Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy se srazila tramvaj se sanitkou. Pět lidí se zranilo

U stanice I. P. Pavlova v centru Prahy se v pátek krátce po jedenácté večer srazila tramvaj se sanitkou. Tramvaj po nehodě vykolejila. Zdravotníci odvezli z místa pět zraněných. Provoz byl plně obnoven kolem jedné hodiny ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i22ř11í 49K87r69e62j73č14í51k 2497588364686

Jelikož se v Praze rozmohl nový sport řidičů IAD a tím je jízda na červenou naprosto kdekoliv a kdykoliv, zatímco tramvajáci si něco podobnýho nemůžou dovolit, je myslim o zavinění víceméně jasno.

+1/0
19.6.2016 20:00

P55a89v54e71l 53J38a49n30s93a 2815879551534

eště jednou vopakuju pro hodně málo chápavý autory:

PACOŠBUS NENARAZIL DO TRAMVAJE Z-L-E-V-A!!!!!!

+3/0
18.6.2016 11:05
Foto

M29a50r58i52e 37M17e74t41l52i25c98k18á 9571524501892

Jsem také méně chápavá ;-D;-D;-D Sanita je zdemolovaná na levé straně.....na straně řidiče.....

+1/0
18.6.2016 11:22

J98i56r73k30a 48K12o30c29h 7724584963265

tim padem je poskozena tramvaj na prave strane a pokud narazil DO TRAMVAJE, tak zprava

+8/0
18.6.2016 11:34
Foto

M24a28r28i60e 41M25e42t32l55i97c22k50á 9601374121742

A no jooooo.... je vidět, že jsem po noční ještě nešla spát ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2016 11:37

P54a62v94e85l 97J39a94n35s24a 2345149261304

no jistěěěééé

a vo vo vo vo vo vo votom to je!

0/0
18.6.2016 13:42

K39a79r78e19l 58D26r34d95a 6484762427

Podobná nehoda tady už byla. A nic. Rv

V březnu 2005 zmasakrovala tramvaj lidi na zastávce na Karláku, řidič dostal 4,5 roku a všichni řidiči tramvají začali po Praze jezdit předpisově. Vydrželo jim to 14 dní. Úspěch.

V červnu 2006 to napálila tramvaj do projíždějícího blikajícího hasičského auta na I.P. Pavlova. To zmasakrovalo lidi na přechodu. Studentka přišla o nohy, její manžel po 11 měsících trápení zemřel. Tramvaj jela údajně předpisově, řidič tramvaje pouze brzdil "záměrně" pozdě. Řidič hasičů dostal 1 rok podmínku.

V srpnu 2006 natáčela TV Nova na I.P. Pavlova tramvaje projíždějící velmi často signál "stůj". Otevřelo to debaty jak o řidičích tramvají, tak o změně signalizace.

Přineslo to mimořádné zlepšení bezpečnosti tramvajové dopravy v Praze. Nic se nezměnilo. ;-D

+2/−14
18.6.2016 9:53

M19i28r44o10s44l32a69v 21G10r54o74s19s63m21a28n83n 8332929464

Pane kolego, řidiči tramvají dodržují předpisy nejvíce ze všech účastníků, především pak rychlosti. Za reportáž dostala Nova pokutu od Rady kvůli neobjektivitě. Zákon říká, za jakých okolností může tramvaj či jiné vozidlo projet na stůj, pokud chybí pozor.

+18/−2
18.6.2016 10:34
Foto

M16a20r26i11e 25M28e43t41l12i20c77k77á 9161854621762

V tom bych si dovolila velmi oponovat.... mockrát mne vyzváněla tramvaj, která se rozjížděla bez ohledu na to, že pro chodce na přechodu svítila zelená a to ještě před tím než se tramvaj začala rozjíždět. Boží zážitek je, když doprovázíte osobu se sníženou pohyblivostí, tu na druhý chodník nedostanene v intervalu šesti vteřin, ale tramvaják najíždí a zvoní a zvoní, takže pak dotyčnou osobu deset minut na chodníku dostáváte ze šoku.... Nejsou všichni stejní, ale těch, kteří mají pocit, že oni přeci mají naprostou a absolutní převahu a přednost je dost......

