Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V centru Prahy se srazila tramvaj se sanitkou. Pět lidí se zranilo

U stanice I. P. Pavlova v centru Prahy se v pátek krátce po jedenácté večer srazila tramvaj se sanitkou. Tramvaj po nehodě vykolejila. Zdravotníci odvezli z místa pět zraněných. Provoz byl plně obnoven kolem jedné hodiny ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i50ř43í 76K58r56e29j17č37í44k 2437508204176

Jelikož se v Praze rozmohl nový sport řidičů IAD a tím je jízda na červenou naprosto kdekoliv a kdykoliv, zatímco tramvajáci si něco podobnýho nemůžou dovolit, je myslim o zavinění víceméně jasno.

+1/0
19.6.2016 20:00

P96a49v75e70l 25J58a15n77s10a 2825669671644

eště jednou vopakuju pro hodně málo chápavý autory:

PACOŠBUS NENARAZIL DO TRAMVAJE Z-L-E-V-A!!!!!!

+3/0
18.6.2016 11:05
Foto

M26a69r42i32e 70M59e32t37l32i95c35k39á 9961164661422

Jsem také méně chápavá ;-D;-D;-D Sanita je zdemolovaná na levé straně.....na straně řidiče.....

+1/0
18.6.2016 11:22

J92i45r90k56a 57K32o48c72h 7654754343405

tim padem je poskozena tramvaj na prave strane a pokud narazil DO TRAMVAJE, tak zprava

+8/0
18.6.2016 11:34
Foto

M47a83r75i21e 42M85e85t84l65i83c20k22á 9861214701202

A no jooooo.... je vidět, že jsem po noční ještě nešla spát ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2016 11:37

P78a64v58e26l 22J42a18n36s19a 2445269531144

no jistěěěééé

a vo vo vo vo vo vo votom to je!

0/0
18.6.2016 13:42

K66a96r40e22l 47D60r20d62a 6494522227

Podobná nehoda tady už byla. A nic. Rv

V březnu 2005 zmasakrovala tramvaj lidi na zastávce na Karláku, řidič dostal 4,5 roku a všichni řidiči tramvají začali po Praze jezdit předpisově. Vydrželo jim to 14 dní. Úspěch.

V červnu 2006 to napálila tramvaj do projíždějícího blikajícího hasičského auta na I.P. Pavlova. To zmasakrovalo lidi na přechodu. Studentka přišla o nohy, její manžel po 11 měsících trápení zemřel. Tramvaj jela údajně předpisově, řidič tramvaje pouze brzdil "záměrně" pozdě. Řidič hasičů dostal 1 rok podmínku.

V srpnu 2006 natáčela TV Nova na I.P. Pavlova tramvaje projíždějící velmi často signál "stůj". Otevřelo to debaty jak o řidičích tramvají, tak o změně signalizace.

Přineslo to mimořádné zlepšení bezpečnosti tramvajové dopravy v Praze. Nic se nezměnilo. ;-D

+2/−14
18.6.2016 9:53

M50i82r31o80s57l78a84v 46G53r83o23s48s63m91a31n21n 8742419944

Pane kolego, řidiči tramvají dodržují předpisy nejvíce ze všech účastníků, především pak rychlosti. Za reportáž dostala Nova pokutu od Rady kvůli neobjektivitě. Zákon říká, za jakých okolností může tramvaj či jiné vozidlo projet na stůj, pokud chybí pozor.

+18/−2
18.6.2016 10:34
Foto

M87a81r28i86e 34M71e71t60l75i57c31k66á 9661234751942

V tom bych si dovolila velmi oponovat.... mockrát mne vyzváněla tramvaj, která se rozjížděla bez ohledu na to, že pro chodce na přechodu svítila zelená a to ještě před tím než se tramvaj začala rozjíždět. Boží zážitek je, když doprovázíte osobu se sníženou pohyblivostí, tu na druhý chodník nedostanene v intervalu šesti vteřin, ale tramvaják najíždí a zvoní a zvoní, takže pak dotyčnou osobu deset minut na chodníku dostáváte ze šoku.... Nejsou všichni stejní, ale těch, kteří mají pocit, že oni přeci mají naprostou a absolutní převahu a přednost je dost......

