- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!
Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.
Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.
Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.
Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294
Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?
Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...
PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.
... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...
Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.
ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom
Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.
Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.
Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.
http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG
http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG
·
Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.
Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...
Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.
Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.
Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??
Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?
V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....
proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?
...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...
anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...