+4/−8
18.6.2016 11:20

B79o94h93u90s90l64a92v 26K74r64á69l24í97k 2391420119136

Máte pravdu - řidičů, kteří nechají tramvaj napříč křižovatkou a jdou pomáhat, je dnes pomálu. Ale mám podezření, že tu chronologii máte poněkud pomotanou. Tramvaj pochopitelně může z druhé strany křižovatky dostat volno už v době, kdy ještě je volno i v některých kolizních směrech, protože například do výhybky v oblouku má omezenou rychlost do 10 km/h, a tedy než se od stopčáry dostane k přechodu na jiné straně křižovatky, může ještě uplynout klidně i 10 sekund, a podobná může být i vyklizovací doba přechodu. Vyklizovací doba přechodu by měla být dimenzovaná i na pomalé chodce, ale s extrémně pomalým chodcem je lépe vyrazit hned na začátku signálu Volno - tím pádem pak máte k dispozici dobu zeleného signálu plus vyklizovací dobu, což určitě je dohromady vždy více než 6 sekund.

Je ovšem pravda, že signál "Volno" podle zákona znamená pouze právo vjet do křižovatky a nic víc - zákon nikomu negarantuje, že v té době nebude mít volno i některý kolizní směr, a už vůbec negarantuje, že chodci a vozidla v kolizních směrech stačí křižovatku opustit tak rychle, aby řidič vjíždějící do křižovatky na svůj signál volno jimi nebyl nijak omezen. Pokud by na křižovatce byla současně ze všech směrů zelená, není to v rozporu se zákonem ani s prováděcí vyhláškou, ale jen a pouze s nějakými technickým standardy.

0/0
18.6.2016 12:32

M11i69r31o91s26l29a81v 11G90r66o11s31s76m68a33n11n 8432489884

Máte to dobře, až na jednu drobnost. Kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a to i když by to bylo logicky možné, tedy mezičas vychází záporný. Nelze vyloučit nikdy nic, tedy ani že řidič tramvaje měl stůj a vyzváněl chodce, který měl zelenou. Ale ještě jsem to neviděl. Paní to neviděla mockrát.

+1/0
18.6.2016 12:44

B38o11h55u51s27l10a36v 60K57r28á42l71í77k 2761730149266

To, že kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a ovšem ani to, že cyklus signalizace bude mít nějakou logiku, ovšem není stanoveno ani zákonem, ani prováděcí vyhláškou. To zákon prostě jen mlčky předpokládá. Ovšem stejně tak je třeba vždy předpokládat, že občas některý chodec se svou rychlostí všem výpočtům vymyká.

+1/−1
18.6.2016 12:57
Foto

M40a83r62i75e 22M89e10t97l90i93c97k95á 9461234631902

Já nepsala nic o tom že mi má tramvaják pomoci převést babušku přes přechod... ale zrovna na Strossmayeráku je to v podstatě každodenní zážitek. Na zastávce Strossmayerovo náměstí v ulici M. Horákové - směr Vltavská, Čechův most stojí tramvaj a nastupují a vystupují lidé. V té chvíli je pro chodce zelená, tedy vstoupíme na přechod. Ve chvíli kdy jsme za polovinou přechodu lidé donastupují, zavřou se dveře tramvaje a přesto, že vidí před čumákem paní o berlích tak se začne rozjíždět a zvoní a zvoní a zvoní........ Ale paní o berlích vážně nenastartuje motor, aby se uklidila z přechodu zvýšenou rychlostí. Tramvaj se doplouží málem "tramvaj na tělo" a zvoní a zvoní. Vám to připadá jako normální jednání???

+2/−2
18.6.2016 15:09

J52i71ř12í 55K27r13e91j89č67í33k 2817578934336

Normální mi nepřijde hlavně chození na červenou a zrovna na zmiňovaném Štrosu je to všeobecně oblíbená kratochvíle chodců.

0/0
19.6.2016 19:10

M53i12r63o16s69l59a84v 23G25r21o54s53s35m15a38n64n 8202149784

Opravdu jste popsanou situaci viděla mockrát? Kdy, kde?

