Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a16v53i58d 75K89r72a58j14í95č73e74k 7823523536117

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

+2/0
20.6.2016 9:31

M95a82r35e86k 92H80r71a17d42i88l 3952407482282

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

+2/0
19.6.2016 22:06

O63n94d96ř12e59j 20Z46e18m83a29n 5480354198959

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0/0
19.6.2016 22:40

M52a40r95e69k 52H51r52a54d50i21l 3722127432462

Ano, toto přirovnání se velmi často uvádí, při té rychlosti to je jedno řekněme pro tělo, letadlo, čili projeví se na ploše.Voda ovšem není projektil, který proniká pancířem. Bortí a trhá na kusy vlivem plošného odporu. Mimoto nevznikne požár a podobně.

+2/0
19.6.2016 23:01

P25a85v92e42l 19O85b41d77r76ž79á91l43e64k 6866974168482

Tam jde hlavně o přetížení, které vznikne při dopadu - při extrémně prudkém zpomalení.

Vzhledem k tomu, že síla odporu prostředí roste s druhou mocninou rychlosti objektu (kdežto hustota prostředí má vliv jen lineární), je u volného pádu z několika kilometrů opravdu zanedbatelný rozdíl mezi dopadem na vodu nebo beton.

0/0
19.6.2016 23:27

L67a70d75a 63N12o91v35a86k 4962743197

letadlo většinou nepadá volným pádem, pokud není rozlámané na kusy...

+2/0
20.6.2016 0:39

O54n85d38ř57e75j 98Z91e97m35a15n 5260334638749

Ano, bývá podstatně rychlejší než kdyby volně padalo.

+1/0
20.6.2016 1:45

D62a25v77i19d 86K64r55a43j71í15č41e67k 7813233926677

Ani potom to není nijak závratná rychlost. Rozhodně nic takového, co by mohlo ublížit pamětem v oranžových skříňkách.

0/0
20.6.2016 9:17

L55a21d20i32s33l90a51v 43Ž66e64n93í10š80e43k 6506464218888

Prosím , nechte elektřinu a elektrikáře na pokoji, evidentně si dodnes myslíte, že bez liščího ohonu a ebonitové tyče to nejde.....

0/−1
20.6.2016 11:01

O48n75d57ř77e20j 20Z63e20m23a32n 5260184278789

Výborně, zkritizuji je, že si myslí blbosti a někdo mě za to zpéruje že o elektřině nic nevím. No to je výborné. Nejste náhodou jeden z nich? To by vysvětlovalo vaší reakci.

0/0
20.6.2016 17:51

J14a66r59o14s23l40a50v 71P73o43l51e31n70s54k62y 5386644939

Ja myslim ze je to hlavne Egyptskych expertech :-P

+1/0
19.6.2016 23:12

M55i92r73e26k 19G77a11j10e68r 5221766289270

Ty cerne skrinky nespadly do more samostatne, ale v letadle. Proto mate pravdu, ze naraz na hladinu by je nemel rozbit. To znamena, ze nejspis doslo v letadle nejprve k vybuchu a pak teprve trosky padaly na hladinu. Ted jen cekame, az experti prinesou prime dukazy stop vybusnin na troskach.

+1/0
20.6.2016 8:19

P58e47t24r 94P23e82š46a33t 9798470768112

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

+1/−3
19.6.2016 20:33

P24e35t87r 49Z18d57e83n67ě32k 2624349154

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0/0
19.6.2016 19:46

P86e57t80r 12B23r71e38j93c55h25a 6912829550

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0/0
19.6.2016 19:35

T58o48m54á27š 69T74a54t95í24č93e51k 5220592600648

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

+2/0
19.6.2016 20:02

D92a59v94i95d 23K19r18a65j12í43č20e18k 7193823556977

Wikipedia - 3400 G.

0/0
20.6.2016 9:33

P43a14v93e58l 18F38o49l61t86á78n 4180712624

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

+2/0
19.6.2016 19:28

P39e88t62e20r 72B10a95k30i95č 1699459505820

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

+3/0
19.6.2016 19:35

P52e83t58r 65P44e22t68r95á18s18e65k 7122557636193

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

+3/−2
19.6.2016 19:09

P42a18v43e11l 45S12t71r53n57á96d46e81k 4595775469442

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

+7/0
19.6.2016 19:17
Foto

P57e17t35r 84W65a13t30z44k94e 7134665319806

...co je na tom nepochopitelného......

+1/0
19.6.2016 19:17

P95a18v27e46l 85F86o86l36t44á14n 4800802394

No co asi? Udělali kruh ve směru hodinových ručiček.

Během bezproblémového letu asi dost nečekaný manévr.

+1/0
19.6.2016 19:17

P11e68t97e39r 19B27a70k72i17č 1939309775530

Normálne sa to používa (bežná záležitosť), keď chcete zdržať lietadlo na trase, aby ste mali lietadlá na prílete pekne s rozostupmi alebo ak nemáte dosť miesta na trati (krátka vzdialenosť normálne lietadlo klesá 300m za minútu pri vodorovnom lete by na také klesanie potreboval cca 300km) pri vyklesaní z veľkej výšky. Niekde sa používa doprava/doľava o 360 stupňov alebo cirle left/right a udáte mu v minútach koľko mu má ten okruh o 360 stupňov trvať.

.

Ale podľa toho čo sa tam píše to vyzerá akoby s ním niekto komunikoval a dával mu pokyny.

0/0
19.6.2016 19:20

O39n86d97ř15e42j 45Z49e72m60a87n 5280454738899

Tak u ponorek se tomu říká bláznivý Ivan.

0/0
20.6.2016 3:08

M58i18c23h12a53l 14M35i11l61l46e64r 9926482599172

lidove receno: udelali "hodiny"smerem vpravo.

