Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V centru Prahy se srazila tramvaj se sanitkou. Pět lidí se zranilo

U stanice I. P. Pavlova v centru Prahy se v pátek krátce po jedenácté večer srazila tramvaj se sanitkou. Tramvaj po nehodě vykolejila. Zdravotníci odvezli z místa pět zraněných. Provoz byl plně obnoven kolem jedné hodiny ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i51ř30í 32K72r80e87j91č36í80k 2877478384916

Jelikož se v Praze rozmohl nový sport řidičů IAD a tím je jízda na červenou naprosto kdekoliv a kdykoliv, zatímco tramvajáci si něco podobnýho nemůžou dovolit, je myslim o zavinění víceméně jasno.

+1/0
19.6.2016 20:00

P37a24v44e75l 55J35a89n73s84a 2135709921784

eště jednou vopakuju pro hodně málo chápavý autory:

PACOŠBUS NENARAZIL DO TRAMVAJE Z-L-E-V-A!!!!!!

+3/0
18.6.2016 11:05
Foto

M94a10r38i79e 51M78e63t41l72i97c66k15á 9621394861622

Jsem také méně chápavá ;-D;-D;-D Sanita je zdemolovaná na levé straně.....na straně řidiče.....

+1/0
18.6.2016 11:22

J35i30r14k37a 13K12o35c65h 7874634483595

tim padem je poskozena tramvaj na prave strane a pokud narazil DO TRAMVAJE, tak zprava

+8/0
18.6.2016 11:34
Foto

M63a98r42i97e 78M79e62t57l77i59c33k51á 9751704981602

A no jooooo.... je vidět, že jsem po noční ještě nešla spát ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2016 11:37

P30a85v51e64l 50J82a42n84s53a 2545619641214

no jistěěěééé

a vo vo vo vo vo vo votom to je!

0/0
18.6.2016 13:42

K87a78r12e93l 50D16r30d21a 6264902647

Podobná nehoda tady už byla. A nic. Rv

V březnu 2005 zmasakrovala tramvaj lidi na zastávce na Karláku, řidič dostal 4,5 roku a všichni řidiči tramvají začali po Praze jezdit předpisově. Vydrželo jim to 14 dní. Úspěch.

V červnu 2006 to napálila tramvaj do projíždějícího blikajícího hasičského auta na I.P. Pavlova. To zmasakrovalo lidi na přechodu. Studentka přišla o nohy, její manžel po 11 měsících trápení zemřel. Tramvaj jela údajně předpisově, řidič tramvaje pouze brzdil "záměrně" pozdě. Řidič hasičů dostal 1 rok podmínku.

V srpnu 2006 natáčela TV Nova na I.P. Pavlova tramvaje projíždějící velmi často signál "stůj". Otevřelo to debaty jak o řidičích tramvají, tak o změně signalizace.

Přineslo to mimořádné zlepšení bezpečnosti tramvajové dopravy v Praze. Nic se nezměnilo. ;-D

+2/−14
18.6.2016 9:53

M72i59r79o62s45l81a66v 17G44r97o31s30s65m95a56n51n 8272739644

Pane kolego, řidiči tramvají dodržují předpisy nejvíce ze všech účastníků, především pak rychlosti. Za reportáž dostala Nova pokutu od Rady kvůli neobjektivitě. Zákon říká, za jakých okolností může tramvaj či jiné vozidlo projet na stůj, pokud chybí pozor.

+18/−2
18.6.2016 10:34
Foto

M49a40r77i69e 91M63e42t64l67i51c64k16á 9871164521232

V tom bych si dovolila velmi oponovat.... mockrát mne vyzváněla tramvaj, která se rozjížděla bez ohledu na to, že pro chodce na přechodu svítila zelená a to ještě před tím než se tramvaj začala rozjíždět. Boží zážitek je, když doprovázíte osobu se sníženou pohyblivostí, tu na druhý chodník nedostanene v intervalu šesti vteřin, ale tramvaják najíždí a zvoní a zvoní, takže pak dotyčnou osobu deset minut na chodníku dostáváte ze šoku.... Nejsou všichni stejní, ale těch, kteří mají pocit, že oni přeci mají naprostou a absolutní převahu a přednost je dost......

