Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V centru Prahy se srazila tramvaj se sanitkou. Pět lidí se zranilo

U stanice I. P. Pavlova v centru Prahy se v pátek krátce po jedenácté večer srazila tramvaj se sanitkou. Tramvaj po nehodě vykolejila. Zdravotníci odvezli z místa pět zraněných. Provoz byl plně obnoven kolem jedné hodiny ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i55ř75í 98K46r83e71j80č70í66k 2237268364566

Jelikož se v Praze rozmohl nový sport řidičů IAD a tím je jízda na červenou naprosto kdekoliv a kdykoliv, zatímco tramvajáci si něco podobnýho nemůžou dovolit, je myslim o zavinění víceméně jasno.

+1/0
19.6.2016 20:00

P51a94v97e68l 53J68a90n46s39a 2795669561824

eště jednou vopakuju pro hodně málo chápavý autory:

PACOŠBUS NENARAZIL DO TRAMVAJE Z-L-E-V-A!!!!!!

+3/0
18.6.2016 11:05
Foto

M61a55r82i51e 43M76e10t25l68i20c41k76á 9821124231542

Jsem také méně chápavá ;-D;-D;-D Sanita je zdemolovaná na levé straně.....na straně řidiče.....

+1/0
18.6.2016 11:22

J36i74r81k80a 75K36o67c86h 7194854493245

tim padem je poskozena tramvaj na prave strane a pokud narazil DO TRAMVAJE, tak zprava

+8/0
18.6.2016 11:34
Foto

M80a33r67i87e 75M88e52t20l42i69c60k94á 9831544861122

A no jooooo.... je vidět, že jsem po noční ještě nešla spát ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2016 11:37

P67a35v94e89l 52J53a76n41s67a 2285229601344

no jistěěěééé

a vo vo vo vo vo vo votom to je!

0/0
18.6.2016 13:42

K38a43r47e62l 67D86r44d10a 6764202497

Podobná nehoda tady už byla. A nic. Rv

V březnu 2005 zmasakrovala tramvaj lidi na zastávce na Karláku, řidič dostal 4,5 roku a všichni řidiči tramvají začali po Praze jezdit předpisově. Vydrželo jim to 14 dní. Úspěch.

V červnu 2006 to napálila tramvaj do projíždějícího blikajícího hasičského auta na I.P. Pavlova. To zmasakrovalo lidi na přechodu. Studentka přišla o nohy, její manžel po 11 měsících trápení zemřel. Tramvaj jela údajně předpisově, řidič tramvaje pouze brzdil "záměrně" pozdě. Řidič hasičů dostal 1 rok podmínku.

V srpnu 2006 natáčela TV Nova na I.P. Pavlova tramvaje projíždějící velmi často signál "stůj". Otevřelo to debaty jak o řidičích tramvají, tak o změně signalizace.

Přineslo to mimořádné zlepšení bezpečnosti tramvajové dopravy v Praze. Nic se nezměnilo. ;-D

+2/−14
18.6.2016 9:53

M45i43r13o66s23l86a96v 30G48r64o28s82s90m59a70n36n 8562369294

Pane kolego, řidiči tramvají dodržují předpisy nejvíce ze všech účastníků, především pak rychlosti. Za reportáž dostala Nova pokutu od Rady kvůli neobjektivitě. Zákon říká, za jakých okolností může tramvaj či jiné vozidlo projet na stůj, pokud chybí pozor.

+18/−2
18.6.2016 10:34
Foto

M57a76r91i84e 13M35e22t41l25i67c52k12á 9891254541542

V tom bych si dovolila velmi oponovat.... mockrát mne vyzváněla tramvaj, která se rozjížděla bez ohledu na to, že pro chodce na přechodu svítila zelená a to ještě před tím než se tramvaj začala rozjíždět. Boží zážitek je, když doprovázíte osobu se sníženou pohyblivostí, tu na druhý chodník nedostanene v intervalu šesti vteřin, ale tramvaják najíždí a zvoní a zvoní, takže pak dotyčnou osobu deset minut na chodníku dostáváte ze šoku.... Nejsou všichni stejní, ale těch, kteří mají pocit, že oni přeci mají naprostou a absolutní převahu a přednost je dost......