+4/0
18.6.2016 12:45

K80a34r14e71l 57D97r36d91a 6724172887

O pokutě nic nevím. Uvítal bych odkaz.

Reportáž si zhruba pamatuji. Projíždění "stůj" se tam řešilo podle zákona, tedy ve shodě s tím, jak to komentujete. Dle laiků a redaktorů mohli řidiči normálně zastavit, ale je praxe si ke "stůj" připočítat nějaké ty vteřiny (přesně to budete vědět spíš Vy) - "tramvaj přece nezastaví na fleku" a signalizaci ignorovat. Což je otázka pouhého odhadu a občas se v provozu vymstí.

Našel jsem článek, kde se řidiči údajně řídí podle přepínání signalizace pro chodce či pro auta a podle toho usuzují na svoji "oranžovou". Zmatek v tom dělají křižovatky s dynamickým řízením, které se přepínají nepravidelně. Přijde mi šílené, když řidiči popisují "finty z praxe" a jak podle svých dojmů přepravují "bezpečně" cestující.

Prý se v Praze upustilo od zavádění signalizace "pozor" pro tramvaje. (To tady padlo v minulé debatě.)

A jak tak hledám, našel jsem jen nehodu v Ostravě a články jak od ní dopravní podnik dával ruce pryč...

Tresty za mrzačení a zabíjení lidí v dopravě mi přijdou směšné. Soudy přitom neváhají osolit řidiče aut a hlavně Janouška. ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/smutny-ridic-tramvaje-smrti-odmitl-u-soudu-vypovidat/r~i:article:626334/

+1/−3
18.6.2016 12:57

B17o51h13u67s49l94a41v 39K53r14á15l39í56k 2891100739776

Na automobilu máte jednak zcela jiné adhezní podmínky, ale především je tam brzdný systém zcela nezávislý na systému pohonu, takže brzdit můžete začít okamžitě. U tramvaje přechod z režimu rozjezdu do režimu elektrodynamického brzdění chvilku trvá, skoro vteřinu. Samotná zábrzdná vzdálenost plné tramvaje z rychlosti 40 km/h provozní brzdou může být na rovině a za sucha kolem 70 metrů (to je víc než vzdálenost mezi Legerovou a Sokolskou) - je-li to ze svahu, pak samozřejmě víc Přičemž ani brzdění maximálním stupněm provozní brzdy ještě nemusí být bezpečné - brzdit se musí začít postupně, ne na to hamtnout hned až k podlaze.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3m.htm

Ve skutečnosti je to přesně naopak. Zatímco podle zákona a provozních předpisů by tramvaj mohla k SSZ přijíždět klidně padesátikilometrovou rychlostí a pokud by 100 metrů před tramvají padly čočky na stůj, řidič by měl ještě právo i povinnost křižovatku projet, protože nemůže bezpečně zastavit. Ve skutečnosti jsou řidiči tramvají učeni a nuceni předvídat, tj. de facto se dívat na souběžné přechody pro chodce a červené panáčky vnímat jako předvěst, že brzy i jim padne stůj. Ale samozřejmě zákon i signální plány SSZ počítají s tím, že tramvaj vjede do křižovatky i několik vteřin po nástupu signálu Stůj.

+5/−1
18.6.2016 13:12

J85i60ř12í 23K77r78e23j97č49í39k 2157188424666

­Tisková zpráva z 23. zasedání RRTV:

Rada na svém 23. zasedání, které se konalo ve dnech 19. -­ 22. prosince 2006 uložila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,­-Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č.231/2001 Sb. – povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se dopustil tím, že v pořaduTelevizní noviny odvysílal reportážní příspěvek „Řidiči tramvají jezdí často na červenou “ dne 13. srpna 2006 od19.30 hod. na programu Nova a uložila v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č.520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč.

https://www.novinky.cz/kultura/104708-rada-dala-televizim-pokuty-za-pul-milionu.html

0/0
19.6.2016 19:35

R22o15m36a14n 13K49r67a64t42o33c79h60v73í74l 6936577806564

Co se týče nehody v roce 2005 na Karláku, tak tam řidič přepálil rychlost, tudíž rychlost nedodržel.