+4/−8
18.6.2016 11:20

B73o44h81u51s58l34a39v 26K96r31á43l26í79k 2521320699386

Máte pravdu - řidičů, kteří nechají tramvaj napříč křižovatkou a jdou pomáhat, je dnes pomálu. Ale mám podezření, že tu chronologii máte poněkud pomotanou. Tramvaj pochopitelně může z druhé strany křižovatky dostat volno už v době, kdy ještě je volno i v některých kolizních směrech, protože například do výhybky v oblouku má omezenou rychlost do 10 km/h, a tedy než se od stopčáry dostane k přechodu na jiné straně křižovatky, může ještě uplynout klidně i 10 sekund, a podobná může být i vyklizovací doba přechodu. Vyklizovací doba přechodu by měla být dimenzovaná i na pomalé chodce, ale s extrémně pomalým chodcem je lépe vyrazit hned na začátku signálu Volno - tím pádem pak máte k dispozici dobu zeleného signálu plus vyklizovací dobu, což určitě je dohromady vždy více než 6 sekund.

Je ovšem pravda, že signál "Volno" podle zákona znamená pouze právo vjet do křižovatky a nic víc - zákon nikomu negarantuje, že v té době nebude mít volno i některý kolizní směr, a už vůbec negarantuje, že chodci a vozidla v kolizních směrech stačí křižovatku opustit tak rychle, aby řidič vjíždějící do křižovatky na svůj signál volno jimi nebyl nijak omezen. Pokud by na křižovatce byla současně ze všech směrů zelená, není to v rozporu se zákonem ani s prováděcí vyhláškou, ale jen a pouze s nějakými technickým standardy.

0/0
18.6.2016 12:32

M35i90r68o14s36l32a95v 91G51r26o47s78s98m16a12n85n 8462389644

Máte to dobře, až na jednu drobnost. Kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a to i když by to bylo logicky možné, tedy mezičas vychází záporný. Nelze vyloučit nikdy nic, tedy ani že řidič tramvaje měl stůj a vyzváněl chodce, který měl zelenou. Ale ještě jsem to neviděl. Paní to neviděla mockrát.

+1/0
18.6.2016 12:44

B57o47h85u15s16l21a50v 60K27r32á84l25í81k 2941520579746

To, že kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a ovšem ani to, že cyklus signalizace bude mít nějakou logiku, ovšem není stanoveno ani zákonem, ani prováděcí vyhláškou. To zákon prostě jen mlčky předpokládá. Ovšem stejně tak je třeba vždy předpokládat, že občas některý chodec se svou rychlostí všem výpočtům vymyká.

+1/−1
18.6.2016 12:57
Foto

M24a14r97i97e 61M33e93t39l34i17c93k59á 9921754141712

Já nepsala nic o tom že mi má tramvaják pomoci převést babušku přes přechod... ale zrovna na Strossmayeráku je to v podstatě každodenní zážitek. Na zastávce Strossmayerovo náměstí v ulici M. Horákové - směr Vltavská, Čechův most stojí tramvaj a nastupují a vystupují lidé. V té chvíli je pro chodce zelená, tedy vstoupíme na přechod. Ve chvíli kdy jsme za polovinou přechodu lidé donastupují, zavřou se dveře tramvaje a přesto, že vidí před čumákem paní o berlích tak se začne rozjíždět a zvoní a zvoní a zvoní........ Ale paní o berlích vážně nenastartuje motor, aby se uklidila z přechodu zvýšenou rychlostí. Tramvaj se doplouží málem "tramvaj na tělo" a zvoní a zvoní. Vám to připadá jako normální jednání???

+2/−2
18.6.2016 15:09

J55i14ř25í 16K56r92e95j25č66í69k 2327948384866

Normální mi nepřijde hlavně chození na červenou a zrovna na zmiňovaném Štrosu je to všeobecně oblíbená kratochvíle chodců.

0/0
19.6.2016 19:10

M11i75r63o77s23l36a56v 77G39r48o20s76s72m20a25n10n 8182969344

Opravdu jste popsanou situaci viděla mockrát? Kdy, kde?