+4/−8
18.6.2016 11:20

B41o83h38u51s71l90a42v 39K65r13á15l19í10k 2721290259746

Máte pravdu - řidičů, kteří nechají tramvaj napříč křižovatkou a jdou pomáhat, je dnes pomálu. Ale mám podezření, že tu chronologii máte poněkud pomotanou. Tramvaj pochopitelně může z druhé strany křižovatky dostat volno už v době, kdy ještě je volno i v některých kolizních směrech, protože například do výhybky v oblouku má omezenou rychlost do 10 km/h, a tedy než se od stopčáry dostane k přechodu na jiné straně křižovatky, může ještě uplynout klidně i 10 sekund, a podobná může být i vyklizovací doba přechodu. Vyklizovací doba přechodu by měla být dimenzovaná i na pomalé chodce, ale s extrémně pomalým chodcem je lépe vyrazit hned na začátku signálu Volno - tím pádem pak máte k dispozici dobu zeleného signálu plus vyklizovací dobu, což určitě je dohromady vždy více než 6 sekund.

Je ovšem pravda, že signál "Volno" podle zákona znamená pouze právo vjet do křižovatky a nic víc - zákon nikomu negarantuje, že v té době nebude mít volno i některý kolizní směr, a už vůbec negarantuje, že chodci a vozidla v kolizních směrech stačí křižovatku opustit tak rychle, aby řidič vjíždějící do křižovatky na svůj signál volno jimi nebyl nijak omezen. Pokud by na křižovatce byla současně ze všech směrů zelená, není to v rozporu se zákonem ani s prováděcí vyhláškou, ale jen a pouze s nějakými technickým standardy.

0/0
18.6.2016 12:32

M66i33r35o25s20l58a29v 80G30r62o78s85s69m47a53n32n 8182919684

Máte to dobře, až na jednu drobnost. Kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a to i když by to bylo logicky možné, tedy mezičas vychází záporný. Nelze vyloučit nikdy nic, tedy ani že řidič tramvaje měl stůj a vyzváněl chodce, který měl zelenou. Ale ještě jsem to neviděl. Paní to neviděla mockrát.

+1/0
18.6.2016 12:44

B12o50h61u58s26l25a80v 25K70r98á40l60í82k 2641430419976

To, že kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a ovšem ani to, že cyklus signalizace bude mít nějakou logiku, ovšem není stanoveno ani zákonem, ani prováděcí vyhláškou. To zákon prostě jen mlčky předpokládá. Ovšem stejně tak je třeba vždy předpokládat, že občas některý chodec se svou rychlostí všem výpočtům vymyká.

+1/−1
18.6.2016 12:57
Foto

M64a45r21i12e 18M87e92t14l72i90c21k80á 9961264411692

Já nepsala nic o tom že mi má tramvaják pomoci převést babušku přes přechod... ale zrovna na Strossmayeráku je to v podstatě každodenní zážitek. Na zastávce Strossmayerovo náměstí v ulici M. Horákové - směr Vltavská, Čechův most stojí tramvaj a nastupují a vystupují lidé. V té chvíli je pro chodce zelená, tedy vstoupíme na přechod. Ve chvíli kdy jsme za polovinou přechodu lidé donastupují, zavřou se dveře tramvaje a přesto, že vidí před čumákem paní o berlích tak se začne rozjíždět a zvoní a zvoní a zvoní........ Ale paní o berlích vážně nenastartuje motor, aby se uklidila z přechodu zvýšenou rychlostí. Tramvaj se doplouží málem "tramvaj na tělo" a zvoní a zvoní. Vám to připadá jako normální jednání???

+2/−2
18.6.2016 15:09

J78i62ř25í 50K18r53e98j49č59í88k 2307478974456

Normální mi nepřijde hlavně chození na červenou a zrovna na zmiňovaném Štrosu je to všeobecně oblíbená kratochvíle chodců.

0/0
19.6.2016 19:10

M54i70r82o17s20l15a83v 80G19r45o88s66s14m44a83n97n 8392399614

Opravdu jste popsanou situaci viděla mockrát? Kdy, kde?

