Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klienti cestovek mají při úpadku nárok na vrácení plné ceny, řekl soud

Klienti cestovní kanceláře, která vyhlásí úpadek, mají od pojišťovny nárok na náhradu plné ceny zájezdu, potvrdil v úterý Ústavní soud. Vyhověl tím stížnosti manželů, kteří se nedočkali zájezdu do Turecka a pojišťovna je odškodnila částkou o sedm tisíc nižší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30á77c98l76a74v 66P46o42l81á79š77e59k 9466780931587

Mně to rozhodnutí soudu připadá podivné. Copak pojišťovna je schopná ověřit, zda je v kterémkoliv okamžiku a při jakémkoliv způsobu krachu cestovky sjednaný limit dostačující pro všechny poškozené klienty? A navíc, bude-li sjednaný limit vyšší, nutně musí být též cena zájezdu vyšší. Mnohý klient by třeba dal přednost nižší ceně zájezdu, i kdyby pojistné plnění nebylo stoprocentní. Byt nebo dům si také nepojistím na nejvyšší možnou škodu, protože bych platil příliš vysoké pojistné.

0/0
21.6.2016 17:46

J46a73n 69F25r30o19l22í87k 6526300895214

Analogicky lze odvodit od jiného druhu pojištění např. povinné ručení za škody způsobené provozem vozidla.Pokud se pojistíte na nejnižší částku zhruba 3,5 mil. a pak způsobíte škodu vyšší, pojišťovna též plní jen do sjednaného limitu. Jenže takový případ pravděpodobně, na rozdíl od krachů cestovek nenastal.

0/0
22.6.2016 9:45

K72a12r48e46l 18N15e60č78a33s 5623599720860

Masový turismus je zhoubný.Je to takový poslední mejdan střední třídy.;-D

0/0
21.6.2016 16:12
Foto

A47l73e83š 59K54l13o64n 7260321591399

Podle ma je to správné rozhodnutí. Není snad problémem klienta že pojišťovna si zákazníka podpojistila. Pojišťovna takovou smlouvu s CK nikdy neměla ani uzavřít. A pokud uzavřela, nechť si taky nese následky.

A ta novela, to mi přijde jako špatné řešení. Jak má člověk kupující dovolenou v CK vědět, že se CK pojistila na odpovídající částku? Nijak... Proto by taky mělo platit že v případě úpadky klient dostane od pojišťovny plnou cenu co zaplatil a je už právě jen a jen na pojišťovně, aby si s zákazníkem, tj. CK uzavřela odpovídající pojistku kryjící možné škody.

+2/0
21.6.2016 16:11

J14i19ř79í 21K64ü20h33r 2540756340686

Spíše měla pojišťovna trvat na nějakých kontrolních mechanismech a při překročení těch limitů kancelář pokutovat.

Případně jí (okamžitě/dle smlouvy)zrušit smlouvu.

0/0
21.6.2016 16:45
Foto

A79l40e40š 50K40l28o25n 7350831241969

Ano, a nebo takto, prostě viníkem je dle mne jednoznačně pojišťovna.

0/0
21.6.2016 16:48

J38a82n 45F38r38o97l26í34k 6946500515194

A jak si v praxi představujete kontrolu, že CK neuzavírá smlouvy nad limit? Jedině zavést Babišův šmírovací systém doplněný výbušným zařízením v kanceláři CK, které se aktivuje při překročení limitu.

0/0
22.6.2016 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.