+4/0
18.6.2016 12:45

K18a51r73e13l 86D40r15d31a 6424712327

O pokutě nic nevím. Uvítal bych odkaz.

Reportáž si zhruba pamatuji. Projíždění "stůj" se tam řešilo podle zákona, tedy ve shodě s tím, jak to komentujete. Dle laiků a redaktorů mohli řidiči normálně zastavit, ale je praxe si ke "stůj" připočítat nějaké ty vteřiny (přesně to budete vědět spíš Vy) - "tramvaj přece nezastaví na fleku" a signalizaci ignorovat. Což je otázka pouhého odhadu a občas se v provozu vymstí.

Našel jsem článek, kde se řidiči údajně řídí podle přepínání signalizace pro chodce či pro auta a podle toho usuzují na svoji "oranžovou". Zmatek v tom dělají křižovatky s dynamickým řízením, které se přepínají nepravidelně. Přijde mi šílené, když řidiči popisují "finty z praxe" a jak podle svých dojmů přepravují "bezpečně" cestující.

Prý se v Praze upustilo od zavádění signalizace "pozor" pro tramvaje. (To tady padlo v minulé debatě.)

A jak tak hledám, našel jsem jen nehodu v Ostravě a články jak od ní dopravní podnik dával ruce pryč...

Tresty za mrzačení a zabíjení lidí v dopravě mi přijdou směšné. Soudy přitom neváhají osolit řidiče aut a hlavně Janouška. ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/smutny-ridic-tramvaje-smrti-odmitl-u-soudu-vypovidat/r~i:article:626334/

+1/−3
18.6.2016 12:57

B41o34h94u48s12l91a19v 68K81r18á41l40í22k 2591570119486

Na automobilu máte jednak zcela jiné adhezní podmínky, ale především je tam brzdný systém zcela nezávislý na systému pohonu, takže brzdit můžete začít okamžitě. U tramvaje přechod z režimu rozjezdu do režimu elektrodynamického brzdění chvilku trvá, skoro vteřinu. Samotná zábrzdná vzdálenost plné tramvaje z rychlosti 40 km/h provozní brzdou může být na rovině a za sucha kolem 70 metrů (to je víc než vzdálenost mezi Legerovou a Sokolskou) - je-li to ze svahu, pak samozřejmě víc Přičemž ani brzdění maximálním stupněm provozní brzdy ještě nemusí být bezpečné - brzdit se musí začít postupně, ne na to hamtnout hned až k podlaze.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3m.htm

Ve skutečnosti je to přesně naopak. Zatímco podle zákona a provozních předpisů by tramvaj mohla k SSZ přijíždět klidně padesátikilometrovou rychlostí a pokud by 100 metrů před tramvají padly čočky na stůj, řidič by měl ještě právo i povinnost křižovatku projet, protože nemůže bezpečně zastavit. Ve skutečnosti jsou řidiči tramvají učeni a nuceni předvídat, tj. de facto se dívat na souběžné přechody pro chodce a červené panáčky vnímat jako předvěst, že brzy i jim padne stůj. Ale samozřejmě zákon i signální plány SSZ počítají s tím, že tramvaj vjede do křižovatky i několik vteřin po nástupu signálu Stůj.

+5/−1
18.6.2016 13:12

J53i81ř36í 45K44r41e49j65č23í44k 2587558794646

­Tisková zpráva z 23. zasedání RRTV:

Rada na svém 23. zasedání, které se konalo ve dnech 19. -­ 22. prosince 2006 uložila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,­-Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č.231/2001 Sb. – povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se dopustil tím, že v pořaduTelevizní noviny odvysílal reportážní příspěvek „Řidiči tramvají jezdí často na červenou “ dne 13. srpna 2006 od19.30 hod. na programu Nova a uložila v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č.520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč.

https://www.novinky.cz/kultura/104708-rada-dala-televizim-pokuty-za-pul-milionu.html

0/0
19.6.2016 19:35

R33o45m15a52n 70K73r80a10t56o28c10h64v93í94l 6906257116484

Co se týče nehody v roce 2005 na Karláku, tak tam řidič přepálil rychlost, tudíž rychlost nedodržel.