+2/0
18.6.2016 16:13

P33e58t15r 21V15e74s38e72l89ý 8685105652356

Na Karláku to nemělo nic společného se semafory ani s křižovatkou, ale s nedodržením rychlosti tramvaje při průjezdu oblouke, kdy vykolejil zadní vůz a smetl lidi na zastávce.

V červnu 2006 to napálil hasič do tramvaje nikoliv tramvaj do hasiče. Vaše fabulace o záměrném pozdním brždění je jen trapný pokus o hození viny na tramvajáka. Ona tramvaj není auto a než z rozjezdu začne brzdit, tak je tam poměrně dlouhá prodleva.

Co si pamatuju, tak Nova si s tím jejím natáčením akorát utržila ostudu, protože záměrně natáčela rozjete soupravy, kterým pár metrů před čumákem naskočil signál stůj a to neubrzdíte ani kdybyste se pofekálil. Proto maj tramvaje jiné časování semaforů než auta.

+19/−2
18.6.2016 10:46

P31e20t46r 92V34e30s85e96l34ý 8205315282786

Tak mínusování jste zvládl, Čermák, teď ještě zkuste napsat s čím nesouhlasíte.

+9/0
18.6.2016 10:53

B42o27h15u47s14l90a57v 57K84r83á61l10í10k 2601740409586

Pokud vím, tak na Karláku nešlo o nedodržení rychlosti při průjezdu obloukem, ale při jízdě výhybkou do oblouku. A výhybka jistou souvislost s křižovatkou má.

Jinak ovšem máte pravdu, že tramvajový signál "Stůj" má v podstatě shodný význam jako žluté světlo pro silniční vozidla. Ostatně i pro ně platí, že pokud signalizace není žlutým světlem vybavena, pak červené světlo má význam žlutého světla. (Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!"...) Pokud řidič tramvaje nemůže zastavit bezpečně, tak na signál "Stůj!" zastavovat ani nesmí.

+2/0
18.6.2016 12:22

J97i63r76i 96R58u50s36n81o68k 4375942597983

Formalne to byla vina ridice hasicske auta, ale vsichni mistni vedi, ze kousicek od krizovatky je vyjezd hasicu a odspodu jezdiva zachranka. Presto si ridici tramvaji ze sireny nic nedelaji a vjizdeji do krizovatky jako kingove. Oni prece nebudou zastavovat kvuli nejake sanitce nebo nedejboze hasicum.

+1/−6
18.6.2016 14:50

J48i83r92i 35R42u21s67n52o64k 4185172767453

Minusuji tramvajaci? :-) My, co kolem te krizovatky chodime, ci skrz ni jezdime leta, vime sve...

+2/−1
18.6.2016 18:59

R35o84m91a34n 68B21a66r74t21o66š51e81k 3826750775

Jezdí podle předpisů. Kdyby na nejvytíženější trati v Praze měli pro jistotu zpomalit v křižovatce jen proto, že tam "může jet sanitka", za chvíli by tamní doprava zkolabovala.

+1/0
19.6.2016 11:08

J65i44ř63í 62K97r84e45j76č17í73k 2277628724166

Mínusují ti normálnější z nás. ;-)

Nevím co víte vy, ale místní vědí, že na vině byli jednoznačně hasiči. Na tom není nic formálního.

Ve správě DI stojí - Dne 15. 6. 2006 ve 20.53 hod. se v Praze 2 na nám. I. P. Pavlova,křižovatce Ječná a Sokolská, srazila tramvaj č. 6 s autem hasičskéhozáchranného sboru (HZS). Auto HZS se zapnutým výstražným majákemnajelo do boku tramvaje, která jela na návěst dovolující jízdu a převrátilo sena bok. Při převrácení došlo k zachycení a zaklínění dvou chodců(cizinců). Oba chodci a 4 hasiči byli zraněni. Škoda na tramvaji činila 500tis. Kč. Příčinou byl vjezd auta HZS do jízdní dráhy drážního vozidla.

A já doplním, že se hasiči jedoucí na červenou trefili do zadní poloviny 15 metrového vozu, z čehož je asi jasné, že s tím řidič tramvaje nemohl udělat vůbec nic.

