Diskuze

Klienti cestovek mají při úpadku nárok na vrácení plné ceny, řekl soud

Klienti cestovní kanceláře, která vyhlásí úpadek, mají od pojišťovny nárok na náhradu plné ceny zájezdu, potvrdil v úterý Ústavní soud. Vyhověl tím stížnosti manželů, kteří se nedočkali zájezdu do Turecka a pojišťovna je odškodnila částkou o sedm tisíc nižší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

Mně to rozhodnutí soudu připadá podivné. Copak pojišťovna je schopná ověřit, zda je v kterémkoliv okamžiku a při jakémkoliv způsobu krachu cestovky sjednaný limit dostačující pro všechny poškozené klienty? A navíc, bude-li sjednaný limit vyšší, nutně musí být též cena zájezdu vyšší. Mnohý klient by třeba dal přednost nižší ceně zájezdu, i kdyby pojistné plnění nebylo stoprocentní. Byt nebo dům si také nepojistím na nejvyšší možnou škodu, protože bych platil příliš vysoké pojistné.

0 0
možnosti
JF

J88a61n 35F62r61o85l39í30k

22. 6. 2016 9:45

Analogicky lze odvodit od jiného druhu pojištění např. povinné ručení za škody způsobené provozem vozidla.Pokud se pojistíte na nejnižší částku zhruba 3,5 mil. a pak způsobíte škodu vyšší, pojišťovna též plní jen do sjednaného limitu. Jenže takový případ pravděpodobně, na rozdíl od krachů cestovek nenastal.

0 0
možnosti
KN

K85a37r53e72l 89N58e16č60a39s

21. 6. 2016 16:12

Masový turismus je zhoubný.Je to takový poslední mejdan střední třídy.;-D

0 0
možnosti
Foto

A30l79e77š 16K54l70o76n

21. 6. 2016 16:11

Podle ma je to správné rozhodnutí. Není snad problémem klienta že pojišťovna si zákazníka podpojistila. Pojišťovna takovou smlouvu s CK nikdy neměla ani uzavřít. A pokud uzavřela, nechť si taky nese následky.

A ta novela, to mi přijde jako špatné řešení. Jak má člověk kupující dovolenou v CK vědět, že se CK pojistila na odpovídající částku? Nijak... Proto by taky mělo platit že v případě úpadky klient dostane od pojišťovny plnou cenu co zaplatil a je už právě jen a jen na pojišťovně, aby si s zákazníkem, tj. CK uzavřela odpovídající pojistku kryjící možné škody.

2 0
možnosti
JK

J46i18ř23í 75K34ü35h55r

21. 6. 2016 16:45

Spíše měla pojišťovna trvat na nějakých kontrolních mechanismech a při překročení těch limitů kancelář pokutovat.

Případně jí (okamžitě/dle smlouvy)zrušit smlouvu.

0 0
možnosti