Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35a48v20i87d 49K32r88a84j54í42č26e68k 7283393686787

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

+2/0
20.6.2016 9:31

M77a79r32e85k 95H98r74a61d26i50l 3512747682822

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

+2/0
19.6.2016 22:06

O37n23d18ř37e90j 30Z87e29m17a92n 5370564598539

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0/0
19.6.2016 22:40

M41a16r31e83k 70H97r61a70d62i80l 3252357732572

Ano, toto přirovnání se velmi často uvádí, při té rychlosti to je jedno řekněme pro tělo, letadlo, čili projeví se na ploše.Voda ovšem není projektil, který proniká pancířem. Bortí a trhá na kusy vlivem plošného odporu. Mimoto nevznikne požár a podobně.

+2/0
19.6.2016 23:01

P71a98v80e24l 26O71b15d13r59ž89á48l48e89k 6586724388572

Tam jde hlavně o přetížení, které vznikne při dopadu - při extrémně prudkém zpomalení.

Vzhledem k tomu, že síla odporu prostředí roste s druhou mocninou rychlosti objektu (kdežto hustota prostředí má vliv jen lineární), je u volného pádu z několika kilometrů opravdu zanedbatelný rozdíl mezi dopadem na vodu nebo beton.

0/0
19.6.2016 23:27

L48a48d30a 29N19o28v66a13k 4692303657

letadlo většinou nepadá volným pádem, pokud není rozlámané na kusy...

+2/0
20.6.2016 0:39

O60n37d22ř64e56j 40Z57e18m22a23n 5390874488389

Ano, bývá podstatně rychlejší než kdyby volně padalo.

+1/0
20.6.2016 1:45

D55a41v45i32d 18K13r97a33j33í75č85e53k 7373623796247

Ani potom to není nijak závratná rychlost. Rozhodně nic takového, co by mohlo ublížit pamětem v oranžových skříňkách.

0/0
20.6.2016 9:17

L20a55d50i49s52l32a77v 82Ž90e58n10í63š26e44k 6196604808908

Prosím , nechte elektřinu a elektrikáře na pokoji, evidentně si dodnes myslíte, že bez liščího ohonu a ebonitové tyče to nejde.....

0/−1
20.6.2016 11:01

O62n86d30ř80e60j 27Z67e37m13a45n 5780124128949

Výborně, zkritizuji je, že si myslí blbosti a někdo mě za to zpéruje že o elektřině nic nevím. No to je výborné. Nejste náhodou jeden z nich? To by vysvětlovalo vaší reakci.

0/0
20.6.2016 17:51

J38a97r12o83s46l98a85v 33P63o62l40e58n12s43k16y 5876664349

Ja myslim ze je to hlavne Egyptskych expertech :-P

+1/0
19.6.2016 23:12

M71i46r98e91k 92G39a93j33e80r 5251286419130

Ty cerne skrinky nespadly do more samostatne, ale v letadle. Proto mate pravdu, ze naraz na hladinu by je nemel rozbit. To znamena, ze nejspis doslo v letadle nejprve k vybuchu a pak teprve trosky padaly na hladinu. Ted jen cekame, az experti prinesou prime dukazy stop vybusnin na troskach.

+1/0
20.6.2016 8:19

P88e56t15r 35P28e41š35a24t 9818140398332

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

+1/−3
19.6.2016 20:33

P49e12t25r 33Z30d25e77n53ě40k 2654949454

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0/0
19.6.2016 19:46

P14e72t88r 23B27r70e14j31c58h51a 6122959170

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0/0
19.6.2016 19:35

T86o55m41á20š 88T41a69t67í34č88e91k 5170572930138

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

+2/0
19.6.2016 20:02

D63a59v57i90d 20K89r23a68j45í11č64e43k 7343123186977

Wikipedia - 3400 G.

0/0
20.6.2016 9:33

P98a28v26e43l 68F46o43l50t33á34n 4760792824

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

+2/0
19.6.2016 19:28

P95e15t68e76r 10B67a98k92i21č 1859279725860

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

+3/0
19.6.2016 19:35

P94e19t34r 97P44e65t25r90á92s88e41k 7602437266253

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

+3/−2
19.6.2016 19:09

P17a67v84e22l 43S84t49r94n94á65d34e44k 4195145879422

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

+7/0
19.6.2016 19:17
Foto

P97e69t81r 50W33a25t34z89k21e 7634915139266

...co je na tom nepochopitelného......

+1/0
19.6.2016 19:17

P37a25v66e50l 82F85o52l11t14á39n 4110552234

No co asi? Udělali kruh ve směru hodinových ručiček.

Během bezproblémového letu asi dost nečekaný manévr.

+1/0
19.6.2016 19:17

P39e41t20e30r 16B85a14k55i42č 1909619755910

Normálne sa to používa (bežná záležitosť), keď chcete zdržať lietadlo na trase, aby ste mali lietadlá na prílete pekne s rozostupmi alebo ak nemáte dosť miesta na trati (krátka vzdialenosť normálne lietadlo klesá 300m za minútu pri vodorovnom lete by na také klesanie potreboval cca 300km) pri vyklesaní z veľkej výšky. Niekde sa používa doprava/doľava o 360 stupňov alebo cirle left/right a udáte mu v minútach koľko mu má ten okruh o 360 stupňov trvať.

.

Ale podľa toho čo sa tam píše to vyzerá akoby s ním niekto komunikoval a dával mu pokyny.

0/0
19.6.2016 19:20

O90n43d93ř10e79j 92Z46e78m66a50n 5660934368279

Tak u ponorek se tomu říká bláznivý Ivan.

0/0
20.6.2016 3:08

M44i41c93h40a80l 94M20i85l91l78e90r 9566152979692

lidove receno: udelali "hodiny"smerem vpravo.

