Diskuze

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

2 0
možnosti

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

2 0
možnosti

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0 0
možnosti

P55e18t88r 50P75e21š55a39t

19. 6. 2016 20:33

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

1 3
možnosti

P45e82t63r 41Z48d24e59n36ě64k

19. 6. 2016 19:46

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0 0
možnosti

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0 0
možnosti

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

2 0
možnosti

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

2 0
možnosti

P91e60t41e24r 27B10a10k90i52č

19. 6. 2016 19:35

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

3 0
možnosti

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

3 2
možnosti

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

7 0
možnosti

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

1 0
možnosti

L32a24d78a 29N88o93v14a34k

19. 6. 2016 19:02

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

3 0
možnosti

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

6 1
možnosti

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

6 6
možnosti

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

1 1
možnosti