespoň drtivou většinu, tak o žádném referendu nebude nikdo (tedy až na pár "separatistů z povolání") vůbec uvažovat ;-D;-D;-D

+12/−1
25.6.2016 14:45

P37e25t60r 42J59a76r40o10š18e82k 7224741

Na věc pohlížíte velice zjednodušeně. Původní obyvatelé Ameriky byli indiáni. Tam těžko někdo může říci, že je národnosti Texaské či jiné. Kdežto EU je složená z národů, které mají na svém území svoji historii. Těžko po Švédovy chtít, aby se cítil jako Evropan. Vždy to bude v prvé řadě Švéd. U ostatních národů je to obdobné. Něco jiného jsou např. Afričani, kteří sem migrují. Ti se nebudou nikdy cítit jako Švédové, Rakušané apod. Tento vztah nastupuje až s dalšími generacemi a to jen proto, že se narodili na území, které má svoji historii. Aby to bylo podle Vašeho názoru, tak by jste musel původní obyvatele vyhubit, což se doufám nikdy nestane.

+3/0
25.6.2016 16:07
Foto

D11a54l47i44b68o34r 87B86a52r15t30o24š 5234320797139

pokud to vezmete takto, tak i my jsme imigranti...a pokud vím nijak nám to v ničem nepomohlo,

Imigrace pomáhá jen a jen , když onen příchozí přichází ze skupiny , kde s e něco naučil, co s e nám může hodit....

jestliže přijde do EU milion lidí kde je jich cca 25% negramotných..tak to skutečně žádná pomoc není....

imigranti nejsou hlavním motorem USA....hlavním motorem je velikost, počet obyvatelstva a organizace....

0/0
25.6.2016 16:17

J48a18r65o67m62í35r 24K22r12á38l 4460599744809

Motorem USA byli imigranti za války. Buď pracovali ve výzkumu, nebo ve válečné výrobě, někteří šli bojovat v uniformě US army. Tihle nájezdníci, co táhnou Evropou by nebyli přínosem ani tam. Sami Němci píší, že je mezi nimi (podle země původu) až 70% negramotnost.

+1/−1
25.6.2016 17:09

M29a37r15t52i82n 87H89o28d55í35k 2605925738327

Vidíte to nesmírně zjednodušeně a pomíjíte celou plejádu faktorů. Nechce se mi tu vypisovat dlouhou úvahu jako vy, protože by mi nestačil prostor. Uvedu pouze jeden faktor, na který narážíte sám. V USA není v porovnání s EU tolik sociálních dávek (Obama se to snaží změnit a je to upřímně hrůza - chce zavést stejný socializmus jako v Evropě). To ale mimo jiné vede k tomu, že imigranti opravdu makají, protože jinak skončí na ulici. Makat tam zase není problém, včetně svého businessu. Celý systém je postaven na 'right to pursue happiness', takže vás omezuje podstatně menší množství pitomý ochranářských zákonů než v EU, kde je pro imigranty 'right to get happiness' rozuměj dávek.

+1/−1
25.6.2016 17:01

J93a46r29o36m96í36r 60K10r27á53l 4220749394359

Jestli to nebude tím, že USA si založili američané pro sebe, zatímco EU politici a občané jednotlivých států z toho nic nemají.

0/0
25.6.2016 17:06

T42o39m86á37š 22K70u84c91h18a69ř 3497911228301

Jistě, USA prostě jsou zemí imigrantů. Zemí lidí, kteří své dluhy, své rodiče a své závazky nechali v zemi původu na krku svým bývalým spoluobčanům a ničím nebržděni začali v USA nový život. Ale toto na starém konmtinentu jaxi z principu nejde, leda byste naše rodiče a prarodiče zakopal do jámy. :-P A myslet si, že to vytrhnou beduíni si může jen opravdu velký naiva.

0/−2
25.6.2016 17:08

J62a39r16a 68R61a90n27k 1651196199621

Jak jste prisel na tak moudry prispevek, pane Kuchari;-D

0/0
26.6.2016 6:16

R48a30d29e19k 61B40e17r57a64n85e25k 2478325804135

Je zajímavé, že s velkou pravděpodobností značná část těch, co jako mladí před 40 lety hlasovali v referendu pro setrvání v EHS, dnes hlasovali pro opuštění EU. To o čemsi svědčí...

+1/0
25.6.2016 14:04

J47a12n 37S59e86m14i23k 4404467862469

tak lide se meni, a casy taky.

treba jsou proste nas***i ze jak se Britanie obecne zmenila za jejich zivota, a chteli "mladi zpatky", tak to byva a nemusi to mit s EU nic spolecneho

Taky maji duvod byt nas***ni- prumysl je z britanie pryc(s tim nema EU nic spolecneho), cele ctvrte jsou dnes obsazeny pristehovalci z Pakistanu ci Nigerie(s tim nema zase EU nic spolecneho), a jine ctvrte obsazeny Polaky (za tohle EU opravdu muze)

....takze tak

a treba skotove hlasovali puvodne proti, dnes pro;-) ...o cem to svedci?;-D.....o nicem

0/0
25.6.2016 14:19

J52a22r47o17m75í30r 77K74r72á49l 4640819564389

To svědčí jen o tom, že EHS jim něco přinesla, EU nikoliv.