+2/0
19.6.2016 19:46

M43i55c68h29a22l 24C51h88a44l67u82p91a 6338360279503

Stůj u tramvají má význam asi jako oranžová u aut. Tramvajím chybí něco mezi volno a stůj, takže rozjetá tramvaj může projet i na stůj.

+11/0
18.6.2016 10:55

B53o58h44u88s85l29a54v 54K78r59á89l17í83k 2591500589936

Přesně tak. Úplně stejně to platí pro auta, resp. všechna silniční vozidla, pokud je někde umístěna dvoubarevná signalizace. Ta smí být použita na přenosných signalizačních zařízeních "při řízení provozu při uzavírkách pozemní komunikace, při práci na pozemní komunikaci nebo z jiných důvodů".

+3/0
18.6.2016 12:35

R67o77m21a81n 61B70a61r35t76o98š94e78k 3166600185

No jistě, čekal jsem, kdy se Drda objeví. A naprosto vždycky za nehodu může tramvaj, i když má přednost, co? Protože je to tramvaj. Kudy Prahou projede, tude stříkají hektolitry krve. A že od roku 2005 jezdí po 14 dnech všichni tramvajáci nepředpisově? Kam na ty fantazie chodíte?

+6/0
18.6.2016 11:59

K59a66r30e68l 27D82r29d23a 6104242507

Ten rozdíl stylu jízdy byl po nehodě na Karláku zřetelný. Nevím na jaký styl jízdy je doprava v Praze normovaná, ale asi to nebude na těch 14 dnů po Karláku. Kdybych to bral podle auta, tak se v Praze s tramvajemi jezdí pěknou "sportovní jízdou".

+1/−2
18.6.2016 13:07

B61o34h44u14s83l27a34v 96K65r58á16l67í90k 2871820629196

Je pravda, že po nehodě na Karláku začali řidiči mnohem důsledněji dodržovat omezené rychlosti, ale navíc ještě dopravní podnik navěsil spoustu návěstí omezené rychlosti na místa, kdy by při jízdě maximální povolenou rychlostí mohlo hrozit vykolejení. Před tou nehodou jezdili zcela předpisově jen puntíčkářští podivíni (stejně jako je to dnes s auty na silnicích), a dnes už rychlosti dodržují skoro všichni.

+4/0
18.6.2016 13:23

R30o58m74a71n 97B81a56r27t39o81š40e21k 3476640205

Abo, nehoda na Karlaáku je důkaz, že všechny tramvaje jsou vrazi.

+1/0
18.6.2016 16:09

M67a20r18e37k 90K71l25u77f54a 3188944594536

Nějak mi to nedává smysl. Na zmíněné křižovatce když má tramvaj signál VOLNO, tak na semaforech svítí pro odbočení doleva červená. Takže mi z toho vychází, že ta sanitka musela jet na červenou, protože i kdyby tramvaj jela už na signál STŮJ, tak by stejně stihla projet ve vyklizovací době křižovatky. Ta je tam dostatečná.

+8/−1
18.6.2016 8:31

R97o38m79a44n 29P20o91l51á48č77e62k 5516869855

Tot otázka...Podle toho jaká to bylo šlupka to spíš bude obráceně...Sanitka jela na zelenou a tramvaják to chtěl stihnout...

Tot i neofiko verze, která prosákla...

+4/−3
18.6.2016 9:04

R53o44m93a85n 27K92r95a10t79o79c55h71v46í14l 6796307636134

Reportér idnes který byl na místě, no já se tam ocitl také.