+1/0
20.6.2016 4:50

V94í34t14ě73z90s94l19a16v 13K58l17o19z43í71k 3901529364797

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

+1/0
19.6.2016 19:01

L67a68d24a 48N60o80v80a80k 4152503247

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

+3/0
19.6.2016 19:02

P19a33v86e47l 19F71o25l62t29á44n 4320342344

a víte jistě že nejsou jen kašírované?

:-)

0/0
19.6.2016 19:37

T89o80m72á85š 75T23a10t36í63č76e47k 5390542560738

Aha, proto asi dávají pokuty těm, co na ně lezou, aby jim neprošlápli papundekl. ;-)

+3/0
19.6.2016 20:05

P33a92v19e89l 68F90o92l35t30á70n 4340102754

Přesně tohle jsem měl na mysli když jsem to psal.

0/0
20.6.2016 1:18

T89o16m44á44š 43T88a57t78í17č94e15k 5900502870558

Já vím. :-)

0/0
20.6.2016 1:29

L55a49d18i63s25l51a38v 36H35a42š65k43a 4953556521240

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

+6/−1
19.6.2016 18:56

R51o22s34t45i56s41l12a94v 65M97e93i26s97n14e97r 6271129474

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

+6/−6
19.6.2016 18:52

L78a79d62i70s84l34a60v 79H19a12š77k55a 4613336641790

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

+1/−1
19.6.2016 18:57

L62a78d26a 51N97o24v47a23k 4972273567

to moc nejde, anžto jsou vyšetřovatelé sestaveni ze zástupců několika zemí z nichž některé si vzájemně moc nefandí...

+1/0
19.6.2016 19:02

P22e37t30e44r 48B40a57k75i71č 1609809365980

Posledný prípad keď neboli čierne skrinky použiteľné bolo ruské Su-24 zostrelené Turkami. Fragmenty bojovej hlavice zasiahli oblasť chvosta kde sa nachádzajú záznamníky.

Ale toto by bola strašná špekulácia.

0/0
19.6.2016 19:23

T84o76m31á10š 27T19a45t70í60č27e50k 5280112590498

To je nereálné. Na vyšetřování takovýho vážnýho případu se vždycky podílí minimálně výrobce letadla. Tady jsou u toho ještě Francouzi a Američani taky, tuším. Nesmysl.

0/0
19.6.2016 20:09

L63a42d49a 71N67o76v48a51k 4882663387

béé to je trapné... v dnešní době se současnými technologiemi nedokázat udělat paměť, která odolá žuchnutí letadla do moře....:-/

+9/−1
19.6.2016 18:43

P24e13t56e91r 28B81a51k26i66č 1319919475950

To by mali, ale ako dopadli takto

http://ic.pics.livejournal.com/ne_skazu/3365469/52800/52800_600.jpg

Tak z nich nikto nič nevydoluje.

0/0
19.6.2016 19:29

L87u80d84ě60k 19N78e26k46u79d18a 4227396213184

A zbytek až po turistické sezóně, milé děti.

+13/0
19.6.2016 18:11

L68a32d45a 34N42o42v87a94k 4412243687

na turistickou sezonu můžou letos zapomenout... což ještě zvýší nápor uprchlíků...

0/0
19.6.2016 18:44

T98o68m75á83š 92V28a71l93s 7534838853903

Jeden odborný dotaz. Pád černé skřínky do moře jí zničí? Pak by měl jejich výrobce zkrachovat.

+14/−1
19.6.2016 17:52

I86v42o 19Ž50i91ž44k94a 8443617171731

Pád do moře ne, ale výbuch ji může roztrhat určitě.

+1/0
19.6.2016 18:21

K82a93r31e95l 59H14a18u92p49t70v91o20g20e49l 3613862894504

Je to velmi nepravděpodobné. Záznamníky jsou umístěny v zadní části letadla a trhavina by musela explodovat v bezprostřední blízkosti.

+6/0
19.6.2016 18:30

I45v67o 34Ž81i40ž57k91a 8323917941591

Potom je divné, že po nedávné havárii v Alpách, při rychlosti přesahující 700 km za hod. se úplně zmáčkla deformační zóna skřínky ve směru letu, praskl i její obal a přesto zůstala na rozdíl od cestujících v celku. Dokonce i data bylo možno relativně rychle vyčíst.

+5/0
19.6.2016 18:36

K45a79r17e91l 94H92a89u70p31t21v88o45g90e46l 3303942314984

V článku píšou, že paměti byly vyjmuty a vysušeny. Nemohly být tedy "na maděru". Mohly být nějakým způsobem poškozeny, ale spíš to vypadá, že se někdo z nějakého důvodu snaží "získat čas" .........

+9/−2
19.6.2016 18:51

I11v39o 56Ž15i92ž26k48a 8483107621721

Na stejném zpravodajském serveru píšou, že první skřínka je na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/pruzkumnici-nasli-ve-stredozemnim-mori-cernou-skrinku-letounu-egyptair-1lp-/zahranicni.aspx?c=A160616_154201_zahranicni_san

a druhá skřínka je také na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/egyptair-druha-cerna-skrinka-letadlo-dsi-/zahranicni.aspx?c=A160617_130913_zahranicni_kha

Spíše se snaží Egypťané mlžit, zprávy jsou značně opožděné a s minimem fotodokumentace.

0/0
19.6.2016 18:57

L14a36d22i22s42l13a90v 84H28a24š55k70a 4253676381550

do hlasování o Brexitu třeba

0/0
19.6.2016 18:58

M32i43r45e20k 61G69a33j89e65r 5131406859890

V Alpach dopadlo letadlo cumakem napred, nikoliv zadni castii.

0/0
20.6.2016 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.