Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a24v86i54d 52K61r73a37j61í40č26e42k 7333913416497

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

+2/0
20.6.2016 9:31

M33a87r88e49k 93H59r65a11d94i52l 3962457192852

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

+2/0
19.6.2016 22:06

O48n83d62ř40e94j 65Z28e50m52a98n 5410544678789

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0/0
19.6.2016 22:40

M94a56r47e26k 49H19r53a54d47i31l 3132237222902

Ano, toto přirovnání se velmi často uvádí, při té rychlosti to je jedno řekněme pro tělo, letadlo, čili projeví se na ploše.Voda ovšem není projektil, který proniká pancířem. Bortí a trhá na kusy vlivem plošného odporu. Mimoto nevznikne požár a podobně.

+2/0
19.6.2016 23:01

P12a54v25e64l 51O23b55d62r11ž38á36l22e98k 6806874568942

Tam jde hlavně o přetížení, které vznikne při dopadu - při extrémně prudkém zpomalení.

Vzhledem k tomu, že síla odporu prostředí roste s druhou mocninou rychlosti objektu (kdežto hustota prostředí má vliv jen lineární), je u volného pádu z několika kilometrů opravdu zanedbatelný rozdíl mezi dopadem na vodu nebo beton.

0/0
19.6.2016 23:27

L36a80d69a 54N57o35v57a36k 4652403107

letadlo většinou nepadá volným pádem, pokud není rozlámané na kusy...

+2/0
20.6.2016 0:39

O62n59d26ř81e73j 25Z95e36m44a88n 5410214258939

Ano, bývá podstatně rychlejší než kdyby volně padalo.

+1/0
20.6.2016 1:45

D27a20v13i50d 37K64r96a51j94í32č52e67k 7433753956887

Ani potom to není nijak závratná rychlost. Rozhodně nic takového, co by mohlo ublížit pamětem v oranžových skříňkách.

0/0
20.6.2016 9:17

L97a21d22i92s13l83a55v 61Ž95e13n53í53š66e63k 6256654758368

Prosím , nechte elektřinu a elektrikáře na pokoji, evidentně si dodnes myslíte, že bez liščího ohonu a ebonitové tyče to nejde.....

0/−1
20.6.2016 11:01

O31n17d97ř11e43j 58Z67e36m73a24n 5400484988479

Výborně, zkritizuji je, že si myslí blbosti a někdo mě za to zpéruje že o elektřině nic nevím. No to je výborné. Nejste náhodou jeden z nich? To by vysvětlovalo vaší reakci.

0/0
20.6.2016 17:51

J45a77r28o27s21l19a71v 58P17o46l83e20n39s87k79y 5666764409

Ja myslim ze je to hlavne Egyptskych expertech :-P

+1/0
19.6.2016 23:12

M95i54r88e89k 96G77a63j34e75r 5201416319560

Ty cerne skrinky nespadly do more samostatne, ale v letadle. Proto mate pravdu, ze naraz na hladinu by je nemel rozbit. To znamena, ze nejspis doslo v letadle nejprve k vybuchu a pak teprve trosky padaly na hladinu. Ted jen cekame, az experti prinesou prime dukazy stop vybusnin na troskach.

+1/0
20.6.2016 8:19

P13e15t18r 88P44e96š53a66t 9648870248692

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

+1/−3
19.6.2016 20:33

P24e90t13r 70Z87d69e95n82ě43k 2934209574

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0/0
19.6.2016 19:46

P47e10t64r 91B45r97e39j36c59h43a 6772119500

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0/0
19.6.2016 19:35

T52o81m23á19š 75T18a39t28í75č16e73k 5920462150248

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

+2/0
19.6.2016 20:02

D57a87v62i91d 57K69r87a79j14í17č67e34k 7603643356457

Wikipedia - 3400 G.

0/0
20.6.2016 9:33

P88a62v27e15l 56F85o17l34t64á90n 4800412354

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

+2/0
19.6.2016 19:28

P71e55t39e83r 81B48a96k50i29č 1409619725770

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

+3/0
19.6.2016 19:35

P15e51t50r 57P74e91t39r27á21s74e40k 7582377496623

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

+3/−2
19.6.2016 19:09

P96a10v76e38l 62S17t57r77n83á52d22e67k 4845265579102

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

+7/0
19.6.2016 19:17
Foto

P54e37t51r 44W66a76t89z98k51e 7244245969246

...co je na tom nepochopitelného......

+1/0
19.6.2016 19:17

P80a56v41e84l 98F49o52l12t98á64n 4290372664

No co asi? Udělali kruh ve směru hodinových ručiček.

Během bezproblémového letu asi dost nečekaný manévr.

+1/0
19.6.2016 19:17

P97e45t16e17r 23B68a21k29i12č 1179919825850

Normálne sa to používa (bežná záležitosť), keď chcete zdržať lietadlo na trase, aby ste mali lietadlá na prílete pekne s rozostupmi alebo ak nemáte dosť miesta na trati (krátka vzdialenosť normálne lietadlo klesá 300m za minútu pri vodorovnom lete by na také klesanie potreboval cca 300km) pri vyklesaní z veľkej výšky. Niekde sa používa doprava/doľava o 360 stupňov alebo cirle left/right a udáte mu v minútach koľko mu má ten okruh o 360 stupňov trvať.

.

Ale podľa toho čo sa tam píše to vyzerá akoby s ním niekto komunikoval a dával mu pokyny.

0/0
19.6.2016 19:20

O17n11d34ř23e48j 20Z43e96m37a20n 5360674448729

Tak u ponorek se tomu říká bláznivý Ivan.

0/0
20.6.2016 3:08

M54i11c89h18a24l 77M67i41l82l90e38r 9546122769212

lidove receno: udelali "hodiny"smerem vpravo.