+4/−8
18.6.2016 11:20

B19o49h20u27s80l31a91v 22K69r20á59l56í13k 2961590879736

Máte pravdu - řidičů, kteří nechají tramvaj napříč křižovatkou a jdou pomáhat, je dnes pomálu. Ale mám podezření, že tu chronologii máte poněkud pomotanou. Tramvaj pochopitelně může z druhé strany křižovatky dostat volno už v době, kdy ještě je volno i v některých kolizních směrech, protože například do výhybky v oblouku má omezenou rychlost do 10 km/h, a tedy než se od stopčáry dostane k přechodu na jiné straně křižovatky, může ještě uplynout klidně i 10 sekund, a podobná může být i vyklizovací doba přechodu. Vyklizovací doba přechodu by měla být dimenzovaná i na pomalé chodce, ale s extrémně pomalým chodcem je lépe vyrazit hned na začátku signálu Volno - tím pádem pak máte k dispozici dobu zeleného signálu plus vyklizovací dobu, což určitě je dohromady vždy více než 6 sekund.

Je ovšem pravda, že signál "Volno" podle zákona znamená pouze právo vjet do křižovatky a nic víc - zákon nikomu negarantuje, že v té době nebude mít volno i některý kolizní směr, a už vůbec negarantuje, že chodci a vozidla v kolizních směrech stačí křižovatku opustit tak rychle, aby řidič vjíždějící do křižovatky na svůj signál volno jimi nebyl nijak omezen. Pokud by na křižovatce byla současně ze všech směrů zelená, není to v rozporu se zákonem ani s prováděcí vyhláškou, ale jen a pouze s nějakými technickým standardy.

0/0
18.6.2016 12:32

M57i61r72o53s57l98a40v 10G54r80o61s94s62m37a66n45n 8152609854

Máte to dobře, až na jednu drobnost. Kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a to i když by to bylo logicky možné, tedy mezičas vychází záporný. Nelze vyloučit nikdy nic, tedy ani že řidič tramvaje měl stůj a vyzváněl chodce, který měl zelenou. Ale ještě jsem to neviděl. Paní to neviděla mockrát.

+1/0
18.6.2016 12:44

B50o64h19u35s87l72a42v 15K64r44á25l61í53k 2401340949136

To, že kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a ovšem ani to, že cyklus signalizace bude mít nějakou logiku, ovšem není stanoveno ani zákonem, ani prováděcí vyhláškou. To zákon prostě jen mlčky předpokládá. Ovšem stejně tak je třeba vždy předpokládat, že občas některý chodec se svou rychlostí všem výpočtům vymyká.

+1/−1
18.6.2016 12:57
Foto

M62a14r98i45e 66M91e21t85l54i62c17k20á 9821544391812

Já nepsala nic o tom že mi má tramvaják pomoci převést babušku přes přechod... ale zrovna na Strossmayeráku je to v podstatě každodenní zážitek. Na zastávce Strossmayerovo náměstí v ulici M. Horákové - směr Vltavská, Čechův most stojí tramvaj a nastupují a vystupují lidé. V té chvíli je pro chodce zelená, tedy vstoupíme na přechod. Ve chvíli kdy jsme za polovinou přechodu lidé donastupují, zavřou se dveře tramvaje a přesto, že vidí před čumákem paní o berlích tak se začne rozjíždět a zvoní a zvoní a zvoní........ Ale paní o berlích vážně nenastartuje motor, aby se uklidila z přechodu zvýšenou rychlostí. Tramvaj se doplouží málem "tramvaj na tělo" a zvoní a zvoní. Vám to připadá jako normální jednání???

+2/−2
18.6.2016 15:09

J45i23ř72í 32K38r93e36j28č44í23k 2817208874856

Normální mi nepřijde hlavně chození na červenou a zrovna na zmiňovaném Štrosu je to všeobecně oblíbená kratochvíle chodců.

0/0
19.6.2016 19:10

M84i81r86o88s57l93a45v 36G83r72o97s48s43m19a34n94n 8812889844

Opravdu jste popsanou situaci viděla mockrát? Kdy, kde?