+1/0
20.6.2016 4:50
Foto

V87í24t95ě67z41s57l10a37v 38K71l45o40z66í49k 3791789934447

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

+1/0
19.6.2016 19:01

L37a22d64a 93N90o75v73a28k 4372343617

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

+3/0
19.6.2016 19:02

P49a48v95e89l 64F71o73l32t76á41n 4410582804

a víte jistě že nejsou jen kašírované?

:-)

0/0
19.6.2016 19:37

T84o40m18á72š 67T60a81t67í70č57e21k 5470522930328

Aha, proto asi dávají pokuty těm, co na ně lezou, aby jim neprošlápli papundekl. ;-)

+3/0
19.6.2016 20:05

P30a93v23e30l 74F74o87l32t48á50n 4120772154

Přesně tohle jsem měl na mysli když jsem to psal.

0/0
20.6.2016 1:18

T56o27m13á94š 62T83a18t59í66č10e59k 5760522930788

Já vím. :-)

0/0
20.6.2016 1:29

L89a84d51i21s77l50a11v 82H28a21š83k16a 4953186691310

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

+6/−1
19.6.2016 18:56

R65o82s75t20i53s54l26a83v 68M84e71i62s92n63e53r 6311799194

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

+6/−6
19.6.2016 18:52

L41a63d97i89s98l64a54v 44H84a82š78k76a 4223516961770

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

+1/−1
19.6.2016 18:57

L92a92d75a 82N35o45v67a67k 4522913777

to moc nejde, anžto jsou vyšetřovatelé sestaveni ze zástupců několika zemí z nichž některé si vzájemně moc nefandí...

+1/0
19.6.2016 19:02

P48e88t64e67r 61B35a85k75i15č 1339749825210

Posledný prípad keď neboli čierne skrinky použiteľné bolo ruské Su-24 zostrelené Turkami. Fragmenty bojovej hlavice zasiahli oblasť chvosta kde sa nachádzajú záznamníky.

Ale toto by bola strašná špekulácia.

0/0
19.6.2016 19:23

T65o19m69á42š 14T90a72t30í65č24e69k 5590552950838

To je nereálné. Na vyšetřování takovýho vážnýho případu se vždycky podílí minimálně výrobce letadla. Tady jsou u toho ještě Francouzi a Američani taky, tuším. Nesmysl.

0/0
19.6.2016 20:09

L95a94d40a 47N17o85v16a54k 4302243277

béé to je trapné... v dnešní době se současnými technologiemi nedokázat udělat paměť, která odolá žuchnutí letadla do moře....:-/

+9/−1
19.6.2016 18:43

P51e35t75e90r 54B28a19k63i26č 1269759355620

To by mali, ale ako dopadli takto

http://ic.pics.livejournal.com/ne_skazu/3365469/52800/52800_600.jpg

Tak z nich nikto nič nevydoluje.

0/0
19.6.2016 19:29

L60u29d57ě81k 73N94e18k15u38d12a 4787206913374

A zbytek až po turistické sezóně, milé děti.

+13/0
19.6.2016 18:11

L75a35d59a 63N48o27v86a48k 4462533747

na turistickou sezonu můžou letos zapomenout... což ještě zvýší nápor uprchlíků...

0/0
19.6.2016 18:44

T69o51m49á90š 79V66a30l69s 7774858863373

Jeden odborný dotaz. Pád černé skřínky do moře jí zničí? Pak by měl jejich výrobce zkrachovat.

+14/−1
19.6.2016 17:52

I33v80o 35Ž16i21ž22k32a 8953807621891

Pád do moře ne, ale výbuch ji může roztrhat určitě.

+1/0
19.6.2016 18:21

K43a38r65e61l 36H17a75u21p81t13v16o13g52e67l 3243582454584

Je to velmi nepravděpodobné. Záznamníky jsou umístěny v zadní části letadla a trhavina by musela explodovat v bezprostřední blízkosti.

+6/0
19.6.2016 18:30

I49v23o 51Ž87i96ž36k81a 8233207741361

Potom je divné, že po nedávné havárii v Alpách, při rychlosti přesahující 700 km za hod. se úplně zmáčkla deformační zóna skřínky ve směru letu, praskl i její obal a přesto zůstala na rozdíl od cestujících v celku. Dokonce i data bylo možno relativně rychle vyčíst.

+5/0
19.6.2016 18:36

K23a57r93e16l 60H15a62u23p15t93v61o12g73e15l 3333262764814

V článku píšou, že paměti byly vyjmuty a vysušeny. Nemohly být tedy "na maděru". Mohly být nějakým způsobem poškozeny, ale spíš to vypadá, že se někdo z nějakého důvodu snaží "získat čas" .........

+9/−2
19.6.2016 18:51

I48v96o 63Ž86i47ž40k48a 8473557401391

Na stejném zpravodajském serveru píšou, že první skřínka je na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/pruzkumnici-nasli-ve-stredozemnim-mori-cernou-skrinku-letounu-egyptair-1lp-/zahranicni.aspx?c=A160616_154201_zahranicni_san

a druhá skřínka je také na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/egyptair-druha-cerna-skrinka-letadlo-dsi-/zahranicni.aspx?c=A160617_130913_zahranicni_kha

Spíše se snaží Egypťané mlžit, zprávy jsou značně opožděné a s minimem fotodokumentace.

0/0
19.6.2016 18:57

L78a22d96i10s84l68a55v 22H96a91š61k61a 4453406631870

do hlasování o Brexitu třeba

0/0
19.6.2016 18:58

M21i77r82e73k 19G15a41j71e76r 5711366209630

V Alpach dopadlo letadlo cumakem napred, nikoliv zadni castii.

0/0
20.6.2016 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.