+1/0
20.6.2016 4:50

V72í63t58ě98z91s48l27a87v 60K54l85o39z39í87k 3181489724497

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

+1/0
19.6.2016 19:01

L23a20d39a 93N92o24v25a54k 4342203957

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

+3/0
19.6.2016 19:02

P67a45v42e31l 33F72o60l36t75á95n 4550662494

a víte jistě že nejsou jen kašírované?

:-)

0/0
19.6.2016 19:37

T44o32m83á48š 78T32a44t28í87č41e91k 5470272790498

Aha, proto asi dávají pokuty těm, co na ně lezou, aby jim neprošlápli papundekl. ;-)

+3/0
19.6.2016 20:05

P43a54v67e38l 30F29o25l21t64á16n 4650362804

Přesně tohle jsem měl na mysli když jsem to psal.

0/0
20.6.2016 1:18

T71o76m92á56š 69T93a71t18í75č45e31k 5880902170368

Já vím. :-)

0/0
20.6.2016 1:29

L52a94d13i52s33l27a81v 18H67a34š46k34a 4323666771820

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

+6/−1
19.6.2016 18:56

R52o50s71t51i94s84l31a52v 54M71e73i96s32n77e46r 6231929714

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

+6/−6
19.6.2016 18:52

L26a60d62i41s18l98a63v 19H68a19š45k70a 4143406911920

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

+1/−1
19.6.2016 18:57

L80a27d49a 22N51o30v51a57k 4802593307

to moc nejde, anžto jsou vyšetřovatelé sestaveni ze zástupců několika zemí z nichž některé si vzájemně moc nefandí...

+1/0
19.6.2016 19:02

P58e40t30e21r 53B61a15k16i24č 1509439505170

Posledný prípad keď neboli čierne skrinky použiteľné bolo ruské Su-24 zostrelené Turkami. Fragmenty bojovej hlavice zasiahli oblasť chvosta kde sa nachádzajú záznamníky.

Ale toto by bola strašná špekulácia.

0/0
19.6.2016 19:23

T42o35m74á85š 80T50a40t80í14č51e59k 5960102500508

To je nereálné. Na vyšetřování takovýho vážnýho případu se vždycky podílí minimálně výrobce letadla. Tady jsou u toho ještě Francouzi a Američani taky, tuším. Nesmysl.

0/0
19.6.2016 20:09

L74a12d81a 81N87o49v33a87k 4562653827

béé to je trapné... v dnešní době se současnými technologiemi nedokázat udělat paměť, která odolá žuchnutí letadla do moře....:-/

+9/−1
19.6.2016 18:43

P65e96t26e51r 58B39a20k16i85č 1769449695170

To by mali, ale ako dopadli takto

http://ic.pics.livejournal.com/ne_skazu/3365469/52800/52800_600.jpg

Tak z nich nikto nič nevydoluje.

0/0
19.6.2016 19:29

L49u77d25ě17k 79N33e20k12u21d40a 4137416673544

A zbytek až po turistické sezóně, milé děti.

+13/0
19.6.2016 18:11

L11a83d53a 78N18o12v25a52k 4242383557

na turistickou sezonu můžou letos zapomenout... což ještě zvýší nápor uprchlíků...

0/0
19.6.2016 18:44

T22o49m89á24š 73V16a14l94s 7414148723423

Jeden odborný dotaz. Pád černé skřínky do moře jí zničí? Pak by měl jejich výrobce zkrachovat.

+14/−1
19.6.2016 17:52

I52v64o 46Ž63i71ž34k93a 8833837131381

Pád do moře ne, ale výbuch ji může roztrhat určitě.

+1/0
19.6.2016 18:21

K35a61r17e67l 41H53a64u35p49t69v94o40g42e95l 3383142354184

Je to velmi nepravděpodobné. Záznamníky jsou umístěny v zadní části letadla a trhavina by musela explodovat v bezprostřední blízkosti.

+6/0
19.6.2016 18:30

I10v63o 81Ž68i41ž88k41a 8543397891581

Potom je divné, že po nedávné havárii v Alpách, při rychlosti přesahující 700 km za hod. se úplně zmáčkla deformační zóna skřínky ve směru letu, praskl i její obal a přesto zůstala na rozdíl od cestujících v celku. Dokonce i data bylo možno relativně rychle vyčíst.

+5/0
19.6.2016 18:36

K40a54r51e83l 23H37a16u15p73t60v39o16g64e13l 3473212314494

V článku píšou, že paměti byly vyjmuty a vysušeny. Nemohly být tedy "na maděru". Mohly být nějakým způsobem poškozeny, ale spíš to vypadá, že se někdo z nějakého důvodu snaží "získat čas" .........

+9/−2
19.6.2016 18:51

I35v66o 98Ž84i83ž29k31a 8693937721741

Na stejném zpravodajském serveru píšou, že první skřínka je na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/pruzkumnici-nasli-ve-stredozemnim-mori-cernou-skrinku-letounu-egyptair-1lp-/zahranicni.aspx?c=A160616_154201_zahranicni_san

a druhá skřínka je také na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/egyptair-druha-cerna-skrinka-letadlo-dsi-/zahranicni.aspx?c=A160617_130913_zahranicni_kha

Spíše se snaží Egypťané mlžit, zprávy jsou značně opožděné a s minimem fotodokumentace.

0/0
19.6.2016 18:57

L23a12d62i15s94l93a27v 21H27a15š88k32a 4403746771920

do hlasování o Brexitu třeba

0/0
19.6.2016 18:58

M98i78r30e29k 66G91a29j71e90r 5731556349300

V Alpach dopadlo letadlo cumakem napred, nikoliv zadni castii.

0/0
20.6.2016 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.