+4/0
18.6.2016 12:45

K79a18r27e60l 72D74r68d76a 6804112527

O pokutě nic nevím. Uvítal bych odkaz.

Reportáž si zhruba pamatuji. Projíždění "stůj" se tam řešilo podle zákona, tedy ve shodě s tím, jak to komentujete. Dle laiků a redaktorů mohli řidiči normálně zastavit, ale je praxe si ke "stůj" připočítat nějaké ty vteřiny (přesně to budete vědět spíš Vy) - "tramvaj přece nezastaví na fleku" a signalizaci ignorovat. Což je otázka pouhého odhadu a občas se v provozu vymstí.

Našel jsem článek, kde se řidiči údajně řídí podle přepínání signalizace pro chodce či pro auta a podle toho usuzují na svoji "oranžovou". Zmatek v tom dělají křižovatky s dynamickým řízením, které se přepínají nepravidelně. Přijde mi šílené, když řidiči popisují "finty z praxe" a jak podle svých dojmů přepravují "bezpečně" cestující.

Prý se v Praze upustilo od zavádění signalizace "pozor" pro tramvaje. (To tady padlo v minulé debatě.)

A jak tak hledám, našel jsem jen nehodu v Ostravě a články jak od ní dopravní podnik dával ruce pryč...

Tresty za mrzačení a zabíjení lidí v dopravě mi přijdou směšné. Soudy přitom neváhají osolit řidiče aut a hlavně Janouška. ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/smutny-ridic-tramvaje-smrti-odmitl-u-soudu-vypovidat/r~i:article:626334/

+1/−3
18.6.2016 12:57

B19o10h97u68s77l34a33v 92K96r45á45l18í39k 2981330889606

Na automobilu máte jednak zcela jiné adhezní podmínky, ale především je tam brzdný systém zcela nezávislý na systému pohonu, takže brzdit můžete začít okamžitě. U tramvaje přechod z režimu rozjezdu do režimu elektrodynamického brzdění chvilku trvá, skoro vteřinu. Samotná zábrzdná vzdálenost plné tramvaje z rychlosti 40 km/h provozní brzdou může být na rovině a za sucha kolem 70 metrů (to je víc než vzdálenost mezi Legerovou a Sokolskou) - je-li to ze svahu, pak samozřejmě víc Přičemž ani brzdění maximálním stupněm provozní brzdy ještě nemusí být bezpečné - brzdit se musí začít postupně, ne na to hamtnout hned až k podlaze.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3m.htm

Ve skutečnosti je to přesně naopak. Zatímco podle zákona a provozních předpisů by tramvaj mohla k SSZ přijíždět klidně padesátikilometrovou rychlostí a pokud by 100 metrů před tramvají padly čočky na stůj, řidič by měl ještě právo i povinnost křižovatku projet, protože nemůže bezpečně zastavit. Ve skutečnosti jsou řidiči tramvají učeni a nuceni předvídat, tj. de facto se dívat na souběžné přechody pro chodce a červené panáčky vnímat jako předvěst, že brzy i jim padne stůj. Ale samozřejmě zákon i signální plány SSZ počítají s tím, že tramvaj vjede do křižovatky i několik vteřin po nástupu signálu Stůj.

+5/−1
18.6.2016 13:12

J93i49ř41í 91K34r17e77j67č31í24k 2247878264646

­Tisková zpráva z 23. zasedání RRTV:

Rada na svém 23. zasedání, které se konalo ve dnech 19. -­ 22. prosince 2006 uložila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,­-Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č.231/2001 Sb. – povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se dopustil tím, že v pořaduTelevizní noviny odvysílal reportážní příspěvek „Řidiči tramvají jezdí často na červenou “ dne 13. srpna 2006 od19.30 hod. na programu Nova a uložila v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č.520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč.

https://www.novinky.cz/kultura/104708-rada-dala-televizim-pokuty-za-pul-milionu.html

0/0
19.6.2016 19:35

R35o40m62a97n 50K73r41a98t70o87c90h49v43í98l 6876617486844

Co se týče nehody v roce 2005 na Karláku, tak tam řidič přepálil rychlost, tudíž rychlost nedodržel.