+2/0
18.6.2016 16:13

P86e32t94r 96V36e90s91e68l80ý 8145535452396

Na Karláku to nemělo nic společného se semafory ani s křižovatkou, ale s nedodržením rychlosti tramvaje při průjezdu oblouke, kdy vykolejil zadní vůz a smetl lidi na zastávce.

V červnu 2006 to napálil hasič do tramvaje nikoliv tramvaj do hasiče. Vaše fabulace o záměrném pozdním brždění je jen trapný pokus o hození viny na tramvajáka. Ona tramvaj není auto a než z rozjezdu začne brzdit, tak je tam poměrně dlouhá prodleva.

Co si pamatuju, tak Nova si s tím jejím natáčením akorát utržila ostudu, protože záměrně natáčela rozjete soupravy, kterým pár metrů před čumákem naskočil signál stůj a to neubrzdíte ani kdybyste se pofekálil. Proto maj tramvaje jiné časování semaforů než auta.

+19/−2
18.6.2016 10:46

P13e57t72r 36V86e51s85e76l10ý 8905345812706

Tak mínusování jste zvládl, Čermák, teď ještě zkuste napsat s čím nesouhlasíte.

+9/0
18.6.2016 10:53

B51o49h49u33s63l74a56v 35K60r82á37l42í53k 2461710669306

Pokud vím, tak na Karláku nešlo o nedodržení rychlosti při průjezdu obloukem, ale při jízdě výhybkou do oblouku. A výhybka jistou souvislost s křižovatkou má.

Jinak ovšem máte pravdu, že tramvajový signál "Stůj" má v podstatě shodný význam jako žluté světlo pro silniční vozidla. Ostatně i pro ně platí, že pokud signalizace není žlutým světlem vybavena, pak červené světlo má význam žlutého světla. (Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!"...) Pokud řidič tramvaje nemůže zastavit bezpečně, tak na signál "Stůj!" zastavovat ani nesmí.

+2/0
18.6.2016 12:22

J45i70r52i 70R36u38s17n53o15k 4485112567613

Formalne to byla vina ridice hasicske auta, ale vsichni mistni vedi, ze kousicek od krizovatky je vyjezd hasicu a odspodu jezdiva zachranka. Presto si ridici tramvaji ze sireny nic nedelaji a vjizdeji do krizovatky jako kingove. Oni prece nebudou zastavovat kvuli nejake sanitce nebo nedejboze hasicum.

+1/−6
18.6.2016 14:50

J50i33r54i 86R50u67s14n15o56k 4275832557753

Minusuji tramvajaci? :-) My, co kolem te krizovatky chodime, ci skrz ni jezdime leta, vime sve...

+2/−1
18.6.2016 18:59

R24o28m88a25n 84B64a40r39t48o63š54e41k 3446940445

Jezdí podle předpisů. Kdyby na nejvytíženější trati v Praze měli pro jistotu zpomalit v křižovatce jen proto, že tam "může jet sanitka", za chvíli by tamní doprava zkolabovala.

+1/0
19.6.2016 11:08

J83i62ř28í 93K84r37e37j49č91í85k 2417658194136

Mínusují ti normálnější z nás. ;-)

Nevím co víte vy, ale místní vědí, že na vině byli jednoznačně hasiči. Na tom není nic formálního.

Ve správě DI stojí - Dne 15. 6. 2006 ve 20.53 hod. se v Praze 2 na nám. I. P. Pavlova,křižovatce Ječná a Sokolská, srazila tramvaj č. 6 s autem hasičskéhozáchranného sboru (HZS). Auto HZS se zapnutým výstražným majákemnajelo do boku tramvaje, která jela na návěst dovolující jízdu a převrátilo sena bok. Při převrácení došlo k zachycení a zaklínění dvou chodců(cizinců). Oba chodci a 4 hasiči byli zraněni. Škoda na tramvaji činila 500tis. Kč. Příčinou byl vjezd auta HZS do jízdní dráhy drážního vozidla.

A já doplním, že se hasiči jedoucí na červenou trefili do zadní poloviny 15 metrového vozu, z čehož je asi jasné, že s tím řidič tramvaje nemohl udělat vůbec nic.