+2/0
25.6.2016 17:11

P42e43t57r 43Š46e91t83e87k 7583533251385

Napsal jsem několik příspěvků a byl jsem obviněn z rasismu. Mám dojem, že si asi nerozumíme. Nechci to rozvádět, jen stručně. Podle obviňovatelů je rasista ten, který nenávidí a chce škodit jiným "rasám". Nemyslím, že jsem takový, a proto nemohu být rasista. Jsem přesvědčením Darwinista. Proto považuji lidi za tvory s nimiž mají šimpanzi společného předka (ne že bychom se vyvinuli z šimpanzů!). Rozeznáváme např.různé rasy psů a nikomu to nevadí. Všichni psi (pokud vím) se mohou míchat a mít spolu potomky. Totéž platí o lidech. Jme natolik geneticky příbuzní, že i ti "rasově" nejvzdálenější lidé mohou mít spolu děti. S neandrtálci bychom už potomky nezplodili. Proč mohu klidně mluvit o rasách psů, ale ne lidí? Ať mi někdo vysvětlí, v čem dělám chybu? Rád se poučím.

0/0
25.6.2016 12:53

V59l32a57d35i89m81í32r 24V86y93s19o57k20ý 8942692561175

mluvit o rasách můžeš, otázka pak stojí - co o nich říkáš, že jsi obviněn z rasizmu? :)

btw, usuzovat z toho, že si něco o sobě nemyslím na to, že takový nejsem není úplně košér ;)

0/0
25.6.2016 12:57

P62e81t29r 79Š30e54t69e65k 7953103941625

Pane Vysoký, děkuji za odpověď. Budu o tom přemýšlet. Moje příspěvky už asi budou dost vzadu. Posílám Vám jedno video v angličtině s německými titulky. České jsem nenašel. Myslíte, že je pan Weston rasista podle toho, co říká? Dost se s ním shoduji v názorech.:-)

https://www.youtube.com/watch?v=ZnmQ59A3Hiw

Hallo, Mein Name ist Paul Weston und Ich bin ein Rassist- Deutsche Untertiteln

+1/0
25.6.2016 13:03

A64l63e93n90a 47E70l54i27á47š59o82v59á 3424511472348

Rasismus je normální lidský postoj a nikdo by neměl mít právo vnucovat lidem změnu tohoto postoje. Vůbec nechápu, jak se mohlo stát, že některá stanoviska jsou oficiálně správná a jiná nikoli. Zřejmě popírání svobody snázoru.

0/0
26.6.2016 10:36

J98a33r50o31m36í79r 95K71r95á57l 4380779864699

No, oni tu jsou pojašenci, co už slovo "černoch", nebo zmínku o tom, že černoch je sice občan Francie, ale Francouz to není, pokládají za rasismus. ;-)

+1/0
25.6.2016 17:11
Foto

J92i81ř37í 61D32v40o25ř65á71k 5345249390688

Tak tomu asi rozumíš špatně . Není problém tvrdit , že lidstvo je rozděleno do několika ras . Problém je , když budeš tvrdit , že některá rasa je nadřazená , podřazená . To je rasismus .

0/0
25.6.2016 13:02

P12e97t68r 47Š78e16t45e65k 7713593721355

Děkuji, pane Dvořák. Máte pravdu. Já jsem ale jen řekl, že Francouz z Afriky není podle mne Francouz a nemluvil jsem od nějaké nadřazenosti nebo podřazenosti. Navzdory tomu jsem byl obviněn z rasismu.:-(

+3/0
25.6.2016 13:15
Foto

J83i66ř31í 93D88v41o76ř39á77k 5665119320808

Dost pochybuji , že tě smázli za " Francouz z Afriky není podle tebe Francouz " . Asi tam byly ještě nějaká jiná slova .

0/0
25.6.2016 13:19

P28e16t18r 43Š60e25t17e96k 7213933721375

Bylo to takhle:

Petr Šetek 73315

Francouz z Afriky není Francouz - alespoň vmých očích.

+2/0

doporučit

25.6.2016 11:32

Ale nebudu Vás s tím už unavovat.:-)

+2/0
25.6.2016 13:25

J19a59r70o50m13í31r 31K63r35á48l 4720929704829

Vaněk je mešuge. ;-) Mně nechal smáznout za to, že jsem mu doporučil nastudovat definici rasismu.