+2/0
18.6.2016 16:13

P17e59t86r 61V21e27s74e89l89ý 8195135192786

Na Karláku to nemělo nic společného se semafory ani s křižovatkou, ale s nedodržením rychlosti tramvaje při průjezdu oblouke, kdy vykolejil zadní vůz a smetl lidi na zastávce.

V červnu 2006 to napálil hasič do tramvaje nikoliv tramvaj do hasiče. Vaše fabulace o záměrném pozdním brždění je jen trapný pokus o hození viny na tramvajáka. Ona tramvaj není auto a než z rozjezdu začne brzdit, tak je tam poměrně dlouhá prodleva.

Co si pamatuju, tak Nova si s tím jejím natáčením akorát utržila ostudu, protože záměrně natáčela rozjete soupravy, kterým pár metrů před čumákem naskočil signál stůj a to neubrzdíte ani kdybyste se pofekálil. Proto maj tramvaje jiné časování semaforů než auta.

+19/−2
18.6.2016 10:46

P19e28t80r 82V97e46s35e48l85ý 8845935782526

Tak mínusování jste zvládl, Čermák, teď ještě zkuste napsat s čím nesouhlasíte.

+9/0
18.6.2016 10:53

B11o84h73u77s79l68a74v 38K80r66á76l73í29k 2451320599836

Pokud vím, tak na Karláku nešlo o nedodržení rychlosti při průjezdu obloukem, ale při jízdě výhybkou do oblouku. A výhybka jistou souvislost s křižovatkou má.

Jinak ovšem máte pravdu, že tramvajový signál "Stůj" má v podstatě shodný význam jako žluté světlo pro silniční vozidla. Ostatně i pro ně platí, že pokud signalizace není žlutým světlem vybavena, pak červené světlo má význam žlutého světla. (Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!"...) Pokud řidič tramvaje nemůže zastavit bezpečně, tak na signál "Stůj!" zastavovat ani nesmí.

+2/0
18.6.2016 12:22

J31i94r60i 19R81u30s61n26o88k 4245232467313

Formalne to byla vina ridice hasicske auta, ale vsichni mistni vedi, ze kousicek od krizovatky je vyjezd hasicu a odspodu jezdiva zachranka. Presto si ridici tramvaji ze sireny nic nedelaji a vjizdeji do krizovatky jako kingove. Oni prece nebudou zastavovat kvuli nejake sanitce nebo nedejboze hasicum.

+1/−6
18.6.2016 14:50

J73i91r82i 67R25u89s25n22o39k 4445432507373

Minusuji tramvajaci? :-) My, co kolem te krizovatky chodime, ci skrz ni jezdime leta, vime sve...

+2/−1
18.6.2016 18:59

R61o13m19a78n 10B12a87r12t62o97š27e43k 3296640225

Jezdí podle předpisů. Kdyby na nejvytíženější trati v Praze měli pro jistotu zpomalit v křižovatce jen proto, že tam "může jet sanitka", za chvíli by tamní doprava zkolabovala.

+1/0
19.6.2016 11:08

J61i89ř54í 61K90r58e91j83č90í60k 2297418444706

Mínusují ti normálnější z nás. ;-)

Nevím co víte vy, ale místní vědí, že na vině byli jednoznačně hasiči. Na tom není nic formálního.

Ve správě DI stojí - Dne 15. 6. 2006 ve 20.53 hod. se v Praze 2 na nám. I. P. Pavlova,křižovatce Ječná a Sokolská, srazila tramvaj č. 6 s autem hasičskéhozáchranného sboru (HZS). Auto HZS se zapnutým výstražným majákemnajelo do boku tramvaje, která jela na návěst dovolující jízdu a převrátilo sena bok. Při převrácení došlo k zachycení a zaklínění dvou chodců(cizinců). Oba chodci a 4 hasiči byli zraněni. Škoda na tramvaji činila 500tis. Kč. Příčinou byl vjezd auta HZS do jízdní dráhy drážního vozidla.

A já doplním, že se hasiči jedoucí na červenou trefili do zadní poloviny 15 metrového vozu, z čehož je asi jasné, že s tím řidič tramvaje nemohl udělat vůbec nic.