+2/0
19.6.2016 19:46

M60i24c75h55a18l 49C90h68a49l18u71p17a 6978940909203

Stůj u tramvají má význam asi jako oranžová u aut. Tramvajím chybí něco mezi volno a stůj, takže rozjetá tramvaj může projet i na stůj.

+11/0
18.6.2016 10:55

B90o15h82u51s86l61a41v 56K28r35á32l42í56k 2581740619786

Přesně tak. Úplně stejně to platí pro auta, resp. všechna silniční vozidla, pokud je někde umístěna dvoubarevná signalizace. Ta smí být použita na přenosných signalizačních zařízeních "při řízení provozu při uzavírkách pozemní komunikace, při práci na pozemní komunikaci nebo z jiných důvodů".

+3/0
18.6.2016 12:35

R24o71m17a46n 91B52a36r93t75o90š20e95k 3886450265

No jistě, čekal jsem, kdy se Drda objeví. A naprosto vždycky za nehodu může tramvaj, i když má přednost, co? Protože je to tramvaj. Kudy Prahou projede, tude stříkají hektolitry krve. A že od roku 2005 jezdí po 14 dnech všichni tramvajáci nepředpisově? Kam na ty fantazie chodíte?

+6/0
18.6.2016 11:59

K57a85r12e89l 78D56r70d14a 6954502337

Ten rozdíl stylu jízdy byl po nehodě na Karláku zřetelný. Nevím na jaký styl jízdy je doprava v Praze normovaná, ale asi to nebude na těch 14 dnů po Karláku. Kdybych to bral podle auta, tak se v Praze s tramvajemi jezdí pěknou "sportovní jízdou".

+1/−2
18.6.2016 13:07

B74o91h41u92s87l38a56v 44K89r58á98l67í64k 2211170609756

Je pravda, že po nehodě na Karláku začali řidiči mnohem důsledněji dodržovat omezené rychlosti, ale navíc ještě dopravní podnik navěsil spoustu návěstí omezené rychlosti na místa, kdy by při jízdě maximální povolenou rychlostí mohlo hrozit vykolejení. Před tou nehodou jezdili zcela předpisově jen puntíčkářští podivíni (stejně jako je to dnes s auty na silnicích), a dnes už rychlosti dodržují skoro všichni.

+4/0
18.6.2016 13:23

R65o51m21a11n 76B46a39r66t79o28š89e74k 3276310835

Abo, nehoda na Karlaáku je důkaz, že všechny tramvaje jsou vrazi.

+1/0
18.6.2016 16:09

M70a10r20e43k 16K46l43u74f15a 3408464584926

Nějak mi to nedává smysl. Na zmíněné křižovatce když má tramvaj signál VOLNO, tak na semaforech svítí pro odbočení doleva červená. Takže mi z toho vychází, že ta sanitka musela jet na červenou, protože i kdyby tramvaj jela už na signál STŮJ, tak by stejně stihla projet ve vyklizovací době křižovatky. Ta je tam dostatečná.

+8/−1
18.6.2016 8:31

R73o94m39a12n 90P28o91l94á72č85e44k 5356619745

Tot otázka...Podle toho jaká to bylo šlupka to spíš bude obráceně...Sanitka jela na zelenou a tramvaják to chtěl stihnout...

Tot i neofiko verze, která prosákla...

+4/−3
18.6.2016 9:04

R97o62m39a23n 16K87r98a56t31o15c69h26v10í59l 6216747516824

Reportér idnes který byl na místě, no já se tam ocitl také.