+4/0
18.6.2016 12:45

K96a67r23e34l 87D97r24d85a 6324802697

O pokutě nic nevím. Uvítal bych odkaz.

Reportáž si zhruba pamatuji. Projíždění "stůj" se tam řešilo podle zákona, tedy ve shodě s tím, jak to komentujete. Dle laiků a redaktorů mohli řidiči normálně zastavit, ale je praxe si ke "stůj" připočítat nějaké ty vteřiny (přesně to budete vědět spíš Vy) - "tramvaj přece nezastaví na fleku" a signalizaci ignorovat. Což je otázka pouhého odhadu a občas se v provozu vymstí.

Našel jsem článek, kde se řidiči údajně řídí podle přepínání signalizace pro chodce či pro auta a podle toho usuzují na svoji "oranžovou". Zmatek v tom dělají křižovatky s dynamickým řízením, které se přepínají nepravidelně. Přijde mi šílené, když řidiči popisují "finty z praxe" a jak podle svých dojmů přepravují "bezpečně" cestující.

Prý se v Praze upustilo od zavádění signalizace "pozor" pro tramvaje. (To tady padlo v minulé debatě.)

A jak tak hledám, našel jsem jen nehodu v Ostravě a články jak od ní dopravní podnik dával ruce pryč...

Tresty za mrzačení a zabíjení lidí v dopravě mi přijdou směšné. Soudy přitom neváhají osolit řidiče aut a hlavně Janouška. ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/smutny-ridic-tramvaje-smrti-odmitl-u-soudu-vypovidat/r~i:article:626334/

+1/−3
18.6.2016 12:57

B89o57h59u11s17l14a69v 90K42r59á60l42í73k 2571460729686

Na automobilu máte jednak zcela jiné adhezní podmínky, ale především je tam brzdný systém zcela nezávislý na systému pohonu, takže brzdit můžete začít okamžitě. U tramvaje přechod z režimu rozjezdu do režimu elektrodynamického brzdění chvilku trvá, skoro vteřinu. Samotná zábrzdná vzdálenost plné tramvaje z rychlosti 40 km/h provozní brzdou může být na rovině a za sucha kolem 70 metrů (to je víc než vzdálenost mezi Legerovou a Sokolskou) - je-li to ze svahu, pak samozřejmě víc Přičemž ani brzdění maximálním stupněm provozní brzdy ještě nemusí být bezpečné - brzdit se musí začít postupně, ne na to hamtnout hned až k podlaze.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3m.htm

Ve skutečnosti je to přesně naopak. Zatímco podle zákona a provozních předpisů by tramvaj mohla k SSZ přijíždět klidně padesátikilometrovou rychlostí a pokud by 100 metrů před tramvají padly čočky na stůj, řidič by měl ještě právo i povinnost křižovatku projet, protože nemůže bezpečně zastavit. Ve skutečnosti jsou řidiči tramvají učeni a nuceni předvídat, tj. de facto se dívat na souběžné přechody pro chodce a červené panáčky vnímat jako předvěst, že brzy i jim padne stůj. Ale samozřejmě zákon i signální plány SSZ počítají s tím, že tramvaj vjede do křižovatky i několik vteřin po nástupu signálu Stůj.

+5/−1
18.6.2016 13:12

J10i20ř30í 36K33r78e84j20č66í71k 2687318874336

­Tisková zpráva z 23. zasedání RRTV:

Rada na svém 23. zasedání, které se konalo ve dnech 19. -­ 22. prosince 2006 uložila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,­-Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č.231/2001 Sb. – povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se dopustil tím, že v pořaduTelevizní noviny odvysílal reportážní příspěvek „Řidiči tramvají jezdí často na červenou “ dne 13. srpna 2006 od19.30 hod. na programu Nova a uložila v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č.520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč.

https://www.novinky.cz/kultura/104708-rada-dala-televizim-pokuty-za-pul-milionu.html

0/0
19.6.2016 19:35

R23o89m60a85n 86K58r98a74t91o65c78h77v29í32l 6196757616284

Co se týče nehody v roce 2005 na Karláku, tak tam řidič přepálil rychlost, tudíž rychlost nedodržel.