0/0
25.6.2016 17:14

P92e47t98r 89S45v96o45b66o59d10a 9365317204430

Protoze psi rasa je relativne ostre ohranicena geneticky homogenni populace s extremne vysokou fekvenci homozygozity polymorfnich alel, zatimco pro to, cemu se rika lidske rasy, tohle neplati - protoze do lidske "rasy" se lidi zarazuji na zaklade maleho mnozstvi vizualnich znaku a jsou plne outbredni ... a navzdory tomu si kdejaky amatersky genetik stale mysli, ze australsky aboriginec a africky cernoch patri do jedne "rasy" ...

0/0
25.6.2016 19:40

J65a38r71o72s58l66a78v 80V15o88l73n45ý 4784677545792

To,že další postup řeší ted ta zakládající sedmička států EU,mi připadá rozumné a

správné.Nejen proto,že EU založili,ale hlavně proto,že jen na nich záleží,jestli EU bude prosperovat,nebo nebude.My jsme stále jen přívěšek,na který EU doplácí a

lehce se bez nás obejde.Ovšem at už dojdou k čemukoliv,tak to pak musí odhlasovat

VŠECHNY ČLENSKÉ ZEMĚ EU.

+3/−1
25.6.2016 12:32

J42o24s71e77f 32M68e96z30e57r74a 4903524985708

A jak přišli na to, kdo jak hlasoval? Já měl za to, že volby byly tajné... takže se ví, že vysokoškoláci byli pro, důchodci proti... to je mi záhada...

+4/0
25.6.2016 12:30

J24a81r20o87s97l95a75v 10V44o14l13n21ý 4424207265102

Taková záhada to není.Všichni voliči jsou registrovaní.

0/0
25.6.2016 12:41

R28i76c21h79a66r21d 58P42o20l95a40m51e 2248826749359

- přečetl jsem si diskuze na idnes a zjistil jsem, že nová nastupující progresivní hatefree generace má nového třídního nepřítele :D

- je to starší, méně vzdělaný člověk z venkova :D

- takoví lidi by prý vůbec neměli mít volební právo, a nejlépe by bylo je všechny zbavit svéprávnosti :D

- přinejmenším bychom jim měli zakázat účastnit se referend :D

+15/0
25.6.2016 12:08
Foto

M80a44r74i91e 34M89e69t57l14i42c79k67á 9731214361862

Někdy mi to přijde, že tím nepřítelem je kdokoliv, kdo překročil cca čtyřicítku ;-D;-D;-D

+11/0
25.6.2016 12:11

L14u57k56á23š 41A29d13a12m32e76c 6770119650337

Kdokoliv kdo používá mozek a nechce se nechat zblbnout lživou EU propagandou

+7/−2
25.6.2016 12:22

V84l61a38d76i39m97í45r 33V74y37s17o62k74ý 8342412901675

ajéje, zase ta lživá eu... předpokládám, že vy pravdu znáte

+3/−4
25.6.2016 12:31

M97i69l53o47š 65D35v60o93ř61á40k 4713693576224

Lživá propaganda? Vy jste byl redaktorem Rudého Práva?

+1/−3
25.6.2016 12:55
Foto

D68a91l79i56b28o39r 95B81a38r51t79o82š 5294160777549

v antickém Římě měli demokracii, kde nemohl volit každý, protože správně již tehdy poznali, že ne každý má dost rozumu, ale to se týká i některých pomýlených starších právě tak jako pomýlených mladých...přičemž starší člověk má své zkušenosti a mladý může mít načteno...nejlepší je kombinae..mít načteno hodně teorie a mít i hodně zkušeností..a takových lidi je ale velmi málo..asi méně než 10ˇ% normální populace

+2/−4
25.6.2016 12:12

V78l69a41d19i78m40í22r 85V28y35s76o81k77ý 8662722631275

ale volit může 100%... tady bych viděl, slušně řečeno nepoměr

+1/0
25.6.2016 12:15
Foto

D24a48l70i94b76o23r 60B70a26r41t11o66š 5824160547269

ten nepoměr vidíte správně..a viděli ho již staří ŘÍMANÉ....

jde proti tomuto nepoměru bojovat.a to osvětou...musí se lidem neustále vysvětlovat...ale když se podíváte na Dawkinse a jeho boji proti náboženskému nesmyslu...je vidět, že lidé jsou divní a po celá desetiletí nepoučitelní...v podstatě to funguj jen násilím....

u nás se násilím odstranila náboženská víra a v Turecku Atatuerk odstranil ze dne na den fezy, a zavedl latinku...a ještě pár věciček...ale jen násilím..národ si pak zvykne...národ neumí rozhodovat...tedy zatím to neumí..a neumí ani volit...a je lehce manipulovatelný

+1/−2
25.6.2016 12:21

V17l60a12d38i47m43í37r 79V92y37s91o62k23ý 8132702771265

tak na tom závěru se shodneme. otázka pak je - jaké to má celé smysl?

0/0
25.6.2016 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.