+1/0
18.6.2016 6:15

K71a44r37e76l 37F70i82l32i57p 3978355730580

Chytrých řečí o saniťákovi co jel na majáky s převozáckou sanitou bych zde nechal. Nejen na této křižovatce je to typický nešvar tramvajáků kteří nemají problém tuto křižovatku projíždět na svých "čočkách" na červenou. Konkrétně zde se mne X krát stalo, že jsem měl oranžou i zelenou a tramvaj hurá do křižovatky. Osobně se pootočím zda takový b.l.b s tramvají se mne neřítí na záda když tudy jedu. další křižovatky kde se tak děje jsou například z Zenklovy doprava k metru Kobylisy, jedete od Bulovky na kobyliské náměstí. U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramavaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a trmvaj jede před Vámi. Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice. Další věcí je pak jízdní řád sám o sobě který se nedá normální rychlostí vyjet zde to platí více pro Autobusy. Stačí se podívat na noční autobusovou dopravu. Vezměte čas, vzdálenost a už nemůžete skoro zastavit v stanici na pobytový čas pro nástup a výstup skoro nic nezbývá takže pak jedte 50 km když máte čas utažený tak na 60 km a více. Už jen toto samo o sobě by mělo být průserem jenže to nidko nahlas neřekne a řidiči busů ti si stěžovat nebudou kvůli práci.

+4/−21
18.6.2016 4:53

M67i17l83a14n 61M98a52j47e12r71č68í35k 1220120404176

- " U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramvaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a tramvaj jede před Vámi." když jedete od metra Kobylisy - TRAMvajové zastávky, tak:

a) s autem máte přikázaný směr rovně a vpravo (žel i tam nejedou nedodržované), tak proto mají TRAMvaje možnost mít zároveň/současně své volno přímo po Klapkově ul. v obou směrech, protože auta jim nemají co křižovat trasu ( https://www.google.cz/maps/@50.1246882,14.4564679,3a,75y,54.23h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1shJPFY1_SjfxzdzwLn_nuog!2e0!7i13312!8i6656)

b) pro TRAM přímo se běžně používá signál volno zároveň s plným zeleným signálem a občas i směrovým (šipkou vlevo - Želivského od metra), a v obou případech platí obecné pravidlo, že vlevo odbočující auto má dát přednot protijedoucím vozidlům a TRAM V OBOU SMĚRECH!!

- " Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice." řidiči MHD v Praze musí hlásit pozdní odjezd Z KONEČNÉ, POKUD DO OBRATIŠTĚ NEPŘIJELY POZDĚ = OSTATNÍ ZDRŽENÍ KVŮLI PŘEKÁŽCE/ZDRŽENÍ NA TRASE HLÁSIT NEMUSÍ!!

+11/−1
18.6.2016 6:00

J27a53n 88H23o10r97s83k47ý 2376790177645

Tramvaják, který "riskne červenou" kvůli možné pokutě za pozdní příjezd do stanice, nemá na kolejích co dělat, protože nemyslí na druhé, jen na sebe.

A ten, kdo používá složitá souvětí bez oddělujících čárek, by měl zahodit klávesnici. Z úplně stejného důvodu!

+12/0
18.6.2016 6:09

B18o61h34u96s62l96a84v 22K47r60á68l37í49k 2211120189246

Tramvaják "červenou" nemá - má pouze signál "Stůj", který má stejný význam, jako žluté (oranžové) světlo pro automobily. Tramvaj nemá před semafory stanoveno žádné omezení rychlost, čili smí k semaforu přijíždět padesátkou (ze samostatné trati šedesátkou) a pokud padne signál stůj tak, že už nemůže bezpečně zastavit, tak zastavit ani nesmí! Zábrzdná dráha plné tramvaje jedoucí plnou rychlostí na rovině při dobrých adhezních podmínkách je přes 100 metrů.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-kt8d5.htm

To, že při rozjíždění na zelenou se musíte rozhlédnout, jestli ještě nedojíždějí vozidla nebo nedocházejí chodci v kolizních směrech, to je snad samozřejmé, to není žádná křivda. Na plný knedlík bez rozhlédnutí vyráží jenom b.l.b. Ostatně na této křižovatce to máte s autem od stopčáry v Legerově k tramvajovému pásu asi 20 metrů, čili pokud se na zelenou rozjíždíte, tak než tam dojedete, tak ještě může v tramvajovém směru běžet vyklizovací doba.

+2/−1
18.6.2016 12:52

R74a95d63o64s77l68a83v 35K75l74a30u79d13a 5964958904892

Tramvaják neplatí pokutu za pozdní příjezd do stanice, ale za předčasný odjezd ze stanice. Křižovatka na Pavláku je monitorovaná. Tam by si tramvaják nikdy nedovolit jet na červenou.