+1/0
18.6.2016 6:15

K32a13r29e11l 11F95i90l37i71p 3678285420540

Chytrých řečí o saniťákovi co jel na majáky s převozáckou sanitou bych zde nechal. Nejen na této křižovatce je to typický nešvar tramvajáků kteří nemají problém tuto křižovatku projíždět na svých "čočkách" na červenou. Konkrétně zde se mne X krát stalo, že jsem měl oranžou i zelenou a tramvaj hurá do křižovatky. Osobně se pootočím zda takový b.l.b s tramvají se mne neřítí na záda když tudy jedu. další křižovatky kde se tak děje jsou například z Zenklovy doprava k metru Kobylisy, jedete od Bulovky na kobyliské náměstí. U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramavaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a trmvaj jede před Vámi. Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice. Další věcí je pak jízdní řád sám o sobě který se nedá normální rychlostí vyjet zde to platí více pro Autobusy. Stačí se podívat na noční autobusovou dopravu. Vezměte čas, vzdálenost a už nemůžete skoro zastavit v stanici na pobytový čas pro nástup a výstup skoro nic nezbývá takže pak jedte 50 km když máte čas utažený tak na 60 km a více. Už jen toto samo o sobě by mělo být průserem jenže to nidko nahlas neřekne a řidiči busů ti si stěžovat nebudou kvůli práci.

+4/−21
18.6.2016 4:53

M84i14l84a70n 42M59a31j77e65r57č96í57k 1100870574726

- " U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramvaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a tramvaj jede před Vámi." když jedete od metra Kobylisy - TRAMvajové zastávky, tak:

a) s autem máte přikázaný směr rovně a vpravo (žel i tam nejedou nedodržované), tak proto mají TRAMvaje možnost mít zároveň/současně své volno přímo po Klapkově ul. v obou směrech, protože auta jim nemají co křižovat trasu ( https://www.google.cz/maps/@50.1246882,14.4564679,3a,75y,54.23h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1shJPFY1_SjfxzdzwLn_nuog!2e0!7i13312!8i6656)

b) pro TRAM přímo se běžně používá signál volno zároveň s plným zeleným signálem a občas i směrovým (šipkou vlevo - Želivského od metra), a v obou případech platí obecné pravidlo, že vlevo odbočující auto má dát přednot protijedoucím vozidlům a TRAM V OBOU SMĚRECH!!

- " Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice." řidiči MHD v Praze musí hlásit pozdní odjezd Z KONEČNÉ, POKUD DO OBRATIŠTĚ NEPŘIJELY POZDĚ = OSTATNÍ ZDRŽENÍ KVŮLI PŘEKÁŽCE/ZDRŽENÍ NA TRASE HLÁSIT NEMUSÍ!!

+11/−1
18.6.2016 6:00

J87a70n 28H24o59r29s82k66ý 2526430977935

Tramvaják, který "riskne červenou" kvůli možné pokutě za pozdní příjezd do stanice, nemá na kolejích co dělat, protože nemyslí na druhé, jen na sebe.

A ten, kdo používá složitá souvětí bez oddělujících čárek, by měl zahodit klávesnici. Z úplně stejného důvodu!

+12/0
18.6.2016 6:09

B88o31h37u80s47l34a70v 66K60r43á46l69í41k 2341650559316

Tramvaják "červenou" nemá - má pouze signál "Stůj", který má stejný význam, jako žluté (oranžové) světlo pro automobily. Tramvaj nemá před semafory stanoveno žádné omezení rychlost, čili smí k semaforu přijíždět padesátkou (ze samostatné trati šedesátkou) a pokud padne signál stůj tak, že už nemůže bezpečně zastavit, tak zastavit ani nesmí! Zábrzdná dráha plné tramvaje jedoucí plnou rychlostí na rovině při dobrých adhezních podmínkách je přes 100 metrů.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-kt8d5.htm

To, že při rozjíždění na zelenou se musíte rozhlédnout, jestli ještě nedojíždějí vozidla nebo nedocházejí chodci v kolizních směrech, to je snad samozřejmé, to není žádná křivda. Na plný knedlík bez rozhlédnutí vyráží jenom b.l.b. Ostatně na této křižovatce to máte s autem od stopčáry v Legerově k tramvajovému pásu asi 20 metrů, čili pokud se na zelenou rozjíždíte, tak než tam dojedete, tak ještě může v tramvajovém směru běžet vyklizovací doba.

+2/−1
18.6.2016 12:52

R53a11d17o43s64l83a96v 10K27l94a64u30d28a 5284988614372

Tramvaják neplatí pokutu za pozdní příjezd do stanice, ale za předčasný odjezd ze stanice. Křižovatka na Pavláku je monitorovaná. Tam by si tramvaják nikdy nedovolit jet na červenou.