+2/0
19.6.2016 19:46

M90i60c26h67a53l 68C57h16a20l23u20p58a 6288210939643

Stůj u tramvají má význam asi jako oranžová u aut. Tramvajím chybí něco mezi volno a stůj, takže rozjetá tramvaj může projet i na stůj.

+11/0
18.6.2016 10:55

B34o95h35u13s60l49a88v 81K58r78á68l29í28k 2281800709536

Přesně tak. Úplně stejně to platí pro auta, resp. všechna silniční vozidla, pokud je někde umístěna dvoubarevná signalizace. Ta smí být použita na přenosných signalizačních zařízeních "při řízení provozu při uzavírkách pozemní komunikace, při práci na pozemní komunikaci nebo z jiných důvodů".

+3/0
18.6.2016 12:35

R40o70m47a10n 74B74a94r63t54o79š40e51k 3426400805

No jistě, čekal jsem, kdy se Drda objeví. A naprosto vždycky za nehodu může tramvaj, i když má přednost, co? Protože je to tramvaj. Kudy Prahou projede, tude stříkají hektolitry krve. A že od roku 2005 jezdí po 14 dnech všichni tramvajáci nepředpisově? Kam na ty fantazie chodíte?

+6/0
18.6.2016 11:59

K89a35r36e33l 16D41r20d51a 6704442197

Ten rozdíl stylu jízdy byl po nehodě na Karláku zřetelný. Nevím na jaký styl jízdy je doprava v Praze normovaná, ale asi to nebude na těch 14 dnů po Karláku. Kdybych to bral podle auta, tak se v Praze s tramvajemi jezdí pěknou "sportovní jízdou".

+1/−2
18.6.2016 13:07

B42o49h15u86s49l55a64v 58K30r39á48l15í68k 2581390259486

Je pravda, že po nehodě na Karláku začali řidiči mnohem důsledněji dodržovat omezené rychlosti, ale navíc ještě dopravní podnik navěsil spoustu návěstí omezené rychlosti na místa, kdy by při jízdě maximální povolenou rychlostí mohlo hrozit vykolejení. Před tou nehodou jezdili zcela předpisově jen puntíčkářští podivíni (stejně jako je to dnes s auty na silnicích), a dnes už rychlosti dodržují skoro všichni.

+4/0
18.6.2016 13:23

R87o38m91a91n 56B63a21r30t28o75š64e65k 3106950355

Abo, nehoda na Karlaáku je důkaz, že všechny tramvaje jsou vrazi.

+1/0
18.6.2016 16:09

M87a96r12e37k 52K40l44u70f76a 3138754924146

Nějak mi to nedává smysl. Na zmíněné křižovatce když má tramvaj signál VOLNO, tak na semaforech svítí pro odbočení doleva červená. Takže mi z toho vychází, že ta sanitka musela jet na červenou, protože i kdyby tramvaj jela už na signál STŮJ, tak by stejně stihla projet ve vyklizovací době křižovatky. Ta je tam dostatečná.

+8/−1
18.6.2016 8:31

R82o21m14a92n 36P21o10l95á98č85e84k 5926669315

Tot otázka...Podle toho jaká to bylo šlupka to spíš bude obráceně...Sanitka jela na zelenou a tramvaják to chtěl stihnout...

Tot i neofiko verze, která prosákla...

+4/−3
18.6.2016 9:04

R79o98m91a29n 43K22r49a79t61o37c87h94v56í93l 6316247536864

Reportér idnes který byl na místě, no já se tam ocitl také.