+16/0
18.6.2016 6:13

J22a14n 19S70m49r10č63k79a 9471899149779

Vemte si židličku,blok a tužku a jeďte si dělat čárky,tam to tramvajáci dělají úplně běžně.

+2/−8
18.6.2016 7:17

B20o90h82u19s50l72a25v 38K95r33á36l57í32k 2411270819246

Židlička, blok a tužka vám pomůžou změřit, jestli řidič z dané rychlosti a vzdálenost mohl bezpečně zastavit? Na to byste potřeboval ještě nějaké dražší pomůcky - záznamové zařízení, tabulku zábrzdných vzdáleností, musel byste mít oči na obou stranách hlavy, abyste si přesně všiml, kde tramvaj byla v okamžiku změny signálu, a ještě byste musel vyhodnocovat obsazenost vlaku a přepočítávat to na hmotnost...

Červené se na té křižovatce řidiče tramvaje vůbec netýká. A signál "Stůj" na čočkách má pro řidiče tramvaje přesně tentýž význam, jako žlutá pro řidiče auta, jen zábrzdné vzdálenosti a zábrzdné doby jsou logicky asi trojnásobné než u aut.

+6/0
18.6.2016 13:18

T50o68m78á24š 44B11í41l68ý 2245200267

A protože je tramvaj červená, pletou si její řízení někteří řidiči tramvají s řízením hasičského vozu;-)

+1/0
18.6.2016 22:44

R26o74m73a89n 72P43o92l65á79č16e87k 5686109665

Zrovna tady bych to viděl na to, že to tramvaják risknul, protože chtěl stihnout projet náměstí najednou...

+1/−2
18.6.2016 9:06

B63o64h80u76s53l67a84v 22K20r68á74l68í75k 2781320689976

Tak především, v Praze jsou všechny křižovatky s tramvajovým provozem vybaveny signalizací pro tramvaje, takže červené nebo zelené světlo neplatí pro tramvaje vůbec nikde. Snad jen někde na vjezdu do myčky.

0/0
18.6.2016 13:14

R34a56d49o63s15l60a91v 64K66l61a21u93d55a 5504118244592

A co jako? Ono je úplně jedno jestli je signál stůj, nebo zahni... když tramvaj jede rovně. Pro tramvajáka je to zkrátka červená.

+1/0
18.6.2016 21:14

K63a34t86e10ř39i96n15a 56V98a15š23á92k20o34v66á 5541582479145

jo, ono zrovna na Pavlaku neni o co stat...v jinych diskuzich se zase pise, jak je ta trasa pretizena a ze se tam i tak tramvaje stosuji - coz je ve spicce pravda, kolikrat se ceka pred zastavkou, nez odjedou dve predchozi a je mozne zastavit u ostruvku.

Pak se proste ridicum nedivim, ze zkouseji hranice...jak jezdi nekteri ridici, snad netreba komentovat...a jestlize na stuj ma rozjeta tramvaj povoleny prujezd (coz je logicke), proste se ta hranice o kousek posune..

Stejne si myslim, ze na to, jaky je tam provoz, je nehodovost docela mala...tech nebezpecnych krizovatek s tramvaji je spousta, napr. cela Plzenska a odbocovani doleva pres koleje je dost horor....

0/−1
18.6.2016 11:03

J93a15k70u98b 23R25o42u73s 3383710184532

To je tak, když se kdejakému mamlasovi z rádobysanitky dá modrý maják. S tímhle tramvaják nemohl nic dělat. V tomhle místě jezdí tramvaje fakt hodně pomalu, podle místa střetu musela tramvaj vjet do křižovatky dávno před tím, než vůbec mohla sanitku zaregistrovat a naopak, saniťák musel tramvaj z dálky vidět. Podle poškození musel valit úplně nesmyslně rychle a ani se nasnažil brzdit.

+8/−1
18.6.2016 4:27

R25o14m51a91n 31K38r10a28t98o49c57h91v67í80l 6406107166614

Také si myslím, že to musela být pumelice jako hrom.

+1/0
18.6.2016 6:15

R55o50m55a94n 52K59r49a18t54o36c10h35v95í13l 6836107716114

Nevíte kdo tam měl červenou.

0/0
18.6.2016 6:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.