+2/0
18.6.2016 16:13

P96e14t64r 94V57e89s15e47l91ý 8385485812806

Na Karláku to nemělo nic společného se semafory ani s křižovatkou, ale s nedodržením rychlosti tramvaje při průjezdu oblouke, kdy vykolejil zadní vůz a smetl lidi na zastávce.

V červnu 2006 to napálil hasič do tramvaje nikoliv tramvaj do hasiče. Vaše fabulace o záměrném pozdním brždění je jen trapný pokus o hození viny na tramvajáka. Ona tramvaj není auto a než z rozjezdu začne brzdit, tak je tam poměrně dlouhá prodleva.

Co si pamatuju, tak Nova si s tím jejím natáčením akorát utržila ostudu, protože záměrně natáčela rozjete soupravy, kterým pár metrů před čumákem naskočil signál stůj a to neubrzdíte ani kdybyste se pofekálil. Proto maj tramvaje jiné časování semaforů než auta.

+19/−2
18.6.2016 10:46

P67e28t69r 98V55e85s97e46l97ý 8765445412516

Tak mínusování jste zvládl, Čermák, teď ještě zkuste napsat s čím nesouhlasíte.

+9/0
18.6.2016 10:53

B17o10h69u18s58l48a73v 63K65r92á75l32í84k 2231920589206

Pokud vím, tak na Karláku nešlo o nedodržení rychlosti při průjezdu obloukem, ale při jízdě výhybkou do oblouku. A výhybka jistou souvislost s křižovatkou má.

Jinak ovšem máte pravdu, že tramvajový signál "Stůj" má v podstatě shodný význam jako žluté světlo pro silniční vozidla. Ostatně i pro ně platí, že pokud signalizace není žlutým světlem vybavena, pak červené světlo má význam žlutého světla. (Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!"...) Pokud řidič tramvaje nemůže zastavit bezpečně, tak na signál "Stůj!" zastavovat ani nesmí.

+2/0
18.6.2016 12:22

J26i92r34i 46R18u78s72n46o20k 4385622507623

Formalne to byla vina ridice hasicske auta, ale vsichni mistni vedi, ze kousicek od krizovatky je vyjezd hasicu a odspodu jezdiva zachranka. Presto si ridici tramvaji ze sireny nic nedelaji a vjizdeji do krizovatky jako kingove. Oni prece nebudou zastavovat kvuli nejake sanitce nebo nedejboze hasicum.

+1/−6
18.6.2016 14:50

J72i23r87i 56R30u96s87n53o63k 4835262877913

Minusuji tramvajaci? :-) My, co kolem te krizovatky chodime, ci skrz ni jezdime leta, vime sve...

+2/−1
18.6.2016 18:59

R95o84m84a61n 37B87a30r15t52o97š32e71k 3436630585

Jezdí podle předpisů. Kdyby na nejvytíženější trati v Praze měli pro jistotu zpomalit v křižovatce jen proto, že tam "může jet sanitka", za chvíli by tamní doprava zkolabovala.

+1/0
19.6.2016 11:08

J78i94ř96í 21K90r52e14j28č12í86k 2357498934356

Mínusují ti normálnější z nás. ;-)

Nevím co víte vy, ale místní vědí, že na vině byli jednoznačně hasiči. Na tom není nic formálního.

Ve správě DI stojí - Dne 15. 6. 2006 ve 20.53 hod. se v Praze 2 na nám. I. P. Pavlova,křižovatce Ječná a Sokolská, srazila tramvaj č. 6 s autem hasičskéhozáchranného sboru (HZS). Auto HZS se zapnutým výstražným majákemnajelo do boku tramvaje, která jela na návěst dovolující jízdu a převrátilo sena bok. Při převrácení došlo k zachycení a zaklínění dvou chodců(cizinců). Oba chodci a 4 hasiči byli zraněni. Škoda na tramvaji činila 500tis. Kč. Příčinou byl vjezd auta HZS do jízdní dráhy drážního vozidla.

A já doplním, že se hasiči jedoucí na červenou trefili do zadní poloviny 15 metrového vozu, z čehož je asi jasné, že s tím řidič tramvaje nemohl udělat vůbec nic.