+1/0
18.6.2016 6:15

K28a25r45e63l 59F72i73l83i35p 3698885200260

Chytrých řečí o saniťákovi co jel na majáky s převozáckou sanitou bych zde nechal. Nejen na této křižovatce je to typický nešvar tramvajáků kteří nemají problém tuto křižovatku projíždět na svých "čočkách" na červenou. Konkrétně zde se mne X krát stalo, že jsem měl oranžou i zelenou a tramvaj hurá do křižovatky. Osobně se pootočím zda takový b.l.b s tramvají se mne neřítí na záda když tudy jedu. další křižovatky kde se tak děje jsou například z Zenklovy doprava k metru Kobylisy, jedete od Bulovky na kobyliské náměstí. U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramavaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a trmvaj jede před Vámi. Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice. Další věcí je pak jízdní řád sám o sobě který se nedá normální rychlostí vyjet zde to platí více pro Autobusy. Stačí se podívat na noční autobusovou dopravu. Vezměte čas, vzdálenost a už nemůžete skoro zastavit v stanici na pobytový čas pro nástup a výstup skoro nic nezbývá takže pak jedte 50 km když máte čas utažený tak na 60 km a více. Už jen toto samo o sobě by mělo být průserem jenže to nidko nahlas neřekne a řidiči busů ti si stěžovat nebudou kvůli práci.

+4/−21
18.6.2016 4:53

M44i84l19a64n 70M83a82j42e79r64č12í59k 1760150404646

- " U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramvaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a tramvaj jede před Vámi." když jedete od metra Kobylisy - TRAMvajové zastávky, tak:

a) s autem máte přikázaný směr rovně a vpravo (žel i tam nejedou nedodržované), tak proto mají TRAMvaje možnost mít zároveň/současně své volno přímo po Klapkově ul. v obou směrech, protože auta jim nemají co křižovat trasu ( https://www.google.cz/maps/@50.1246882,14.4564679,3a,75y,54.23h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1shJPFY1_SjfxzdzwLn_nuog!2e0!7i13312!8i6656)

b) pro TRAM přímo se běžně používá signál volno zároveň s plným zeleným signálem a občas i směrovým (šipkou vlevo - Želivského od metra), a v obou případech platí obecné pravidlo, že vlevo odbočující auto má dát přednot protijedoucím vozidlům a TRAM V OBOU SMĚRECH!!

- " Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice." řidiči MHD v Praze musí hlásit pozdní odjezd Z KONEČNÉ, POKUD DO OBRATIŠTĚ NEPŘIJELY POZDĚ = OSTATNÍ ZDRŽENÍ KVŮLI PŘEKÁŽCE/ZDRŽENÍ NA TRASE HLÁSIT NEMUSÍ!!

+11/−1
18.6.2016 6:00

J16a73n 83H41o97r73s51k84ý 2256480297555

Tramvaják, který "riskne červenou" kvůli možné pokutě za pozdní příjezd do stanice, nemá na kolejích co dělat, protože nemyslí na druhé, jen na sebe.

A ten, kdo používá složitá souvětí bez oddělujících čárek, by měl zahodit klávesnici. Z úplně stejného důvodu!

+12/0
18.6.2016 6:09

B59o86h78u90s50l20a52v 20K47r39á59l40í70k 2531480599436

Tramvaják "červenou" nemá - má pouze signál "Stůj", který má stejný význam, jako žluté (oranžové) světlo pro automobily. Tramvaj nemá před semafory stanoveno žádné omezení rychlost, čili smí k semaforu přijíždět padesátkou (ze samostatné trati šedesátkou) a pokud padne signál stůj tak, že už nemůže bezpečně zastavit, tak zastavit ani nesmí! Zábrzdná dráha plné tramvaje jedoucí plnou rychlostí na rovině při dobrých adhezních podmínkách je přes 100 metrů.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-kt8d5.htm

To, že při rozjíždění na zelenou se musíte rozhlédnout, jestli ještě nedojíždějí vozidla nebo nedocházejí chodci v kolizních směrech, to je snad samozřejmé, to není žádná křivda. Na plný knedlík bez rozhlédnutí vyráží jenom b.l.b. Ostatně na této křižovatce to máte s autem od stopčáry v Legerově k tramvajovému pásu asi 20 metrů, čili pokud se na zelenou rozjíždíte, tak než tam dojedete, tak ještě může v tramvajovém směru běžet vyklizovací doba.

+2/−1
18.6.2016 12:52

R82a67d43o29s29l94a14v 77K28l69a43u34d48a 5324648364822

Tramvaják neplatí pokutu za pozdní příjezd do stanice, ale za předčasný odjezd ze stanice. Křižovatka na Pavláku je monitorovaná. Tam by si tramvaják nikdy nedovolit jet na červenou.

