Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a32v35i31d 81K46r61a16j15í13č32e81k 7783733846707

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

+2/0
20.6.2016 9:31

M32a64r14e64k 69H55r31a18d22i96l 3432877282312

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

+2/0
19.6.2016 22:06

O56n76d21ř23e81j 40Z24e31m58a13n 5640594578249

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0/0
19.6.2016 22:40

M63a53r52e46k 79H74r42a13d46i84l 3882557432162

Ano, toto přirovnání se velmi často uvádí, při té rychlosti to je jedno řekněme pro tělo, letadlo, čili projeví se na ploše.Voda ovšem není projektil, který proniká pancířem. Bortí a trhá na kusy vlivem plošného odporu. Mimoto nevznikne požár a podobně.

+2/0
19.6.2016 23:01

P98a34v69e49l 91O32b71d17r60ž30á69l29e20k 6746494498202

Tam jde hlavně o přetížení, které vznikne při dopadu - při extrémně prudkém zpomalení.

Vzhledem k tomu, že síla odporu prostředí roste s druhou mocninou rychlosti objektu (kdežto hustota prostředí má vliv jen lineární), je u volného pádu z několika kilometrů opravdu zanedbatelný rozdíl mezi dopadem na vodu nebo beton.

0/0
19.6.2016 23:27

L27a19d50a 42N78o92v95a13k 4382753227

letadlo většinou nepadá volným pádem, pokud není rozlámané na kusy...

+2/0
20.6.2016 0:39

O69n21d88ř22e89j 31Z97e85m94a14n 5390864948529

Ano, bývá podstatně rychlejší než kdyby volně padalo.

+1/0
20.6.2016 1:45

D78a12v95i69d 57K33r62a14j16í95č59e40k 7763333226987

Ani potom to není nijak závratná rychlost. Rozhodně nic takového, co by mohlo ublížit pamětem v oranžových skříňkách.

0/0
20.6.2016 9:17

L38a13d19i80s84l61a43v 73Ž24e80n87í54š95e41k 6246224808848

Prosím , nechte elektřinu a elektrikáře na pokoji, evidentně si dodnes myslíte, že bez liščího ohonu a ebonitové tyče to nejde.....

0/−1
20.6.2016 11:01

O54n39d90ř95e42j 25Z80e92m87a76n 5230614288889

Výborně, zkritizuji je, že si myslí blbosti a někdo mě za to zpéruje že o elektřině nic nevím. No to je výborné. Nejste náhodou jeden z nich? To by vysvětlovalo vaší reakci.

0/0
20.6.2016 17:51

J14a19r51o94s22l79a71v 89P57o10l37e43n21s80k29y 5606654679

Ja myslim ze je to hlavne Egyptskych expertech :-P

+1/0
19.6.2016 23:12

M43i44r17e40k 16G49a36j94e28r 5661726399640

Ty cerne skrinky nespadly do more samostatne, ale v letadle. Proto mate pravdu, ze naraz na hladinu by je nemel rozbit. To znamena, ze nejspis doslo v letadle nejprve k vybuchu a pak teprve trosky padaly na hladinu. Ted jen cekame, az experti prinesou prime dukazy stop vybusnin na troskach.

+1/0
20.6.2016 8:19

P72e84t75r 73P34e50š66a22t 9528510438582

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

+1/−3
19.6.2016 20:33

P71e45t76r 57Z46d57e79n45ě17k 2224909924

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0/0
19.6.2016 19:46

P84e52t78r 65B57r17e85j24c82h74a 6862759970

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0/0
19.6.2016 19:35

T38o76m26á17š 94T97a67t59í92č57e69k 5890872160748

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

+2/0
19.6.2016 20:02

D78a53v21i93d 29K28r66a47j36í82č46e65k 7743453296937

Wikipedia - 3400 G.

0/0
20.6.2016 9:33

P28a68v61e48l 89F29o52l59t51á11n 4150782764

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

+2/0
19.6.2016 19:28

P98e22t45e23r 66B95a25k37i59č 1929609725120

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

+3/0
19.6.2016 19:35

P80e86t10r 78P97e97t53r66á49s47e38k 7632737736733

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

+3/−2
19.6.2016 19:09

P44a93v16e81l 53S79t39r66n19á15d81e83k 4565915479802

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

+7/0
19.6.2016 19:17
Foto

P60e68t91r 31W97a91t12z62k76e 7244125359476

...co je na tom nepochopitelného......

+1/0
19.6.2016 19:17

P10a28v59e23l 71F56o29l35t51á66n 4300952404

No co asi? Udělali kruh ve směru hodinových ručiček.

Během bezproblémového letu asi dost nečekaný manévr.

+1/0
19.6.2016 19:17

P18e41t26e46r 83B74a27k48i46č 1619219965590

Normálne sa to používa (bežná záležitosť), keď chcete zdržať lietadlo na trase, aby ste mali lietadlá na prílete pekne s rozostupmi alebo ak nemáte dosť miesta na trati (krátka vzdialenosť normálne lietadlo klesá 300m za minútu pri vodorovnom lete by na také klesanie potreboval cca 300km) pri vyklesaní z veľkej výšky. Niekde sa používa doprava/doľava o 360 stupňov alebo cirle left/right a udáte mu v minútach koľko mu má ten okruh o 360 stupňov trvať.

.

Ale podľa toho čo sa tam píše to vyzerá akoby s ním niekto komunikoval a dával mu pokyny.

0/0
19.6.2016 19:20

O42n68d68ř81e34j 29Z26e94m61a84n 5560414888709

Tak u ponorek se tomu říká bláznivý Ivan.

0/0
20.6.2016 3:08

M50i50c51h37a74l 84M23i26l83l24e40r 9616902389862

lidove receno: udelali "hodiny"smerem vpravo.