+2/0
19.6.2016 19:46

M10i15c42h50a33l 93C20h18a32l18u57p97a 6648500519533

Stůj u tramvají má význam asi jako oranžová u aut. Tramvajím chybí něco mezi volno a stůj, takže rozjetá tramvaj může projet i na stůj.

+11/0
18.6.2016 10:55

B92o70h27u92s56l52a91v 72K82r72á93l96í59k 2221430629296

Přesně tak. Úplně stejně to platí pro auta, resp. všechna silniční vozidla, pokud je někde umístěna dvoubarevná signalizace. Ta smí být použita na přenosných signalizačních zařízeních "při řízení provozu při uzavírkách pozemní komunikace, při práci na pozemní komunikaci nebo z jiných důvodů".

+3/0
18.6.2016 12:35

R98o20m56a97n 76B32a55r36t70o47š97e56k 3506110605

No jistě, čekal jsem, kdy se Drda objeví. A naprosto vždycky za nehodu může tramvaj, i když má přednost, co? Protože je to tramvaj. Kudy Prahou projede, tude stříkají hektolitry krve. A že od roku 2005 jezdí po 14 dnech všichni tramvajáci nepředpisově? Kam na ty fantazie chodíte?

+6/0
18.6.2016 11:59

K35a40r69e42l 91D50r42d36a 6314682567

Ten rozdíl stylu jízdy byl po nehodě na Karláku zřetelný. Nevím na jaký styl jízdy je doprava v Praze normovaná, ale asi to nebude na těch 14 dnů po Karláku. Kdybych to bral podle auta, tak se v Praze s tramvajemi jezdí pěknou "sportovní jízdou".

+1/−2
18.6.2016 13:07

B36o44h97u74s68l88a57v 87K17r51á73l30í46k 2431560549576

Je pravda, že po nehodě na Karláku začali řidiči mnohem důsledněji dodržovat omezené rychlosti, ale navíc ještě dopravní podnik navěsil spoustu návěstí omezené rychlosti na místa, kdy by při jízdě maximální povolenou rychlostí mohlo hrozit vykolejení. Před tou nehodou jezdili zcela předpisově jen puntíčkářští podivíni (stejně jako je to dnes s auty na silnicích), a dnes už rychlosti dodržují skoro všichni.

+4/0
18.6.2016 13:23

R94o51m71a31n 47B62a37r26t29o91š29e91k 3776500105

Abo, nehoda na Karlaáku je důkaz, že všechny tramvaje jsou vrazi.

+1/0
18.6.2016 16:09

M71a41r34e80k 66K80l89u20f49a 3988364394876

Nějak mi to nedává smysl. Na zmíněné křižovatce když má tramvaj signál VOLNO, tak na semaforech svítí pro odbočení doleva červená. Takže mi z toho vychází, že ta sanitka musela jet na červenou, protože i kdyby tramvaj jela už na signál STŮJ, tak by stejně stihla projet ve vyklizovací době křižovatky. Ta je tam dostatečná.

+8/−1
18.6.2016 8:31

R95o23m86a44n 55P90o64l10á30č92e98k 5276779815

Tot otázka...Podle toho jaká to bylo šlupka to spíš bude obráceně...Sanitka jela na zelenou a tramvaják to chtěl stihnout...

Tot i neofiko verze, která prosákla...

+4/−3
18.6.2016 9:04

R49o95m79a46n 16K79r41a94t65o76c74h63v47í55l 6526447906594

Reportér idnes který byl na místě, no já se tam ocitl také.