+16/0
18.6.2016 6:13

J92a85n 20S18m66r61č29k26a 9761249539709

Vemte si židličku,blok a tužku a jeďte si dělat čárky,tam to tramvajáci dělají úplně běžně.

+2/−8
18.6.2016 7:17

B53o35h90u50s20l65a61v 21K39r67á82l86í71k 2901810759226

Židlička, blok a tužka vám pomůžou změřit, jestli řidič z dané rychlosti a vzdálenost mohl bezpečně zastavit? Na to byste potřeboval ještě nějaké dražší pomůcky - záznamové zařízení, tabulku zábrzdných vzdáleností, musel byste mít oči na obou stranách hlavy, abyste si přesně všiml, kde tramvaj byla v okamžiku změny signálu, a ještě byste musel vyhodnocovat obsazenost vlaku a přepočítávat to na hmotnost...

Červené se na té křižovatce řidiče tramvaje vůbec netýká. A signál "Stůj" na čočkách má pro řidiče tramvaje přesně tentýž význam, jako žlutá pro řidiče auta, jen zábrzdné vzdálenosti a zábrzdné doby jsou logicky asi trojnásobné než u aut.

+6/0
18.6.2016 13:18

T89o36m74á43š 70B54í73l33ý 2945260157

A protože je tramvaj červená, pletou si její řízení někteří řidiči tramvají s řízením hasičského vozu;-)

+1/0
18.6.2016 22:44

R12o51m80a59n 17P74o44l51á82č38e66k 5126249525

Zrovna tady bych to viděl na to, že to tramvaják risknul, protože chtěl stihnout projet náměstí najednou...

+1/−2
18.6.2016 9:06

B49o56h97u37s25l12a36v 64K26r47á34l39í60k 2691720289276

Tak především, v Praze jsou všechny křižovatky s tramvajovým provozem vybaveny signalizací pro tramvaje, takže červené nebo zelené světlo neplatí pro tramvaje vůbec nikde. Snad jen někde na vjezdu do myčky.

0/0
18.6.2016 13:14

R24a27d55o26s25l19a10v 95K80l57a42u28d74a 5354268154182

A co jako? Ono je úplně jedno jestli je signál stůj, nebo zahni... když tramvaj jede rovně. Pro tramvajáka je to zkrátka červená.

+1/0
18.6.2016 21:14

K64a59t54e27ř64i97n31a 37V39a59š17á54k84o33v82á 5981722469525

jo, ono zrovna na Pavlaku neni o co stat...v jinych diskuzich se zase pise, jak je ta trasa pretizena a ze se tam i tak tramvaje stosuji - coz je ve spicce pravda, kolikrat se ceka pred zastavkou, nez odjedou dve predchozi a je mozne zastavit u ostruvku.

Pak se proste ridicum nedivim, ze zkouseji hranice...jak jezdi nekteri ridici, snad netreba komentovat...a jestlize na stuj ma rozjeta tramvaj povoleny prujezd (coz je logicke), proste se ta hranice o kousek posune..

Stejne si myslim, ze na to, jaky je tam provoz, je nehodovost docela mala...tech nebezpecnych krizovatek s tramvaji je spousta, napr. cela Plzenska a odbocovani doleva pres koleje je dost horor....

0/−1
18.6.2016 11:03

J26a12k12u20b 71R12o77u92s 3913500334392

To je tak, když se kdejakému mamlasovi z rádobysanitky dá modrý maják. S tímhle tramvaják nemohl nic dělat. V tomhle místě jezdí tramvaje fakt hodně pomalu, podle místa střetu musela tramvaj vjet do křižovatky dávno před tím, než vůbec mohla sanitku zaregistrovat a naopak, saniťák musel tramvaj z dálky vidět. Podle poškození musel valit úplně nesmyslně rychle a ani se nasnažil brzdit.

+8/−1
18.6.2016 4:27

R95o33m58a29n 11K87r73a88t16o62c48h82v24í85l 6146387866164

Také si myslím, že to musela být pumelice jako hrom.

+1/0
18.6.2016 6:15

R29o39m78a23n 95K78r29a34t86o33c90h23v25í60l 6786607816684

Nevíte kdo tam měl červenou.

0/0
18.6.2016 6:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.