+1/0
20.6.2016 4:50

V67í59t90ě41z46s37l13a40v 89K81l73o64z50í46k 3891749934567

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

+1/0
19.6.2016 19:01

L98a42d34a 29N76o95v66a97k 4502393807

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

+3/0
19.6.2016 19:02

P23a74v38e84l 57F33o81l25t50á17n 4960852104

a víte jistě že nejsou jen kašírované?

:-)

0/0
19.6.2016 19:37

T15o47m10á89š 66T27a51t88í20č83e93k 5710882260298

Aha, proto asi dávají pokuty těm, co na ně lezou, aby jim neprošlápli papundekl. ;-)

+3/0
19.6.2016 20:05

P19a27v71e97l 27F81o66l98t57á23n 4420492134

Přesně tohle jsem měl na mysli když jsem to psal.

0/0
20.6.2016 1:18

T74o88m18á98š 52T67a11t35í16č55e23k 5560672910968

Já vím. :-)

0/0
20.6.2016 1:29

L54a28d67i84s34l63a43v 83H17a49š72k67a 4643446351100

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

+6/−1
19.6.2016 18:56

R58o28s98t31i19s58l86a25v 75M69e60i27s29n27e79r 6591969414

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

+6/−6
19.6.2016 18:52

L45a24d38i34s98l39a16v 33H73a72š51k19a 4823356841460

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

+1/−1
19.6.2016 18:57

L63a68d52a 25N36o92v10a47k 4672543137

to moc nejde, anžto jsou vyšetřovatelé sestaveni ze zástupců několika zemí z nichž některé si vzájemně moc nefandí...

+1/0
19.6.2016 19:02

P45e52t71e35r 43B42a65k14i28č 1759849545560

Posledný prípad keď neboli čierne skrinky použiteľné bolo ruské Su-24 zostrelené Turkami. Fragmenty bojovej hlavice zasiahli oblasť chvosta kde sa nachádzajú záznamníky.

Ale toto by bola strašná špekulácia.

0/0
19.6.2016 19:23

T22o35m32á12š 78T22a11t18í12č92e33k 5780222390858

To je nereálné. Na vyšetřování takovýho vážnýho případu se vždycky podílí minimálně výrobce letadla. Tady jsou u toho ještě Francouzi a Američani taky, tuším. Nesmysl.

0/0
19.6.2016 20:09

L41a77d85a 62N73o94v73a67k 4682543757

béé to je trapné... v dnešní době se současnými technologiemi nedokázat udělat paměť, která odolá žuchnutí letadla do moře....:-/

+9/−1
19.6.2016 18:43

P34e38t78e72r 20B40a65k72i13č 1359849975540

To by mali, ale ako dopadli takto

http://ic.pics.livejournal.com/ne_skazu/3365469/52800/52800_600.jpg

Tak z nich nikto nič nevydoluje.

0/0
19.6.2016 19:29

L44u74d90ě16k 65N39e56k57u79d90a 4197546173254

A zbytek až po turistické sezóně, milé děti.

+13/0
19.6.2016 18:11

L98a80d87a 95N53o39v67a80k 4442453977

na turistickou sezonu můžou letos zapomenout... což ještě zvýší nápor uprchlíků...

0/0
19.6.2016 18:44

T66o47m79á67š 94V20a50l71s 7294328263473

Jeden odborný dotaz. Pád černé skřínky do moře jí zničí? Pak by měl jejich výrobce zkrachovat.

+14/−1
19.6.2016 17:52

I92v75o 59Ž10i67ž18k38a 8963837241861

Pád do moře ne, ale výbuch ji může roztrhat určitě.

+1/0
19.6.2016 18:21

K36a14r31e89l 49H98a86u95p94t33v21o54g87e84l 3383572744704

Je to velmi nepravděpodobné. Záznamníky jsou umístěny v zadní části letadla a trhavina by musela explodovat v bezprostřední blízkosti.

+6/0
19.6.2016 18:30

I60v41o 65Ž98i23ž78k66a 8563547531931

Potom je divné, že po nedávné havárii v Alpách, při rychlosti přesahující 700 km za hod. se úplně zmáčkla deformační zóna skřínky ve směru letu, praskl i její obal a přesto zůstala na rozdíl od cestujících v celku. Dokonce i data bylo možno relativně rychle vyčíst.

+5/0
19.6.2016 18:36

K18a40r75e76l 97H79a79u98p25t27v60o73g43e41l 3183452114874

V článku píšou, že paměti byly vyjmuty a vysušeny. Nemohly být tedy "na maděru". Mohly být nějakým způsobem poškozeny, ale spíš to vypadá, že se někdo z nějakého důvodu snaží "získat čas" .........

+9/−2
19.6.2016 18:51

I48v35o 51Ž39i83ž14k56a 8403807601371

Na stejném zpravodajském serveru píšou, že první skřínka je na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/pruzkumnici-nasli-ve-stredozemnim-mori-cernou-skrinku-letounu-egyptair-1lp-/zahranicni.aspx?c=A160616_154201_zahranicni_san

a druhá skřínka je také na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/egyptair-druha-cerna-skrinka-letadlo-dsi-/zahranicni.aspx?c=A160617_130913_zahranicni_kha

Spíše se snaží Egypťané mlžit, zprávy jsou značně opožděné a s minimem fotodokumentace.

0/0
19.6.2016 18:57

L80a19d33i19s96l24a52v 21H38a70š33k63a 4233426621250

do hlasování o Brexitu třeba

0/0
19.6.2016 18:58

M39i77r59e86k 37G36a71j49e96r 5631376789480

V Alpach dopadlo letadlo cumakem napred, nikoliv zadni castii.

0/0
20.6.2016 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.