+1/0
18.6.2016 6:15

K65a23r39e84l 46F38i37l76i29p 3168725240560

Chytrých řečí o saniťákovi co jel na majáky s převozáckou sanitou bych zde nechal. Nejen na této křižovatce je to typický nešvar tramvajáků kteří nemají problém tuto křižovatku projíždět na svých "čočkách" na červenou. Konkrétně zde se mne X krát stalo, že jsem měl oranžou i zelenou a tramvaj hurá do křižovatky. Osobně se pootočím zda takový b.l.b s tramvají se mne neřítí na záda když tudy jedu. další křižovatky kde se tak děje jsou například z Zenklovy doprava k metru Kobylisy, jedete od Bulovky na kobyliské náměstí. U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramavaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a trmvaj jede před Vámi. Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice. Další věcí je pak jízdní řád sám o sobě který se nedá normální rychlostí vyjet zde to platí více pro Autobusy. Stačí se podívat na noční autobusovou dopravu. Vezměte čas, vzdálenost a už nemůžete skoro zastavit v stanici na pobytový čas pro nástup a výstup skoro nic nezbývá takže pak jedte 50 km když máte čas utažený tak na 60 km a více. Už jen toto samo o sobě by mělo být průserem jenže to nidko nahlas neřekne a řidiči busů ti si stěžovat nebudou kvůli práci.

+4/−21
18.6.2016 4:53

M97i27l84a20n 72M42a28j94e44r31č29í47k 1320960984486

- " U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramvaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a tramvaj jede před Vámi." když jedete od metra Kobylisy - TRAMvajové zastávky, tak:

a) s autem máte přikázaný směr rovně a vpravo (žel i tam nejedou nedodržované), tak proto mají TRAMvaje možnost mít zároveň/současně své volno přímo po Klapkově ul. v obou směrech, protože auta jim nemají co křižovat trasu ( https://www.google.cz/maps/@50.1246882,14.4564679,3a,75y,54.23h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1shJPFY1_SjfxzdzwLn_nuog!2e0!7i13312!8i6656)

b) pro TRAM přímo se běžně používá signál volno zároveň s plným zeleným signálem a občas i směrovým (šipkou vlevo - Želivského od metra), a v obou případech platí obecné pravidlo, že vlevo odbočující auto má dát přednot protijedoucím vozidlům a TRAM V OBOU SMĚRECH!!

- " Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice." řidiči MHD v Praze musí hlásit pozdní odjezd Z KONEČNÉ, POKUD DO OBRATIŠTĚ NEPŘIJELY POZDĚ = OSTATNÍ ZDRŽENÍ KVŮLI PŘEKÁŽCE/ZDRŽENÍ NA TRASE HLÁSIT NEMUSÍ!!

+11/−1
18.6.2016 6:00

J29a18n 70H37o84r87s91k44ý 2206680127265

Tramvaják, který "riskne červenou" kvůli možné pokutě za pozdní příjezd do stanice, nemá na kolejích co dělat, protože nemyslí na druhé, jen na sebe.

A ten, kdo používá složitá souvětí bez oddělujících čárek, by měl zahodit klávesnici. Z úplně stejného důvodu!

+12/0
18.6.2016 6:09

B10o17h27u48s67l58a89v 53K73r23á33l49í56k 2371460749166

Tramvaják "červenou" nemá - má pouze signál "Stůj", který má stejný význam, jako žluté (oranžové) světlo pro automobily. Tramvaj nemá před semafory stanoveno žádné omezení rychlost, čili smí k semaforu přijíždět padesátkou (ze samostatné trati šedesátkou) a pokud padne signál stůj tak, že už nemůže bezpečně zastavit, tak zastavit ani nesmí! Zábrzdná dráha plné tramvaje jedoucí plnou rychlostí na rovině při dobrých adhezních podmínkách je přes 100 metrů.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-kt8d5.htm

To, že při rozjíždění na zelenou se musíte rozhlédnout, jestli ještě nedojíždějí vozidla nebo nedocházejí chodci v kolizních směrech, to je snad samozřejmé, to není žádná křivda. Na plný knedlík bez rozhlédnutí vyráží jenom b.l.b. Ostatně na této křižovatce to máte s autem od stopčáry v Legerově k tramvajovému pásu asi 20 metrů, čili pokud se na zelenou rozjíždíte, tak než tam dojedete, tak ještě může v tramvajovém směru běžet vyklizovací doba.

+2/−1
18.6.2016 12:52

R87a47d89o17s68l58a78v 86K35l63a62u16d25a 5174558414212

Tramvaják neplatí pokutu za pozdní příjezd do stanice, ale za předčasný odjezd ze stanice. Křižovatka na Pavláku je monitorovaná. Tam by si tramvaják nikdy nedovolit jet na červenou.

