Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klienti cestovek mají při úpadku nárok na vrácení plné ceny, řekl soud

Klienti cestovní kanceláře, která vyhlásí úpadek, mají od pojišťovny nárok na náhradu plné ceny zájezdu, potvrdil v úterý Ústavní soud. Vyhověl tím stížnosti manželů, kteří se nedočkali zájezdu do Turecka a pojišťovna je odškodnila částkou o sedm tisíc nižší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20á62c14l98a40v 19P26o65l83á49š56e91k 9316820851467

Mně to rozhodnutí soudu připadá podivné. Copak pojišťovna je schopná ověřit, zda je v kterémkoliv okamžiku a při jakémkoliv způsobu krachu cestovky sjednaný limit dostačující pro všechny poškozené klienty? A navíc, bude-li sjednaný limit vyšší, nutně musí být též cena zájezdu vyšší. Mnohý klient by třeba dal přednost nižší ceně zájezdu, i kdyby pojistné plnění nebylo stoprocentní. Byt nebo dům si také nepojistím na nejvyšší možnou škodu, protože bych platil příliš vysoké pojistné.

0/0
21.6.2016 17:46

J81a69n 48F79r66o45l95í76k 6726910495144

Analogicky lze odvodit od jiného druhu pojištění např. povinné ručení za škody způsobené provozem vozidla.Pokud se pojistíte na nejnižší částku zhruba 3,5 mil. a pak způsobíte škodu vyšší, pojišťovna též plní jen do sjednaného limitu. Jenže takový případ pravděpodobně, na rozdíl od krachů cestovek nenastal.

0/0
22.6.2016 9:45

K21a11r40e69l 34N49e54č22a35s 5343509960430

Masový turismus je zhoubný.Je to takový poslední mejdan střední třídy.;-D

0/0
21.6.2016 16:12
Foto

A75l88e75š 27K89l89o56n 7870531851329

Podle ma je to správné rozhodnutí. Není snad problémem klienta že pojišťovna si zákazníka podpojistila. Pojišťovna takovou smlouvu s CK nikdy neměla ani uzavřít. A pokud uzavřela, nechť si taky nese následky.

A ta novela, to mi přijde jako špatné řešení. Jak má člověk kupující dovolenou v CK vědět, že se CK pojistila na odpovídající částku? Nijak... Proto by taky mělo platit že v případě úpadky klient dostane od pojišťovny plnou cenu co zaplatil a je už právě jen a jen na pojišťovně, aby si s zákazníkem, tj. CK uzavřela odpovídající pojistku kryjící možné škody.

+2/0
21.6.2016 16:11

J64i27ř68í 24K85ü40h16r 2890156140646

Spíše měla pojišťovna trvat na nějakých kontrolních mechanismech a při překročení těch limitů kancelář pokutovat.

Případně jí (okamžitě/dle smlouvy)zrušit smlouvu.

0/0
21.6.2016 16:45
Foto

A52l78e31š 51K76l69o60n 7220401721159

Ano, a nebo takto, prostě viníkem je dle mne jednoznačně pojišťovna.

0/0
21.6.2016 16:48

J13a77n 69F78r85o82l44í61k 6606350775744

A jak si v praxi představujete kontrolu, že CK neuzavírá smlouvy nad limit? Jedině zavést Babišův šmírovací systém doplněný výbušným zařízením v kanceláři CK, které se aktivuje při překročení limitu.

0/0
22.6.2016 9:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.