+16/0
18.6.2016 6:13

J87a43n 29S26m19r74č27k89a 9211539339579

Vemte si židličku,blok a tužku a jeďte si dělat čárky,tam to tramvajáci dělají úplně běžně.

+2/−8
18.6.2016 7:17

B81o35h62u37s44l97a42v 90K59r34á46l40í79k 2301390159466

Židlička, blok a tužka vám pomůžou změřit, jestli řidič z dané rychlosti a vzdálenost mohl bezpečně zastavit? Na to byste potřeboval ještě nějaké dražší pomůcky - záznamové zařízení, tabulku zábrzdných vzdáleností, musel byste mít oči na obou stranách hlavy, abyste si přesně všiml, kde tramvaj byla v okamžiku změny signálu, a ještě byste musel vyhodnocovat obsazenost vlaku a přepočítávat to na hmotnost...

Červené se na té křižovatce řidiče tramvaje vůbec netýká. A signál "Stůj" na čočkách má pro řidiče tramvaje přesně tentýž význam, jako žlutá pro řidiče auta, jen zábrzdné vzdálenosti a zábrzdné doby jsou logicky asi trojnásobné než u aut.

+6/0
18.6.2016 13:18

T42o24m47á17š 14B45í32l35ý 2155440357

A protože je tramvaj červená, pletou si její řízení někteří řidiči tramvají s řízením hasičského vozu;-)

+1/0
18.6.2016 22:44

R88o53m52a39n 72P51o45l68á11č92e83k 5296669705

Zrovna tady bych to viděl na to, že to tramvaják risknul, protože chtěl stihnout projet náměstí najednou...

+1/−2
18.6.2016 9:06

B76o62h95u88s45l88a45v 22K53r78á38l85í50k 2771880409116

Tak především, v Praze jsou všechny křižovatky s tramvajovým provozem vybaveny signalizací pro tramvaje, takže červené nebo zelené světlo neplatí pro tramvaje vůbec nikde. Snad jen někde na vjezdu do myčky.

0/0
18.6.2016 13:14

R39a63d16o11s16l81a17v 66K37l84a69u14d52a 5574938794462

A co jako? Ono je úplně jedno jestli je signál stůj, nebo zahni... když tramvaj jede rovně. Pro tramvajáka je to zkrátka červená.

+1/0
18.6.2016 21:14

K37a81t35e45ř68i54n88a 76V10a73š11á85k11o66v79á 5691902549655

jo, ono zrovna na Pavlaku neni o co stat...v jinych diskuzich se zase pise, jak je ta trasa pretizena a ze se tam i tak tramvaje stosuji - coz je ve spicce pravda, kolikrat se ceka pred zastavkou, nez odjedou dve predchozi a je mozne zastavit u ostruvku.

Pak se proste ridicum nedivim, ze zkouseji hranice...jak jezdi nekteri ridici, snad netreba komentovat...a jestlize na stuj ma rozjeta tramvaj povoleny prujezd (coz je logicke), proste se ta hranice o kousek posune..

Stejne si myslim, ze na to, jaky je tam provoz, je nehodovost docela mala...tech nebezpecnych krizovatek s tramvaji je spousta, napr. cela Plzenska a odbocovani doleva pres koleje je dost horor....

0/−1
18.6.2016 11:03

J59a68k70u80b 88R32o18u14s 3743170104302

To je tak, když se kdejakému mamlasovi z rádobysanitky dá modrý maják. S tímhle tramvaják nemohl nic dělat. V tomhle místě jezdí tramvaje fakt hodně pomalu, podle místa střetu musela tramvaj vjet do křižovatky dávno před tím, než vůbec mohla sanitku zaregistrovat a naopak, saniťák musel tramvaj z dálky vidět. Podle poškození musel valit úplně nesmyslně rychle a ani se nasnažil brzdit.

+8/−1
18.6.2016 4:27

R43o16m14a50n 16K15r64a70t18o27c34h15v17í16l 6796367276884

Také si myslím, že to musela být pumelice jako hrom.

+1/0
18.6.2016 6:15

R43o60m13a38n 29K76r65a11t45o23c60h50v23í68l 6986527666794

Nevíte kdo tam měl červenou.

0/0
18.6.2016 6:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.