+16/0
18.6.2016 6:13

J76a94n 63S69m57r78č32k84a 9241789609429

Vemte si židličku,blok a tužku a jeďte si dělat čárky,tam to tramvajáci dělají úplně běžně.

+2/−8
18.6.2016 7:17

B89o19h80u14s96l30a60v 42K67r30á29l90í83k 2141510739456

Židlička, blok a tužka vám pomůžou změřit, jestli řidič z dané rychlosti a vzdálenost mohl bezpečně zastavit? Na to byste potřeboval ještě nějaké dražší pomůcky - záznamové zařízení, tabulku zábrzdných vzdáleností, musel byste mít oči na obou stranách hlavy, abyste si přesně všiml, kde tramvaj byla v okamžiku změny signálu, a ještě byste musel vyhodnocovat obsazenost vlaku a přepočítávat to na hmotnost...

Červené se na té křižovatce řidiče tramvaje vůbec netýká. A signál "Stůj" na čočkách má pro řidiče tramvaje přesně tentýž význam, jako žlutá pro řidiče auta, jen zábrzdné vzdálenosti a zábrzdné doby jsou logicky asi trojnásobné než u aut.

+6/0
18.6.2016 13:18

T28o80m22á72š 60B73í75l26ý 2375640617

A protože je tramvaj červená, pletou si její řízení někteří řidiči tramvají s řízením hasičského vozu;-)

+1/0
18.6.2016 22:44

R74o38m18a25n 88P77o53l59á65č85e63k 5746869215

Zrovna tady bych to viděl na to, že to tramvaják risknul, protože chtěl stihnout projet náměstí najednou...

+1/−2
18.6.2016 9:06

B90o84h20u59s27l83a42v 14K13r12á16l98í68k 2231910539486

Tak především, v Praze jsou všechny křižovatky s tramvajovým provozem vybaveny signalizací pro tramvaje, takže červené nebo zelené světlo neplatí pro tramvaje vůbec nikde. Snad jen někde na vjezdu do myčky.

0/0
18.6.2016 13:14

R44a54d32o34s52l41a51v 46K34l48a65u19d70a 5404698304862

A co jako? Ono je úplně jedno jestli je signál stůj, nebo zahni... když tramvaj jede rovně. Pro tramvajáka je to zkrátka červená.

+1/0
18.6.2016 21:14

K49a24t58e42ř94i60n57a 72V31a18š56á74k84o10v20á 5301402419505

jo, ono zrovna na Pavlaku neni o co stat...v jinych diskuzich se zase pise, jak je ta trasa pretizena a ze se tam i tak tramvaje stosuji - coz je ve spicce pravda, kolikrat se ceka pred zastavkou, nez odjedou dve predchozi a je mozne zastavit u ostruvku.

Pak se proste ridicum nedivim, ze zkouseji hranice...jak jezdi nekteri ridici, snad netreba komentovat...a jestlize na stuj ma rozjeta tramvaj povoleny prujezd (coz je logicke), proste se ta hranice o kousek posune..

Stejne si myslim, ze na to, jaky je tam provoz, je nehodovost docela mala...tech nebezpecnych krizovatek s tramvaji je spousta, napr. cela Plzenska a odbocovani doleva pres koleje je dost horor....

0/−1
18.6.2016 11:03

J44a78k49u48b 85R20o61u73s 3703730434812

To je tak, když se kdejakému mamlasovi z rádobysanitky dá modrý maják. S tímhle tramvaják nemohl nic dělat. V tomhle místě jezdí tramvaje fakt hodně pomalu, podle místa střetu musela tramvaj vjet do křižovatky dávno před tím, než vůbec mohla sanitku zaregistrovat a naopak, saniťák musel tramvaj z dálky vidět. Podle poškození musel valit úplně nesmyslně rychle a ani se nasnažil brzdit.

+8/−1
18.6.2016 4:27

R29o58m54a64n 58K58r86a85t81o10c25h94v66í65l 6466247286344

Také si myslím, že to musela být pumelice jako hrom.

+1/0
18.6.2016 6:15

R77o30m94a89n 79K48r63a13t95o67c33h86v24í89l 6126587116194

Nevíte kdo tam měl červenou.

0/0
18.6.2016 6:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.